شیر سیب زمینی: چه کسی و چرا آن را اختراع کرد + طرز تهیه

در

سیب زمینی

شیر سیب زمینی: چه کسی و چرا آن را اختراع کرد و طرز تهیه

برای اولین بار، شیر سیب زمینی در فوریه 2022 در فروش ظاهر شد. از آن لحظه به بعد صحبت در مورد شیر سیب زمینی فروکش نمی کند و سوالات در مورد فواید و کاربرد در آشپزی چند برابر می شود. اگر از طرفداران نوشیدنی های شیر گیاهی هستید، برایتان جالب خواهد بود که مطالبی را که در مورد این محصول غیرعادی آموخته ایم، بخوانید.

 

شیر سیب زمینی

 

شیر سیب زمینی در واقع از سیب زمینی درست می شود!

از آن چیزی که در باغ مادربزرگتان می روید و در هر خواربار فروشی فروخته می شود. با این حال، سیب زمینی تنها جزء شیر گیاهی جدید نیست. در ترکیب می توانید تعدادی مواد اضافی را پیدا کنید که محصول را خوشمزه تر و سالم تر می کند. اینها شامل آب، مالتودکسترین، پروتئین نخود، روغن کلزا، فروکتوز، امولسیفایرها، تنظیم کننده های اسیدیته، طعم طبیعی و مکمل ویتامین/معدنی (کلسیم، ویتامین های D، B2، B9 و B12) است.

 

شیر سیب زمینی

 

تاریخچه ای کوتاه از یک نوشیدنی عجیب غریب

این محصول با نام تجاری DUG که متعلق به شرکت سوئدی Veg of Lund است وارد قفسه ها شد. تولیدکنندگان این پروژه غیرمنتظره متقاعد شده‌اند که سیب‌زمینی پتانسیل بالایی دارد و فرصتی برای بیرون راندن رقبا، یعنی نارگیل، بادام، بلغور جو دوسر و دیگر انواع شیر گیاهی دارد.

به گفته نمایندگان برند، سیب زمینی دوستدار محیط زیست ترین پایه برای شیر جایگزین است. تولید این نوشیدنی 56 برابر آب کمتری نسبت به همتای بادام خود مصرف می کند. علاوه بر این، مزارع سیب زمینی نیمی از زمین را اشغال می کنند و نسبت به درختان دیگر به نگهداری کمتری نیاز دارند. همه اینها به شما امکان می دهد محصولی بسیار مقرون به صرفه تری تهیه کنید که به گفته سوئدی ها ممکن است جایگزین شیرهای گیاهی دیگر در کافی شاپ شود.

 

شیر

 

از جمله مزایایی که سازنده بر روی آنها تمرکز دارد عبارتند از:

ساختار خامه ای شیر سیب زمینی ، ایجاد کف خوب شیر سیب زمینی؛
وجود ویتامین ها و کلسیم در شیر سیب زمینی(15٪ از هنجار روزانه برای هر 100 میلی لیتر)؛
محتوای کالری کم (40-50 کیلو کالری)؛
عدم وجود آلرژن ها
قیمت یک بسته لیتری شیر سیب زمینی در وب سایت رسمی برند DUG از 2.3 تا 2.8 دلار امریکا متغیر است. این محصول هنوز در فروشگاه های آنلاین ایران ظاهر نشده است.

 

شیر سیب زمینی

 

 آنچه دوستداران قهوه در مورد شیر سیب زمینی فکر می کنند

شیر سیب زمینی، محصول مرسوم اروپایی در حال حاضر افتخار سوئد و بریتانیا است و فناوری ساخت آن مخفی نگه داشته شده و مشابهی ندارد. به همین دلیل است که ما فقط می توانیم از باریستاهای خارجی و دوستداران قهوه، گواهی ارائه کنیم.

- این غلیظ ترین شیر گیاهی است که تا به حال دیده ام. تقریباً مانند خامه معمولی، اگرچه محتوای چربی آن تنها 3٪ است. این قوام، طعم شیرین، لطیفی و نرمی کره ای می دهد. نوشیدن آن خوشایند است، اگرچه به دلیل بافت متراکم سنگین به نظر می رسد. اولش باور نمیکردم خوب کف کند ولی حتی وقتی گرمش میکنی این شیر بهتر از شیرهای گیاهی دیگه کف میکنه.
- من شیر سیب زمینی را امتحان کردم و آن را کاملاً خنثی و بیمزه یافتم، اما نه در قهوه! آنجا برای من طعم ماهی می دهد.»
- با وجود این واقعیت که این شیر طعم نسبتاً مشخصی از سیب زمینی دارد، باعث انزجار نمی شود و عجیب به نظر نمی رسد. این شیر هم به تنهایی و هم برای تهیه قهوه با قوام خامه ای خوب است.
- "چیزی که در نگاه اول بسیار منزجر کننده به نظر می رسید بسیار خوشمزه بود و اصلا شبیه پوره سیب زمینی نیست."
- من این شیر را در یک کافه دیدم و باریستا به اندازه کافی لطف کرد و اجازه داد قبل از اضافه کردن آن به نوشیدنی آن را بچشم. طعمش کمی عجیب بود. مطمئنم که می توانم به آن عادت کنم، اما در آن زمان به شیر جو دوسر مورد علاقه ام اکتفا کردم.»

 

سیب زمینی

طرز تهیه شیر ​​سیب زمینی خانگی

از آنجایی که برند سوئدی هنوز در قفسه‌های فروشگاه‌های ایران ظاهر نشده است، می‌توانید در آشپزخانه آزمایش کنید و خودتان شیر سیب‌زمینی درست کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا برای قهوه خوب است یا اجازه دهید اروپایی‌ها آن را به کاپوچینوی خود اضافه کنند.

برای این شما نیاز خواهید داشت:

- 250 گرم سیب زمینی شیرین خام، پوست کنده
- 3 لیوان آب
- 2-3 قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده
- یک کم نمک،
- یک قاشق غذاخوری عسل یا شربت،
- وانیل

شیر سیب زمینی

شما همچنین نیاز دارید: یک دستمال نازک برای فیلتر کردن، مخلوط کن،  قابلمه، یک کاسه گود.

سیب زمینی ها را به مکعب های کوچک (2-2.5 سانتی متر) برش دهید و در قابلمه ای بجوشانید تا کاملا بپزند، به طوری که نرم شوند، اما هنوز شروع به خرد شدن نکرده باشند.

سیب زمینی ها را خنک کرده و به مخلوط کن منتقل کنید، بادام، آب و طعم دهنده ها (شیرین کننده، وانیل) را اضافه کنید. همه چیز را با هم مخلوط کنید تا مایعی صاف و کرمی به دست آید.

با استفاده از یک پارچه پنیر به عنوان فیلتر در یک کاسه بریزید. در صورت تمایل کمی بیشتر با آب رقیق کنید.

شیر سیب زمینی به دست آمده را باید در یخچال نگهداری کرد و قبل از استفاده تکان داد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

جدول کلسیم مصرفی توصیه شده در روز بر اساس سن

در

کلسیم : منبع ناکافی کلسیم در طول عمر به توسعه پوکی استخوان کمک می کند. مطالعات منتشر شده زیادی نشان می دهند که کلسیم مصرفی پایین در تغذیه به نظر می رسد که در ارتباط با حجم استخوان کم، از دست رفتن سریع استخوان و نرخ بالای شکستگی باشد. بررسی های تغذیه ملی نشان می دهد که بیشتر افراد کمتر از نصف مقدار کلسیم توصیه شده برای ساخت و سالم نگهداری استخوان ها مصرف می کنند.

منبع غذایی کلسیم شامل محصولات لبنی کم چرب، مانند شیر، ماست، پنیر، و بستنی؛ سبزیجات علفی سبز تیره مانند بروکلی، کلم سبز، نوعی کلم چینی و اسفناج؛ ساردین ها و سالمون های استخوانی؛ توفو؛ بادام ها؛ و غذاهای غنی شده با کلسیم مانند آبمیوه پرتقال، غلات و نان ها هستند.

