یازده روش برای درمان تبخال

در

1. روغن درخت چای:
پنبه ای را به روغن درخت چای آغشته کرده و چند بار در روز و قبل از خواب آن را روی زخم خود بکشید. این موجب خشک شدن و از بین رفتن زخم خواهد شد‌.
2. روغن پرتقال:
روغن پرتقال منبع طبیعی سرشار از ویتامین C است و به از بین رفتن زخم تبخال کمک می‌کند. ویتامین C درد تاول را در بدن تسکین داده و ویروسی را که سبب به وجود آمدن زخم می‌شود از بین می‌برد. روغن پرتقال را 4-5 بار در روز استفاده کنید تا از زخم‌های تبخال خلاص شوید.


3. یخ:
تعجب نکنید چرا که یخ درمان بسیاری از مشکلات و ناراحاتی‌هاست. یخ، تورم را کاهش داده و باعث التیام تبخال می شود. یک تکه یخ را برداشته و روی زخم بگذارید تا تورم و خارش آن را کاهش دهد و به این ترتیب از خارش زیاد آن جلوگیری کنید. (سیارک)
4. روغن نعناع:
روغن نعناع، سرشار از خواص ضد ویروسی و موادی است که به بهبود زخم تبخال کمک خواهد کرد  بدون اینکه هیچ اثری از آن باقی بماند. همچنین متانول بعنوان بخشی از ترکیبات آن عامل شفا بخش خوب، آسان، موثر، کارآمد و سالمی خواهد بود که می‌توانید استفاده کنید. کمی پنبه یا گوش پاکن را برداشته آن را به روغن نعناع آغشته کرده و مستقیما روی زخم تبخال قرار دهید. روغن نعناع را روزانه سه بار و به آرامی استفاده کنید، درد از بین خواهد رفت.
5. سیر:
سیر میخک بخاطر بسیاری از خواص شگفت انگیزش از جمله شفا بخشی، ضد ویروسی، خواص ضد عفونی کننده و اثربخشی آن در بهبود بسیاری از بیماری‌های پیچیده انسانی شناخته شده است. در اوایل صبح چند حبه سیر را خورده و میخک را هم له کرده و مستقیما روی زخم قرار دهید تا درد آن را تسکین داده و زخم را التیام بخشد. این یک درمان خانگی برای مراقبت از زخم بدون هزینه کردن زیاد است. می‌توانید سیر را در اوایل صبح و با معده خالی نیز مصرف کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
6. پراکسید
پراکسید هیدروژن بخاطر خصوصیات آنتی بیوتیکی و نیز تاثیر در پاکسازی پوست، به رفع علائم این زخم و پاکسازی کلی آن کمک می کند. در صورتی که زخم شروع به خون ریزی کند، پروکسید بعنوان ماده منعقد کننده بسیار موثر خواهد بود. از این رو، جهت درمان این زخم، پراکسید را روی تکه پنبه ای زده و هر 2-3 ساعت روی زخم بگذارید. هرگونه خونریزی را متوقف می کند، زخم را التیام می بخشد، اثر زخم را تا حد امکان از بین می برد. همچنین هر نوع باکتری را در اطراف و داخل زخم از بین می برد.
7. وانیل دوست خوب شما:
درست خوانده اید، وانیل یکی از بهترین راه‌حل های شناخته شده برای بهبود و درمان زخم های سرد است. نه، درباره خوردن بستنی یا هر نوع ماده غذایی طعم داده شده با وانیل حرف نمی زنیم. عصاره وانیل خالص بخاطر ارزش دارویی آن شناخته شده است. همچنین وانیلی که تا سطوحی از الکل غنی شده است، رشد و گسترش ویروس را سخت کرده و این بدین معنی است که در درمان زخم موثر خواهد بود. اگر احساس سوزش کردید که این نشانه شروع درد است، یک گوش پاک کن برداشته آن را در عصاره وانیل خیس کرده و سپس آن را روی زخم قرار دهید و به مدت چند دقیقه نگه دارید. استفاده از این عصاره به مدت 5-4 بار در روز نتایج شفابخش و سریعی را بهمراه خواهد داشت.
8. شیرین بیان:‌
ممکن است چیزهای شگفت انگیزی درباره شیرین بیان شنیده باشید یا وقتی بچه بودید آب نبات های آن را خورده اید اما آیا می دانید که برای درمان زخم های سرد هم می توان از آن استفاده کرد. ریشه شیرین بیان دارای اسیدی به نام گلیسیرید ریزین است که از رشد و انتشار ویروس جلوگیری کرده و بدن را در مقابل حملات مجهز می نماید. این سرشار از خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است و از این رو برای درمان زخم های سرد موثر است. بنابراین بهترین روش برای استفاده از آن جهت درمان زخم های سرد این است که مقداری پودر یا عصاره آن را با مقداری آب تازه مخلوط کرده و خمیر بسازید. همچنین می توانید روزانه مخلوط ژله پترولیوم و عصاره آن را بکار گیرید. توصیه می شود تا بهمراه آن از ژله بخاطر خواص شفابخشی هم استفاده کنید، این دو می توانند فرایند شفابخشی را سرعت بخشند. خمیر را روی زخم قرار داده، بگذارید خشک شود و تا زمانی که زخم شفا یابد، این کار را تکرار کنید. (سیارک)
9. شیر:
شاید برای شما مسخره باشد اما شیر درمان خوبی برای زخم های سرد می باشد. تکه پنبه ای را به شیر آغشته کرده و روی زخم قرار دهید و تا مدتی آن را روی زخم نگه دارید. مکررا این کار را انجام دهید و بگذارید باقی بماند.
10. نشاسته ذرت:
خمیر نشاسته ذرت روش خوبی برای کاهش و از بین بردن التهاب و خارشی است که سبب زخم می شود. می توانید خمیر نشاسته ذرت را به راحتی از بازار تهیه کنید و مستقیما روی زخم قرار داده و نتایج آن را خودتان ببینید. در عین حال که می توانید بگذارید تا بماند، اطمینان یابید که به طور مرتب و حداقل 4-5 بار در روز استفاده می کنید.
11. مسواک می تواند مقصر باشد:
هر موقع که زخمی داشتید مسواکتان را عوض کنید چرا که مسواک می تواند میکروب ها را در خود جای داده و حامل ویروس باشد. در صورتی که زخمی داشتید یک مسواک جدید بگیرید.
اگر فردی هستید که نسبت به هریک از روشهای ذکر شده در بالا جهت درمان، سابقه آلرژی دارید مطمنا با دکتر مشورت نمایید. اگر زخمهای زیادی دارید و آنها در حال بزرگ شدن هستند، بهتر است قبل از هرگونه اقدام، با دکتر مشورت نمایید. همچنین مهم است بخاطر داشته باشید در صورتی که دارویی مصرف می کنید و هریک از راه حل های ذکر شده در بالا در تداخل با آنها بود، از بکارگیری آن روش اجتناب کنید.
مهم تر از همه، غذای سالم بخورید و فعالیت ورزشی داشته باشید و سیستم ایمنی بدن خود را جهت جلوگیری از هرگونه مشکل و یا به حداقل رساندن آن تقویت نمایید. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید تا در رژیم غذایی خود آنتی اکسیدان های بیشتری داشته و به مبارزه موثر بدن خود و دفع همه نوع بیماری و مشکلات کمک نمایید.
مصرف روزانه آب را بیشتر کرده و بخاطر داشته باشید زمانی که مسئله، حفظ سلامتی شما است مجبورید کاری انجام دهید. در صورتی که ویروس تبخال گرفته اید می دانید که بهترین اقدام اجتناب از هر گونه کاری است که سبب بازگشت ابتلای دوباره به آن زخم می باشد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه سس ورستر شایر

