بهترین سبزیجات برای جلوگیری از سرطان کدام اند؟

در

سرطان، این بلای خانمان سوز اسمی است که هر کس با شنیدن آن بدنش از ترس می لرزد. خود این بیماری نیز به نوبه ی خود به زیر مجموعه هایی تقسیم می شود و انواع مختلفی از قبیل سرطان خون، سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان دهانه ی رحم، سرطان مثانه، سرطان دهان، سرطان مری، سرطان ریه، سرطان حنجره و... را شامل می شود. همچنین تومور ها را می توان در دسته بندی به دو نوع بد خیم و خوش خیم تقسیم بندی کرد. تومور مجموعه ای از سلول ها است که به طور غیر عادی رشد کرده اند یا تقسیم سلولی انجام داده اند.

با این توضیحات، هر کسی باید دوست داشته باشد کارهایی را برای پیشگیری از این بیماری انجام دهد. زیرا همه می دانیم پیشگیری بهتر از درمان است. آن هم درمانی که در اطرافمان دیده ایم که پس از شیمی درمانی های طولانی و هزینه های فراوان و رنجی که بیمار تحمل می کند در اغلب موارد در نهایت نتیجه ای نمی دهد و منجر به مرگ انسان می شود.

اشکال کار از کجاست؟ چرا در برخی جاها این بیماری بیشتر است و در برخی جاها کمتر؟ چرا برخی افراد بیشتر دچار می شوند و برخی افراد کمتر؟

جواب این سوالات را می توان در ژنتیک و محیط افراد جست و جو کرد.

ژنتیک که مبحث پیچیده ای است و پرداختن به آن را به زمانی دیگر واگذار می کنیم. اما در مورد محیط افراد به صورت مختصر به آن اشاره می کنیم. یکی از راه هایی که می تواند سرطان را ایجاد کند این است که ساختار DNA تغییر کند و در این صورت این DNA تغییر یافته که مسئول تکثیر سلول های بدن انسان نیز هست، باعث می شود سلول ها به صورت غیر طبیعی تکثیر شوند و با توده هایی که ایجاد می کنند مشکلاتی را برای بدن به وجود بیاورند.

اگر به محیط پیرامون خود نگاهی بیاندازید می توانید عوامل ایجاد سرطان را با کمی تفکر شناسایی کنید.

یکی از این موارد آب آشامیدنی است که از آن برای مدت زمان طولانی استفاده می کنید. اگر از آب چشمه یا چاه استفاده کردید حتما آن را آزمایش کنید. آب مورد استفاده ی شما امکان دارد در زیر زمین با موادی مانند آزبست و ... در تماس باشد و آن ها را در خود حل کند. این مواد اگر با آب وارد بدن شما شوند بر روی بدن تان تأثیر گذاشته و شما را دچار سرطان خواهتد کرد.

موردی دیگر که مهم است، سبک زندگی شما است. سبک زندگی یک مورد کلی است و شامل زیر مجموعه های زیادی می شود. احتمال دارد بگویید که این مقاله در مورد سبزیجات مفید بود و چرا در این مورد سخنی گفته نشده است. بعد از این مقدمه حتما در مورد آن سخن خواهم گفت. فقط تمایل دارم در ابتدا اهمیت موضوع کمی برای شما عزیزان روشن تر شود.

انسان از نظر روانشناختی موجودی جالب توجه است. اگر به او بگویید این ماده را نخور زیرا سمی است و تو را خواهد کشت. مطمئناً آن را نخواهد خورد. اما اگر بگویید چربی نخور زیرا به مرور زمان تو را دچار مریضی خواهد کرد به حرف شما گوش نخواهد داد زیرا نتیجه را دور می بیند و بنابراین خطر ماجرا را کم تر در نظر می گیرد. این مبحث نیز در مورد خطری در دراز مدت صحبت می کند و هر چند که برای خطری در آینده تدارکات را مهیا می کنیم و می خواهیم از آن پیشگیری کنیم اما این خطر بسیار بزرگ است و نباید آن را دست کم گرفت.

تحقیقات جدید می گویند که سبزیجات زیر بهترین ها برای جلوگیری از سرطان هستند.

سبزیجات مصرف کنید. همه ی ما به خوبی می دانیم که این کار بسیار مفید است. از زمانی که کودک بودیم و شاید از سبزیجات زیاد خوشمان نمی آمد، تا زمان حال که (خوشبختانه) بزرگ سال هستیم، همیشه در مورد فواید سبزیجات شنیده ایم.

به طور کلی ما می دانیم که سبزی ها سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند که به بدن کمک می کنند تا به صورت سالم و بهینه کار کند.

ولی همچنین می دانیم که برخی از آن ها از سایرین بهتر هستند (ذرت به دلیل داشتن شکر زیاد و نشاسته ی بالا بدترین آن ها است).

پس بهترین سبزی کدام است؟

مطابق تحقیقات اخیر که در مجله ی بین المللی سرطان (International Journal of cancer) منتشر شد، کشف شد که گنجاندن سبزیجات چلیپایی در تغذیه  مانند: بروکلی، کلم و گل کلم و همچنین سبزیجات زرد و نارنجی مانند: هویج، فلفل زرد و کدو بهترین سبزیجات برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی هستند که پا به سنین بین 27 تا 59 سال گذاشته اند (تحقیقات با شرکت کننده ها برای آزمایش اثر بخشی به مدت 30 سال دنبال شد). هر چند که محققان به طور دقیق مطمئن نیستند که چرا این سبزیجات تا این اندازه مهم هستند، ولی

آن ها به عناصر غذایی کم مصرف (مانند ویتامین ها)، آنتی اکسیدان ها و فیبر موجود در این سبزیجات به عنوان دلیل کلیدی این مسئله استناد می کنند.

به همین دلیل است که این سبزیجات توانایی جلوگیری از پیدایش و رشد تومور را دارند.

دانشمند محقق در بخش تغذیه ی دانشگاه هاروارد، مریم فروید گفت: "هر چند که مطالعات قبلی این ارتباط را پیش بینی کرده اند ولی آن ها مخصوصا برای میوه ها، سبزیجات و زیر گونه های خطرناک سرطان سینه محدود بودند." این مقاله یک تصویر کامل از اهمیت مصرف مقدار زیاد میوه و سبزیجات در جلوگیری از سرطان سینه به ما می دهد.

همچنین محققان دریافتند، زنانی که در هر روز به میزان پنج و نیم وعده میوه و سبزیجات مصرف می کنند، 11% خطر کمتری برای ابتلا به سرطان سینه دارند نسبت به کسانی که دو و نیم وعده یا کمتر در روز مصرف می کنند (هر وعده را به اندازه ی یک بشقاب کوچک مواد خام، سبزیجات برگ دار، نصف بشقاب مواد خام یا سبزیجات پخته یا نصف بشقاب میوه های خرد شده یا پخته شده، در نظر بگیرید). با این اوصاف مصرف زیاد میوه و سبزیجات به طور خاص با میزان پایین خطر ابتلا به تومور های بسیار خطرناک در ارتباط بود. پس چیزهای خوب مصرف کنید تا از زندگی شما محافظت کنند.

پیمانه هایی را برای بسیاری از مواد ضد سرطان در نظر بگیرید.

کلم بروکلی سطح بالایی از کاروتنوئید ها دارد. رنگدانه هایی که به میوه ها و سبزیجات رنگ های تیره ای می بخشند و به جلوگیری از سرطان کمک می کنند. کاروتن بتا که در میوه ها و سبزیجات پیدا می شود، کشف شده است که احتمال ابتلا به سرطان های ریه، سینه، مثانه، دهان، مری و سایر انواع را کاهش می دهد.

گوجه فرنگی ها غنی از لیکوپن هستند، یک کاروتن و رنگدانه ی کاروتنوئید به رنگ قرمز روشن که ما همچنین می دانیم به دفع سرطان کمک می کند.

هندوانه نیز سرشار از لیکوپن است.

کشف شده است که ویتامین C خطر ابتلا به سرطان های مری و معده را کاهش می دهد، همچنین یک آنتی اکسیدان است و مواد شیمیایی را که موجب سرطان می شوند و در بدن تولید می شوند را خنثی می کند.

فلفل ها هم دارای ویتامین C زیادی هستند، فلفل هایی که سطح زیادی ویتامین C دارند زرد رنگ و فلفل هایی که سطح کمتری ویتامین C دارند سبز رنگ هستند.

یکی دیگر از سبزیجات چلیپایی کلم بروکسل است که حاوی فلاون ها و ایندول ها است که مشخصات ضد سرطان دارند.

گریپ فروت روشن 1.7 میکرو گرم سلنیوم دارد (که بیشتر از اغلب میوه ها است) و تأثیراتی مشابه آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و کاروتن بتا دارد.

اسفناج سرشار از کاروتنوئید ها و سلنیوم است.

همه ی این مواد که تا کنون نام برده شد، خاصیت ضد سرطانی داشتند که از آن پیشگیری می کنند و آن را دفع می کنند. البته مشخص است که این موارد تمام مواد ضد سرطان نیستند و سرطان نیز تنها بیماری نیست که باید از آن پیشگیری کرد.

همان طور که در ابتدای مقاله نیز توضیح دادم، ما برای داشتن زندگی سالم تر باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم. سبک زندگی یعنی تمام رفتارهای روزمره ای که انجام می دهیم. با این کار و روی آوردن به رفتارهای سالم تر مانند ورزش و خوردن غذاهای ارگانیک و سالم، خواب کافی و ... می توانیم از سلامت جسمی بیشتری برخوردار باشیم.

اگر شما به داشتن سبک زندگی سالم و مخصوصا موضوعاتی از قبیل موضوعی که در این مقاله مطرح شد، علاقه مند هستید، به برنامه ی 100 راهکار لاغری که در کافه بازار وجود دارد مراجعه کنید. این برنامه کاملا رایگان است. البته برنامه در مورد داشتن سبک زندگی سالم و مواد خوراکی مفید و مضر است که در عین حال باعث می شوند بدن شما تناسب وزن را حفظ کند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که خوردنشان باعث رشد مژه ها می شود

در


(سیارک) : داشتن یک تغذیه متعادل و سالم یک گام مهم دیگر برای رشد سالم مژه است. مژه های شما به ذخیره کافی از ویتامینها و مواد معدنی نیاز دارند مثل ویتامینهای A،B،C، و E و آهن، زینک، مس، منیزیم و سلنیوم برای رشد مو مهم هستند.

امگا 3

اسیدهای چرب امگا3 رشد مژه های پر و براق را بهبود می بخشند.

غذاها شامل: روغن تخم کتان، روغن ماهی، بذر chia، گردو، خاویار، ماهی چرب، غذاهای دریایی، سویا، و اسفناج

ویتامین B5

این ویتامین جریان خون را افزایش داده و به ضخیم شدن مژه ها کمک می کند.

غذاها شامل: جگر مرغ، تخمه افتابگردان، سمن وحشی، و اوکادو

آهن

آهن حاوی فریتین است که به سلولهای پروتئینی مو کمک می کند. این در هر سلولی در بدن شما یافت می شود و برای مژه های سالم ضروری است.(سیارک)

غذاها شامل: گوشت قرمز، غلاتی که با آهن تقویت شده، سبزیجات

پروتئین

وقتی پوتئین کافی به شما نرسد رشد موی شما متوقف می شودچون این یک جز سازنده ضروری برای رشد سلول جدید است.

غذاها شامل: ماست یونانی، پنیر دلمه شده، تخم مرغ، گوشت کم چربیف توفو، و عدس

خوارکی های دیگری که برای رشد مژه ها اضافه می شوند:

دارچین به گردش خون کمک می کند و اکسیژنو مواد مغذی را به فولکولهای مو می رساند و رشد را تحریک می کند.

دارچین را به قهوه، شکلات داغ، آرد جو دوسر و کاری ها اضافه کنید.

سیر رشد مو را افزایش می دهد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.   

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مواد غذایی سرشار از سلنیوم

در
مواد غذایی سرشار از سلنیوم

 

سلنیوم چیست

سلنیوم در سال 1817 توسط جنیس جاکوب کشف شد.در ابتدا سلنیوم به عنوان یک ماده سمی در نظر گرفته شد، اما بعد از کشف توانایی آن در مقاومت در برابر سرطان، این عنصر به عنوان عامل شفا و معجزه شناخته شد. شرایط اصلی این است که با دوز واقعی درمان تطابق داشته باشد.
در انسان، این ترکیب برای فعالیت عادی سیستم عصبی، قلب و عروق، غده تیروئید، حفظ ایمنی و جوانی ضروری است.
 
خواص اصلی سلنیوم فعالیت ضد توموری آن است این عنصر موجب خنثی سازی رادیکال های آزاد می شود. سلنیوم به اکسید، آب ، اسید سولفوریک و هیدروکلریک مقاوم است .
در بدن انسان، سلنیوم در کبد، کلیه ها، طحال، قلب، مغز استخوان، ریه ها، پوست و اسپرم تجمع می یابد. غلظت کل میکرولیمنت در اندام های داخلی از چهارده میلیگرم تجاوز نمی کند.
برای جذب بهتر سلنیوم، توصیه می شود در همان زمان ویتامین E ، C را مصرف کنید . در عین حال، سولفاتها، جیوه، فنسیتین، مس ، پاراستامول، داروهای ضد مالاریا، برعکس، جذب ترکیب را کاهش می دهند که در نهایت می تواند منجر به کمبود سلنیوم در بدن شود.
 
Selenmethionine، selencysteine ​​(یک فرم طبیعی از ترکیب) دارای بالاترین درجه هضم - تا 98٪. از فرم حیوانی است، بدن تنها 30٪ از عنصر را جذب می کند و از مواد معدنی (سلنیوم سدیم) 10٪ را جذب می کند.
این عنصر ریز نقش مهمی در حفظ سلامتی دارد. بنابراین، پس از اضافه کردن سلنیوم به رژیم غذایی، تعداد سرطان ها 1.8 برابر کاهش یافته، تعداد آسیب ها 2.5 درصد و بیماری های سیستم غدد درون ریز 77٪ کاهش یافته است.

 

تاثیر سلنیوم در بدن انسان

شامل 200 آنزیم، هورمون است. علاوه بر این عنصر به شکل سلنوسیستین آمینو اسید در پروتئین به عنوان یک پیوند وجود دارد.
- فعالیت سلول های بنیادی را افزایش می دهد، الاستیسیته شدن پوست را کاهش می دهد.
- 80 درصد انرژی (ATP) را تامین می کند.
- آنتی اکسیدانی بدن را تحریک می کند.
- فعالیت هورمونهای تیروکسین (T4) و triiodothyronine (T3 را عادی می کند.
- سلنیوم مانع توسعه نئوپلاسم های بدخیم، آب مروارید، کولیت، ریه، آرتریت، پسوریازیس، آسم برونش می شود.
- افزایش فعالیت بدنی، خواب، خلق و خوی، وضعیت ناخن ها، مو، پوست، رفع سردرد را بهبود می بخشد.
- شرکت در سنتز کوآنزیم Q-10.
- سلنیوم به عنوان جزء اصلی آنزیم گلوتاتینون عمل می کند که از اندام های داخلی از مواد سمی تشکیل شده در طی تجزیه سموم محافظت می کند.
- بهبود چربی، پروتئین، متابولیسم کربوهیدرات.
- مهار هیستامین، نشان دادن خواص ضد دیستروفیک و ضد آلرژی قوی است.
- سلنیوم باعث ترویج بافت، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد قلب،بهبود عملکرد غدد جنسی می شود (تولید تستوسترون را فعال می کند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد، باعث زنده ماندن اسپرم ها، و باعث یائسگی دیرتر در زنان می شود.
- سلنیوم بدن را از مسمومیت با گازهای خروجی، دود سیگار، کادمیوم، سرب، تالیم محافظت می کند و اثرات مضر جیوه، آرسنیک را خنثی می کند.
- فعالیت سیستم های غدد درون ریز و عصبی را تثبیت می کند.
- جالب توجه است، ترکیبات سلنیوم در دوران سکته مغزی یا شوک، فشار خون را کاهش می دهند.
- شامپو حاوی این ماده معدنی باعث از بین رفتن شوره سر می شود.
 
- سلنیم نقش مهمی در بدن یک زن باردار دارد: سلنیوم به پیشرفت طبیعی جنین، کاهش احتمال سقط جنین، ظهور آسیب شناسی ها، و همچنین حالت عاطفی ناپایدار مادر آینده را کاهش می دهد.
 
- با بالا رفتن سن، مقدار میکرولیت در بدن کاهش می یابد: پس از 60 سال 7٪ و 75سال - 24٪.
 

 

نحوه مصرف سلنیوم

نیاز روزانه به سلنیوم
چه مقدار از سلنیوم باید مصرف کنید، در نظر بگیرید:
 
نوزادان 1-3 ساله - 20 میکروگرم
کودکان 4-8 ساله - 30 میکروگرم
دانش آموزان 9 تا 13 ساله - 40 میکروگرم
نوجوانان 14-18 ساله - 55 میکروگرم
زنان بالای 19 سال - 55 میکروگرم
مردان بالای 19 سال - 70 میکروگرم
زنان باردار و شیرده - 65 تا 75 میکروگرم.
 
پزشک بر اساس تصویر بالینی دوره بیماری، دوز درمانی را انتخاب می کند.
کمبود ترکیبات در بدن اگر شخصی به طور منظم کمتر از 5 میکروگرم ماده معدنی در روز مصرف کند، توسعه می یابد. نوزادان از شیر مادر خود سلنیوم دریافت می کنند.
 

 

علل کمبود سلنیوم

وضعیت محیط زیست نامطلوب
مصرف استروئید های آنابولیک
تغذیه نامتعادل
کار فیزیکی سخت
حضور ترکیبات آرسنیک در غذا، آب، هوا
ورزش شدید
محتوای زیاد نیترات در سبزیجات
خوردن گوشت از حیواناتی که با هورمون رشد تغذیه می شوند
مصرف داروهای ضد مالاریا، داروهای آرام بخش، پاراستامول
زندگی در منطقه دور از دریا و یا با آب و هوای داغ
استفاده زیاد از غذاهای فست فودی، شیرینی جات، کالاهای کنسرو شده.
 

 

علائم کمبود سلنیوم

علائم اولیه کمبود سلنیوم در بدن (عدم تا 40٪):
کاهش دقت بینایی
خستگی مزمن
کم فیزیکی، استقامت کم ذهنی
پیری زودرس،یائسگی زودرس
سرماخوردگی مکرر به علت ایمنی ضعیف
بیماری های پوسچول پوست
بازسازی طولانی بافت پس از آسیب پوست (سوختگی، کاهش، آسیب)
فقدان میل جنسی، ناتوانی جنسی، ناباروری مردانه.
 

پیامدهای کمبود سلنیوم مزمن (تا 100٪)

چاقی یا دیابت
گواتر آندمیک، اختلالات غده تیروئید
بیماری های انکولوژیک، بیماری زنان
اختلالات هورمونی
آترواسکلروز، فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی
سقط جنین، زایمان زودرس
آسم، آرتریت روماتوئید، کرتینیسم اندمیک
بیماری Keshan-Kashin-Bek، دوم، به نوبه خود منجر به استئوآرتروپاتی می شود.
افراد دارای اضافه وزن اغلب از کمبود سلنیوم در بدن رنج می برند. دلیل این رابطه این است که کمبود این ماده معدنی عملکرد غده تیروئید را مختل می کند، در نتیجه، سوخت و ساز بدن کاهش می یابد و وزن بدن اضافه می شود.

سلنیوم اضافی در بدن

دوز سمی برای بدن، که باعث مسمومیت می شود - 5 میلی گرم ماده معدنی در روز است.
 
خطرناک ترین برای سلامت انسان، selenium، selenic acid و selenide هیدروژن است.
 
نقض متابولیسم سلنیوم
نقض متابولیسم سلنیوم در میان کارگران در صنایع شیشه، پالایش نفت، ریخته گری، الکترونیک، رنگ و لاک الکل، صنایع ریخته گری مس، دیده می شود. علاوه بر این، افرادی که در تولید سولفید سلنیوم، سلنیت سدیم (دارویی)، آفت کش ها (صنایع شیمیایی) دخیل هستند، در معرض خطر هستند.
 

 

علائم مصرف بیش از حد سلنیوم در بدن

ضعف
ورم معده و روده (gastroenterocolitis)
سردرد
سرفه قوی، احساس تنگی در قفسه سینه
تهوع و استفراغ
بوی سیر از پوست
درد در چشم
اسهال
از دست دادن اشتها
ریزش مو، حساسیت دندان، ناخن های شکننده
لایه برداری از پوست
خستگی ثابت
حالت هیستریک
 

 

پیامدهای مصرف بیش از حد سلنیوم

انسداد گروه سولفیدریل، منجر به غیر فعال شدن آنزیم ها می شود.
نقض متابولیسم پروتئین
فشار خون پایین
نقص سیستم عصبی
افزایش نفوذپذیری مویرگی
توسعه اتون، کم خونی، آرتریت، برونکوپنیومونی، آسیب کبدی.
در موارد شدید، مرگ ممکن است.
به یاد داشته باشید که مازاد سلنیوم می تواند رشد تومورهای بدخیم را تحریک کند، بنابراین باید میزان مصرف ترکیبات مصرف شده در روز را دقیقا کنترل کنید.
 

 

مواد غذایی سرشار از سلنیوم

به یاد داشته باشید که میزان جذب مواد معدنی از جمله سلنیوم از منابع غذایی 98 درصد است و 10 درصد از مکمل ها جذب می شود . در عین حال، استفاده غیرمستقیم مواد معدنی به شکل دارو و مکمل می تواند منجر به افزایش مصرف بیش از حد این مواد در بدن شود.
 
غذا های سرشار از سلنیوم
 
 
نام محصول محتوای سلنیوم در هر 100 گرم محصول، میکروگرم
آجیل تازه 1500
لابسترهای پخته شده 129
قارچ (خشک) 105
قارچ سفید (خشک شده) 95
نارگیل 80
پسته 43
سیر 30
گندم 25
سینه مرغ، گوشت سرخ شده 24
دانه های آفتابگردان 23
نان سفید 22
ماهی دریایی 2 - 20
پاستاغنی شده، پخته شده، ½ فنجان 18
گندم، ذرت 17
سمولینا 15
آرد گندم 1.2 درجه 14
فرنی گندم سیاه 14
ماهی تن 12
سبوس گندم 12
تخم مرغ 11
غلات ، برنج 11
لوبیا 10
نخود 8
سویا 7
جگر، گوشت گاو 6
گردو 5
پنیر چدار 4
 
گرما محتوای مواد معدنی را در مواد غذایی 30 تا 60 درصد کاهش می دهد.
 
سلنیوم متعلق به رده مواد معدنی است که با مصرف بیش از حد باعث ایجاد اثر سمی در بدن می شود. با این حال، مصرف بیش از حد از عنصر به همان اندازه مخرب است که کمبود آن، بنابراین مهم است که در رژیم غذایی و تغذیه، کنترل توازن ترکیب در بدن را رعایت کنیم.
 
مصرف منظم سلنیوم خطر ابتلا به سرطان ریه، روده بزرگ، رکتوم،  پروستات و مرگ و میر کلی از تومورهای بدخیم را کاهش می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا سلنیوم می تواند خطر پوکی استخوان را کاهش دهد

در
سلنیوم و خطر پوکی استخوان

 

سلنیوم و خطر پوکی استخوان

یک مطالعه جدید در چین ارتباطی بین رژیم غذایی حاوی سلنیوم و خطر پوکی استخوان مشاهده می کند. اگرچه محققان نمی توانند مشخص کنند که این پیوند علّی است ، اما خواستار بررسی بیشتر هستند.این مطالعه جدید سؤال می کند که آیا مصرف سلنیوم با خطر پوکی استخوان ارتباط دارد یا خیر؟
 
در طول زندگی ، بدن به طور مداوم استخوان را تجزیه می کند ، آن را مجدداً جذب می کند و دوباره این چرخه تکرار می شود. در پوکی استخوان ، اصلاح استخوان نمی تواند با سرعت از دست دادن استخوان سازگار باشد.
 
این روند بدان معنی است که با گذشت زمان ، استخوان ها ضعیف تر شده و مستعد شکستگی می شوند . پوکی استخوان عمدتاً در بزرگسالان سالخورده ، و در سطح جهان ، تخمین زده می شود، 200 میلیون نفر مبتلا به پوکی استخوان هستند.
 
 
این بیماری تقریباً از هر 3 زن بالای 50 سال حدود 1 زن را تحت تأثیر قرار می دهد ، در حالی که 1 نفر از 5 تن از مردان دچار شکستگی هایی می شوند که پوکی استخوان در طول زندگی به شکستگی مربوط می شود.
 
برخی از عوامل خطر پوکی استخوان وجود دارد که افراد نمی توانند از آن جلوگیری کنند ، از جمله پیشرفت سن و جنس. اما متخصصان همچنین برخی عوامل خطر پذیر را شناسایی کرده اند ، برای مثال ، استعمال دخانیات و نوشیدن الکل باعث افزایش خطر می شود.
 
دانشمندان همچنین معتقدند که عوامل رژیم غذایی ممکن است نقشی داشته باشند. تا به امروز ، بیشتر تحقیقات در زمینه تغذیه و پوکی استخوان بر این موضوع که کلسیم به دلیل نقش محوری آن در سلامت استخوان ها متمرکز شده است.
 
با این حال محققان جدیدترین مطالعات معتقدند که سایر ریز مغذی ها می توانند بر خطر پوکی استخوان تأثیر بگذارند. آنها تصمیم گرفتند که روی سلنیوم تمرکز کنند. دانشمندان نتایج خود را در ژورنال BMC اسکلتی عضلانی منتشر کردند .

