هشت اتفاق ناگوار که به خاطر استفاده مشترک از وسایل آرایشی رخ می‌دهد

در

گاهی اوقات محتویات کیف آرایشی بهترین دوست شما، از وسایل آرایشی شما بسیار هیجان‌انگیزتر است و آیا تابحال وسوسه نشده اید که محصولات تست فروشگاه Sephora را بر روی صورت خود امتحان کنید. اما احتیاط کنید. وقتی از محصولات زیبایی و وسایل آرایشی  به طور مشترک استفاده می‌کنید، اتفاقاتی که در این پست آورده شده، ممکن است برایتان رخ دهد:

1.   ممکن است دچار تبخال شوید!
دوستان خود را نزدیک و کلکسیون رژلب خود را نزدیک‌تر نگه دارید. الیزابت دونات یک زیباشناس معتبر و مالک EMD Skins Solutions هشدار می‌دهد:" ویروس منفرد تبخال که با نام تاول اطراف دهان یا زخم لب نیز شناخته می‌شود می‌‌تواند توسط ترشحات دهانی که بر روی خط لب، رژ لب، براق کننده لب، و ماتیک جای می‌گیرند منتقل شود. در طول سالیانی که در فروشگاه‌های لوازم آرایش کار کرده‌ام بارها دیده‌ام که مشتریان، بچه‌ها و کارمندان بدون رعایت بهداشت،  محصولات تست را مستقیم بر روی لب‌هایشان می‌مالند که باعث می‌شود شرایط غیربهداشتی‌ای به وجود بیاید. مطمئناً دلتان نمی‌خواهد که یک مالیدن ساده رژ لب منجر به بیماری پوستی واگیردار برای باقی عمرتان بشود. ارزشش را ندارد!
2.   ممکن است مریض شوید!
استفاده مشترک از محصولات لب می‌تواند به معنای مریضی بیشتر باشد. دکتر سپورا شینهاوس، عضو انجمن بیماری‌های پوستی آمریکا، متخصص بیماری‌های پوستی در بورهیلز کالیفرنیا، و آموزشیار پزشکی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، می‌گوید:" فرقی ندارد از رژ لب مدادی، توپی، چرخان یا هر نوع دیگری استفاده کنید. ویروس و باکتری از دهان شما به آن منتقل می‌شود و می‌تواند منجر به پخش ویروس‌های آنفلونزا و سرماخوردگی شود." وی افزود:" لمس با انگشتان کثیف می‌تواند باکتری را از محیط به محفظه محصول منتقل کند. انتقال آن‌ها به دهان شما می‌تواند باعث عارضه پوستی یا بیماری بشود." (سیارک
3.   ممکن است دچار قرمزی چشم شوید!
دکتر دونات می‌گوید:"آماس ملتحمه چشم یکی از رایج‌ترین انواع عفونت است که می‌تواند از طریق لوازم آرایشی چشم منتقل شود، و به شدت مسری است. این وسایل بهداشتی نخواهند بود مگرآنکه با یک ابزار تمیز مانند q-tip یکبار مصرف، کادرک چوبی یا پلاستیکی و/یا مدادچشم مورد استفاده قرار گیرند و بعد از مصرف نیز در الکل گذاشته شوند.
4.   دچار باکتری و التهاب چشم خواهید شد!
جداً لوازم آرایشی دوستانتان را از چشمتان دور نگه دارید. دکتر شینهاوس می‌گوید:" هربار که دسته ریمیل را در درون محفظه بسته و تاریکش فرو می‌برید در معرض جِرم قرار می‌گیرد. پلک‌ها و مژه‌ها می‌توانند حاوی باکتری، ویروس و التهاباتی باشند ( مثلاً آماس پلک، سرخی چشم، آدنوویروس) که در محفظه می‌توانند رشد کنند و به مصرف کننده بعدی منتقل شوند."
5 .ممکن است جوش بزنید!
وقتی بحث پَدهای آرایشی می‌شود مانند بیوتی‌بلندر(یک نوع وسیله آرایشی)، دونات می‌گوید که در تلاش‌هایی برای یافتن بهترین راه بهداشتی‌سازیشان در حال انجام است. " مواد پَدی و مرطوب مانند بیوتی‌بلندرها مکان بی‌نقصی برای رشد سریع باکتری‌ها می‌باشند، پس آن‌ها را نزد خود نگه دارید و اغلب تکانشان دهید به خصوص اگر مستعد جوش زدن هستید." شاید بهتر باشد که فرچه‌های آرایشی خود را نیز نزد به دیگران ندهید مگرآنکه بخواهید آن‌ها را با شامپو یا آب خالی بشویید، و یک شب بین استفادتان خشک نگه دارید. به گفته دونات این تنها راه بهداشتی برای استفاده چند نفره از فرچه‌های لوازم آرایشی است.
6.   سلول‌های پوست مرده و چربی به یکدیگر منتقل می‌کنید!
دونات می‌گوید ممکن است وسوسه شوید تا از وسایل تمیز کننده گران قیمت مانند Clarisonic به طور مشترک با شخص دیگری استفاده کنید، اما این کار را انجام ندهید. " فرچه‌های تمیزکننده برای از بین بردن آرایش، چربی، باکتری و سلول مرده پوست فوق‌العاده هستند ولی از مال دیگران استفاده نکنید." به این فکر کنید که آن فرچه‌ها چقد خوب آلودگی‌های پوست صورت دوستتان را برمیدارد و به این فکر کنید که چیزهایی که روی آن فرچه زندگی می‌کنند بدون اینکه به شکل مناسبی پاک شوند، به صورت شما منتقل می‌شوند. دونات می‌گوید:" شما مسواکتان را با کسی تقسیم نمی‌کنید، می‌کنید؟" (تقسیم می‌کنید؟؟؟!!!!)

7 .خون و سایر مایعات بدنتان را به یکدیگر منتقل می‌کنید!
تیغ خود و هم اتاقیتان را توی حمام در فاصله جدا از هم نگه دارید. اصلاً بر رویشان برچسب بزنید که مبادا تصادفاً از تیغ یکدیگر استفاده کنید. اینطور فکرش را بکنید که دکتر شینهاوس توضیح می‌دهد:" تیغ‌ها فلزات تیز و بُرنده‌ای هستند که می‌توانند بر روی پوست بریدگی‌های بزرگ یا بسیار کوچک ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند ویروس‌ها و باکتری‌های پوستی را در سطح پوستتان پخش کنند و یا به شخص دیگری انتقال دهند. حتی اگر زیر شیر آب آن‌ها را بشویید قطرات ریزی از خون بر روی‌ آن‌ها باقی می‌ماند که ممکن است بیماری‌هایی نظیر هپاتیت و ایدز را منتقل کند."
8 . ممکن است دچار قارچ ناخن پا یا پای ورزشکاران(نوعی بیماری قارچی) شوید!
به دوستتان بگویید از ناخن‌گیر خودش استفاده کند. دکتر شینهاوس می‌گوید:" پا و ناخن‌پا می‌تواند پناهگاه قارچ باشد(به بیماری پای ورزشکاران یا قارچ ناخن پا فکر کنید) که درمانش بسیار مشکل است. افزون بر این، بریدن تصادفی پوستتان آن را مستعد عفونت و ویروس‌های خونی مانند هپاتیت می‌کند." اگر مجبور بودید که شریکی استفاده کنید مثلا در یک موقعیت اضطراری ناخن انگشت پا ناخن‌گیر را با آب شستشو دهید و با الکل پاک کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۱۹واقعا چجوری بعضیا رژ اب همدیگرو استفاده می کنند

۱۳۹۵/۱۲/۲۶Thank you, Daniel, for linking to my post and also for your kind words of enceeragomunt to all of us small bloggers out here on the right. You have brightened my day.

در ادامه بخوانید...

انواع رازهای زیبایی که زنان کارآفرین باید بدانند

در

هر روز تعداد بیشتری از زنان به مشاغل حرفه ای وارد می شوند و بسیاری از آنها از موفق شدن هم فراتر می روند، زیرا، ما می توانیم! علی رغم این باور عمومی که دنیای کسب و کار به مردان تعلق دارد، زنان در حال کسب جایگاههای بیشتر و بالاتری به عنوان مدیر هستند. آما آنها هدف تناقضات و تصورات غلطی هم هستند.
موضوع ظاهر زنان در دفاتر کار بسیار بحث برانگیز است،آیا زنان مدیرعامل اجازه دارند جذاب و زنانه باشند؟ پاسخ بدون شک این است: بله، یک بله بزرگ!


بله، زنان باید زنانگی را حفظ  و به جنسیت خود افتخار کنند. آنها باید به افزایش زیبایی خود کمک کنند.!.
حرف کسانی را که می گویندشما نباید در محل کار ارایش کنید را فراموش کنید. گوش کردن به کسانی که می گویند کفش پاشنه دار و محیط کار با هم نمیسازند را فراموش کنید! آنها با هم سازگارند و بسیار خوب هم در هم ادغام می شوند!.ما می توانیم با نگاه کردن به زنان موفق در کسب و کار مانند لسلی بلاجت، توری بورچ، الکسا وون توبل و فرح مالیک یاد بگیریم که جوانند،باهوشند و مدیر عاملند.
این دختران شگفت انگیزمسولیت زیادی بر روی شانه های خود حمل می کنند و می توانند مشاوره های کسب و کاری خوبی ارائه دهند همانطور که مشاوره های زیبایی خوبی هم می دهند. انواع رازهای زیبایی که تمام زنان کارافراین باید بدانند،بنابراین از حقه های زیبایی آنها الهام بگیرید!(سیارک)

 