بسته به اینکه شما روزانه چه مقدار کلسیم از غذا دریافت می کنید، شما ممکن است نیاز به مصرف مکمل کلسیم داشته باشید. نیاز به کلسیم در طول عمر یک شخص تغییر می کند. نیاز بدن به کلسیم در طول کودکی و نوجوانی، زمانی که اسکلت به سرعت در حال رشد است و در طول بارداری و شیردهی، بیشتر است.

زنان یائسه و مردان مسن تر نیز نیاز به مصرف کلسیم بیشتری دارند. همچنین با افزایش سن بدن شما در جذب کلسیم و دیگر مواد مغذی کم کاراییتر می شود. بزرگسالان مسن تر نیز بیشتر تمایل به داشتن مشکلات پزشکی مزمن و استفاده از داروهایی دارند که ممکن است جذب کلسیم را مختل کند.

کلسیم مصرفی توصیه شده

گروه رده سنی

میلی گرم/روز

منبع : هیئت غذا و تغذیه، موسسه پزشکی، آکادمی ملی علوم، 2010

نوزاد 0 تا 6 ماه

200

نوزاد 6 تا 12 ماه

260

1 تا 3 ساله

700

4 تا 8 ساله

1000

9 تا 13 ساله

1300

14 تا 18 ساله

1300

19 تا 30 ساله

1000

31 تا 50 ساله

1000

51 تا 70 ساله – مرد

1000

51 تا 70 ساله – زن

1200

70 ساله

1200

14 تا 18 ساله، باردار/شیرده

1300

19 تا 50 ساله، باردار/شیرده

1000

ویتامین دی: ویتامین دی نقش مهمی در جذب کلسیم و سلامت استخوان بازی می کند. منابع غذایی ویتامین دی شامل زرده تخم مرغ، ماهی آب شور و جگر است. بسیاری از افراد ویتامین دی کافی به طور طبیعی به دست می آورند؛ با این حال، مطالعان نشان می دهد که تولید ویتامین دی در افراد مسن، در افرادی که خانه نشین هستند و در کل برای همه در طول زمستان کاهش می یابد. بزرگسالان باید روزانه تا 70 سالگی ویتامین دی مصرفیشان 600IU (واحد بین المللی) باشد. مردان و زنان بالای 70 سال باید مصرف روزانه را به 800IU افزایش دهند. (سیارک)

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I came, I read this article, I codnqereu.

در ادامه بخوانید...

مکمل غذایی برای سلامتی

در

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از مکمل های حاوی مواد معدنی و ویتامین های مختلف، از آن جمله بحث هایی است که هیچ گاه در میان متخصصان تغذیه متوقف نمی شود. بسیاری از این متخصصان بر این باور اند که استفاده از این گونه مکمل ها (مکمل های ویتامین دار یا مکمل های حاوی کلسیم و آهن و ...) به صلاح نیست و بهتر آن است که رژیم غذایی ای که برای فرد در نظر گرفته می شود به گونه ای باشد که او را از مصرف هر گونه مکمل بی نیاز کند. این در حالی است که در سوی دیگر نظراتی مخالف با گروه اول متخصصان عنوان می شود. این نظرات غالباً حاکی از آن است که جای دادن تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن در رژیم غذایی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و اگر افراد برای رساندن این گونه مواد و ترکیبات به بدن خود، تنها به رژیم غذایی شان اکتفا کنند، در نهایت از بخشی از این مواد محروم خواهند شد و بهتر آن است که با استفاده از دارو های مکمل، این کمبود مواد ویتامینی و معدنی را جبران کرد. با تمامی این تفاسیر، اخیرا تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است که نتایج آن بیشتر گواهی بر ادعای متخصصان تغذیه گروه اول  است؛ یعنی آن هایی که مخالف استفاده از دارو های مکمل برای تأمین ویتامین ها و مواد معدنی هستند. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که بر خلاف باوری که میان عامه مردم شکل گرفته است، قرص های حاوی اُمگا سه، در حقیقت قادر به جلوگیری از اختلالات و نارسایی های قلبی نیستند و این در حالی است که قرص های حاوی ویتامین سی نیز، بیشتر از آن که برای سلامت فرد مفید باشند، با عوارضی که دارند، به فرد آسیب می رسانند. بنا بر این می توان نتیجه گرفت که زمانی که صحبت از داروهای مکمل می شود، نمی توان گفت که همه این دارو ها در نهایت برای سلامت فرد مفید خواهند بود و عوارض ناشی از برخی از این دارو ها را نمی توان نادیده گرفت.

تمامی این مسائل باعث شد تا تحقیقات جامع تری در این خصوص صورت گرفته و با متخصصان تغذیه بسیاری صحبت شود تا آن دسته از قرص های مکملی که برای سلامت فرد اهمیت داشته و می توانند نقش مثبتی ایفا کنند را شناسایی کرده و توضیحات دقیق تری را در خصوص فواید تغذیه ای این گونه قرص ها در اختیار ما قرار دهند. در این مقاله قصد داریم شما را از نتایج این صحبت ها، تحقیقات و در نهایت دارو های مکملی آشنا کنیم که می توانند برای سلامت مفید باشند و عوارض کمتری نسبت به سایر دارو ها دارند. با سیارک همراه باشید.

بیشتر بدانیم:

خواص و نحوه مصرف ویتامین E 

ویتامین هایی برای تقویت فکر و حافظه / بخش اول 

ویتامین هایی برای تقویت حافظه / بخش دوم 

ویتامین دی

متخصصان تغذیه در این خصوص عنوان کرده اند که اگر بخواهیم میان تمامی ویتامین های موجود یکی را به عنوان مهمترین ویتامین انتخاب کنیم، بدون شک آن ویتامین دی خواهد بود. البته تقریباً همه افراد از این مسئله آگاهی دارند که ویتامین دی، زمانی وارد بدن فرد می شود که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد و در واقع خورشید مهمترین منبع ویتامین دی بدن به شمار می رود. نکته دیگری که در خصوص ویتامین دی وجود دارد این است که جذب آن از طریق خوردن غذا کاری است بسیار دشوار. هلن باند، متخصص و مشاور تغذیه در این خصوص عنوان کرد: «طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط مرکز سلامت و تغذیه، تمامی انسان های بالغ (شامل زنان باردار و شیر ده) و کودکانی که بیشتر از یک سال سن دارند، باید روزانه چیزی حدود ده میکرو گرم ویتامین دی به صورت مکمل و با استفاده از دارو های تأیید شده ویتامین در بازار، مصرف کنند. در فصل های پاییز و زمستان که نور کمتری از خورشید در طول روز در اختیارمان است، ویتامین دی کمتری نسبت به فصول دیگر از آن دریافت می کنیم و این نیاز به مکمل بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. این نکته را هم باید به خاطر داشت که ویتامین دی، نسبت به سایر ویتامین ها کم یاب تر است و کمتر جذب بدن می شود و به همین خاطر است که باید توجه بیشتری به آن معطوف شود.». او در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد که افرادی که پوست تیره تری دارند (این افراد ویتامین دی کمتری نسبت به افراد با پوست روشن از نور خورشید دریافت می کنند)، و نیز افرادی که سن شان از شصت و پنج سال گذشته است، باید در تمامی طول سال، میزان بیشتری ویتامین دی از طریق مصرف مکمل های دارویی جذب بدن خود کنند، چرا که این گونه افراد، بسیار بیشتر از دیگران در معرض خطرات و اختلالات ناشی از کمبود ویتامین دی قرار دارند.

 

آهن

آهن از آن دسته مواد معدنی است که بیش از همه باید مورد توجه خانم های جوانی قرار گیرد که در عادات ماهانه خود فشار زیادی را متحمل می شوند. علاوه بر این، افرادی که گیاه خوار هستند و به طور کلی گوشت های قرمز و دیگر گوشت ها را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند نیز باید توجه ویژه ای معطوف به این ماده معدنی حیاتی برای بدن کنند، چرا که گوشت یکی از مهمترین منابع حاوی آهن است. اخیراً تحقیقات و بررسی های کاملی در مرکز رژیم غذایی و تغذیه آمریکا شده است و نتایج حاکی از آن است که خانم ها بیش از سایرین در معرض کمبود آهن قرار می گیرند؛ بنا بر نتایج این تحقیقات، نزدیک به بیست و هفت درصد از کل خانم های آمریکایی دچار کمبود آهن هستند. این درصد برای دخترانی که بین یازده تا هجده سال سن دارند، به مراتب بیشتر شده و نتایج این تحقیقات نشان می دهد بالغ بر پنجاه و چهار درصد دختران میان یازده تا هجده سال، از کمبود آهن رنج می برند.

از جمله عوارض و اختلالاتی که به واسطه کمبود این ماده معدنی در بدن حادث می شود، به این موارد می توان اشاره کرد: خستگی، تنگی نفس و رنگ پریدگی و زرد رنگ شدن پوست بدن. یکی دیگر از اختلالات ناشی از کمبود آهن، ضعیف شدن بیش از اندازه سیستم ایمنی بدن است که به مراتب جدی تر از سایر اختلالات است و نتیجه مستقیم فقر شدید آهن است و می تواند به نارسایی های جدی تری بینجامد.

بیشتر بدانیم:

ارتباط کمبود آهن با بی‌خوابی در کودکان 

ویتامین ب 12

این ویتامین هم  از جمله مواردی است که افراد گیاه خوار باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، چرا که ویتامین ب 12 به طور عمده در گوشت حیوانات (بیشتر گوشت قرمز) یافت می شود و متخصصان تغذیه، گوشت را به عنوان مهمترین ماده خوراکی حاوی این ویتامین برای افراد مختلف، در رژیم غذایی شان لحاظ می کنند. باند در این خصوص عنوان کرد: « ویتامین ب 12، نقش بسیار مهمی در چگونگی کارکرد دستگاه های عصبی و ایمنی بدن دارد و برای ادامه فعالیت های کامل و مثمر ثمر این دو دستگاه، حیاتی است. علاوه بر این، یکی از مهمترین مواردی که به تولید گلبول های قرمز در خون می انجامد، جذب ویتامین ب 12 است و از این لحاظ نیز حائز اهمیت است.». همان گونه که در این مورد و مورد پیشین (آهن) مشاهده کردید، افرادی که گیاه خوار بوده و گوشت (به خصوص گوشت قرمز) در رژیم غذایی شان جایی ندارد، باید توجه ویژه ای به این دو مورد به خصوص داشته باشند و علاوه بر مصرف مکمل، به دنبال آن گیاهانی باشند که تا حدودی این مواد معدنی را در اختیار بدن شان قرار خواهد داد. در غیر این صورت، این افراد ممکن است در بلند مدت دچار اختلالات و نارسایی های جبران ناپذیری شوند.

بیشتر بدانیم:

ویتامین B12 یا کوبالامین چیست؟ 

همه چیز درباره ویتامین B12 

۷ ویتامین مفید برای مو و ناخن 

کلسیم

کلسیم بیشتر در مواد طبیعی مانند لبنیات و آن دسته از سبزیجاتی وجود دارد که بیشتر برگ آن ها به صورت خوراکی مصرف می شوند و به طور معمول خوردن همین مواد خوراکی برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن کافی است، با این وجود، افرادی که از مشکلات مربوط به استخوان رنج می برند (پوکی استخوان و اختلالاتی شبیه به این)، حتماً باید در طول روز علاوه بر مواد خوراکی ای که عنوان شد، مکمل هایی را نیز برای تأمین کلیسم بیشتر مصرف کنند، چرا که هیچ ماده معدنی دیگری به اندازه کلسیم برای سلامت استخوان ها حائز اهمیت و حیاتی نیست.

نکته دیگری که در خصوص کلسیم وجود دارد این است که این ماده معدنی وارد جریان خون می شود و جریان خون، با انتقال کلسیم به اُرگان های مختلف موجود در بدن، از بروز بسیاری از اختلالات جلوگیری کرده و موجبات کارکرد صحیح آن ها را فراهم می کند. به همین خاطر است که کمبود کلسیم موجود در جریان خون، در نهایت می تواند سبب بروز اختلالاتی از قبیل گرفتگی ماهیچه ها شده و در موارد حاد تر حتی به تشنج بینجامد. التبه این اختلالات به واسطه کمبود ویتامین دی نیز قابل رویدادن هستند و علت اصلی آن را تنها پزشک متخصص قادر خواهد بود تشخیص دهد.

بیشتر بدانیم:

چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟ 

ویتامین D

اسید فولیک

ریانُن لامبرت، متخصص تغذیه است و مرکز تغذیه ای در خیابان هارلی کالیفرنیا دارد و در خصوص اسید فولیک عنوان کرده است که این ماده معدنی از آن مواردی است که زنان در دوران بارداری خود باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. او در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که زنان تصمیم می گیرند وارد دوران بارداری خود شوند، کمی پیش از آن، باید شروع به مصرف آن دسته از مکمل های اسید فولیکی کنند که دارای تأییدیه های سازمان بهداشت هستند. زمانی که وارد هفته دوازدهم از بارداری خود می شوند، مصرف این مکمل های حاوی اسید فولیک، به مراتب اهمیت بیشتری پیدا می کند.». اهمیت اسید فولیک در این دوران به این خاطر است که مصرف آن باعث می شود از اختلالات مربوط به ستون فقرات جنین پیشگیری شود. اختلالاتی چون مهره شکاف آشکار (به انگلیسی spina bifida،‌  مهره ‌شکافی که از روی سطح خارجی بدن قابل تشخیص است و شامل همۀ انواع مهره‌ شکاف ‌های کیسه‌ ای و شمار اندکی از انواع مهره‌ شکاف ‌های پنهان نیز می شود)، که در اثر کمبود اسید فولیک در بدن مادر، در جنین شکل می گیرد. این اختلال زمانی رخ می دهد که ستون فقرات جنین، در رحم مادر، آن گونه که باید شکل نگرفته و کامل نیست و همین مسئله باعث می شود میان مهره های ستون فقرات جنین، فاصله هایی به وجود بیاید.

ویتامین  آ و ویتامین سی

ویتامین های آ و سی البته از آن مواردی هستند که به طور گسترده ای در مواد غذایی قابل دسترسی می باشند و به همین خاطر است که متخصصان تغذیه، بیشتر توصیه می کنند به جای استفاده از مکمل های گوناگون حاوی این دو ویتامین، کافی است همان مواد غذایی حاوی این ویتامین ها را در رژیم و برنامه غذایی خود جای دهیم. هویج و  سیب زمینی شیرین (و البته مواد خوراکی دیگری نیز هستند) دو منبع بسیار غنی از ویتامین آ به شمار می روند و ویتامین سی را نیز می توان در میزان های بالایی در کیوی و فلفل قرمز یافت. البته یک فرد بالغ مشکلی با جای دادن این گونه مواد خوراکی در رژیم غذایی خود نخواهد داشت، اما زمانی که صحبت از کودکان می شود، مسئله کمی متفاوت می شود، چرا که هر کودکی حاضر به خوردن این گونه خوراکی ها نمی شود، به خصوص زمانی که سن کودک پایین باشد. باند در این خصوص عنوان کرد: «مرکز تخصصی تغذیه و سلامت طی بیانیه ای عنوان کرده است که تمامی کودکان بین شش ماه تا پنج سالی که روزانه کمتر از پانصد میلی گرم از قطره های به خصوصی که برای کودکان این سن و سال (قطره های حاوی ویتامین) تعبیه شده است، استفاده می کنند، والدین این کودکان ملزم هستند به طور جداگانه قطره هایی از ویتامین های آ، سی و دی فراهم کرده و در اختیار کودک خود قرار دهند.».

بیشتر بدانیم:

مواد غذایی دارای ویتامین سی C بالا 

ویتامین A چیست و چه خواصی دارد؟ 

این مسئله زمانی که در حال آموزش دادن این مسئله به کودک هستید که صرف نظر از طعم مواد خوراکی، برخی از آن ها باید به طور روزانه در رژیم غذایی جای داشته باشند، چرا که حاوی مواد معدنی و ویتامین های لازم و حیاتی برای بدن هستند، اهمیت بیشتری پیدا می کند، به خصوص اگر کودکان به اصطلاح بد غذا بوده و حاضر به خوردن هر گونه غذا و ماده خوراکی ای نباشند. باند در ادامه صحبت های خود در این خصوص اضافه کرد: «استفاده از مکمل های این چنینی (قطره های حاوی ویتامین که مخصوص کودکان است)، سبب می شود از بروز اختلالات ناشی از کمبود ویتامین در کودکان پیشگیری شود و در نهایت روند رشد آن ها، مسیر عادی و سالم خود را طی کرده و کودک در آینده مشکلی از لحاظ سلامتی خود نداشته باشد.».

