سوسیس یک غذای مجلسی میشه اگه به این 8 مدل درست بشه

در

سوسیس
سوسیس خسته کننده نیست: یک وعده اصلی که همه دوست دارند.

 

سوسیس یک محصول  بسیار محبوب برای میلیون ها نفر است. خوشمزه هستند و تهیه آنها بسیار آسان است. اما فقط جوشاندن آنها در آب و طرز تهیه سرخ کردن در روغن بسیار عادی و ابتدایی است. پس از همه ، شما می خواهید نه تنها خوشمزه ، بلکه با تزیین زیبا نیز بخورید و غذای طراحی شده از نظر زیبایی از نظر ظاهری بسیار اشتها آورتر می شود. ما در بررسی مجموعه ای از ایده های اصلی را برای کسانی که می خواهند خانواده و دوستان خود را شگفت زده و خوشحال کنند جمع آوری کرده ایم.

1. ششلیک سوسیس

سوسیس
سوسیس  در خمیر یک میان وعده با نوشیدنی  ساده و سرگرم کننده برای مهمانی های عصرانه  است .  / عکس


می توانید روی سیخ سوسیس "کباب" درست کنید. آسان است و جالب به نظر می رسد. یک ورق خمیر را پهن کرده و این لایه را به مستطیل هایی با طول یکسان برش داده می شود و سوسیس رادر خمیر بپیچانید.روی ورق پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده پخش کنید. خمیر را با زرده تخم مرغ و بوسله برس آشپزخانه آغشته کرده و در فر بپزید تا نرم شود.

 

2. سوسیس به شکل گل

سوسیس
نان به شکل گل زیبا و اشتها آور به نظر می رسد.  / عکس


یک نان ، تزئین شده به شکل یک گل ، پرشده از سوسیس بسیار زیبا به نظر می رسد. خمیر پیتزا را حلقه حلقه کرده و به صورت مستطیل درآورید ، سوسیس ها را درون آنها بپیچید و لبه ها را خوب بچسبانید. سوسیس های بدست آمده را به قطعاتی به همان اندازه برش داده و برای پوشاندن کف خمیر برش بزنید. سپس با اتصال خمیرهای پر شده با سوسیس بهم چسباندن انتهای آن ، یک گل تشکیل می شود. هر قطعه را برگردانید تا سوسیس قابل مشاهده باشد ، و "گلبرگ" تشکیل شود. خمیر را با زرده تخم مرغ آغشته کرده و در فر بپزید تا نرم شود.

 

3. سوسیس به شکل گل بابونه

سوسیس
"گل بابونه" از سوسیس برای صبحانه ، صبح شما را  شارژ می کند.  / عکس


اگر دارای تخیل قوی باشید ، یک صبحانه بی اهمیت تخم مرغ و سوسیس تبدیل به یک غذای بسیار زیبا می شود. سوسیس را در تمام طول برش بزنید بدون ای که جدا شوند به طوری که شکل "آکاردئون" تشکیل شود و به صورت حلقه ای تا شود. برای راحتی برش ، می توانید ابتدا آن را روی یک سیخ چوبی کباب خرد کنید. سپس کار با چاقو راحت تر خواهد بود - سیخ به شما اجازه نمی دهد سوسیس را کاملا برش دهید. بعد ، خمیر را پهن کرده ، حلقه هایی با قطر همان حلقه سوسیس را برش داده و آنها را کنار هم قرار دهید. سوسیس در خمیر پیچیده می شود ، لبه های دایره را با سیخ بلند می کند و آن را بین برش ها خم می کند. وسط آن را  پنیر رنده شده بپاشید ، زرده تخم مرغ قرار داده و در فر بپزید.

 

"بابونه" را می توان بدون قرار دادن خمیر ، فقط با قرار دادن سوسیس در یک ماهیتابه تهیه کرد. لبه های "آکاردئون" با یک خلال دندان متصل می شوند ، یک تخم مرغ را در داخل شکسته و سرخ کنید. می توانید به جای زرده تخم مرغ ،  زرده و  سفیده را هم بزنید و روی آن را با پیازچه بپاشید.

 

مشاوره مفید: برای روش های خلاقانه سرو ، شما باید سوسیس بلند را انتخاب کنید. آنها به خوبی حلقه می شوند و کار با آنها راحت است. خمیر را می توان به صورت آماده از فروشگاه  برای پیتزا خریداری کرد.

 

4. املت سوسیس   

سوسیس
سرو زیبای املت که با سوسیس قاب گرفته است ، غذا را بیش از پیش اشتها برانگیز می کند.  / عکس


سوسیس همچنین به شما در تزئین املت صبحانه کمک خواهد کرد. چند سوسیس از طول به دو قسمت مساوی بریده می شوند و در ظرف چرب شده به شکل مربع پخش می شوند. فلفل دلمه ای و سوسیس دیگری را به صورت مکعب های کوچک برش داده و در مرکز شکل می ریزیم. دو عدد تخم مرغ با سه قاشق غذاخوری پنیر سفت رنده شده مخلوط کرده ، نمک و فلفل برای مزه اضافه می شود. این مخلوط در وسط مربع ریخته می شود ، سپس در ظرف را با درپوش می پوشانیم و با حرارت کم می پزیم.