 

سلنیوم چیست

سلنیوم یک ماده معدنی است که برای سلامتی انسان ضروری است. این ماده در بسیاری از سیستم های بدن نقش ایفا می کند و در طیف گسترده ای از غذاها از جمله ماهی ، صدف ، گوشت قرمز ، غلات ، تخم مرغ ، مرغ ، جگر و سیر وجود دارد.
 
اگرچه تعداد معدودی از مطالعات اولیه به تأثیر سلنیم بر پوکی استخوان پرداخته اند ، اما شواهد قطعی نبوده است.
 
برای برطرف کردن این شکاف در دانش ما ، آخرین محققان داده هایی از 6.267 شرکت کننده را که به بخش مرکز معاینه سلامت بیمارستان Xiangya ، دانشگاه مرکزی جنوبی ، چین مراجعه کرده اند ، گرفتند.
 
پرستاران با همه شرکت کنندگان ثبت نام شده تعامل داشتند و اطلاعاتی در مورد شیوه زندگی و جمعیتی آنها جمع آوری کردند. همه شرکت کنندگان 40 سال و بالاتر بودند و پرسشنامه های تفصیلی فراوانی مواد غذایی را تکمیل کردند.
 
نکته مهم این است که دانشمندان پارامترهای دیگری را نیز تحت تأثیر قرار داده اند که می تواند بر پوکی استخوان تأثیر بگذارد ، مانند نوشیدن ، وضعیت سیگار کشیدن ، شاخص توده بدنی ( BMI ) و سطح فعالیت بدنی
 

 

سلنیوم و پوکی استخوان

به طور کلی ، پوکی استخوان در 9/9٪ از شرکت کنندگان - 3/2٪ در مردان و 7/19٪ در زنان بود. دانشمندان با استفاده از داده های پرسشنامه ، شرکت کنندگان را به چهار گروه تقسیم کردند که آنها را برای بالاترین و کمترین میزان دریافت سلنیوم رتبه بندی کردند.
 
همانطور که انتظار می رفت ، افراد با کمترین میزان سلنیوم در رژیم غذایی بیشترین خطر ابتلا به پوکی استخوان را داشتند. محققان یک رابطه پاسخ دوز مشاهده کردند. به عبارت دیگر ، مصرف سلنیوم با خطر ابتلا به پوکی استخوان همبستگی منفی دارد - هرچه فرد بیشتر مصرف کند ، خطر پوکی استخوان کمتر است.
 
حتی پس از کنترل عواملی مانند سن ، جنس و BMI ، رابطه همچنان معنی دار بود. این همچنین برای مردان و پسران صادق بود. محققان نتیجه گرفتند:
 
" یافته های مطالعه ما ممکن است اشاره ای به پاتوژنز [پوکی استخوان] کند ، و مطالعات آینده در مورد رژیم غذایی از جمله مصرف مکمل [سلنیوم] ، در مورد خطر [پوکی استخوان] ضروری است."
 
در مقاله خود ، محققان در مورد برخی از مکانیسم هایی صحبت می کنند که سلنیوم ممکن است بر خطر پوکی استخوان تأثیر بگذارد. آنها توضیح می دهند که چگونه فعالیت مولکولهای ایمنی ، مانند سیتوکین ها ، پیشرفت پوکی استخوان را سرعت می بخشند و سلنیوم ممکن است این مولکول ها را مهار کند.
 
ثانیاً ، سلنیوم بخشی از آنزیم های آنتی اکسیدانی وابسته به سلنیوم را تشکیل می دهد ، که گونه های اکسیژن واکنش پذیر را در درون سلول ها پراکنده می کند.
 
گونه های واکنش پذیر اکسیژن به عنوان یک محصول جانبی متابولیسم اکسیژن رخ داده و نقش های مفیدی در بدن دارند. با این حال ، اگر آنها ساخته شوند ، باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شوند ، که می تواند به سلول ها آسیب برساند. بنابراین، سطوح پایین تر از سلنیوم ممکن است اکسیداتیو افزایش استرس را باعث شود .
 
این مهم است زیرا ، همانطور که محققان توضیح می دهند ، مواردی وجود دارد که شواهد استرس اکسیداتیو ممکن است بر پیشرفت پوکی استخوان تأثیر بگذارد.
 
محدودیت ها و آینده
محققان معتقدند که این اولین مطالعه ای است که میزان مصرف سلنیوم رژیم غذایی را به طور مستقیم به پوکی استخوان مربوط می کند. اگرچه آنها از یک نمونه نسبتاً بزرگ استفاده کرده و طیف گسترده ای از متغیرها را به خود اختصاص داده اند ، اما هنوز هم محدودیت های قابل توجهی وجود دارد.
 
به عنوان مثال ، هر مطالعه ای که به مصرف مواد غذایی گزارش شده وابسته باشد ، ممکن است در معرض خطا باشد. محققان همچنین توضیح می دهند که میزان سلنیوم در مواد غذایی می تواند متفاوت باشد ، و روش های آماده سازی نیز بر میزان سلنیوم در دسترس تأثیر می گذارد.
همچنین ، در مطالعات مشاهده ای مانند این ، نمی توان رابطه علّی بین سلنیوم رژیم غذایی و پیامدهای بیماری را تأیید کرد. همیشه این احتمال وجود دارد که سایر عوامل در نتایج تأثیرگذار باشند.
 
با افزایش سن متوسط ​​جمعیت به آرامی پوکی استخوان شیوع بیشتری پیدا می کند. درک اینکه چگونه می توانیم خطر را کاهش دهیم بسیار مهم است و مطمئناً کارهای بیشتری دنبال می شوند.
 
سلنیوم و خطر پوکی استخوان

 

استخوان

استخوان ها بیش از داربست هایی هستند که بدن را در کنار هم نگه می دارند. استخوان ها در هر شکل و اندازه ای قرار می گیرند و نقش های بسیاری دارند. در این مقاله عملکرد آنها ، آنچه از آنها ساخته شده اند و انواع سلول های درگیر را توضیح می دهیم.
با وجود برداشت های اول ، استخوان ها زنده هستند ، بافت های فعال که دائماً در حال ترمیم هستند.
استخوانها عملکردهای زیادی دارند. آنها از لحاظ ساختاری بدن را پشتیبانی می کنند ، از اندام های حیاتی ما محافظت می کنند و به ما اجازه می دهند حرکت کنیم. همچنین ، آنها محیطی را برای مغز استخوان ، جایی که سلولهای خونی ایجاد می شوند ، فراهم می کنند و به عنوان یک محل ذخیره مواد معدنی ، به ویژه کلسیم عمل می کنند .
 
هنگام تولد ، حدود 270 استخوان نرم داریم. با رشد ، برخی از این استخوان ها پس از رسیدن به بزرگسالی ، 206 استخوان داریم.
 
بزرگترین استخوان در بدن انسان، استخوان ران است و کوچکترین آن استخوان های گوش میانی است که فقط 3 میلی متر (میلی متر) طول دارند.
 
استخوان ها بیشتر از کلاژن پروتئین ساخته شده اند ، که یک چارچوب نرم را تشکیل می دهد. فسفات کلسیم معدنی این چارچوب را سخت می کند و به آن قدرت می دهد. بیش از 99 درصد کلسیم بدن در استخوانها و دندانهای ما نگهداری می شود.
 
استخوان ها از ساختار داخلی شبیه به لانه زنبوری برخوردار هستند که باعث می شود آنها سفت و سخت و در عین حال نسبتاً سبک باشند.
 

 

ساختار استخوان

استخوان ها از دو نوع بافت تشکیل شده اند:
 
1. استخوان فشرده (قشر مغز): یک لایه بیرونی سخت که متراکم ، قوی و با دوام است. این حدود 80 درصد از وزن استخوان بزرگسالان را تشکیل می دهد.
 
2. استخوان ترابکولار یا اسفنجی: این شامل شبکه ای از سازه های ترابکول یا میله مانند است. نسبت به استخوان فشرده ، سبک تر ، متراکم تر و انعطاف پذیرتر است.
همچنین در استخوان ها یافت می شود:
استئوبلاست و استئوسیت ها ، مسئول ایجاد استخوان هستند
سلولهای پوکی استخوان یا سلولهای دارای استخوان
ترکیبی از کلاژن و پروتئین های دیگر
نمکهای معدنی 
اعصاب و رگ های خونی
مغز استخوان
غضروف
غشاها ، از جمله اندوستوم و پریوستوز
 

 

سلولهای استخوانی

استخوان ها یک بافت ایستا نیستند بلکه باید به طور مداوم حفظ و اصلاح شوند. سه نوع سلول اصلی در این فرآیند دخیل هستند.
 
پوکی استخوان : اینها وظیفه ساخت استخوان جدید و ترمیم استخوان های قدیمی تر را دارند. استئوبلاستها مخلوط پروتئینی به نام استئوئید تولید می کنند که معدنی شده و استخوان می شود. آنها همچنین هورمون هایی از جمله پروستاگلاندین ها تولید می کنند.
 
پوکی استخوان: اینها پوکی استخوانهای غیرفعال هستند که در استخوانی که ایجاد کرده اند گرفتار می شوند. آنها اتصال به سایر استئوسیت ها و استئووبلاست ها را حفظ می کنند. آنها برای ارتباط در بافت استخوانی مهم هستند.
 
پوکی استخوان: اینها سلولهای بزرگی با بیش از یک هسته هستند. کار آنها تجزیه استخوان است. آنها آنزیم ها و اسیدها را برای حل مواد معدنی موجود در استخوان و هضم آنها آزاد می کنند. این فرآیند را جذب می گویند. استئوکلاست ها به بازسازی استخوان های آسیب دیده کمک می کنند و مسیرهایی را برای عبور اعصاب و رگ های خونی ایجاد می کنند.
 

 

استخوان ها چه می کنند

استخوان ها چندین کارکرد حیاتی را انجام می دهند:
 

مکانیکی

استخوان ها یک قاب برای حمایت از بدن فراهم می کنند. ماهیچه ها ، تاندون ها و رباط ها به استخوان متصل می شوند. بدون لنگر انداختن استخوان ها ، عضلات نمی توانند بدن را به حرکت درآورند.
 
برخی از استخوان ها از اندام های داخلی بدن محافظت می کنند. به عنوان مثال ، جمجمه از مغز محافظت می کند ، و دنده ها از قلب و ریه ها محافظت می کنند.
 

