چگونه سلولیت را در خانه درمان کنیم

در

سلولیت

عکس سلولیت یا "پوست پرتقالی" 

 

سلولیت یا "پوست پرتقالی" مشکلی است که دیر یا زود تقریباً همه خانم ها با آن روبرو می شوند. اختلالات در متابولیسم چربی ، کاهش سرعت متابولیسم منجر به تشکیل رسوبات سلولیت می شود که همیشه با کمک تمرینات ورزشی قابل اصلاح نیستند. ورزش به سوزاندن کالری در تمام مناطق بدن کمک می کند ، اما این روند در مناطق مشکل سلولیت بسیار کند است. چگونه می توان به سرعت از سلولیت در خانه خلاص شد و تمرینات خود را موثرتر کرد؟

محتوا:

 

 

بهترین بسته بندی برای سلولیت

بسته بندی های سلولیت به طور موثر به طور مستقیم در مناطق مشکل ساز ایجاد می شود و "اثر سونا" ایجاد می کند ، به همین دلیل چربی سوزی سریعتر اتفاق می افتد. اجزای مفید مخلوط بسته بندی به داخل پوست نفوذ کرده و متابولیسم را تحریک کرده و ظاهر آن را بهبود می بخشند. در ترکیب با فعالیت بدنی و یک رژیم غذایی سالم ، پس از اولین دوره ده روش ، مواد بسته بندی نتایج ملموسی می دهند.

 

بسته قهوه برای سلولیت

 

بسته قهوه برای سلولیت

نوشیدن قهوه در طول دوره درمان سلولیت توصیه نمی شود ، زیرا می تواند باعث احتباس مایعات در بدن شود. با این حال ، استفاده خارجی از دانه های قهوه آسیاب شده ، در بسته بندی نتایج خوبی می دهد. کافئین گردش خون در بافت های درم را افزایش می دهد ، باعث دفع سموم می شود ، برجستگی ها را صاف می کند و باعث کاهش علائم کشش می شود. برای بسته بندی ، باید پودر قهوه و روغن زیتون را مخلوط کنید تا یکدست شود و یک لایه ضخیم روی پوست قرار دهید ، در حالی که می توانید ماساژ سبک انجام دهید ، مخلوط را با حرکت دورانی مالش دهید. این یک اثر لایه بردار ایجاد می کند ، که باعث نفوذ اجزای مفید به پوست می شود. پس از آن ، پاها را در یک پلاستیک پیچیده ، با یک پتو عایق بندی کرده و به مدت 30-20 دقیقه در این حالت می مانند. پس از مدت زمان تعیین شده ، مخلوط شسته می شود.

 

بسته خاک رس برای سلولیت

 

بسته خاک رس برای سلولیت

بسته های خاک رس ماسک های سفالی به پاکسازی منافذ پوست از گرد و غبار و سایر ناخالصی ها کمک می کند ، گردش خون را در عروق سطحی تقویت می کند ، آن را صورتی و شکوفا می کند و در حالت لمس ابریشمی صاف می شود. بسته بندی با خاک رس سفید یا آبی نه تنها ظاهر پوست را بهبود می بخشد ، بلکه به تخریب اولیه رسوبات چربی نیز کمک می کند. به منظور تقویت اثر مقوی این روش ، می توان عسل و روغنهای اساسی - اسطوخودوس ، گریپ فروت ، پرتقال - را به خاک رس اضافه کرد. بین استفاده از رس به عنوان ماسک صورت و خاک رس برای بسته بندی یک تفاوت قابل توجه وجود دارد - لایه باید به اندازه کافی ضخیم باشد تا پوست هنگام خشک شدن کوچک نشود.

 

بسته بندی گرم برای افرادی که دچار رگهای واریسی یا پوست حساس مستعد روزاسه هستند منع مصرف دارد . همین مورد منع مصرف در مورد بسته بندی با اجزای سازنده سوزاننده  مثل  فلفل ، خردل و غیره اعمال می شود.

 

عسل

 

ماساژ عسل برای خلاص شدن از شر سلولیت

ماساژ عسل نه تنها به دلیل اثر رفلکسوژنیک روش بلکه به دلیل خاصیت مقوی و سم زدایی عسل به از بین بردن سلولیت کمک می کند. مواد معدنی ، ویتامین ها و سایر مواد فعال بیولوژیکی در ترکیب عسل باعث افزایش فرآیند های متابولیک در بافت ها ، تجزیه چربی ها و دفع آنها ، تولید کلاژن برای بازگرداندن سفتی و کشش پوست در مناطق مشکل می شود.

 

نحوه انجام ماساژ عسل

ماساژور با کف دست خود عسل را برمی دارد (دو قاشق چای خوری برای این روش کافی است) و آنها را بر روی پوست در ناحیه رسوبات سلولیت می مالد. با حرکات نرم و ملایم ، دستها ابتدا روی بدن قرار می گیرند ، سپس از آن جدا می شوند - با جذب عسل ، این اقدامات به تلاش بیشتری نیاز دارند.

مرحله فعال تر ماساژ - حرکات بیشتر شبیه نوک زدن است ، کف دست ها به سختی از بدن جدا می شوند. عسل به پوست جذب می شود ، شروع به کار بر روی بافت می کند ، هنگامی که کف دست از پوست جدا می شود ، ناخالصی ها از منافذ خارج می شوند.

 

به محض جذب کامل عسل ، می توان جلسه را به اتمام رساند ، باقی مانده محصول را باید با آب گرم شستشو داده و از کرم مغذی استفاده کرد.

بعد از ماساژ با عسل ، ممکن است کبودی در بدن ایجاد شود - این یک پدیده خطرناک نیست ، بلکه نتیجه عمل مکانیکی روی پوست الاستیک و الاستیک ناکافی در مناطق با سلولیت است. آنها به سرعت عبور می کنند ، و پوست به شدت بازسازی می شود ، تولید کلاژن تحریک می شود ، که یکی دیگر از اثرات مفید این روش است. با این وجود ، بهتر است پوست را با رگهایی با فاصله نزدیک در معرض چنین اثری قرار ندهید ، ماساژ ندهید تا زمانی که عسل کاملا خشک شود.

 

بیشوفیت

 

بهترین درمان برای سلولیت

بیشوفیت یکی از داروهایی است که در اصل برای درمان سلولیت در نظر گرفته نشده است. محبوبیت آن به عنوان یک داروی ضد سلولیت پس از بسیاری از کاربردهای موفقیت آمیز در این زمینه با نظرات مثبت از سوی افراد واقعی ، در حال شتاب گرفتن است.

بیشوفیت یک مخلوط طبیعی از مواد معدنی است که هنگام حفر چاه های آرتزیان بدست می آید. مقدار اصلی مجموعه ای از نمک های منیزیم ، سدیم و کلر و همچنین ید ، آهن ، سیلیکون و غیره است.

تمام این ثروت طبیعی به اشکال زیر وجود دارد:

موثرترین درمان
آب نمک برای حمام و کمپرس طبی

مومیایی کردن ژل برای ماساژ ؛

یک خمیر موضعی به نام بیشولین.

با تشکر از نمک های معدنی ، اثرات زیر حاصل می شود:

عمل ضد التهابی ؛

اثر بی حسی موضعی ؛

تحریک جریان خون به صورت موضعی در پوست  و در سراسر بدن ، بسته به روش کار.

تقویت سیستم عصبی ؛

تأمین غده تیروئید با ید.

 

بیشوفیت

 

بهترین روش برای خلاص شدن از سلولیت

متداول ترین روش های استفاده از بیشوفیت کمپرس آب نمک و مالیدن خمیر به پوست منطقه آسیب دیده است.

برای خلاص شدن از شر سلولیت با این ابزار ، آنها از همه روش های ممکن استفاده می کنند:

حمام بیشوفیت؛

کمپرس

بسته بندی

ماساژ دستی

اگر در حین درمان تحمل خوبی به دارو وجود داشته باشد ، می توان طیف وسیعی از روش ها را تجویز کرد که باعث تقویت و تسریع اثر مطلوب می شود. Bischofite به شما کمک می کند تا به سوال رایج نحوه حذف سلولیت پاسخ دهید.

 

 

حمام بیشوفیت برای خلاص شدن از سلولیت

یک وان  Bischofite با افزودن یک لیتر آب نمک یا یک کیسه 200 گرم نمک در آب گرم انجام می شود. مدت زمان عمل به بیست دقیقه محدود می شود. در صورت تمایل ، می توانید روزانه چنین حمامی را انجام دهید ، اما با فاصله اجباری 24 ساعته.

