گران‌ قیمت‌ترین غذاهای دنیا

(سیارک)خوردن یک غذای خوب و با کیفیت به معنی رفتن به رستوران و خوردن غذایی است که برای مثال در آن از گوشت یا ماهی تازه استفاده شده باشد. از سوی دیگر اما اگر هزینه‌ای که باید صرف خرید غذا کنید برایتان مسئله‌ای نباشد، بجای یک غذای خوب می‌توانید یک غذای عالی و فوق‌العاده نوش‌جان کنید. صاحبان رستوران و آشپزان بزرگ سراسر دنیا برای اینگونه افرادی که توان مالی بالایی دارند، تدابیری اندیشیده‌اند و برایشان امکان این را فراهم کرده‌اند که لحظاتی بسیار خاص و بیاد ماندنی‌ای را با خوردن یک غذای بخصوص، برای خودشان ثبت کنند. برای اینکه ذهنیتی از قیمتی که برای این غذاها در نظر گرفته می‌شود بدست بیاورید نمونه‌ای برای شما ذکر می‌کنیم. منظور ما دقیقا از غذای گران، می‌تواند پیتزایی باشد که قیمت ده هزار دلار برای آن درنظر گرفته شده است و یا بستنی‌ای که به عنوان دسر سرو شده و چیزی حدود هزار دلار قیمت دارد. در این مقاله قصد داریم شمارا با غذاهایی در سراسر دنیا آشنا کنیم که گران هستند و هرکسی توان خرید آنها را ندارد. حداقل قیمت غذاهای موجود در این لیست، پانصد دلار برای یک وعده غذایی است. با سیارک همراه باشید.

رستوران کیوتو کیچو آراشی‌یاما، کیوتو، ژاپن

قیمت منوی غذای مخصوص: 507 دلار

در رستوران کیوتو کیچو آراشی‌یاما در کیوتوی ژاپن چند منوی غذای مخصوص از طرف سرآشپز رستوران برای مشتری‌ها در نظر گرفته شده است و می‌توان بسته به روزی که به رستوران می‌روید، یکی از این منوها را انتخاب کرده و از خوردن محتویات آن لذت ببرید. گران‌ترین منویی که در میان این منوهای غذای مخصوص وجود دارد، قیمت 54000 ین ژاپن (معادل 507 دلار) برای هر نفر را دارد. البته با خوردن این غذا خیالتان کاملا راحت خواهد بود که دیگر گرسنه نخواهید ماند، چراکه حدود ده نوع مواد خوراکی متفاوت در این منوی مخصوص وجود دارد: دایره‌های بریده شده از ساشیمی، غذای بخارپز و کبابی، برنج، سبزیجات طبخ شده و مواد خوراکی‌ای که برای دسر درنظر گرفته شده‌اند از این قبیل‌اند. سرآشپز این رستوران ژاپنی، کنیو تکوکا است و هدایت و مدیریت رستوران را نیز به عهده دارد. او ادامه‌دهنده مسیر خانواده‌اش به حساب می‌آید؛ پیش از او پدرش مدیریت این رستوران را به عهده داشته است و پیش از او نیز پدربزرگش.

رستوران مونایی به هدایت گای ساوی، پاریس، فرانسه

قیمت منوی غذای مخصوص: 510 دلار

گای ساوی سرآشپز مخصوص این رستوران فرانسوی، در سال 2015 اقدام به تأسیس این مکان کرد. مکانی که منظره‌ای فوق‌العاده در برابرش دارد و به موزه لوور پاریس مشرف است. درحال حاضر در منوی غذای این رستوران، غذایی وجود دارد که درحقیقت از ترکیب هجده ماده غذایی و خوراکی دیگر تهیه شده است. «تار و پود، رنگ‌ها و طعم‌ها» نامی است که برای این مجموعه غذا در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که هزینه نوشیدنی جدا است از هزینه‌ای که برای این وعده غذایی پرداخت می‌کنید؛ درحقیقت نوشیدنی‌ای برای آن درنظر گرفته نشده است. با پرداخت چندصد دلار می‌توانید از طعم‌های متفاوتی درکنار هم لذت ببرید: اردک، صدف، سوپ مخصوص سرآشپز و بسیاری خوراکی‌های خوشمزه دیگر، از جمله ترکیبات این وعده غذایی هستند.

پاریس یکی از رمانتیک‌ترین شهرهایی است که در سراسر جهان وجود دارند و صرف غذا در رستوران مونایی می‌تواند تجربه بی‌نظیری باشد.

رستوران ماسا، نیویورک

قیمت وعده غذایی شام: 595 دلار

برای نوش‌جان کردن سوشیِ تقریبا ششصد دلاری رستوران ماسای نیویورک، باید زمانی دو ساعته از وقت خود را خالی گذاشته و به این کار اختصاص دهید. قیمتی که برای این غذا در نظر گرفته شده است شامل مالیات و نوشیدنی نمی‌شود. البته از سویی قیمتی که برای شما در نظرگرفته شده است عادلانه است، چراکه کسانی که در این رستوران کار می‌کنند، انعام قبول نمی‌کنند. مواد مورد استفاده در این سوشی چندوقت یکبار تغییر می‌کنند، اما چیزی که می‌توان از آن اطمینان داشت این است که همیشه مواد درجه‌یک و تازه در تهیه آن استفاده می‌شود. موادی که سرآشپز این رستوران، ماسایوشی تاکایاما، ماهرانه از آنها استفاده می‌کند تا این غذای سنتی ژاپنی را برای شما تهیه کند. ناگفته نماند که سوشی‌ای که در این رستوران تهیه می‌شود، مواد خوراکی بیشتری را (نسبت به سوشی متداول) دربر می‌گیرد و باید آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل در نظر گرفت. اگر قصد دارید تنها یک میان‌وعده سبک داشته باشید، خوردن این سوشی توصیه نمی‌شود.

رستورانی با تجربه امواج فرابنفش، شانگهای

قیمت وعده غذای مخصوص: 636 دلار

نظرتان درباره یک تجربه کاملا متفاوت چیست؟ دراین رستوران تنها این ذائقه شما نیست که برای مسئولان آن اهمیت دارد. در سال 2012 بود که ایده این کار به ذهن خلاق سرآشپز فرانسوی، پائول پیرت رسید و اقدام به عملی کردن آن کرد. در این رستوران تجربه‌ای کاملا متفاوت خواهید داشت. این وعده غذایی طی بیست مرحله سرو می‌شود و در تمام طول این مدت و برای هر خوراکی که سرو می‌شود، موسیقی‌ای مختص به آن در نظر گرفته شده است. این درحالی است که نورپردازی ویژه‌ای نیز برای هر خوراک در نظر گرفته شده است. تمامی کسانی که به رستوران می‌آیند، یک نوع غذا می‌خورند و تجربه‌ای مشابه با یکدیگر خواهند داشت. اگر شماهم قصد دارید تجربه‌ای متفاوت از خوردن غذا داشته باشید رفتن به این رستوران چینی توصیه می‌شود. تجربه‌ای که ارزش هزینه‌ای که برای آن درنظر گرفته شده است را دارد.

رستوران براسری، لاس‌وگاس

قیمت برگر گوشت و خرچنگ دریایی:777 دلار

جایی که این غذای خوشمزه سرو می‌شود، رستورانی در پاریس است. رستورانی که به گونه ای طراحی شده است که یادآور دیدنی‌های لاس‌وگاس است. مواد تشکیل‌دهنده این همبرگر بخصوص که در این رستوران سرو می‌شود پانکتا، پنیر بز، چربی جگر غاز، خرچنگ دریایی و یک نوع سرکه بالزامیک صد ساله مخصوص است که توسط خود رستوران تهیه شده و در دستور پخت غذاهایشان از آن استفاده می‌شود. درکنار این‌ برگر یک سالاد مخصوص هم سرو می‌شود. یک نوشیدنی مخصوص به نام «رز دُم» هم در کنار این برگر ویژه سرو می‌شود که تجربه یک وعده غذایی بی‌نظیر را برای کسانی که توان پرداخت چنین هزینه‌ای را داشته باشند به ارمغان می‌آورد.

رستوران سرندیپیتی 3، نیویورک

قیمت بستنی طلایی مخصوص: 1000 دلار

اگر درخود توانایی این را می‌بینید که هزینه‌ای معادل هزار دلار برای یک دسر خوشمزه و جالب کنار بگذارید، رستوران سرندیپیتی 3 در نیویورک، جایی است که باید سری به آن بزنید. اما برای هرکسی مطمئناً عجیب است که چگونه ممکن می‌شود یکی بستنی که به عنوان دسر سرو می‌شود چنین قیمتی داشته باشد. باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این بستنی کاملا متفاوت است از سایر بستنی‌ها و در تهیه آن از مواد خوراکی بخصوص و گران‌قیمتی استفاده شده است. بستنی اصلی مورد استفاده در این دسر، بستنی وانیلی تاهیتی است که با وانیل ماداگاسکاری ترکیب شده است و روکشی از ورقه طلای بیست و چهار عیاری آن را پوشانده است. شکلات مخصوص، میوه‌ها مخصوص پاریسی، ترافل، خاویار و چند ماده خوراکی دیگر تشکیل دهنده این دسر اشرافی و فوق‌العاده هستند. ناگفته نماند که این دسر در ظرف معمولی سرو نمی‌شود و ظرفی برای آن درنظر گرفته شده است که شایستگی داشتن این همه ماده خوراکی گران‌قیمت را در خود داشته باشد. یک لیوان کریستالی مخصوص رستوران برای این کار درنظر گرفته شده است که پس از نوش جان کردن دسر خود می‌توانید به عنوان یادگاری همراه خود به منزل ببرید. برای داشتن تجربه خوردن این دسر جالب، باید از چهل و هشت ساعت قبل آن را سفارش داده و جایی برای خود در رستوران رزرو کنید.

رستوران سابلی‌موشن، ایبیزا

قیمت یک وعده غذایی شام: 1757 دلار

اگر انسانی متمول باشید و توان پرداخت هزینه‌های هنگفت را داشته باشید، آنوقت قادر خواهید بود در تجربه‌ای سه ساعته به این رستوران رفته و از امکانات جالب آن بهره‌مند شوید. تجربه‌ای که به طور معمول برای هر نفر تا چیزی حدود 1700 دلار آب می خورد. این اطلاعاتی است که سی ان تراولر دراین خصوص در اختیار ما گذاشته است. این رقم بیش از میزان میانگین ماهانه‌ای است که هر خانوار برای خوراک خود هزینه می‌کند. البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که تجربه خوردن غذا در سابلی‌موشن، بسیار متفاوت است از غذایی که همه روزه ممکن است در رستوران‌های دیگر نوش‌جان کنیم. اگر بخواهیم ذهنیتی از این تجربه به شما بدهیم، باید بگوییم که فضا و اتمسفر این رستوران هم شبیه به آن چیزی است که در یکی از موارد قبلی (تجربه فرابنفش) ذکر کردیم. سرآشپز این رستوران بخصوص، پاکو رنکرو است که در سال 2014 اقدام به تأسیس این رستوران در هتل «هارد راک» ایبیزا کرد و قصد اصلی‌اش از طراحی و احداث این رستوران این بود که در کنار صرف غذا برای مشتریانش تجربه‌ای لذت‌بخش فراهم کند. هر وعده غذایی در این رستوران طی پانزده الی بیست مرحله سرو می‌شود و هر مرحله موسیقی و نورپردازی مخصوص به خود را دارد. هنر و موسیقی و غذا درکنار هم قرار می‌گیرند تا تجربه‌ای متفاوت را برای مشتریان پاکو به ارمغان بیاورند.

رستوران نورما، نیویورک

قیمت اُملت خرچنگ دریایی فریتاتا: 2000 دلار

درحقیقت اگر برای نخستین بار وارد رستوران نورمای نیویورک شوید، قیمت بالای این اُملت ویژه برایتان کمی عجیب خواهد بود، چراکه قیمت غذاهای اصلی این رستوران خیلی بالا نیست. قیمت بیشتر غذاهایی که در منوی این رستوران موجود هستند از سی دلار تجاوز نمی‌کند. بنابراین ممکن است این سؤال برای هرکسی پیش بیاید که چگونه می‌شود که این اُملت فریتاتا چنین قیمتی دارد. نکته اصلی درمورد این اُملت که آن را بدل به غذایی ویژه می‌کند، مواد مورد استفاده در تهیه آن است. این اُملت دوهزار دلاری حاوی چیزی حدود ده اونس (هر اونس برابر با 31 گرم است) خاویار مخصوص است که مهمترین ماده خوراکی است که سبب افزایش قیمت آن شده است. البته سرآشپز این رستوران برای کسانی که توان مالی کمتری دارند هم تدابیری اندیشیده است و برای آنها، میزان خاویار موجود در فریتاتا را تا یک اونس کاهش داده است. این کاهش میزان خاویار موجود در اُملت، قیمت آن را به دویست دلار می‌رساند که به مراتب کمتر از قیمت غذای اصلی است.

رستوران آشپزخانه صنعتی، نیویورک

قیمت پیتزای 24 کی: 2000 دلار

اولین پیتزایی که در منوی غذای این رستوران قرار گرفته است، گران‌ترین غذایی است که با رفتن به این رستوران می‌توانید سفارش دهید. این رستوران در محله سی‌پورت، در قسمت جنوبی نیویورک قرار گرفته است. برای نوش‌جان کردن این پیتزای خوشمزه، باید از دوروز قبل اقدام به سفارش آن کنید و جایی در رستوران برای خود رزرو کنید. قیمت این پیتزا البته به گونه‌ای است که هرکسی قادر به تهیه آن نیست و تنها افرادی بخصوص می‌توانند گاه به گاه این غذا را تهیه کنند. اما چگونه است که این پیتزا این همه گران قیمت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که مواد مورد استفاده در این پیتزا تفاوتی اساسی با پیتزاهای پپرونی و پنیر معمولی دارد. پنیر مورد استفاده در این پیتزا، از نوع استیلتون است که بسیار گران قیمت است. از دیگر مواد مورد استفاده در این پیتزا می‌توان به چربی غاز، خاویار و ترافل اشاره کرد. درنهایت هم ورقه‌هایی از طلا برای تزئین این پیتزای جالب درنظر گرفته شده است که نقشی اساسی در قیمت دوهزار دلاری آن دارند.

رستوران فلور، لاس‌ وگاس

قیمت همبرگر 5000 فلور: 5000 دلار

این برگر بسیار متفاوت است از همبرگری که در محله خود از رستوران یا فست‌فودی تهیه می‌کنید. حتی همبرگری که در موارد پیشین به آن اشاره شد (برگر رستوران براسری) در قیمت به پای این همبرگر نمی‌رسد. سرآشپز این رستوران، هوبرت کلر است و از مواد بسیار بخصوصی در برگر خود استفاده می‌کند که سبب شده چنین قیمتی داشته باشد. رستوران فلور توسط کلر هدایت می‌شود و در اقامتگاه تفریحی خلیج ماندالای قرار دارد. از گران‌قیمت‌ترین گوشت موجود دربازار در ساخت و تهیه این برگر خوشمزه استفاده می‌شود: گوشت مورد استفاده دراین برگر «واگیو» نام دارد که قیمتی معادل صد دلار به ازاری هر پوند دارد (هر پوند تقریباً برابر با نیم کیلوگرم است). به این گوشت گران‌قیمت، ترافل‌هایی که توسط کلر استفاده می شوند را نیز باید اضافه کرد: ترافل‌هایی که به ازای هر پوند قیمتی معادل هزار و پانصد دلار دارند. یک نوشیدنی مخصوص چیتو پتروس 1995 نیز همراه با این برگر سرو می‌شود که قیمتی معادل دوهزار و پانصد دلار دارد.

رستوران رناتو ویولا، سالرنوی ایتالیا

قیمت غذایی با نام لوئی سیزدهم: 10338 دلار

آیا دلتان می‌خواهد پیتزایی نوش‌ جان کنید که سزاوار شکم پادشاهان باشد؟ اگر آنقدری پول داشته باشید که گاهی ندانید باید با آن چه کنید، می‌توانید این پیتزای بخصوص را سفارش دهید و از خوردنش لذت ببرید. این پیتزا یکی از گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌هایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. رناتو ویولا، یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین پیتزازن‌های ایتالیا است و این پیتزا را تهیه می‌کند و در خانه به شما تحویل می‌دهد. برای این پیتزا هر نامی را می‌توان در نظر گرفت به جز معمولی. موادی که در تهیه این پیتزا مورد استفاده قرار گرفته‌‌اند، ویژه هستند. پنیر موزورلای بوفالو، خرچنگ و خاویار از موادی هستند که برای تهیه این پیتزا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه این است که هرکدام از این مواد خوراکی از نقطه بخصوصی از دنیا فراهم می‌شود. برای کامل کردن حس خوبی که این پیتزا برای شما به ارمغان می‌آورد، نوشیدنی بخصوصی نیز درکنار آن سرو می‌شود. کنیاک رمی مارتین و شامپاین کروگ کلوس 1995 دو نوشیدنی هستند که در کنار این پیتزا سرو می‌شوند.

آب گرم و اقامتگاه قلعه، سری‌ لانکا

قیمت دسر مخصوص ماهیگیر قلعه: 14500 دلار

اگر هوس کردید پانزده هزار دلار سرمایه خود را به جای اینکه برای دوران بازنشستگی خود پس‌انداز کنید و یا قبض‌های به تعویق افتاده خود را با این پول پرداخت کنید، آن را صرف یک غذای تجملی کنید، دسر مخصوص این اقامتگاه می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

البته این دسر به همین سادگی تهیه و سرو نمی‌شود و اگر قصد خوردن آن را داشته باشید باید حداقل دو روز قبل به مسئولین این اقامتگاه اطلاع دهید، چراکه چیزی حدود بیست و چهار ساعت زمان و مراقبت نیاز است تا این دسر تهیه شود. مواد اصلی تشکیل‌ دهنده این دسر تجملاتی، کاستای ایتالیایی است که با خامه ایرلندی ترکیب شده است و درکنار این خامه از کمپوت انار و انبه نیز استفاده می‌شود.

در قسمت زیرین این دسر از سابایون شامپاین استفاده شده است و برای تزئین آن از زمرد کبود هشتاد قیراطی استفاده شده است. نکته جالب توجه درباره این دسر ماهیگیر شکلاتی دست‌ سازی است که در کنار آن قرار گرفته و جلای خاصی به آن می‌بخشد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید