ماشین برقی سونی عکس

در

بالاخره سونی در بازار خودرو های برقی وارد شد. VISION-S اولین ماشین برقی یک شرکت صرفا" الکترونیکی است. شرکت سونی در سال 1946 تاسیس شد و از روز اول پیشگام در عرصه تکنولوژی بود، در بیشتر وسایلی که امروز استفاده می کنیم تکنولوژی سونی بکار رفته است.

اولین نوار مغناطیسی توسط سونی ساخته شد، این تکنولوژی بعدا به عنوان نوار کاست برای پخش موسیقی استفاده شد. 

سونی امروز خودروی برقی VISION-S را معرفی کرده است. 0 تا 100 این خودرو 4.5 ثانیه است. VISION-S در حال حاضر به عنوان نمونه مفهومی یا کانسپت معرفی شده است.

من شخصا فکر می کردم اگر روزی سونی خودروی سواری تولید کند فرمان آن به شکل زیر باشد.

ولی به هرحال این نمونه اولیه است شاید، در نسخه ای که روانه بازار خواهد شد از این فرمان استفاده شود!

البته ایده استفاده از دسته بازی PS4 برای رانندگی قبلا مطرح بود و نسخه ای آزمایشی نیز تست شده است. این خودرو در اندازه واقعی است و واقعا با دسته PS4 کنترل می شود. فیلم این خودرو در یوتیوب موجود است ولی آپارات آن را پردازش نمی کند! متاسفانه امکان نمایش آن را اینجا نداریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سونی نمونه اولیه خودرو برقی را معرفی کرد

در
خودرو برقی از یک تولید کننده جهانی لوازم الکترونیکی، سونی شگفتی اصلی نمایشگاه با تکنولوژی بالا در لاس وگاس بود.
 
مدیر عامل سونی کنی هیرو یوشیدا در نمایشگاه بین المللی CES 2020 در لاس وگاس از خودرو برقی Vision-S رونمایی کرد.
 
Kenihiro Yoshida رئیس شرکت گفت: "این نشان دهنده سهم ما در آینده خودرو و شامل بسیاری از فناوری ها است." 
به گفته روزنامه نگاران ، هیچ کس انتظار چنین اقدامی از سونی را نداشت ، با وجود این که مدت هاست که برخی از فن آوری های خود را برای تولید وسایل نقلیه برقی تأمین می کند.
 
این خودروی که Vision-S نام دارد ، در 4.8 ثانیه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت شتاب می یابد. حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت است.
 
33 سنسور درون ماشین تعبیه شده است که بر اتفاقات اطراف و داخل خودرو نظارت می کند. اطلاعات به یک تصویر واحد کاهش می یابد. سونی این را "فناوری فیوژن حسگر" می نامد. این نرم افزار از هوش مصنوعی و دیگر دانش سونی استفاده می کند ، که گروه قول می دهد دائماً آن را به روز کند و توسعه دهد. ارتباط با خودرو با استفاده از استاندارد جدید 5G پشتیبانی خواهد شد .
 
سونی در ایجاد ماشین الکتریکی Bosch ، ZF ، Continental و Here را به عنوان شرکای آلمانی خود معرفی کرده است. Vision-S همچنین از فناوری مگنا استایر از اتریش ، بنتلر ، انویدیا ، بلک بری و کوالکام استفاده می کند.
 
این تکنولوژی را می توان برای انواع دیگر ماشین ها ، به عنوان مثال ، در یک SUV استفاده کرد. در نتیجه ارائه ، ذخیره باتری و تاریخ شروع فروش ناشناخته مانده است. رئیس سونی گفت: "صحبت در مورد این موضوع هنوز زود است."

نظرات

در ادامه بخوانید...

خودرو برتر الکتریکی 11 مورد

در

 بهترین اتومبیل های الکتریکی امروز را انتخاب کنید .همانطور که بیشتر خودرو سازان مدلهای جدیدی را معرفی میکنند ،لیست وسایل نقلیه تمام الکتریکی درحال اضافه شدن است وقیمتها پائین می اید . بخاطر داشته باشید درحال حاضربرای   خرید یک وسیله الکتریکی باید   75000دلارمالیات پرداخت نمائید .شما می توانید برای خودرو های الکتریکی مانند ford focus flatricT،volkswagen-golf حدود 22000دلار تخفیف دریافت کنید.این کمتر از میانگین قیمت خودرو های جدید (مثل خودرو های الکتریکی کمپلپتیک شهر ،خودرو های گازی سنتی ،suvهای3ردیفه لوکس ) درایالات متحده میباشد .اگرشما به دنبال EV لوکس هستید ،13 BMW لوکس یک گزینه بسیار کار امدی است .علاوه بر این ، تسلا مدلهای SEDAN وsuv را ارائه داده که از بهترین اتومبیلهای ان بوده وقیمت آن برای شما 100000دلارمیباشد .مدل سه سیلندر جمع وجور این خودرو بسیار ارزان است .اسلاید زیر لیست کاملی از خودرو های تمام الکتریکی موجود دربازاز را ارائه میدهد ،گر چه بعضی از انها در همه کشورها موجود نیستند .همچنین اعلام شده است مدلهائی از خودرو است که قصد دارد بخش EV را گسترش دهد .   

فیات  500E ، 2017

Fiat   500 e ویژگیهای زیادی داشته ودر رنگهای جذاب مختلف ارائه شده است .به دلیل گشتاورفوری موتور 111 اسب بخار ،سرعت مدل تمام الکتریکی بسیار سریعتر از مدل گاز سوز خود میباشد .سبک داخلی ان پر از ویژگیهای فناوری مانند صفحه نمایش لمسی 5اینچ ،بلو توث ودستورات موتوری یکپارچه میباشد .با یک بار شارژ 48مایل حرکت میکند و یک ماشین ایدآلی برای داخل شهر میباشد .با توجه به محدودیت دسترسی e500 fiat ان را بررسی نمی کنیم ،اما همتای بنزینی ان یعنی فیات 500بنزینی را بررسی میکنیم .فیات 500بنزینی امکانات ایمنی خوبی دارد ،اما منتقدان میگویند صندلیهای ان کم بوده اتاق ان برای بار کوچک است .

 نیسان لیف 2017

نیسان لیف بهترین ماشین تمام الکتریک برای بزرگ راه میباشد .این خودروی جمع جور 107اسب بخار قدرت داشته ویک باتری 30 کیلو واتی دارد که در هر بار شارژ میتوان تا 107 مایل با آن رانندگی کرد .باتوجه به اینکه این خودرو جمع وجور است ولی فضای کافی برای مسافر ومحموله را داشته وبا اتومبیلهای متوست رقابت میکند .لیف یک اتومبیل نرم وراحتی است اما در بزرگراهها ودرسرعت های زیاد تحت فشار قرار میگیرد . 

BMWi3

قدرت موتور BMWi3 170اسب بخار میباشد .باتوجه به اینکه بدنه ان از فیبر ساخته شده است در برابرنوربطور خاص عمل میکند . BMWi3 به عنوان یک BMW خیلی سریع شتاب میگیرد .بخشهای داخلی ان از مواد باز یافت وتجدید پزیر تولید شده اند .اساسا" i3 میتواند تا 81مایل حرکت کند اما شما میتوانید بااستفاده از یک باتری بزرگ تا 114با ان رانندگی کنید همچنین شما می توانید REXI3 را انتخاب کنید که با یک موتور پشتیبان می تواند تا 180مایل را بپیما ید . 

باتوجه باتری 5/23کیلو واتی ،با هر بار شارژ تا 15مایل حرکت میکند .با وجود ارتقاء باطری مدل 2017ارزانتر از مدلهای پر طرفدار میباشد .اما در سرعتهای بالا قدرت زیادی ندارد FORD FOCUS   -   EV با توجه به خصوصیات داخلیش بسیار شبیه مدل گازیش میباشد .(سیارک)

هیوندا یوئنیک الکتریک

هیوندا یوئنیک جدید به زودی به عنوان یک ترکیبی سنتی ،یک ماشین الکتریکی وهیبریدپلا گین در دسترس قرار میگیرد .این اولین وسیله است که با این سه ویژگی پیکر بندی شده است .هر یک از شکلهای ان بسیار کار آمد است فضای داخلی و پر طرفدار ان شامل یک سیستم اطلاعاتی لمسی ،صفحه نمایش 7 اینچی ،سیستم عامل َAPPLEcarplay و Android میباشد.

شورلت بولت 2017

شورلت بولت اولین خودروی الکتریکی است که ابعاد آن بسیار بزرگ و قیمت ان نیز مناسب میباشد شما میتوانید با یک بار شارژ 238 کیلو متر با ان رانندگی کنید پنج صندلی و درب کشوئی دارد که جنرال موتور ان را دو رگه وEPA آن را واگن نامیده است .فضای کافی برای محموله ومسافران دارد .ازویژگیهای پیشرفته ای مانند سیستم اطلاعاتی صفحه لمسی 2/10 اینچ ،سیستم عامل APPL Carplay ,وAndroid   outo   برخوردار میباشد.(سیارک)

Kiasoul   EV 2017 فضای زیادی برای بار و مسافر دارد .فضای داخلی و بیرونی آن بخوبی طراحی شده است .از نظر ساختاری بهترین وجمع وجور ترین ماشین برای خانواده میباشد .قدرت موتور ان 109 اسب بخار است اما برای رانندگی داخل شهر بسیار مناسب است متاسفانه این خودرو فقط در برخی از کشورها وجود دارد . 

تسلا 2017 مدل x

تسلا x یک وسیله suv متوسط تمام الکتریک است که 7 مسافر در ان جا میگیرد .شیشه های بزرگ و وسیع ،صفحه نمایش لمسی بزرگ ،حالتهای َautopilot و sunmon   ،به روز رسانی نرم افزار برای ئضعیت هوا و دسترسی به شبکه supercharger  از ویژگیهای منحصر بفرد تسلا x میباشد .مدل تسلا x میتواند 5000 پوند بار حمل کند و با یک بار شارژ میتوان 295 مایل با آن رانندگی کرد. (سیارک)

تسلا مدل S بیشتر از هر خودروی الکتریکی در بازار امروز خود نمائی میکند .با یک بار شارژ میتوان با ان 335 مایل رانندگی کرد .مدل Sسریعترین خودروی تولید شده در بازار میباشد .سرعت مدل Sدرعرض 5/2 ثانیه ،از صفر به 60مایل می رسد فناوری پیشرفته از جمله بروز رسانی وضعیت هوا ،حالت Autopilot،سیستم سگرمی صفحه نمایش لمسی 17 اینچ از ویژگیهای این خود رو میباشد .مجموعه زیادی در ان جا گرفته وهمه مسافران براحتی میتوانند در صندلیهای خود قرار بگیرند .اما سرنشینان بلند قد باید در ردیف اخر بنشینند .

تسلا مدل 3

تسلا مدل 3 انتظار میرود تسلا مدل 3در ماه جولای وارد بازار شود .این نخستین خودروی EV است که جمع و جور وارزان است و میتواند با شورلت رقابت کند .مانند همتای بزرگتر و قبلیش دارای صفحه نمایش بزرگ لمسی ،دسترسی به شبکه supercharge قابلیت بروز رسانی وضعیت هوا Atopilot میباشد وبا خودرو های ارزانی مانند وSeries, وclass  Mercedes  رقابت میکند ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آپدیت 5 برای PS4

در

بالاخره آپدیت 5 برای همه منتشر شد و شما می توانید به آسانی آن را از طریق دستگاه انجام دهید.

از مهمترین تغییرات می توان به اصلا بخش دوستان، فالوو کردن همه، تغییرات در نسخه پرو و پخش DVD با کیفیت صدای بالا اشاره کرد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

روشن کردن ماشین در هوای سرد زمستانی

در

قبل از استارت زدن مطمئن شوید همه بخش های الکتریکی خودرو خاموش باشد.

سرمای زمستان می تواند روی باتری خودرو تاثیر داشته باشد.

اگر بعد از وارد کردن سوییچ برق پشت صفحه کیلومترشمار آمد که همه چیز درست است. پدال کلاچ را تا انتها فشار دهید و استارت بزنید. اگر ماشین روشن نشد مراحل بعدی را ادامه دهید.

- اگر برق کلا پشت صفحه کیلومترشمار نیامد احتمالا باتری شما کلا تخلیه شده است یا خراب است.

اگر خودروی شما گیربکس دستی است، بهترین کار هل دادن ماشین است.

برای این کار ابتدا، سوییچ را باز کنید، ترمز دستی را آزاد کنید. کلاچ را بگیرید و دست دنده را روی دنده 2 قرار دهید. حالا باید از دوستان کمک بگیرید. برای این کار دوستان باید ماشین را تا فاصله حداقل چند متر هل دهند. سپس شما ناگهان پا را از روی پدال کلاچ بردارید، ضربه کوچکی احساس خواهید کرد و موتور روشن خواهد شد، بلافاصله کلاچ بگیرید و گاز بدهید. تا ماشین خاموش نشود. چند بار امتحان کنید.

اگر خودرو گیربکس اتومات است باید از باتری کمکی استفاده کنید. برای این کار باید کابل باتری به باتری داشته باشید.

این کابل ها ضخیم هستند و اتصال باید محکم باشد. برای شروع ابتدا 2 خودرو را روبرو یا کنار هم قرار دهید. درب موتور را بازکنید و سیم قرمز و مشکی را به قطب های هم نام بزنید. سیم قرمز به قطع مثبت هر 2 باتری و سیم مشکی به قطع منفی هر 2 باتری محکم وصل کنید. 

درصورتی که قطب ها اشتباه وصل شود یا درهنگام اتصال سیم مثبت با بدنه خودرو تماس پیدا کند احتمال آتش سوزی وجود دارد، پس اگر نمیدانید چه کاری می کنید از امداد خودرو کمک بگیرید.

قبل از ادامه کار دوباره مطمئن شوید هر 2 کابل محکم هستند، اتصال ضعیف ماشین را روشن نمی کند و فقط باعث گرم شدن و ذوب شدن آن ها خواهد شد.

در این مرحله می توانید صبر کنید تا باتری نو باتری خودروی شما را شارژ کند، فرایند شارژ بسته به کیفیت باتری کمکی و مقدار شارژ آن ممکن است چند ساعت زمان لازم داشته باشد. 

درصورتی که زمان کافی ندارید، اول ماشین کمک را روشن کنید، سپس ماشین خود را استارت بزنید، توجه داشته باشید بلافاصله بعد از روشن شدن اول سیم مشکی (قطب منفی)، سپس سیم قرمز (قطب مثبت) را جدا کنید. ماشین حداقل باید 30 دقیقه روشن باشد تا باتری شارژ شود.

درصورتی که دوباره دچار مشکل شدید باتری شما خراب است و باید آن را تعویض کنید.

راه سومی نیز وجود دارد، کیت های شارژ باتری در بازار به فروش می رسد که می توانید باتری را از خودرو جدا کنید و توسط آن ها شارژ کنید. 

 

خیلی مهم

- باتری ها 2 نوع خشک و اسیدی هستند. باتری اسیدی بسیار خطرناک است، بخارات منتشر شده از باتری می تواند شما را مسموم کند.

- باتری خشک در صورتی که بیشتر از ظرفیت شارژ شود ممکن است منفجر شود.

- باتری خودروی سواری 12 ولت برق دارد، به نظر خطرناک نیست! اتصال کوتاه ممکن است باعث آتش سوزی شود.

- شرایط برای خودروهای هیبرید متفاوت است و باید با امداد آن ها تماس گرفته شود.

مراقب باشید

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چارت پرفروش ترین بازیهای این هفته در بریتانیا

در

(سیارک)آخرین بازی انحصاری PS4 (پلی استیشن)، (خدای جنگ) God of War، هفته گذشته منتشر شد و با استقبال بی نظیری روبه رو شد. با فروشی که طی هفته اخیر داشت توانست در جدول پرفروش ترین بازیهای هفته بریتانیا مقام اول را کسب کند و Far Cry 5 را به رتبه دوم بفرستد. علاوه برآن این بازی توانست رکورد بیشترین فروش طی یک هفته را از آن خود کند. جالب است بدانید که پیش از این، این رکورد متعلق به نسخه پیشین این سری بازی یعنی God of War 3 بود که در سال 2010 برای PS3 منتشر شد. به نظر می رسد این هفته همه چیز به کام سونی و پلی استیشن است چرا که پس از Far Cry 5 و درمقام سوم نیز یک بازی انحصاری دیگر از سونی جای گرفته؛ Yakuza 6: The Song of Life. این بازی نیز در هفته اول فروش خود توانست به رکورد بیشترین فروش در طول یک هفته میان دیگر نسخه های منتشر شده از این سری دست پیدا کند.

در رتبه های دیگر این چارت همان بازیهای همیشگی را مشاهده می کنیم؛ FIFA 18 که در رتبه چهارم قرارگرفته و Mario Kart 8 نینتندو و Super Mario Odyssey که به ترتیب رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. لیست هر 10 بازی این چارت را در انتهای متن قرار داده ام و مشاهده خواهید کرد. ناگفته نماند که این رتبه بندی براساس نسخه های فیزیکی فروخته شده صورت گرفته و نسخه های دیجیتالی که از طریق اینترنت و به صورت دیتا در اختیار کاربران قرار گرفته لحاظ نشده است.

آخرین نسخه God of War که هفته گذشته منتشر شد توانست به یک رکورد قابل ملاحظه دیگر نیز دست پیدا کند؛ سایت Metacritic  امتیازی به این بازی انحصاری PS4 داد که تاکنون سابقه نداشته است. پیتر برون، منتقد سایت Gamespot نیز از لحظات خوبی را با این بازی سپری کرده و به آن 9 از 10 داده است. بخشی از توضیحات اورا در زیر مشاهده می کنید:

«می توان گفت از بسیاری جهات این نسخه نیز همانند سایر نسخه های این سری بازی است. بازی هیجانیِ بی نظیری است که هزینه هنگفتی صرف طراحی و ساختش شده. صحنه های درگیری دربازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و هرچه پیش می روید از آن خسته نمی شوید و شمارا پای سیستم نگه می دارد. اما چیزی که شمارا واقعا شگفت زده خواهد کرد داستان فوق العاده این نسخه جدید است. همانند کریتوس، خدای جنگ گذشته را به یاد می آورد و احساس می کند که باید با تمام توان روبه جلو و به سمت هدفی حرکت کند. هر نوآوری ای که در این نسخ لحاظ شده به زیبایی هرچه تمام تر جوابگو بوده و تاثیر بی نظیری روی کارکرد بازی گذاشته. کریتوس دیگر آن مرد بی رحم قابل پیش بینی که در نسخه های قبلی می دیدیم نیست. دیگر نمی توانیم این نسخه را یک بازی کلاسیک یا به بیانی دیگر از مد افتاده بخوانیم. با تغییراتی که در این نسخه حاصل شده، این سری بازی جان تازه ای گرفته و اطمینان دارم این نوید آینده ای خلاقانه تر را برای سونی می دهد.»

10 بازی اول چارت پرفروش ترینهای بریتانیا از قرار زیر است:

  1. God of War
  2. Far Cry 5
  3. Yakuza 6: The Song of Life
  4. FIFA 18
  5. Mario Kart 8 Deluxe
  6. Super Mario Odyssey
  7. Fallout 4
  8. PlayerUnknown's Battlegrounds
  9. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  10. Grand Theft Auto V

اطلاعات مختصری در رابطه با نسخه ­های پیشین برای دوستانی که علاقه ­مند هستند در ادامه متن خواهم داد: خدای جنگ یک سری بازی ویدئویی به سبک هیجانی و ماجرایی است که توسط شرکت سونی و بر اساس داستانهای اساطیری یونان ساخته شده‌است. اولین نسخه ازاین سری بازی در سال 2005 برای کنسول پلی استیشن و توسط شرکت کامپیوتری سونی منتشر شد. تا به حال هشت نسخه از این بازی عرضه شده‌است؛ چهار نسخه اصلی خدای جنگ ۴٬۳٬۲٬۱ و یک نسخه فرعی که توسط استودیوی سانتا مونیکای سونی ساخته شده‌اند، و بوسیله شرکت سونی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۲ ،پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ منتشر شده‌اند. ردی ات داون ساخت نسخه‌های کنسول بازی دستی پلی‌استیشن همراه، شامل خدای جنگ: زنجیرهای المپ و خدای جنگ: روح اسپارتا را بر عهده داشته‌است.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین بازیهای پلی استیشن 10 مورد

در

(سیارک) از زمان معرفی و عرضه شدن کنسول جدید سونی، پلی استیشن 4، نزدیک به چهار سال می گذرد. از آن زمان تا کنون بازیهای بسیاری عرضه شده و انتخاب بهترینها بین این بازیها کار بسیار دشواری است. با اینحال کسانی هستند که تقریبا تمام این بازیها را انجام داده و حال با مشورت یکدیگر لیستی از بهترین این بازیها تهیه کرده اند. فرقی نمی کند این کنسول را داشته باشید یا هم اکنون در فکر خریدن آن هستید، لیستی که از این بازیها تهیه شده است شامل آنهاییست که  امتیاز 8 به بالا دریافت کرده اند و مطئمنا ارزش بازی کردن خواهند داشت. 

1- خدای جنگ با امتیاز 9 از 10 (God of War)

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «می توان گفت از بسیاری جهات این نسخه نیز همانند سایر نسخه های این سری بازی است. بازی هیجانیِ بی نظیری است که هزینه هنگفتی صرف طراحی و ساختش شده. صحنه های درگیری دربازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و هرچه پیش می روید از آن خسته نمی شوید و شمارا پای سیستم نگه می دارد. اما چیزی که شمارا واقعا شگفت زده خواهد کرد داستان فوق العاده این نسخه جدید است. همانند کریتوس، خدای جنگ گذشته را به یاد می آورد و احساس می کند که باید با تمام توان روبه جلو و به سمت هدفی حرکت کند. هر نوآوری ای که در این نسخ لحاظ شده به زیبایی هرچه تمام تر جوابگو بوده و تاثیر بی نظیری روی کارکرد بازی گذاشته. 

چارت پرفروش ترین بازیهای این هفته در بریتانیا 

2- Bloodborne با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «بهترین گنجهای بازی در شهر هارنام پیدا می شوند و در جنگلها و دریاچه های اطرافش. نمی دانم چگونه سازندگان بازی جرأت کردند در بازی ای که به صورت آنلاین هم انجام می شود، بهترین گنجهای خودرا در شهری از بازی بگذارند که در داستان اصلی بازی نیست و رفتن به آن اختیاری است. با این حال نتیجه خوبی عایدشان شد و به نظر می رسد از انجام اینکار برنامه ای داشته اند. من این بازی را در مدت زمان کمتری نسبت به Dark Souls II به پایان رساندم اما گنجهای بیشتری پیدا کردم. بله، در مرگ، زندگی و در خون، رستگاری نهفته است. بازی فوق العاده ای بود.»

3- Monster Hunter: World با امتیاز 8 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «سال گذشته که نام این نسخه بازی معرفی شد، حدس می زدم که باید نسبت به نسخه قبلی بهبود چشم گیری یافته باشد. همینطور هم بود. تنها در بخش داستان بازی پیشرفت نکرده است و درگیریها نیز بهبود یافته است. سیستم درگیری بازی در نسخه پیشین برای تازه کارها کمی پیچیده بود اما در این نسخه پیشرفت چشم گیری داشته است.

4- Celeste با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «زمانی که بازی را تمام کردم، احساس می کردم کتاب رمان خوانده ام. داستان بازی فوق العاده بود و در تمام لحظات می شد با شخصیت داستان بازی همزادپنداری کرد. زمانی که اتفاق ناخوشایندی رخ می داد احساس ترحم و زمانی که خوشحال بود احساس شعف به من می داد. برای بازی ای که هدف شخصیت اصلی آن بالا رفتن از یک کوه است بیش از حد انتظار من بود.

5-  What Remains of Edith Finch با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «می توان با یک تراژدی سطح پایین احساس همدردی مردم را برانگیخت اما داستان این بازی بااینکه در قالب تراژدی ریخته شده بود من را شگفت زده کرد. در نسخه قبل این بازی می شد احساست بد و خوبی را طول بازی تجربه کرد و درنهایت تعادلی بین این دو وجود داشت. اما اینبار داستان فرق می کرد. یک تراژدی تمام عیار که من درس مهمی از آن گرفتم؛ اینکه باید با علم به بودن مشکلات فراوان در مسیر انسان، شجاع بود و پا پس نکشید. باید به مسیر ادامه داد.

6- Wolfenstein II: The New Colossus با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «در این بازی هیچگاه مقصود خود از جنگیدن را فراموش نخواهید کرد. خشونت نازی هارا در همه جای بازی می توان لمس کرد. در خرابه هایی که از منهتن باقی مانده و در مشکلات روانی ای که برای اسیران پیش آمده است. یک لحظه هم نمی توان ظلم و ستم رژیم رایش را دربازی نادیده گرفت و مدام با اتفاقاتی که می افتد در جریان بازی تنش خواهید داشت. این بازی به شما انگیزه می دهد که در هر نبرد بخواهید پیروز باشید و بر ظلم غلبه کنید.»(سیارک)

7- Sonic Mania با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «طراحی بازی خلاقانه و بسیار هوشمندانه انجام شده است. این بازی که از سیستم کلاسیک دو بعدی استفاده کرده به خوبی توانسته قابلیتهای این سیستم را نشان دهد و نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت چشم گیری داشته است. به نظرم بهترین نسخه از این سری بازی ها بوده است.»

8- Stardew Valley با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «در نگاه اول به نظر می رسد این بازی تنها در رابطه با کاشتن محصولات در مزرعه و رسیدگی به آنها باید. اما گیمرهای کنجکاوتر تجربه های متفاوت تری از این بازی به دست خواهند آورد و به سرعت متوجه خواهند شد که بازی تنها درباره کاشت و برداشت محصول نیست و کارهای دیگری نیز می توان کرد. کارهایی از قبیل جستجو درمعدن و ماهی گیری. حتی در بازی می توان عاشق شد و اینگونه تجربه ها نیز جالب خواهد بود. درکل به نظرم بازی فوق العاده ای آمد.»

9- Resident Evil 7: Biohazard با امتیاز 8 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «زمانی که به مرحله آخر رسیدم واقعا دوست داشتم بازی تمام شود. تجربه خوبی بود. پس از پایان بازی واقعا با تمام وجود احساس می کردم که مسیری پر از ترس و وحشت را به پایان رسانده ام. شاید تنها مشکل بازی درگیری با باسهای (غول) بازی باشد. با این حال به نظرم با این نسخه از این سری بازی کپکام به همان جانر کلاسیک ترس و وحشت خود برگشته و در این امر موفق بوده است.»

10- Overwatch با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «در طول بازی موقعیتهای زیادی پیش خواهد آمد که غافلگیر خواهید شد. رمزو رازهای زیادی در بازی وجود دارد که به مرور و با گشتن و گشتن به آنها پی خواهید برد. به نظرم این بازی شوتر ایده های خلاقانه و زیبایی دارد و به خوبی آنهارا با هم ترکیب کرده و داستان بازی را به وجود آورده است.»

11- Titanfall 2 با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «بازی نسبت به نسخه قبلی که در سال 2013 منتشر شد، پیشرفت چشم گیری داشته و به هیچ وجه قابل مقایسه با آن نیست. گیم پلی و داستان بازی به خوبی از آب درآمده اند و می توان گفت که بازی منحصر به فردی است.»

12- Dishonored 2 با امتیاز 8 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «هر وقت به من میان اکشن و مخفی کاری انتخابی داده شود من دومی را انتخاب می کنم. عاشق تنشی هستم که در مخفی کاری وجود دارد. اینکه باید حواستان به همه جا باشد که کسی شمارا نبیند. و درنهایت زمانی که موفق به انجام ماموریتتان می شوید، احساس بی نظیری خواهید داشت. این بازی به عقیده من در این امر بسیار موفق بوده؛ باکارهایی که در طول بازی می کنید، مثل مخفی کردن جنازه ها و نگاه کردن از سوراخ قفل درها، به خوبی این تنش احساس خواهد شد. درکنار این گیم پلی بازی به کلی نیز خوب بود و از بازی لذت بردم.»(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...