 

برای ارائه اصلی یک املت ، سوسیس ها می توانند نه تنها به شکل یک مربع ، بلکه به عنوان مثال به صورت یک ستاره نیز گذاشته شوند. برای شکل دادن سوسیس ها از طول نصف می شوند ، اما کاملاً بریده نمی شوند و انتهای آن با خلال دندان متصل می شوند.

 

5. مینی نان با سوسیس

سوسیس

مینی نان با سوسیس هم کودک و هم بزرگسال را راضی خواهد کرد.  / عکس

 

خوردن  نان با سوسیس دشوار است ، اما اگر آن را به شکل کاپ کیک درست کنید ، یک غذای پیش پا افتاده به یک غذای شیک تبدیل می شود. خمیر پیتزا را به نان همبرگری کوچک جدا کرده و وسط آن را با لیوان خالی کنید. سوسیس ها به قطعاتی به همان اندازه برش داده شوند ، هر قطعه را داخل خمیر گذاشته و در قالب های مافین های کوچک بچینید. خمیر را با زرده  تخم مرغ چرب کنید و نان ها را برای پخت داخل فر بگذارید تا زمانی که نرم شوند.

 

6.  سوسیس مارپیچ 

سوسیس
 سوسیس مارپیچ غیر معمول به نظر می رسد اما انجام آن بسیار آسان است.  / عکس


تهیه مارپیچ ساده است . سوسیس را از سیخ چوبی کباب  رد می کنند و یک برش مارپیچ را با چاقو روی سوسیس می دهند و آن را به دور محور می چرخانند و سپس کمی در امتداد سیخ کش می دهند. یک نوار خمیر را لوله کنید و در قسمت برش خورده آن را به دور سوسیس بپیچید. مارپیچ های تشکیل شده را روی سینی چرب شده فر از قبل گرم شده بچینید تا پخته شوند.

 

7. مینی هات داگ با سوسیس

سوسیسمینی هات داگ های اصلی ساخته شده از سوسیس باعث لذت بیشتر مهمانی می شود.  / عکس


برای مهمانی ها با دوستان ، معمولاً پیتزا سفارش داده می شود. ساده و خوشمزه است اما تکرار آن هر بار خسته کننده است. اما شما می توانید با تهیه یک میان وعده سوسیس دوستان خود را با این ایده خلاقانه متحیر کنید. بسیار ساده تهیه می شود. خمیر پیتزا به صورت مستطیل برش خورده و سوسیس در آنها پیچیده می شود. سپس هر سوسیس از این دست به چهار قسمت مساوی بریده می شود و در دو ردیف در ظرف پخت چیده می شود. در این حالت نیازی به پر شدن کامل ظرف نیست. قطعات در امتداد دو طرف قرار می گیرند و بخشهای خالی را تشکیل می دهند و پارتیشن ها را می گذارند. قالب را در فر قرار داده و می پزیم تا زمانی که مینی هات داگ ها پخته شوند. بعد از خنک شدن ، داخل  با سس گوجه فرنگی ، چیپس و سس های مختلف پر می شوند. 

 

8. سوسیس شکل هشت پا

سوسیس
"هشت پا" روی سیخ بسیار خوشمزه و چشمگیر به نظر می رسد.  / عکس


گزینه دیگر برای میان وعده های بامزه همراه با نوشیدنی برای مهمانی با دوستان ، سوسیس های هشت پا است. آرد (مخلوطی از آرد برنج - 140 گرم و معمولی - 70 گرم) ، کره (10 گرم) ، آب گرم (100 میلی لیتر) ، نمک و بیکینگ پودر در یک کاسه ترکیب شده و خمیر را ورز می دهیم. سوسیس ها را به دو نیم تقسیم می کنند و هر نیمه را به شش قطعه برش می دهند. انتهای این قطعات را در سیخ کباب چوبی فرو کنید. بعد ، یک تکه پنیر زده شود. سپس پنیر و سوسیس را در خمیر می پیچند تا انتهای برشکه پا های هشت پا را تشکیل می دهد ، درآرد سوخاری می زنیم و سرخ می گنیم . چشم های "هشت پا" از تکه های زیتون ساخته شده است.

 

سوسیس

"هشت پا" های خنده دار ساخته شده از سوسیس ، طعم و مزه ای را به سرگرمی جشن اضافه می کند. / عکس

 

همچنین یک نوع "هشت پا" - بدون سیخ چوبی وجود دارد. نیمه سوسیس با فرو بردن انتهای بریده نشده در خمیر ، کاملاً سرخ می شوند. در صورت تمایل می توانید با  سس مایونز روی برش های زیتون یا پروتئین تخم مرغ آب پز شده چشم ها را درست کنید.و در آخر سوسیس تخم مرغ رو اینجوری درست کنین

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه اسپاگتی با سس و فلفل

در

اسپاگتی ، سس و فلفل  را برای درست کردن  یک خوراک ایتالیایی سریع با هم ترکیب کرده  مطمئنا همه ی خانواده از آن خوششان می آید .

مواد لازم برای 4 نفر

- 230 گرم اسپاگتی پخته نشده

- 1 بسته سوسیس گوشت ، روکش آن را جدا کنید. (450 گرم ) 

- 1 عدد پیاز متوسط ، که به 8 قسمت برش خورده

- 1 عدد فلفل دلمه ای سبر متوسط ، خلالی شده

- 1 عدد فلفل دلمه ای زرد و قرمز ، خلالی شده

- 2-3 بوته ی سیر ، خرد شده

- 1 ق س روغن زیتون

- 1عدد کنسرو سیب زمینی خرد شده با جعفری ، سیر و پونه (800 گرم) 

- 1/4 ق چ نمک

- 1/4 ق چ فلفل

- 1/2 پنیر پارمیزان رنده شده  (سیارک

طرز تهیه

  1. پاستا را طبق دستور روی بسته درست کنید.
  2. در این ضمن ، سوسیس را در ظرف چدنی با حرارت متوسط به بالا به مدت 8-10 دقیقه  طبخ کرده و سوسیس را در حین پخت به قطعاتی تقسیم کنید. سوسیس و خرده های آنرا از ظرف چدنی برداشته و به خوبی در روی دستمال حوله ای آبکشی کنید.
  3. پیاز و سپس سه ماده دیگر را در روغن داغ در ظرف چدنی با حرارت متوسط به بالا به مدت 5-6 دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات ترد و برشته شوند ، سرخ کنید. با گوجه ، نمک و فلفل قاطی کرده و به مدت 4 دقیقه یا تا زمان گرم شدن کامل ، بپزید. با سوسیس، پاستا و پنیر مخلوط کنید. مواد را به بشقاب سرو ، منتقل کرده و فورا سرو کنید.  

روش فریز کردن این غذا : پخت را طبق دستور انجام داده و به مدت 30 دقیقه بگذارید خنک شده و مخلوط پاستا را در ظرف غذای 22.86×33.02 سانتی متری قرار دهید. روی آن را محکم با درپوش پلاستیکی و فویل آلومینیومی پوشانده و به مدت دو ماه فریز کنید. 24 ساعت بگذارید در یخچال ذوب شده و اجاق را از قبل در دمای 159 درجه گرم کرده و درپوش پلاستیکی و فویل آلومینیومی را از روی آن بردارید. دوباره روی آن را فویل آلومینیومی کشیده و در دمای 159 درجه به مدت 40-45 دقیقه یا تا زمان گرم شدن کامل ، بپزید.

اسپاگتی بوقلمون با سوسیس و فلفل : یک  بسته ی سوسیس بوقلمون (450 گرم) را به جای سوسیس گوشت بگذارید. روکش روی سوسیس را جدا کرده و روغن زیتون را تا 2 ق س زیادتر کرده و سوسیس را در 1 ق س روغن داغ طبق مرحله ی دو ، طبخ کرده و تمام تکه های سوسیس را از ظرف چدنی جدا کنید. با دستور طبق مراحل پیش رفته و پیاز و سپس سه ماده ی دیگر را در یک ق س روغن باقیمانده سرخ کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

مسمومیت غذایی حاد با سم سوسیس و کشف بوتالیسم

در

به گزارش (سیارک) بسیاری را میکشد،اندکی را درمان میکند."پدر سم شناسی نوشت.، و سم بوتولینوم فرزند منتخب برای این مفهوم دارویی مهم است.بسته به مقدار مصرف و مسیر،این سم باکتریایی قوی یک سم ویرانگر ناشی از مواد غذایی یکی از کشنده ترین سموم شناخته شده بشر، قادر به ایجاد مرگ فلج کننده یا یک پادزهر چین و چروک بسیار محبوب که برای دستیابی به پوست روشن تر مهار و استفاده میشود، است.


