برای اینکه ده سال جوان تر از همسالان خود به نظر برسید این ویتامین را بخورید

در

جوان

برای اینکه ده سال جوان تر از همسالان خود به نظر برسید ، باید غذاهایی بخورید که مقدار زیادی ویتامین K در آنها داشته باشد.همانطور که دکتر توضیح داد ، این ویتامین K محلول در چربی (Phylloquinone  ) است که مسئول روند طبیعی تعدادی از فرایندهای مهم است.

 

بنابراین ، ویتامین K در سنتز پروتئین هایی که توانایی لخته شدن طبیعی خون را تحت تأثیر قرار می دهند ، شرکت می کند. علاوه بر این ، ویتامین K تعیین می کند کلیه ها و سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی کار کنند ، آیا استخوان ها و غضروف ها سالم خواهند بود.

 

- ویتامین K قادر به محافظت در برابر پوکی استخوان در سنین بالا است.

ویتامین K  همچنین نقش مهمی در حفظ جوانی و زیبایی دارد. این امر بارها توسط پزشکان و دانشمندان ثابت شده است.رژیم غذایی فردی که می خواهد جوان تر از هم سن و سالان خود به نظر برسد و در سنین پیری کمتر بیمار شود.

باید چه رژیم غذایی داشته باشد؟

به طور مرتب اسفناج ، کاهو ، جعفری ، کلم سفید ، جوانه بروکسل و گل کلم ، کلم بروکلی و سایر محصولات سبز مشابه را بخورد .جگر ، سبوس گندم ، کیوی ، موز ، تخم مرغ ، شیر نیز سرشار از ویتامین K هستند.

 

مصرف روزانه ویتامین K: برای بزرگسالان - بیش از 120 میکروگرم ، برای کودکان و نوجوانان - از 30 تا 75 میکروگرم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکمل غذایی برای سلامتی

در

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از مکمل های حاوی مواد معدنی و ویتامین های مختلف، از آن جمله بحث هایی است که هیچ گاه در میان متخصصان تغذیه متوقف نمی شود. بسیاری از این متخصصان بر این باور اند که استفاده از این گونه مکمل ها (مکمل های ویتامین دار یا مکمل های حاوی کلسیم و آهن و ...) به صلاح نیست و بهتر آن است که رژیم غذایی ای که برای فرد در نظر گرفته می شود به گونه ای باشد که او را از مصرف هر گونه مکمل بی نیاز کند. این در حالی است که در سوی دیگر نظراتی مخالف با گروه اول متخصصان عنوان می شود. این نظرات غالباً حاکی از آن است که جای دادن تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن در رژیم غذایی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و اگر افراد برای رساندن این گونه مواد و ترکیبات به بدن خود، تنها به رژیم غذایی شان اکتفا کنند، در نهایت از بخشی از این مواد محروم خواهند شد و بهتر آن است که با استفاده از دارو های مکمل، این کمبود مواد ویتامینی و معدنی را جبران کرد. با تمامی این تفاسیر، اخیرا تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است که نتایج آن بیشتر گواهی بر ادعای متخصصان تغذیه گروه اول  است؛ یعنی آن هایی که مخالف استفاده از دارو های مکمل برای تأمین ویتامین ها و مواد معدنی هستند. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که بر خلاف باوری که میان عامه مردم شکل گرفته است، قرص های حاوی اُمگا سه، در حقیقت قادر به جلوگیری از اختلالات و نارسایی های قلبی نیستند و این در حالی است که قرص های حاوی ویتامین سی نیز، بیشتر از آن که برای سلامت فرد مفید باشند، با عوارضی که دارند، به فرد آسیب می رسانند. بنا بر این می توان نتیجه گرفت که زمانی که صحبت از داروهای مکمل می شود، نمی توان گفت که همه این دارو ها در نهایت برای سلامت فرد مفید خواهند بود و عوارض ناشی از برخی از این دارو ها را نمی توان نادیده گرفت.

تمامی این مسائل باعث شد تا تحقیقات جامع تری در این خصوص صورت گرفته و با متخصصان تغذیه بسیاری صحبت شود تا آن دسته از قرص های مکملی که برای سلامت فرد اهمیت داشته و می توانند نقش مثبتی ایفا کنند را شناسایی کرده و توضیحات دقیق تری را در خصوص فواید تغذیه ای این گونه قرص ها در اختیار ما قرار دهند. در این مقاله قصد داریم شما را از نتایج این صحبت ها، تحقیقات و در نهایت دارو های مکملی آشنا کنیم که می توانند برای سلامت مفید باشند و عوارض کمتری نسبت به سایر دارو ها دارند. با سیارک همراه باشید.

بیشتر بدانیم:

خواص و نحوه مصرف ویتامین E 

ویتامین هایی برای تقویت فکر و حافظه / بخش اول 

ویتامین هایی برای تقویت حافظه / بخش دوم 

ویتامین دی

متخصصان تغذیه در این خصوص عنوان کرده اند که اگر بخواهیم میان تمامی ویتامین های موجود یکی را به عنوان مهمترین ویتامین انتخاب کنیم، بدون شک آن ویتامین دی خواهد بود. البته تقریباً همه افراد از این مسئله آگاهی دارند که ویتامین دی، زمانی وارد بدن فرد می شود که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد و در واقع خورشید مهمترین منبع ویتامین دی بدن به شمار می رود. نکته دیگری که در خصوص ویتامین دی وجود دارد این است که جذب آن از طریق خوردن غذا کاری است بسیار دشوار. هلن باند، متخصص و مشاور تغذیه در این خصوص عنوان کرد: «طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط مرکز سلامت و تغذیه، تمامی انسان های بالغ (شامل زنان باردار و شیر ده) و کودکانی که بیشتر از یک سال سن دارند، باید روزانه چیزی حدود ده میکرو گرم ویتامین دی به صورت مکمل و با استفاده از دارو های تأیید شده ویتامین در بازار، مصرف کنند. در فصل های پاییز و زمستان که نور کمتری از خورشید در طول روز در اختیارمان است، ویتامین دی کمتری نسبت به فصول دیگر از آن دریافت می کنیم و این نیاز به مکمل بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. این نکته را هم باید به خاطر داشت که ویتامین دی، نسبت به سایر ویتامین ها کم یاب تر است و کمتر جذب بدن می شود و به همین خاطر است که باید توجه بیشتری به آن معطوف شود.». او در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد که افرادی که پوست تیره تری دارند (این افراد ویتامین دی کمتری نسبت به افراد با پوست روشن از نور خورشید دریافت می کنند)، و نیز افرادی که سن شان از شصت و پنج سال گذشته است، باید در تمامی طول سال، میزان بیشتری ویتامین دی از طریق مصرف مکمل های دارویی جذب بدن خود کنند، چرا که این گونه افراد، بسیار بیشتر از دیگران در معرض خطرات و اختلالات ناشی از کمبود ویتامین دی قرار دارند.

 

آهن

آهن از آن دسته مواد معدنی است که بیش از همه باید مورد توجه خانم های جوانی قرار گیرد که در عادات ماهانه خود فشار زیادی را متحمل می شوند. علاوه بر این، افرادی که گیاه خوار هستند و به طور کلی گوشت های قرمز و دیگر گوشت ها را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند نیز باید توجه ویژه ای معطوف به این ماده معدنی حیاتی برای بدن کنند، چرا که گوشت یکی از مهمترین منابع حاوی آهن است. اخیراً تحقیقات و بررسی های کاملی در مرکز رژیم غذایی و تغذیه آمریکا شده است و نتایج حاکی از آن است که خانم ها بیش از سایرین در معرض کمبود آهن قرار می گیرند؛ بنا بر نتایج این تحقیقات، نزدیک به بیست و هفت درصد از کل خانم های آمریکایی دچار کمبود آهن هستند. این درصد برای دخترانی که بین یازده تا هجده سال سن دارند، به مراتب بیشتر شده و نتایج این تحقیقات نشان می دهد بالغ بر پنجاه و چهار درصد دختران میان یازده تا هجده سال، از کمبود آهن رنج می برند.

از جمله عوارض و اختلالاتی که به واسطه کمبود این ماده معدنی در بدن حادث می شود، به این موارد می توان اشاره کرد: خستگی، تنگی نفس و رنگ پریدگی و زرد رنگ شدن پوست بدن. یکی دیگر از اختلالات ناشی از کمبود آهن، ضعیف شدن بیش از اندازه سیستم ایمنی بدن است که به مراتب جدی تر از سایر اختلالات است و نتیجه مستقیم فقر شدید آهن است و می تواند به نارسایی های جدی تری بینجامد.

بیشتر بدانیم:

ارتباط کمبود آهن با بی‌خوابی در کودکان 

ویتامین ب 12

این ویتامین هم  از جمله مواردی است که افراد گیاه خوار باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، چرا که ویتامین ب 12 به طور عمده در گوشت حیوانات (بیشتر گوشت قرمز) یافت می شود و متخصصان تغذیه، گوشت را به عنوان مهمترین ماده خوراکی حاوی این ویتامین برای افراد مختلف، در رژیم غذایی شان لحاظ می کنند. باند در این خصوص عنوان کرد: « ویتامین ب 12، نقش بسیار مهمی در چگونگی کارکرد دستگاه های عصبی و ایمنی بدن دارد و برای ادامه فعالیت های کامل و مثمر ثمر این دو دستگاه، حیاتی است. علاوه بر این، یکی از مهمترین مواردی که به تولید گلبول های قرمز در خون می انجامد، جذب ویتامین ب 12 است و از این لحاظ نیز حائز اهمیت است.». همان گونه که در این مورد و مورد پیشین (آهن) مشاهده کردید، افرادی که گیاه خوار بوده و گوشت (به خصوص گوشت قرمز) در رژیم غذایی شان جایی ندارد، باید توجه ویژه ای به این دو مورد به خصوص داشته باشند و علاوه بر مصرف مکمل، به دنبال آن گیاهانی باشند که تا حدودی این مواد معدنی را در اختیار بدن شان قرار خواهد داد. در غیر این صورت، این افراد ممکن است در بلند مدت دچار اختلالات و نارسایی های جبران ناپذیری شوند.

بیشتر بدانیم:

ویتامین B12 یا کوبالامین چیست؟ 

همه چیز درباره ویتامین B12 

۷ ویتامین مفید برای مو و ناخن 

کلسیم

کلسیم بیشتر در مواد طبیعی مانند لبنیات و آن دسته از سبزیجاتی وجود دارد که بیشتر برگ آن ها به صورت خوراکی مصرف می شوند و به طور معمول خوردن همین مواد خوراکی برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن کافی است، با این وجود، افرادی که از مشکلات مربوط به استخوان رنج می برند (پوکی استخوان و اختلالاتی شبیه به این)، حتماً باید در طول روز علاوه بر مواد خوراکی ای که عنوان شد، مکمل هایی را نیز برای تأمین کلیسم بیشتر مصرف کنند، چرا که هیچ ماده معدنی دیگری به اندازه کلسیم برای سلامت استخوان ها حائز اهمیت و حیاتی نیست.

نکته دیگری که در خصوص کلسیم وجود دارد این است که این ماده معدنی وارد جریان خون می شود و جریان خون، با انتقال کلسیم به اُرگان های مختلف موجود در بدن، از بروز بسیاری از اختلالات جلوگیری کرده و موجبات کارکرد صحیح آن ها را فراهم می کند. به همین خاطر است که کمبود کلسیم موجود در جریان خون، در نهایت می تواند سبب بروز اختلالاتی از قبیل گرفتگی ماهیچه ها شده و در موارد حاد تر حتی به تشنج بینجامد. التبه این اختلالات به واسطه کمبود ویتامین دی نیز قابل رویدادن هستند و علت اصلی آن را تنها پزشک متخصص قادر خواهد بود تشخیص دهد.

بیشتر بدانیم:

چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟ 

ویتامین D

اسید فولیک

ریانُن لامبرت، متخصص تغذیه است و مرکز تغذیه ای در خیابان هارلی کالیفرنیا دارد و در خصوص اسید فولیک عنوان کرده است که این ماده معدنی از آن مواردی است که زنان در دوران بارداری خود باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. او در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که زنان تصمیم می گیرند وارد دوران بارداری خود شوند، کمی پیش از آن، باید شروع به مصرف آن دسته از مکمل های اسید فولیکی کنند که دارای تأییدیه های سازمان بهداشت هستند. زمانی که وارد هفته دوازدهم از بارداری خود می شوند، مصرف این مکمل های حاوی اسید فولیک، به مراتب اهمیت بیشتری پیدا می کند.». اهمیت اسید فولیک در این دوران به این خاطر است که مصرف آن باعث می شود از اختلالات مربوط به ستون فقرات جنین پیشگیری شود. اختلالاتی چون مهره شکاف آشکار (به انگلیسی spina bifida،‌  مهره ‌شکافی که از روی سطح خارجی بدن قابل تشخیص است و شامل همۀ انواع مهره‌ شکاف ‌های کیسه‌ ای و شمار اندکی از انواع مهره‌ شکاف ‌های پنهان نیز می شود)، که در اثر کمبود اسید فولیک در بدن مادر، در جنین شکل می گیرد. این اختلال زمانی رخ می دهد که ستون فقرات جنین، در رحم مادر، آن گونه که باید شکل نگرفته و کامل نیست و همین مسئله باعث می شود میان مهره های ستون فقرات جنین، فاصله هایی به وجود بیاید.

ویتامین  آ و ویتامین سی

ویتامین های آ و سی البته از آن مواردی هستند که به طور گسترده ای در مواد غذایی قابل دسترسی می باشند و به همین خاطر است که متخصصان تغذیه، بیشتر توصیه می کنند به جای استفاده از مکمل های گوناگون حاوی این دو ویتامین، کافی است همان مواد غذایی حاوی این ویتامین ها را در رژیم و برنامه غذایی خود جای دهیم. هویج و  سیب زمینی شیرین (و البته مواد خوراکی دیگری نیز هستند) دو منبع بسیار غنی از ویتامین آ به شمار می روند و ویتامین سی را نیز می توان در میزان های بالایی در کیوی و فلفل قرمز یافت. البته یک فرد بالغ مشکلی با جای دادن این گونه مواد خوراکی در رژیم غذایی خود نخواهد داشت، اما زمانی که صحبت از کودکان می شود، مسئله کمی متفاوت می شود، چرا که هر کودکی حاضر به خوردن این گونه خوراکی ها نمی شود، به خصوص زمانی که سن کودک پایین باشد. باند در این خصوص عنوان کرد: «مرکز تخصصی تغذیه و سلامت طی بیانیه ای عنوان کرده است که تمامی کودکان بین شش ماه تا پنج سالی که روزانه کمتر از پانصد میلی گرم از قطره های به خصوصی که برای کودکان این سن و سال (قطره های حاوی ویتامین) تعبیه شده است، استفاده می کنند، والدین این کودکان ملزم هستند به طور جداگانه قطره هایی از ویتامین های آ، سی و دی فراهم کرده و در اختیار کودک خود قرار دهند.».

بیشتر بدانیم:

مواد غذایی دارای ویتامین سی C بالا 

ویتامین A چیست و چه خواصی دارد؟ 

این مسئله زمانی که در حال آموزش دادن این مسئله به کودک هستید که صرف نظر از طعم مواد خوراکی، برخی از آن ها باید به طور روزانه در رژیم غذایی جای داشته باشند، چرا که حاوی مواد معدنی و ویتامین های لازم و حیاتی برای بدن هستند، اهمیت بیشتری پیدا می کند، به خصوص اگر کودکان به اصطلاح بد غذا بوده و حاضر به خوردن هر گونه غذا و ماده خوراکی ای نباشند. باند در ادامه صحبت های خود در این خصوص اضافه کرد: «استفاده از مکمل های این چنینی (قطره های حاوی ویتامین که مخصوص کودکان است)، سبب می شود از بروز اختلالات ناشی از کمبود ویتامین در کودکان پیشگیری شود و در نهایت روند رشد آن ها، مسیر عادی و سالم خود را طی کرده و کودک در آینده مشکلی از لحاظ سلامتی خود نداشته باشد.».

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین P چیست؟

در
ویتامین P
ویتامین P (نامهای دیگر بیوفلاونوئیدها ، روتین، فلاونوئیدها) نام مشترک برای گروهی از ترکیبات با توانایی کاهش نفوذ پذیری مویرگی و مهار فعالیت هیالورونیداز (آنزیمی است که هیدرولیز اسید هیالورونیک را شتاب می دهد) هستند. خواص این مواد مغذی نسبت به مواد ویتامین مشابه است، زیرا کمبود آنها در بدن عوارض جدی ایجاد نمی کند.
در طبیعت، این ترکیبات در حالت آزاد در قالب گلیکوئید ها یافت می شوند و رنگدانه گیاهان، گل، میوه، پوست و برگ را تشکیل می دهند.
 
تا به امروز، دانشمندان حدود 5000 ترکیبات که خواص ویتامین P  را نشان می دهند، شرح داده اند. بیشترین مورد مطالعه آنها عبارتند از روتین هاسپریدین، کورستین، مرکبات، لووتولین، کاتچین ها، آنتوسیانیدین ها. این مواد از خواص آنتی اکسیدانی 50 برابر نسبت به توکوفرول، و 20 برابر نسبت به ویتامین C برخوردارند .
 
Bioflavonoids، علاوه بر حمایت از مقاومت مویرگ ها، فرآیندهای اکسیداتیو در بافت ها را فعال می کنند، سنتز آنزیم ها را تنظیم می کنند، ماهیچه های مجاری صفراوی را آرام می کنند و از فعال شدن عوامل سرطانزا جلوگیری می کنند. علاوه بر این، روتین ترمیم اسید دهيدرواسکوربيک را در متابوليت فعال آسکوربيک بهبود می بخشد و به اين ترتيب عنصر ترکیبی ضروری ويتامين C  به دست آورده است.

 

تاریخ کشف ویتامین P یا فلاونوئیدها

در سال 1936 - 1937، آلبرت سنت گورگی، بیوشیمی مجارستانی آلبرت سنت گورگی، در طول جستجوی مواد غذایی ضد پوسیدگی، یک ماده (citrine) از لیمو را تولید کرد که خواص تقویت کننده مویرگی را تقویت کرده و عمل ضد پوسیدگی اسید آسکوربیک را افزایش می داد. دانشمند ماده جدید را Vitamin p  نامیده و توانایی آن را بر روی قدرت دیواره عروقبررسی کردند. این اصطلاح بعد به ترکیبات دیگری که خواص مشابهی دارند، گسترش یافت.
 
در طول تحقیقات، بیوشیمی ها اثر مشترک این مواد را کشف کردند - وجود حلقه های بنزن معطر در شبکه مولکولی آنها این خاصیت مشترک بود. با توجه به این ، در سال 1952، دانشمند انگلیسی T. Geissman پیشنهاد کرد که مواد مغذی گروه P نام "بیوفلاونوئیدها" را اختصاص دهد. در عین حال مکانیسم تأثیر آنها بر بدن انسان برای مدت طولانی هنوز مشخص نیست.
 
در سال 1971، متخصص زیست شناسی ریچارد پاسوو، سهم ارزشمند خود را در درک فرآیندهای رخ داده در هنگام استفاده از آنتی اکسیدان ها، از جمله فلاونوئیدها ایجاد کرد. در کارهای علمی، شیمیدان روند متوقف کردن تغییرات مرتبط با سن در اندام های داخلی را از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد توصیف کرد. پس از 14 سال، گروهی از دانشمندان آمریکایی که در سال 1985 توسط بنیاد دیویس (در سال 1985) را اداره می کردند، روش های اساسی تشکیل فلاونوئیدها را از بافت گیاهان تولید کردند. این مطالعات در مطالعه نقش فیزیولوژیکی مواد گروه P برای بهبودی بدن تبدیل به "پیشرفت" شده است.
 

 

خواص شیمیایی بیوفلاونوئیدها

Bioflavonoids، به علت ماهیت شبکه کریستالی، متعلق به ترکیبات فنول سری C6 - C3  C6 و  یکی از ویژگی های این مواد، حضور در ساختار حلقه های بنزن است که با یک قطعه سه کربنی به یکدیگر متصل می شوند. در عین حال، مواد مغذی در درجه اکسیداسیون واحد پروپان، موقعیت و تعداد گروه های هیدروکسیل در هسته های معطر تفاوت دارند. در طبیعت، اغلب فلاونوئیدها با چهار یا پنج هیدروکسیل و به ندرت با یک، دو یا شش در مولکول وجود دارد.
 
مواد زیر دارای خاصیت خاصی برای افزایش مقاومت عروق خونی هستند: فلاونون ها، کاتچین ها، کلکون ها، فلاون ها، لوکوونتوسیانین ها، ایزوفلاون ها، دی هیدروکالکان ها، فلاونول ها، آنتوسیانین ها.
 
ترکیبات گروه P زرد، نارنجی و کریستال های سبز زرد و سبز است که اکثر آنها در آب حل می شود، در محلول کلروم، بنزن و اتیل اتر. یک ویژگی متمایز از روتین و کورستین نقطه ذوب بالا است. شاخص مواد اولیه 180 تا 190 درجه، دوم 316 تا 317 است. این مواد در آب جوش و الکل ها، که عمدتا در آب سرد حل نمی شوند، دشوار است. با محلول های آبی قلیایی، روتین و کورستین، مخلوط های همگن را تشکیل می دهند.
 
هنگامیکه متابولیسم کنسانتره FeCl3 (1٪) با فلاونوئیدها در اتانول ترکیب می شود، ترکیبات تیره رنگ می شوند. یعنی در واکنش به کاتکین ها، یک سایه تمشکی روشن (هنگام اضافه کردن محلول وانلین (1٪) به اسید هیدروکلریک)،در واکنش به هسپرین - نارنجی قرمز (هنگام کاهش با منیزیم)، در واکنش به فلاونول ها - زرد پر رنگ ).
 
حال ببینیم چرا ویتامین پی مورد نیاز است؟ چه کسانی نیاز به "درمان با بیوفلاونوئید"دارند؟ علائم هیپویتامینوز با Vitamin p چه هست؟و دستورالعمل استفاده از مواد غذایی مغذی حاوی ویتامین P کدام است؟

 

خواص ویتامین P

نقش بیولوژیکی فلاونوئیدها در کاهش نفوذپذیری مویرگی، افزایش قدرت خون و عروق لنفاوی است، و در نتیجه، افزایش جریان خون به رگ ها و بهبود انتقال مایعات بیولوژیکی به بافتها و اندامها می باشد. علاوه بر این، ویتامین P طبیعی باعث خواص رئولوژیکی خون است، زیرا تجمع گلبول های قرمز را تسریع می بخشد و سوخت و ساز بدن را تسریع می کند.
 
ویتامین P رادیکال های آزاد را نابود می کند. ویتامین P که یک آنتی اکسیدان قوی است با واکنش با یونهای فلزات سنگین، بدن را از اثرات مخرب عناصر اکسیداسیون محافظت می کند. با توجه به این خواص، فلاونوئیدها برای تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از تومور، جلوگیری از بروز اختلالات عملکردی، حمله قلبی، حفظ پوست جوان است.
کاهش فاکتور التهاب توسط کاهش غلظت پروتئین واکنش C در پلاسما (شاخص التهاب در بدن) و مهار لیپوکسیژناز (آنزیمی است که اسید آراکیدونیک را به لکو تریژن، میانجی التهاب تبدیل می کند) را کاهش می دهد.
افزایش خواص دارویی اسید آسکوربیک، جلوگیری از اکسیداسیون آن.
دریافت همزمان بیوفلاونوئیدها دارای اثر ضد باکتری قوی است، مانع توسعه بیماری های عفونی می شود.
تولید مایع بین مفصلی را افزایش می دهد. با کمبود فلاونوئیدها، سنتز مواد "روان کننده" کاهش می یابد، که منجر به ایجاد آسیب های مفصلی و بی حرکتی می شود.
تنفس سلولی را تحریک می کند، در نتیجه باعث کاهش خطر هیپوکسی، از جمله در شرایط کمبود اکسیژن می شود.
متابولیسم چربی و کربوهیدرات را عادی میکند. مولکول های فلاونوئید فعال بیولوژیکی باعث افزایش پرولیفراتور توسط پراکسیوم (organelles، مرکز واکنش های بازتوکس در سلول ها) می شود که به نوبه خود گیرنده های هسته سلولی PPAR را فعال می کند. انتهای عصب PPAR و کنترل هوموتاز گلوکز و متابولیسم چربی در ماهیچه ها و کبد.
در کنار این، گیرنده های فعال به عنوان حسگرهای مولکولی اسیدهای چرب عمل می کنند و ژن های پروتئین حمل و نقل و آنزیم ها را تنظیم می کنند. در عین حال مواد کنترلی هموستاز چربی را کنترل می کنند که منجر به تحریک اکسیداسیون اسید چرب و بهبود متابولیسم لیپوپروتئین می شود.
علاوه بر این، آزمایش ها اثرات مثبت فلاونوئیدها را بر پایداری وزن بدن و در درمان پیچیده در مبارزه با چاقی نشان می دهد.
کاهش واکنش های آلرژیک فلاونوئیدها (هسپریدین، روتن، سیانیدین، کاتچین، کورستین، میریستین) مانع از تولید سروتونین (میانجی کننده آلرژی) و هیستامین می شود، که باعث تشدید نور و ضد درد می شود. با توجه به این خواص، ویتامین P به عنوان آنتی هیستامین برای کاهش آسم برونش استفاده می شود.
بیوفلاونوئید باعث کاهش میزان جذب مواد سرطانزا که در غذا در دستگاه گوارش قرار دارند (nitrosamines، radionuclides، metals heavy metals، pesticides) می شوند.
سنتز کلاژن  را افزایش می دهد. Bioflavonoids همراه با ویتامین C از تخریب اسید هیالورونیک جلوگیری می کند، در نتیجه، قدرت بافت های اپیتلیالی طبیعی می شود.
 
این دارو دارای اثرات استروژن، آرام بخش و مسکن است. برنامه های عادی ترکیبات هورمونی گروه R استفاده می شود برای تحریک سنتز آدرنال (glyukokrtikoidov) و تنظیم سطح استرس (ساخت عادی توسط اپی نفرین و نوراپی نفرین).
پس از خونریزی، به دلیل تقویت دیواره های مویرگی، دوره توانبخشی را تسریع می کند.
عملکرد عصبی کبد و معده را عادی می کند. ویتامین P برای مدت زمان دفع صفرا "مسئول" است، در نتیجه تنظیم روند گوارش را انجام می دهد.
Bioflavonoids، به ویژه، کورستین، به عنوان بخشی از درمان پیچیده برای درمان زخم معده استفاده می شود.
کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش می دهد. فلاونوئیدها گروه P را بهبود می بخشد متابولیسم کربوهیدرات در سلول متابولیسم کلسترول نرمال در رگ های خونی بود، فرایندهای التهابی در مویرگ بریده شده، به موجب آن خطر ابتلا به کلسترول بالا سه برابر کاهش می یابد.
عصاره فلاونوئید دیواره های مویرگ های چشم را تقویت می کند و وضعیت غشای سلولی را تثبیت و باعث جلوگیری از آب مروارید میشود. به همین علت، فشار داخل چشم به حالت طبیعی برطرف می شود و خطر فرآیندهای دژنراتیو در چشم کاهش می یابد.
 
تولید آنزیم ها را تنظیم می کند. علاوه بر این، فلاونوئیدها به تثبیت عملکرد فیزیولوژیکی بدن منجر می شوند.اختلالات عملکردی سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد. اثر مفید ویتامین باعث افزایش گردش خون مویرگی، بهبود رئولوژی خون، کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز در حال توسعه، انفارکتوس میوکارد، بیماری ایسکمیک قلب و بحران فشار خون بالا، به خصوص با اختلالات ریتم قلب می شود.
علاوه بر این، ترکیبات ویتامین مانند در بدن انسان عملکردهای زیر را انجام می دهد: فعالیت غده های غدد درون ریز را تحریک می کند، باعث ضعیف شدن سلول های سرطانی می شود، میزان قند خون را کاهش می دهد، ترشح صفرا را تنظیم می کند، تظاهرات تبخال را کاهش می دهد.
بیوفلاونوئید ها آنتی اکسیدان های قوی و محافظ های مویرگی هستند که در خواص دارویی با اسید آسکوربیک و توکوفرول قابل مقایسه است. آنها سیستم ایمنی و رگ های خونی را تقویت و بدن را ترمیم می کنند.
 

 

استفاده از ویتامین P در درمان بیماری ها

دیاتوز هموراژیک (هموفیلی، آسیب شناسی )
هیپو و آیتامینون P
ترومبوفلئیت سطحی
هموروئید
خونریزی از معده، بینی، ریه، روده، چشم
خونریزی های مرتبط با بیماری های عفونی (تب زرد، سرخک، عفونت های ویروسی)
بیماری های دستگاه گوارش (زخم معده یا دوازدهه)
التهاب آلرژیک دیواره های رگ های خونی (سموم مویرگی)
بیماری رادیواکتیو
گلومرولونفریت (التهاب رگ‌های خونی کوچک در کلیه‌ها) با سندرم هموراژیک
کلاژنوز( بيماريهای روماتيسمال كودكان)
بیماری های پوستی (اگزما مرطوب، درماتیت، هوموسیدروز، اریترومایسین سمی)
روماتیسم
بیماری های اندام صفراوی
ضایعات مویرگی در زمینه دریافت سالیسیلات، ضد انعقاد و داروهای آرسنیک

آنژیوادم (به انگلیسی: Angioedema) ادم پوست، بافت زیر جلدی، مخاط و زیر مخاط. بسیار شبیه  به کهیر اما در  بافت‌های عمقیتر

کمبود وریدی در اندام تحتانی
اندوکاردیت سپتیک
گلومرولونفروز آسیب به غشای گلومرول کلیه
فشار خون بالا
پورپورای ترومبوپنیک
رگهای واریسی
با توجه به توانایی فلاونوئیدها برای اتصال  به مواد مضر (هیستامین و سروتونین)، تحریک ظاهر درد و بافت ادم، ویتامین P در ترکیب با اسید آسکوربیک برای آلرژی، آسم، آلودگی، و واکنش های غذایی منفی تجویز می شود.

 

میزان مصرف ویتامین P یا مکمل های بیوفلاونوئیدها

ویتامین P (قرص، کپسول، قرص، پودر، گرانول) پس از وعده غذایی ، میزان روزانه برای دو تا سه بار در روز مصرف می شود.

مقدار نیاز روزانه بدن به ویتامین P

برای نوزادان و نوزادان زیر 2 سال - 5 تا 10 میلیگرم
برای کودکان 3 تا 5 سال - 10 تا 15 میلی گرم
برای دانش آموزان 6 تا 8 ساله - 15 تا 20 میلی گرم
برای نوجوانان 9 تا 14 ساله - 20 تا 40 میلی گرم
برای بزرگسالان، 40 تا 100 میلیگرم.
میانگین دوز دارو 150 میلی گرم در روز است. با این حال، در نارسایی مزمن وریدی، رتینوپاتی دیابتی، واکنش های پوستی به پرتودرمانی، مقدار روزانه این ماده به 1200 میلی گرم (تحت نظر پزشکی) افزایش می یابد.
 
به یاد داشته باشید، در بعضی موارد، جذب فلاوانویدها آهسته و بدون علامت است. بنابراین، با نیاز به مقدار زیادی از ماده (1000 میلی گرم)، اثر این ترکیب با ویتامین C آلی (به نسبت مساوی) و توکوفرول افزایش می یابد . فاکتورهایی را که موجب وقوع شکست P می شود، در نظر بگیرید.
 

هیپو و هیپرتویتامینوز ویتامین P

با توجه به اینکه مجموعه بیوفلاونوئیدها به واسطه میکرو فلور روده سنتز شده است، مهم است که روزانه میزان مصرف آن در بدن را کنترل کنید. مواردی وجود دارد که حتی با در نظر گرفتن مصرف مواد غذایی کافی، P - hypovitaminosis را در فرد توسعه می دهد. به همین دلیل این اتفاق می افتد.

 

علل کمبود ويتامين P

التهاب دستگاه گوارش و در نتیجه نقض جذب مواد مغذی
پیوستن به رژیم های کاهش وزن برای مدت زمان طولانی (بیش از  6 ماه)
عادت های بد، مهار جذب مواد از طریق دیواره روده (سیگار کشیدن، وابستگی به الکل)
تغذیه نامتعادل.
کمبود فلاونوئیدها اغلب در زمستان و فصل بهار (حتی در افراد سالم) ظاهر می شود، زیرا در این زمان مصرف میوه ها و سبزیجات در بدن به شدت کاهش می یابد.
 
علامت واضح کمبود ویتامین P  ظاهر شدن کبودی روی پوست با فشار کم بر روی بدن است.
 

 

علائم اوردوز با  ویتامین P

علائم هیپویتامینوز:
 
خستگی
درد در پاها و شانه هنگام راه رفتن
خونریزی های زیر جلدی
ضعف، ناراحتی
خونریزی لثه، پارادونتوزیس(التهاب شدید لثه)
هنگامی که این علائم تشخیص داده شود، بلافاصله درمان "بیفلاونوئید" را شروع کنید. رژیم تجویز شده توسط دکتر، با تمرکز بر وضعیت بیمار و شدت اختلال عملکردی را شروع کنید. اگر مدت طولانی مصرف ویتامین P را متوقف نکنید - هیپویتامینوز، پاتولوژی های جدی ایجاد می کند.
 

 

علائم کمبود طولانی مدت ویتامین P

ریزش مو
ظاهر شدن یک رنگ پوست ملایم
وقوع آکنه
خونریزی مکرر
از دست دادن دندان
ضایعه در اندام های داخلی.
در موارد شدید، به علت شکنندگی مویرگ ها، خونریزی مغزی رخ می دهد.
 
Hypervitaminosis (مصرف بیش از حد ویتامین) فلاونید غیر سمی است و تهدیدی برای سلامت انسان نیست. مواد مغذی در بدن تجمع نمی یابند و ترکیبات اضافی در آب حل شده و از طریق ادرار دفع می شوند.
 

 

درمان هموروئید با ویتامین P

در پروکتولوژی، ویتامین P برای تقویت دیواره های رگ های خونی و مویرگ ها از "شبکه" ورید رکتوم استفاده می شود. هنگام درمان هموروئید، داروهای آسکوروتین یا روتن اغلب در ترکیب با ویتامین C آلی (آسکوربات کلسیم) استفاده می شود. استفاده ترکیبی از اسید آسکوربیک و biflavonoidov کاهش تورم و خونریزی در بافت کاورنو، بهبود میکروسیرکولاسیون در شبکه وریدی از مقعد را باعث می شود.
اثر پیچیده ای از مواد در مویرگ های رکتوم، کلید رفع خونریزی هموروئیدی و جلوگیری از پیشرفت دوباره آنها در آینده است.
 
علاوه بر این، ویتامین P به از بین بردن درد و تورم که در طول تشدید آسیب شناسی رخ می دهد کمک می کند. در هموروئید، روتین در هر مرحله از بیماری مورد استفاده قرار می گیرد، بدون توجه به محل خارجی یا داخلی گره.در طول درمان با بیفلاونوئید، حالت تهوع و سردرد رخ می دهد، که بعد از 5-7 روز ناپدید می شود.
ویتامین P در ترکیب آسکوریتین در دوز 50 میلی گرم (1 قرص) تجویز می شود 2 تا 3 بار در روز. مدت درمان 3 تا 4 هفته است.
داروهای این گروه با ترومبوفلبیت و ترومبوز با احتیاط استفاده می شود.
 
ویتامین ترکیبات متابولیسم
اکثر بیوفلاوونوئید ها به گروه فنول های چند قطبی وابسته هستند، به همین علت آنها در بدن به عنوان ترکیبات فنلی عمل می کنند. در مولکول هیدروکربن های آروماتیک شامل سه لینک در معرض تغییرات متابولیک: سیستم حلقه معطر، گروه های هیدروکسیل فنولیک و جایگزین مجاور به حلقه. با این حال، متابولیسم bioflavonoids در سلول انسان در چارچوب تعدادی از مواد از گروه catechins، flavanones و flavones بررسی شده است.
 
در انسان، ذرات مواد مغذی تحت تجزیه عمیق قرار می گیرند، که طبق بیوشیمی ها آنها را برای تشخیص و مطالعه دشوار می سازد. از این رو، مکانیسم جذب ویتامین P در دستگاه گوارش به طور کامل درک نمی شود. با این حال، دانشمندان به صورت تجربی (با استفاده از کروماتوگرافی کاغذ و ضخیم شدن عصاره های پروتئین) حضور کاتچین ها و ریتین را در ادرار نشان دادند.
 
در طول آزمایش های انجام شده در موش صحرایی (حیوانات به طور سیستماتیک آماده سازی روتین برای دو هفته دریافت کردند)، دانشمندان دریافتند که 90٪ از جرم آنالیت 4 تا 5 ساعت پس از تزریق به روده منتقل می شود و 10٪ در معده تغییری ایجاد نمی کند.
 
تجزیه و تحلیل تطبیقی ​​آزمایش ها نشان می دهد که روتین و کورستین در بدن نسبت به کاتچین جذب بدن بسیار کندتر است. علاوه بر این، ماده اولیه عملا در آب معدنی، چای، بزاق غیرحلال است، اما در مایع روده و پانکراس تجزیه می شود. بر اساس این آزمایشات، بیوشیمی ها مشخص کرده اند که متابولیسم روتین در روده در شرایط هیدرولیز قلیایی رخ می دهد.
در همان زمان، به گفته برخی از شیمیدانان، اثر فیزیولوژیکی بیوفلاونوئید ها از طریق غدد درون ریز رخ می دهد. با این حال، با توجه به این واقعیت که ویتامین P برخی از گروه های آنزیم را مهار می کند، دیگر دانشمندان پیشنهاد کرده اند که مکانیسم عمل بیوفلاونوئیدها از طریق یک اثر انتخابی بر روی برخی سیستم های آنزیمی که در تنظیم نفوذپذیری عروق و تنفس بافت دخیل هستند، رخ می دهد.
بیوفلاوونوئید ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که از سلول های اندام های داخلی از اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کنند .
 
این اثر با حضور گروه های هیدروکسیل در ساختار مواد مغذی، که به عنوان یک نوع "دام" برای مواد تهاجمی استفاده می شود، توضیح داده شده است. اگر فاکتورهای آنتی اکسیدانی موجود در بدن انسان وجود نداشته باشد، رادیکال های آزاد تمایل به گرفتن تعداد از دست رفته الکترون ها را با اجبار "ذرات" را از مولکول های مواجه می کنند و موجب واکنش زنجیره ای از تغییر شکل می شوند. آسیب به غشاء سلولی، نقض فرایندهای متابولیک در آن است که در نتیجه ی آن میمیرد. این واکنش، که به عنوان "استرس اکسیداتیو" نامیده می شود، موجب توسعه بیماری های متعدد می شود.
 
علاوه بر این، "حمله" مواد با مواد ژنتیکی بدن، به حامل اطلاعات DNA واکنش نشان می دهند، در نتیجه جهش های ناخواسته یا نئوپلاسم های بدخیم رخ می دهند. در کنار این، رادیکال های آزاد هم مولکول ها را در بافت های اندام های سالم می چسبانند، و جریان طبیعی واکنش های بیوشیمیایی را مختل می کند. این فرآیند به ویژه در پوست ظاهر می شود.
 
در تمرینات درمانی، ترکیبات آنتی اکسیدانی، از جمله بیوفلاونوئیدها، برای خنثی کردن مولکول های تهاجمی با الکترون ناسازگار استفاده می شود. هنگام مصرف، این مواد با افزودن مولکول ناپایدار با اکسیژن تماس می گیرند. با توجه به این واکنش، رادیکال های آزاد فعالیت های خطرناکی خود را از دست می دهند، زیرا ثبات آنها بازسازی می شود.
 
توانایی فلاونوئید برای اتصال به ذرات اکسیژن بستگی به تعداد گروه های هیدروکسیل در ساختار مولکول دارد. قویترین آنتی اکسیدان ها در میان مواد گروه P پروانتیسیانیدین است.
 
علاوه بر این، برخی از ترکیبات پلیفنولی، به ویژه رزوراترول و کورکومین، فون های رشد سرطانی را خنثی می کنند، سلول های بدخیم را از بین می برند و سلول های بدن سالم را تقویت می کنند. مطالعات انجام شده در دانشگاه ایلینوی (ایالات متحده آمریکا) تایید می کند که اثربخشی استفاده از رزوراترول برای سرطان کبد 37-48٪، غدد پستان 43-47٪ و معده 35-41٪ در برابر پس زمینه رشد سلول های سالم 9-18 ٪ است.
 
در کنار حفاظت آنتی اکسیدانی، فلاونوئیدها دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری هستند.
 

 

منابع ویتامین P

بیوفلاونوئید ها در ارگان های گیاهی یافت می شوند: برگ ها، ریشه ها، گل ها، میوه ها . بزرگترین مقدار ویتامین P در خمیر و پوست مرکبات، میوه های قرمز یا به رنگ ارغوانی بورژوانی، بنفش (گیلاس، زغال اخته، آلو) موجود است.
در میوه های برخی از گیاهان، فلاونوئیدها عمدتا در پوست (سیب، خیار، گلابی) متمرکز می شوند. در عین حال، هر محصول حاوی ترکیب استثنایی فلاونوئیدها است. به عنوان مثال، بتایین و بتینین در چغندرها، آنتوسیانین ها در زغال اخته، فلاونون ها در میوه های مرکبات و کاتچین ها در چای (سبز) وجود دارد.
 

وجود دارد.

نام محصول محتوای فلاوانویدها در 100 گرم محصولات میلی گرم
Chokeberry 3000
گیلاس 2300
پرتقال 500
لیمو 500
انگور 430
زرشک 400
هلو 350
زغال اخته 300
قره قاط  300
توت فرنگی وحشی 300
توت فرنگی 250
آلو 90
گیلاس شیرین 85
تمشک 250
توت سیاه 240
توت قرمز 210
توت قرمز 210
سیب 80
   
کلم سفید 160
گل کلم 140
سیب زمینی  100
کاهو ، اسفناج 90
فلفل بلغاری 300
گوجه فرنگی 60
   
   
سویا 56
میوه کاج 48
فندق 40
کنجد (غلات) 34
 

 

منابع ویتامین P در  گیاهان

گیاه دم اسبی، زالزالک، برگ چای، Polygonum در، شیرین بیان، پایا، پیسما ، لئونوس، هر نوع گیاه یا بوته یا درخت از جنس بامیه از خانواده پنیر کیان (ترش). غلظت فلاونوئیدها در یک فنجان نوشیدنی بین 40 تا 400 میلی گرم بسته به نوع مواد خام و روش بخار شدن است.
 
آماده سازی
همیشه رژیم غذایی روزانه با فلاونوئیدها امکان پذیر نیست. اگر منابع طبیعی این مواد برای مصرف در دسترس نباشند، کارشناسان توصیه می کنند که مکمل های فعال بیولوژیکی حاوی عصاره های طبیعی از مواد گیاهی برای پر کردن نیازهای روزانه را در نظر داشته باشند.
 
داروهای حاوی ویتامین P
 
"عصاره مليلووت + روتن" - تهيه آمپول بر اساس عصاره روتين و شبدر. این دارو دارای ضد التهاب، ضد میکروبی و antiedematous و vazo- cytoprotective deystviya
.Inektsiya معمول - "شیرین بیان " به منظور افزایش دیواره مویرگی در سلولیت، ریزش مو، روش های mezoterapii
Dlya بهبود آمادگی مو خارج شده است به عنوان یک ماسک استفاده می شود، ترکیب با  parentoralnym.
Venaruton یک درمان پزشکی برای محافظت از تنفس عروق خونی است. عنصر فعال داروی روتن است.
Venaruton به شکل کپسول، قرص های اشباع شده برای مصرف خوراکی و ژل برای استفاده خارجی تولید می شود. محتوای روتین در کپسول 300 میلیگرم است، در قرص های 1000 میلی گرم، ژل 20 میلی گرم در هر گرم مخلوط است.
تروکسرورتین یک مکمل نیمه سنتتیک روتین است که دارای فعالیت P ویتامین است. معنی تثبیت اسید هیالورونیک در غشای سلولی، مهار هیالورونیداز شکنندگی مویرگی و نفوذ پذیری را کاهش می دهد.
شواهد مستقیم برای استفاده از troxerutin - نارسایی وریدی، ترومبوفلبیت سطحی، بواسیر، واریس، اختلالات مقاومت مویرگی، هماتوم. فلاونوئید "مصنوعی" در کپسول های خوراکی و ژل موضعی موجود است.
آسکوروتین یک عامل دارویی بر اساس ریتین و اسید آسکوربیک است. این دارو برای hypovitaminosis، خونریزی، سرخک، روماتیسم، هموروئید، خونریزی در چشم استفاده می شود.
قرص "روتن" - گلایکوزید، از گل و برگ های گندم سیاه حاصل می شود. 1 قرص حاوی 20 میلیگرم ماده فعال است. برای جلوگیری از خونریزی از علل مختلف، یک نسخه از دارو برای تقویت رگ های خونی و مویرگ ها تجویز می شود.
داروهای تراکسیازین - یک داروی ضد انعقادی است که شامل یک فتوسونات تروکسرورتین نیمه صنعتی (95٪) است. این دارو از جنس خارجی به صورت ژل و به صورت خوراکی در قالب کپسول استفاده می شود.
Venomax آماده سازی پیچیده بر اساس DNA جدا شده از ماهی آزاد ماهی و عصاره دانه انگور است. کاربرد داروهای تجویز شده در بیوفیزیکی بیماریهای قلبی عروقی.
قرص برگ چای یک ترکیب پودر آلی از کاتچین ها حاوی 15، 30 و 50 میلی گرم ویتامین P در هر کپسول است.
کورستین - فلاونوئید گلیکوزیدها aglycone متعلق به گروه R. گیاهی رنگدانه مقرر در درمان های پیچیده ضایعات فرسایشی حفره دهان، بیماری لثه، بیماری های چرکی بافت نرم، دیستونی neurocirculatory، گلومرولونفریت مزمن، زخم معده، بیماری ایسکمیک قلب.
به یاد داشته باشید، پذیرش کنترل نشده از فلاونوئیدها در 50٪ موارد عوارض جانبی به شرح زیر دارد: سوزش سر دل، نفخ، گرگرفتگی، اسهال، سردرد، واکنش های آلرژیک.
 

 

تعامل عصاره فلاونوئیدها و سایر مواد

کورستین قابلیت زیست پذیری اسید بنچنیک، اسید لاکتین و اسیدهای چرب اشباع نشده (امگا 3) را افزایش می دهد.
ویتامین P با قرار گرفتن در معرض اکسیژن، نور خورشید و گرمای بیش از حد از بین می رود.
الکل و نیکوتین باعث کاهش 3 برابری غلظت فلاونوئیدها در بدن می شود.
رویتین خواص دارویی ویتامین B1 را تضعیف می کند .
آسكوروتين دارويی با توجه به ميزان اسيد آسكوربيك جذب آهن و پنی سيلين ها را كاهش مي دهد و باعث كاهش اثر درمانی ضد انعقادی مي شود.
ویتامین P باعث افزایش خواص درمانی روی(زینک) و سلنیوم می شود.
کنسانتره بیوفلاونوئیدها جلوگیری از اکسیداسیون اسید آسکوربیک را افزایش می دهد و خواص دارویی خود را ده برابر می کند.
ویتامین P باعث جذب بتا کاروتن در روده می شود.
تحت عمل آنتی بیوتیک ها، سالیسیلات ها، داروهای گلوکوکورتیکواستروئید و سولفاکس، کنسانتره فلاوانویدها جذب نمی شود.
مواد گروه P از بروز عوارض هنگام مصرف ضد انعقادی جلوگیری می کنند (سینکومارا، وارفارین).
ویتامین P در هنگام تعامل با کربوهیدراتها، ترکیبات پیچیده - گلایکوزیدها را تشکیل می دهد که بدن را از عوارض جانبی محیط خارجی محافظت می کند.
Bioflavonoids با یکدیگر و اسیدهای ارگانیک ترکیب می شوند.
به یاد داشته باشید، انجماد و گرمای مواد غذایی تازه باعث کاهش غلظت ترکیبات ویتامین در مواد غذایی می شود.
 

 

نتیجه گیری

بنابراين، بيوفلاوويوئيدها به علت خواص ضدافسردگی، ضدالتهابی و بيشتر به منظور تقويت عروق خونی و افزايش کارايی دارويی اسيد آسکوربيک مورد استفاده قرار می گيرند.بسیاری از آنها به عنوان عامل ضد التهابی، آرام بخش و ضد زخم مورد استفاده قرار می گیرند و بعضی از آنها به علت خواص شیمی درمانی و هپاتوپتیک برای درمان هموروئید و اختلالات کبدی است.
 
در طی مطالعات اپیدمیولوژیک و آزمایشگاهی، بیوشیمی ها اثرات ضد تومور کورستین و کورکومین را ثابت کرده اند. با توجه به توانایی مواد برای بازگرداندن یکپارچگی ژن "ضد سرطان" (p53) در سلول های بدخیم، آنها در موفقیت درمان سرطان، از جمله کولون، پروستات، سرطان پستان، بیماری هوچکین، مورد استفاده قرار می گیرند.
 
با توجه به اینکه بیشترین مقدار ویتامین P در گیاهان با رنگدانه شدید متمرکز شده است، برای جلوگیری از اختلالات عملکردی و تقویت سیستم ایمنی بدن، متخصصین تغذیه توصیه می کنند سبزیجات تازه و میوه ای را که هر روز در رنگ های تیره رنگ می شوند، مصرف کنید. در عین حال، در فصل زمستان و بهار سال، توصیه می شود که در تغذیه و رژیم غذایی روزانه، مکمل های ویتامین P را اضافه کنید.امروزه کنسانتره فلاونوئید خالص بسیار نادر است، زیرا این ترکیبات به طور طبیعی در ترکیب با سایر مواد یافت می شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص فندق

در
در رژیم غذایی یک فرد سالم، آجیل ضروری است در انواع مختلف موجود باشد. فندق در میان آنها برجسته از همه آجیل ها است. ارزش تغذیه ای بالا و عطر و طعم ملایم از آن یک محصول ایده آل می سازد.
امروزه بیش از 15 نوع فندق شناخته شده است. ایتالیایی ها به ویژه در ترکیب انواع جدید، با الهام از خواص سودمند، طعم و عطر میوه فندق، به ویژه موفق شدند.

 

ویژگی های عمومی فندق

فندق به دلیل شرایط راحت آب و هوایی در کشورهای مدیترانه ای رشد می کنند.
گیاه قادر به رسیدن به 10 متر طول می باشد. درخت فندق بلند است، با شاخه های خاکستری متراکم است. برگ های فندق دایره یا بیضی شکل هستند. متوسط اندازه برگ: 12x10 سانتیمتر اندازه متوسط ​​میوه فندق: 20x15 میلی متر.
 

تاریخچه فندق

تاریخ محصول متنوع و در رمز و راز است. یک نسخه وجود دارد که فندق بود که بشریت را از گرسنگی نجات داد، زمانی که بسیاری از گیاهان در اثر یخبندان از بین رفتند فندق باقی ماند.
رومی ها از فندق به نام "درخت برکت" نام بردند، آن را نماد ثروت، خوشبختی خانواده، سلامت و قدرت درونی می دانستند. بعدها، با گسترش به شمال اروپا ، فندق به یک طلسم در برابر نیروهای تاریک تبدیل شد.
 
اسپانیا نقش مهمی در رشد فندق بازی کرد. مقامات محلی شهروندان را موظف به کاشت  فندق کرند و انتخاب از بهترین گونه های فندق بود که بیشتر به محیط خارجی سازگار بود.
 
مراکز کاشت مدرن برای فندق:
جنوب شرقی اروپا
کشورهای مدیترانه
قفقاز
آسیای صغیر

 

ارزش غذایی فندق در 100 گرم

ارزش غذایی (محاسبه شده در گرم در هر 100 گرم محصول)

 
پروتئین 15
چربی 61 ( چربی اشباع - 4،5؛ اسید چرب اشباع نشده -اسید چرب غیر اشباع 8- 46)
کربوهیدرات 17 ( فیبر های غذایی- 12، شکر - 5)
آب 5
محتوی کالری 628 کالری / 100 گرم
 
ترکیب ویتامین
 
ویتامین ها مقدار ویتامین در میلی گرم (در هر 100 گرم آجیل)
بتاکاروتن(A) 0.01
تیامین (B1)  0.64
ریبوفلاوین(B2) 0.11
نیاسین 2
اسید فولیک (B9)  
اسید اسکوربیک(C) 1.4
توکوفرول(E) 25.5
 
املاح و مواد معدنی
املاح و مواد معدنی محتوای مواد مغذی در میلی گرم (در میزان 100 گرم آجیل)
پتاسیم 720
کلسیم 170
منیزیم 170
سدیم 3
فسفر 300
 
موادمعدنی
 
موادمعدنی محتوای میکرولیمنت در میلی گرم (بر اساس 100 گرم آجیل)
آهن 3
ید 0.002
کبالت 0.0123
منگنز 4.2
مس 1.1
روی یا زینک 2.44
 
در ترکیب مغز فندق60٪ روغن است. روغن شامل گلیسیرید و انواع مختلفی از اسید ها است که باعث جلوگیری از رشد کلسترول در خون می شود، دیواره های عروق خونی را از آسیب و بیماری محافظت می کند، از رشد و توسعه کل ارگانیسم حمایت می کند.
 
ویتامین E، که بخشی از آن است، به مبارزه با تومورهای سرطانی کمک می کند و یک عامل پیشگیرانه قوی در برابر سرطان، آسیب های سیستم قلب و عضلات است. کلسیم باعث تقویت استخوان ها و دندان ها شده و روی تولید هورمون های جنسی را تثبیت می کند. پتاسیم فعالیت سیستم عصبی و عضلانی را تنظیم می کند.
 
با توجه به سطح بالایی از کالری، فندق انرژی زیادی را به بدن تحمیل می کند. با توجه به درصد محتوای پروتئین (حدود 19٪)، فندق ها یک گزینه عالی علاوه بر وعده های غذایی صبحانه و یا شام برای میان وعده های روزانه هستند.
 
فندق حاوی عناصر حیاتی است که به بدن انسان کمک می کند. مهمتر از همه این است که فندق در رژیم غذایی کودکان و نوجوانانی که نیازمند مواد برای رشد و توسعه طبیعی هستند، وجود دارد. آجیل به توسعه و تقویت سیستم اسکلتی کمک می کند، فشار خون طبیعی را کاهش می دهد، اسید ها و سموم را از بدن حذف می کند و عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را تقویت می کند.

 

خواص فندق

محبوبیت فندق به نظر می رسد برای استفاده در انواع نان و شکلات های مختلف می باشد.
فندق یک منبع ایده آل از پروتئین برای گیاه خواران است، به خصوص اگر شما در حال کاهش وزن باشید،فندق یک منبع غنی از چربی های سالم، کلسترول و سدیم است . فندق 93 درصد از نیاز چربی روزانه شما را برآورده می کند. اکنون ببینیم 30 خواص فندق برای سلامتی و زیبایی چیست؟ 
میوه فندق تأثیر مثبتی بر وضعیت سیستم قلبی عروقی دارد. پتاسیم و کلسیم که میوه را تشکیل می دهند، بهبود وضعیت عروق خونی، عضلات صاف قلب را مقاوم تر و سالم می کنند.
 
فندق آجیلی عالی برای کم خونی و سایر آسیب های سیستم گردش خون است. فندق برای وریدهای واریسی، ترومبوفلبیت، زخم های تروفیک پا و بیماری های موئین استفاده می شود.
 
با کمک این محصول می توانید با بیماری های غده پروستات مقابله کنید و عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را افزایش دهید. فندق باعث جلوگیری از فرایندهای فرسایش در بدن انسان می شود، تمیز کردن طبیعی کبد را تسریع می کند.
 
به یاد داشته باشید: فندق دارای مقدار زیادی کالری است، بنابراین شما نمی توانید بیش از حد بخورید. مقدار روزانه محصول و موارد منع مصرف را برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی در نظر بگیرید.
 
کارشناسان به یکی دیگر از ویژگی های مهم فندق اشاره می کنند. فندق حاوی پلاکتکسل است که عامل ضد سرطان است.
 
با توجه به محتوای ویتامین E و پروتئین، فندق، یک عنصر ضروری از رژیم غذایی برای ورزشکاران است. ترکیبی از ویتامین E و پروتئین باعث رشد سریع و رشد بافت ماهیچه می شود.
 
یک باور عمومی وجود دارد که آجیل به ظاهر در بیشتر شدن شیر در زنان شیرده کمک می کند، مانع شکل گیری نفخ ، و دفع سنگ در بدن می شود.
 
1. خواص فندق برای سیستم گوارش
محتوای فیبر بالای موجود در آن، می تواند بهترین عملکرد دستگاه گوارش را تضمین کند، بنابراین ضایعات و سموم، را از بدن دفع می کند.
 
2. خواص فندق در برابر سرطان
فندق دارای مقدار زیادی از منگنز است که به حفاظت از سرطان کمک می کند. این ماده معدنی جزء آنزیم آنتی اکسیدانی است که مسئولیت محافظت در مقابل سرطان را بر عهده دارد.
 
3. خواص فندق باعث کاهش آثار پیری
فندق حاوی ویتامین A و ویتامین C ، دو آنتی اکسیدان قوی، اثر هم افزایی از این ویتامین مانع از ظهور خطوط و چین و چروک بر روی پوست می شود، در نتیجه باعث بتعویق انداختن و کاهش آثار پیری می شود.
 
4. خواص فندق برای سلامت قلب
فندق غنی از چربی های غیر اشباع، چربی هایی است که برای عملکرد سالم مفید قلب ضروری است.
 
5. خواص فندق برای عضلات
این میوه در کاهش انقباض ماهیچه ای، جلوگیری از استرس بر عضلات کمک می کند. فندق، به نوبه خود، تضعیف عضلات را کاهش می دهد و از خستگی عضلانی جلوگیری می کند. مطالعات نشان می دهد که یک دوز خوب منیزیم واقعا می تواند در تقویت عضلات کمک کند. 
 
6. خواص فندق برای پوست هیدراته شده
فندق حاوی ویتامین E در مقادیر زیاد است. این ویتامین همراه با چربی ها به رطوبت پوست کمک می کند در حالی که نرم و صافی آن را حفظ می کند.
 
7. خواص فندق برای تقویت سیستم ایمنی
فندق با مواد مغذی مختلف شامل مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم فراوان باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.
 
 
8. مزایای فندق برای استخوان ها
از آنجایی که فندق حاوی منگنز غنی است، این یکی دیگر از مزایای آن است، این مواد معدنی برای حفظ سلامت استخوان، بسیار مهم هستند.
 
9. خواص فندق برای استرس
فندق حاوی مقدار زیادی از آلفا لینولنیک اسید، اسیدهای چرب امگا با 3 است. این عناصر، همراه با ویتامین های گروه B ، نقش موثری در پیشگیری و کاهش شرایط مختلف فیزیولوژیکی از جمله اضطراب، استرس، افسردگی و حتی اسکیزوفرنی بازی می کند .
 
10. خواص فندق در برابر اشعه ماوراء بنفش
فندق به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می کند، محافظت از پوست در برابر اثرات مضر اشعه UV.
 
11. فندق برای درمان یبوست
به عنوان منبع غنی از فیبر، شما می توانید آن را در رژیم غذایی خود برای حفظ حرکات روده اضافه کنید.از یبوست جلوگیری کنید.
 
12. فندق برای سیستم عصبی
ویتامین B6 موجود در فندق یک ویتامین ضروری برای عملکرد مناسب اسید آمینه است. این اسید ها به نوبه خود نقش مهمی در حفظ سلامتی سیستم عصبی ایفا می کنند.
 
مزایای دیگر
فعال کردن آنزیم های گوارشی
کلسترول را تحت کنترل نگه دارید
جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی
جلوگیری از کم خونی
این یک مکمل طبیعی چند منظوره است.
فندق گرفتگی و خستگی را از بین می برند
درمان آسم
سلامت مو
آنتی اکسیدان قوی
مبارزه با چین و چروک
فندق سلولیت را از بین می برد
منبع پروتئین
منبع غذای عالی برای گیاهخواران

 

خواص زیبایی فندق

کره بادام زمینی معطر فندق. این محصول برای مدت طولانی تازه باقی می ماند، خشک نمی شود و بسیار ارزشمند است نه تنها در پزشکی و پخت و پز، بلکه در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی. روغن به انواع مختلفی از بدن، صورت، دست و محصولات مراقبت از مو اضافه می شود. روغن را می توان به طور مستقل و در ترکیب با سایر عصاره های گیاهی استفاده کرد.
 
روغن فندق بیشترین تاثیر را روی مو دارد. مجاز به چند قطره روغن در پوست سر هستید تا موهای قوی، براق و نرم را دریافت کنید.
 

 

استفاده از فندق در آشپزی

فندق برای پخت و پز عالی است. استفاده از آن به راحتی می تواند هر نوع غذایی را به دلخواه تبدیل کند و محصول خود را با تقریبا تمام غذاهای موجود ترکیب می کند.
 
فندق دارای طعم شیرین است. بافت هسته کاملا نرم است، که به آشپز اجازه می دهد هر روش درمان گرمایی را انتخاب کند.
 
توجه داشته باشید: بافت نرم فندق به راحتی می تواند تحت شرایط ذخیره سازی نامناسب و یا حمل و نقل بی دقت آسیب ببیند. فندق مجاز است حداکثر 6 ماه در پوسته و حداکثر 3 ماه در قالب مغز ذخیره شود.
 
چه کاری می توانید با فندق انجام دهید:
 
سرخ کنید(تفت دادن) حداکثر دمای مجاز برای سرخ کردن 75 درجه سانتیگراد است. فندق سرخ شده نیاز به بیش از 20 دقیقه برای حفظ خواص مفید و ارزش غذایی بالا دارد
در ترشی استفاده کنید
در شیرینی 
ترکیب با شکر یا نمک برای ساخت یک میان وعده اصلی
فندق خرد شده را به آرد و یا کره اضافه کنید
خودتان را به پخت و خوردن مغز خام یا بو داده محدود نکنید. فندق عنصری عالی برای سالاد سبزیجات، غذاهای گوشتی، ماهی است، به خوبی با پنیر نرم و شور مخلوط می شود. سعی کنید فندق را به سبزیجات یا میوه ها را به ظرف اضافه کنید. با کمک سلولز موجود در این محصولات، بدن سریعتر و آسانتر فندق را هضم میکند.
 

پوست کردن فندق

برای برداشتن پوست فندق، شما باید آن را به مدت 5 دقیقه فر قرار دهید، سپس چند ثانیه آن را بین انگشتان مالش دهید، پوست به راحتی کنده می شود، میوه بوی غنی و طعم شیرینی را به ارمغان می آورد.
 

 

عوارض فندق

آجیل به دلیل ترکیب و محتوای کالری آنها "محصول دیر هضم" نامیده می شود. دوز روزانه فندق نباید بیش از 50 گرم باشد. مصرف بیش از حد فندق اسپاسم مغز را تحریک می کنند.فرد احساس درد شدید در سر و سوزش درمعده می شود. این تنها مغز نیست که از اثرات آنزیم های بیش از حد رنج می برد. فندق می تواند باعث فشار روده و معده شود. حالت تهوع و استفراغ امکان پذیر است.
 

 

منع مصرف برای گروهی از بیماران

دیابتی ها
بیماران چاق
کودکان زیر 5 سال (به علت سیستم گوارشی توسعه یافته و عدم توانایی کامل هضم و جذب محصول)
بیماران مبتلا به دیاتیز آلرژیک
افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی
بیماران با عدم تحمل فرد به محصول یا مواد موجود در ترکیب.
مهم: استفاده از میوه ها یا آجیل ها با تاریخ مصرف رد شده ممنوع است. فندق خرد شده خواص سودمند و ارزش غذایی خود را از دست می دهد. میوه هایی که 6 ماه با پوست بوده اند و خورده نشده اند نیز خواص و مزایای خود را از دست می دهند.
 

 

نکاتی برای ذخیره سازی محصول

نگهداری در دمای پایین
درصد کم رطوبت اتاق
حداکثر حفاظت در برابر قرار گرفتن در معرض مستقیم اشعه ماوراء بنفش
حفاظت در برابر محصولات با بوی قوی (بدون توجه به مبدا).
مهم: روش ذخیره سازی فندق خرد شده و بدون پوست به طور قابل توجهی متفاوت است.
 
مغز خرد شده را در ظروف محکم در بسته قرار داده و نفوذ هوا و تحریک کننده را مسدود کنید. بهترین مواد برای بسته بندی، طرف شیشه ای است. ظروف پلاستیکی می تواند عمر مفید را کاهش دهد و طعم و عطر محصول را عوض کند. دمای ذخیره سازی بهینه: 5 تا 10 درجه سانتی گراد رطوبت مجاز: 10-15٪. عمر مفید (در شرایط ذخیره ای ایده آل) 3 ماه تجاوز نمی کند.
 
میوه با پوست برای ذخیره سازی بسیار آسان تر است. اطمینان حاصل کنید که یکپارچگی پوسته شکسته نشده است، آجیل ها را در هر ظرف مناسب قرار دهید، آنها را در یخچال / قرار داده و در حدود 0 درجه سانتیگراد نگهداری کنید. عمر مفید تا 3 سال است. اگر فندق ها در یک ظرف محافظت شده در خارج از فریزر (به عنوان مثال، در بالکن و اتاق ذخیره سازی) ذخیره شود، عمر مفید تا 6 ماه کاهش می یابد.
 
مزایای فندق  که برای سلامتی ضروری است، کم نیستند. علاوه بر این، در میان بسیاری از انواع میوه های خشک، بدون شک یکی از بهترین ها است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی بعد از 40 سالگی

در
رژیم غذایی بعد از 40 سالگی
سلامت، عملکرد و ظاهر ما به تغذیه ما بستگی دارد. بنابراین، با بالا رفتن سن  باید به رژیم غذایی توجه خاصی شود.
 

رژیم غذایی بعد از 40 سالگی

پس از 40 سال، کارشناسان به شدت توصیه می کنند با به حداقل رساندن میزان غذاهای فست فود، غذاهای نیمه آماده، غذاهای چرب و شور در رژیم غذایی سلامت خود را تامین کنیم. چنین محصولاتی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، به ویژه پرفشاری خون و ترومبوز را افزایش می دهد و بنابراین خطر مرگ زودرس افزایش می یابد. علاوه بر این، آنها باعث آسیب به سیستم گوارش می شوند، حاوی مواد سرطان زا هستند و معمولا حاوی مقدار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. فراموش نکنید که چقدر کالری اضافی را می توانید برای خودتان نادیده بگیرید.
 
کنترل مصرف شیرینی نیز بسیار با ارزش است. دسرهای با کالری کم، حداقل تا حدی بهتر از میوه ها و انواع توت ها است. بیماری دیابت نوع دوم از سال ها پس از خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات با هضم و جذب سریع شروع می شود و خطر آن تا سن 50 سالگی به طور قابل توجهی افزایش می یابد. بنابراین، بهتر است مراقب سلامتی خود باشیم.
 
میوه ها و سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی و تغذیه خود قرار دهید. با توجه به توصیه کارشناسان، شما باید سه بار میوه و سبزی در روز بخورید. همچنین غذاهای غنی از فیبر دانه های کامل، قارچ، آجیل و دانه ها را مصرف کنید .
 
مهمان منظم میز شما باید غذاهای حاوی امگا 3 و سایر اسید های چرب و روغن گیاهی مفید باشند. این روغن آووکادو، روغن زیتون، ماهی چرب و ... می باشد. همچنین مطمئن شوید که غذاهایی را که حاوی مقدار زیادی کلسیم هستند بخورید - برای حفظ سلامت استخوان ها و مفاصل بسیار مهم است. شما نیاز به محصولات لبنی برای تامین کلسیم و ویتامین D، تخم مرغ، اسفناج، بروکلی، کرفس، سبزیجات، لوبیا، نخود فرنگی، غذاهای دریایی دارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی بدون گلوتن برای سلیاک

در
رژیم غذایی بدون گلوتن برای سلیاک
در ابتدا چنین رژیم غذایی خاصی برای افراد مبتلا به بیماری مانند بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن وجود نداشت. اما به تدریج، محصولات بدون گلوتن فضای بیشتر و بیشتری را در تغذیه اشغال کردند و در حال حاضر عملا به روند تغذیه مدرن تبدیل شده اند. با توجه به بررسی افرادی که تمام ظرافتهای یک رژیم غذایی بدون گلوتن را رعایت کرده اند، می تواند نه تنها سلامت را بهبود بخشد، بلکه برای از دست دادن وزن نیز موثر است.
این رژیم غذایی بسیار محبوب است و بسیاری از افراد مشهور از آن استفاده کرده و می کنند. ستاره هایی مانند زو دهچانل، کیت بلانشت، میراندا کر، لیدی گاگا و جسیکا آلبا نمیتوانند در روند مدرن در مقابل این رژیم مقاومت کنند.
 

گلوتن چیست

گلوتن نوع خاصی از پروتئین موجود در دانه های غلات است. بیشتر آن در گندم ، جو و چاودار یافت می شود.به خاطرگلوتن است که خمیر ساخته شده از آرد این غلات، بسیار الاستیک، نرم و پلاستیکی است. پس از همه، بدون گلوتن، چنین چسبندگی ندارند. از آنجا که ویژگی اصلی این محصول چسباندن مواد به توده همگن است.
 
رژیم غذایی بدون گلوتن چیست
رژیم غذایی بدون گلوتن به طور خاص برای افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند - یک بیماری خودایمنی ناشی از آسیب به روده کوچک توسط غذاهای حاوی گلوتن است. علاوه بر این، قبلا چنین بیماری کاملا نادر بود، در جهان مدرن تعداد ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری به طور قابل توجهی افزایش یافته است. درمان بدون گلوتن برای این افراد به سادگی حیاتی است، زیرا فقط با دریافت غذا می توانید برای همیشه زندگی کنید و گاهی اوقات حتی زندگی خود را نجات دهید.
 
اغلب رژیم غذایی بدون گلوتن برای افرادی که مستعد آلرژی به گلوتن هستند یا از عدم تحمل آن رنج می برند، می باشد. این امکان وجود دارد که آن را با استفاده از تحقیقات آزمایشگاهی آشکار سازید و همچنین واکنش ارگانیسم را مشاهده کنید. به عنوان مثال، هنگام خوردن نان ، در چنین فردی می تواند پدیده نفخ و ناراحتی در شکم بوجود بیاید. همچنین اغلب نشانه های عدم تحمل گلوتن، آنمی، کاهش وزن سریع و اختلالات در دفع  مکرر مدفوع است.
 
با این حال، گلوتن یک پروتئین طبیعی است که به آرد عطر و طعم خاصی را می بخشد. در غیاب آن، رنگ های مصنوعی و نگهدارنده ها اغلب به پخت اضافه می شوند تا خواص طعم آن را بهبود بخشد.
به نفع این می توان گفت که قبل از این پروتئین تقریبا غیر قابل تشخیص بود. به جز آن دو درصد از افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند هیچ کس به آن توجه نمی کرد. برای 98٪ باقیمانده، کاملا بی ضرر و بدون خطر بود. با این حال، مردم بیشتر و بیشتر از آن رها می شوند، زیرا این یک روند مدرن است و یک شیوه زندگی سالم را به وجود می آورد، که در حال حاضر در حال پیشرفت است.
 

ماهیت یک رژیم غذایی بدون گلوتن

جوهر این رژیم غذایی، گلوتن است که از رژیم غذایی کاملا حذف می شود. این روش به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می کند و به فرآیندهای طبیعی متابولیک در بدن منجر خواهد شد. بدون شک، تقریبا اولین قدم در جهت بهبودی بدن است و برای از دست دادن وزن بسیار موثر خواهد بود.
 
انتقال کامل به محصولات بدون گلوتن منجر به پاکسازی عمیق روده و حذف سموم خطرناک و مضر شده که در این زمان در بدن انباشته شده است.
 
یک رژیم غذایی بدون گلوتن یک رژیم غذایی متنوع را ارائه می دهد، به طوری که افرادی که تصمیم به پیوستن به چنین شیوه زندگی می کنند، احساسات بدی را تجربه نمی کنند، که اغلب همراه با روند کاهش وزن مانند گرسنگی یا کمبود بدن است.
 

چه کسانی از رژیم غذایی بدون گلوتن استفاده می کنند

اول از همه، رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش مانند بیماری سلیاک ضروری است. همچنین حساسیت به گلوتن یا عدم تحمل گلوتن وجود دارد. در این شرایط، افراد مبتلا به میگرن مکرر، مشکلات روده، نفخ شکم، گرفتگی و نفخ می توانند از این رژیم غذایی استفاده کنند. مقدمه ای بر شیوه زندگی و منوی روزانه محصولات بدون گلوتن به طور قابل توجهی باعث بهبود وضعیت و کاهش علائم نامطلوب می شود.
 
استفاده از آنها بدون نشانه های پزشکی برای کاهش وزن، مزایای ملموسی را به ارمغان نخواهد آورد، علاوه بر این می تواند به طور قابل توجهی جیب شما را خالی کند، زیرا طبق آمار، چنین محصولاتی دو برابر گران تر از آنهایی هستند که حاوی این پروتئین هستند.
 
در حال حاضر به طور گسترده ای معتقدند که یک رژیم غذایی بدون گلوتن در اوتیسم، اسکیزوفرنی و سایر بیماری های عصبی بسیار موثر است. اما شواهد معتبر برای این عقیده هنوز وجود ندارد.
 

در رژیم غذایی بدون گلوتن چه می توانید بخورید

غذاهای بدون گلوتن نسبتا رایج و آشنا هستند. اینها عبارتند از:
 
آجیل تازه
لوبیای تازه
دانه های خام
سبزیجات و میوه ها
گوشت، مرغ، ماهی و غذاهای دریایی
محصولات لبنی طبیعی، کره، مارگارین
ادویه های طبیعی
شما همچنین می توانید محصولات غلات و محصولات غذایی را بخورید. نکته اصلی این است که مطمئن شوید که چنین محصولاتی با گلوتن ترکیب نشده یا با کمک آنها آماده نشده است. این می تواند رنگ های مختلف و مواد نگهدارنده و انواع مواد افزودنی مواد غذایی باشد. غلات حاوی رژیم غذایی بدون گلوتن عبارتند از :
 
1. گندم سیاه
2. ذرت
3. Amarantus
4. کتان
5. ارزن
6. برنج
7. کینوا
8. سویا
9.آرد لوبیا

محصولات ممنوع در رژیم غذایی بدون گلوتن 

دررژیم غذایی بدون گلوتن، گندم، چاودار، جو ، و تمام مشتقات آن به شدت ممنوع است. شما نمی توانید از این محصولات استفاده کنید:
 
گندم، از جمله آرد گندم
غلات گندم
سمولینا، آرتک، پلوتاكا، بلغور، كوسكوس، اسپنديل
نشاسته گندم، افزودنی های مختلف، از جمله پروتئین گندم
چاودار و انواع آرد چاودار
کواس و آبجو
جو، از جمله آرد جو
غلات جو
مالت جو
محصولات حاوی شکر مالت - شربت، عصاره، سرکه، طعم های مختلف.
جو، از جمله بلغور جو دوسر، غلات و حبوبات
ماکارونی
محصولات نانوایی
غلات کامل
بستنی و ماست با طول عمر طولانی.
انواع مواد غذایی کنسروی: گوشت، ماهی، میوه، سبزی
سوسیس، گوشت دودی
محصولات نیمه آماده
شیرینی
تقریبا تمام انواع سس آماده: سس مایونز ، کچاپ ، خردل و غیره
مکعب بویلون
سس سویا
این لیست محصولات نهایی نیست. برای اطمینان از اینکه این یا آن غذا حاوی گلوتن است، شما باید با دقت ترکیب موجود در بسته بندی محصول را مطالعه کنید. مهم است که به یاد داشته باشید که اصلی ترین منابع عبارتند از گندم، جو، چاودار و تمام محصولات حاوی آنها.

رژیم غذایی بدون چربی برای کاهش وزن

به تازگی، بیشتر و بیشتر این رژیم از دسته درمان، به دسته "برای از دست دادن وزن" می رود. اعتقاد بر این است که با از بین بردن محصولات حاوی گلوتن، می توانید چند گرم را از دست بدهید، اما این کاملا درست نیست. در واقع، غذاهای بدون گلوتن اغلب بسیار مغذی تر هستند از آنهایی که این پروتئین را دارند. البته، اگر شما از خوردن کلوچه ها، نان، محصولات آرد شیرین خودداری کنید، بدون شک وزن خود را از دست می دهید، اما علاوه بر این، شما باید از قوانین غیر قابل تغییر نیز پیروی کنید:
 
الکل مصرف نکنید
نخوردن کره و چربی 
قند و کربوهیدرات ساده را رها کنید
اما چنین اصول تغذیه همراه با هر رژیم غذایی، نه فقط بدون گلوتن باعث کاهش وزن می شود. در حقیقت، از دست دادن وزن به طور مستقیم به رژیم غذایی متعادل مربوط می شود، چه محصولی حاوی گلوتن باشد یا بدون آن.
 
اما غیر ممکن است این واقعیت را پنهان کرد که در حال حاضر بسیاری از کارشناسان، طرفداران مواد غذایی سالم، از رد پروتئین حمایت می کنند. آنها معتقدند که خوردن غذاهای بدون گلوتن کمک خواهد کرد که مشکلات گوارشی را از بین ببرد و برای پیشگیری از نفوذپذیری روده پیشگویی می کند. در عین حال، عملکرد طبیعی و پایدار دستگاه گوارش سلامت را بهبود می بخشد، سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد، که بدون شک باعث کاهش وزن می شود.
 
با توجه به بررسی افرادی که از رژیم غذایی فقط برای کاهش وزن استفاده می کنند، به شما امکان می دهد تا هر هفته 3 کیلوگرم از دست بدهید. اما در عین حال لازم است که رژیم درست را ادامه دهید و کالری را حساب کنید. برای دستیابی به نتایج بالاتر، مدت زمان باید حداقل هشت هفته باشد.
 
اگر شما هنوز تصمیم به استفاده از رژیم غذایی بدون گلوتن دارید، قبل از شروع، قطعا باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. برای ساخت یک برنامه غذایی مناسب برای شما و ایجاد یک منو که متناسب با شیوه زندگی شما باشد.
 
طرح تغذیه برای هفته
مانند هر رژیم غذایی دیگر، شما باید از گلوتن استفاده کنید. نکته اصلی این است که به شیوه ای مثبت تنظیم شود، و پس از آن روند انتقال بدون توجه و بدون دردسر ادامه می یابد. نتیجه نهایی خلق و خوی خوب، کار پایدار سیستم گوارشی، و همچنین عادی سازی و کاهش وزن ممکن است. برای چسبیدن به چنین رژیم غذایی بدون ناراحتی قابل توجه، می توانید از منوی نمونه توصیه شده برای یک هفته استفاده کنید.
شنبه
صبحانه:
ماهی آب پز
فرنی برنج
قهوه با شیر.
ناهار:
سوپ مرغ کم چرب
سبزیجات
چای سبز یا سیاه.
زمان چای:
شیرینی زنجفیلی با آجیل و سیب
آب میوه
شام:
گوشت آب پز
فرنی گندم سیاه
 
یکشنبه
صبحانه:
پنیر کم چرب
پودر میوه
چای سیاه یا سبز
ناهار:
سوپ
گوشت کم چرب
سالاد سبزیجات
آب میوه
زمان چای:
آب میوه یا ژله
آجیل
شام:
سبزیجات
پودینگ گندم سیاه
چای سیاه یا سبز
 
دوشنبه
صبحانه:
ماهی آب پز
سیب زمینی پخته
چای سیاه یا سبز
ناهار:
سوپ 
کتلت
فرنی برنج
سالاد جلبک دریایی .
زمان چای:
کیک برنج
سالاد میوه
شام:
سبزیجات
پودینگ گندم سیاه.
 
سه شنبه
صبحانه:
گوشت آب پز
فرنی گندم سیاه
چای سیاه یا سبز
ناهار:
سالاد سبزیجات
سوپ سبزیجات
ژله میوه یا آب میوه.
زمان چای:
سیب پخته شده
آجیل
شام:
گوشت آب پز
برنج
جوشانده گل رز
 
چهارشنبه
صبحانه:
دانه های ذرت
پنیر کم چرب
چای سیاه یا سبز
ناهار:
ماهی یا سوپ غذاهای دریایی
فرنی گندم سیاه
فیل مرغ پخته شده
چای سیاه یا سبز
زمان چای:
کیک برنج
مربا میوه
چای سیاه یا سبز
شام:
خورش گیاهی
نان گندم
کافئین کم چرب .
 
پنجشنبه
صبحانه:
پنیر عسل
چای سیاه یا سبز
ناهار:
سوپ 
سالاد سیب با کرفس
آب میوه
زمان چای:
ژله میوه
کمپوت .
شام:
سبزیجات
پودینگ گندم سیاه
چای سبز
 
جمعه
صبحانه:
سیب پخته شده
پنیر کم چرب
چای سیاه یا سبز
ناهار:
کتلت 
سس بشامل
جوجه مرغ
زمان چای:
میوه های مختلف
چای سبز
شام:
سیب زمینی پخته
ماهی
آب میوه
 
تغذیه مناسب شامل خوردن حداقل چهار بار در روز است. به عنوان تنقلات، شما می توانید کیک برنج ، kefir و میوه استفاده کنید. همه موارد مربوط به از دست دادن وزن ممنوعیت غذا بعد از ساعت شش شب است. با چسبیدن به این منو، می توانید حدود 3 کیلوگرم در هفته را از دست بدهید.
 

جوانب مثبت و منفی رژیم غذایی بدون گلوتن

بدون شک، این واقعیت که رژیم حاوی محصولات نسبتا ساده و مفید است، به شما امکان می دهد تا آن را اجرا کنید. علاوه بر این، دارای تعدادی از علائم پزشکی مفید است:
 
میکرو فلور روده را نرمال می کند
باعث ترویج حذف سموم خطرناک و مضر می شود
در غذای کودک مفید است، چون غذای گلوتن باعث افزایش شکل گاز و کولیک در نوزادان می شود.
یکی از دلایل عمده و مهم رژیم غذایی بدون گلوتن کمبود ویتامین ها و مواد معدنی است. بنا بر این، در زمان پیوستن به این رژیم غذایی باید مطمئن شوید که رژیم غذایی خود را با غذاهای غنی از ویتامین ها، به ویژه گروه B ، آهن ، کلسیم و فیبر غنی می کنید .
 
بر طبق بررسی های بسیاری، این رژیم غذایی نه تنها برای بیماری های سلیاک مفید است، بلکه برای حل برخی از مشکلات دیگر نیز مفید است. به عنوان مثال، تغییر به یک منو بدون گلوتن باعث می شود که علائم آلرژی های فصلی را تحمل کنید و حتی گاهی آلرژی را بین می برد.
خوردن غذاهای بدون گلوتن، مشکلات دستگاه گوارش را از بین می برد، وضعیت پوست  را بهبود می بخشد. به طور کلی، بررسی از چنین رژیم غذایی مثبت است. علاوه بر این، هر دو بررسی از کارکنان پزشکی، و بررسی بیماران که در طول زندگی خود به چنین تغذیه ای پایبند هستند مثبت است. اما، متاسفانه، تعداد کمی از مردم بدون استفاده از محصولات حاوی گلوتن قادر به کاهش وزن هستند.

نتیجه گیری

رژیم غذایی بدون گلوتن یک ابزار حیاتی برای افرادی است که مبتلا به بیماری های خود ایمنی هستند و همچنین برخی بیماری های عصبی-روان شناختی. از لحاظ از دست دادن وزن، چنین رژیم غذایی می تواند مفید باشد زیرا مصرف شیرینی های شیرین، نان و محصولات مختلف قنادی را ممنوع می کند. پس از همه، اگر شما از چنین محصولاتی استفاده نکنید، می توانید واقعا وزن کم کنید. اما در اصل، در افرادی که از بیماری های بالا رنج نمی برند، این رژیم غذایی کار نخواهد کرد. برای کاهش وزن بهتر است، انتخاب برخی از رژیم های دیگر، و یا به سادگی به پیوستن به یک شیوه زندگی سالم و تغذیه سالم بپردازید . در نظر داشته باشید که چیروی از روند مد همیشه به نتیجه خوبی نمی انجامد.

خلاصه مقاله در 12 نکته

12 نکات ساده برای کمک به حذف گلوتن از رژيم غذایی
گلوتن نام جمعی گروهی از پروتئين های موجود در دانه ها مانند گندم، جو و چاودار است.
گرچه اکثر مردم می توانند گلوتن را بدون هيچ مشکلی بخورند، ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری سلياک يا حساسيت به گلوتن مضر باشد .
 
کساني که دارای اختلالات گلوتن هستند ممکن است علائمی مانند ناراحتی گوارشی، سردرد، خستگي، کاهش وزن و درماتيت پس از خوردن گلوتن را تجربه کنند.
افراد ديگر نيز ممکن است از برداشتن گلوتن از رژيم غذایی خود بهره مند شوند.
 
خوشبختانه، اگر وضعيت بهداشتی مربوط به گلوتن را داشته باشيد، حذف گلوتن از رژيم غذایی شما احتمالا علائم شما را بهبود می بخشد.
 
در این جا 12 راهنمایی ساده برای کمک به حذف گلوتن از رژيم غذایی می آوریم.
 
1. غلات بدون گلوتن را انتخاب کنيد
گندم، جو و چاودار، غلات حاوی گلوتن هستند. با اين حال، مقدار زيادی از جايگزين دانه غلات گلوتن وجود دارد .
 
نمونه هایی از دانه های بدون گلوتن شامل
 
کوينولا
برنج قهوه ای
ارزن
اماراتی
گندم سياه
 
با وجود نام آن، گندم سياه يک دانه مانند گندم  است که و به طور طبيعی بدون گلوتن است. گندم سياه را می توان به عنوان يک غلات و يا در دستور العمل برای محصولات پخته شده بدون گلوتن استفاده کرد.
برای جلوگيری از قرار گرفتن در معرض گلوتن از دانه های معمولی، گزينه های دانه ای بدون گلوتن را انتخاب کنيد مانند، کینوا، کوينولا، برنج قهوه ای يا گندم سياه.
 
2. گواهينامه گلوتن را دنبال کنيد
محصولی که ادعا می کند بدون گلوتن است، بايد با تعريف FDA بدون گلوتن، با داشتن کمتر از 20 قسمت در میليون (ppm) گلوتن، مطابقت داشته باشد. اتحاديه اروپا (EU) دارای قوانين مشابهی برای محصولات غذایی است که به عنوان گلوتن آزاد ( 7 ، 8 ) نامگذاري شده اند .
 
علاوه بر اين، بسياری از سازمان های شخص ثالث گواهينامه گلوتن را برای توليد کنندگان مواد غذایی تأسيس می کنند. اين گواهينامه های اضافی است و محصولات غذایی نيز بايد با مقررات دولتی مطابقت داشته باشند.
FDA و اتحاديه اروپا محصولاتی را تنظيم می کنند که ادعا می کنند بدون گلوتن هستند. علاوه بر اين، برخی از سازمان های شخص ثالث ضمانت نامه های گلوتن را تایید کرده اند.
 
3. غذای بيشتری بخوريد
تمام میوه ها و سبزيجات تازه به طور طبيعی بدون گلوتن هستند.
رژيم های غذایی بدون گلوتن ممکن است از مواد مغذی مثل فولات و منيزيم برخوردار نباشند مگر اينکه محصولات حاوی گلوتن با ساير مواد غذایی حاوی مواد مغذی جايگزين شوند . از جمله محصولات تازه تر در رژيم غذایی شما می تواند به شما در دستيابی به اين مواد مغذی و حذف گلوتن کمک کند.
در اينجا چند راه برای اضافه کردن محصولات تازه تر به رژيم خود وجود دارد:
 
استفاده از کاهو به جای نان
استفاده از رشته فرنگی وحشي به جای پاستا معمولی
میوه های تازه يا سبزيجات را انتخاب کنيد
يک تکه میوه را به صبحانه خود اضافه کنيد و آن را به عنوان يک میان وعده بخوريد
استفاده از برش سيب زمینی شيرين به جای نان
بعضی از میوه ها و سبزيجات پردازش شده مانند محصولات يخ زده يا کنسرو شده ممکن است حاوی گلوتن به عنوان افزودنی يا نگهدارنده مواد غذایی باشد. اگر میوه ها و سبزيجات کنسرو شده، منجمد يا خشک را انتخاب کنيد، بهتر است که برچسب گلوتن يا گندم را بخوانید.
 
4. انبار خود را پاکسازی کنيد
هر محصولی را که ممکن است حاوی گلوتن باشد پاکسازی کنيد.
 
بهترين روش برای شناسایی اينکه آيا محصول حاوی گلوتن است،  ليست مواد تشکيل دهنده را بخوانید. مواردي را که حاوی غلات مانند گندم، جو و چاودار هستند را جدا کنید يا اهدا کنيد. مواد تشکيل دهنده حاوی گلوتن کمتر شناخته شده مانند سرکه مالت، مخمر آبجو را بررسی کنيد.
اگر دیگر اعضای خانواده نيازی به محدوديت های غذایی ندارندف حذف گلوتن از رژيم غذایی دشوار است
در اين مورد، توجه داشته باشيد که يک قسمت از انبار خود را به موارد بدون گلوتن اختصاص دهيد . اين همچنين به جلوگيری از آلودگی متقابل و مواجهه گلوتن تصادفی کمک می کند.
خلاصه هر موردی که در انبار خود داريد و حاوی گندم، جو يا چاودار است پاک کنيد. اگر اعضای خانواده ديگر نيازی به همان محدوديت های رژيم غذایی ندارند، می توانيد يک بخش از انبار خود را به اقلام گلوتن اختصاص دهيد تا از مواجهه گلوتن تصادفی جلوگيری شود.
 
5. از نوشيدنی های حاوی گلوتن اجتناب کنيد
گلوتن ممکن است در برخی از نوشيدنی ها، به ويژه آنهایی که حاوی الکل هستند، وجود داشته باشد.
آبجو يک منبع متداول گلوتن است، زيرا از طريق تخمیر دانه های حاوی گلوتن مانند گندم يا جو توليد می شود.
اکثر نوشيدنی های غير الکلی مانند قهوه، چای و محصولات دمنوش بدون گلوتن هستند. با اين وجود، بعضی از نوشيدنی هایی مثل شربت های آماده شده، شيرينی ها ممکن است حاوی گلوتن باشند، بنا بر این بهتر است برچسب را بررسی کنيد.
 
6. غذای خود را همراه داشته باشید
اگر در يک رویداد اجتماعی، مهمانی و یا جشنی شرکت دارید، ظرف غذای بدون گلوتن خود را همراه خود ببرید.قرار گرفتن در معرض گلوتن تصادفی در مهمانی ها رايج است. حتی اگر يک غذا به طور ذاتی بدون گلوتن باشد، آلودگی متقابل در طول پخت و پز ممکن است برای افرادی که نياز به حذف گلوتن دارند، خطر ايجاد کند.
 
رویدادهای اجتماعی ممکن است خطر ابتلا به گلوتن را افزايش دهد. آوردن يک ظرف بدون گلوتن از خانه يک راه عالی برای اطمینان از يک محيط غذایی امن و بدون سر و صدا است.
 
7. آجيل و دانه های بيشتری بخوريد
رژيم های غذایی بدون گلوتن احتمالا کمبود مواد مغذی مانند روی یا زینک، کلسيم و فيبر را به همراه دارند.آجيل و دانه ها به طور طبيعی بدون گلوتن هستند و منبع خوبی از اين مواد مغذی هستند.
آجيل و دانه ها برای اضافه کردن به رژيم غذایی شما عبارتند از:
بادام ها
بادام هندی
گردوی آمريکایی
گردو
پسته
آجيل ماکادمیا macadamia
دانه کدو تنبل
دانه های کتان
دانه های چيا
دانه های آفتابگردان
شما می توانيد از جو دوسر بدون گلوتن يا گردو استفاده کنيد، گردو را به جای آرد گندم استفاده کنيد، دانه ها را بر روی سالاد خود بریزید يا آجيل را به کره و پنیر اضافه کنید و برش های سيب يا کرفس لذت ببريد.
آجيل و دانه ها به طور طبيعی بدون گلوتن هستند و منبع خوبی از روی، کلسيم و فيبر هستند که همه آنها مواد مغذی هستند که در رژيم های غذایی بدون گلوتن ممکن است کمبود داشته باشید.
 
8. نام های مختلف را برای گندم بدانيد
انواع گندم های مختلفی وجود دارد که می توانید روی برچسب غذا بخوانید . برای ارزيابی يک برچسب برای منابع پنهان گلوتن، انواع گندم را جستجو کنيد.
دوروم
einkorn
خراسان (کاموت)
اسپرد يا فررو
تريتيکاله
بسیاری از انواع آرد گندم نيز دارای نام های مختلفی از جمله سمولينا، فارينا يا آرد گراهام هستند. همه اين آرد ها حاوی گلوتن هستند و بايد از رژيم غذایی بدون گلوتن حذف کنيد.
 
علاوه بر اين، مواد افزودنی معمولی مانند مالتودکسترين، رنگ کارامل و نشاسته غذایی اصلاح شده ممکن است حاوی منابع پنهانی گلوتن گندم باشد.
نام های مختلفی برای گندم مانند durum، kamut و spelled وجود دارد. ارزيابی ليست مواد و علائم آلرژيک بر روی برچسب غذایی برای شناسایی و حذف منابع گندم.
 
9. محدود کردن غذا های فرآوری شده
توليد کنندگان مواد غذایی می توانند گلوتن را به غذاهای فرآوری شده اضافه کنند تا بافتمحصول نهایی بهبود يابد. به عنوان مثال، گوشت، نان، سوسيس، محصولات پخته شده، سيب زمینی سرخ کرده و مخلوط برنج چاشنی دار ممکن است همه حاوی منابع گلوتن پنهانی باشند.
 
غذاهای کامل مانند میوه ها، سبزيجات، تخم مرغ، آجيل و دانه ها به طور طبيعی بدون گلوتن هستند. تمرکز بر غذا خوردن بيشتر از اين غذاهای کامل در حالی که محدود کردن مصرف خود از مواد غذایی پردازش شده باعث موفقیت در اجرای رژیم غذایی بدون گلوتن می شود.(رژیم سلیاک)
 
10. غذاهای بيشتری در خانه بخوريد
رستورانها به طور فزاينده ای گزينه های غذا بدون گلوتن را ارائه می دهند. با اين حال، اين وعده های غذایی به طور معمول با هزينه اضافه شده است، و همچنين خطر آلودگی متقابل را به همراه دارد.
 
خوردن وعده های غذایی بيشتری در خانه می تواند به شما کمک کند گلوتن را از رژيم غذایی خود حذف کنيد، در حالی که از سلامت کلی خود بهره مند شويد.
 
در واقع کاهش وزن در افرادی که با تهيه حداقل 5 بار  ذای خانگی در هفته و خوردن غذاهای خانگی، میوه ها و سبزيجات به طور قابل توجهی نسبت به کسانی که وعده های غذایی کمتر از 3 بار در هفته در خانه را می خورند، بیشتر و عوارض سلیاک در این افراد کمتر است. برای رسيدن به پاسخگویی به رژیم، يک برنامه غذایی هفتگی ايجاد کنيد.
 
11. چاشنی های حاوی گلوتن که بایداجتناب کنيد
چاشنی ها و سس ها معمولا حاوی منابع پنهانی گلوتن هستند. توليد کنندگان مواد غذایی می توانند گلوتن را به شکلات اضافه کنند تا به عنوان يک تثبيت کننده، ضخيم کننده يا امولسيفاير عمل کنند.
 
چاشنی هایی که ممکن است حاوی گلوتن باشند عبارتند از:
 
سس سويا
سس سالاد
سرکه مالت
marinades
سس باربيکيو
سس پاستا
سس ورستر شایر
سس قهوه ای
بررسی برچسب های آلرژيک بر روی اين چاشنی مفيد است. به عنوان مثال، سرکه مالت دارای گلوتن است زيرا مالت از جو گرفته شده است.
بسیاری از آبمیوه ها حاوی منابع افزوده گلوتن هستند. بهتر است که برچسب ها را به طور کامل بخوانيد.
 
12. به انجمن بدون گلوتن بپیوندید
پس از رژيم غذایی بدون گلوتن ممکن است احساس جدا شدن از افراد داشته باشد. در واقع، افراد مبتلا به بیماری سلياک احتمالا از احساس تنهایی، افسردگی و ترس و وحشت اجتماعی رنج می برند .
پيوستن به انجمن گلوتن رايگان راه عالی برای پيدا کردن منابع، توصيه های جامعه و حمايت از افراد ديگر با محدوديت های غذایی مشابه است.
 
انجمن ملی سلياک فصل های مختلفی در سراسر ايالات متحده ارائه می دهد که کنفرانس ها، جلسات کوچک و حمايت از افراد مبتلا به بیماری سلياک را فراهم می کند.در ایران چنین انجمنی به گوش من خورده است اما اطلاعات دقیقی از آن ندارم در صورت وجود چنین انجمنی در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.
 

54 غذا که می توانيد در رژيم غذایی بدون گلوتن مصرف کنید

گلوتن يک پروتئين است که در دانه های خاص مانند گندم، چاودار و جو يافت می شود.
گرچه گلوتن برای بسیاری از افراد بی خطر است، افراد مبتلا به بیماری سلياک يا حساسيت گلوتن بايد آن را برای جلوگيری از اثرات نامطلوب سلامتی مصرف نکنند.
 
بسیاری از غذاها با مواد حاوی گلوتن ساخته می شوند، بنا بر این مهم است که کسانی که قادر به مصرف آن نيستند، برچسب های مواد تشکيل دهنده را با دقت بررسی کنند.
 
در اينجا فهرستی از 54 غذای بدون گلوتن آمده است.
 
1-10. دانه های کامل
چند غلات کامل انتخاب شده حاوی گلوتن هستند، در حالی که بقيه به طور طبيعی بدون گلوتن هستند.
دانه های کامل بدون گلوتن
کوينولا
برنج قهوه ای
برنج وحشی
گندم سياه
سورگوم
تاپيوکا
ارزن
اماراتی
Arrowroot
جو
غلات برای اجتناب ازخوردن
گندم، تمام انواع (کل گندم، گراهام، بلغور، فارو، فارينا، دربوم، کاموت، آرد برمود شده، اسپند و غيره)
چاودار
جو
تريتيکاله
اين غلات حاوی گلوتن اغلب برای توليد محصولات مانند نان، کراکر، ماکارونی، غلات و محصولات پخته شده و غذاهای میان وعده استفاده می شود.
 
12-26. میوه ها و سبزيجات
تمام میوه ها و سبزيجات تازه به طور طبيعی بدون گلوتن هستند. با اين حال، برخی از میوه ها و سبزيجات فرآوری شده ممکن است حاوی گلوتن باشد که بعضی اوقات برای طعم و مزه به میوه اضافه می شود.
میوه ها و سبزيجات برای خوردن
گرچه فهرست زير جامع نيست، برخی نمونه هایی از میوه ها و سبزيجات تازه را می توانيد در رژيم غذایی بدون گلوتن استفاده کنيد.
مرکبات، از جمله پرتقال و گريپ فروت
موز
سيب
توت ها
هلو
گلابي ها
سبزيجات از جمله گل کلم و کلم بروکلی
سبزیجات برگ پهن، مانند اسفناج، کلم و ...
سبزيجات نشاسته اي، از جمله سيب زمینی، ذرت و ...
فلفل دلمه ای
قارچ
پياز
هويج
تربچه
لوبيا سبز
میوه ها و سبزيجات برای بررسی مجدد
کنسرو میوه ها و سبزيجات: ممکن است با سس های حاوی گلوتن تهيه شود. میوه و سبزی گياهان کنسرو با آب يا آب میوه های طبيعی به احتمال زياد فاقد گلوتن.
میوه ها و سبزيجات منجمد: گاهي اوقات حاوی طعم و سس های اضافه شده حاوی گلوتن است.
میوه ها و سبزيجات خشک: ممکن است شامل مواد حاوی گلوتن باشد. 
میوه ها و سبزيجات از قبل خرد شده: بسته به محل تهيه شده ممکن است با گلوتن آلوده شوند.
27-32. پروتئين ها
بسیاری از غذاها حاوی پروتئين هستند ، از جمله منابع حيوانی و گياهی. اکثر آنها به طور طبيعی بدون گلوتن هستند.
 
با اين حال، مواد حاوی گلوتن مانند سس سويا و سرکه اغلب به عنوان پرکننده يا طعم دهنده استفاده می شوند. آنها ممکن است به سس، مرطوب و ماريناد اضافه شوند که معمولا با غذاهای پروتئينی همراه است.

پروتئين های بدون گلوتن

حبوبات (لوبيا، عدس، نخود فرنگی، بادام زمینی)
آجيل و دانه ها
گوشت قرمز (گوشت گاو تازه، گوشت گوسفند، گوشت گوزن)
مرغ تازه (مرغ تازه، بوقلمون)
غذاهای دريایی (ماهی تازه، صدف)
توفو
پروتئين هایی که باید برای وجود گلوتن مجدد بررسی کنید
گوشت پردازش شده، مانند هات داگ، سوسيس، سالامی و بيکن
جايگزين گوشت مانند همبرگر های گياهی
پروتئين هایی که با سس يا ادويه ترکيب شده اند
پروتئين های آماده، مانند آنهایی که در آشپزخانه ها قابل استفاده هستند
پروتئين ها برای منع مصرف
هر گوشتی، مرغ يا ماهی که پخته شده است و شما نظارت نداشته اید.
پروتئين هایی که با سس سويا مبتنی بر گندم ترکيب شده اند
 
33-39. محصولات لبنی
اکثر محصولات لبنی به طور طبيعی بدون گلوتن هستند. با اين حال، لبنیات طعم دار و حاوی مواد افزودنی را بايد همیشه برای وجود گلوتن بررسی کنید.
برخی از ترکيبات حاوی گلوتن برای سفت شدن( ماست) به محصولات لبنی افزوده می شوند. 
محصولات لبني بدون گلوتن
شير
کره
پنير
کرم
خامه ترش
ماست
محصولات لبنی که باید برای وجود گلوتن بررسی شوند
شير و ماست طعم دار
محصولات پنير پردازش شده، مانند سس پنير
بستنی که گاهی با مواد افزودنی حاوی گلوتن مخلوط می شود
محصولات لبنی برای اجتناب از
نوشيدنی های شيری
 
40-44. چربی ها و روغن ها
چربی ها و روغن ها به طور طبيعی بدون گلوتن هستند. در بعضی موارد، مواد افزودنی حاوی گلوتن ممکن است با چربی و روغن برای طعم و ضخيم شدن ترکيب شوند.
 
چربی ها و روغن های بدون گلوتن
کره زيتون
روغن آووکادو 
روغن نارگيل
روغن های گياهی و دانه ای، از جمله روغن کنجد، روغن کلزا و روغن آفتابگردان
چربی ها و روغن ها برای بررسی وجود گلوتن
اسپری پخت و پز
روغن با طعم و يا ادويه جات اضافه شده
 
45-51. نوشيدنی ها
انواع مختلفی از نوشيدنی های بدون گلوتن وجود دارد که برای شما لذت بخش است.
با اين حال، برخی از نوشيدنی ها با مواد افزودنی حاوی گلوتن به عنوان يک ماده مخلوط می شوند. علاوه بر اين، برخی از نوشيدنی های الکلی با مالت، جو و ديگر دانه های حاوی گلوتن ساخته می شود و بايد از رژيم غذایی بدون گلوتن حذف شود.
 
نوشيدنی های بدون گلوتن
اب
آب میوه که 100 درصد از خودتان تهیه کرده باشید.
قهوه
چای
نوشيدنی های ورزشی، نوشابه و ليموناد
توجه داشته باشيد که در حالی که اين نوشيدنی ها بدون گلوتن هستند، اکثر آنها به دليل اضافه وزن و قند باید از رژیم غذایی حذف شوند .
 
نوشيدنی که به دوبار بررسی احتیاج دارد
هر نوع نوشيدنی با افزودن طعم دهنده يا مخلوط شده، مثل کاپوچینو
مشروبات الکلی مانند ودکا، جين و ويسکی - حتی بدون برچسب گلوتن
کوکی های کارخانه ای
نوشيدنی های مالت دار
 
52-54. ادويه جات، ترشی جات و سس ها 
ادويه ها، سس ها و چاشنی ها معمولا حاوی گلوتن هستند، اما معمولا ناديده گرفته می شوند.
گرچه اکثر ادويه ها، سس ها و چاشنی ها به طور طبيعی بدون گلوتن هستند، بعضی از مواد حاوی گلوتن گاهي اوقات به عنوان امولسيفايرها، تثبيت کننده ها يا تقويت کننده های طعم دهنده اضافه می شوند.
 
برخی از مواد حاوی گلوتن حاوی مواد افزودني به ادويه، سس ها و ادويه جات ترشي جات شامل نشاسته غذایی اصلاح شده، مالتودکسترين، مالت و آرد گندم است.
 
ادويه جات، ترشی جات، سس ها و ادويه جات
تمبرهندي
سرکه سفيد، سرکه تقطير شده و سرکه سيب 
سس ها و چاشنی ها برای دوبار بررسی از لحاظ وجود گلوتن
سس و خردل
سس وروسترشایر
سس گوجه فرنگی
سس باربيکيو
سس مايونز
پانسمان سالاد
سس پاستا
ادويه جات ترشی جات
سالسا
سرکه برنج
ادويه جات ترشي جات، سس ها و چاشنی ها برای اجتناب از
سس سويا بر اساس گندم
سرکه مالت
سس قهوه ای

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی برای سرطان

در
تغذیه مناسب در سرطان یکی از اجزای مهم درمان موفقیت آمیز تومورهای بدخیم است. وظایف اصلی در رژیم غذایی برای سرطان عبارت است از محافظت از بدن در برابر مسمومیت مواد سرطان زا، افزایش فعالیت عوامل محافظت سیستم مقاومت در برابر آنتیبلاستوما و تامین انرژی بیمار مبتلا به سرطان. علاوه بر این، تغذیه "ضد سرطان" نقش مهمی در جلوگیری از عود بیماری و تسریع توانبخشی پس از رنج شیمی درمانی یا اشعه یونیزاسیون دارد.
صدها هزار سلول سرطانی روزانه در بدن انسان تشکیل می شوند. با این حال، سیستم ایمنی بدن آنها را به سرعت از بین می برد. این روند آپوپتوز یا مرگ سلولی برنامه ریزی شده است. با این حال، با کاهش فعالیت این سلول ها، سیستم ایمنی همیشه قادر به تشخیص آنتی ژن های بدخیم نیست. به عنوان یک نتیجه از این، بخشی از سلول های جهش یافته باقی می ماند. پس از دو یا سه تقسیم، نشانه های معیوب ارثی در آنها ثابت می شوند. پس از چرخه چهارم تولید مثل، سلولهای آتیپیک به نئوپلاسم های بدخیم تبدیل می شوند (انکوژنز).
 

 

عوامل مؤثر در کاهش میزان محافظت بدن از سرطان

 
سرطان زایی های شیمیایی (محصولات احیا کننده دخانیات، نگهدارنده مواد غذایی، ضایعات صنعتی، داروهای مصنوعی)
سرطان زایی های بیولوژیکی (ویروس اپستین-بار، آدنویروس، پاپیلوما ویروس، ویروس هرپس).
سرطان زایی فیزیکی (رادیواکتیو، الکترومغناطیسی، اشعه ماوراء بنفش، اشعه ایکس)
سرطان زایی های درونی (سموم و سرباره ناشی از اختلالات متابولیکی)
استعداد ژنتیکی (نقایص کروموزومی).
به یاد داشته باشید، وظیفه اصلی تغذیه در سرطان، کاهش رشد تومور، به عنوان حفاظت از بدن در برابر مسمومیت سرطان است.
 

 

رژیم غذایی برای سرطان‌

با توجه به اینکه سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در مبارزه با فرآیندهای تومور دارد، بسیار مهم است که فعالیت سیستم ضدعفونی کننده را به منظور بهبود وضعیت بیمار سرطانی افزایش دهیم.
 
سایر اهداف رژیم درمانی برای سرطان:
 
بهبود عملکرد سم زدایی کبد
تسریع بازتولید بافت سالم
عادی سازی متابولیسم (شامل سنتز آنزیم ها ، هورمون ها، آنتی بادی های محافظتی)
اشباع ارگانیسم با منابع انرژی 
شتاب در حذف سموم و سرباره
حفظ هوموستاز (فرآیندهای فیزیولوژیک هماهنگ شده).
 

 

مواد غذایی با خواص ضد سرطان

 
جلبک (اسپرینولا، کلرلا، واکامه (Undaria pinnatifida)، کمبو ). آنها حاوی مهار کننده های رشد سلول های سرطانی هستند - فوکوکسانین، فوکودین، فایکوسیانین.
سبزیجات (یونجه، پیاز، سیر ، اسفناج، کرفس، جعفری، کاهو ، زیره، هویج ، هویج ، گندم، خردل). ترکیب رنگدانه گیاهان سبز توسط کلروفیل نشان داده شده است که یک منبع طبیعی آهن آلی است .
این ماده از آسیب به مواد ژنتیکی سلول جلوگیری می کند، اثر مواد سرطان زا را خنثی می کند، تولید آنزیم ها و آنتی بادی های محافظی را تحریک می کند، پارامترهای رئولوژیک خون را بهبود می بخشد، فاگوسیتوز(Phagocytosis) بیگانه خواری را تسریع می کند (روند جذب عوامل خارجی)، اثر ضد التهابی روی دستگاه گوارش است.
علاوه بر این، سبزیجات دارای مقدار زیادی مواد مغذی ضروری (ویتامین ها، مواد معدنی واسیدهای آمینه )
میوه و سبزیجات نارنجی رنگ، قرمز و زرد ( لیمو ، گوجه فرنگی، کدو تنبل ، هویج، گریپ فروت، زردآلو ، هلو، آلو، سیب ، نارنگی ، چغندر ).
ترکیب محصولات قوی آنتی اکسیدان ها (لیکوپن، بتا کاروتن، اسید ellagic، لوتئین، کوئرستین)، که به افزایش دفاع ضد تومور طبیعی از ارگانیسم، خنثی با استرس اکسیداتیو، محافظت سلول های بدن در برابر اشعه ماوراء بنفش می شوند.
سبزیجات کریستالی (کلم سفید، گل کلم و گلدان بروکسل، کلم بروکلی ، تربچه، کرفس، ریشه). آنها حاوی عناصر ضد توموری قوی (گلوکوزینولات) هستند و عملکرد سمیت زدایی کبد را افزایش می دهد.
محصولات زنبور عسل ( عسل ، پروپولیس، گرده، شاه انگبین، ژل رویال ). این غذا به صورت  ضد تومور در بدن، آنتی اکسیدان، ایمن سازی، ضد التهابی، ضد سمی، ضد درد و بازسازی عمل می کند.
انواع توت ها، گیلاس، خربزه، تمشک، زغال اخته، تمشک ، توت فرنگی، زغال اخته، توت فرنگی، پیاز . در پوست محصولات دارویی، آنتی اکسیدان ها و مواد مهاری آنژیوژن ایجاد می شوند که مانع توسعه متاستاز، جذب رادیکال های آزاد، کاهش التهاب در بافت ها، خنثی کردن فعالیت سموم خارجی می شود.
علاوه بر این، انواع توت ها غنی از اسید ellagic هستند، که از اتصال سم سرطان زا به DNA سلول جلوگیری می کند، انسداد بافت تومور را تحریک می کند، آپوپتوز (مرگ) تومورهای بدخیم را آغاز می کند.
انواع حبوبات شامل: لوبیا ( عدس ، نخود فرنگی ، سویا، نخود). آنها حاوی تعداد زیادی از مهار کننده های پروتئاز (تریپسین و کیموتریپسین) هستند که باعث کاهش سرعت بخشیدن سلول های غیر طبیعی (به علت تولید آنزیم های بسیار فعال ضد سرطان)، حذف مواد سمی (بعد از استفاده از داروهای سیتواستاتیک و پرتودرمانی) را سرعت می دهند.
 
علاوه بر این، لوبیا بدن را با پروتئین با کیفیت بالا برای بافت عضلانی تامین می کند.
 
دانه های میوه ای و آجیل ( گردو ، دانه کتان، بادام، کنجد ، آفتابگردان، کدو تنبل). ترکیب این محصولات شامل لیگناها است که اثر استروژن مشابه بر بدن دارند (تنظیم تولید هورمون های جنسی). با کمبود این مواد، حساسیت سلول به جهش های ژنتیکی افزایش می یابد و آنزیم های خطرناکی که آنکوژنز یا ژن‌های تومورزا را در غده پستان فعال می کنند، تجمع می یابند. در کنار این، دانه ها دارای مقدار زیادی از ساختارهای پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب هستند.
 
قارچ های ژاپنی و چینی (Cordyceps، Shiitake، Maitake، Reishi، که حاوی بتا پلی ساکارید گلوکان هستند). آنها دارای اثرات ایمنی قوی و ضد تومور هستند. 
چای سبز. شامل اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ترکیب ضد حساسیتی (catechin epigallocatechin gallate) است که آنژیوگنین را در فونداسیون تومور سرکوب می کند و مانع از رشد متاستاز می شود.
علاوه بر این، برای جلوگیری از فرآیند بدخیم، توصیه می شود در منوی تغذیه روزانه ادویه های های معطر ( زردچوبه ، رزماری، نعناع، ریحان، آویشن، میرانام، دارچین) باشد .
 

 

مواد غذایی ممنوع در رژیم غذایی سرطان

جوجه های غنی از گوشت، مرغ یا ماهی
مارگارین
قند، شکر
شیر کامل
مواد غذایی کنسرو شده، ترشی، مارینادها
عصاره، محصولات نیمه آماده، سوسیس
غذااهای دودی، ترش، تند و چرب
شیرینی
سودا
غذاهای منجمد
آبمیوه بسته بندی شده
پنیر پردازش شده
مایونز
سیب زمینی (برداشت بعد از ماه دسامبر)
آرد کاملا سفید
سرکه
مخمر نانوایی
الکل
 

 

مقررات تغذیه ای اولیه برای سرطان

در طراحی یک طرح رژیم غذایی ضد سرطان، مهم است که مکان بندی فرآیند تومور، مرحله توسعه آن، ماهیت دوره، وضعیت بیمار، لیست بیماری های مرتبط و تفاوت های موجود در درمان تجویز شود. به عنوان مثال، پس از عمل جراحی دستگاه گوارش، به خصوص هنگامی که بخشی از روده و / یا معده برداشته میشود، جذب مواد مغذی از مواد غذایی سخت تر می شود، بدین معنی که رژیم غذایی باید به راحتی قابل هضم و بسیار مغذی باشد.
 
در سرطان کبد، در 80٪ موارد، ادم پارنشیم رخ می دهد، "فشار دادن" در قسمت های مجاور معده و ایجاد مشکل برای انتقال مواد غذایی به روده. در این مورد، رژیم درمانی باید با هدف بهبود عملکرد ترشحی دستگاه گوارش (کاهش احساس سنگینی، سندرم درد) و افزایش عملکرد سم زدایی از اندام آسیب دیده باشد. با این حال، قبل از طراحی منو "ضد سرطان" (برای همه نوع آسیب شناسی) مهم است که تعداد کیلوکالری مصرف شده توسط بیمار محاسبه شود .
به طور معمول، ارزش انرژی رژیم غذایی آنها از 600 تا 800 کیلو کالری (به علت از دست دادن اشتها و اشباع سریع) تجاوز نمی کند. با توجه به محتوای کم کالری مواد غذایی، در 90٪ موارد، متابولیسم طبیعی مختل می شود، فرد به سرعت وزن خود را از دست می دهد.
 
برای حفظ وزن پایدار برای بیمار، مهم است که حداقل 30 کیلو کالری برای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کنید.علاوه بر این، انتخاب محصولات غذایی به حساب آوردن نسبت بهینه مواد غذایی محاسبه شود. کربوهیدرات - 55٪، چربی - 30٪، پروتئین - 15٪.
 
مورد نیاز عمومی:
 
وعده های غذایی - 6 تا 7 بار در روز.
مواد غذایی را در مقادیر کوچک مصرف کنید. به منظور جلوگیری از انسداد شکم و اختلال دفع، آنها اجازه مصرف بیش از 200 گرم غذا در یک زمان را ندارند.
برای هر وعده غذای تازه تهیه کنید. حداکثر طول عمر مواد غذایی در یخچال 12 ساعت باشد.
هنگام جراحی در دستگاه گوارش، فقط غذا را در یک فرم نرم و سوپ مانند مصرف کنید.
رژیم آشامیدنی را دنبال کنید. به منظور سرعت بخشیدن خروج مواد سمی باید حداقل 2 لیتر آب در روز (در سرطان کلیه مقدار روزانه از مایع همسان به انکولوژیست)مصرف شود. با استفراغ یا اسهال، مقدار روزانه آب به 3 لیتر افزایش می یابد.
از روشهای پخت مواد غذایی بصورت بخار پز و آب پز استفاده کنید. این کمک خواهد کرد که "کبد" عملکرد بهتری داشته باشد، روش سرخ کردن استفاده نشود.
غذاهای گرم و سرد را از رژیم غذایی حذف کنید.
به یاد داشته باشید، بعد از عمل جراحی در معده و روده، میوه ها فقط به صورت کمپوت و  و سبزیجات به شکل پخته مصرف می شوند.
 

 

نکات مفید در رژیم غذایی سرطان

برای برطرف کردن تهوع به خصوص در صبح قبل از بیرون آمدن از رختخواب، خوردن چند برش نان تست، نان یا بیسکویت  مفید است.
برای از بین بردن بوی تحریک کننده (مواد غذایی، خانگی، آرایشی) اغلب در اتاق از وسایل تهویه استفاده کنید.
برای افزایش حفاظت آنتی اکسیدانی بدن، سیر، پیاز و گیاهان تازه به مواد غذایی اضافه می شود (در حالی که باعث افزایش اشتها می شود).
در صورت التهاب غشاء مخاطی پوشش در دستگاه گوارش، مهم است که از غذاهای شیرین، تلخ و ترش استفاده نکنید. برای کاهش اثر تحریک کننده بر دستگاه گوارش، آب میوه، سبزیجات و انواع توت ها با آب رقیق شود یا ژله آماده می شود.(نصف آب و نصف آب میوه) در کنار این، مصرف محصولاتی را که باعث جدایی ترشحات معده می شود، محدود می کند.
در صورت بلعیدن یا جویدن بدشواری، غذاهای نرمتر استفاده شود: سوپ، کباب پخته شده، سبزیجات زمینی، میوه های خرد شده و انواع توت ها و در صورت لزوم، از غذای کودک استفاده کنید.
در مورد اسهال، مصرف میوه های تازه، سبزیجات، سالاد، باعث ایجاد اثر ملین می شود. در عین حال، محصولات تثبیت شده به منوی روزانه معرفی می شوند: کیک های طعم دار، نان، سیب زمینی، پنیر ، کتان، برنج . برای کاهش نفخ استفاده از سوپ کرفس، رازیانه، بابونه مفید است.
برای تحریک عملکرد تخلیه روده (یبوست) رژیم غذایی بیمار با فیبر (میوه ها، سبزیجات، گیاهان، انواع توت ها، غلات، دانه ها، آجیل ها) غنی می شود . علاوه بر این، برای از بین بردن یبوست، قبل از صبحانه، 700 تا 900 میلی لیتر آب فیلتر و تمیز (در عرض 1.5 ساعت) مصرف کنید.
اگر بزاق دچار اختلال (در نتیجه پرتودرمانی) شود، اولویت دادن به مواد غذایی مایع و نوشیدنی های گیاهی و تخمیر شیر، سبزیجات خرد شده نرم و پودر های مخاطی است. علاوه بر این، آدامس های جویدنی، میوه های ترش یا آب نبات برای افزایش ترشح غدد بزاقی استفاده می شود.

 

سوالات متداول در رژیم غذایی سرطان

آیا شیرینی باعث افزایش رشد سرطان می شود؟
در حال حاضر، بسیاری از رژیم های ضد سرطان وجود دارد که ساکارز را از منوی روزانه حذف می کنند (بر اساس این فرضیه که تومور شیرینی می خورد). درست است که سلولهای آتیپیک گلوکز را در فرایند تقسیم مصرف می کنند . با این حال، این فرآیند نیز ویژگی دیگر ساختارهای بدن (مغز، کبد) است. با رد کامل غذاهای شیرین، سلول های سرطانی هنوز "گرسنگی" خود را برآورده می کنند (به دلیل مصرف کربوهیدرات از ماهیچه ها).
تا به امروز هیچ شواهد علمی وجود ندارد که غذای شیرین رشد و تکامل روند تومور را تسریع کند.
 
آیا غذای کلسیم به متاستاز استخوان کمک می کند؟
نه تومورهای بافت متاستاتیک استخوان به علت ایجاد تومور بدخیم در اندام اولیه (عمدتا پروستات یا غدد پستان) رخ می دهد. بنابراین، رژیم درمانی برای سرطان باید در ابتدا با هدف از بین بردن ضایعات بدخیم و کاهش سمیت های سرطان زا در بدن باشد. علاوه بر این، کلسیفیکاسسیون کلسیم ممکن است در مراحل پیشرفته پاتولوژی وجود داشته باشد (افزایش شدید غلظت کلسیم در خون). در چنین مواردی مصرف مواد مغذی ممنوع است.
 
آیا می توانم شیر و کرم را برای سرطان مصرف کنم؟
نه، چون مصرف منظم محصولات لبنی خطر ابتلا به سرطان را 30٪ افزایش می دهد (به دلیل افزایش سطح فاکتور رشد انسولین). این نشان دهنده نتایج دو مطالعه انجام شده توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه هاروارد و شرکت پزشکی Kaiser Permanente است.
 
آیا آب چغندر واقعا با سرطان کمک می کند؟ چگونه آن را بنوشید؟
آب چغندر قرمز رشد تومور را مهار ، درد را کاهش می دهد، عادی سازی هموگلوبین و ESR را افزایش می دهد، اکسیداسیون سلول های سرطانی را افزایش می دهد (5 تا 10 بار). نوشیدنی شفا دهنده در هر نوع سرطان (به ویژه در مثانه، معده، رکتوم و سرطان ریه) موثر است.
 
قوانین اساسی مصرف نوشیدنی در رژیم سرطان
 
پس از پخت و پز، آب تازه فشرده در یخچال 2 ساعت قرار داده می شود (برای تبخیر مواد مضر).
مصرف آب شرب با مقادیر کم (5 میلی لیتر بعد از هر وعده غذایی) شروع می شود، و به تدریج دوز را به حجم روزانه (500 تا 600 میلی لیتر) می رساند.
آب گوجه فرنگی 100 میلی لیتر 5 بار در روز 30 دقیقه قبل از غذا مصرف کنید.
قبل از مصرف، آب کمی گرم شود (تا دمای 36 درجه).
مدت زمان مصرف چغندرقند 1 سال است.
 

 

تغذیه برای انکولوژی پانکراس

در سرطان پانکراس، منوی روزانه باید شامل محصولات پخته شده و بخار پز باشد. برای کاهش بار در بدن، غذا قبل از مصرف (فرنی، سبزیجات و غذاهای دریایی) از طریق یک فیلتر صاف شوند. اگر در نتیجه درمان، پانکراس تحت تاثیر تومور برداشته شود، درمان انسولین اجباری است.
 
تغذیه در سرطان مهمترین اقدامات درمانی و پیشگیرانه است که هدف آن افزایش عوامل طبیعی محافظت بدن و کاهش سرعت رشد روند تومور بدخیم است.
 
یاران اصلی در مبارزه با تومور بدخیم - سبزی های برگ دار (جعفری، گشنیز، پیاز، سیر، کرفس)، انواع قارچ ها Maitake، انواع توت ها (زغال اخته، زغال اخته،تمشک، توت فرنگی)، جلبک (کلرلا، اسپیرولینا )، میوه ها و سبزیجات (چغندر، کلم، هویج، سیب، کدو تنبل) دانه ها (گردو، بادام)، دانه ها (کتان، کنجد، آفتابگردان)، ادویه جات ترشی جات (زردچوبه، رزماری، نعناع) ، انواع چای سبز. ترکیب این محصولات آنتی اکسیدان قوی، مواد مغذی ضد سرطان، فیتواستروژن، مهار کننده های سلول های سرطانی، سیستم ایمنی طبیعی، ویتامین آلی، اسیدهای آمینه هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...