یازده روش برای درمان تبخال

1. روغن درخت چای:
پنبه ای را به روغن درخت چای آغشته کرده و چند بار در روز و قبل از خواب آن را روی زخم خود بکشید. این موجب خشک شدن و از بین رفتن زخم خواهد شد‌.
2. روغن پرتقال:
روغن پرتقال منبع طبیعی سرشار از ویتامین C است و به از بین رفتن زخم تبخال کمک می‌کند. ویتامین C درد تاول را در بدن تسکین داده و ویروسی را که سبب به وجود آمدن زخم می‌شود از بین می‌برد. روغن پرتقال را 4-5 بار در روز استفاده کنید تا از زخم‌های تبخال خلاص شوید.


3. یخ:
تعجب نکنید چرا که یخ درمان بسیاری از مشکلات و ناراحاتی‌هاست. یخ، تورم را کاهش داده و باعث التیام تبخال می شود. یک تکه یخ را برداشته و روی زخم بگذارید تا تورم و خارش آن را کاهش دهد و به این ترتیب از خارش زیاد آن جلوگیری کنید. (سیارک)
4. روغن نعناع:
روغن نعناع، سرشار از خواص ضد ویروسی و موادی است که به بهبود زخم تبخال کمک خواهد کرد  بدون اینکه هیچ اثری از آن باقی بماند. همچنین متانول بعنوان بخشی از ترکیبات آن عامل شفا بخش خوب، آسان، موثر، کارآمد و سالمی خواهد بود که می‌توانید استفاده کنید. کمی پنبه یا گوش پاکن را برداشته آن را به روغن نعناع آغشته کرده و مستقیما روی زخم تبخال قرار دهید. روغن نعناع را روزانه سه بار و به آرامی استفاده کنید، درد از بین خواهد رفت.
5. سیر:
سیر میخک بخاطر بسیاری از خواص شگفت انگیزش از جمله شفا بخشی، ضد ویروسی، خواص ضد عفونی کننده و اثربخشی آن در بهبود بسیاری از بیماری‌های پیچیده انسانی شناخته شده است. در اوایل صبح چند حبه سیر را خورده و میخک را هم له کرده و مستقیما روی زخم قرار دهید تا درد آن را تسکین داده و زخم را التیام بخشد. این یک درمان خانگی برای مراقبت از زخم بدون هزینه کردن زیاد است. می‌توانید سیر را در اوایل صبح و با معده خالی نیز مصرف کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
6. پراکسید
پراکسید هیدروژن بخاطر خصوصیات آنتی بیوتیکی و نیز تاثیر در پاکسازی پوست، به رفع علائم این زخم و پاکسازی کلی آن کمک می کند. در صورتی که زخم شروع به خون ریزی کند، پروکسید بعنوان ماده منعقد کننده بسیار موثر خواهد بود. از این رو، جهت درمان این زخم، پراکسید را روی تکه پنبه ای زده و هر 2-3 ساعت روی زخم بگذارید. هرگونه خونریزی را متوقف می کند، زخم را التیام می بخشد، اثر زخم را تا حد امکان از بین می برد. همچنین هر نوع باکتری را در اطراف و داخل زخم از بین می برد.
7. وانیل دوست خوب شما:
درست خوانده اید، وانیل یکی از بهترین راه‌حل های شناخته شده برای بهبود و درمان زخم های سرد است. نه، درباره خوردن بستنی یا هر نوع ماده غذایی طعم داده شده با وانیل حرف نمی زنیم. عصاره وانیل خالص بخاطر ارزش دارویی آن شناخته شده است. همچنین وانیلی که تا سطوحی از الکل غنی شده است، رشد و گسترش ویروس را سخت کرده و این بدین معنی است که در درمان زخم موثر خواهد بود. اگر احساس سوزش کردید که این نشانه شروع درد است، یک گوش پاک کن برداشته آن را در عصاره وانیل خیس کرده و سپس آن را روی زخم قرار دهید و به مدت چند دقیقه نگه دارید. استفاده از این عصاره به مدت 5-4 بار در روز نتایج شفابخش و سریعی را بهمراه خواهد داشت.
8. شیرین بیان:‌
ممکن است چیزهای شگفت انگیزی درباره شیرین بیان شنیده باشید یا وقتی بچه بودید آب نبات های آن را خورده اید اما آیا می دانید که برای درمان زخم های سرد هم می توان از آن استفاده کرد. ریشه شیرین بیان دارای اسیدی به نام گلیسیرید ریزین است که از رشد و انتشار ویروس جلوگیری کرده و بدن را در مقابل حملات مجهز می نماید. این سرشار از خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است و از این رو برای درمان زخم های سرد موثر است. بنابراین بهترین روش برای استفاده از آن جهت درمان زخم های سرد این است که مقداری پودر یا عصاره آن را با مقداری آب تازه مخلوط کرده و خمیر بسازید. همچنین می توانید روزانه مخلوط ژله پترولیوم و عصاره آن را بکار گیرید. توصیه می شود تا بهمراه آن از ژله بخاطر خواص شفابخشی هم استفاده کنید، این دو می توانند فرایند شفابخشی را سرعت بخشند. خمیر را روی زخم قرار داده، بگذارید خشک شود و تا زمانی که زخم شفا یابد، این کار را تکرار کنید. (سیارک)
9. شیر:
شاید برای شما مسخره باشد اما شیر درمان خوبی برای زخم های سرد می باشد. تکه پنبه ای را به شیر آغشته کرده و روی زخم قرار دهید و تا مدتی آن را روی زخم نگه دارید. مکررا این کار را انجام دهید و بگذارید باقی بماند.
10. نشاسته ذرت:
خمیر نشاسته ذرت روش خوبی برای کاهش و از بین بردن التهاب و خارشی است که سبب زخم می شود. می توانید خمیر نشاسته ذرت را به راحتی از بازار تهیه کنید و مستقیما روی زخم قرار داده و نتایج آن را خودتان ببینید. در عین حال که می توانید بگذارید تا بماند، اطمینان یابید که به طور مرتب و حداقل 4-5 بار در روز استفاده می کنید.
11. مسواک می تواند مقصر باشد:
هر موقع که زخمی داشتید مسواکتان را عوض کنید چرا که مسواک می تواند میکروب ها را در خود جای داده و حامل ویروس باشد. در صورتی که زخمی داشتید یک مسواک جدید بگیرید.
اگر فردی هستید که نسبت به هریک از روشهای ذکر شده در بالا جهت درمان، سابقه آلرژی دارید مطمنا با دکتر مشورت نمایید. اگر زخمهای زیادی دارید و آنها در حال بزرگ شدن هستند، بهتر است قبل از هرگونه اقدام، با دکتر مشورت نمایید. همچنین مهم است بخاطر داشته باشید در صورتی که دارویی مصرف می کنید و هریک از راه حل های ذکر شده در بالا در تداخل با آنها بود، از بکارگیری آن روش اجتناب کنید.
مهم تر از همه، غذای سالم بخورید و فعالیت ورزشی داشته باشید و سیستم ایمنی بدن خود را جهت جلوگیری از هرگونه مشکل و یا به حداقل رساندن آن تقویت نمایید. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید تا در رژیم غذایی خود آنتی اکسیدان های بیشتری داشته و به مبارزه موثر بدن خود و دفع همه نوع بیماری و مشکلات کمک نمایید.
مصرف روزانه آب را بیشتر کرده و بخاطر داشته باشید زمانی که مسئله، حفظ سلامتی شما است مجبورید کاری انجام دهید. در صورتی که ویروس تبخال گرفته اید می دانید که بهترین اقدام اجتناب از هر گونه کاری است که سبب بازگشت ابتلای دوباره به آن زخم می باشد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید