باتری های جدید تسلا می توانند برای 1 میلیون مایل کار کنند

باتری های جدید تسلا می توانند برای 1 میلیون مایل کار کنند
باتری های اتومبیل برای همیشه دوام ندارند. به طور کلی ، آنها بسته به میزان مصرف آنها ، هر 5 تا 6 سال ، بعضی اوقات زودتر ، نیاز به تعویض دارند. اما مهندسان مشغول توسعه باتری برای تسلا ادعا می كنند، دستگاهی درست كرده اند كه می تواند بیش از یك دهه از منبع انرژی وسیله نقلیه معمولی را تامین کند.
 
محققان دانشگاه Dalhousie در کانادا باتری جدید سلول لیتیوم-یون را آزمایش کردند که می تواند تقریباً 20 سال یا یک میلیون مایل دوام داشته باشد ، براساس گزارشی که هفته گذشته در  مجله انجمن الکتروشیمیایی منتشر شد . این تیم از تسلا بودجه دریافت کرد و در گزارش خاطر نشان کرد که باتری ها می توانند در "تاکسی های روبو" بسیار مفید باشند ، مانند آنچه نظریه تئوری Elon Musk داشته است.  اما باتری هایی که برای اتومبیل های برقی طراحی شده اند ، همچنین می توانند طول عمر وسایل نقلیه قابل شارژ که از قبل در جاده ها هستند را تقویت کنند.
 
ماسک بارها گفته است که می خواهد ناوگان تاکسی های خودمختار را از دست بدهد. وی پیش بینی می کند که تا سال 2020 تقریباً یک میلیون نفر در این جاده بگذرند ، اگرچه کارشناسان   در طرح وی شک دارند. بدون در نظر گرفتن تاکسی های روبو ، این باتری های جدید می توانند به آینده الکتریکی که ماسک و دیگران تصور می کنند ، کمک کنند.
 

گرما و طول عمر باتری 

باتری ها به دلیل از دست دادن آب خود در شرایط شدید آب و هوا بدنام هستند. اگر خیلی گرم یا سرد باشد ، دما می تواند باتری را خیلی سریعتر از طول عمر مورد انتظار، کاهش دهد.
 
گرما می تواند به خصوص به باتری آسیب برساند. بنابراین ، محققان دما را مد نظر گرفتند و در شرایط 68 ، 104 و 130 درجه فارنهایت آزمایشاتی را روی باتری ها انجام دادند. حتی در هوای 104 درجه ای ، باتری ها هنوز در حدود دو سوم میزان توان خود را در دمای اولیه دارند. و از آنجا که باتری های فعلی تسلا دارای سیستم خنک کننده داخلی هستند ، تجهیز باتری های جدید به این فناوری می تواند بدون توجه به آب و هوا ، آنها را در ظرفیت و یا بالاتر از ظرفیت میلیون مایل خود نگه دارد.
 
این باتری ها مانند سایر باتری های خودرو برقی تسلا ، لیتیوم یونی هستند. اما اینها از نوع خاصی از سلول ساخته شده است که از الکترولیتهایی که قادر به بارگیری بیشتر در دماهای بالاتر در مدت زمان طولانی تر هستند استفاده می کند. این تیم تحقیقاتی گزارش دیگری را در ماه مارس منتشر کرد  و زمینه را برای باتری های فوق شارژ شرح داده شده در مقاله جدیدشان ارائه داد.
 

با سرعت کامل به جلو

اخبار این باتریهای قدرتمند چند روز پس از تایید تسلا ایجاد خط جدید  تولید باتری و همچنین جستجوی فعال برای تکنسین ها در کلرادو می رسد.
 
از طرف آنها ، محققان Dalhousie فقط برای یک میلیون مایل متوقف نمی شوند. در پایان این گزارش ، نویسندگان اظهار داشتند: "به نظر ما مدل های پیشرفته تر منجر به پیش بینی های حتی طولانی تر عمر خواهند شد." بنابراین ، اگر 20 سال طول عمر برای ماشین برقی شما کافی نباشد ، پس منتظر آینده فوق العاده برای رویاهای خود باشید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید