5 میوه‌ای که زیبایی طبیعی شما را تقویت می‌کند

در

میوه‌ها منبع طبیعی برای افزایش زیبایی هستند چراکه آن‌ها به‌عنوان مخزن آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شوند و ذاتاً به شکل طبیعی شامل برخی از مواد معدنی ضروری هستند.

در اینجا 5 میوه‌ای که به‌طور شگفت‌آوری برای زیبایی درونی و بیرونی شما عمل می‌کنند، معرفی می‌شود:

1. انبه: این میوه لذیذ منبع غنی از ویتامین‌ها مانند A، C، E، K و مواد معدنی مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. این میوه همچنین شامل بیوفلاونوئید، آنتی‌اکسیدان قوی است و به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. انبه به تقویت و احیای پوست کمک می‌کند. این میوه همچنین برای در به تأخیر انداختن پیری پوست مؤثر است. گذشته از بازگرداندن تعادل‌های طبیعی، دارای تأثیر لطافت و نرم‌کنندگی بر روی پوست و مو است. گفته می‌شود که این موجب بسته شدن منافذ پوست و تقویت ریشه‌های مو می‌شود. پالپ انبه قابل افزودن به بسته‌های میوه است و قابل کاربرد بر روی پوست و مو است. انبه‌ها در ساخت لوازم‌آرایشی مانند روغن بدن و مو به‌منظور مراقبت زیبایی استفاده می‌شوند.(سیارک)

2. لیمو: همه ما می‌دانیم که این میوه از خانواده مرکبات منبع غنی از ویتامین C و مواد معدنی است. به‌عنوان یک عنصر لوازم‌آرایشی و بهداشتی، لیمو می‌تواند به روش‌های مختلف استفاده شود، اما از استفاده از آن به‌صورت رقیق نشده اجتناب کنید، زیرا کاربرد آن می‌تواند بر روی پوست ناگوار باشد. بااین‌حال، در مناطقی از پوست که ضخیم‌تر است، مانند آرنج و زانو، نیمه لیمو را بمالید و سپس با آب شستشو دهید. در طی مدت یک دوره زمانی، پوست را پاک‌سازی و رنگ آن را روشن‌تر می‌کند. لیمو همچنین می‌تواند به‌عنوان یک لوسیان دست استفاده می‌شود. آن را با گلاب مخلوط‌کنید و به پوست دست بمالید. برای دست‌های خشن، دانه‌های ریز شکر و آب یک لیمو را باهم مخلوط‌کنید و بر روی دست بمالید، تا شکر حل شود. سپس با آب بشویید. انجام این کار به‌طور منظم، به بهبود بافت پوست کمک خواهد کرد. آب‌لیمو را به " چای دم‌کرده" اضافه کنید و برای شستشو و آبکشی مو به‌منظور داشتن موهای ابریشمی و براق استفاده کنید. برگ‌های چای مصرف‌شده را در آب کافی بجوشانید و لوسیان به‌دست‌آمده را سردکنید. آب یک عدد لیمو را به آن اضافه کنید در آخرین آبکشی موی سر استفاده کنید. پوست‌های لیمو را می‌توان خشک کرد و پودر کرد و در لوازم و محصولات آرایش و اسکراب ها از آن استفاده کرد.

3. میوه پاپایای رسیده:
این میوه استوایی دارای مزایای بسیاری است که سابق بر این به نام "غذای از فرشتگان" شناخته می‌شد. این میوه منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A، C و B، فولات و اسید پانتوتنیک، و مواد معدنی مانند پتاسیم، مس و منیزیم است. پا پایا حاوی پاپئین (papain)، آنزیمی است که به نرمی پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و پوست را صاف‌تر و براق‌تر می‌کند. همچنین در صورت استفاده منظم در طول یک بازه زمانی، به روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند. پوره پاپایای رسیده را می‌توان روی پوست صورت قرارداد، و یا می‌توان با مواد تشکیل‌دهنده دیگر مانند جو دوسر، کشک و عسل مخلوط و به‌صورت ماسک استفاده کرد. مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس آبکشی کنید. پوره پا پایا مخلوط با کشک بر روی پوست بدن قابل‌استفاده است.

4. موز: یکی از معمول‌ترین میوه‌های موجود در طول سال، ماسک‌های موز کاملاً نقطه عطفی ازنظر فواید تغذیه و سلامت محسوب می‌شوند. این میوه یکی از غنی‌ترین منابع پتاسیم و همچنین حاوی ویتامین C و B6 است. موز هم برای پوست و هم برای مو درمان مفیدی است. مقدار پتاسیم موجود در آن به لطافت پوست و مو کمک می‌کند. موز قابل‌تبدیل به پالپ و قابل افزودن به پک‌های آرایشی پوست و مو است. موز به ترمیم موهای آسیب‌دیده به‌واسطه رنگ کردن مکرر و یا دیگر اعمال شیمیایی کمک کند. این میوه را می‌توان به‌صورت پوره شده در مواردی نظیر ماسک مو به کاربرد. آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست بگذارید و سپس آن را بشویید. زرده تخم‌مرغ و یا کشک ممکن است به موز له‌شده اضافه‌شده و به‌عنوان یک ماسک مو استفاده شود. اگر موهای شما بسیار خشک است، یک قاشق چای‌خوری گلیسیرین خالص یا عسل به ماسک موز اضافه کنید. شاید روغن بادام نیز به ماسک موی موز افزوده شود.

5. سیب: بی‌دلیل نیست که مردم می‌گویند: "مصرف روزانه یک عدد سیب، نیاز به پزشک را رفع می‌کند". این میوه شامل تعداد زیادی از مواد مغذی مانند ویتامین C، B6، ریبوفلاوین، پتاسیم، مس، منگنز، و منیزیم است. این میوه همچنین شامل مواد غذایی گیاهی و فلاونوئیدها است. سیب حاوی پکتین است که گفته می‌شود اثر تسکین‌دهنده‌ای بر روی پوست‌های حساس دارد. آن‌ها تقویت‌کننده فوق‌العاده‌ای برای پوست هستند و به سفت شدن پوست و تقویت گردش خون در سطح پوست کمک می‌کند. سیب همچنین خواص آنتی اکسیدانی دارد و به جلوگیری از آسیب اکسیداسیون و درنتیجه به تأخیر انداختن علائم پیری قابل‌مشاهده بر روی پوست کمک شایانی می‌کند. این میوه همچنین حاوی اسیدهای میوه است که اثر پاک‌سازی قدرتمندی بر روی پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست دارد. برای روشن کردن پوست مفید است و به‌تدریج لکه‌هایی مانند لکه‌های تیره را محو می‌کند. پوره سیب خام یا آب سیب می‌تواند بر روی پوست به‌طور روزانه استفاده کنید و سپس ساده 20 دقیقه پس‌ازآن آبکشی کنید. سیب رنده شده قابل افزودن به ماسک صورت است. مخلوط جو با کشک، عسل و خمیر سیب یا سیب رنده شده را باهم مخلوط‌کنید تا به‌صورت یکدست دربیاید. بر روی صورت بگذارید و آن را پس از 20 تا 30 دقیقه بشویید. سرکه سیب که از سیب طبیعی به‌دست‌آمده است، یک درمان ایده آل برای شوره سر است و همچنین درخشش به مو را افزایش می‌دهد. پس از شامپو کردن، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را در آخرین مرحله آبکشی مو استفاده کنید. بله! مصرف روزانه سیب همچنین از بروز مشکلات زیبایی جلوگیری می‌کند. 