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین برای سلامتی مردان

در
ویتامین ها برای هر شخصی مهم هستند ، اما زنان و مردان به ویتامین های مختلفی احتیاج دارند. 

ویتامین D

ویتامین D مسئول کلسیم موجود در بافت استخوان و در نتیجه مقاومت دندان ها و استخوان ها است. اگر کلسیم کافی نباشد ، چاقی ، دیابت ، فشار خون بالا ، حمله قلبی و سکته مغزی ایجاد می شود. 

ویتامین K

ویتامین K به بدن کمک می کند تا بافت استخوان را بازگرداند ، یعنی این ویتامین به بهبودی شکستگی ها و جلوگیری از شکنندگی استخوان کمک می کند و همچنین با موفقیت در پیشگیری از سرطان شناسی کمک می کند.

ویتامین C

ویتامین C شاید محبوب ترین ویتامین در جهان باشد. این ماده به بدن در جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند ، در برابر اسکروبی محافظت می کند و از پیری جلوگیری می کند. ویتامین C به استخوان ها ، تاندون ها ، پوست و لثه ها کمک می کند. ویتامین C به ویژه برای ورزشکاران مرد مفید است.

ویتامین B12

ویتامین B12 به مردان کمک می کند تا اعصاب آهنین داشته باشند. کمبود این ویتامین سیستم عصبی را از بین می برد و منجر به کم خونی می شود. 

نیاسین

نیاسین برای آقایان بسیار مهم است. این اسید کلسترول خون را کاهش می دهد. نیاسین به پوست جوان تر به نظر می رسد ، به مو ، چشم و کبد سالم کمک می کند.

ویتامین A

ویتامین A به سلامت چشم ها کمک می کند ، که برای همه بسیار مهم است. ویتامین A از عملکرد تولید مثلی بدن مردان پشتیبانی می کند.
 

ویتامین E

ویتامین E نقش آنتی اکسیدان طبیعی را بازی می کند. این ماده بدن مرد را از بیماری های قلبی محافظت می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نفرولوژیست در مورد خطرات ویتامین D هشدار داد

در
خطرات ویتامین D
نفرولوژیست ها، متخصصان  بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری) توضیح دادند که: ویتامین D را فقط هنگام نظارت بر سطح کلسیم و فسفر خون باید مصرف کرد. آنها تأکید کردند که این ویتامین دارای سمیت کلیوی است.
 
متاسفانه ما در شرایط جوی زندگی می کنیم که خورشید بسیار کمی حتی در تابستان داریم. اما با این وجود ، مصرف بیش از حد کلسیم و ویتامین D می تواند بر کلیه ها تأثیر بگذارد. این پزشکان تأکید کردند ، بنابراین ، میزان مصرف این داروها باید به شدت از نظر میزان کلسیم و فسفر کنترل شود.
 
نفروکسیتی بودن توانایی برخی مواد شیمیایی از جمله داروها برای داشتن اثر سمی است که در آسیب کلیوی آشکار می شود.   
 
ویتامین D گروهی از مواد بیولوژیکی فعال است که تحت عمل پرتوهای فرابنفش در پوست تشکیل می شود و همراه با غذا وارد بدن می شود. از جمله موارد دیگر ، رشد طبیعی استخوان را تضمین می کند ، از ایجاد راش و پوکی استخوان جلوگیری می کند ، باعث تقویت عضله می شود ، به بدن کمک می کند تا غشاهای محافظ اطراف اعصاب را ترمیم کند و همچنین از رشد سرطان در سلول ها جلوگیری می کند.
 
پزشکان تأکید می کنند با توجه به اینکه بدن مقدار کافی از اشعه ماوراء بنفش را دریافت می کند ، نیاز به ویتامین D کاملاً جبران می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اهمیت استحکام استخوان ها

در

استحکام استخوان ها از دوران کودکی آغاز می شود. با عادات غذایی خوب و مراقبت های پزشکی به هنگام نیاز، ما می توانیم استخوان های قوی در طول دوران زندگیمان داشته باشیم. افرادی که استخوان های ضعیفی دارند بیشتر در معرض خطر شکستگی هستند.


