افراد مشهوری که در گذشته در رستوران ها کار می کرده اند

بسیاری از افراد مشهور و موفقی که در حال حاضر در عرصه سرگرمی در آمریکا و دیگر نقاط فعالیت می کنند، زندگی دشواری را پشت سر گذاشته و بسیاری از آن ها در سنین پایین تر برای گذران زندگی و کسب در آمد مجبور به کار کردن در رستوران ها و فست فود ها بوده اند. برای نمونه می توان نام مدیر مسئول حال حاضر آمازون، جف بزوس را عنوان کرد: جف بزوس زمانی که به دبیرستان می رفت در یکی از شعبه های مک دونالد کار می کرد و البته او تنها کسی نیست که چنین شرایط کاری ای را برای گذران زندگی تجربه کرده است و در این مقاله قصد داریم شما را با سایر افراد مشهوری آشنا کنیم که چنین شرایطی را داشته و تجربه کرده اند. با سیارک همراه باشید.

اندرو گارفیلد، محل فعالیت: در یکی از شعبه های استارباکس

(استارباکسنام برند سازنده قهوه در آمریکا که رستوران ها و کافه های متعددی در شهر های مختلف آمریکا (و برخی شهر های اروپایی چون لندن) دارد)

اندرو گارفیلد در حال حاضر به واسطه نقش های متعددی که در فیلم های گوناگون به عهده گرفته است (در رأس آن ها مرد عنکبوتی)، از شهرت قابل توجهی در سطح جهانی برخوردار است. اندرو گارفیلد در سنین پایین تر به عنوان گارسون در یکی از کافه های استارباکس فعالیت می کرد. اندرو در مصاحبه ای در برنامه «جیمی کیمل» در سال 2015 در این خصوص عنوان کرد: «نخستین شغلی که در لندن توانستم پیدا کنم این بود که به عنوان گارسون در کافه ای متعلق به استارباکس مشغول به کار شوم. زمانی که به لندن رسیدم با خود گفتم که حال می توانم شبیه به شخصیت فیلم جان هوجز زندگی کنم و در حالی که به عنوان گارسون مشغول به کار هستم کسانی را ببینم که با عینک های سیاه قاب شان در حال مطالعه کردن و نوشیدن قهوه هستند و به مرور با آن ها آشنا شوم و رابطه برقرار کنم.» البته اندرو در مدت زمانی که در کافه استارباکس در لندن فعالیت می کرد، وارد هیچ رابطه جدی با کسی نشد، با این وجود، پیش از رسیدن به شهرت بیشتر زمان خود را به عنوان گارسون در این مکان می گذراند. اندرو در ادامه صحبت های اش در این خصوص عنوان کرد: «راستش را بخواهید واقعا از کار کردن در کافه استارباکس لذت می بردم.»

لیدی گاگا، محل فعالیت: استارباکس

البته حضور لیدی گاگا در یکی از شعبه های استارباکس و پوشیدن پیش بند سبز رنگ گارسون های این مکان ها دلیلی متفاوت از سایرین داشت و در حقیقت برای کار به استارباکس نیامده بود، با این وجود، در سال 2017، مدتی به عنوان گارسون در یکی از شعب استارباکس فعالیت کرد. لیدی گاگا مؤسسه خیریه ای دارد به نام «Born This Way (این گونه متولد شده)» که هدف از تأسیس و راه اندازی آن کمک به افراد کم سن و سالی است که از حمایت و پشتیبانی افراد خانواده بهره مند نیست اند و هدف اصلی لیدی گاگا از حضور در یکی از شعب استارباکس و فعالیت به عنوان گارسون این بود که برای مؤسسه خیریه اش تبلیغاتی کند و افراد بیشتری را برای کمک مالی به سمت آن جذب کند. طی مدت زمانی که لیدی گاگا در این شعبه استارباکس فعالیت می کرد، 25 سنت از هر نوشیدنی وقف این مؤسسه خیریه می شد. به این گونه نوشیدنی ها فنجان مهربانی می گفتند.

تایلر، محل فعالیت: استارباکس

تایلر نیز از جمله افراد مشهوری است که به عنوان گارسون در یکی از شعب استارباکس برای مدت دو سال و نیم مشغول به فعالیت بوده است و این مسئله مربوط به زمانی می شود که هنوز کسی تایلر را به عنوان یک خواننده رپ مشهور نمی شناخت و فعالیت حرفه ای اش در زمینه موسیقی و سرگرمی هنوز آغاز نشده بود. او نیز در این خصوص مصاحبه ای در برنامه «جیمی کیمل» در سال 2015 انجام داد و عنوان کرد: «کار کردن در استار باکس برای من بسیار لذت بخش بود، چرا که طی مدت کار ام در آن جا هر روز پنیر دانمارکی می دزدیدم.» البته تایلر پس از گذشت حدود دو سال و نیم از فعالیت اش در آن شعبه استارباکس، به واسطه مشکلاتی که با مدیر اش پیدا کرده بود، اخراج شد، با این حال او عنوان کرد که از لحاظ ارتباط با مشتری ها موفق بود و با آن ها به خوبی کنار می آمد. او در این خصوص عنوان کرد: «این قسمت کار را دوست داشتم و با مردم به خوبی رفتار می کردم. من از صحبت کردن با مردم لذت می برم.»

مدونا، محل فعالیت: دانکین دونات

البته در حال حاضر مدونا را به عنوان ملکه موسیقی پاپ بشناسیم و قدر دان خاطرات خوشی هستیم که با صدا و موسیقی های زیبای او برای ما رقم خورده اند، با این حال، گذشته مدونا نیز متفاوت بود از چیزی که در حال حاضر از او می شناسیم و در آن زمان که سن و سال کمتری داشت و هنوز وارد عرصه موسیقی و سرگرمی نشده بود، مشغول به فعالیت در یکی از شعب دانکین دونات در میدان تایمز نیو یورک بود و برای گذران زندگی و کسب در آمد مجبور بود در آن مکان کار کند. مدونا در خصوص چگونگی پایان یافتن کار اش در  آن شعبه دانکین دونات عنوان کرد: «اتفاقی مقدار زیاد ژله دونات را روی یکی از مشتریان ریختم و به همین خاطر عذر ام را خواستند و از آن جا اخراج شدم.» خوشبختانه این اخراج و شکست در ادامه دادن کار اش نتوانست روند موفقیت های مدونا را متوقف سازد و سبب نا امیدی او شود.

لین مانوئل میراندا، محل فعالیت: مک دونالد

در حال حاضر لین مانوئل میراندا نیز از جمله کسانی است که به واسطه موفقیت های چشم گیر اش در عرصه سرگرمی در سراسر نقاط جهان به خوبی شناخته شده است. البته همانند مواردی که تا کنون عنوان کردیم، او نیز در گذشته زندگی خود و زمانی که چهارده سال بیش نداشت برای کسب در آمد در یکی از شعب مک دونالد مشغول به کار شده بود. او هم پشت پیش خوان می ایستاد و حساب و کتاب آن چه مشتری ها خریده بودند را به عهده می گرفت و هم سفارش های بیرون بر را به دست مشتری ها می رساند. میراندا در این خصوص در گردهمایی ای در سال 2016 و در شیکاگو عنوان کرد: «این نخستین شغلی بود که به عهده گرفتم و برای اولین بار بود که می توانستم دستمزدی برای خودم داشته باشم. چند شیفت و نوبت مختلف در این شغلم ام کار می کردم؛ از ساعت ده صبح تا دو بعد از ظهر پشت پیشخوان می ایستادم، بنا بر این می توان گفت من همان کسی بودم که اگر صبحانه کسی دیر می شد، سر او فریاد می زدند... از ایستادن پشت پیشخوان به شدت مضطرب می شدم...  از این که در انجام کاری اشتباه کنم و یا این که در پایان ساعت کاری ام فراموش کنم لیست خرید ها را ثبت کنم... این مسائل واقعا باعث نگرانی ام می شد. اما در رساندن سفارش مشتری ها دیگر چنین مسئله هایی نداشتم و آزادی عمل در آن کار بیشتر بود. برای خودم قدم می زدم و سفارش مشتری ها را به دست شان می رساندم؛ بدون هیچ نگرانی و اضطرابی.»

طبق اظهارات میراندا این تنها نکته مثبت در خصوص رساندن سفارش مشتری ها نبود و این مسئله جنبه دیگری هم داشت. او در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که سفارش مشتری را به دست اش می رسانید، امکان دارد انعامی هم به شما بدهد. زمانی که ساعتی 4.25 دلار درآمد دارید، گرفتن انعام تفاوت بزرگی در دستمزد ماهانه به وجود خواهد آورد.»

فرل ویلیامز، محل فعالیت: مک دونالد

جالب است بدانید که فرل ویلیامز پس از رسیدن به شهرت موسیقی منحصر به فردی برای مک دونالد ساخته است (موسیقی ای که در شعب خود از آن استفاده می کنند و بعضا پخش می کنند تا مشتری ها به هنگام صرف غذا به آن گوش کنند)، اما او هم از جمله کسانی است که برای گذران زندگی به هنگامی که کم سن و سال تر بوده است، مجبور به کار کردن در یکی از شعب مک دونالد بوده؛ کاری که در نهایت با اخراج فرل ویلیامز خاتمه یافت. او در مصاحبه ای در این خصوص عنوان کرد: «در حقیقت من سه بار از شعبه های مک دونالدی که در شان کار می کردم اخراج شدم و نه فقط یک بار. من تنبل بودم، خیلی خیلی تنبل بودم. مشکل و مسئله ای که در این خصوص وجود داشت این بود که در سالن محل صرف غذا موسیقی پخش می کردند و من با گوش دادن به آن غرق فکر می شدم و دیگر نمی توانستم درست کار کنم. بالاخره زمانی فرا رسید که کار فرمایان ام به این نتیجه رسیدند که چندان به درد کار شان نمی خورم.»

ریچل مک آدامز، محل فعالیت: مک دونالد

ریچل آدامز، با بازی در فیلم «The Notebook (دفترچه)» دل آمریکایی های بسیاری را به دست آورد و سکوی پرتابی برای موفقیت های آینده خود به وجود آورد؛ اگر چه همیشه شرایط برای ریچل چنان دلپذیر و خوشایند نبوده است و زمانی که در سنین نوجوانی به سر می برد، مجبور بود برای گذران زندگی و کسب در آمد نزدیک به سه سال در یکی از شعبه های مک دونالد کار کند. ریچل در مصاحبه ای در سال 2012 در این خصوص عنوان کرد: «راستش را بخواهید من تجربه بسیار خوبی از کار کردن در مک دونالد دارم و کارم را در آن زمان دوست داشتم. تنها مسئله ای که وجود داشت این بود که من عادت داشتم دست های خود را مرتب بشویم و همین مسئله وقت زیادی می گرفت. بعضا پیش می آمد که همکارانم به من می گفتند: ‘هی، ریچل، مشتری منتظر سفارش اش است، دست هایت را بعدا بشوی.’ در آن جا کارگر چندان قابلی نبودم؛ یک بار تصادفا دستگاه آبمیوه گیری را خراب کردم.»

باراک اوباما، محل فعالیت: باسکین رابینز

شاید برای کسانی که این مقاله را می خوانند، قرار دادن بستنی در ظرف مخصوص و آماده کردن آن برای مشتری کار چندان هیجان انگیزی به نظر نرسد، با این وجود، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا مدتی به این کار مشغول بوده است و جالب است بدانید که طی مصاحبه ای عنوان کرده که با کار کردن در بستنی فروشی درس های ارزشمندی برای زندگی آینده خود گرفته است. باراک اوباما طی مطلبی که در لینکداین منتشر کرد، توضیحاتی در خصوص کار سابق داد که توجه شما را به خلاصه مطالب اش جلب می کنیم: «نوجوان بودم که پشت پیش خوان بستنی فروشی ای در هونولولو می ایستادم و کار می کردم. در آن زمان چندان به این فکر نمی کردم که این کار در آینده ام چه نقشی خواهد داشت و بیشتر کاری بود که در همان زمان برای کسب در آمد بدان احتیاج داشتم. این نخستین کاری بود که در فصل تابستان و تعطیلات مشغول به انجام آن شدم و البته واضح است که چندان از به عهده گرفتن آن لذت نمی بردم، اما درس های ارزشمندی از این کار خود گرفتم؛ مسئولیت پذیری، کار و تلاش بی وقفه، تنظیم کردن زمان به گونه ای که به کار، دوستان، خانواده و مدرسه ام برسم و سایر مسائل این چنینی را همه مدیون کار ام در بستنی فروشی هستم.»

برد پیت، محل فعالیت: ال پولو لوکو

مجله رولینگ استون در خصوص زندگی شخصی برد پیت مطلبی را در یکی از شماره های خود منتشر کرد و در عنوان شده بود که برد پیت به هنگام پایان دوران دانشگاه و تحصیل اش در حالی پا به لس آنجلس گذاشت که تنها 325 دلار سرمایه در اختیار داشت. مطمئنا با چنین سرمایه ای به سختی می شود زندگی کرد، چه رسد به آنکه پای سرمایه گذاری برای انجام کاری در آینده نیز در میان باشد. به همین خاطر بود که در نهایت برد پیت مجبور به پذیرفتن کار هایی بعضا عجیب و غریب شد؛ یکی از این کارها پوشیدن لباس عروسکی و ایستادن دم در یکی از شعبه های ال پولو لوکو و تبلیغ کردن برای آن ها بود.

ایمی آدامز، محل فعالیت: هوترز

ایمی آدامز در حال حاضر از جمله افرادی است که موفقیت های چشم گیری در عرصه سرگرمی به دست آورده و برنامه تلوزیونی اش با نام «Sharp Objects» طرفداران بسیاری دارد، اما او هم همانند سایر افرادی که در این لیست نام آن ها عنوان شد، مسیر طولانی و دشواری برای رسیدن به موفقیت در عرصه بازیگری پیمود و شرایط برای اش همیشه این گونه نبود. ایمی آدامز هجده ساله بود که برای فراهم کردن هزینه شهریه مدرسه خود مجبور شد در یکی از شعبه های هوترز به کار کردن بپردازد. او در سال 2015 مصاحبه ای انجام داد و در خصوص کار خود عنوان کرد: «تقریبا دوران دبیرستان ام به پایان رسیده بود که شروع به کار کردن کردم و احساس فوق العاده خوبی از این موضوع داشتم. اوایل دوران کاری ام مجبور به تمیز کردن سالن صرف غذا و جمع کردن بشقاب ها و این گونه کار ها بودم و بعد ها به عنوان گارسون مشغول به کار شدم و سفارش ها را دریافت می کردم. راستش را بخواهید احساس خوبی از انجام کار ام داشتم و به این وسیله توانستم هزینه لازم برای شهریه دانشگاه ام را فراهم کنم.»

گوئن استفانی، محل فعالیت: دایری کوئین

گوئن استفانی نیز از دیگر افرادی است که در عرصه سرگرمی به موفقیت های بسیاری دست یافته است و علاوه بر خوانندگی در زمینه مد و لباس نیز فعالیت هایی داشته است. اگر چه شرایط برای او نیز همیشه به این صورت نبوده و زمانی برای کسب در آمد و گذران زندگی مجبور به کار کردن در یکی از شعبه های دایری کوئین بوده است. گوئن استفانی در مصاحبه ای در سال 2014 در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که شروع به کار کردم، به آن نیاز داشتم و هر طوری که بود باید شرایط کاری ام را تحمل می کردم، اما به مرور شرایط برای من تغییر کرد و اوضاع به گونه ای رقم خورد که به آینده امیدوار تر شدم و اواخر دوران کاری دیگر برای ام کمی شرایط دشوار شده بود.»

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید