تعهد مشتری به برند های لاکچری

در


به دلیل افزایش جهانی تقاضا برای محصولات لاکچری ، این بخش در حال تغییر است . محققانی مانند ویگنرون و جانسون در سال 1999 تعریف خود را از لاکچری بودن :

بالاترین سطح از مارک های معتبر معرفی کردند که شامل ارزش های فیزیکی و روانی هستند. انگیزه اساسی برای دستیابی به برندهای لاکچری ، خرید برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران یا بدلیل جنبه های فردی ، مانند شخصیت افراد و همچنین فاکتور لذت است. 

چنین مزایایی، باعث گسترش سریع . اگر چه مشتریان طبقه متوسط ، فاقد قدرت بودجه در مقایسه با مشتریان ثروتمند هستند، اما آنها نیز به طور فزاینده ای درگیر مصرف کالاهای لاکچری شده اند ، که این مسئله در رشد اساسی مصرف مارک های لاکچری منعکس شده است.

علاوه بر این، مصرف کالاهای لاکچری ذاتا یک عمل با خاصیت خودنمایی است ، و یک نام تجاری لاکچری می تواند به عنوان یک نشانگر اجتماعی عمل کند . تحقیقات پیشین نشان داده است که برند های لاکچری قادرند وضعیت اجتماعی و مزایای روانی اجتماعی را ارتقا ببخشند، و همچنین باعث افزایش بهای مالکیت، بدلیل ثروتمند تر بودن و ولخرج تر بودن بشوند . بنابراین انتظار می رود که خریداران تعهد بیشتری به یک برند لاکچری در مقایسه با یک برند معمولی داشته باشند. با این حال تحلیلگران صنایع اذعان می کنند که امروزه ، ، کمتر پیش می آید که خریداران برند های لاکچری ، تنها به برند لاکچری مورد اعتماد ، تکیه کنند بلکه آنها با بازارگردی خرید می کنند  چنین مسئله ای چالش برند های لاکچری در خصوص کاهش تعهد و وفاداری مشتریان را بیش از پیش برجسته می کند . زیاد شدن برند های لاکچری و در نتیجه ایجاد فرصت برای مشتریان جهت تغییر برند به جای تعهد به آن ، یک پارادوکس در میان بازاریاب ها ایجاد کرده است و سوالات مهمی را در مورد مسئله تعهد به برند های لاکچری در اذهان ایجاد کرده است. در حالی که گزارش ها از صنعت، حاکی از شناسایی پدیده نوظهور تغییر سطح تعهد در میان مشتریان لاکچری است تا کنون هیچ مدرک مطالعاتی تجربی در سطح آکادمیک ، در خصوص مسئله تعهد مشتری به برند های لاکچری ارائه نشده است.

جریان اصلی پژوهش مصرف کنندگان، تعهد را به عنوان یک جزء اساسی در توسعه و حفظ روابط بلند مدت سودمند متقابل ، می شناسد.  در جریان ارتباط مشتری نیز به طور مشابه ، تعهد به عنوان یک پیش زمینه کلیدی برای دستیابی به نتایج با ارزش، مثلا فرآیند عدم تایید ، اهداف آینده  و سودآوری شناخته می شود. در بازایابی ، تحقیقات در زمینه تعهد برندی در حال گسترش است ، که مثال های آن شامل کارهای آگراوال و ماهسواران  ، آیزنگریخ و روبرا ، راجو و همکاران و روکر ، تورمالا ، پتی و برینول  است. با این حال تعهد به برند های لاکچری ، از نقطه نظر مشتری، همچنان از نظر تجربی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

با توجه به قیمت و پرستیژ مرتبط با مصرف برند های لاکچری ، مشتریان هوشیاری زیادی در خصوص برندی که استفاده می کنند دارند.

از آنجایی که یک برند لاکچری می تواند بصورت انحصاری عمل کند و اثر هاله ای ایجاد کند ، لذا اعتبار آن در نزد مشتری اهمیت زیادی دارد . با توجه به صفات ذاتی منحصر به فرد ذکر شده یک نام تجاری لاکچری ، مشتریان آن احتمالا درجه ای از تعهد را به برند مورد علاقه خود نشان می دهند. با توجه به این انگیزه ی چند لایه ی به خوبی پذیرفته شده در پشت مصرف کالاهای لاکچری ، اینکه مشتریان چگونه متعهد به یک نام تجاری لاکچری می شوند و تأثیر عواقب این کار در رفتار آنان، پرسش هایی پژوهشی است که توجه به افزایش درک درست از این بخش در حال رشد را تضمین می کند.(سیارک)

در سیارک بخوانیم :

اولین برچسب خصوصی لباس

قدرت برند و علائم تجاری

ساختار یک نام تجاری بین المللی 

کیفیت یک برند جهانی 

برند من خود من است

نظرات

در ادامه بخوانید...

فروش گوشت گوساله با "ژن برتر" کیلویی ۹۰۰ هزار تومان+عکس

در


در حالی که بسیاری از مردم برای تأمین مایحتاج اولیه خود با مشکلات مالی مواجه هستند، یک قصابی لاکچری اقدام به عرضه گوشت نوعی گوساله کرده که قیمت هر کیلو از آن حدود یک میلیون تومان است.
در حالی که بسیاری از مردم با افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی دست‌وپنجه نرم می‌‌کنند،‌ برخی فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از برخی ادعاها برای مشتریان و شهروندان خاص خود اقدام به فروش برخی محصولات با نرخ‌های نجومی می‌کنند.

یکی از این مجموعه‌ها، شرکت ... است که مدعی است با استفاده از نوعی تغذیه خاص برای نژادی از گاو و گوساله‌ها، بهترین گوشت را از نظر کیفیت در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

نکته قابل توجه در این زمینه، قیمت فوق‌نجومی محصولات این شرکت است به‌طوری که قیمت یک کیلو گوشت سردست بدون استخوان 900 هزار تومان، وسط ماهیچه 800 هزار تومان، ماهیچه دست 780 هزار تومان، استیک مغز ران 840 هزار تومان، مغز ران با چربی 800 هزار تومان اعلام شده است.

لازم به ذکر است که این شرکت فقط در یکی از برج‌های معروف شمال تهران فروش حضوری دارد و کنار آن اقدام به فروش اینترنتی محصولات لاکچری خود می‌کند.منبع

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاکچری

در

معنی کلمه لاکچری یعنی چه ؟ …. این یکی از سوالهایی که اینروزها خیلی ها برای پیدا کردن معنی آن در اینترنت سرچ می کنند . زندگی لاکچری چیست؟

اگر این روزها زیاد با کلمه لاکچری یا لاکشری ، در فروشگاه ها ، در شبکه های اجنماعی مثل اینستاگرام در بیلبوردهای خیابان یا حتی در منوهای رستوران ها برخورد میکنید و به دنبال معنای واقعی لاکچری هستید در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه برای درک درست لاکچری بودن لازم است در اختیارتان بگذاریم
بازارِ لاکچری بودن این روزها بسیار داغ است ! برای مثال لاکچری های اینستاگرام ، این کلمه در چند سال اخیر بسیار از سوی کاربران این شبکه اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است . شاید در برخی موارد کاربران اینستاگرام افراط میکنند و انتهای هر کپشن از پست هایشان در رابطه با کافه گردی یا رستوران گردی یا یک خرید ساده از هشتگ لاکچری استفاده میکنند
آیا به نظر شما نشستن در یکی از کافه های پالادیوم تهران یک فعل لاکچری محسوب میشود ؟ آیا مسافرت به کیش یک سفر لاکچری است ؟ آیا عکس گرفتن از پیتزایی که در یکی از فست فود های مشهور مشغول خوردن آن هستیم یک حرکت لاکچری است ؟ ( سیارک)

لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می کند با این کار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اتومبیل های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست های مشهور دیده ایم. ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند. خرید بلیط تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچرپسند می گردد.

با کلمه لوکس همه آشنا هستیم. در واقع با وجودی که لوکس یک کلمه لاتین به معنای تجملی است اما در زبان فارسی مانند یک کلمه فارسی با آن برخورد می شود. لوکس گرایی یا لاکشری (Luxury) به معنای شکلی از زندگی است که در آن فرد ترجیح می دهد اجناس لوکس را بخرد. لاکشری با وجودی که به تلفظ صحیح کلمه انگلیسی نزدیکتر است اما در ایران به صورت لاکچری تلفظ می شود، که البته با توجه به جا افتاده بودن کلمه لوکس در زبان فارسی همان ترجمه لوکس گرایی برای آن مناسب تراست.

در ادامه به سراغ معنی کلمه لاکچری ( یا لاکشری ) میرویم و بررسی میکنیم این کلمه جذاب در ویکی پدیا و یا فرهنگ لغت به چه معناست
کلمه لاکچری ، لاکشری و یا حتی لاکژری از جمله کلمه های جنجالی است که به تازگی وارد زبان فارسی شده است و تقریبا هرکسی آن را به نحوی که خودش راحتر باشد تلفظ میکند نوشتن لاکچری به انگلیسی به این صورت است ” LUXURY ” که حنی در برخی موارد در لاکچری های اینستاگرام دیده شده که این کلمه را به اشتباه لوکسوری نیز تلفظ میکنند!

این کلمه در زبان فارسی شاید معادل تجملات یا اشرافی بودن باشد و یا حتی ممکن است در هر موقیتی معنایی متفاوت داشته باشد برای مثال شبکه های اجتماعی که از کلمه لاکشری معنای خودنمایی برداشت میشود 

معنی و طرز نوشتن لاکچری به انگلیسی

در زبان انگلیسی کلمه لاکچری ” LUXURT ” به دو صورت صفت و اسم به کار میرود
کلمه luxury به صورت اسم در زبان انگلیسی : نفیس بسیار ظریف ( مورد استفاده برای زمانی که محصولی قیمت بالایی دارد )
یک مورد غیر ضروری و مطلوب (منحصر به فرد ) که برای خرید گران بهاء است ( در اینجا غیر ضروری به معنای کالایی است که از موارد ضروری زندگی نیست )

مترادف های کلمه لاکشری : زیادی بودن لذت بخش بودن گرانبهاء بودن جلال اشرافی مجلل شکوه بزرگی و عظمت غیرضروری متمول
کلمه های متضاد با لاکچری : قفر بی پولی ضروری سادگی
قابل پیش بینی است که شما هم در این مورد که پیدا کردن یک معنی مستقل و کامل برای تعربف لاکچری کار ناممکنی است با ما موافق باشید ولی کلمه های تجملاتی و اشرافی در زبان فارسی بیشترین قرابت معنایی را با معنی لاکچری دارد اما از کلمه لاکشری قدیمی تر در زبان فارسی ، کلمه لوکس LUX است . در زبان فارسی قبل از کلمه لاکچری بیشتر از کلمه لوکس استفاده میشد وقتی کالا و محصولی تاحدی گرانقیمت و منحصر به فرد بود آن شیء با صفت لوکس همراه میشد

اما ریشه کلمه Luxury در زبان انگلیسی به چه تاریخی برمیگردد؟

این کلمه در زبان انگلیسی هم زیاد قدیمی نیست ، رواج استفاده از این کلمه به اواسط قرن ۱۴ برمیگردد البته معنی امروزی این کلمه در قرن ۱۶ میلادی پس از آن که بشر توانست بین کالا و محصولات انتخاب کند شکل گرفت و معنای گران قیمت یا اشرافی بودن گرفت و تا انتهای قرن ۱۷ میلادی معنای لاکچری به سمت ” لذت بردن از چیزی که در زندگی ضروری نیست ” پیش رفت . استفاده از این کلمه کم کم در بین مردم جا افتاد تا اوایل قرن ۲۰ میلادی که آن را به عنوان صفت هم به کار گرفتند .
در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و صنعت ، دسترسی راحت تر به اطلاعات و اخبار و فراگیر شدن سبک های هنری ، لاکچری معنایی عمیق تر از قبل پیدا کرده است و صرفا آن را در یک کلمه یا عبارت نمیتوان تعریف کرد و برای توصیف این کلمه تنها استفاده از کلمه تجملاتی و گرانقیمت کافی نیست
کلمه لاکچری تقریبا از سال ۲۰۱۴ در مرورگر ها به زبان فارسی جست و جو میشود و پس از گذشت تقریبا ۴ سال کاربران همچنان به دنبال معنای واقعی لاکچری هستند و سرچ این عبارت در گوگل از سوی کاربران فارسی زبان بسیار زیاد است . اما معنای واقعی لاکچری چیست ؟!
معنای لاکچری به قدری گسترده شده است که میتوان آن را یک سبک زندگی دانست
معنا و کاربرد کلمه لاکچری یا تلفظ درست تر آن لاکشری در ادبیات امروز جهان چیست؟
در ابتدای این گزارش توضیحات مختصری درباره کلمه لاکچری ، تلفظ و طرز نوشتن آن و کلمه های هم معنی یا مخالف دادیم که در ادامه به شرح کلمه های هم معنی با لاکچری در زبان فارسی میپردازیم که به درک بهتر این کلمه کمک میکند

لاکچری یعنی ؛ تجمل :

کلمه تجمل ریشه در زبان عربی دارد و یکی از معانی آن در زبان فارسی زیبایی است و پیامبر میفرماید : ” خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و دوست دارد نعمت های خودش را در بنده اش ببیند . خداوند فقر و اظهار به فقر را دشمن میداند ”
هر آن چه در اطراف ما و در دنیا وجود دارد نشانه هایی از زیبایی و زشتی (نازیبایی) را در خود دارد که البته تشخیص این زشتی و زیبایی به سلیقه افراد ، سبک زندگی و محیط و جامعه ای که در آن زندگی کرده اند بستگی دارد حتی ساخته های دست بشر از داشتن این ویژگی ها مستثنا نیست
کلمه تجمل به معنای آراستن است و در زندگی به معنای گرایش به زیبا نشان دادن است که البته مرز باریکی بین فخر فروختن به دیگران با تجمل است که زیاده روی در تجمل گرایی باعث گذشتن از مرز تجمل است که عملی بسیار مذموم و ناپسند است. ( سیارک)

لاکچری یعنی ؛ گران بودن :

گران بودن یکی از شاخص های لاکچری است؛ البته تنها یکی از شاخص ها. متاسفانه به دلیل کج فهمی، در زبان امروز مردم، هر چیز گرانی لوکس نامیده می شود در حالی که ممکن است هرگز کیفیت مطلوب را نداشته باشد و یا دقت لازم برای ساخت و پرداخت آن به کار گرفته نشده باشد. به هر حال واضح است کالایی که ساعت ها زمان برای طراحی و ساخت آن از عمر افراد سپری شده است، قیمت بالایی هم دارد.

لاکچری یعنی ؛ شکوه :

کلمه های مترادف با این کلمه عبارت اند از شان، شوکت، حشمت، بزرگی، بزرگواری، جاه و جلال، دبدبه، ابهت، فر. شکوه یعنی جلوه کردن به بزرگی و جلال و خوبی. چیزی که شکوه دارد، در کمترین زمان، زبان انسان را بند می آورد و وی را مبهوت خود می کند.
هر چیز شکوهمند آنقدر از لحاظ احساسی انسان را بر می انگیزد که توصیف کردن چگونگی این روند و این که چه چیز باعث این وجد و شعف درونی می شود، تقریبا ناممکن است. شکوه داشتن، چیزی ورای زیبا بودن و جذاب بودن است. شکوه داشتن بسیار به خاص بودن و نادر بودن ربط دارد.

لاکچری یعنی ؛ فراوانی :

وفور و بسیار بودن در جنبه های مختلفی نمود پیدا می کند از جمله در مورد تزئینات یک شیء یا لباس و یا تعدد اتاق های یک خانه. «زیاد بودن» به طور کلی چیزی است که پس از رفع نیاز های اولیه و به دست آمدن ضرورت ها به سراغ انسان می آید. البته گاهی زیاد بودن به حد اسراف می رسد که رفتاری ناپسند است.

لاکچری یعنی ؛ تزئینی بودن :

انسان زمانی به سراغ تزئین کردن می رود که بخواهد به چیزی فراتر از کاربردی بودن یک وسیله برسد. خرید یک تابلو، یک مجسمه یا یک فرش اصیل، مثال هایی از تلاش انسان برای آراستن و تزئین کردن محیط پیرامون خود است. تزئین کردن به مفهوم توجه بیشتر هم است.
هر کس ممکن است به پوشاک، خودرو، یا محل زندگی خود بیشتر توجه کند و آنرا تزئین کند. تزئین کردن معمولا با اضافه کردن همراه است. شما موارد ظریفی را به یک چیز (شیء) اضافه می کنید تا هیچ چیزی کم نداشته باشد و در کمال باشد. در نهایت، چیزی که تزئینی است، یعتی قرار است کامل کننده باشد و ما را به حداکثر ایده آل خود برساند.
لاکچری ، وجوه بسیاری دارد. توصیف یک خانه، خودرو و یا هر ساخته بشری با این کلمه، تنها به معنای گرانی آن چیز نیست. کیفیت ساخت و پرداخت، رعایت اصول هنری و بسیاری از موارد دیگر که در مقاله های بعدی به آن ها خواهیم پرداخت، از لازمه های این ساخته هاست.
لاکچری مانند هر مفهوم و یا شیء دو وجه پسندیده و ناپسند می تواند داشته باشد؛ همانگونه که چاقو می تواند ابزار نجات جان انسان در دست پزشک باشد و یا آلت قتل وی در دست یک جانی. لاکچری می تواند به طور صحیح به کار گرفته شود؛ به منظور آسایش و رفاه بیشتر. از سوی دیگر می تواند به طور غیر اخلاقی و به منظور نمایش توانگری مالی به کار گرفته شود که پسندیده نیست. ( سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

گران‌ قیمت‌ترین غذاهای دنیا

در

(سیارک)خوردن یک غذای خوب و با کیفیت به معنی رفتن به رستوران و خوردن غذایی است که برای مثال در آن از گوشت یا ماهی تازه استفاده شده باشد. از سوی دیگر اما اگر هزینه‌ای که باید صرف خرید غذا کنید برایتان مسئله‌ای نباشد، بجای یک غذای خوب می‌توانید یک غذای عالی و فوق‌العاده نوش‌جان کنید. صاحبان رستوران و آشپزان بزرگ سراسر دنیا برای اینگونه افرادی که توان مالی بالایی دارند، تدابیری اندیشیده‌اند و برایشان امکان این را فراهم کرده‌اند که لحظاتی بسیار خاص و بیاد ماندنی‌ای را با خوردن یک غذای بخصوص، برای خودشان ثبت کنند. برای اینکه ذهنیتی از قیمتی که برای این غذاها در نظر گرفته می‌شود بدست بیاورید نمونه‌ای برای شما ذکر می‌کنیم. منظور ما دقیقا از غذای گران، می‌تواند پیتزایی باشد که قیمت ده هزار دلار برای آن درنظر گرفته شده است و یا بستنی‌ای که به عنوان دسر سرو شده و چیزی حدود هزار دلار قیمت دارد. در این مقاله قصد داریم شمارا با غذاهایی در سراسر دنیا آشنا کنیم که گران هستند و هرکسی توان خرید آنها را ندارد. حداقل قیمت غذاهای موجود در این لیست، پانصد دلار برای یک وعده غذایی است. با سیارک همراه باشید.

رستوران کیوتو کیچو آراشی‌یاما، کیوتو، ژاپن

قیمت منوی غذای مخصوص: 507 دلار

در رستوران کیوتو کیچو آراشی‌یاما در کیوتوی ژاپن چند منوی غذای مخصوص از طرف سرآشپز رستوران برای مشتری‌ها در نظر گرفته شده است و می‌توان بسته به روزی که به رستوران می‌روید، یکی از این منوها را انتخاب کرده و از خوردن محتویات آن لذت ببرید. گران‌ترین منویی که در میان این منوهای غذای مخصوص وجود دارد، قیمت 54000 ین ژاپن (معادل 507 دلار) برای هر نفر را دارد. البته با خوردن این غذا خیالتان کاملا راحت خواهد بود که دیگر گرسنه نخواهید ماند، چراکه حدود ده نوع مواد خوراکی متفاوت در این منوی مخصوص وجود دارد: دایره‌های بریده شده از ساشیمی، غذای بخارپز و کبابی، برنج، سبزیجات طبخ شده و مواد خوراکی‌ای که برای دسر درنظر گرفته شده‌اند از این قبیل‌اند. سرآشپز این رستوران ژاپنی، کنیو تکوکا است و هدایت و مدیریت رستوران را نیز به عهده دارد. او ادامه‌دهنده مسیر خانواده‌اش به حساب می‌آید؛ پیش از او پدرش مدیریت این رستوران را به عهده داشته است و پیش از او نیز پدربزرگش.

رستوران مونایی به هدایت گای ساوی، پاریس، فرانسه

قیمت منوی غذای مخصوص: 510 دلار

گای ساوی سرآشپز مخصوص این رستوران فرانسوی، در سال 2015 اقدام به تأسیس این مکان کرد. مکانی که منظره‌ای فوق‌العاده در برابرش دارد و به موزه لوور پاریس مشرف است. درحال حاضر در منوی غذای این رستوران، غذایی وجود دارد که درحقیقت از ترکیب هجده ماده غذایی و خوراکی دیگر تهیه شده است. «تار و پود، رنگ‌ها و طعم‌ها» نامی است که برای این مجموعه غذا در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که هزینه نوشیدنی جدا است از هزینه‌ای که برای این وعده غذایی پرداخت می‌کنید؛ درحقیقت نوشیدنی‌ای برای آن درنظر گرفته نشده است. با پرداخت چندصد دلار می‌توانید از طعم‌های متفاوتی درکنار هم لذت ببرید: اردک، صدف، سوپ مخصوص سرآشپز و بسیاری خوراکی‌های خوشمزه دیگر، از جمله ترکیبات این وعده غذایی هستند.

پاریس یکی از رمانتیک‌ترین شهرهایی است که در سراسر جهان وجود دارند و صرف غذا در رستوران مونایی می‌تواند تجربه بی‌نظیری باشد.

رستوران ماسا، نیویورک

قیمت وعده غذایی شام: 595 دلار

برای نوش‌جان کردن سوشیِ تقریبا ششصد دلاری رستوران ماسای نیویورک، باید زمانی دو ساعته از وقت خود را خالی گذاشته و به این کار اختصاص دهید. قیمتی که برای این غذا در نظر گرفته شده است شامل مالیات و نوشیدنی نمی‌شود. البته از سویی قیمتی که برای شما در نظرگرفته شده است عادلانه است، چراکه کسانی که در این رستوران کار می‌کنند، انعام قبول نمی‌کنند. مواد مورد استفاده در این سوشی چندوقت یکبار تغییر می‌کنند، اما چیزی که می‌توان از آن اطمینان داشت این است که همیشه مواد درجه‌یک و تازه در تهیه آن استفاده می‌شود. موادی که سرآشپز این رستوران، ماسایوشی تاکایاما، ماهرانه از آنها استفاده می‌کند تا این غذای سنتی ژاپنی را برای شما تهیه کند. ناگفته نماند که سوشی‌ای که در این رستوران تهیه می‌شود، مواد خوراکی بیشتری را (نسبت به سوشی متداول) دربر می‌گیرد و باید آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل در نظر گرفت. اگر قصد دارید تنها یک میان‌وعده سبک داشته باشید، خوردن این سوشی توصیه نمی‌شود.

رستورانی با تجربه امواج فرابنفش، شانگهای

قیمت وعده غذای مخصوص: 636 دلار

نظرتان درباره یک تجربه کاملا متفاوت چیست؟ دراین رستوران تنها این ذائقه شما نیست که برای مسئولان آن اهمیت دارد. در سال 2012 بود که ایده این کار به ذهن خلاق سرآشپز فرانسوی، پائول پیرت رسید و اقدام به عملی کردن آن کرد. در این رستوران تجربه‌ای کاملا متفاوت خواهید داشت. این وعده غذایی طی بیست مرحله سرو می‌شود و در تمام طول این مدت و برای هر خوراکی که سرو می‌شود، موسیقی‌ای مختص به آن در نظر گرفته شده است. این درحالی است که نورپردازی ویژه‌ای نیز برای هر خوراک در نظر گرفته شده است. تمامی کسانی که به رستوران می‌آیند، یک نوع غذا می‌خورند و تجربه‌ای مشابه با یکدیگر خواهند داشت. اگر شماهم قصد دارید تجربه‌ای متفاوت از خوردن غذا داشته باشید رفتن به این رستوران چینی توصیه می‌شود. تجربه‌ای که ارزش هزینه‌ای که برای آن درنظر گرفته شده است را دارد.

رستوران براسری، لاس‌وگاس

قیمت برگر گوشت و خرچنگ دریایی:777 دلار

جایی که این غذای خوشمزه سرو می‌شود، رستورانی در پاریس است. رستورانی که به گونه ای طراحی شده است که یادآور دیدنی‌های لاس‌وگاس است. مواد تشکیل‌دهنده این همبرگر بخصوص که در این رستوران سرو می‌شود پانکتا، پنیر بز، چربی جگر غاز، خرچنگ دریایی و یک نوع سرکه بالزامیک صد ساله مخصوص است که توسط خود رستوران تهیه شده و در دستور پخت غذاهایشان از آن استفاده می‌شود. درکنار این‌ برگر یک سالاد مخصوص هم سرو می‌شود. یک نوشیدنی مخصوص به نام «رز دُم» هم در کنار این برگر ویژه سرو می‌شود که تجربه یک وعده غذایی بی‌نظیر را برای کسانی که توان پرداخت چنین هزینه‌ای را داشته باشند به ارمغان می‌آورد.

رستوران سرندیپیتی 3، نیویورک

قیمت بستنی طلایی مخصوص: 1000 دلار

اگر درخود توانایی این را می‌بینید که هزینه‌ای معادل هزار دلار برای یک دسر خوشمزه و جالب کنار بگذارید، رستوران سرندیپیتی 3 در نیویورک، جایی است که باید سری به آن بزنید. اما برای هرکسی مطمئناً عجیب است که چگونه ممکن می‌شود یکی بستنی که به عنوان دسر سرو می‌شود چنین قیمتی داشته باشد. باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این بستنی کاملا متفاوت است از سایر بستنی‌ها و در تهیه آن از مواد خوراکی بخصوص و گران‌قیمتی استفاده شده است. بستنی اصلی مورد استفاده در این دسر، بستنی وانیلی تاهیتی است که با وانیل ماداگاسکاری ترکیب شده است و روکشی از ورقه طلای بیست و چهار عیاری آن را پوشانده است. شکلات مخصوص، میوه‌ها مخصوص پاریسی، ترافل، خاویار و چند ماده خوراکی دیگر تشکیل دهنده این دسر اشرافی و فوق‌العاده هستند. ناگفته نماند که این دسر در ظرف معمولی سرو نمی‌شود و ظرفی برای آن درنظر گرفته شده است که شایستگی داشتن این همه ماده خوراکی گران‌قیمت را در خود داشته باشد. یک لیوان کریستالی مخصوص رستوران برای این کار درنظر گرفته شده است که پس از نوش جان کردن دسر خود می‌توانید به عنوان یادگاری همراه خود به منزل ببرید. برای داشتن تجربه خوردن این دسر جالب، باید از چهل و هشت ساعت قبل آن را سفارش داده و جایی برای خود در رستوران رزرو کنید.

رستوران سابلی‌موشن، ایبیزا

قیمت یک وعده غذایی شام: 1757 دلار

اگر انسانی متمول باشید و توان پرداخت هزینه‌های هنگفت را داشته باشید، آنوقت قادر خواهید بود در تجربه‌ای سه ساعته به این رستوران رفته و از امکانات جالب آن بهره‌مند شوید. تجربه‌ای که به طور معمول برای هر نفر تا چیزی حدود 1700 دلار آب می خورد. این اطلاعاتی است که سی ان تراولر دراین خصوص در اختیار ما گذاشته است. این رقم بیش از میزان میانگین ماهانه‌ای است که هر خانوار برای خوراک خود هزینه می‌کند. البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که تجربه خوردن غذا در سابلی‌موشن، بسیار متفاوت است از غذایی که همه روزه ممکن است در رستوران‌های دیگر نوش‌جان کنیم. اگر بخواهیم ذهنیتی از این تجربه به شما بدهیم، باید بگوییم که فضا و اتمسفر این رستوران هم شبیه به آن چیزی است که در یکی از موارد قبلی (تجربه فرابنفش) ذکر کردیم. سرآشپز این رستوران بخصوص، پاکو رنکرو است که در سال 2014 اقدام به تأسیس این رستوران در هتل «هارد راک» ایبیزا کرد و قصد اصلی‌اش از طراحی و احداث این رستوران این بود که در کنار صرف غذا برای مشتریانش تجربه‌ای لذت‌بخش فراهم کند. هر وعده غذایی در این رستوران طی پانزده الی بیست مرحله سرو می‌شود و هر مرحله موسیقی و نورپردازی مخصوص به خود را دارد. هنر و موسیقی و غذا درکنار هم قرار می‌گیرند تا تجربه‌ای متفاوت را برای مشتریان پاکو به ارمغان بیاورند.

رستوران نورما، نیویورک

قیمت اُملت خرچنگ دریایی فریتاتا: 2000 دلار

درحقیقت اگر برای نخستین بار وارد رستوران نورمای نیویورک شوید، قیمت بالای این اُملت ویژه برایتان کمی عجیب خواهد بود، چراکه قیمت غذاهای اصلی این رستوران خیلی بالا نیست. قیمت بیشتر غذاهایی که در منوی این رستوران موجود هستند از سی دلار تجاوز نمی‌کند. بنابراین ممکن است این سؤال برای هرکسی پیش بیاید که چگونه می‌شود که این اُملت فریتاتا چنین قیمتی دارد. نکته اصلی درمورد این اُملت که آن را بدل به غذایی ویژه می‌کند، مواد مورد استفاده در تهیه آن است. این اُملت دوهزار دلاری حاوی چیزی حدود ده اونس (هر اونس برابر با 31 گرم است) خاویار مخصوص است که مهمترین ماده خوراکی است که سبب افزایش قیمت آن شده است. البته سرآشپز این رستوران برای کسانی که توان مالی کمتری دارند هم تدابیری اندیشیده است و برای آنها، میزان خاویار موجود در فریتاتا را تا یک اونس کاهش داده است. این کاهش میزان خاویار موجود در اُملت، قیمت آن را به دویست دلار می‌رساند که به مراتب کمتر از قیمت غذای اصلی است.

