جالب ترین فرودگاه با بالاترین تکنولوژی

بسیاری از ما اغلب در سفر های هوایی گاهی اوقات مسیر خود را نه تنها برای کوتاه ترین مسیر هواپیما، بلکه برای گذر از فرودگاه های خاص با تکنولوژی بالا نیز طراحی می کنیم. دلیل آن این است که در بعضی از فرودگاه ها هیچ امکانات قابل توجهی وجود ندارد اما در بعضی از آنها حتی چند ساعت زمان برای رفتن به همه مغازه ها و صرف غذا شیک در رستوران ها کم است.
 
امروزه باشگاه های هوایی به عنوان مراکز خرید و تفریحی تمام عیار ساخته شده اند که همه ی موسسات مورد نیاز برای زندگی، از یک آرایشگر تا یک ورزشگاه و مغازه های متعدد در آن موجود است. زیبا ترین و جالب ترین فرودگاه ها در جهان کدامند و از کدام تکنولوژی پیشرفته استفاده می کنند؟
 
احتمالا شما حتی نمی توانید تصور کنید که عبارت "فرودگاه زیبا" می تواند یک فرودگاه در اروگوئه، نزدیک پایتخت، مونته ویدئو باشد. هر ساله حدود دو میلیون مسافر از طریق فرودگاه بین المللی کاراسکو سفر می کنند و معماری بی نظیرساختمان فرودگاه را می بینند. در ظاهر بسیار زیبای ساختمان به نظر مانند یک بشقاب پرنده به نظر می رسد، به عکس زیر نگاه کنید:
فرودگاه بین المللی کاراسکو
طراحی های غیر معمول نیز برای دفاتر معماری مختلف در جهان مشهور است و یکی از آنها در ایتالیا، Fuksas واقع شده است. معماران این دفتر تخیلات خود را در ایجاد یکی از جالب ترین فرودگاه ها در جهان - شنژن Bao'an به واقعیت تبدیل کرده اند.
تعداد زیادی مسافر در سال واقعا برق زیادی را صرف می کنند و این ساختمان با استفاده از نور طبیعی به لطف پنجره های شش ضلعی که در سراسر سقف قرار گرفته اند، جزو سازه های مدرن در استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر شناخته شده است.
 
تقریبا برای مدت طولانی تمام فرودگاه ها دارای Wi-Fi رایگان هستند، اما در مورد استخر آزاد در سقف فرودگاه و یا سینمای 24 ساعته، که هر مسافر می تواند به صورت رایگان استفاده کند اطلاع دارید؟ طبق گفته Skytrax، چنین امکاناتی می تواند در فرودگاه سنگاپور Changi ، که چندین سال به عنوان "بهترین فرودگاه در جهان" شناخته شده است، پیدا شود.
چه چیز دیگری را می توان در  فرودگاه ها از فن آوری پیشرفته یافت؟

کپسول خواب

کپسول خواب
ممکن است اغلب در طول سفر هوایی اتفاق بیفتد که پرواز بیش از 24 ساعت طول می کشد تا از نقطه A به نقطه B برسد. با توجه به بودجه، مردم معمولا در یک هتل در نزدیکی فرودگاه اقامت دارند و یا تنها داخل فرودگاه منتظر می مانند. برای راحتی مسافران، در حال حاضر کپسول های ویژه برای خواب در فرودگاه ها طراحی شده اند، که در برخی موارد حتی رایگان هستند. به عنوان مثال می توان از فرودگاه Vnukovo در مسکو نام برد . هزینه یک ساعت 350 روبل است ، در صورتی که شما نیاز به حداقل 8 ساعت خواب داشته باشید که کمی ارزان تر حساب می شود.

ربات دستیار در فرودگاه

ربات دستیار در فرودگاه
در یکی از بزرگترین فرودگاههای اروپا، Skhhiphol، در هلند، دستیاران رباتی ظاهر شده اند، که می توانند در حمل و نقل محموله کمک کنند. بنابراین، اگر واقعا دوست دارید که در روند جدیدترین فن آوری قرار گیرید، ما توصیه می کنیم از فرودگاه های زیر دیدن کنید: دبی، اسپیپول، چانگی، اینچئون سئول، هنگ کنگ.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید