درمان خطرناک خانگی برای نیش حشرات

در

نیش حشرات
  چرا بعد از گزش حشرات احساس خارش می کنیم ؟ و اینکه چرا برخی از درمان های خانگی می توانند بی فایده و حتی خطرناک باشند.

در بزاق پشه ها و سایر حشرات مکنده خون  ، موادی وجود دارند که باعث رقیق شدن خون و گشاد شدن عروق می شوند. پس از نیش زدن ، یک واکنش آلرژیک امکان پذیر است: قرمزی ، خارش ، تورم ، درد.

- با درمان اشتباه محل نیش می توانید یک عفونت ثانویه ایجاد کنید.  هم پشه ها و هم کنه ها بیماری لایم (بورلیوزیس ناشی از کنه) را باعث می شوند ، دوره انکوباسیون بین دو تا 30 روز از زمان نیش متفاوت است.

 

کمک اول برای نیش حشرات استفاده از آنتی هیستامین ها است. می توانید پوست را با الکل پاک کنید ، محل نیش را با پماد کورتیکواستروئید آغشته کنید که باعث جلوگیری از خشک شدن  محل نیش و رفع خارش می شود.  


آنچه نمی توان انجام داد کمپرس الکل است ، زیرا می توانید دچار سوختگی شوید و عفونت فقط افزایش می یابد. متخصص پوست و مو گفت ، سیب زمینی های خرد شده نیز نباید به عنوان کمپرس استفاده شوند ، زیرا آنها عملاً بی فایده هستند.

 

- یخ را می توان در محل گزش اعمال کرد ، اما مدت زیادی نماند. وازواسپاسم شدید می تواند باعث زخم های پوستی شود. متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: ید می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک و سوختگی شود.

 

علاوه بر این ، وی خواست که سیر را روی نیش حشرات نگذارید ، زیرا این امر می تواند باعث سوزش پوست شود. اگر دارویی در دسترس نیست ، سودا (جوش شیرین)  را رقیق کرده و محل نیش را پاک کنید.  قربانی ممکن است به نیش کنه حساسیت داشته باشد، به عنوان مثال ، واکنش به نیش کنه می تواند غیر عادی باشد. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پیشگیری از بیماری‌هایی که پشه حامل آن است

در

اگر طبیعت خارج از خانه در تابستان با صدای آزاردهنده وزوز پشه‌ها بهم می‌خورد، این اتفاق می‌تواند یک بدشانسی باشد. گزش آنها نه تنها موجب ورم قرمز خارش‌دار بر روی پوست می‌شود؛ همچنین خطر ابتلا به بیماری را نیز ایجاد می‌کند. دانشمندان موسسه ملی بهداشت (NIH) در حال تحقیق جهت یافتن راه‌هایی بهتر برای تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌های پشه- حامل هستند. و همه ما می‌توانیم گام‌های ساده‌ای را برای جلوگیری از گزش حشرات گزنده انجام دهیم.(سیارک)


گزش بسیاری از پشه‌ها نسبتا بی‌ضرر است. ورم و خارش اغلب فقط یک یا دو روز بعد از گزیدن وجود داشته و پوست شما را سوراخ می‌کند. اما اگر پشه حامل میکروب‌های خاصی باشد، از جمله ویروسها یا انگلها، این عوامل بیماری‌زا ممکن است در طول گزش وارد خون شما شده و شما را بیمار نمایند.
بیماری‌های منتشر شده توسط گزش پشه‌ها می‌توانند جدی باشند. برخی از کارشناسان می‌گویند پشه‌ها کشنده‌ترین حیوانات جهان هستند. بیماری‌های مرتبط با پشه‌ها حدود 725.000 نفر را سالانه در سراسر جهان می‌کشند. در مقایسه، مارها حدود 50.000 نفر، کرم کدو حدود 2.000؛ و کوسه‌ها تنها حدود 10 نفر را سالانه در سراسر جهان می‌کشند.
بسیاری از مرگ‌ها و بیماری‌های مرتبط با پشه‌ها خارج از ایالات متحده بویژه در آفریقا اتفاق می‌افتند. دکتر توماس دبیلیو اسکات کارشناس بیماری‌های حشره- حامل در دانشگاه دیویس کالیفرنیا می‌گوید: «اما همیشه انواعی از پاتوژن پشه- حامل در ایالات متحده وجود دارد. در حال حاضر، بنده می‌خواهم بگویم که ویروس غرب نیل، بزرگترین مشکل در قاره ایالات متحده آمریکاست».
نیل غرب اشاره به بیماری همه‌گیر فصلی در ایالات متحده دارد. در اوایل بهار یا اوایل تابستان شدت یافته و در پاییز ادامه می‌یابد. در سال 2015، بیش از 2.000 مورد از بیماری نیل غرب در سراسر کشور رواج پیدا کرد و این ویروس نزدیک به 120 کشته داشت.
اغلب افراد آلوده به عفونت نیل غرب، هیچ نشانه‌ی خاصی نداشتند. تقریبا یک پنجم افراد آلوده علائم نسبتا خفیف، مثل تب، سر درد، یا تهوع داشتند. نیل غرب می‌تواند برای حدود یک، صد و پنجاهم افراد آلوده، خطری بسیار جدی یا حتی مرگبار باشد. (سیارک)
ویروس دیگر، تب دانگ نامیده می‌شود که یکی از رایج‌ترین بیماری‌های پشه- حامل در سراسر جهان است. شیوع تب دانگ در هاوایی صدها نفر از مردم را در اواخر سال 2015 تحت تاثیر قرار داده است.
برای درمان بسیاری از بیماری‌های انتقال یافته از پشه‌ها، هیچ دارویی وجود ندارد. اما داروهای فعلی می‌تواند از مالاریا پیشگیری و آن را درمان نمایند، که از طریق انگل کوچک پشه- حامل ایجاد می‌شود و ویروسی نیست.
دانشمندان NIH در تلاش برای توسعه و آزمایش واکسن‌های جدید بالقوه برای دانگ‌ها و ویروس‌های نیل غرب هستند. یک واکسن تب دانگ آزمایشگاهی نشان می‌دهد که وعده داده شده در آزمایش بالینی کوچک، هم‌اکنون در حال ارزیابی در جمعیت بزرگتری در برزیل است.
تعدادی از بیماری‌های پشه‌-حامل از جمله تب زرد و آنسفالیت ژاپنی، توسط واکسن‌ها پیشگیری می‌شوند. اما واکسن‌‌ها هنوز در برابر بسیاری از بیماری‌های مرتبط با پشه از جمله مالاریا و ویروس نیل غرب، محافظت نمی‌کنند.
زیکا که ویروس پشه- حامل دیگری است، در مرکز و جنوب آمریکا شیوع دارد. از آنجایی که تب دانگ و ویروس‌های نیل غرب از نزدیک با ویروس زیکا در ارتباط هستند، محققان NIH در طرحی برای ایجاد واکسیناسیون آزمایشی زیکا با استفاده از روش‌هایی مشابه با روش‌هایی هستند که برای واکسن‌های دیگر استفاده می‌شود. آزمایش‌های بالینی کوچک ممکن است به زودی آغاز گردد، اما سال‌ها آزمایش نیاز خواهد بود تا به طور کامل واکسن‌های بالقوه زیکا ارزیابی گردد.
در حالی که واکسن‌های پیشگیرنده هنوز در حال توسعه هستند، اسکات می‌گوید «چیزهای زیادی وجود دارد که در حال حاضر می‌توان انجام داد تا از بیماری‌های پشه- حامل جلوگیری کرد». محفظه انتخاب عاقلانه برای راهنمایی پیشگیری از پشه را ببینید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. خیلی دوست داریم که از شما این را بشنویم.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکان مورد علاقه کنه بر روی بدن انسان

در
گردن، گوش ها، کشاله ران: جایی که کنه ها نیش می زنند .این ها مکان های مورد علاقه حشراتی که خون می مکند بر روی بدن انسان است.
 
بیشتر کنه ها در گردن، زیر بغل، کشاله ران، آرنج و پشت گوش خون می نوشند. بنابراین هنگامی که در طبیعت استراحت می کنید،برای جلوگیری از نیش حشرات، مهم است که لباس هایی را بپوشانید که این مکان ها را از کنه ها محافظت می کند. علاوه بر این، ضروری است که به طور منظم برای حضور کنه ها یکدیگر را چک کنند، زیرا لحظه مکیدن خون آن را احساس نمی کنید
 
کارگران به یاد داشته باشند که کنه ها عمدتا در مکان های مرطوب با سایه های بسیار زیاد یافت می شوند. آنها در چمن، بوته و در امتداد لبه های مسیر نشسته اند.در بعضی از موارد درمان نیش حشرات به کمک های پزشکی نیاز پیدا می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانشمندان باکتری هایی را پیدا کرده اند که پشه ها را از بین می برد

در
دانشمندان باکتری هایی را پیدا کرده اند که پشه ها را از بین می برد
دانشمندان باکتری هایی را پیدا کرده اند که پشه ها را از بین می برد. این کشف باعث دفع موثر پشه ها می شود و خطر شیوع بیماری های استوایی را که پشه ها حمل می کنند ، کاهش می دهد. مطالعه دانشمندان دانشگاه برکلی در مجله Nature Communications منتشر شده است.
 
بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده در مهار و یا از بین بردن پشه های ایجاد کننده بیماری می توانند اکوسیستم های موجود را آلوده کرده و تکامل گونه های مقاوم در برابر حشره کش را حتی بیشتر از قبل تحریک کنند.
 
در یک مطالعه جدید ، دانشمندان دریافتند که یک باکتری Bacillus thuringiensis israelensis ، چندین ترکیب را تولید می کند که لارو پشه ها را از بین می برد ، اما برای بیشتر ارگانیسم های دیگر بی ضرر است.
 
این ترکیبات به صورت کریستالی در داخل باکتری ها وجود دارند و هنگامی که میکروب ها توسط لارو ها جذب می شوند ، pH بالا و آنزیم های هضم موجود در روده آنها باعث می شود که کریستالها حل شوند و مجدداً در مولکول هایی که سوراخ کننده غشای سلول های روده لارو می شوند ، به سرعت حشره را بکشند.
 
محققان همچنین دریافتند که باکتری باعث می شود کریستال ها توسط سلول های روده لارو آزاد و سوراخ شوند.
 
"این نتایج راه را برای رشد منطقی حشره کش ها که برای کنترل انواع خاصی از پشه ها یا اهداف بیماری ، ایمن و مؤثر هستند ، هموار می کند."

نظرات

در ادامه بخوانید...

سیستم جدید به طور خودکار حرکت پشه های خطرناک را ردیابی می کند

در
کارشناسان از دانشگاه جانز هاپکینز اظهار کردند، سیستم جدید کم هزینه به طور خودکار حرکت پشه هایی که دارای بیماری های مختلف هستند را ردیابی می کند.   
 
براساس آمار سازمان بهداشت جهانی WHO ، صدها هزار نفر هر ساله در اثر بیماری های مالاریا ، دنگو و تب زرد که توسط پشه ها انتقال می یابد، آلوده می شوند سیستم جدید به شما امکان می دهد انواع حشرات حامل این بیماری ها را ردیابی کرده و به افراد و سیستم های پزشکی هشدار دهید.
 
چنین سیستم از راه دور می تواند نیروی کار مورد نیاز برای نظارت بر پشه ها را در یک منطقه معین بطور قابل توجهی کاهش دهد ، که پتانسیل برای نظارت بیشتر را بسیار افزایش می دهد.
 
آدام گودوین ، رهبر تیم تحقیقاتی ، در دانشگاه جان هاپکینز:
دانشمندان در مطالعه خود ، سیستم ویژه ای از تله های پشه را توصیف می کنند که می تواند این حشرات را با جزئیات حذف کرده و داده ها را به مراکز پزشکی منتقل کند. الگوریتم ها به تعیین خودکار الگوی روی بال حشرات ، رنگ مقیاس ها و سایر ویژگی ها کمک می کنند تا مشخص کنند آیا پشه یک حامل بیماری است یا خیر.
سیستم نوری نصب شده در این تله ها و تجزیه و تحلیل حشرات موجود در داخل ، این کار را انجام می دهد.
 
اکنون ، برای تعیین احتمال ابتلا به همه گیری ، کارمندان WHO باید به تنهایی به مناطق پرواز کنند ، تله های مخصوص برپا کنند ، سپس آنها را جمع آوری کرده و آنها را به آزمایشگاه ببرند. اکنون سیستم نوری نصب شده در این تله ها و تجزیه و تحلیل حشرات موجود در داخل ، این کار را انجام می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پشه ها کدام گروه خون را بیشتر نیش می زنند

در

نیش پشه
حتما شب های زیادی بوده که به خاطر نیش پشه  نخوابیده اید ولی همسر شما با آسودگی کامل غرق خواب بوده! حال این سوال برای شما پیش آمده که  کدام خون برای پشه ها بهتر است؟ چرا پشه ها بعضی افراد را بیشتر از دیگران  نیش می زنند؟ دانشمندان تصمیم گرفتند به این سؤالات پاسخ دهند.در بخشی از این مطالعه ، متخصصان نمونه هایی از مردم کشورهای مختلف و قاره ها را بررسی کردند. دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل داده ها ، گروه های خونی را به ترتیب ترجیح حشرات خونخوار دسته بندی کردند.

گروه خون (0). 45٪ ساکنان جهان را در خود جای داده است. گروه خونی II یا A نزدیک به - 35٪  از افراد؛ گروه خونی III (B) - 13٪؛ گروه خونی IV (AB) - 7٪.
محققان دریافته اند که گروه خونی اول یا (0)  محبوب ترین خون برای پشه ها است . به دلیل داشتن پروتئین و خونرسانی گلبولهای قرمز از نظر پشه های خونخوار بسیار محبوب است. بنابراین ، مکیدن این خون برای یک حشره راحت تر است.

 

در درجه دوم گروه خونی II یا A قرار دارد که از جذابیت کمتری برای پشه ها برخوردار است. اما دارندگان گروه های خونی سوم  III و چهارم IV بسیار خوش شانس هستند. برای پشه ها ، آنها بی مزه هستند ، بنابراین پشه ها آنها را کمتر نیش می زنند. 


علاوه بر این ، دانشمندان به عواملی اشاره کردند که برای پشه ها جذاب هستند.. از جمله آنها بوی عرق ، آزاد شدن دی اکسید کربن و گرمای حاصل از بدن است. به همین دلیل ، پشه ها زنان باردار را بیشتر از دیگران نیش می زنند ، زیرا دی اکسید کربن بیشتری منتشر می کنند. افراد مست نیز برای پشه ها جذاب هستند.
همچنین مشخص شد که پشه ها سایه های زرد ، سفید و قرمز را در لباس ها دوست ندارند. اما رنگهای تیره آنها را به خود جلب می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...