1. چیزی را که اکنون دارید نمایش دهید

قبل از اینکه به رازها بپردازیم، مهم ترین قانون زندگی را مطرح می کنیم، به عنوان یک زن خانه دار، مدیر عامل یک شرکت یا هر چیز دیگری: زیبایی طبیعی خود را افزایش دهید!. ما در عصر پیشرفت های مصنوعی زندگی می کنیم، موهای کاذب، ایمپلت و بسیاری از چیزهای دیگر،که می توانند به شما کمک کنند که تغییر کنید. اما واقعآ می خواهید این کار را بکنید؟
نه، و نباید هم این کار را بکنید!.همه ی این پیشرفت ها فقط زیبایی واقعی شما را مخفی می کنند، بنابراین بر بهبود آن چیزهایی که دارید تمرکز کنید.آیا شما یک فرد 20 ساله هستید که می خواهید شغلی را شروع کنید؟ از افزودنی های مصنوعی به خود خودداری کنید و زیبایی طبیعی خود را برجسته سازید.آیا شما در حال ورود به چهل سالگی هستید و موهایتان مثل گذشته پر پشت نیست؟مشکلی نیست! بروید و یکی از آن مدل موهای کوتاه مخصوص زنان مسن تر را انتخاب کنید و از ظاهر جدیدتان لذت ببرید!.شما زیبایید، صرف نظر از سن و موقعیتتان، بنابراین از این زیبایی استفاده کنید. سعی نکنید خود واقعیتان را پشت ارایش های سنگین پنهان کنید!.مشتریان و شرکای شما متوجه آرایش غلیظتان می شوند که منجر به تعریف کردن از شما  نمی شود.وقتی ملایم و طبیعی هستید، شیوه تفکر همه نسبت به شما را تغییر می کند. بنابراین به زیبایی طبیعی خودتان پناه ببرید.


2. راز مخفی زیبایی موها

زنان زمان و انرژی زیادی را به طراحی موهایشان اختصاص می دهند، پس این مهم ترین راز زیبایی زنان کارافرین است که مبارزه ای دو مرحله ای است، فر زدن و لخت کردن موها. از محصولات تجاری که دارای مقدار زیادی مواد و سموم شیمایی هستند اجتناب کنید، و به سمت محصولات مراقبتی طبیعی از موها بیایید . کمپانی های وطنی محصولات ارگانیک دارند.موها و پوست سررا با استفاده از آب کافی و و روغن آرگان خالص ماساژ دهید می توانید با استفاده از روغن زیتون یا نارگیل یا بادام ماسک مو درست کنید. 


3. هرگز به سمت چیزهای تقلبی نروید

اگر میخواهید یک کارافرین حرفه ای باشید،باید از تمام چیزهای تقلبی دوری کنید. این را گفتم و بارها و بارها هم تکرارش می کنم. از چیزهای جعلی دوری کنید. دلایل بسیاری برای این حرف وجود دارد اما من فقط یک موردش را می گویم که مهمترین انها هست: این چیزها پوست شما را خراب می کنند این تنها استدلالی است که باعث می شود شما از چیزهای حعلی و تقلبی دوری کنید. از صاف کردن موهایتان اجتناب کنید. نه اینکه با این کار شبیه باربی می شوید، بلکه موهایتان عذاب خواهند کشید. به علاوه، فر طبیعی زرق و برق دار تز است!. از مژه مصنوعی دوری کنید. آنها برای 24 ساعت کار و هفت روز هفته نیستند، با این کار حرفه ای به نظر نمی آییدعلاوه براین، ممکن است خیلی رفت و امد داشته باشید و به عنوان یک زن شاغل مژه های مصوعی برای کارتان مناسب نیست. به جای این کار مژه هایتان را با روغن کرچک یا روغن زیتون هر شب به مدت دو ماه ترمیم کنید.

4. مراقبت از پوست


پوست بزرگترین ارگان بدن شماست و شاخص مهمی برای مشخص شدن سلامتی شماست.وقتی پوست شما در عذاب است، کل بدنتان رنج می برد. بنابراین مطمئن شوید که همیشه پوست درخشانی دارید.می توانید زنان پاکستانی را در نظر بگیرید، که زمان زیادی را صرف مراقبت از پوستشان می کنند. اول، پوستتان را دو بار در روز بشویید، برای حذف تمامی سلولهای مرده و عوامل آسیب زا. می توانید از محصولات ارگانیک فاقد مواد شیمیایی  استفاده کنید.کرم مرطوب کننده به کار ببرید و از یک اسپری برای آبرسانی نواحی خارجی استفاده کنید. به صورت منظم ماساژ دهید ، لوسیون و کرم به کار ببرید تا مطمئن شوید در تمام طول روز به پوستتان آب رسانی می شود.از خوردن غذاهای سنگین فرآوری شده اجتناب کنید و به سمت غذاهای محلی تازه بروید.

 

5. مدل آرایشی را پیدا کنید که مناسب شماست

پیدا کردن بهترین سبک آرایشی مناسب چهره شما، مهم ترین بخش از لیست مشاوره ی اسرار زیبایی زنان کارافرین است.سبک های مختلفی را امتحان کنید و یکی را که از همه برای شما مناسب تر است انتخاب کنید.به طور مثال، می توانید به سمت ارایش کلاسیک با رژ لب قرمز و خط چشم گربه ای بروید که برای استفاده ی روزمره است. مثال دیگر الهام گرفتن از یک مدل دیگر، پلک هلویی و لب نارنجی و سایه برنزه است.وقتی که ارایش مناسب خودتان را پیدا کردید به آن پایبند باشید و آن را مناسب خود تنظیم کنید. می توانید از افراد مشهور هم الهام بگیرید: مثلا من سبک ظریف مونیکا بلوچی را دوست دارم.

 

6. برای موفقیت لباس بپوشید

سبک لباس پوشیدن چیزهای زیادی در مورد شما می گوید، پس باید لباسها را در ذهن تصور کنید .هیچ رنگ قطعی برای دنیای کسب و کار وجود ندارد،اما چند رنگ خسته کننده وجود دارند-سیاه و خاکستری، به علاوه ی رنگ های خطرناک!. که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید مانند neons. داشتن یک کمد لباس رنگارنگ اشتباه نیست، تا زمانی که چندین رنگ را با هم نپوشید.به طور مثال، یک لباس شیک می تواند ار پیراهن آبی تیره و کفش بنفش تشکیل شده باشد، پیراهن آبی تیره و کت ابرشیمی صورتی و کفش بنفش هم ترکیب رنگ خوبی است. حرفه ای باشید.
7. ابتذال قابل قبول نیست.
احتمالا یکی از اشتباهات غیر قابل قبول شما هنگام صحبت از مد، مبتذل بودن است.پوشیدن دامن های خیلی کوتاه و یا بالاتنه ی خیلی اشکار قطعا شکستن حریم است و باعث می شود مردم اطراف در مورد شما هر فکری غیر کار بکنند.برای گنجاندن این قانون در رازهای زنان کارافرین می توانم بگویم که دامن شما باید چند اینچ بالاتر از زانو و تاپ شما باید به اندازه ی کافی بالاتنه و جذابیت های آن را بپوشاند.با این وجود خیلی هم محافظه کار نباشید،لباس مناسب چیزی نیست که شخصیت و زنانگی شما را انکار کند.
برای اطمینان از اینکه بخشی از شخصیتتان را فراموش نکرده اید، از لوازم جانبی استفاده کنید. دستمال، گردنبند، گوشواره، دستبند و و سایر جواهرات هم می توانند تا حد معقول و مناسبی استفاده شوند.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱made a lot of sense. But, think about this, what if you added a little content? I mean, I dont want to tell you how to run your blog, but what if you added something to maybe get peoples atnettion? Just like a video or a picture or two to get people excited about what youve got to say. In my opinion, it would make your blog come to life a little bit.

در ادامه بخوانید...

راه های طبیعی سفید کردن دندان

در

چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم ؟
شاید تصور کنید که برای لبخند بتوانید از یک نوشابه ی مقوی استفاده کنید ، ولی نمی خواهید زمان یا پول خود را روی درمان های متصدیان آن سرمایه گذاری کنید یا به شما دیگر ژل های داروخانه یا نوار فروخته نمی شود.
برخی از درمان های خانگی و طبیعی ، ایمن بوده و می تواند دندان شما را سفید کند. بفهمید بهترین شرط های شما چه هستند و کدام یک شما را به دردسر نمی اندازد.

 

استفاده از مسواک و نخ دندان
بهداشت مناسب دهان و دندان ، روش موثر حفظ لبخندتان در بهترین حالت است. خمیردندان ها به آرامی جرم سطح دندان را زدوده و براق می کنند. خمیردندان های سفیدکننده همان کار را با ترکیبات بیشتر انجام می دهند ؛ آنها دندان شما را سفید نمی کنند. نخ دندان ، غذاها و باکتری هایی را که به جرم دندان تبدیل و سخت می شوند ، از بین برده که باعث می شود دندان ها مات و تیره تر به نظر برسند.(سیارک)

 کشیدن دندان با روغن
این تکنیک در طب آیور ودا رایج است. شما یک قاشق سوپخوری از روغن را (مثل دانه ی کنجد ، نارگیل یا روغن زیتون) در اطراف دهان به مدت 20 دقیقه برای " بیرون راندن" باکتری ، غرغره می کنید. بررسی اخیر نشان داده که استفاه از روغن نارگیل از فساد دندان جلوگیری می کند ولی هیچ حمایت علمی از آن نشده است.

جوش شیرین
علاوه بر کمک به عدم خردشدگی دندان، ساینده ی ملایمی است که جرم ها را می ساید. شما می توانید آن را با استفاده از خمیر جوش شیرین دست ساز خود امتحان کنید ولی احتمالا با عوض کردن آن با خمیردندانی با بی کربنات سدیم ، نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. بررسی ها نشان می دهد که مسواک با محصولاتی که دارای جوش شیرین هستند ، به مرور زمان ، جرم های سطح دندان را از بین خواهد برد.

سیب ، آناناس ، توت فرنگی
اسید مالیک موجود در سیب ، بزاق را برای شستشو و پاک کردن اسید ، تقویت می کند. خمیردندان هایی با ماده ی بروم ، ترکیبی در آناناس ، به سفید شدن دندان کمک می کند. ولی هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن این میوه ها ، ظاهر دندان شما را براق کند. توت فرنگی را کنار بگذارید. یک مطالعه در دندانپزشکی عملی دریافت که مسواک کردن با ترکیب اینها و جوش شیرین ، دارای اثر سفیدکنندگی نیست. بدتر اینکه ، اسید سیتریک موجود در توت فرنگی ، مینای دندان یعنی قشر بیرونی دندانتان ، را تجزیه می کند .(سیارک)

پروکسید هیدرژن
عامل رنگبری است که در اکثر بسته ی لوازم سفیدکننده ی خانگی یافت می شود. در واقع رنگ دندان را نیز تغییر می دهد. یک بررسی نشان داد که رنگکاری با ژل غیر مجاز با 6% هیدروژن پروکسید روی دندان بعد از دو هفته ، تفاوت قابل توجهی را ایجاد می کند. بطری های ارزان این مایع که می توان آن را از داروخانه ها خریداری کرد ، دارای درصد پایین تری است. و طبق گفته ی موسسه ی دندان سازی آمریکایی ، غرغره کردن قبل از اینکه دندانتان را سفید کند ، لثه تان را خواهد سوزاند.