بله،سم بوتولینوم یا بوتاکس بیشتر بخاطر کاربردش در معالجات زیبایی معروف است،که چین و چروک های صورت و پا کلاغی را صاف میکند.اما کاربردهای آن فراتر از درمان های سطحیست:بوتولینوم میتواند میگرن را فرو بنشاند،تعریق بیش از حد و ترشح بزاق را غیر فعال کند و درد اندام های منقبض شده در افراد مبتلا به فلج مغزی را ارام کند.عجایب درمانی بوتولینوم و کاربردهای گسترده پزشکی آن تنها به طور کامل از دهه ی 1980 شناخته شده است،اما اندک آگاهی از قدردانی لازم برای کاربرد گسترده این سم عصبی قوی،ابتدا در حدود 200 سال پیش در کار شاعر پزشک علاقه مند به پدیده های روانی و تئاتر عروسک خیمه شب بازی دیده شد.(سیارک
این دکتر جوان،جاستیناس کرنر (Justinus Kerner)،اولین نفری بود که سم بوتولینوم را به عنوان عامل ایجاد شیوع یک سری بیماری ویرانگر در آلمان ،ناشی از سوسیس های بطرز مشکوکی بد،معرفی کرد.وی نه تنها برای تهیه اولین توصیف سیستماتیک بالینی از اثرات سم،بلکه برای امتحان کردن آن بر خودش و پیشگویی دقیق از کاربردهای آن به عنوان درمانگر برای انواعی از بیماری های پزشکی،معروف است.
بوتولینوم ناشی از مواد غذایی، نقطه اوج ناخوشایند مواد غذایی مصرفی اغشته به سم بوتولینوم یا بذرهای کلستریدیوم میکروب گلوله شکل است.این باکتری یک ارگانیسم بادوام است،که در سراسر جهان در خاک یافت میشود.این میکروب میتواند محصول و گوشت را آلوده کند ،و در شرایط گرم درجاییکه اکسیژن نیست سم بوتولینوم را تولید میکند.مجرمان آشپزی معمول مسمویت غذایی حاد (بوتالیسم) شامل مواد غذایی هستند که بد نگه داری میشوند مانند محصولات ترشی انداخته شده،مشروب تند ساخته شده زندان،مربا و ژله و گوشت شور.
دراواخر دهه ی 1790 و اوایل دهه 1800، پادشاهی وورتمبرگ در کشور آلمان گرفتار سوسیس های بد شده بود. در میان جنگ های ناپلئون در حال انجام 1803تا 1815،تولید غذای مناسب با موانع فقر و نبود بهداشت غذایی رو به رو بود.موارد مسمومیت غذایی در منطقه بالا گرفت،پایتخت اشتوگارت وادار به صدور حکم درباره خطرات ناشی از مصرف مضر سوسیس خون دودی در 1802 شد.این شیوع پراکنده با مجموعه ای از علائم عجیب مشخص شدند: تاری دید،افتادگی پلک،لکنت زبان،مشکل بلعیدن،استفراغ و ضعف ماهیچه ای شدید.(سیارک
برای قراردادن دورنمای علمی در نظر،فقط یک نیم قرن قبل،جادوگر ها درقبال شیوع مسمومیت غذایی مقصر شناخته میشدند و این مفهوم که باکتری ها میتوانند ما را مریض کنند تا حدود صد سال عجیب دیگر ظهور نکرد..در میان فلج شدن و مرگ ناشی از سوسیس در وورتمبرگ،بسیاری مسمومیت را ناشی از مصرف اسید پروسیک،یا به عبارت شناخته شده دیگر هیدروژن سیانید ،میپنداشتند.و با این حال جاستیناس کرنر،یک افسر پزشکی 29 ساله ی ساکن ناحیه وورتمبرگ،درمیان شیوعِ درحال جوشش حدسی داشت،یک ایده رادیکال در آن زمان و عصر،که مسمومیت غذایی ناشی از یک سم بیولوژیکی آلی است.(سیارک
در1820،کرنر رساله خود را با تفصیل76مورد " مسمومیت ناشی" از سوسیس منتشرکرد،بطور سیستماتیک این سندروم عجیب را که مشاهده نمود به دستگاه گوارش،شبکه ماهیچه ای عصبی و خودمختار(اتونوم) یا همان سیستم جنگ یا پرواز حمله میکند، شرح داد.این اولین توصیف دقیق از معرفی بالینی بوتالیسم ناشی از غذاست.وی با دقت ذکر کرد که ادراک و سیستم حسی بیمارانش سالم مانده اگرچه ماهیچه های آنان با نشانه هایی از اختلالات عصبی ضعیف شده است.او کشف کرد که علت مرگ ناشی از مسمومیت غذایی حاد، در نهایت از طریق نارسایی تنفسی و قلبی ثانویه به ضعف عضلانی بود.
دوسال بعد،وی رساله دومی را چاپ کرد که در آن نتیجه ی 155 مورد را شرح داد و مکانیزم آن چه را که او سم چربی نامید،حدس زد.کرنر عصاره سوسیس فاسد مخلوط شده با عسل را در دامگاهی از حیوانات کوچک اسیر شده شامل مگس،ملخ،حلزون،پرندگان،قورباغه ها،خرگوش ها و گربه ها توزیع کرد.که اثار مشابهِ مسمومیت غذایی را در مگس و قورباغه بطور یکسان مشاهده کرد.او همچنین برش های کوچکی را در ران یک خرگوش و گربه ایجاد کرد تا بافت های درمعرض را با عصاره سوسیس اغشته کند و مشاهده کرد که "سم چربی"باعث ایجاد اثر فلج موضعی در حیوانات بعد از بهبودی کامل آن ها شده است.کرنر همچنین خود را مسموم کرد.تنها چندقطره از عصاره را بر روی زبان خود قرارداد،او متوجه یک "حس انقباض و خفگی در ناحیه حنجره شد....چندقطره از اسید ریخته شده بر زبان باعث خشکی شدیدی در خارج کام و حلق شد."عصاره مشابه سوسیس فاسد شده مزه ترشی داشت.(سیارک
کرنر متوجه شد که "سم سوسیس"تشابهاتی با دیگر سموم عصبی از جمله نیکوتین،سم مار،و آتروپین از گیاه بلادونا داشت.از آزمایشات بسیار دقیقش نتیجه گرفت که این سم سیگنال های مسدود کننده ای را بر سیستم عصبی وارد و درنتیجه آن چه را که وی "فرایند شیمیایی زندگی" خواند مختل میکند.او نوشت که "ظرفیت هدایت عصبی توسط سم همانند اثر زنگ زدگی بر هادی الکتریکی مختل میشود".(سیارک
درحالیکه از شناسایی که از مکانیسم سم کرده بود راضی نبود.کرنر اولین نفری بود که پیشنهاد داد از "سم سوسیس"میتوان استفاده های خوبی کرد همچون یک عامل درمانی در دوزهای پایین برای مختل کردن سیستم عصبی فوق فعال. و در ادامه این راه به کاربردهای کنونی آن در اورولوژی و نورولوژی رسید.
اگرچه کرنر نتوانست سم را در شکل خالصش منزوی کند،توانست روش عمل آن را بطور دقیق بیان کند و" به عنوان اغازکننده خردمند معالجه مدرن با سم بوتولینوم شناخته میشود".در ادامه انتشارات وی در اوایل دهه 1800،کرنر بطور مناسب به عنوان متخصص مسمومیت سوسیس شهرت یافت و “Wurst Kerner” یا "سوسیس کرنر" خوانده میشد.70 سال دیگر باید سپری میشد تا کلستریدیوم بوتولینوم سم تولید کننده در تکه ای ژامبون الوده شده کشف شود و به درستی استفاده از لاتین سوسیس،"بوتالس"در احترام به خدمت سخت کوشانه ی دانشمند و رویاگرا انتخاب شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه سوسیس خانگی در منزل

در

سوجوک

کمتر کسی پیدا میشه  که سوسیس و کالباس رو دوست نداشته باشه اما با هشدارهایی که نسبت به سوسیس های کارخونه ای می شنویم چه از نطر کیفیت گوشت و موادی که باهاش قاطی میشه و چه از نطر مواد نگه دارنده که برای سلامتی خیلی مضره از هر سمت و سو که نگاه کنیم می بینیم سلامتی برامون مهم تره پس سعی می کنیم مصرف نکنیم ولی خب چکار کنیم که دلمون می خواد ساندویچ سوسیس که داخل روغن جلز و ولز می کنه رو درست کنیم و بخوریم. فکر کردم که میشه خودمون تو خونه بصورت خانگی سوسیس رو درست کنیم که هم از کیفیت گوشتش اطمینان داشته باشیم و هم در مصرف ادویه و نمک رعایت سلامتی رو بکنیم.سوسیس خانگی خیلی خوشمزه است، و آماده کردن آن  راحت است.همه چیزهایی که در طرز تهیه سوسیس خانگی بسیار خوشمزه در پوشش طبیعی یا پوشش مصنوعی لازم دارید،گوشت، نمک، فلفل و سیر است.

 

مواد لازم برای تهیه سوسیس خانگی

- گوشت : یک کیلو و 800 گرم
- چربی : 300 گرم
- سیر :20 گرم
- نمک : 35 گرم
- فلفل سیاه تازه:  بنا به دائقه
- پوشش سوسیس : 3 متر
در کشور های دیگر مشکلی در پیدا کردن یک پوشش طبیعی(روده گوسفند) برای درست کردن سوسیس خانگی وجود ندارد، آن را در سوپرمارکت های بزرگ در بخش های گوشت به نام روده بره طبیعی می فروشند.(سوجوک که نوعی سوسیس خشک است پوشش طبیعی دارد) اما در ایران شخصا خودم ندیده ام اما پوشش های نایلونی در شیرینی فروشی ها برای تولید سوسیس خانگی موجود است.روده های های تمیز شده در مقدار زیادی نمک ذخیره می شوند. قبل از شروع آماده سازی سوسیس خانگی، توصیه می کنم در صورت استفاده از روده طبیعی چک کنید که کاملا تمیز باشد.

 

طرز تهیه سوسیس خانگی

طرز تهیه سوسیس خانگی

گوشت گوساله را به قطعات کوچک ریز کنید. اگر گوشت چرب است، چربی اضافه نکنید، اگر گوشت کم چرب است، بهتر است چربی را اضافه کنید. بهترین راه برای آماده کردن گوشت برای سوسیس خانگی این است که آن را در یک چرخ گوشت با یک شبکه 4 سوراخ (در عکس) چرخ کنید. اگر چنین شبکه ای ندارید چرخ گوشت معمولی هم مناسب است.
به گوشت و چربی چرخ شده، فلفل سیاه، سیر و نمک را اضافه کنید. نازل و پوشش سوسیس را به چرخ گوشت وصل کنید.
گوشت چرخ شده را مطابق تصویر از چرخ گوشت رد کنید. تیغ چرخ گوشت را بیرون بیاورید،  نازل را با کمی روغن چرب کنید (نازل شبیه یک عدد قیف است که در بعضی چرخ گوشت ها در قطعات یدکی موجود است) و پوشش سوسیس را مثل یک جوراب روی نازل چرخ گوشت قرار دهید و محکم کنید.
هنگامی که تمام پوشش سوسیس پر از گوشت شد، به انتهای آن یک گره بزنید. اگر حلقه سوسیس بزرگ است، بهتر است که آن را در چندین محل با یک نخ گره بزنید.سوسیس های اماده را می توانید اول بخار پز کنید و بعد از سرد شدن در غذاهای مختلف با در آوردن از پوشش نایلونی استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سوسیس تخم مرغ رو اینجوری درست کنین

در

سوسیس
 "گل" زرده و سوسیس
"گل" را می توان در هر دو طرف سرخ کرد ، یا فقط در یک طرف 

 

کمی تخیل و یک "گل" خوب از سوسیس و کالباس بدست می آید. سوسیس تخم مرغ یک صبحانه عالی و یک میان وعده برای یک پیک نیک یا مهمانی با دوستان است. گلبرگهای "گل" از سوسیس تشکیل می شوند.