رستوران آشپزخانه صنعتی، نیویورک

قیمت پیتزای 24 کی: 2000 دلار

اولین پیتزایی که در منوی غذای این رستوران قرار گرفته است، گران‌ترین غذایی است که با رفتن به این رستوران می‌توانید سفارش دهید. این رستوران در محله سی‌پورت، در قسمت جنوبی نیویورک قرار گرفته است. برای نوش‌جان کردن این پیتزای خوشمزه، باید از دوروز قبل اقدام به سفارش آن کنید و جایی در رستوران برای خود رزرو کنید. قیمت این پیتزا البته به گونه‌ای است که هرکسی قادر به تهیه آن نیست و تنها افرادی بخصوص می‌توانند گاه به گاه این غذا را تهیه کنند. اما چگونه است که این پیتزا این همه گران قیمت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که مواد مورد استفاده در این پیتزا تفاوتی اساسی با پیتزاهای پپرونی و پنیر معمولی دارد. پنیر مورد استفاده در این پیتزا، از نوع استیلتون است که بسیار گران قیمت است. از دیگر مواد مورد استفاده در این پیتزا می‌توان به چربی غاز، خاویار و ترافل اشاره کرد. درنهایت هم ورقه‌هایی از طلا برای تزئین این پیتزای جالب درنظر گرفته شده است که نقشی اساسی در قیمت دوهزار دلاری آن دارند.

رستوران فلور، لاس‌ وگاس

قیمت همبرگر 5000 فلور: 5000 دلار

این برگر بسیار متفاوت است از همبرگری که در محله خود از رستوران یا فست‌فودی تهیه می‌کنید. حتی همبرگری که در موارد پیشین به آن اشاره شد (برگر رستوران براسری) در قیمت به پای این همبرگر نمی‌رسد. سرآشپز این رستوران، هوبرت کلر است و از مواد بسیار بخصوصی در برگر خود استفاده می‌کند که سبب شده چنین قیمتی داشته باشد. رستوران فلور توسط کلر هدایت می‌شود و در اقامتگاه تفریحی خلیج ماندالای قرار دارد. از گران‌قیمت‌ترین گوشت موجود دربازار در ساخت و تهیه این برگر خوشمزه استفاده می‌شود: گوشت مورد استفاده دراین برگر «واگیو» نام دارد که قیمتی معادل صد دلار به ازاری هر پوند دارد (هر پوند تقریباً برابر با نیم کیلوگرم است). به این گوشت گران‌قیمت، ترافل‌هایی که توسط کلر استفاده می شوند را نیز باید اضافه کرد: ترافل‌هایی که به ازای هر پوند قیمتی معادل هزار و پانصد دلار دارند. یک نوشیدنی مخصوص چیتو پتروس 1995 نیز همراه با این برگر سرو می‌شود که قیمتی معادل دوهزار و پانصد دلار دارد.

رستوران رناتو ویولا، سالرنوی ایتالیا

قیمت غذایی با نام لوئی سیزدهم: 10338 دلار

آیا دلتان می‌خواهد پیتزایی نوش‌ جان کنید که سزاوار شکم پادشاهان باشد؟ اگر آنقدری پول داشته باشید که گاهی ندانید باید با آن چه کنید، می‌توانید این پیتزای بخصوص را سفارش دهید و از خوردنش لذت ببرید. این پیتزا یکی از گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌هایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. رناتو ویولا، یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین پیتزازن‌های ایتالیا است و این پیتزا را تهیه می‌کند و در خانه به شما تحویل می‌دهد. برای این پیتزا هر نامی را می‌توان در نظر گرفت به جز معمولی. موادی که در تهیه این پیتزا مورد استفاده قرار گرفته‌‌اند، ویژه هستند. پنیر موزورلای بوفالو، خرچنگ و خاویار از موادی هستند که برای تهیه این پیتزا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه این است که هرکدام از این مواد خوراکی از نقطه بخصوصی از دنیا فراهم می‌شود. برای کامل کردن حس خوبی که این پیتزا برای شما به ارمغان می‌آورد، نوشیدنی بخصوصی نیز درکنار آن سرو می‌شود. کنیاک رمی مارتین و شامپاین کروگ کلوس 1995 دو نوشیدنی هستند که در کنار این پیتزا سرو می‌شوند.

آب گرم و اقامتگاه قلعه، سری‌ لانکا

قیمت دسر مخصوص ماهیگیر قلعه: 14500 دلار

اگر هوس کردید پانزده هزار دلار سرمایه خود را به جای اینکه برای دوران بازنشستگی خود پس‌انداز کنید و یا قبض‌های به تعویق افتاده خود را با این پول پرداخت کنید، آن را صرف یک غذای تجملی کنید، دسر مخصوص این اقامتگاه می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

البته این دسر به همین سادگی تهیه و سرو نمی‌شود و اگر قصد خوردن آن را داشته باشید باید حداقل دو روز قبل به مسئولین این اقامتگاه اطلاع دهید، چراکه چیزی حدود بیست و چهار ساعت زمان و مراقبت نیاز است تا این دسر تهیه شود. مواد اصلی تشکیل‌ دهنده این دسر تجملاتی، کاستای ایتالیایی است که با خامه ایرلندی ترکیب شده است و درکنار این خامه از کمپوت انار و انبه نیز استفاده می‌شود.

در قسمت زیرین این دسر از سابایون شامپاین استفاده شده است و برای تزئین آن از زمرد کبود هشتاد قیراطی استفاده شده است. نکته جالب توجه درباره این دسر ماهیگیر شکلاتی دست‌ سازی است که در کنار آن قرار گرفته و جلای خاصی به آن می‌بخشد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بوی تعفن، تعطیلات باشکوه و سایر لذتهای زندگی در قلعه‌های قرون وسطی

در
با فیلم هایی که بعضی اوقات سبک زندگی در قرون وسطی را "زمان طلایی" به تصویر می کشند ، فریب نخورید. ناگفته نماند که زندگی دهقانان و زندگی روزمره اشراف که فقط متعلق به قلعه ها بود ، اصلاً مانند تعطیلات دائمی نبود. زندگی در قلعه های قرون وسطی حتی برای طبقه بالا با اتاق های سرد، تیره و تاریک که توسط شمع های نرم و بد بوی که در قلعه های اشرافی روشن بود، به هیچ وجه راحت نبود. بنابراین ، آیا میدانید در قلعه های قرون وسطی همیشه با چه مواردی دست و پنجه نرم می کردند؟
 

1. بوی تعفن دائمی

توالت فرنگی ها که فقط یک سوراخ در کف نشیمنگاه بودند و همچنین عدم بهداشت در بین طبقات پایین در قلعه، بوی تعفن همیشه آزار دهنده بود. داشتن آب تمیز و حمام، کمی لوکس و لاکچری بود. علاوه بر این ، بیماری ها در بین طبقات پایین بسیار متداول بود و اگرچه اربابان ثروتمند به راحتی می توانستند به پزشک معالج بپردازند ، اما ساکنان متوسط ​​قلعه باید به گیاهان دارویی اعتماد می کردند.
 

2. توالت ها غالباً یک نیمکت بودند و سوراخی در آن وجود داشت

در زمان قرون وسطی ، مدیریت نیازهای طبیعی بر روی یک نیمکت بلند که دارای سوراخ های زیادی برای دفع بود ، ضروری بود. فاضلاب به درون آبشار می ریخت و این همه چیز بود. و مطمئناً هیچگونه حریم خصوصی در طی فرایند دفع وجود نداشت.
 

3. بدون حریم خصوصی

قلعه ها ممکن است از بیرون قلعه های واقعی به نظر برسند ، اما چیدمان باز و جا دار داخل اتاق کمی برای حفظ حریم خصوصی به خصوص برای خادمان جایی باقی نمی گذاشت. صاحبان قلعه دارای اتاقهای خصوصی بودند که در آن می توانستند لباس خود را عوض کنند و حمام نمایند ، اما افراد دیگری که در داخل دیوارهای قلعه زندگی می کردند مجبور میشدند روزها و شبها را به طور مداوم در کنار یکدیگر بگذراند. همچنین بیشتر اتاق های قلعه بسیار تاریک و کثیف بود.
 

3. یک قلعه معمولی می توانست بیش از 100 نفر را در خود جای دهد

کمتر کسی فکر می کند که برای "خدمت" به لردها و انجام امور روزمره در قلعه ، به کلی خدمتگزار نیاز بود. و باز هم - همه این افراد بدون داشتن هرگونه حریم خصوصی در اتاق های پر فشار زندگی می کردند.
 