در

مواد لازم جهت تهیه سس ورستر شایر :
روغن زیتون 2 قاشق چای خوری
پیاز خرد شده 1 عدد
فلفل سبز بدون هسته و خرد شده 1 عدد
سرکه 2 فنجان
شربت ذرت 1 و 1/2 فنجان
آب 1 فنجان
لیمو شیرین پوست کنده و درشت خرد شده نصف لیمو
ترب سفید رنده شده 2 قاشق غذاخوری
فیله ماهی خشک و خرد شده 1 و 1/2 قاشق غذاخوری
سیر خرد شده 2 حبه بزرگ
نمک 1 قاشق چای خوری
فلفل سیاه 3/4 قاشق چای خوری
میخک پودر شده 1/8 قاشق چای خوری

طرز تهیه سس ورستر شایر:
روغن زیتون را داخل ماهی تابه بزرگی ریخته و روی حرارت ملایم گرم می کنیم. پیاز و فلفل سبز را اضافه کرده حدودا 3 دقیقه روی حرارت می گذاریم تا پیاز نرم بشود.(سیارک

سرکه، شربت ذرت، آب، لیمو، ترب سفید، ماهی، سیر، نمک، فلفل سیاه و میخک ا اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به جوش بیاید. سپس حرارت را کم می کنیم و حدود 40 دقیقه روی حرارت کم می گذاریم تا کم کم بجوشد و به 3 فنجان برسد. در این مدت هم چند دقیقه یکبار هم میزنیم.

سس را در ظرف مورد نظر (نباید آلومینیومی باشد) می ریزیم و روی ظرف را می پوشانیم و اجازه می دهیم سس خنک بشود.

نکته در مورد نگهداری سس ورسترشایر:
* از این مقدار مواد اولیه 3 فنجان سس بدست می آید.
* این سس در یخچال در ظرف در بسته به مدت 1 هفته قابلیت نگهداری دارد. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص میخک

در

 

 میخک ادویه ای فوق العاده با ارزش غذایی و آنتی اکسیدانی بسیار بالا می باشد. 

بوی میخک پشه ها را فراری می دهد.برای رهایی از نیش پشها مقداری از این ادویه را نزدیک محل خوابیدن قرار دهید.

میخک دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد قارچ و ضد میکروبی می باشد و باعث از بین بردن باکتری ها و میکروب های بد دهان ، بوی بد دهان و همچنین رفع بسیاری از مشکلات گوارشی میگردد.(سیارک

داروی گیاهی میخک ضد نفخ می باشد و بسیاری از مشکلات حرکتی روده از جمله یبوست را برطرف مینماید.

میخک یک درمان عالی برای مشکلات انگلی می باشد.

میخک را می توان به عنوان یک مسکن بسیار قوی برای رفع درد دندان استفاده کرد.

میخک از دو بخش نر و ماده تشکیل شده است.بخش نر همان ساقه و بخش ماده ی آن توپ مانند است.

آقایان برای مصرف میخک فقط ساقه را استفاده کنند ولی خانم ها هر دو بخش را می توانند به عنوان آدامس  برای بر طرف کردن بوی بد دهان بجوند! (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

هشت اتفاق ناگوار که به خاطر استفاده مشترک از وسایل آرایشی رخ می‌دهد

در

گاهی اوقات محتویات کیف آرایشی بهترین دوست شما، از وسایل آرایشی شما بسیار هیجان‌انگیزتر است و آیا تابحال وسوسه نشده اید که محصولات تست فروشگاه Sephora را بر روی صورت خود امتحان کنید. اما احتیاط کنید. وقتی از محصولات زیبایی و وسایل آرایشی  به طور مشترک استفاده می‌کنید، اتفاقاتی که در این پست آورده شده، ممکن است برایتان رخ دهد:

1.   ممکن است دچار تبخال شوید!
دوستان خود را نزدیک و کلکسیون رژلب خود را نزدیک‌تر نگه دارید. الیزابت دونات یک زیباشناس معتبر و مالک EMD Skins Solutions هشدار می‌دهد:" ویروس منفرد تبخال که با نام تاول اطراف دهان یا زخم لب نیز شناخته می‌شود می‌‌تواند توسط ترشحات دهانی که بر روی خط لب، رژ لب، براق کننده لب، و ماتیک جای می‌گیرند منتقل شود. در طول سالیانی که در فروشگاه‌های لوازم آرایش کار کرده‌ام بارها دیده‌ام که مشتریان، بچه‌ها و کارمندان بدون رعایت بهداشت،  محصولات تست را مستقیم بر روی لب‌هایشان می‌مالند که باعث می‌شود شرایط غیربهداشتی‌ای به وجود بیاید. مطمئناً دلتان نمی‌خواهد که یک مالیدن ساده رژ لب منجر به بیماری پوستی واگیردار برای باقی عمرتان بشود. ارزشش را ندارد!
2.   ممکن است مریض شوید!
استفاده مشترک از محصولات لب می‌تواند به معنای مریضی بیشتر باشد. دکتر سپورا شینهاوس، عضو انجمن بیماری‌های پوستی آمریکا، متخصص بیماری‌های پوستی در بورهیلز کالیفرنیا، و آموزشیار پزشکی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، می‌گوید:" فرقی ندارد از رژ لب مدادی، توپی، چرخان یا هر نوع دیگری استفاده کنید. ویروس و باکتری از دهان شما به آن منتقل می‌شود و می‌تواند منجر به پخش ویروس‌های آنفلونزا و سرماخوردگی شود." وی افزود:" لمس با انگشتان کثیف می‌تواند باکتری را از محیط به محفظه محصول منتقل کند. انتقال آن‌ها به دهان شما می‌تواند باعث عارضه پوستی یا بیماری بشود." (سیارک
3.   ممکن است دچار قرمزی چشم شوید!
دکتر دونات می‌گوید:"آماس ملتحمه چشم یکی از رایج‌ترین انواع عفونت است که می‌تواند از طریق لوازم آرایشی چشم منتقل شود، و به شدت مسری است. این وسایل بهداشتی نخواهند بود مگرآنکه با یک ابزار تمیز مانند q-tip یکبار مصرف، کادرک چوبی یا پلاستیکی و/یا مدادچشم مورد استفاده قرار گیرند و بعد از مصرف نیز در الکل گذاشته شوند.
4.   دچار باکتری و التهاب چشم خواهید شد!
جداً لوازم آرایشی دوستانتان را از چشمتان دور نگه دارید. دکتر شینهاوس می‌گوید:" هربار که دسته ریمیل را در درون محفظه بسته و تاریکش فرو می‌برید در معرض جِرم قرار می‌گیرد. پلک‌ها و مژه‌ها می‌توانند حاوی باکتری، ویروس و التهاباتی باشند ( مثلاً آماس پلک، سرخی چشم، آدنوویروس) که در محفظه می‌توانند رشد کنند و به مصرف کننده بعدی منتقل شوند."
5 .ممکن است جوش بزنید!
وقتی بحث پَدهای آرایشی می‌شود مانند بیوتی‌بلندر(یک نوع وسیله آرایشی)، دونات می‌گوید که در تلاش‌هایی برای یافتن بهترین راه بهداشتی‌سازیشان در حال انجام است. " مواد پَدی و مرطوب مانند بیوتی‌بلندرها مکان بی‌نقصی برای رشد سریع باکتری‌ها می‌باشند، پس آن‌ها را نزد خود نگه دارید و اغلب تکانشان دهید به خصوص اگر مستعد جوش زدن هستید." شاید بهتر باشد که فرچه‌های آرایشی خود را نیز نزد به دیگران ندهید مگرآنکه بخواهید آن‌ها را با شامپو یا آب خالی بشویید، و یک شب بین استفادتان خشک نگه دارید. به گفته دونات این تنها راه بهداشتی برای استفاده چند نفره از فرچه‌های لوازم آرایشی است.
6.   سلول‌های پوست مرده و چربی به یکدیگر منتقل می‌کنید!
دونات می‌گوید ممکن است وسوسه شوید تا از وسایل تمیز کننده گران قیمت مانند Clarisonic به طور مشترک با شخص دیگری استفاده کنید، اما این کار را انجام ندهید. " فرچه‌های تمیزکننده برای از بین بردن آرایش، چربی، باکتری و سلول مرده پوست فوق‌العاده هستند ولی از مال دیگران استفاده نکنید." به این فکر کنید که آن فرچه‌ها چقد خوب آلودگی‌های پوست صورت دوستتان را برمیدارد و به این فکر کنید که چیزهایی که روی آن فرچه زندگی می‌کنند بدون اینکه به شکل مناسبی پاک شوند، به صورت شما منتقل می‌شوند. دونات می‌گوید:" شما مسواکتان را با کسی تقسیم نمی‌کنید، می‌کنید؟" (تقسیم می‌کنید؟؟؟!!!!)

7 .خون و سایر مایعات بدنتان را به یکدیگر منتقل می‌کنید!
تیغ خود و هم اتاقیتان را توی حمام در فاصله جدا از هم نگه دارید. اصلاً بر رویشان برچسب بزنید که مبادا تصادفاً از تیغ یکدیگر استفاده کنید. اینطور فکرش را بکنید که دکتر شینهاوس توضیح می‌دهد:" تیغ‌ها فلزات تیز و بُرنده‌ای هستند که می‌توانند بر روی پوست بریدگی‌های بزرگ یا بسیار کوچک ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند ویروس‌ها و باکتری‌های پوستی را در سطح پوستتان پخش کنند و یا به شخص دیگری انتقال دهند. حتی اگر زیر شیر آب آن‌ها را بشویید قطرات ریزی از خون بر روی‌ آن‌ها باقی می‌ماند که ممکن است بیماری‌هایی نظیر هپاتیت و ایدز را منتقل کند."
8 . ممکن است دچار قارچ ناخن پا یا پای ورزشکاران(نوعی بیماری قارچی) شوید!
به دوستتان بگویید از ناخن‌گیر خودش استفاده کند. دکتر شینهاوس می‌گوید:" پا و ناخن‌پا می‌تواند پناهگاه قارچ باشد(به بیماری پای ورزشکاران یا قارچ ناخن پا فکر کنید) که درمانش بسیار مشکل است. افزون بر این، بریدن تصادفی پوستتان آن را مستعد عفونت و ویروس‌های خونی مانند هپاتیت می‌کند." اگر مجبور بودید که شریکی استفاده کنید مثلا در یک موقعیت اضطراری ناخن انگشت پا ناخن‌گیر را با آب شستشو دهید و با الکل پاک کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۱۹واقعا چجوری بعضیا رژ اب همدیگرو استفاده می کنند

۱۳۹۵/۱۲/۲۶Thank you, Daniel, for linking to my post and also for your kind words of enceeragomunt to all of us small bloggers out here on the right. You have brightened my day.

در ادامه بخوانید...

خواص روغن نعناع

در

همه ما حاضریم برای رسیدن به موهایی که  حالتی نرم و درخشان داشته باشند، خشک و یا چرب نباشند هزینه کنیم . با شناخت روز افزون تاثیر روغن نعناع برای تغذیه ی مو  مناسب دیدم که در این مقاله به خواص شگفت انگیز روغن نعناع اشاره ای کنم.

خواص روغن نعناع

روغن نعناع را در زمان استفاده حتما رقیق کنید و از استفاده مستقیم بر روی موها خودداری کنید.برای رقیق کردن ، دو قطره از این روغن را با ۴ استکان آب مخلوط کنید و موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید.

روغن نعناع را می توانید با روغن زیتون و آواکادو مخلوط کنید. یا ازاین روغن 2 تا 3 قطره در شامپو بریزید در صورت خارش پوس سر شامپو را با آب رقیق کنید. روغن نعناع با تحریک فولیکول موها، باعث افزایش رشد مو می شود.این روغن باعث خنک شدن پوست سر شده و شوره سررا از بین می بردبرای خشکی  و خارش پوست سر مناسب است عطر و بوی روغن نعناع خاصیت آرامش بخشی دارد.با استفاده از روغن نعناع می توانید از ریزش موها پیشگیری کنید.از روغن نعناع برای مرطوب کردن  ، حجم دادن طبیعی و براق کردن مو استفاده می شود. برای کاهش چربی موها، پوست سر را با این روغن ماساژ دهید تا چربی موها به سرعت متعادل گردد.(سیارک)

حقیقتی در مورد مردان و شوره سر

آیا استفاده ی کمتر از شامپو به موهای چرب کمک می کند

استفاده از 7 ماده غذایی برای داشتن مو های سالم

با روغن نعناع ماسک بسازید:

ماسک  مو شماره 1 : روغن نعناع با روغن جوجوبا و گلیسیرین،  را با مخلوط کنید وازاثر آن حیرت زده شوید.

ماسک مو شماره 2 :روغن نعناع ، روغن کرچک، روغن درخت چای، روغن نارگیل و روغن ویتامین E  برای موها بسیار مفید می باشد.

 روغن نعناع برای درمان پوست های چرب و شادابی، درخشش و آرامش پوست های چروک استفاده دارد.

از روغن نعناع برای درمان لب های ترک خورده در بسیاری از رژ لب ها استفاده می گردد.

روغن نعناع مسکن درد  برای بدن است ودر درمان سردرد سریع عمل می کند. در واقع روغن نعناع به شل شدن عضلات کمک می کندو برای از بین بردن سوزش معده و دل درد هم استفاده می شود.روغن نعناع ، گرفتگی‌های  دردناک، گاز و نفخ را  که جزو نشانه های سندرم روده تحریک پذیر می باشند، تسکین داده و چای نعناع، تسکین دهنده خوبی برای ناراحتیهای  گاه به گاهِ شکم است. در برخی از تحقیقات اخیر، چای نعناع برزیلی (ساخته شده از گیاه Hyptnis crenata)   به عنوان یک مسکنِ تجویزی موثر بوده است.

مالیدن این روغن بر روی قفسه سینه از سرفه، آسم و گرفتگی بینی پیشگیری می نماید.

روغن نعناع برای دندان ها مفید است و برای مراقبت از دندان ها  دردهان شویه ها و خمیر دندان کاربرد دارد.(سیارک)

چه چیزی باعث سفیدشدن زودرس مو می شود

آیا کندن موها باعث رویش ضخیم تر مو می شود

درمان خارش و شوره ی پوست سر

نظرات

در ادامه بخوانید...