 

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ 

برای تهیه سوسیس تخم مرغ ، سوسیس از طول به دو نیم بریده می شود و برشهای هر یک با فاصله مساوی انجام می شود. برای اینکه به طور تصادفی کاملاً بریده نشود ، می توانید از سیخ های چوبی زیر سوسیس استفاده کنید و سوسیس ها را برش بزنید.

 

هر نیمه به صورت حلقه ای تا می شود و انتهای آن با خلال دندان محکم می شود. سوسیس ها در یک تابه پخش می شوند و زرده تخم مرغ در مرکز ریخته می شود. از هر دو طرف سرخ کنید ، نمک ، فلفل را و در صورت تمایل روی  "گل" را می توان دانه کنجد یا سیاه دانه  بپاشید .

 

برای بدست آوردن تخم مرغ های زیبا ، مهم است که تخم مرغ را در ماهیتابه گرم کنید. ظرف را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. و اگر گرما مناسب باشد ، پروتئین در تماس با ظرف بلافاصله شروع به سفت شدن می کند. یک ترفند کوچک در سفت شدن کامل زرده  کمک می کند. وقتی تخم مرغ کمی سرخ شد ، کمی آب به ماهیتابه اضافه کنید ، در آن را بپوشانید و تا زمانی که زرده کاملا بست ، اجاق را روشن نگه دارید. بخار داغ روی پروتئین تأثیر می گذارد و این عملیات حرارتی به تراکم آن نسبت به زرده کمک می کند. نتیجه این کار سوسیس تخم مرغی کاملا عالی است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 روش پر کردن سوسیس خانگی برای هر نوع سلیقه

در

    سوسیس خانگی
چگونه و از چه چیز سوسیس خانگی درست کنیم: 5 دستور برای هر نوع سلیقه

 

از سوسیس و کالباس های خریداری شده از فروشگاه خسته شده اید که صرف نظر از قیمت ، طعم خوبی ندارند.مدت هاست از گوشت و کتلت خسته شده اید؟ پس چرا تجارت را با لذت ترکیب نکنید و یک سوسیس خانگی آبدار ، معطر و فوق العاده خوشمزه درست نکنید که می توانید برای کار ، تحصیل ، جاده و پیک نیک با خود ببرید.


1. سوسیس خانگی بدون پوسته

سوسیس خانگی

سوسیس خانگی بدون پوسته.  \ عکس

 

با فلفل و سیر ، سوسیس خانگی نسبتاً لطیف و تند و بدون پوسته کاملا جای سوسیس فطرزگاه را خواهد گرفت. راحت است که آن را برای میان وعده با خود ببرید ، هر ظرفی کاملاً با آن ترکیب شده است و همچنین می توانید آن را هم گرم (هم از قبل سرخ شده) و هم سرد سرو کنید. و مزیت اصلی این سوسیس این است که می توان آن را تا دو هفته بدون از بین بردن طعم و مزه حفظ کرد.

مواد لازم:

• فیله گوشت گوساله کم چرب - 1 کیلوگرم ؛
• سیر - 6-7 حبه ؛
• پودر شیر خشک - 10 قاشق چایخوری ؛
• نمک - 1 قاشق غذاخوری ؛
• شکر - 1 قاشق چایخوری ؛
• تخم مرغ - 1 قطعه ؛
• فلفل سیاه آسیاب شده - برای مزه.
• سبزیجات برای مزه - خشک شده.

 

سوسیس خانگی

سوسیس گوساله خانگی خوشمزه.  \ عکس

طرز تهیه:

• تکه های گوشت گوساله را کاملاً در زیر آب سرد جاری بشویید.
• با حوله های کاغذی خشک کنید و به قطعات متوسط ​​برش دهید.
• با چرخ گوشت چرخ کنید.
• سیر ، نمک را با شکر و شیر خشک مخلوط کنید.
• به گوشت چرخ کرده اضافه کنید ، به آرامی مخلوط کنید و دوباره از چرخ گوشت رد کنید.
• سپس تخم مرغ و فلفل را اضافه کنید.
• گوشت چرخ کرده را کاملاً با دست مخلوط کرده و ورز دهید.
• کاغذ پوستی را روی میز پخش کنید.
• گوشت چرخ کرده را در مرکز بگذارید و لوله کنید.
• گوشت چرخ کرده را مانند شکلات در پوست بپیچید.
انتهای آن را محکم با طناب ببندید.
• سپس در فویل بپیچید و انتهای آن را نیز محکم ببندید.
• سوسیس و کالباس حاصل را به قابلمه ای با آب قرار داده و روی حرارت کم قرار دهید.
• به مدت 1.5-2 ساعت روی حرارت کم  بپزید.
• سوسیس پخته شده را از ظرف خارج کنید.
• بگذارید کاملاً خنک شود (فویل را جدا نکنید!) ؛
• به محض اینکه سوسیس سرد شد ، باید آن را به مدت 12-14 ساعت در یخچال بگذارید.
• سپس فویل و کاغذ پوستی را جدا کنید.
• سبزیجات خشک را روی سوسیس بپاشید.
• بیش از دو هفته در یخچال و فریزر نگهداری می شود.

2. سوسیس مرغ خانگی

سوسیس خانگی

سوسیس مرغ.  \ عکس


سوسیس مرغ خانگی رژیم غذایی محسوب می شود و به آرامی روی زبان ذوب می شود. به دلیل ترکیب ساده و مفیدی که دارد ، می تواند حتی به کودکان و به همه کسانی که عادت به مراقبت از سلامتی و شکل بدن خود دارند ، داده شود.

مواد لازم:

• فیله مرغ - 1.5 کیلوگرم ؛
• نمک - 1 قاشق چایخوری ؛
• جوز هندی -  نوک چاقو ؛
• فلفل سیاه آسیاب شده - برای مزه.
• فلفل قرمز - برای مزه.
• گشنیز - برای مزه.
• سیر -2-3 حبه ؛
• شیر خشک  یا خامه - 150 میلی لیتر ؛
• روده .(دوست ندارید از روکش پلاستیکی استفاده کنید)

 

سوسیس خانگی

سوسیس مرغ خانگی.  \ عکس


طرز تهیه:

• فیله مرغ را کاملاً در زیر آب سرد جاری بشویید.
• با حوله های کاغذی خشک کنید.
• قطعه قطعه شود
• با استفاده از یک شبکه درشت در چرخ گوشت چرخ کنید.
• سیر را ریز خرد کرده و با تمام ادویه ها مخلوط کنید.
• به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.
• خوب مخلوط کرده و شیر خشک یا خامه به آن اضافه کنید.
• دوباره هم بزنید.
• بگذارید 15-20 دقیقه بماند.
روده ها را با گوشت چرخ کرده پر کنید.
• سوسیس و کالباس درست کنید و 10-12 ساعت در یخچال قرار دهید.
• روز بعد ، سوسیس را روی یک ورق پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده قرار دهید.
• به مدت یک ساعت در اجاق گاز گرم شده با دمای 170 درجه قرار دهید.
• یا در صورت تمایل می توانید در یک ماهیتابه گود سرخ کنید تا از هر طرف قهوه ای طلایی شود.


3. سوسیس خانگی با جگر

سوسیس خانگی

سوسیس خانگی با جگر.  \ عکس

 

یکی دیگر از دستورهای خوشمزه سوسیس خانگی ، که می توان از جگر برای هر نوع سلیقه ای تهیه کرد (مرغ ، بوقلمون ، گوشت گوساله ، گوشت گاو یا انواع آن). این سوسیس و کالباس با هر ظرف جانبی ، چه برنج آب پز ، چه گندم سیاه ، ماکارونی یا سیب زمینی ، به خوبی مطابقت دارد.

 

مواد لازم:

• جگر - 0.5 کیلوگرم ؛
• چربی گوشت گوساله - 200-250 گرم ؛
• سیر - 1 عدد به اندازه متوسط ​​؛
• پیاز بزرگ - 2 عدد ؛
• نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن؛
• مخلوطی از فلفل های آسیاب شده - برای مزه.
• سبزیجات خشک برای طعم و مزه.
• نشاسته - 2 قاشق چایخوری ؛
• بلغور - 6 قاشق چایخوری ؛
• تخم مرغ - 3.4 عدد؛
• شیر - 0.5 فنجان ؛
• روده با سایز کوچک.(دوست ندارید از روکش پلاستیکی استفاده کنید)

 

سوسیس خانگی

سوسیس خانگی با جگر.  \ عکس


طرز تهیه:

• جگر را کاملا زیر آب روان و سرد بشویید.
• خوب تمیز کنید
• در صورت لزوم ، به مدت 10-15 دقیقه در آب سرد و نمک خیس کنید (برای از بین بردن تلخی).
• سپس روی حوله های کاغذی خشک کنید.
• به قطعات متوسط ​​برش دهید.
• چربی گوشت  را نیز قطعه قطعه کرده و در چرخ گوشت همراه با سیر چرخ کنید.
• پیاز را ریز خرد کنید.
• حدود 5-7 دقیقه در ماهیتابه سرخ کنید.
• به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.
• نمک را با بلغور ، نشاسته ، ادویه جات مخلوط کنید.
• به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.
• سپس تخم مرغ و شیر اضافه کنید.
• خوب مخلوط کنید؛
• روده ها را با توده حاصل پر کنید.
• سوسیس و کالباس درست کنید.
• انتقال به یک ورق پخت که با پوسته پوشانده شده است.
• به مدت 40 دقیقه به اجاق گاز گرم شده با دمای 200 درجه .
• یا در آب نمک حدود 40-50 دقیقه بجوشانید.

 

4. سوسیس خانگی با گندم سیاه

سوسیس خانگی

سوسیس خانگی با گندم سیاه.  \ عکس

 

سوسیس خانگی گندم سیاه می تواند به راحتی از طعم برجسته و عطر و بوی دلپذیر مغذی برخوردار باشد. چنین سوسیسی را می توان در اجاق آب پز یا پخته ، یا در تابه سرخ کرد. و می توانید آن را با نان تازه ، سیب زمینی ، سبزیجات و بسیاری از غذاهای دیگر سرو کنید.

مواد لازم:

• گندم سیاه - 1 لیوان؛
• تکه های گوشت گوساله - 0.5 کیلوگرم ؛
• چربی - 300 گرم
• نمک - 0.5 قاشق غذاخوری ؛
• فلفل سیاه آسیاب شده - برای مزه.
• سیر - 1 عدد کوچک ؛
• روده . (دوست ندارید از روکش پلاستیکی استفاده کنید)

 

سوسیس خانگی

سوسیس گوساله با گندم سیاه.  \ عکس


طرز تهیه:

• گندم سیاه را زیر آب روان و سرد بشویید.
• جوشانده تا زمانی که در آب کمی نرم شود.
• خوب خنک کنید.
• گوشت گوساله را بشویید.
• با حوله های کاغذی خشک کنید.
• قطعه قطعه شدن
• از یک چرخ گوشت روی یک شبکه درشت عبور دهید.
• سیر ریز خرد شده را با نمک و فلفل مخلوط کنید.
• به گوشت چرخ کرده اضافه کرده و مخلوط کنید.
• روده ها را با توده حاصل پر کنید.
• سوسیس و کالباس درست کنید.
• سوسیس و کالباس را در آب جوش قرار دهید.
• به مدت 40-45 دقیقه بپزید.
• به صورت اختیاری ، می توانید در فر پخته یا در تابه سرخ کنید.


5. سوسیس قارچ خانگی

سوسیس خانگی

سوسیس قارچ خانگی تند.  \ عکس


خوشمزه تر از قارچ سرخ شده با سیب زمینی چیست؟ درست است ، فقط سوسیس قارچ خانگی. آنقدر آبدار ، گلگون و معطر که انگشتان خود را لیس می زنید.

مواد لازم:

• تکه های گوشت گوساله - 1 کیلوگرم ؛
• ماالشعیر - 800 گرم؛
• نمک - 0.5 قاشق چایخوری ؛
• پاپریکا - 0.5 قاشق چایخوری ؛
• مخلوطی از فلفل های آسیاب شده - 0.5 قاشق چایخوری ؛
• خردل - 1 قاشق چایخوری ؛
• سیر - 5-6 حبه ؛
• روده .

سوسیس خانگی

سوسیس قارچ خانگی.  \ عکس


طرز تهیه:

• قارچ ها را کاملاً زیر آب روان و سرد بشویید.
• خشک کنید و به دو یا چهار قطعه برش دهید.
• در ماهی تابه  در روغن آفتابگردان کم سرخ کنید.
• گوشت را بشویید.
خشک و قطعه قطعه شود.
• از یک چرخ گوشت (روی یک شبکه بسیار درشت) همراه با قارچ و حبه سیر عبور دهید.
• نمک گوشت چرخ کرده ، فلفل ، خردل و پاپریکا اضافه کنید.
• هم بزنید ؛
• روده ها را با توده حاصل پر کنید.
• سوسیس و کالباس درست کنید.
• انتقال به یک ورق پخت ، که قبلا با کاغذ پخت پوشانده شده است.
• در اجاق گرم شده با دمای 200 درجه به مدت 40-45 دقیقه بگذارید.
• هر دو نوع گرم ، گرم و سرد ، با تزئین یا بدون استفاده از آن را سرو کنید.

۵ روش پخت ماهی خوشمزه

نظرات

در ادامه بخوانید...

مرغ با این ماریناد بسیار خوشمزه و کاراملی می شود

در

مرغ

مرغ با این ماریناد بسیار خوشمزه تر و حتی آبدار و با پوسته کاراملی است!

 

 این دستور العمل به نظر من یکی از موفق ترین ماریناد ها برای مرغ است. بسیار خوشمزه تر است. مرغ فوق العاده آبدار به نظر می رسد ، و چه پوست طلایی اشتها آوری دارد!من این دستور را به شما توصیه می کنم ، همه چیز ساده است ، اما نتیجه نهایی مانند غذایی برای مهمانی و جشن به نظر می رسد!

 

 مواد لازم برای ماریناد انار

ران مرغ - 1 کیلوگرم
آب انار - 250 میلی لیتر
سس سویا - 2 قاشق غذاخوری
روغن  - 2 قاشق غذاخوری.
فلفل قرمز - 1 قاشق غذاخوری 
پودر سیر  - 1 قاشق غذاخوری

 نشاسته - 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه - 1 قاشق چایخوری.
نمک برای  مزه و طعم

طرز تهیه ماریناد

1. برای ماریناد ، سس سویا ، روغن نباتی ، پاپریکا ، سیر خشک ، فلفل سیاه ، (نمک اختیاری) را مخلوط کنید.
2. آب انار را اضافه کنید. نشاسته را در مقدار کمی آب انار هم بزنید و همه چیز را به ماریناد اضافه کنید. مخلوط می کنیم.
3. ران مرغ را به ماریناد آغشته می کنیم و یک ساعت می گذاریم تا مزه دار شود.
4. ران ها را از سمت پوست  در ظرف پخت پهن می کنیم ، ماریناد را می ریزیم و آنها را به مدت 30 دقیقه با دمای 190-200 در فر می گذاریم.
5. بعد از 30 دقیقه. ران ها را برمی گردانیم و دوباره آنها را برای نیم ساعت دیگر درون فر قرار می دهیم.
نتیجه عالی می شود. نوش جان (-:

نظرات

در ادامه بخوانید...