4- افراد خاطی به زندان فرستاده می شدند و اغلب شکنجه می شدند

زندانیان غالباً در عمیق ترین و تاریک ترین بخش یك قلعه قرون وسطایی در شرایط بسیار دلخراش نگهداری می شدند. و مشکل فقط شرایط زندانیان نبود بلکه آنها نیز تحت شکنجه های وحشتناک قرار گرفتند. یکی از محققان آلمانی اظهار داشت که شکنجه نه تنها برای شکنجه قربانی ، بلکه به "پاکسازی روح" نیز انجام شده است. بسیاری معتقد بودند که تنها راه پاکسازی بدن از گناهانش درد است.

5- موش در محیط خانه

تاریک ، مرطوب و سرد یک محیط ایده آل برای پرورش موش ها است. بنابراین ، کسانی که در قلعه زندگی می کردند ، به طور پیش فرض ، با موش ها زندگی می کردند. این نه تنها به شیوع بیماری کمک میکرد ، بلکه از موش ها نیز برای شکنجه معترضین استفاده می شد.
 

6. مشروبات الکلی به راحتی در دسترس و بسیار رایج بود

نوشیدنیهای الکلی (چه شراب ، آبجو یا Ale) عنصر مشترک در وعده های قرون وسطایی بودند. طبیعتاً اشراف و خدمتگزاران الکل با کیفیت متفاوت می نوشیدند. جالب است که الکل در این مدت نوعی ضرورت محسوب می شد ، زیرا آب غالباً آلوده بود و بنابراین برای نوشیدن مناسب نبود. مردم نمی دانستند که شما فقط می توانید آب را بجوشانید ، بنابراین آنها همیشه "روی هوا " بودند.
 

7. روز از سحر آغاز میشد

نور خورشید یکی از عوامل تعیین کننده آنچه در قلعه اتفاق می افتد بود. حتی بعد از ظهر ، کمبود نور که از داخل پنجره های کوچک وارد می شد ، برای اکثر کارهای خانگیکافی بود. بنابراین ، خدمتکاران باید سحرگاه بیدار می شدند تا وقت داشته باشند که همه کار را برای اربابانشان انجام دهند. در شهر های قرون وسطی ، همه تقریباً به پنج نقش اصلی تقسیم می شدند: روحانیت ، املاک نجیب یا اعضای خانواده سلطنتی و همچنین طبقه پایین: تجار ، صنعتگران و کارگران. کسانی که نجیب یا عضو خانواده سلطنتی نبودند با آفتاب از خواب بیدار می شدند، زیرا وظیفه آنها "مدیریت" شهر برای هر کس دیگری بود.
 

8. حمام کردن در وان های چوبی

برخلاف تصور بسیاری از مردم از قرون وسطی ، مردم دوست داشتند حمام کنند اما دسترسی به آب تمیز و حمام به راحتی و ساده نبود. در داخل قلعه ها ، آنها اغلب وان چوبی نصب می کردند که می توانست از اتاقی به اتاق دیگر منتقل شود. مردم اگر حداقل به چنین حمامی دسترسی داشتند خوشحال می شدند.
 

9. بسیار تاریک و بسیار سرد بود

قلعه ها در قرون وسطی عمدتاً از سنگ ساخته شده بود ، نه برای راحتی ، بلکه برای محافظت از دشمنان. این قلعه های غول پیکر سنگی با پنجره های کوچک و باریک بودند. این سنگ از ورودگرمابه داخل جلوگیری می کند ، و پنجره های کوچک اجازه تابش بسیار کمی از نور خورشید را می دهد ، و بیشتر اتاق های این قلعه بسیار تاریک و سرد بودند. و به هر حال ، رطوبت ثابت را فراموش نکنید.
 

10. تعطیلات شلوغ

تعطیلات شلوغ شاید کمی آزار دهنده باشد ، به خصوص برای افرادی از طبقه پایین که تمام کارها را انجام می داده اند تا برای همه تعطیلات و مهمانی ها آماده شوند. تمیز کردن اتاق های فراوان و ظروف هنری کار معمول در یک قلعه قرون وسطایی بود. طبعاً بندگان مجاز به نشستن سر میز نبودند و فقط وظیفه پخت و پز بر روی شانه های آنها گذاشته میشد. اما سر میز یک ارباب و یک خانم می نشستند ، اقوام و مهمانان در کنار آنها بودند و خادمان در جایی "دور از دید" قرار می گرفتند. البته خوردن آنچه خدمتکاران برای خدمت به مهمانان آماده میکردند،  برای آنها ممنوع بود.
 

11- ناهار در یک سالن بزرگ سرو می شد

در دوران قرون وسطی ، مردم مطابق با سطح "اهمیت" خود در دور میز یا سفره می نشستند. ارباب و خانمها در رأس سفره نشسته بودند و اولین غذا برای آنها تهیه می شد. این غذا می توانست از غذاهای لذیذ واقعی با ادویه های عجیب و غریب باشد. اهمیت غذای افراد تا انتهای تاریک و سرد یک سفره طولانی کم و کمتر می شد.
 

12. کار دائمی

تمام افرادی که در قلعه زندگی می کنند مسئولیت های خود را داشتند. بیشتر آنها باید مطمئن می شدند که ارباب ، خانم ها و افراد بیشمار خانواده آنها به خوبی تغذیه و به راحتی زندگی میکنند ، اما باید کارهای روزانه قلعه را نیز انجام می دادند. ارباب و بانوان به مسائل سیاسی می پرداختند و تصمیمات مهمی را در مورد زمین های خود و محافظت از قلعه می گرفتند ، آنها به  چیز دیگری فکر نمی کردند.
 

13. کف ها برای پوشاندن خاک از نی ها و گیاهان پوشانده شده بودند.

به عنوان بخشی از نبرد مداوم برای تمیز نگه داشتن قلعه و حداقل طراوت و تمیزی ، نی ها و گیاهان در سراسر کف ها پراکنده میشدند. این کار به گونه ای انجام میشد که چمن خشک به جذب و نگه داشتن مایعات (و مواد جامد) که در طول روز روی زمین می افتادند ، کمک می کرد. ما در مورد آبجو ، چربی ، ضایعات تف ، دفع سگ و گربه و غیره صحبت می کنیم.
 

14. خطر مداوم آتش سوزی در آشپزخانه وجود داشت.

در نیمه اول قرون وسطی ، آشپزخانه ها عمدتاً از جنس چوب بودند. با این حال ، با توجه به اتفاقاتی که در داخل آشپزخانه ها می افتاد هنگامی که برق به راحتی وجود نداشت (به عنوان مثال پخت و پز روی آتش باز) ، چوب به عنوان مصالح ساختمانی هوشمندانه ترین انتخاب نبود. آشپزخانه های موجود در قلعه ها مرتباً آتش میگرفتند ، بنابراین خیلی زود شروع به ساختن آنها از سنگ کردند.
 

15. در هر قلعه یک نمازخانه واجب بود

هر قلعه قرون وسطایی به یک چیز احتیاج داشت، نمازخانه ای که در آن ارباب و خانواده اش می توانند در نماز صبح شرکت کنند. بیشتر اوقات ، عمود بر تالار بزرگ مستطیل شکل ساخته می شد ، و بعضی از نمازخانه ها کاملاً دو طبقه بودند به طوری که ارباب و نزدیکانش در طول نماز بالاتر از افراد عادی بودند.

نظرات

۱۴۰۱/۱/۷بسیاری بر این باورند که در قرون وسطی، دهقانان و نمایندگان طبقات پایین دندان های خراب داشتند، اما در واقعیت، اشراف نیز مشکلات دندانی داشتند. واقعیت این است که در قرن های 11-15، شکر در اروپا رواج یافت - این محصول برای رژیم غذایی مردم آن زمان غیر معمول بود، در نتیجه پوسیدگی و سایر مشکلات دندانی به طور فعال در کسانی که می توانستند شکر استفاده کنند، رشد کرد. استطاعت آن به همین دلیل است که دندان های خراب به زودی به عنوان شاخصی از ثروت و نجیب زاده تلقی می شد و صاحبان آنها عجله ای برای مراجعه به پزشکان نداشتند!

۱۴۰۱/۱/۷با این حال، حتی اگر دندان های خراب به عنوان نشانه ای از ثروت در نظر گرفته می شد، تعداد کمی در مورد درمان تصمیم می گرفتند. در قرون وسطی، بیهوشی وجود نداشت و هر مشکل دندانی به طور اساسی حل می شد - با برداشتن یک دندان بیمار بدون بیهوشی.

۱۴۰۱/۱/۷در عین حال، آنطور که ممکن است فکر کنیم، این امتیاز به اقشار ثروتمند جمعیت تعلق نداشت - برای مثال، ایزابلا اول کاستیلی فقط دو بار در زندگی خود (بلافاصله پس از تولد و قبل از عروسی خود) شسته شد.از اتاق خواب لویی چهاردهم که او نیز تنها دو بار در زندگی خود حمام کرده بود، بوی فاضلاب به مشام می رسید که بعداً سفیران روسیه نوشتند که پادشاه فرانسه "مثل یک جانور وحشی بو می دهد". قابل توجه است که مردم روسیه بربرهای واقعی در نظر گرفته می شدند زیرا آنها اغلب (با استانداردهای آن زمان) حمام می کردند یا به حمام می رفتند .

۱۴۰۱/۱/۷چنین نگرش به روش های آب به دلیل عوامل بسیاری بود - کسی از ابتلا به عفونت می ترسید، دیگران به افسانه هایی معتقد بودند که شستن صورت آنها منجر به نابینایی و مشکلات دیگر می شود، دیگران به سادگی از آب می ترسیدند، زیرا آنها به این روش ها عادت نداشتند. و دیگری به ممنوعیت های کلیسا تکیه کرد و به دلایل مذهبی از حمام کردن خودداری کرد. مشکل با این واقعیت تشدید شد که در قرون وسطی، شستن به هیچ وجه یک کار معمولی نبود - کتانی و لباس های کثیف دو بار در سال شسته می شد و مخلوطی از قلیا و ادرار به عنوان پودر استفاده می شد!

۱۴۰۱/۱/۷نجات از بوی وحشتناک انواع وسایل معطر بود - خانم ها از پودر استفاده می کردند، مردان ترجیح می دادند کیسه های کوچک گیاهان خشک را بین لباس های خود قرار دهند و کشاله ران و زیر بغل را با گلاب پاک می کردند - اما این اقدامات به سختی قرون وسطی را نجات داد. ساکنان هم از بوی تعفن و هم از انواع بیماری ها (از شپش گرفته تا اسهال خونی) رنج می بردند.

۱۴۰۱/۱/۷در قرون وسطی، توالت ها اصولاً وجود نداشتند (به استثنای شباهت آنها در صومعه ها و قلعه ها، اما این بسیار نادر بود) - اغلب گلدان هایی در زیر تخت ها وجود داشت و محتویات آنها به طور دوره ای مستقیماً در خیابان ها ریخته می شد. خیلی ها خودشان را درست در خیابان راحت می کردند - در حیاط ها، در خیابان های کوچک، پله ها (در همان زمان، روستاییان اغلب حوضچه های مخصوص حفر می کردند، اما این اقدام، البته، برای مقابله با شرایط غیربهداشتی کمکی نکرد).

۱۴۰۱/۱/۷از آنجایی که آب و فاضلاب (و همچنین توالت) در قرون وسطی وجود نداشت، تمام فضولات انسانی، همانطور که قبلاً ذکر شد، در خیابان‌ها سرازیر می‌شد، که شهرها را به مکان‌های ترسناکی تبدیل می‌کرد که در آن چیزی برای تنفس وجود نداشت. هنگامی که باران می بارید، که در آن زمان مجازات واقعی خداوند تلقی می شد، فاضلاب از تمام گوشه ها شسته می شد و جریان های قدرتمندی را تشکیل داد - تصور اینکه چه بویی در خیابان های شهرها وجود دارد دشوار است. علاوه بر این، این وضعیت منجر به گسترش تعدادی از عفونت ها شد که اغلب باعث اپیدمی های گسترده می شد.

۱۴۰۱/۱/۷با وجود شرایط غیربهداشتی مطلق و عدم رعایت بهداشت شخصی، ساکنان قرون وسطی با میل به زیبایی بیگانه نبودند - علاوه بر محصولات معطر که قبلاً ذکر شد، مردان و زنان برای حفظ زیبایی و جوانی خود به انواع ترفندها متوسل می شدند.

۱۴۰۱/۱/۷بنابراین، خانم ها به طور منظم خود را با ادرار می شستند، و صمیمانه به خواص ضد عفونی کننده آن اعتقاد داشتند، لباس زیر ابریشمی می پوشیدند که شپش به آن نمی چسبید، و همچنین از مخلوط های مختلف خاکستر، آب رودخانه، آب گیاهان سمی و حتی خون برای اهداف مختلف استفاده می کرد - از از بین بردن موهای زائد تا سفید شدن پوست. مردان از زنان عقب نماندند که برای حفظ زیبایی پوست از مخلوط های مختلف بر اساس اجزای بسیار مشکوک استفاده می کردند و همچنین با کمک چربی غازظاهر را طراحی می کردند که باعث ایجاد بیماری های انگلی می شد (به هر حال زنان نیز چربی غاز را استفاده می کردند. ).

۱۴۰۱/۱/۷زالو درمانی، حجامت و سوزاندن به عنوان نوشدارویی برای همه چیز البته، چنین نگرش به بهداشت باعث افزایش بیماری ها شد، اما پزشکان قرون وسطی می دانستند که چگونه با بیماری ها "مبارزه کنند" - رایج ترین روش های زالو درمانی، حجامت و سوزاندن بود. روش هایی مانند حجامت و درمان با زالو نه تنها به بیمار کمک نکردند، بلکه اغلب باعث مسمومیت خون می شدند که در نتیجه بیماران فوت می کردند

در ادامه بخوانید...

چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد

در
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
دبی زمانی فقط یک شهر کوچک بود که در بیابان شکل گرفته و جایی که ساکنان آن صادقانه و بدون ادعاهای ویژه در آن کار می کردند و خود نیاز های خود را برآورده می کردند. اما این برای گذشته است. اکنون دبی فقط توسط گردشگران ثروتمند اداره می شود و قابل درک است: بدون توریست ها و گردشگران پولدار ، دبی، این شهر ثروتمند به سادگی نمی تواند زنده بماند.
سوال این است که :

 

چگونه در دبی تازه واردی که تخصص ندارد زندگی کند و زنده بماند

خیلی ساده است، با کیف پر از پول خود یا با کار سخت و توان فرسا.شهر دبی پایتخت امارات است. که در شبه جزیره عربستان واقع شده است و در خط ساحلی تقریباً 80 کیلومتر امتداد دارد.

 

دبی شهری در بیابان

چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
دبی شهری در بیابان است
حدود نه هزار سال پیش ، این بخش از ساحل خلیج فارس با جنگلهای حرا پوشانده شده بود. با گذشت زمان ، خط ساحلی تغییر کرد ، از یک طرف کویر پیشروی کرد و از سوی دیگر دریا. اولین شهرک در محل دبی مدرن در هزاره سوم قبل از میلاد به وجود آمد ، مسکن های موقت توسط عشایر ترتیب داده شد که شغل اصلی آنها دامداری بود. بعداً آنها در حال کشاورزی بودند.خرما پرورش می دادند ، و علاوه بر این ، به صید مروارید و ماهیگیری مشغول بودند.

 

معماری نیمه اول قرن گذشته در دبی بازسازی شده است

چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
معماری نیمه اول قرن گذشته در "شهر قدیمی" بازسازی شده است
به دلیل موقعیت جغرافیایی مطلوب دبی و دسترسی به دریا تجارت نیز توسعه یافت.احمد محمد عبید شاعر و محقق نیز می‌گوید از نظر معنی  و ریشه  کلمه "دبی" به عربی دَبا است  منظور از دبا نوعی ملخ بوده‌ است . زمانی که این حشرات در آن شهر به وفور یافت می شدند.
شهر دبی در اواخر قرن 18 توسط خانواده بنی یاس که از ابوظبی آمده بود ، تأسیس شد. در قرن بعد ، این قلمرو ، به همراه سایر ایالت های واقع در امتداد ساحل ، تحت تأثیر انگلیس بزرگ قرار گرفت و تا اواسط قرن بیستم ، انگلیس سیاست دبی را به تنهایی یا از طریق دیگری تعیین میکرد: انگلیس ها صاحب انحصار حمل و نقل دریایی در خلیج فارس بودند.

 

دبی شهر آسمان خراش ها

چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
دبی معروف به شهر آسمان خراش ها 
با وجود تسلط اروپاییان ، ساکنان بومی دبی موفق به حفظ هویت خود شدند و اگرچه در حال حاضر یافتن بناهای قدیمی در این شهر غیرممکن است ، با این وجود ، سنت ها و فرهنگ آنها از زمان های قدیم حفظ شده است ، بدون آنکه تأثیر زیادی از انگلیس داشته باشند. به طور رسمی ، دبی در سال 1892 از کنترل انگلیس خارج شد.
 
یكی از مهمترین مزیت های این شهر موقعیت جغرافیایی آن است ، دبی یك بندر بزرگ است كه در نزدیكی هند و كشورهای اروپایی واقع شده بود. بنابراین ، همیشه می توان در اینجا تعداد زیادی از بازرگانان را ملاقات کرد. درآمد اصلی ساکنان محلی صید مروارید بود ، اما در دهه سی، قرن گذشته ژاپنی ها تولید مرواریدهای مصنوعی را شروع کردند و به همین دلیل این درآمد حاصل از این نوع سنتی صید مروارید کاهش یافته است.
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
دبی در دهه 80 قرن بیستم

 

تجارت و نفت چگونه شهر کوچک دبی را به یکی از مرکز خرید و گردشگری تبدیل کرد

در دهه چهل ، حاکم دبی ، شیخ سعید ابن مکتوم به روابط اقتصادی خارجی اعتماد کرد ، بندر دبی در سالهای قدرت خود به بزرگترین ساحل تبدیل شد ، جمعیت چندین برابر افزایش یافت.
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
شیخ سعید از سال 1912 تا 1958 پادشاهی کرد
در آن زمان ، نفت قبلاً در خلیج فارس کشف شده بود ، و در سال 1966 میادین آن در دبی کشف شد. استخراج و پردازش طلای سیاه آغاز شد ، بیگانگان برای کسب درآمد شروع به مهاجرت به شهر دبی کردند و حجم سرمایه گذاری ها به شدت افزایش یافت. درآمد امارات و به همراه آن جمعیت محلی رشد یافت.
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
پانورامای شهر دبی
زمانی که بازرگانان به دبی رسیدند، شرایط مالیاتی کاهش یافت. جنگ در خلیج فارس 1990-1991 نیز نقش مهمی ایفا کرد ، هنگامی که دبی به طور فعال سوخت و سایر فرآورده های نفتی را به نیروهای مسلح ایالت های دیگر می فروخت. رفاه امارات تنها به شرایط نفت بستگی نداشت، این مزیت استراتژیک دبی است.اقتصاد این دولت پس از درگذشت شیخ سعید به دلیل اینكه سیاست خانواده حاكم بدون تغییر ماندگار شد ، در حال توسعه بود.
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
ثروت ، تجمل ، شگفتی
دبی به ثروتمندان تکیه کرد و ضرر هم نکرد. در این شهر ، کسانی که برای گردشگری هزینه می کنند، پذیرفته شده اند و شاهانه پذیرایی می شوند ، اما برای کسانی که آماده هستند تا کار خود را برای رونق بخشیدن در آن جا سرمایه گذاری کنند ، فقط شرایط لازم برای زندگی فراهم می شود. بازندگان در دبی هیچ کاری برای انجام این کار ندارند: برای اروپایی ها زیرساختی به معنای معمول وجود ندارد ؛ در صورت نبود اتومبیل شخصی ، حرکت در سطح شهر ناراحت کننده و خیلی داغ است - در تابستان دمای هوا در حدود 50 درجه است. شرایط برای عابران پیاده و مسافران با حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است.
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
قطارهای مترو دبی بدون راننده کار می کنند
برای کسانی که در امارات متولد شده اند ، و بنابراین ، به طور پیش فرض ، یک فرد ثروتمند هستند و به کسانی که می توانند تا حد امکان بهترین ها را بخرند ، فرصت ها سرگیجه آور است. دبی دارای "عالی ترین" ها است از جمله: بلندترین ساختمان جهان - برج خلیفه ، بزرگترین مرکز خرید و سرگرمی جهان - دبی مال ، هتل هفت ستاره برج العرب است. در اینجا ، شاید ، بیشترین تعداد "معجزه معماری" جمع آوری شده باشد ، به پولدارها امکان می دهد پول را راحت خرج کرده و لاکچری زندگی کنند.
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
نمای دبی از برج خلیفه
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
آکواریوم در دبی
کسانی که عاشق آثار تاریخی و آثار باستانی در دبی هستند ، ممکن است آن را کسل کننده بدانند. هیچ ساختمان قدیمی در دبی وجود ندارد ، اما یک بازسازی بسیار قابل اعتماد از روستای ماهیگیری از قرن گذشته ایجاد شده است ، که در آن ظاهر و جو آن زمان به طور دقیق باز تولید شده است.
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
طی دو دهه گذشته ، دبی تغییرات گیج کننده ای را تجربه کرده است. اکنون تصور این شهر بدون جزایر باشکوه آن - "نخلستان ها" ، که خانه ها به طرز خارق العاده و گران قیمت ، بدون قایق بادبانی گران قیمت ، بدون بهترین هتل ها و رستوران های جهان ، بدون فواره و نمایش ها ، دشوار است. دبی برای جذب گردشگر به همه اینها احتیاج دارد - و به آنها کمک می کند تا بیشتر و بیشتر از دبی قدیمی چیزی نماند.
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
نخل جمیرا
جزیره‌های نخل با کاربری مسکونی، سرگرمی و تجاری، سه مجمع‌الجزایر ساخت انسان که در شهر دبی، امارات متحده عربی در آب‌های خلیج فارس ساخته شده، علت نام گذاری آنها،  شبیه درخت نخل بودن آنها است.
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
نخل جمیرا
امارات دبی یکی از هفت کشور موجود در امارات متحده عربی است که از نظر جمعیت بزرگترین کشور است. تقریباً سه میلیون نفر در اینجا زندگی می کنند ، که از این تعداد حدود یک دهم بومیان هستند.
چگونه شهرکوچک و کویری دبی به سرزمینی لاکچری تبدیل شد
کارگر در دوبی
مقاله را دوست دارید؟ پس از ما با گذاشتن نظر پشتیبانی کنید .

نظرات

در ادامه بخوانید...

خودرو لامبورگینی ستاره رئال مادرید ، ادن هازارد

در

لامبورگینی
 ادن هازارد 500،000 پوند برای  Lamborghini Aventador SVJ پرداخت و به مجموعه اتومبیل های خیره کننده خود اضافه کرد.


لامبورگینی

 

لامبورگینیمجموعه اتومبیل های بت سابق چلسی اکنون بیش از 1 میلیون پوند ارزش دارد.


لامبورگینی

سوپراسپرت  لاکچری  ادن هازارد می تواند بیش از 217 مایل در ساعت کار کند و از 0-60 در 2.8 ثانیه باورنکردنی برود.او  رنگ سفید را برای خودرو لامبورگینی مطابق با رنگ های باشگاه طرفداران انتخاب کرد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...