 

 

کمپرس و بسته بندی برای خلاص شدن از سلولیت

کمپرس با یک فیلم ثابت (سلفون) انجام می شود ، زیرا برای رسیدن به اثر مطلوب ، باید 8 تا 10 ساعت نگه داشته شود.

کمپرس بر اساس چندین لایه گاز آغشته به آب نمک بیشوفیت ساخته می شود. پوست با آب داغ یا ماساژ از قبل گرم می شود (برای ماساژ خود بهتر است از ماساژور دستی استفاده کنید). سپس کمپرس را قرار داده و با بسته بندی پلاستیکی بپیچید.

فاصله بین روش ها همان حمام است - 24 ساعت. دوره بسته بندی 12 تا 15 کمپرس پشت سر هم فراهم می کند و پس از آن نیاز به استراحت است.

 

 

ماساژ برای خلاص شدن از سلولیت

برای ماساژ درمانی ، از ژل و گل حنا با بیشوفیت استفاده می شود. به دلیل شدت عمل ، مالش محصول فقط 5 دقیقه طول می کشد ، سپس با آب گرم شسته می شود. اشباع ژل با مواد معدنی به وضوح ظاهر کریستال های نمک روی پوست و ملحفه پس از ماساژ را نشان می دهد.

 

 

موارد منع مصرف و عوارض جانبی بیشوفیت برای سلولیت

داروهای بیشوفیت یک محصول کاملاً طبیعی است ، بنابراین استفاده از آن در هر شرایطی حتی در دوران بارداری و شیردهی امکان پذیر است. منع مصرف تنها ، اما بسیار سختگیرانه استفاده از آنها وجود هرگونه آسیب ، حتی بسیار ناچیز ، به اپیدرم است.

در صورت استفاده زیاد ، نمک می تواند به پوست آسیب برساند:

خشک کردن پوست و بافت ها

تحریک لایه های بالایی پوست ؛

تخلیه اپیتلیوم مرده ؛

احساس ناراحتی هنگام استفاده روی پوست ؛

واکنش های آلرژیک پوست به اجزای محصول.

اگر حداقل یکی از این علائم پاتولوژیک ظاهر شود ، تمام مراحل استفاده از بیشوفیت تا زمان بازسازی کامل پوست متوقف می شوند.

بادکش

 

ماساژ خلاء رای خلاص شدن از شر سلولیت

ماساژ خلاء به عنوان درمانی برای سلولیت در بین خانم های پر مشغله بسیار راحت و محبوب است ، زیرا از نظر بیمار به تلاش و زمان زیادی احتیاج ندارد. اگر یک بادکش مخصوص برای تنظیم فشار دارید ، می توانید این روش را در خانه انجام دهید ، فراموش کردن بازدید از سالن های زیبایی یا سالن های ماساژ.

کنترل مستقل بر روند مزایای بسیاری دارد: بیمار خودش می تواند زمان انجام عمل را انتخاب کند ، روغن ماساژ بدهد ، با روش های مورد علاقه خود آماده کند (برای بعضی ها این مالش است ، در حالی که دیگران لایه برداری یا ماساژ دستی را ترجیح می دهند) ، مناطق مشکل را انتخاب کند باید توجه کرد

 

نحوه انجام ماساژ خلاء با بادکش

ضروری است که قبل از ماساژ خلاء ، پوست به مدت 5 دقیقه در یک حمام گرم با نمک دریا بخار داده شود.

پس از آن ، شما باید با مالش پوست با اسفنج آغشته با ژل و روغنهای گیاهی ، گردش خون را به طور مستقل فعال کنید. قرمزی پوست و احساس گزگز شدن نشانگر تسریع در متابولیسم ، تخلیه لنفاوی و دفع محصولات متابولیکی است.

اکنون می توانید بادکش ها و حرکات ماساژ را شروع کنید. در هر منطقه ، قوانین حرکت بادکش ها باید رعایت شود - حرکات بی نظم ، به احتمال زیاد ، هیچ فایده ای نخواهد داشت.

جهاتی که باید در آن بادکش ها را جابجا کنید: از پایین به بالا در امتداد ران ها ، بدون تأثیر سطح داخلی آنها ، از مرکز باسن به طرفین ، حرکات دایره ای روی پوست.

برای هر پا 10 دقیقه ماساژ کافی داشته باشید و پس از آن کمی روی بادکش را فشار دهید تا هوا به داخل آن برسد و "کندن" بادکش از روی پوست راحت تر باشد.

 

ایروبیک

 

ایروبیک در آب برای خلاص شدن از شر سلولیت

ایروبیک آبی یا ژیمناستیک آبی ملایم ترین نوع تناسب اندام برای افرادی است که به هر دلیلی نمی توانند خود را در معرض ورزش بیش از حد قرار دهند. در عین حال ، ایروبیک در آب در اثر ژیمناستیک کلاسیک ضرر نمی کند ، اما برعکس ، به شما امکان می دهد عضلات و مفاصل را برای تقویت متابولیسم بافت با شدت بیشتری تمرین دهید.

 

در طول ایروبیک در آب ، چربی بسیار سریعتر از انجام تمرینات مشابه در خشکی می سوزد. واقعیت این است که وقتی در آب هستید ، بدن مجبور است دمای خود را ثابت نگه دارد ، تولید گرما را افزایش می دهد. به همین دلیل ، کالری بسیار بیشتری مصرف می شود. اثر سوزاندن چربی با اثر هیدروماساژ جریان های آب ، که با حرکت بازوها و پاها در حین ورزش ایجاد می شود ، تأثیر می گذارد ، که اثر مفیدی روی پوست دارد - و باعث کشش و کشش آن می شود. به دلیل کار عضلات ، اکسیژن رسانی به بافتها ، گردش خون و تبادل لنفاوی افزایش می یابد. مایعات راکد از مناطق رسوبات سلولیت خارج می شود ، چربی ها شکسته می شوند و "پوست پرتقال" از بین می رود.

 

ورزش در آب از این نظر بی نظیر است که رسوبات چربی دقیقاً در ناحیه مشکل سوزانده می شود ، زیرا اگر ژیمناستیک دور کمر را در آب انجام دهید ، نواحی ران ، باسن و زیر شکم بیشترین استرس جسمی را تجربه می کنند ، در حالی که شدت ورزش در نیمه بالایی بدن کمتر است - به دلیل عدم مقاومت در برابر آب.

موارد منع مصرف چندانی برای ایروبیک آبی وجود ندارد - در صورت آلرژی به آب کلر ، عفونت های دستگاه ادراری تناسلی و همچنین در افزایش درجه حرارت بدن به دلیل ARVI ، ARI ، نمی توان آن را استفاده کرد.

 

چای سبز

 

مصرف چای سبز برای سلولیت

برای به حداکثر رساندن فواید کمپرس بدن ، ماساژ و ورزش ، باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و مایعات زیادی بنوشید. با کمبود آب (که به 2-3 لیتر در روز نیاز دارد) در ناحیه سلولیت ، رکود لنفاوی ایجاد می شود ، زیرا بدن مایعات را به موقع خارج نمی کند. متابولیسم در بافت ها کند می شود و روند سوزاندن چربی ها حتی با افزایش ورزش نیز دشوار است.

 

چای سبز منبع تغذیه بدن را دوباره جبران می کند (با این حال ، نباید از آن به جای آب به عنوان تنها منبع مایعات استفاده کنید) ، سموم را از بین می برد و فرآیندهای متابولیکی ناشی از تئوبرومین در برگ های چای را تحریک می کند (برای اطلاعات بیشتر: معجزه چای سبز )


مقاله فقط توسط متخصص برای مقاصد اطلاعاتی تهیه شده است. ما از شما می خواهیم خود درمانی نکنید. وقتی اولین علائم ظاهر شد ، با یک پزشک مشورت کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

در

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

محصولاتی که باعث سلولیت می شود 12 مورد

در
سلولیت یک پدیده مرموز است. دانشمندان و بسیاری از زنان راجع به دلایل ظهور "پوست پرتقالی" غافلگیر می شوند. استعداد ژنتیکی، اختلالات هورمونی، مصرف برخی داروها و البته تغذیه و رژیم غذایی ما تأثیر مستقیم بر چگونگی بوجود آمدن سلولیت دارد.
 
بنابراین، sayarak.com از طریق منابع معتبر در جستجوی محصولاتی است که می تواند سلولیت متخلخل را ایجاد یا تشدید کند.
 

1. رابطه سلولیت با محصولات تهیه شده از آرد سفید

واقعیت این است که آرد سفید حاوی کربوهیدراتهای تصفیه شده است. هنگامی که در بدن، آنها تغییر شکل پیدا می کنند و  به قند و سپس گلوکز تبدیل می شوند.به نوبه خود، کلاژن را از بین می برند و سلولیت را تحریک می کنند. حذف نان سفید، پاستا و شیرینی ها، شانس خود را برای مبارزه با "پوست پرتقال" افزایش می دهد.به جای پاستا، نودل آسیایی و استفاده از سیب زمینی شیرین، لوبیا سبز یا آرد گندم سیاه برای جلوگیری از سلولیت موثر است.

2.رابطه سلولیت با سوشی 

بسیاری از انواع رول و سوشی، رول با ماهی تن، تمپورا و غیره - شامل مواد تشکیل دهنده چربی مانند سس مایونز و پنیر خامه ای هستند و همچنین حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده به شکل برنج سفید هستند. آنها کالری بسیار زیادی دارند و فرایند احتباس مایعات در بدن را آغاز می کنند.
به طور فزاینده ای می توان رول ها را پیدا کرد که در آن افرادی که از سنت های ژاپنی دور هستند، سس مایونز، بیکن و سایر مواد غیر آلی را اضافه می کنند. طرفداران غذاهای آسیایی می توانند به رول ها سبزیجات اضافه کنند یا مواد دیگری را جایگزین برنج سفید با قهوه ای کنند.

3. رابطه سلولیت با آب نبات و شیرینی بدون قند

آب نبات بدون قند یک گزینه برای کسانی است که میخواهند شیرینی را بخورند و از سلولیت خلاص شوند. محصولاتی که ترکیب آنها شکر نیست، اما شیرین کننده های مصنوعی و اغلب از مواد نگهدارنده تهیه می شود.
محققان بر این باورند که می توانند مغز را تحت تأثیر قرار دهند و ما را از خوردن غذاهایی با طعم مصنوعی با ارزش تغذیه ای صفر استفاده کنند. اما محصولات مبدا مصنوعی برای بدن فرایندی سخت تر دارند، به این معنی که آب نبات "بی ضرر" به راحتی می تواند به چربی و "پوست پرتقالی" تبدیل شود.
 

4. سس سویا و سلولیت

سس سویا به خودی خود، باعث سلولیت نمی شود. اما اگر شما از سلولیت رنج می برید، سس سویا می تواند وضعیت را تشدید کند.به دلیل مقدار زیاد نمک موجود در سس سویا آب در بافت ها جمع می شود، بنابراین تورم ظاهر می شود. به همین دلیل، پوست به نظر چروکیده و ملتهب می شود.
البته، نمک را نمی توان به طور کامل حذف کرد: در بسیاری از محصولات با مقدار بیشتری یا کمتر موجود است. اما شما می توانید وضعیت را کنترل کنید :برای بزرگسال توصیه می شود که بیش از 1.5 گرم نمک در روز استفاده نکنند.

5. رابطه سلولیت با الکل

الکل رادیکال های آزاد را تولید و به ساختار DNA آسیب می رساند. این به نوبه خود منجر به آسیب به الیاف کلاژن، که مسئول کشش پوست هستند می شود. علاوه بر این، پوست بدن خشک می شود، که منجر به التهاب و hyperpigmentation پوست می گردد. از این رو ظاهر پوست چین و چروک و پوست پرتقالی پیدا می کند
 

6. رابطه سلولیت با سس سالاد

سس ها و سس سالاد، به همان اندازه که در نگاه اول به نظر می رسد، بی ضرر نیستند. در همه آنها هیچ ویتامینی وجود ندارد. اما قند، چربی اشباع شده و نمک، به عنوان یک قاعده، در ترکیب آنها وجود دارد.به عنوان مثال ، در 2 قاشق غذاخوری سس حاوی 15 گرم چربی و 150 کیلوکالری است.
مواد معدنی موجود در سبزیجات به راحتی با چند قاشق از سس خنثی می شوند. شکر و نمک در ترکیبات آنها بر وضعیت بافت همبند تاثیر می گذارد، بنابراین سلولیت بیشتر خواهد شد. اگر شما نمی خواهید خود را محدود کنید، یاد بگیرید چگونه  سس خانگی بپزید. این بسیار دشوار نیست و چنین سس هایی بسیار سالم و شاداب تر از همتایان فروشگاه ها هستند.
 

7. رابطه سلولیت با لبنیات

محصولات لبنی حاوی آنزیم هایی هستند که بدن نمی تواند به طور کامل از هضم کند. این درست برای کسانی است که از تحمل لاکتوز رنج می برند . آلرژی شدید به محصولات لبنی ممکن است وجود نداشته باشد، اما بدن این مواد را خیلی خوب هضم نمی کند. هضم ضعیف سلولیت را تشدید می کند.
علاوه بر این، محصولات لبنی حاوی فرآورده استروژن و مقدار زیادی نمک است که می تواند به حفظ مایعات در بافت ها کمک کرده و به سلولیت منجر شود. در عوض می توان از شیر بادام یا نارگیل استفاده کرد.
 

8. پنیر های رژیمی و سلولیت

وقتی میخواهیم رژسم بگیریم، غذاهای کم کالری، از جمله پنیر گرانوله را می خریدیم. اگر شما نمی خواهیدسلولیت داشته باشید و  یا باعث تشدید در بدن شویدد، باید این محصول را فراموش کنید. کالری و همچنین چربی در چنین پنیری بسیار کم است. اما نمک بسیار زیادی در پنیر گرانوله موجوداست، به عنوان مثال، 100 گرم از این پنیر حاوی 373 میلی گرم کلرید سدیم است. نتیجه خورن این پنیر، حفظ آب و ایجاد سلولیت است.
 

9. رابطه سلولیت با نوشیدنی های گازدار و آبمیوه

هنگامی که ما به طور فعال کربوهیدرات مصرف میکنیم (به عنوان مثال، شکر)، بدن ما انسولین بیشتری تولید می کند. مصرف زیاد شکر به افزایش سایز سلول چربی و تعداد سلول های چربی که مایع و سموم را حفظ می کنند، کمک می کند.
همانطور که مایع تجمع می یابد، گردش خون از بین می رود، و سموم باعث تخریب کلاژن و الاستین پوست  می شوند که در حالت نرمال باعث صافی و حالت کشسانی  پوست می شوند. بنابراین، استفاده از قند، به ویژه نوشیدنی های گازدار شیرین، آب میوه ها، کیک ها، را تحت کنترل خود نگه دارید . چای سبز بسیار مفیدتر است، که سرعت متابولیسم را بالا میبرد و  مانع از تجزیه کلاژن میشود.
 

10. رابطه سلولیت با اسنک، شیرینی و میوه های خشک

استفاده از شکر تصفیه شده باعث کاهش ذخایر مواد مغذی، از جمله کلسیم و منیزیم، روی و ویتامین D می شود. شکر به سرعت توسط بدن جذب می شود، باعث افزایش شدید سطح گلوکز و تحریک ظاهر سلولیت می شود. به همین دلیل، میوه های خشک نیز مضر هستند. هنگامی که آب میوه ها فشرده می شوند، به میوه کوچکی تبدیل می شوند و ما بیش از حد ضروری می خوریم.مثل ما در حالت معمولی 10 عدد زردالو را یکجا نمی خوریم اما برگه زردآلو را براحتی بیشتر از 10 عدد در یک نوبت می خوریم.
در ترکیب اسنک و فست فود 3 دشمن پوست صاف و زیبا در یک زمان یکجا وجود دارد: نمک، شکر و چربی. علاوه بر این، می خواهید چیزی بخورید؟ در عوض بیسکویت ها و شیرینی ها مرکبات را بکار ببرید . آنها گردش خون را بهبود میبخشند و سموم بدن را از بین میبرند.
 

11. رابطه سلولیت با گوشت های فراوری شده

گوشت گاو و سایر غذاهای لذیذ غذا به نظر می رسد غذای دلپذیر و سبک با این حال، با حجم کم، اغلب حاوی مقدار زیادی نمک است.
 
به عنوان مثال، 100 گرم سینه بوقلمون حاوی 772 میلی گرم نمک است و فقط با مصرف 200 گرم از این گوشت، شما نمک روزانه خود را دریافت می کنید. به همین دلیل، آب در بافتها باقی خواهد ماند و اضافه وزن ایجاد می کند و سلولیت را بیشتر قابل مشاهده می کند.
 

12. رابطه سلولیت با قهوه،کافئین

قهوه به تنهایی نمی تواند باعث سلولیت شود. اما می تواند وضعیت را پیچیده کند: همه به علت این واقعیت است که کافئین دارای اثر ضدعفونی کننده و واکنش دهنده است. جریان خون افت می کند، خون کمتر وارد بافت های چربی می شود و متابولیسم در آنها کندتر است.
البته، یک فنجان قهوه صبحانه به شما آسیبی نمی زند . کسانی که سلولیت دارند باید قهوه کمتری بخورند. به عنوان یک گزینه - قهوه می تواند به عنوان یک عنصر برای اسکراب خانگی در برابر سلولیت استفاده می شود.
 
شما می توانید در ادامه لیست ما تجربیات خود را اضافه کنید؟ یا شاید شما می دانید چه محصولاتی برای مقابله باسلولیت کمک خواهند کرد؟
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاهش سلولیت تنها در دو هفته

در

 

سلولیت چیست

یک رویکرد یکپارچه، تنها در دو هفته به کاهش سلولیت کمک می کند.
کارشناسان مدت هاست گفته اند که برای کاهش رسوب های چربی به صورت سلولیت لازم است از تمام ابزارها به طور همزمان استفاده شود.تغذیه و رژیم غذایی مناسب باید با تمرینات فیزیکی و سایر تکنیک ها تکمیل شود.
سلولیت بسیاری از زنان را نگران می کند. به نظر می رسد که پوست پرتقالی یک نتیجه ناگزیر تولید هورمون های جنسی زنانه است که در میان سایر موارد، بافت چربی تولید می کند. اما این کاملا درست نیست - سلولیت بیشتر احتمال دارد که نتیجه چربی بیش از حد بدن و نه هورمون در فرد باشد.
 
به گفته کارشناسان، ظهور سلولیت را فقط در دو هفته می توان کاهش می دهد. برای انجام این کار، باید میزان چربی های مضر و کربوهیدراتهایی که سریعا هضم می شوند را در رژیم غذایی کاهش دهید، ورزش کنید و با کرم های مخصوص ماساژ دهید.
 
در عین حال، لازم است همه روشها را ترکیب کنیم - آنها جداگانه کار نمی کنند. به هر حال، کرم سلولیت، اگر به درستی اعمال شود، بدون ماساژ، نتیجه مطلوب را نیز به ارمغان نخواهد آورد. اساس کاهش سلولیت هنوز رژیم غذایی و ورزش است - ماساژ کمک می کند تا پوست و عضلات را افزایش دهد، اما خود به خود اثر جدی نیز نمی دهد.
 
علاوه بر این، باید در نظر داشت که سلولیت هنوز می تواند نشانه ای از عدم تعادل هورمونی باشد. به خصوص اگر یک زن چربی اضافی در بدن نداشته باشد. بنابراین ارزش بررسی هورمون ها را دارد.
 

 

علل سلولیت

سلولیت یک مشکل واقعی برای بسیاری از زنان است. پوست پرتقالی تقریبا در بیشتر زنان دیده می شود، اما به چه علت سلولیت ظاهر می شود؟
 
اول از همه کارشناسان داشتن اضافه وزن را، علت اصلی تشکیل سلولیت می دانند. کالری بیش از حد، مقدار بیش از حد مواد غذایی چاقی را تحریک می کند، که به نوبه خود موجب پوسته پرتقالی می شود. 
 
دلیل دوم سلولیت تغذیه نامناسب است. مصرف غذاهای فست فود، غذاهای فوری و نیمه آماده، نوشیدنی های الکلی و گازدار ناگزیر بر روی فرم پوست شما تاثیر می گذارد. 
 
دلیل سوم، پوشیدن لباس های تنگ و کفش های پاشنه بلند است که بر روی پوست تأثیر می گذارد. شلولرهای تنگ و کفش های پاشنه بلند باعث کاهش گردش خون طبیعی در پاها می شود و روند اشباع عضلات شما را با اکسیژن مختل می کند. 
 
دلیل چهارم: ممکن است سلولیت ناشی از کمبود فعالیت بدنی باشد. هرچه بیشتر بنشینید، گردش خون کمتری دارید. 
 
شما همچنین ممکن است مشکلات هورمونی داشته باشید. اختلال تخمدانها، پانکراس یا بیماری تیروئید که بر سلامت پوست اثر میگذارد. علاوه بر این، مطمئن شوید که وضعیت خود را نظارت می کنید، در ضمن واریس ها می توانند به سلولیت منجر شوند.
علل دیگر برای سلولیت:
- سبک زندگی بیحرکت و غیر فعال
- تغذیه نامناسب
- عادت های بد (سیگار کشیدن، الکل)
- ژنتیک
- اختلال در اعصاب 
 
ابتدا سلولیت سبب نقص عملکرد سلول های عصبی می شود. به علت سلولیت، اختلالات گردش خون نیز ممکن است رخ دهد، که ممکن است بر وقوع وریدهای واریسی تأثیر بگذارد.
رکود خون در عروق به نوبه خود سبب التهاب می شود و این امر بر ایمنی اثر منفی دارد. 
اگر شما سلولیت دارید، هرچه زودتر شروع به مبارزه با این بیماری کنید، احتمال رهایی از پوست پرتقالی بالاتر است.
چگونه با سلولیت مقابله کنیم؟ ابتدا باید تمام عادت های بد را از بین ببرید و در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. فعالیت های ورزشی نیز سودمند خواهد بود. به خصوص ورزش های کششی،  به کشش و یوگا توجه کنید. اسکراب، ماساژ های ویژه و کرم ها - همه این اقدامات ساده به شما کمک می کنند که از سلولیت خلاص شوید.
 

 

سلولیت آسیب و مزایا

به نظر می رسد که سلولیت نه تنها معایب، بلکه مزایا نیز دارد.
 
سلولیت یک کلمه بسیار ترسناک برای زنان است و علت ناراحتی مکرر آنها است. با این حال، به اندازه کافی عجیب و غریب هست اگر بگوییم که سلولیت به بدن ما کمک می کند!

مزایای سلولیت برای بدن در چیست؟

پوست پرتقالی نفرت انگیز، بدن را در برابر بیماری های عروقی، ایسکمی و دیابت حفاظت  می کند. علاوه بر این، این بافت تاثیر مثبتی بر هورمونهای زنان دارد. و نشان می دهد که زنان دارای سلولیت استروژن بیشتری در خون خود دارند، و در عین حال دیرتر پیر می شوند.
 

 

نحوه خلاص شدن از شر سلولیت در منزل

پوست پرتقالی نه تنها ظاهر زیبایی را خراب می کند، بلکه می تواند به سلامت انسان آسیب برساند. سلولیت چیزی است که برای حل این مشکل راههای زیادی دارد. حالا ما به شما می گوییم چگونه از سلولیت در خانه خلاص شوید. 
 
سعی کنید یک سبک زندگی فعال را هدایت کنید. این بهترین راه برای از بین بردن سلولیت متخاصم است.
 
نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز، کمتر بخورید کفش پاشنه بلند و شلوار جین تنگ نپوشید.
 
خوردن غذاهایی که مایعات را در بدن نگه می دارند. همچنین مصرف چای، الکل، قهوه و مصرف سیگار را کاهش دهید.
 
ورزش و بازی کنید شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی کمک های بزرگی خواهد بود.
 

روغن ماساژ ضد سلولیت خانگی

مواد تشکیل دهنده زیر را مخلوط کنید: 1 قاشق چایخوری. روغن بادام، 8 قطره روغن ژرانیوم یا روغن شمعدانی عطری، 10 قطره روغن ترنج،  3 قطره روغن دارچین، 10 قطره روغن گریپ فروت. 
 
مخلوط را به طور روزانه به محل های مشکل دار بمالید و ماساژ دهید و تا زمانی که به طور کامل در یک حرکت دایره ای جذب نشده است، مالش را ادامه دهید. شما می توانید از یک غلتک ماساژ استفاده کنید. 
 

ماساژ عسل برای کاهش سلولیت

این یکی از ساده ترین و مفید ترین اسکراب  ها است. عسل را روی دستان خود قرار دهید، آنها را به سختی به مناطق مشکوک فشار دهید، سپس با دست ها به شدت ماساژ دهید. پس از این ماساژ، یک کرم تغذیه کننده یا مرطوب کننده روی پوست اعمال کنید. 
هر روز یک بار تکرار کنید.
 
شما می توانید این کار را در خانه یا در یک سالن زیبایی انجام دهید. مطمئنا، هر زن نمی تواند هزینه آن را بپردازد. امروز ما در مورد نحوه خلاص شدن از شر این مشکل در خانه صحبت خواهیم کرد. 

حمام نمکی دریایی برای کاهش سلولیت

نمک دریایی را بدون عطر و طعم انتخاب کنید. آن را به یک حمام گرم اضافه کنید و سپس 20 دقیقه در وان استراحت کنید.نتیجه را شما خواهید دید!
 

گل تهیه شده از خاک رس برای کاهش سلولیت

این لوازم آرایشی را می توان در هر داروخانه یا فروشگاه تخصصی خریداری کرد. لازم است یک مقدار کمی از خاک رس را با آب آشامیدنی مخلوط کرده و هم بزنید. پس از به دست آوردن قوامی مانند کرم ضخیم، شما می توانید برای از بین بردن سلولیت از این مخلوط استفاده کنید. یک دوش داغ بگیرید، از یک اسکراب استفاده کنید، سپس مخلوط را به مناطق مشکل دار بمالید. پس از نیم ساعت با آب گرم بشویید. شما می توانید یک کرم تغذیه کننده یا ضد سلولیت اعمال کنید.
 

اسکراب مرکبات و روغن بادام برای کاهش سلولیت

نمک دریایی، شکر قهوه ای و روغن بادام را باکمی آب مخلوط کنید. 2 قطره اسانس لیمو، گریپ فروت و ماندارین از هر کدام اضافه کنید. سپس با حرکات ماساژ به سلولیت ها بمالید  و بعد از 20 دقیقه شستشو دهید.

استفاده از بادکشبرای کاهش سلولیت

ماساژ با بادکش می تواند به آسانی با یک روش خانگی جایگزین شود. برای انجام این کار، بادکش را خریداری کنید. آن را در قسمت های مشکل دار قرار دهید، و به آرامی روی آن فشار دهید، 15 دقیقه نگه دارید. پوست باید قرمز باشد. 
 
سلولیت بدترین چیز است که یک دختر می تواند روی بدن خود تحمل کند. تشخیص سلولیت به نظر می رسد یک جمله است. همه می دانند چقدر سخت است که از این مشکل خلاص شویم. اما امروز پیشنهاد شده است که با اسرار مختلف آشنا شوید که به این پدیده ناخوشایند بر روی پوست لطمه می زند.
 

رژیم غذایی برای کاهش سلولیت

رژیم های مختلفی وجود دارد، اما در میان آنها نه تنها کسانی هستند که به مبارزه با چاقی کمک می کنند، بلکه همچنین از نظر پزشکی نیز به بدن کمک می کنند. این امر به رژیم های درمانی و کسانی است که به خلاص شدن از سلولیت فکر می کنند کمک می کند. چنین رژیم غذایی به منظور بهبود وضعیت رگ های خونی است. بنابراین، محصولات با محتوای بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. همه اینها را می توان در انگور، میوه های مرکبات، کیوی، ادویه، توت فرنگی، ماهی های چرب و چای سبز یافت. شما همچنین می توانید آسوکورتیین، ترکسواازین یا مکمل های خود را با ایزوفلاون ها و رزوراترول به لیست اضافه کنید.

برای از بین بردن سلولیت تحرک داشته باشید 

چگونه بافت چربی زیر جلدی به وجود می آید؟ شکل گرفتن چربی بلافاصله پس از خوردن صورت می گیرد. بنابراین، وظیفه اصلی این است که لیپید ها را از انبار چربی به جریان خون منتقل کنید. این تنها با دو رفتار انسانی تسهیل می شود و یکی از گزینه های یک سبک زندگی فعال است.
 

توجه به کل بدن برای از بین بردن سلولیت

بسیار مهم است که بدانیم که باسن تنها مکانی نیست که سلولیت خود را آشکار می کند. بنابراین، با در نظر گرفتن تنها این قسمت از بدن، ممکن است مشکلات قابل توجهی را در یک جهت متفاوت منتشر کنید. پوست پرتقالی بر روی شکم، پاها، و سینه ها و باسن ظاهر می شود. پس از تعیین زمان ابتلا به این تظاهرات، هر فرصتی برای از بین بردن آن برای همیشه وجود دارد.
 

ابزار های ویژه برای کاهش سلولیت

هر متخصص زیبایی می داند که اجزای خاصی وجود دارد که به پدیده های ناخوشایند کمک می کند. بنابراین، هنگامی که یک محصول دیگر برای فروش راه اندازی می شود، حاوی چنین لیست خاصی است. نگاهی به کرم کافئین لازم این دارای توانایی تخلیه، تقویت عروق خونی است. عصاره نعناع، ​​انار و کافور با فلفل همه خوب کار می کنند.
 

تمیز کردن پوست برای کاهش سلولیت

این امر در درمان سلولیت بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که تمام کرم ها منحصرا برای تمیز کردن پوست استفاده می شود. بسیاری از کرم ها برای یک نتیجه فوری کار می کنند و در این حالت، زمانی که یک لایه به لایه بعدی می رسد، همه چیز بدتر می شود و اثر فقط افتضاح است.
 

ماساژ با فشار آب برای کاهش سلولیت

ماساژ دادن مناطق مشکل دار با فشار آب  است. اثر این روش بسیار ملموس است و روش تا حدودی شبیه به دوش Charcoat مشهور است.
 

ماساژ با دست برای کاهش سلولیت

پوست را گرم کنید، ذوب شدن چربی زیر جلدی را از دست می دهید، فقط از طریق ماساژ چربی از حالت سفت شده  به جریان خون منتقل می شود. بنابراین، بسیار مهم است که به طور مداوم انجام ماساژ خاص ضد سلولیت را انجام دهید. وظیفه اصلی این است که تخلیه لنفاوی خوب و آزاد شدن مایع اضافی را فراهم کنید. و بسیار مهم است که درک کنیم که برای چنین ماساژی لازم نیست که از سالن های گران قیمت استفاده کنید؛ همه این کارها در خانه انجام می شود، مهم این است که انگیزه داشته باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

لیفت صورت: نشانه ها و موارد منع بالا کشیدن پوست

در
روش های مختلف جوان سازی پوست صورت
بسیاری از افراد در تلاشند تا 10-15 سال  از سن خود کم کنند. آیا جوانسازی صورت بدون جراحی امکان پذیر است
در عصر جوانی و زیبایی ، مردم نمی خواهند با پیری کنار بیایند. پوستی کسل کننده و پوسته پوسته ، گونه های خسته کننده ، چین و چروک - با گذشت زمان ، بسیاری در مورد چگونگی کنار آمدن با این موضوع فکر می کنند. با تغییر سن  و بالا رفتن سن مقابله می کنند. ماهیت لیفت صورت چیست ، آیا بالا کشیدن پوست صورت و جوانسازی 10-15 سال  صورت بدون جراحی امکان پذیر است و آیا انتظار معجزه می رود؟ تمام اطلاعات موجود در مقاله ما آورده شده است.
امروزه ، نه تنها زنان، بلکه مردان نیز نگران وضعیت ظاهری خود هستند.بسیاری از افراد در تلاشند تا 10-15 سال  از سن خود کم کنند ، ظاهری تازه تر و مرتب داشته باشند. و پزشکی زیبایی شناسی چنین فرصتی را فراهم می کند.

 

لیفت صورت ، نشانه ها و موارد منع مصرف برای انجام آن چیست

لیفتینگ مجموعه ای از روش های ضد پیری برای حل مشکلاتی از جمله از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و صاف کردن چین و چروک است.
 
این واقعاً نجات دهنده شما در مبارزه با اولین تغییرات مرتبط با سن است. هر کس آنچه را که نیاز دارد انتخاب می کند: کسی آماده است تا اقدامات اساسی انجام دهد و زیر چاقوی جراحی پلاستیک دراز بکشد ، در حالی که کسی ترجیح می دهد لیفت صورت را بدون جراحی انتخاب کند.
 
بنابراین، نشانه بالا رفتن سن عبارتند از:

 

علائم بالا رفتن سن

چین و چروک ، چین های پوستی ، چین و چروک های پیشانی
چین های بینی 
ضخیم شدن پوست
پتوز (پرولاپس بافت)
کیسه های زیر چشم
چهره ناهمگن کسل کننده (به دلیل نقض میکروسیرکولاسیون خون در عروق درم)
افتادگی گوشه های چشم و افتادگی بیش از حد پلک ها
 
مانند هر عمل جراحی پلاستیک ، هر روش لیفتینگ محدودیت های خاص خود را دارد که پزشک در طول مشاوره به شما اعلام می کند.

 

موارد منع مصرف معمول

بیماریهای آنکولوژیکی و خود ایمنی
هموفیلی
دیابت قندی
عفونتهای حاد
بارداری و شیردهی
فشار خون بالا
مستعد ابتلا به زخم های کلوئیدی
التهاب و زخم / سوختگی پوست

 

روش های مختلف جوان سازی صورت

خداحافظی از پیری با روش های جدید

لیفت صورت با مداخله جراحی و روش غیر جراحی انجام می شود. در ابتدا ، این مسئله فقط با پوست سر حل می شد. با این حال ، امروزه پزشکی زیبایی شناسی روشهای بسیار ملایم تری ارائه می دهد.
 
جراحی یا عمل جراحی صورت اغلب توسط افراد بالای 40 تا 50 سال انجام می شود که می خواهند از شر تغییرات ناشی از سن رهایی یابند ، در اعمالی که  زیبایی شناسی در حال حاضر بی قدرت است. ما روش های آن را در مقاله خود با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد.
نماهای عملیاتی:
عمل جراحی صورت دایره ای (ریتیدکتومی) دشوارترین و آسیب دیدگی عمل جراحی است ، 1.5-4 ساعت طول می کشد. بسته به نشانه ها و سن بیمار ، پزشک می تواند انجام دهد:
 
برآمدگی صورت در قسمت فوقانی، پیشانی - برای بالا کشیدن پلک ، چروک های عمیق و افتادگی ابرو موثر است. جراح پوست اضافی را خارج می کند و با کمک راهکارهای مخصوص عضلات را محکم می کند.
 
قسمت میانی یا فیس لیفت متوسط ​​- کیسه های زیر چشم ، چین های بینی را ، گوشه های پایین دهان ، سوراخ های روی گونه ها و افتادگی گونه ها از بین می برد.  با پتوز شدید و چین و چروک ، این روش با بلفاروپلاستی و لیپوفیلینگ ترکیب می شود.
 
برآمدگی صورت - به منظور از بین بردن چانه دوم (غبغب) ، چین های روی گردن و گونه های تیز انجام می شود. جراح نه تنها از نخ ها ، بلکه از آندوسکوپ نیز استفاده می کند ، که به شما امکان می دهد برش های کوچکی دهید. گاهی اوقات لوله زهکشی برای جلوگیری از تورم و کبودی نصب می شود.
قبل از تصمیم گیری در مورد عمل جراحی ، حتماً با پزشک ذیصلاح مشورت کنید تا تصوری در مورد نحوه انجام عمل و آنچه برای آمادگی لازم دارید ، داشته باشید.
 
صورت با کمک نخ ها به صورت زیر انجام می شود: آنها به وسیله سوزن های نازک از طریق سوراخ های کوچک وارد می شوند و کشیده می شوند ، بنابراین عضلات را پشتیبانی می کنند. تمام دستکاری ها با استفاده از یک ضد عفونی کننده تحت بی حسی موضعی انجام می شود.
 
توانبخشی یک ماه طول می کشد. روزهای اول که نمی توانید به طور فعال جویدن غذا را انجام دهید ، باید همه چیز را به صورت مایع / رنده شده بخورید. پس از یک ماه ، بخیه ها بهبود می یابند و نامرئی می شوند. به طور متوسط ​​2 تا 5 سال بسته به کیفیت کار جراح پلاستیک نتیجه عمل باقی می ماند.
 
در جراحی کلاسیک (تحت بیهوشی عمومی) ، جراح بر طبق علائم برش هایی را در پشت گوش و در ناحیه تمپور انجام می دهد ، در حالی که پوست را کشیده و قسمت های اضافی آن را خارج می کند. بعد از انجام عمل ، بخیه ها و پانسمان اعمال می شود ، هیچ زخمی قابل مشاهده نخواهد بود.
 
بهبودی از یک ماه تا دو ماه طول می کشد ، بیمار چند روز اول در بیمارستان است. باندینگ به مدت دو هفته انجام می شود ، سپس بخیه ها برداشته می شوند. این جراحی  شما را برای 10-15 سال جوانتر می کند و اثر آن برای 5-10 سال باقی خواهد ماند.
 
بالا بردن SMAS - همچنین با استفاده از برش های کلاسیک انجام می شود. این نوع جراحی پلاستیک بعد از 40 سالگی ، هنگامی که عضلات به طرز چشمگیری ضعیف می شوند ، محبوبیت زیادی پیدا می کند و پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.
تاندون ها و فاسیا در یک موقعیت جدید حرکت می کنند و برطرف می شوند. به لطف این ، ویژگی های صورت واضح تر می شوند ، چین و چروک ها از بین می روند. این روش با تقویت بلفاروپلاستی ، لایه برداری با لیزر ، تقویت لب و چانه ترکیب می شود تا اثر را تقویت کند. بخیه ها بعد از 10-14 روز برداشته می شوند. نتیجه بیش از 10 سال طول می کشد.
 
لیفت زیر جلدی  یک نوع کم خسارت دیده از بالا کشیدن پوست SMAS است. جراح برش کوچکی را در جلوی گوش ایجاد می کند. زخم سریعاً بهبود می یابد و با لیزر رد زخم از بین می رود و بهبود می یابد. این روش برای مقابله با تظاهرات سنی شدید مؤثر نیست و برای افراد بالاتر از 40 سال پیشنهاد نمی شود.
 
MACS - Lift و S - Lift: روشهای جراحی که اثری از جراحی را کاملاً پنهان می کند. گونه ها ، چروک های روی پیشانی و بین ابرو ، چین های بینی و  کیسه های زیر چشم را از بین ببرید ، به اصطلاح چین و چروک پنجه کلاغی ، مضرات پوستی را بهبود بخشید.
با استفاده از MACS-Lift ، برش در لبه تحتانی لوب شروع می شود ، سپس جلوی گوش می رود و در امتداد خط مو امتداد می یابد. با S-Lift ، برش به شکل S است و از پشت گوش شروع می شود.
 
مراحل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود ، مدت زمان آن 1.5-2 ساعت است. پس از اتمام کار ، پانسمان فشرده سازی بر روی بیمار اعمال می شود. حداقل یک روز باید در بیمارستان تحت نظر پزشکان سپری شود. بخیه ها پس از 10 روز برداشته می شوند ، نتیجه می تواند پس از 1.5 ماه ارزیابی شود.
 
بالا بردن پوستدن پوست به روش اندوسکوپیک - جراحی جوان سازی ملایم و بدون برداشتن پوست. سن مطلوب برای آن 35-50 سال است ، هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب است.
 
جراح برش ایجاد می کند و یک آندوسکوپ را درون آنها قرار می دهد - وسیله ای که از یک لوله با دوربین تشکیل شده است ، تصویر روی مانیتور نمایش داده می شود. بنابراین ، پزشک همه چیز را می بیند ، بافت چربی اضافی را به آرامی از بین می برد و عضلات را محکم می کند. بخیه ها با بهترین نخ ها که پس از بهبودی کاملاً نامرئی خواهند شد، انجام می دهد.این نوع لیفت صورت با بلفاروپلاستی و تزریق بوتاکس ترکیب می شود. نتیجه را می توان پس از 8 هفته کاملاً  دید ، نتیجه به مدت هفت سال ادامه می یابد.
 
چکاپ لیفت یک روش با حداقل تهاجمی است که نتیجه طبیعی تری دارد ، جایگزینی برای  بلفاروپلاستی.  سن بهینه برای این عمل 35-45 سال است. این نوع  روز به روز محبوب تر می شود ، مردان آن را دوست دارند.تحت بیهوشی عمومی انجام می شود ، اما بی حسی موضعی نیز ممکن است. جراح با استفاده از آندوسکوپ و فیکساتورهای خاص - اندوتین ، از طریق پلک تحتانی وارد می شود.اندوتین ها با پوست سازگار هستند و ظرف 12 ماه جذب می شوند و این به جلوگیری از فرآیندهای التهابی کمک می کند. در جای آنها ، بافت پیوندی شکل می گیرد که نتیجه را پشتیبانی می کند. استفاده از گیره تأثیر چکاپ را تا 10 سال طولانی می کند.

 

آیا لیفت صورت بدون جراحی امکان پذیر است

اما در مورد کسانی که نمی خواهند به روشهای رادیکال متوسل شوند ، اما می خواهند چندین سال جوان تر شوند؟ آیا لیفت صورت بدون جراحی امکان پذیر است؟ البته به دلیل اینکه در زرادخانه پزشکان امروز گزینه های بسیاری برای بالا بردن پوست به روش غیر جراحی وجود دارد.
بنابراین ، گونه های غیر جراحی  شامل سخت افزار و تزریق هستند. ماهیت تکنیک های سخت افزاری استفاده از تجهیزات ویژه ای است که از بسیاری جهات روی پوست تأثیر می گذارد. آنها به دلیل خاصیت ضد پیری ، بی درد بودن و ایمنی بسیار مورد تقاضا هستند. محبوب ترین ها را در نظر بگیرید:
 
روش لیزر - با توجه به عملکرد پرتو لیزر ، گردش خون بهبود می یابد ، روند جوانسازی طبیعی شروع می شود. چین و چروک صورت ، چین های بینی را از بین می برد.
امواج مافوق صوت - التراسونیک تولید الاستین و کلاژن را فعال می کند. پلک های افتاده و چروک را برطرف می کند ، به طور موثری پوست گردن را نیز محکم می کند.
ریزگردها - پالسهای ریزگرد ضعیف فرآیندهای متابولیکی درم را بهبود می بخشند. از بین بردن چین و چروک های ظریف ، بافت پوست را یکدست می کند.
 
کشیدن پوست توسط PF (رادیو فرکانس) - سلولهای چربی توسط پالس های موج رادیویی از بین می روند ، اسید هیالورونیک سنتز می شود ، فرآیندهای متابولیک تحریک می شوند. کمک می کند تا یک چهره بیضی شفاف و یک رنگ به دست آورید.
 
photorejuvenation یک تکنیک ملایم است که در آن پزشک / آرایشگر چین و چروک صورت ، منافذ بزرگ شده ، علائم افزایش فشار خون را از بین می برد.
روش  تزریق شامل معرفی مواد ویژه - داروهایی است که معمولاً شامل اسیدهای هیالورونیک و آلی ، ویتامین ها هستند. این شامل:
 
مزوتراپی : پتوز و چانه دوم را از بین می برد.
biorevitalization - معرفی تزریقات بر اساس اسید هیالورونیک. سطح مناسب هیدراتاسیون را حفظ می کند ، از استحکام و خاصیت ارتجاعی محافظت می کند.
plasmolifting - برای شروع مکانیسم های ضد پیری طبیعی ، پزشکان از پلاسمای بیمار با پلاکت بالای پلاستیک استفاده می کنند ، به همین دلیل ترمیم پوست و پوست  بهبود می یابد.
بوتولوتوکسیفیکاسیون ، یا بوتاکس - صاف کردن چین و چروک به دلیل عمل "فلج کننده" بوتاکس روی عضلات اتفاق می افتد.
 
راه های دیگر بجز جراحی کشیدن صورت :
 
بالا بردن پوست با نخ
لایه برداری شیمیایی
ماساژ صورت است که می تواند توسط یک متخصص آرایشی و بهداشتی در خانه انجام شود
ورزش صورت
محصولات آرایشی و بهداشتی
 

 

در سنین مختلف به چه روشی برای لیفت صورت نیاز داریم

  
اثربخشی این یا گاهی اوقات نوع دیگر بستگی به سن بیمار ، وضعیت پوست و سلامتی وی دارد. فقط یک متخصص ذیصلاح - پزشک یا متخصص زیبایی می تواند بهترین گزینه را برای شما انتخاب کند.
 
در سن 25-35 سالگی ، هنوز اقدامات رادیکال لازم نیست ، بنابراین ، اولین علائم پیری را می توان با کمک لیزر و تزریق از بین برد. آنها به سفت کردن پوست و آنچه شما نیاز دارید ، از جمله از بین بردن چین و چروک های کوچک کمک خواهد کرد. لایه برداری شیمیایی ، ورزش صورت و ماساژ نتیجه را تقویت می کنند.
 
بعد از گذشت 35 سال ، بسیاری از خانم ها متوجه می شوند که پوست خاصیت ارتجاعی و رنگ سالم خود را از دست می دهد ، چین و چروک ها عمیق تر می شوند ، پوست صورت به آرامی به پایین کشیده می شود. شما می توانید با کمک نخ ، چکاپ لیفت از شر این علائم ناخوشایند مربوط به سن خلاص شوید.
 
اگر متعلق به گروه 45+ هستید ، باید درباره "اقدامات نجات" جدی تر فکر کنید. در واقع ، تغییرات قابل مشاهده به دلیل بزرگسالی به از بین بردن تنها جراحی پلاستیک کمک خواهد کرد. برای خلاص شدن از شر چین و چروک ها عمیق و کیسه های زیر چشم و خطوط دو طرف بینی مداخله جراحی ضروری است. در اینجا روش SMAS برای نجات آمده است.
 
برگرداندن زمان غیرممکن است ، اما جوان شدن 5-10 سال با کمک لیفت صورت واقعا امکان پذیر است. این روش را عاقلانه با مشورت انجام دهید.یک پزشک ذیصلاح را پیدا کنید که موثرترین و ایمن ترین روش کشیدن پوست را برای شما انتخاب کند ، قبل از عمل و در طول دوره بهبودی ، تمام توصیه های او را با دقت دنبال کنید و سپس، نتیجه چندین سال برای باقی خواهد ماند.

نظرات

۱۴۰۱/۲/۲۸برای اینکه جوان و جذاب به نظر برسید، می توانید برای عمل لیفت صورت ثبت نام کنید. یا فقط مدل موی مناسبی را انتخاب کنید که به شما کمک کند چند سال سن از دست بدهید.چگونه موهای خود را به درستی مدل دهید تا کسی نتواند عدد واقعی شناسنامه شما را حدس بزند؟

۱۴۰۱/۲/۲۸متأسفانه با افزایش سن، کیفیت موها بدتر می شود و نمی توان کاری برای آن انجام داد. موها نازک و شکننده می شوند و بر این اساس، ساختن مدل مویی که به نفع زیبایی صورت را برجسته کند، دیگر چندان آسان نیست. با این حال، یک گزینه ساده و برد-برد وجود دارد - یک ظاهر طراحی شده با حجم دادن در ریشه موها. نکته اصلی این است که زیاده روی نکنید. بنابراین، ابتدا موهای خود را بشویید و سپس مو ها را با سشوار خشک کنید و سر خود را پایین بیاورید. این همه است - مدل موی حجیم آماده است. برای تقویت اثر، می توانید محصولات خاصی را روی ریشه ها اعمال کنید که برای حجم دادن به فرها طراحی شده اند.

۱۴۰۱/۲/۲۸گزینه دم اسبی بهتر است دم اسبی را در بالای سر انتخاب کنید تا دم اسبی پایین. صحبت از دم اسبی است و این تعجب آور نیست، زیرا چنین مدل موی سال ها محبوبیت خود را از دست نداده است. اما ما اکنون به مزیت دیگر آن - اثر ضد پیری - علاقه مندیم. برای اینکه جوان و جذاب به نظر برسید، دم را خیلی کم نکنید. همچنین نباید صاف و براق باشد، در غیر این صورت دقیقاً به نتیجه معکوس خواهید رسید و از نظر بصری پیرتر به نظر خواهید رسید. موهای خود را به خوبی شانه کنید، آن ها را به پشت سر خود جمع کنید و با یک کش محکم کنید. برای ایجاد حجم کمی در ریشه ها، به آرامی چند رشته را از بالا بکشید. بنابراین به صورت بصری موها را ضخیم تر می کنید و استخوان های گونه را برجسته می کنید. علاوه بر این، ویژگی های صورت بسیار زیباتر به نظر می رسد و بیضی صورت واضح تر می شود. به علاوه، دم اسبی بر گردن بلند و زیبا تأکید دارد.اگر صاحب خوش شانس آن هستید، پنهان کردن گردن قو زیر موهای فر یک جنایت واقعی است. به ساندرا بولاک نگاه کنید - او می داند که چگونه به زیبایی روی این قسمت از بدن تأکید کند.

۱۴۰۱/۲/۲۸گزینه موهای جمع شده موهای جمع شده به طور مطلوب بر استخوان گونه تأکید می کند. می توانید از سنجاق سر، نوارهای الاستیک و سایر وسایل بداهه استفاده کنید. سعی کنید از چسباندن مو به سر خودداری کنید - فقط در برخی از انواع موهای جمع شده مناسب است ، اما دسته ها باید بی دقت باشند و حجم ظریفی در ریشه داشته باشند. انجام این کار بسیار ساده است - فقط موها را با انگشتان خود پف دهید، آن ها را در یک کش جمع کنید و آن را با یک نوار الاستیک یا گیره مو محکم کنید. برای اینکه مدل مو سبک و مطبوع به نظر برسد، فراموش نکنید که چند تار مو را روی صورت بریزید.

۱۴۰۱/۲/۲۸گزینه فرهای بی دقت و بزرگ اگر در مورد مدل موهایی که با جوانی مرتبط است صحبت کنیم، اینها فرهای بی دقت و بزرگ هستند. آنها تصویر را جوان و جذاب می کنند. فرها تمام توجهات را به سمت خود منحرف می کنند و تغییرات مربوط به سن تقریباً نامحسوس می شوند. و اگر طول موی مناسبی دارید، می توانید نه برای سه یا چهار سال، بلکه برای هر ده سال جوانسازی کنید. شما می توانید فرهای بی دقت و بزرگ را به روش های مختلف انجام دهید. ساده ترین کار این است که چند قیطان را با مو ها ببافید. اندازه و حجم فرها مستقیماً به ضخامت قیطان ها بستگی دارد. مدل مو باید روی موهای خیس انجام شود - بنابراین فرهای بزرگ تمام روز ادامه خواهد داشت. صبح باید بافته ها را باز کنید، موهایتان را با دستانتان پف دهید و به آرامی به موهایتان تثبیت کننده بپاشید. در یک یادداشت:اگر ترجیح می دهید با اتوی صاف موج ایجاد کنید، رشته ها را از صورت دور کنید، نه به سمت داخل. چنین ترفند ساده ای تصویر را از نظر بصری سبک تر می کند و موها زنده تر می شوند.

۱۴۰۱/۲/۲۸گزینه باز کردن فرق از کنار جداسازی کناری مو ها در باز کردن فرق، بهتر از فرق از وسط به نظر می رسد. یکی دیگر از راه های آسان برای چند سال کمتر نشان دادن سن، جایگزینی جداکننده استاندارد با یک قسمت جانبی است. یک هک زندگی ابتدایی، با این حال، حجم مورد نظر بلافاصله روی تاج ظاهر می شود و شکل گرد صورت به بیضی نزدیک می شود.

در ادامه بخوانید...

رفع چین و چروک صورت با روغن گل سرخ

در

روغن گل سرخ

ضد پیری: این روغن طبیعی و قدرتمند از گل سرخ باعث رفع چین و چروک می شود ... دانشمندان اطمینان دارند و آن را اثبات می کنند.خاصیت درمانی ، مرطوب کننده و ضد پیری آن نیز برای ساکنان ایران باستان شناخته شده بوداما فقط ساکنان ممتاز ، عمدتاً افراد حاکم از روغن گل سرخ استفاده می کردند.
روغن گل سرخ بهترین متحد ضد پیری است؟ مطابق این مطالعه ، ملکه گل ها حاوی بسیاری از قدرت های احیا کننده برای تأخیر در اثر پیری پوست و در نتیجه محدود کردن ظاهر چین و چروک در پوست است.


هنگامی که صحبت از ضد پیری و مبارزه با چین و چروک می شود ، نکات و تکنیک های زیادی وجود دارد. اما روش های زیبایی به طبیعیت باز می گردند و روغن ها بیش از گذشته در حال رشد هستند. باید گفت که آنها برای بسیاری از انواع پوست مناسب هستند ، در حالی که استفاده از آنها ساده است به بسیاری از مشکلات پاسخ می دهند. علاوه بر این ، اگر از طرفداران ماساژ های جید یا گواشا هستید ، روغن ها متحدین افسانه ای ماساژ هستند.

 

روغن گل سرخ با نفوذ به اپیدرم ، استفاده از لوازم جانبی را تسهیل می کنند.اخبار پزشکی امروزه  ادعا می کند که این ماده اولئیت حاوی قدرت آنتی اکسیدانی ، ضد باکتری و ضد التهابی است. برای مقابله با ناراحتی های خاص پوست چه باید کرد، در حالی که در نوسازی سلول نقش دارد. بنابراین ، اپیدرم جوان ترمی شود.

در واقع ، در یک مطالعه محققان خاطرنشان كردند كه عصاره گل رز "  منجر به كاهش آماری قابل توجه در ميزان مرگ و مير در مگس هاي جنس نر و ماده  " شد ، ضمن اينكه تصريح كردند: "  در نتيجه ، گل سرخ باعث افزايش طول عمر مي شود.و نتیجه گیری مهم : "  خاصیت آنتی اکسیدانی گیاه می تواند به افزایش طول عمر در Drosophila (مگس سرکه) کمک کند  "


هر ماده اصلی روغن دارای خواص منحصر به فرد خود است و بنا به نیاز اپیدرم ما انتخاب می شود. اگرچه روغن ها اکثرا برای انواع پوست مناسب هستند ، و همه انواع پوست را به آرامی درمان می کنند. اما بهتر است روی پوست خشک امتحان کنید، اگر آنها بر روی پوستهای خشک و خیلی خشک موثر باشند ، برای پوست ترکیبی یا حتی روغنی نیز مناسب هستند.

 

چگونه در خانه روغن گل سرخ درست کنیم

چهار لیوان آب را  بجوشانید  بع از جوشیدن از روی شعله بردارید.یک فنجان روغن جوجوبا (عطر گل را بیشتر نگه می دارد) یا روغن زیتون را در یک ظرف شیشه ای دارای درب ریخته  و شیشه را داخل آب جوش بگذارید با گرم شدن روغن اسانس گلبرگ ها بیشتر جذب روغن می شود.یک فنجان از گلبرگ گل سرخ را در هاون یا با هر وسیله دیگری له کرده و داخل ظرف شیشه ای روغن  که حال بخاطر حرارت آب جوش گرم شده است، بریزید.با یک قاشق کمی مخلوط روغن و گلبرگ های له شده را  هم زده ولی تکان ندهید .

حال درب  شیشه را بسته و تا زمانی که  آب جوش سرد نشده ،  شیشه را جابجا نکنید . بعدا شیشه را  در جای آفتابگیر بگذارید .شیشه محتوی مخلوط روغن و گلبرگ های له شده را از 24 ساعت تا یک هفته به حال خود رها کنید تا رایحه و اسانس گل سرخ در روغن جذب شود .

حال بعد از یک هفته روغن را از صافی ریز رد کنید تا تمیز و صاف شود .دوباره یک فنجان گلبرگ را له کنید و داخل همین روغن بریزد و روغن را هفت روز به حال خود رها کنید .حال روغن گل سرخ شما  آماده است . آن را صاف کرده و داخل یک  شیشه تیرهبریزید و در جای تاریک نگهداری کنید.

اخطار : اگر در حین استفاده  خارش , سوزش و تغییر رنگ در پوست احساس کردید از استفاده ز روغن خودداری کنید .

نظرات

در ادامه بخوانید...

پرسش و پاسخ در مورد آکنه

در

این مقاله حاوی اطلاعات کلی در مورد آکنه است. هم چنین توصیف می کند که آکنه چیست، چگونه گسترش می یابد، دلایل وجود آکنه در پوست چیست و انتخاب های درمانی برای اشکال مختلف آکنه چه می باشد. اطلاعات نیز برای مراقبت از پوست ارائه شده است. اگر شما سوالات بیشتری پس از خواندن این مقاله داشتید، می توانید آنها را با پزشک خود مطرح کنید.


آکنه چیست؟
آکنه اختلالی ناشی از عملیات هورمون ها و دیگر مواد در غدد چربی پوست ( غدد چربی دار یا سباکوس ) و پیازهای مو هستند. این عوامل منجر به خلل و فرج متصل زخم هایی رایج می شود که جوش نامیده می شوند. زخم های آکنه اغلب روی صورت، گردن، پشت، قفسه سینه و شانه ها رخ می دهد. اگرچه آکنه اغلب یک تهدید جدی برای سلامتی نیست، ولی می تواند منبع استرس های عاطفی قابل توجهی باشد. آکنه شدید می تواند منجر به اثر زخم دائمی شود.
- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 

نظرات

در ادامه بخوانید...