شما می توانید سلامت استخوان خود را با دریافت کلسیم کافی، ویتامین دی و فعالیت فیزیکی بهبود بخشید. اگر شما مبتلا به پوکی استخوان یا امراض دیگر استخوانی هستید، پزشک شما می تواند آن را تشخیص داده و درمان کند. این امر می تواند کمکی برای جلوگیری از شکستگی های دردناک باشد.
شکستگی استخوان ها در هر سنی بسیار دردناک است. برای افراد مسن تر، استخوان ضعیف می تواند کشنده باشد. از هر 5 نفر، یک نفر با شکستگی لگن ظرف یک سال از آسیب خود می میرد. از هر سه بزرگسال یک نفر که قبل از شکستگی لگن خود زندگی مستقلی داشت، در مرکز پرستاری حداقل به مدت یک سال پس از آسیب خود باقی می ماند. خیلی های دیگر منزوی، افسرده و یا ترسیده می شوند از اینکه خانه را ترک کنند زیرا آنها می ترسند که بیفتند.
- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند

در

چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟
استخوان های قوی ما را حمایت کرده و به ما اجازه حرکت می دهند. آنها محافظ قلب، شش ها و مغز ما از آسیب هستند. استخوان های ما همچنین انبار مواد معدنی حیاتی هستند که ما برای زندگی کردن به آنها نیاز داریم. استخوان های ضعیف به سادگی می شکنند و درد وحشتناکی را بوجود می آورند. ممکن است توانایی ایستادن یا راه رفتن را از دست بدهید. و به هنگام ضعیف شدن استخوان ها، شما قدتان هم کوتاه می شود.


استخوان ها، بی صدا و بدون هشدار ممکن است شروع به ضعیف شدن در اوایل زندگی شما کنند اگر رژیم غذایی سالم و انواع مناسب فعالیت های بدنی نداشته باشید. افراد زیادی در حال حاضر استخوان های ضعیف دارند و خودشان این را نمی دانند. دیگران تصمیماتی می گیرند که بعدها باعث ضعیف شدن استخوان هایشان خواهد شد.

 

                              استخوان های ضعیف باعث می شود که ستون فقرات سقوط کند.  
انواع مختلف بیماری های استخوان وجود دارد. رایج ترین آن پوکی استخوان است. در این بیماری، استخوان ها مواد معدنی ای مانند کلسیم از دست می دهند. آنها شکننده می شوند و به آسانی می شکنند. شکل بدن شما با پوکی استخوان مانند شکل خانه آسیب دیده توسط موریانه می شود. موریانه ها خانه شما را ضعیف می کنند همانطور که پوکی استخوان استخوان های شما را ضعیف می کند. اگر شما شکستگی های شدیدی بخاطر پوکی استخوان دارید، شما در معرض خطر هرگز راه نرفتن دوباره هستید. استخوان های ضعیف میت وانند به سادگی بشکنند. این می تواند مهلک باشد. استخوان های شکننده در آغاز دردناک نیستند. متاسفانه، اکثر مردم تا زمانی که یک شکستگی نداشته باشند متوجه استخوان های ضعیف خود نیستند. در آن زمان، قوی ساختن دوباره استخوان هایتان ساده نیست.

 

 پوکی استخوان باعث استخوان های ضعیف می شود
خبر خوب این است که شما هیچوقت خیلی پیر یا خیلی جوان نیستید که سلامت استخوان خود را بهبود بخشید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با انجام آن استخوان هایتان را قوی نگه دارید و مانع شکستگی شوید. در تمام سنین، رژیمی با کلسیم و ویتامین دی کافی بهمراه فعالیت بدنی تحمل وزن روزانه می تواند مانع مسائل بعدی شود. می توانید با پزشک خود کار کنید تا علائم هشدار یا عوامل خطر را بررسی کند. وقتی شما پیرتر باشید، شما می توانید استخوان هایتان را تست کرده و برای قوی تر شدن آنها دارو مصرف کنید.(سیارک)

 اهمیت استحکام استخوان ها

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...