سرکه ی شربت (الکل دار) سیب
طبق گفته ی آنها ، غرغره ی قبل از مسواک به شما کمک می کند تا باکتری ها را کشته و لکه ها را از بین ببرید. شما به لبخند سفیدتر خواهید رسید.
متاسفم ، هیچ بررسی ای این ادعاها را اثبات نکرده است. در حالی که می تواند تزئین سالادتان را سفیدتر کند ، انتظار نداشته باشید که سرکه ی مشروب سیب ، دندانتان را سفید کند.

زردچوبه
ادویه ی تند و گرم که به چاشنی کاری معروف است نیز یک رنگ طبیعی است که بافت سفید را به طلایی روشن تبدیل می کند. به طور فرضی ، خمیر زردچوبه می تواند دندان تیره را به سفید مرواریدی تبدیل کند. به هر حال خردل را نیز در نظر بگیرید. هیچ تحقیق روشنی برای حمایت از آن وجود ندارد.

هرچه را که می خورید ، به دقت نگاه کنید
معالجه بهتر از درمان است. غذاهایی شامل نوشیدنی ها و دانه های سیاه مثل قهوه ، شراب قرمز و لیموناد ،که به متخلفین معروف هستند  از آنها در حد اعتدال لذت ببرید و بعد از آن با آب شستشو دهید تا خطر کمتری از تاثیر آنها روی دندانتان ایجاد شود. (سی دقیقه قبل از مسواک صبر کنید تا از مینای دندان محافظت کرده باشید).
سیگار و جویدن تنباکو نیز باعث آلودگی می شود که دلیل دیگر ترک آن است.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه روغن بچه برای تمیز کردن آرایش بکار برده می‌شود

در

آیا در نظر شما، پاک کردن آرایش کار دشواری است؟ آیا پاک‌کننده آرایش، موجب خشک‌شدن پوست مي‌شود؟ در صورت صحت این موضوع، محتملا مراقبت خوبی از پوست نداشته‌اید. در ادامه روشی بیان می‌شود برای اینکه چگونه پوست را سالم و درخشان نگه دارید حتی در صورتی که از آرایش‌های غلیظ استفاده می‌کنید. در این پست، چندین مزیت مختلف و روش استفاده از روغن بچه، بعنوان پاک‌کننده آرایش را بیان خواهیم کرد. آیا می‌خواهید بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را بخوانید.


شما نباید تنها روی کرم‌ها و لوسیون‌هایی که برای صورت استفاده می‌کنید، متمرکز شوید. آنچه که برای پاک‌کردن آرایش‌ استفاده می‌کنید نقش مهمی در سلامتی پوست بازی می‌کند. استفاده زیاد از پاک‌کننده آرایش می‌تواند برای تمیز کردن آرایش، کثیفی و دیگر ناخالصی‌های پوست بسیار هم خوب باشد. محصولات گران‌قیمت زیادی در بازار وجود دارند که به داشتن اثرات فوق‌العاده روی پوست تبلیغ می‌شوند، اما حقیقت این است که بسیاری از آنها دروغ می‌باشد. اگر پاک کننده آرایشی را می‌خواهید که تاثیرات شگفت‌انگیزی روی پوست داشته باشد، روغن بچه را انتخاب کنید.(سیارک)


چرا از روغن بچه بعنوان پاک‌کننده آرایش استفاده می‌کنید؟
دلایل زیادی وجود دارد تا روغن بچه بعنوان گزینه‌ای فوق‌العاده نسبت به دیگر محصولاتی که در بازار هستند، باشد. در اینجا چندین دلیل می‌آوریم. علت اینکه شما باید هر روز از این روغن جهت پاک کردن آرایش استفاده کنید:


1. لطیف است:
از آنجایی که روغن بچه برای پوست لطیف و حساس بچه‌ها فرموله شده است، بنابراین لطیف، صاف و تسکین‌دهنده است. از آنجایی که ضد حساسیت بوده و هیچ عوارض جانبی ندارد بنابراین بویژه برای پوست‌های حساس خوب می‌باشد. روغن بچه بافت سبکی دارد بنابراین احساس چرب بودن را نخواهید داشت. در پوست احساس خوبی خواهید داشت.


2. برای پاک کردن آرایش چشم بسیار عالی است:
پاک کردن آرایش چشم آسان نیست. در بسیاری از محصولات شما بایستی چشم‌های خود را بشدت بمالید تا بتوانید سایه چشم، خط چشم و بویژه ریمل مژه و ابرویخود را تمیز نمائید. شما می‌توانید با استفاده از روغن بچه با چنین مشکلاتی خداحافظی کنید، چرا که هرگونه اثری از آرایش را فقط با چند ضربه ملایم از بین برده و نیز پلک‌های خود را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.

3. پوست را تقویت می‌کند:
استفاده از روغن بچه جهت پاک کردن آرایش، ایده خوبی است چرا که تنها آرایش را تمیز نمی‌کند بلکه باعث تقویت پوست نیز می شود. به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کرده و پوست را لطیف، صاف و درخشنده می‌کند. این روغن حاوی ویتامین E است که به داشتن اثرات شگفت انگیز روی پوست شناخته شده است. اگر پاک‌کننده‌ی پوستی می‌خواهید که آرایش را زدوده و پوست را سالم نگه دارد، راهکار روغن بچه است.(سیارک)


4. ارزان است:
تمامی پاک‌کننده‌های آرایشی گران قیمت در بازار، به خوبی روغن بچه تاثیر ندارند. اغلب برای محصولات فانتزی پول زیادی خرج می‌کنید و در نهایت هم از آنها استفاده نمی‌کنید چرا که مناسب پوست نیست یا نسبت به ادعایی که دارند، کارایی ندارد. روغن بچه مقرون به صرفه است و همیشه کارایی خوبی دارد. با بکارگیری آن، شما در پول صرفه‌جویی کرده و پاک‌کننده آرایشی ارزانی بدست می‌آورید که برای پوست هم خوب است.
برای پاک کردن ارایش، چگونه از روغن بچه استفاده کنیم:
استفاده از روغن بچه بعنوان پاک کننده آرایش، آسان است. شما همان مراحلی را انجام خواهید داد که در دیگر محصولات انجام می‌دهید:
1. چند قطره از روغن بچه را روی پنبه بریزید. به آرامی روی صورت مالیده، آرایش صورت و آرایش چشمان را با آن پاک کنید. همیشه بهنگام پاک کردن آرایش مطمئن شوید که رفتار شما با پوست، ملایم است چرا که سخت کشیدن چیزی روی پوست، موجب آسیب به آن می‌شود.
2. بعد از آن می‌توانید چند قطره از روغن را روی دست ریخته و دست های خود را با هم مالش دهید. روغن را روی پوست خود ماساژ دهید، و ناحیه چشمانتان را هم فراموش نکنید. بعد از اینکه کل صورت را با این روغن پوشش دادید، پنبه را با آب مرطوب کرده و آرایش خود را کاملا پاک نمایید.
3. اگر ریمل شما ضد آب است، امکان دارد مجبور به اضافه کردن چند قطره دیگر از روغن بچه به پنبه بوده و از آن برای پاک کردن ریمل استفاده کنید. این بهترین راه برای اطمینان از این موضوع است که آرایش کاملا پاک شده و صبح روز بعد آثار آرایش اطراف چشمانتان دیده نخواهد شد.
روغن بچه پاک کننده آرایشی فوق‌العاده‌ای می‌باشد. در مقایسه با دیگر محصولات موجود در فروشگاه‌ها، برای پوست مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین موضوع این است که متناسب با هر پوست یافت می‌شود و پوست را سالم، زیبا و درخشان نگه می‌دارد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

یازده روش برای درمان تبخال

در

1. روغن درخت چای:
پنبه ای را به روغن درخت چای آغشته کرده و چند بار در روز و قبل از خواب آن را روی زخم خود بکشید. این موجب خشک شدن و از بین رفتن زخم خواهد شد‌.
2. روغن پرتقال:
روغن پرتقال منبع طبیعی سرشار از ویتامین C است و به از بین رفتن زخم تبخال کمک می‌کند. ویتامین C درد تاول را در بدن تسکین داده و ویروسی را که سبب به وجود آمدن زخم می‌شود از بین می‌برد. روغن پرتقال را 4-5 بار در روز استفاده کنید تا از زخم‌های تبخال خلاص شوید.


3. یخ:
تعجب نکنید چرا که یخ درمان بسیاری از مشکلات و ناراحاتی‌هاست. یخ، تورم را کاهش داده و باعث التیام تبخال می شود. یک تکه یخ را برداشته و روی زخم بگذارید تا تورم و خارش آن را کاهش دهد و به این ترتیب از خارش زیاد آن جلوگیری کنید. (سیارک)
4. روغن نعناع:
روغن نعناع، سرشار از خواص ضد ویروسی و موادی است که به بهبود زخم تبخال کمک خواهد کرد  بدون اینکه هیچ اثری از آن باقی بماند. همچنین متانول بعنوان بخشی از ترکیبات آن عامل شفا بخش خوب، آسان، موثر، کارآمد و سالمی خواهد بود که می‌توانید استفاده کنید. کمی پنبه یا گوش پاکن را برداشته آن را به روغن نعناع آغشته کرده و مستقیما روی زخم تبخال قرار دهید. روغن نعناع را روزانه سه بار و به آرامی استفاده کنید، درد از بین خواهد رفت.
5. سیر:
سیر میخک بخاطر بسیاری از خواص شگفت انگیزش از جمله شفا بخشی، ضد ویروسی، خواص ضد عفونی کننده و اثربخشی آن در بهبود بسیاری از بیماری‌های پیچیده انسانی شناخته شده است. در اوایل صبح چند حبه سیر را خورده و میخک را هم له کرده و مستقیما روی زخم قرار دهید تا درد آن را تسکین داده و زخم را التیام بخشد. این یک درمان خانگی برای مراقبت از زخم بدون هزینه کردن زیاد است. می‌توانید سیر را در اوایل صبح و با معده خالی نیز مصرف کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
6. پراکسید
پراکسید هیدروژن بخاطر خصوصیات آنتی بیوتیکی و نیز تاثیر در پاکسازی پوست، به رفع علائم این زخم و پاکسازی کلی آن کمک می کند. در صورتی که زخم شروع به خون ریزی کند، پروکسید بعنوان ماده منعقد کننده بسیار موثر خواهد بود. از این رو، جهت درمان این زخم، پراکسید را روی تکه پنبه ای زده و هر 2-3 ساعت روی زخم بگذارید. هرگونه خونریزی را متوقف می کند، زخم را التیام می بخشد، اثر زخم را تا حد امکان از بین می برد. همچنین هر نوع باکتری را در اطراف و داخل زخم از بین می برد.
7. وانیل دوست خوب شما:
درست خوانده اید، وانیل یکی از بهترین راه‌حل های شناخته شده برای بهبود و درمان زخم های سرد است. نه، درباره خوردن بستنی یا هر نوع ماده غذایی طعم داده شده با وانیل حرف نمی زنیم. عصاره وانیل خالص بخاطر ارزش دارویی آن شناخته شده است. همچنین وانیلی که تا سطوحی از الکل غنی شده است، رشد و گسترش ویروس را سخت کرده و این بدین معنی است که در درمان زخم موثر خواهد بود. اگر احساس سوزش کردید که این نشانه شروع درد است، یک گوش پاک کن برداشته آن را در عصاره وانیل خیس کرده و سپس آن را روی زخم قرار دهید و به مدت چند دقیقه نگه دارید. استفاده از این عصاره به مدت 5-4 بار در روز نتایج شفابخش و سریعی را بهمراه خواهد داشت.
8. شیرین بیان:‌
ممکن است چیزهای شگفت انگیزی درباره شیرین بیان شنیده باشید یا وقتی بچه بودید آب نبات های آن را خورده اید اما آیا می دانید که برای درمان زخم های سرد هم می توان از آن استفاده کرد. ریشه شیرین بیان دارای اسیدی به نام گلیسیرید ریزین است که از رشد و انتشار ویروس جلوگیری کرده و بدن را در مقابل حملات مجهز می نماید. این سرشار از خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است و از این رو برای درمان زخم های سرد موثر است. بنابراین بهترین روش برای استفاده از آن جهت درمان زخم های سرد این است که مقداری پودر یا عصاره آن را با مقداری آب تازه مخلوط کرده و خمیر بسازید. همچنین می توانید روزانه مخلوط ژله پترولیوم و عصاره آن را بکار گیرید. توصیه می شود تا بهمراه آن از ژله بخاطر خواص شفابخشی هم استفاده کنید، این دو می توانند فرایند شفابخشی را سرعت بخشند. خمیر را روی زخم قرار داده، بگذارید خشک شود و تا زمانی که زخم شفا یابد، این کار را تکرار کنید. (سیارک)
9. شیر:
شاید برای شما مسخره باشد اما شیر درمان خوبی برای زخم های سرد می باشد. تکه پنبه ای را به شیر آغشته کرده و روی زخم قرار دهید و تا مدتی آن را روی زخم نگه دارید. مکررا این کار را انجام دهید و بگذارید باقی بماند.
10. نشاسته ذرت:
خمیر نشاسته ذرت روش خوبی برای کاهش و از بین بردن التهاب و خارشی است که سبب زخم می شود. می توانید خمیر نشاسته ذرت را به راحتی از بازار تهیه کنید و مستقیما روی زخم قرار داده و نتایج آن را خودتان ببینید. در عین حال که می توانید بگذارید تا بماند، اطمینان یابید که به طور مرتب و حداقل 4-5 بار در روز استفاده می کنید.
11. مسواک می تواند مقصر باشد:
هر موقع که زخمی داشتید مسواکتان را عوض کنید چرا که مسواک می تواند میکروب ها را در خود جای داده و حامل ویروس باشد. در صورتی که زخمی داشتید یک مسواک جدید بگیرید.
اگر فردی هستید که نسبت به هریک از روشهای ذکر شده در بالا جهت درمان، سابقه آلرژی دارید مطمنا با دکتر مشورت نمایید. اگر زخمهای زیادی دارید و آنها در حال بزرگ شدن هستند، بهتر است قبل از هرگونه اقدام، با دکتر مشورت نمایید. همچنین مهم است بخاطر داشته باشید در صورتی که دارویی مصرف می کنید و هریک از راه حل های ذکر شده در بالا در تداخل با آنها بود، از بکارگیری آن روش اجتناب کنید.
مهم تر از همه، غذای سالم بخورید و فعالیت ورزشی داشته باشید و سیستم ایمنی بدن خود را جهت جلوگیری از هرگونه مشکل و یا به حداقل رساندن آن تقویت نمایید. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید تا در رژیم غذایی خود آنتی اکسیدان های بیشتری داشته و به مبارزه موثر بدن خود و دفع همه نوع بیماری و مشکلات کمک نمایید.
مصرف روزانه آب را بیشتر کرده و بخاطر داشته باشید زمانی که مسئله، حفظ سلامتی شما است مجبورید کاری انجام دهید. در صورتی که ویروس تبخال گرفته اید می دانید که بهترین اقدام اجتناب از هر گونه کاری است که سبب بازگشت ابتلای دوباره به آن زخم می باشد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه عواملی باعث بوجود آمدن آکنه شده و چه کسانی جوش می زنند

در

علت بوجود آمدن آکنه ناشناخته است، ولی پزشکان معتقد به نتایجی از چند عامل مرتبط هستند. یک عامل مهم در بوجود آمدن آکنه  افزایش هورمون هایی به نام آندروژن (هورمون های جنس مردانه) است. این افزایش در پسران و دختران در دوران بلوغ است و باعث می شود که غدد سباکوس بزرگ شده و سبوم بیشتری در پوست تولید کند. تغییرات هورمونی مربوط به بارداری و یا شروع یا توقف قرص های ضدبارداری نیز می تواند باعث آکنه شود.

 

عامل دیگر، وراثت یا ژنتیک است. محققان معتقند که تمایل به گسترش آکنه می تواند از والدین به ارث برسد. بطور مثال، مطالعات نشان داده اند که بسیاری از پسران در سن مدرسه مبتلا به آکنه، سابقه خانوادگی از این اختلال را دارند. لوازم آرایشی چرب ممکن است سلولهای فولیکل را تغییر داده و آنها را به هم بچسباند و یک انسداد ایجاد کند.

عواملی که می تواند باعث بیش از حد شدن جوش شود، عبارتند از:

- تغییر سطح هورمون در دختران بالغ و زنان بزرگسال 2 تا 7 روز قبل از شروع عادت ماهانه شان.

- روغن محصولات پوستی (مرطوب کننده ها یا لوازم آرایشی) یا چربی ای که در محیط کار با آن مواجه هستید (بطور مثال، یک آشپزخانه با ظرف های سرخ کن) (سیارک

- فشار کلاه های ورزشی یا تجهیزات، کوله پشتی ها، یقه های تنگ، یا لباس های ورزشی تنگ

- محرک های محیطی مانند آلودگی و رطوبت بالا

- فشردن و یا برداشتن جوش ها

- شستشوی سخت پوست

- استرس

- رعایت نکردن بهداشت

افسانه هایی راجع به علل آکنه

افسانه های زیادی راجع به علل آکنه وجود دارد. شکلات و غذای چرب اغلب سرزنش می شوند، ولی شواهد کمی وجود دارد که غذاها تاثیر زیادی در گسترش و رشد آکنه در اکثر افراد دارد. افسانه دیگر این است که پوست کثیف باعث آکنه می شود؛ با این حال، آکنه سرسیاه و دیگر ضایعات آکنه با کثیفی بوجود نمی آیند. استرس باعث آکنه نمی شود ولی تحقیقات نشان می دهد که برای افرادی که جوش می زنند، استرس می تواند آن را بدتر کند.

چه کسانی جوش می زنند؟

مردم با هر نژادی و هر سنی جوش می زنند. ولی در نوجوانان و بزرگسالان جوان رایج تر است. در حدود 80 درصد افراد بین سنین 11 تا 30 سال دچار آکنه در برخی نقاط بدن می شوند. برای اکثر مردم، آکنه با رسیدن آنها به سن 30 سالگی از بین می رود؛ با این حال، برخی افراد در 40 و 50 سالگی هنوز این مشکل پوستی را دارند. (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آکنه چگونه درمان می شود

در

آکنه اغلب توسط متخصصان پوست که پزشکان متخصص مشکلات پوستی هستند، درمان می شود. این پزشکان تمام انواع آکنه بخصوص موارد حاد را درمان می کنند. پزشکانی که عمومی و یا پزشکان خانواده، متخصص اطفال، یا داخلی هستند ممکن است بتوانند بیمارانی با موارد خفیف آکنه را درمان کنند.

اهداف این درمان، درمان ضایعات موجود، متوقف کردن تشکیل ضایعات جدید، جلوگیری از اثر زخم بر اثر آکنه روی پوست، و به حداقل رساندن استرس روانی و خجالت ناشی از این بیماری هستند. درمان دارویی به هدف کاهش مشکلات متعددی است که نقشی در ایجاد آکنه بازی می کنند :(سیارک)

- تجمع غیر طبیعی سلول ها در فولیکل ها

- افزایش تولید چربی

- باکتری

- التهاب

تمام داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. برخی عوارض جانبی ممکن است از دیگران شدیدتر باشند. شما باید داخل بسته همراه با دارویتان را مطالعه کنید و اگر هرگونه سوالی راجع به عوارض جانبی احتمالی داردی از ارائه دهنده مراقبت سلامت خود و یا داروساز بپرسید.

بسته به شدت مشکل پزشک ممکن است یکی از داروهای تجویز نشده (OTC) و/یا داروهای تجویز شده را توصیه کند. برخی از این داروها ممکن است موضعی (اعمال شده روی پوست) و برخی دیگر خوراکی (از طریق خوردن) باشند. پزشک ممکن است استفاده از بیش از یک داروی موضعی یا ترکیب داروهای خوراکی و موضعی را پیشنهاد کند.  (سیارک)

 - چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸کسانی که صورتشان آکنه دارد به هیچ وجه از حوله برای خشک کردن صورت استفاده نکنند.

در ادامه بخوانید...