پوستتان را سالم نگه دارید

7 ماسک صورت برای پوستی سالم و بهاری

ویتامین C و مراقبت از پوست

7 ماده غذایی جادویی برای داشتن پوست سالم

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

انبه سوپرایز

در

مواد لازم
• یک عدد انبه کال
• عسل
• زیره سبز
• کمی نمک
• آب


طرز تهیه
1. انبه کال را را تا زمانی که کمی زغالی و نرم و پخته شود، کبابی کنید.
2. بعد از سرد شدن پوست آن را بکنید.
3. چند دانه زیره سبز را در ماهی تابه تفت دهید.
4. با استفاده از خرد کن دانه های بو داده را خورد کنید.
5. آنها را بهمراه انبه ها در پردازنده مواد غذایی بریزید.
6. کمی‌ آب اضافه کنید.
7. عسل، پودر زیره سبز و کمی نمک به آن اضافه کنید.
8. آنها را چرخ کنید.
9. قبل از نوشیدن به آن یخ اضافه کنید. (سیارک)
فواید
• انبه کال غنی از ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B، پکتین (مانع از سنگ‌سازی بدن می‌شود) بوده و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم دارد. انبه کال به هضم غذا کمک کرده و از کم خونی، اسکوربوت، وبا، اسهال خونی جلوگیری و در برابر گرمازدگی محافظت می کند.
• دانه های زیره سیاه آهن بالایی دارند که در دوران قاعدگی زنان مهم می باشد. دانه زیره سبز نیز به هضم غذا کمک و با سرطان مبارزه می کند.(سیارک)
• عسل حاوی هزاران ویتامین و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی و ... است که در سوخت و ساز کلسترول و اسیدهای چرب مفید می باشد. عسل دارای شاخص قند و روند هضم بهتر است. 

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I think other web site priopoetrrs should take this site as an model, very clean and fantastic user friendly style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان 24 مورد

در

سالاد هویج تند : هویچ های رنده ی شده و سیر خرده شده را در 1/4 فنجان آب در ماکروفر قرار داده تا زمانی که ترد و خوشمزه شود. آبکش کرده و در آبلیمو، روغن زیتون ، جعفری و تیکه های کوچک فلفل قرمز بغلتانید.

 

سالاد کلم و سیب آسیایی : سرکه ی برنج و آبلیمو ترش را با نمک ، شکر و سس ماهی مخلوط کرده و در پیکامای رشته ای شده و سیب ، نعنا و تره ی خرد شده بغلتانید.

سالاد گوجه – هلو : برش های گوجه و هلو را در پیاز قرمز خرد شده غلتانده و روغن زیتون و سرکه ی سیب روی آن ریخته و با شکر و نمک و فلفل طعم دار کنید.

لوبیا سبز  : لوبیا سبز و پیاز قرمز ریز شده را با هم ترکیب کرده و در خردل  ، سرکه ی قرمز و روغن زیتون ، نمک و فلفل بغلتانید.

سالاد گیاهان معطر : یک بخش از آبلیمو ترش را با سه بخش از روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید. در شوید، ریحان ، پیاز کوهی و ترخون و کاهو بغلتانید.

سالاد ماکارونی دانه و کدو سبز : کدو سبز ، کدو حلوایی و پیازچه را در روغن زیتون تفت داده تا نرم شود. در فلفل و نمک ، پنیر بز ، شوید ، جعفری و ماکارونی دانه ای پخته بغلتانید.

سالاد کاهو  : یک قسمت از سرکه  را با سه قسمت از روغن زیتون ، نمک و سالاد مخلوط کنید. در کاهو بغلتانید.

سالاد میوه و آب تره : برش های هلو و هندوانه ها را با برش مکعبی در آب تره بغلتانید. روغن زیتون و آبلیموترش را روی آن پاشیده و با نمک و فلفل طعم دار کنید.

سالاد سزار : سیر خرد شده و ماهی، آبلیموترش ، سس ورستر شایر ، نمک ، فلفل و یک عدد زرده ی تخم مرغ را با همزن به پوره تبدیل کرده و به آرامی 1/4‌ پیمانه زوغن زیتون را به آن اضافه کنید. در کاهو غلتانده و روی آن را پارمیزان و کروتن بریزید.(سیارک

سالاد تن مقوی : لوبیا، کبر ، ترشی قارچ ، کرفس و زیتون را با هم مخلوط کرده و در خردل ، آبلیموترش ، نمک و فلفل بغلتانید. در گوجه فرنگی گیلاسی و تن روغنی بغلتانید.

سالاد پیازچه : قسمت های مساوی مایونز و دوغ را با سس داغ ، گشنیز ، پیازچه ، تراشه ی پوست پرتقال ، سیر و نمک به پوره تبدیل کنید. روی آن کاهو ، آوکادوی برش خورده و برش های پرتقال و پنیر تند خرد شده بریزید.

گوجه فرنگی با نعناع : روی قسمت های گوجه فرنگی هرلوم‌ را نمک ، فلفل و پیازچه های برش خورده بپاشید و به مدت 5 دقیقه کنار بگذارید. روی آن را نعنای تازه ریخته و روغن زیتون و سرکه ی سفید روی آن بپاشید.

تاپاس نخود : نخود ، کبر و زیتون سبز را با کرفس ،‌ سوسیس گوشت خرد شده ، پیاز قرمز ، ریحان و گشنیز مخلوط کرده و در روغن زیتون ، نمک و فلفل غلتانده و روی آن را پنیر  بریزید.

سالاد انبه و مرغ : یک ق س آبلیموی ترش و عسل ، کمی زنجبیل رنده شده و 1/4‌ پیمانه روغن زیتون را هم بزنید و در مرغ کبابی ورقه شده ، سبزیجات معطر و انبه ی برش خورده بغلتانید.

پرتقال با پنیر موزارلا : برش های پرتقال و پنیر موزارلا را با ریحان رویهم ریخته و به شکل مخروط درآورده و روغن زیتون را روی آن پاشیده و نمک و فلفل را اضافه کنید.

سالاد تخم مرغ با شوید : مایونز ، خردل دیژان ، شوید، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و در آن تخم مرغ های جوشانده ی ریز شده ی سفت و ترشی شوید خرد شده را بریزید و هم بزنید .

کارپاچیو طالبی : طالبی را به لایه های بسیار نازک برش داده ( ماندولین بیشتر به درد این کار می خورد) . روغن زیتون و آبلیمو ترش را روی آن پاشیده و سپس فلفل و پنیر ریکوتا را روی آن بریزید.

سالاد سه لوبیا : 1/3 پیمانه سرکه ی سیب ، 1/4‌پیمانه شکر و 1/4‌پیمانه روغن نباتی و نمک را جوشانده و روی لوبیا سفید ، لوبیا چیتیو لوبیا قرمز و پیاز قرمز خرد شده ، بریزید و به مدت یک ساعت در چاشنی بخوابانید. نمک و فلفل را اضافه کرده و روی آن را جعفری قرار دهید.(سیارک

سالاد خیار یونانی : پیاز قرمز خرد شده ، خیار ریز شده و زیتون نصف شده ، شوید و پنیر فتا را با هم مخلوط کرده و با روغن زیتون و آبلیموترش تزئین کرده نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید.

پانزانه لا : تیکه های گوجه فرنگی را در روغن زیتون، سرکه ی قرمز ، سیر، نمک و فلفل به مدت 10 دقیقه ،  خوابانده و نان بیات را به مدت 5 دقیقه در آب بخیسانید، آبکش کرده و سپس در گوجه فرنگی غلتانده و پیاز قرمز خردشده ، کرفس و گیاهان معطر تازه به آن اضافه کنید.

سالاد میسو- توفو : یک اینچ زنجبیل تازه را در مخلوط کن ریخته و با 3 ق س میسو ، 2 ق س آب و 1 ق س سرکه ی برنج ، کمی سس سویا و خمیر چیلی به پوره تبدیل کنید. با 1/2‌ روغن بادام زمینی مخلوط کرده و روی آن را توفوی مکعبی و اسفناج خرد شده بریزید.

کاپ سالاد خرچنگ : یک تیکه گوشت خرچنگ را با کرفس ، ترخون و پیاز کوهی مخلوط کرده و در مایونز ، خامه ی ترش ، آبلیموترش و خردل غلتانده و در کاپ کاهوی بیب سرو کنید.

سالاد تربچه ی ژاپنی : لایه ای از سبزیجات خرد شده و پیازچه را روی تیکه های تربچه و هندوانه ریخته و میرین ، سرکه ی برنج  ، سس سویا ، زنجبیل خرد شده ، نمک و روغن نباتی و کنج را برای مزه دار کردن ، با هم مخلوط کرده و روی سالاد بریزید.

سالاد کلم انبه  : انبه ، پیاز قرمز ، گشنیز و تربچه را با هم مخلوط کرده و زیره ، نمک و فلفل هندی را به آن افزوده و روغن زیتون و آبلیموترش را روی آن بریزید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Umm, are you really just giving this info out for notnghi?

در ادامه بخوانید...

از همین امروز خوردن آلبالو و گیلاس را شروع کنید

در

آلبالو و گیلاس به علت داشتن آنتی‌اکسیدان ، پتاسیم، آهن، ملاتونین و آنتوسیانین‌ها فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما دارند، ازجمله کمک به درمان بیخوابی، درد مفاصل و آب کردن چربی‌های شکم. با خوردن گیلاس و آلبالو به مقابله با بیماری ها بروید. (سیارک

-  مناسب برای دیابتی ها

گیلاس شیرین میوه ای مناسب ، برای دیابتی‌ها  می باشد.

- غلبه بر بیخوابی

آلبالو و گیلاس غنی از ملاتونین می باشند .با مصرف این 2 میوه خوشمزه  و کمک در بالا بردن ملاتونین بدن بر بیخوابی غلبه نمایید. توجه داشته باشید که ملاتونین آلبالو ازگیلاس  بالاتر است.

-  کاهش  دهنده چربی‌های شکم

 آلبالو چربی شکم را پایین می‌آورد. 

-  کمک به جلوگیری از آلزایمر

گیلاس به علت منبع غنی از  آنتی‌اکسیدان باعث تقویت‌ حافظه می گردد.(سیارک

- کاهش خطر سکته

 رنگ قرمز آلبالو بخاطر وجود آنتوسیانین‌ها میباشد. آنتوسیانین‌ها PPAR که  تنظیم کننده ژن‌های موجود در متابولیسم چربی و گلوکز می باشد را فعال کرده و  باعث کاهش عوامل خطرزای کلسترول بالا، فشارخون و دیابت می شوند . با کاهش این عوامل خطر زا ، کاهش خطر سکته را بدنبال دارند.

- مقابله با چین و چروک پوست

آلبالو بالاترین سطح آنتی‌اکسیدان را در میان میوه‌ها دارد. آنتی‌اکسیدان‌ موجود در این 2 میوه با مقابله با رادیکال‌های آزاد که باعث پیری می گردند کمک در جوان تر ماندن پوست می نمایند.

- کاهش خطر حملات نقرس

خوردن گیلاس خطر ابتلا به حملات نقرس را  پایین می‌آورد. 

- کاهش درد عضلانی

آب گیلاس ترش  التهاب و درد عضلات را کاهش می دهد.

- تنظیم ضربان قلب

گیلاس به علت داشتن پتاسیم به تنظیم ضربان قلب  و در نتیجه تنظیم فشارخون و کاهش خطر بیماری فشارخون کمک کرده و با داشتن  ماده ای به نام یتواسترول کلسترول بد در خون را کم می نماید.

- مسکنی برای آرتروز

درد و ناراحتی در مفصل‌های متورم راکاهش می دهد. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I am ineetestrd in your Camera Basics Class but have a few questions. What is the duration of the class? Hours, Days, Weeks? What is the class size? Do you cover specific topics; such as, shooting in cold weather, Snow and Ice?Thank you,Lewis

در ادامه بخوانید...

تکنیک های سریع و طبیعی برای درمان آکنه (ماسک پاپایا)

در

ماسک پاپایا

پاپایا ماده ای چند منظوره است که می تواند مزایای بسیاری برای پوست و بهداشت شما داشته باشد. پاپایا باعث کاهش التهاب و جلوگیری از شکل گیری چرک و جوش می شود.(سیارک)  

به لطف این مزایای عالی، پاپایا در محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد با استفاده از پاپایا سلول های مرده پوست و چربی اضافی در پوست شما ازبین می رود. پاپایا پوست شما را نرم و صاف می کند. علت این مزایای عالی بخاطر آنزیم (papain) است .برای گذاشتن ماسک پاپایا صورت خود را با آب گرم شسته و خشک کنید. پس از آن، یک عدد پاپایا تازه را خمیر کرده و به مدت 10 دقیقه روی پوست صورت بگذارید بعد از 10 دقیقه صورت را با آب ولرم بشوئید.(سیارک)  

اگر بعد از استفاده از درمان با پاپایا، پوست شما خشک شد، از یک مرطوب کننده مناسب برای پوست خود استفاده نمایید این مهم است که مرطوب کننده ای که شما انتخاب می کنید مناسب برای نوع پوست شما باشد. برای نتیجه رضایت بخش تر، درمان را چند بار در ماه تکرار کنید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

میوه هایی که نیاید با هم بخورید.

در

(سیارک): مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات عادتی سالم به نظر می رسد. با این وجود، ترکیب دو میوه یا مصرف آنها به صورت همزمان گاهی مواقع چندان ایده خوبی نیست.

این میوه‌ها را هرگز با هم ترکیب نکنید!

 ترکیب برخی میوه ها با یکدیگر نه تنها ممکن است سودی به همراه نداشته باشد، بلکه گاهی اوقات می تواند جان فرد را نیز را در معرض تهدید قرار دهد. در ادامه فهرستی از میوه ها و سبزیجاتی که هرگز نباید آنها را با یکدیگر ترکیب کنید، ارائه شده است:

هویج و پرتقال

ترکیب این دو ماده غذایی می تواند موجب شکل گیری سوزش سردل و رفلاکس صفراوی شود. آب هویج و پرتقال به صورت روزانه مصرف می شوند، اما باید به این نکته اشاره داشت که این کار می تواند به آسیب کلیه منجر شود. ترکیب این دو ماده غذایی گاهی اوقات می تواند کشنده باشد.

شیر و آناناس

این ترکیب می تواند به شکل گیری سردرد، معده درد، عفونت، اسهال و تهوع منجر شود. آناناس حاوی بروملین است و از این رو، هرگز نباید با شیر ترکیب شود. این ترکیب برای نوزادان بسیار خطرناک است.

لیمو و پاپایا

از مصرف این ترکیب پرهیز کنید و همچنین، آن را به کودکان ندهید. ترکیب لیمو و پاپایا می تواند به شکل گیری کم خونی و مشکلاتی در زمینه سطوح هموگلوبین منجر شود.

شیر و پرتقال

هنگامی که آب پرتقال را به غلات صبحانه و شیر اضافه می کنید، در حقیقت گوارش آن را برای معده دشوار می سازید. معده توانایی پردازش نشاسته غلات صبحانه را ندارد و این می تواند به شکل گیری مشکلات سلامت منجر شود.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها حاوی قند هستند و گوارش آنها زمانبر است. از این رو، میوه ها برای مدت زمان بیشتری در معده باقی می مانند و با انتشار سموم به شکل گیری سردرد، اسهال، عفونت و معده درد منجر می شوند.

برای ترکیب میوه ها با یکدیگر می توانید فهرست زیر را مد نظر قرار دهید:

شیرین: موز، سیب، آلو، طالبی، و هندوانه. شما می توانید این میوه ها را یکدیگر ترکیب کنید زیرا حاوی اسید نیستند.

اسیدی: لیمو، پرتقال، بلوبری، انگور، و گریپ فروت. این میوه ها حاوی اسید سیتریک هستند و می توانند با یکدیگر ترکیب شوند.

نیمه اسیدی: تمشک، انبه، سیب و توت فرنگی. این میوه ها از محتوای اسید کمی برخوردار هستند.

خنثی: آووکادو، بادام، بادام زمینی، گردو و نارگیل. این میوه ها از محتوای ویتامین، چربی های سالم و پروتئین بالا سود می برند. منبع:عصر ایران

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹هویج و پرتقال واقعا می تونه کشنده باشه؟!!!!!!!!!!

در ادامه بخوانید...

پنج میوه نادر و بسیار خوشمزه

در

تمام میوه هایی که در خواربارفروشی ها می بینیم، خصوصیات قابل توجهی دارند. با این حال، برخی میوه عجیب و غریب  بندرت در قفسه فروشگاه ها دیده شده اند.

Cherimoya (چری مویا)


چری مویا گیاهی است که میوه معطر وبسیار خوشمزه ای دارد. این میوه، ترکیبی از طعم برخی میوه های خوشمزه همچون توت فرنگی، موز، هلو، آناناس و حتی پاپایا می باشد. نام این میوه، بصورت "میوه سرد" ترجمه می شود گونه ها در آمریکای جنوبی، در آند رشد می یابند که دما نسبتا پایین است. گوشت میوه، برای آماده کردن بستنی و سالاد میوه استفاده می شود. اگر بطور منظم استفاده شود، چری مویا می تواند سموم بدن شما را دفع کند. همچنین در مواردی که نیاز به کنترل و توازن ضربان قلب و فشار خون دارید، خوردن آن بسیار مفید است.


میوه جادویی (میراکل)


در غرب آفریقا، مردم میوه های مختلفی را می خورند که شما نیز می خورید. آنها میوه قرمز و کوچکی دارند که گونه آنا شبیه توت با یک دانه درون آن می باشد. آنها آنرا میوه جادویی می نامند چون مزه ترش و شیرین دارد. گیاه حاوی miraculin می باشد، ماده تشکیل دهنده ای که ترفند غیرعادی دارد. miraculin باعث انسداد گیرنده های ترش دهان شما شده و گیرنده های شیرین را فعال می کند. تاثیر آن احتمالا نیم ساعت طول بکشد. گیاه در جنگلهای استوایی رشد می کند و بسیار شیرین است. توسط پزشکان و برای برگرداندن اشتهای بیماران خود استفاده می شود. اگرچه میوه شیرین است، اما کالری بسیارکمی دارد.


خیار خاردار یا خربزه شاخدار آفریقایی


تقریبا هیچکدام از ما طعم خربزه شاخدار آمریکایی را نچشیده ایم. این میوه، قدیمی ترین میوه دراین سیاره می باشد. این میوه 3000 سال پیش پرورش داده می شده است. چندین نام مختلف برای این گیاه وجود دارند کدو یا ملانو، برخی از این اسامی می باشند. میوه دارای برآمدگیهایی در پوست خود است، در حالیکه گوشت آن شبیه بافت خیار است. اندازه آن 10-5 سانتی متر است. بخش میوه این گونه، مزه خربزه و خیار می دهد. آب میوه آن را می توان رای درمان اگزما و سوزش معده بکار برد. پوست آن نیز قابل مصرف است. از نظر ویتامین ث و فیبر غنی است. کیوانو (که در آفریقا به این نام گفته می شود)، را می توان برای توازن فشار خون و درمان مشکلات ادراری بکار برد.


فیسالیس


فیسالیس مربوط به آمریکای جنوبی است. این میوه متعلق به خانواده گوجه فرنگی است. میوه های فیسالیس توسط پوسته شفاف پوشش داده می شوند. گونه ها کوچکتر از گوجه فرنگی می باشند. با این حال، اسیدیته آن همانند گوجه فرنگی است. مردم به خاطر مزه شیرین و خصوصیات خاص این میوه که در داروسازی استفاده می شود، آنرا دوست دارند. فیسالیس سالم است چون حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین ث و ب می باشد. به خاطر اهداف داروسازی متعدد، برای کمک به افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف استفاده می شود.


میوه  آکی


آکی نام عجیب و غریبی برای میوه  است. این میوه از غرب آفریقا به کشورهای دیگر آورده شد. این میوه استوایی، میوه ملی جامائیکا تلقی می شود. مزه آن شبیه غذاهای گیاهی است. بیرون این میوه، یادآور شکل مغز است. شما می توانید آن را پخته و یا اینکه خام میل کنید. هیچ اسید چرب یا کلسترولی در این گونه ها وجود ندارند. گوشت آکی سفید و زرد است و حاوی دانه های سیاه می باشد. از آنجاییکه دانه ها حاوی هیپوگلیسین می باشند، که یک ماده سمی است، در خواربار فروشهای آمریکا قابل دسترسی نیست.

5 میوه‌ای که زیبایی طبیعی شما را تقویت می‌کند

میوه هایی که نباید با هم بخورید.

 

برای دیدن این میوه با شکل عجیب و زیبا که  در بابلسر شاهد فروش آن بودم مقاله  پسته دریایی را بخوانید.

نظرات

در ادامه بخوانید...