در حال ساخت

استخوان اسفنجی باعث تولید گلبول های قرمز ، پلاکت ها و گلبول های سفید خون می شود. همچنین ، گلبول های قرمز معیوب و قدیمی در مغز استخوان از بین می رود.
 

متابولیک

ذخیره مواد معدنی: استخوان ها به عنوان ذخیره ای برای مواد معدنی ، به ویژه کلسیم و فسفر عمل می کنند.
آنها همچنین برخی از فاکتورهای رشد مانند فاکتور رشد انسولین مانند را ذخیره می کنند.
 
ذخیره چربی: اسیدهای چرب را می توان در بافت چربی مغز استخوان ذخیره کرد.
 
تعادل pH: استخوان ها می توانند نمک های قلیایی را آزاد یا جذب کنند ، و به خون کمک می کند تا در سطح pH مناسب بماند.
 
سم زدایی: استخوانها می توانند فلزات سنگین و سایر عناصر سمی را از خون جذب کنند.
 
عملکرد غدد درون ریز: استخوان ها هورمون هایی را آزاد می کنند که بر روی کلیه ها عمل می کنند و بر تنظیم قند خون و رسوب چربی تأثیر می گذارند.
 
تعادل کلسیم: استخوان ها می توانند با تشکیل استخوان ، یا تجزیه آن در فرآیندی به نام جذب ، کلسیم موجود در خون را بالا یا کاهش دهند.
 

 

انواع استخوان

پنج نوع استخوان در بدن انسان وجود دارد:
 
استخوان های بلند: اینها اکثراً استخوان فشرده شده با مغز کمی هستند و بیشتر استخوان ها را در اندام ها شامل می شوند. این استخوان ها معمولاً از وزن حمایت می کنند و به حرکت کمک می کنند.
 
استخوان های کوتاه: فقط یک لایه نازک از استخوان فشرده ، این شامل استخوان های مچ و مچ پا است.
 
استخوان های مسطح: معمولاً استخوان هایی که نازک و منحنی هستند. آنها از دو لایه بیرونی استخوان فشرده و یک لایه داخلی استخوان اسفنجی تشکیل شده اند. استخوان های مسطح شامل بیشتر استخوان های جمجمه و ساق پا یا استخوان سینه است. آنها تمایل دارند نقش محافظتی داشته باشند.
 
استخوان های کنجدی یا سزاموئید: اینها در تاندون ها مانند پاتلا یا زانو تعبیه شده است. آنها از تاندون ها در برابر سایش و استرس محافظت می کنند .
 
استخوان های نامنظم: همانطور که از نام آنها پیداست ، این استخوان هایی هستند که در چهار دسته اول جای نمی گیرند و شکلی غیرمعمول دارند. آنها شامل استخوان های ستون فقرات و لگن هستند. آنها غالباً از اندام ها یا بافت ها محافظت می کنند.
 
استخوان های اسکلت به دو گروه تقسیم می شوند:
اسکلت appendicular - استخوان اندام ، شانه ها و کمربند لگن.
اسکلت محوری - استخوان های جمجمه ، ستون مهره ها ، قفسه سینه.
 

 

بازسازی استخوان

استخوان دائما در حال ساخت است.استخوان همیشه در حال بازسازی است. این یک فرایند دو بخشی است:
 
1. تحلیل که استئوکلاست شکستن و حذف استخوان .
 
2- تشكيل بافت استخوانی جديد.
 
هر سال حدود 10 درصد از اسکلت بزرگسالان جایگزین می شود.بازسازی این امکان را به بدن می دهد تا بخش های آسیب دیده را اصلاح کند ، در هنگام رشد از اسکلت تغییر شکل ببخشد و میزان کلسیم را تنظیم کند.
 
اگر یک قسمت از اسکلت با گذشت زمان تحت فشارهای زیاد قرار بگیرد ، به عنوان مثال ، در زمان ورزش یا ورزش ، بخش های استخوانی تحت فشار بیشتر در پاسخ ضخیم تر می شوند.ترمیم مجدد تحت کنترل چندین هورمون از جمله هورمون پاراتیروئید ، کلسیتونین ، ویتامین D ، استروژن در زنان و تستوسترون در مردان است.
 
 

 

پوکی استخوان چیست

پوکی استخوان یک بیماری استخوانی است که در آن کاهش تراکم مواد معدنی استخوان وجود دارد. این خطر بروز شکستگی ها را افزایش می دهد. پوکی استخوان در زنان بعد از یائسگی شایع است . اما ممکن است در زنان یا مردان قبل از یائسگی اتفاق بیفتد.
 
پوکی استخوان یا در صورت برداشتن یا جذب استخوان خیلی سریع اتفاق می افتد ، استخوان جدید خیلی آهسته شکل می گیرد ، یا به هر دو دلیل. این بیماری می تواند ناشی از کمبود کلسیم ، کمبود ویتامین D ، مصرف زیاد الکل یا سیگار کشیدن باشد.
 

خلاصه

اگرچه آنها نسبت به سایر قسمت های بدن توجه کمتری می کنند ، استخوان ها چیزی بیش از یک داربست محافظ که روی بدن انسان ساخته شده است ، نیستند.استخوان ها همچنین سطح مناسب بسیاری از ترکیبات را حفظ کرده و مسیرهای هورمونی را تنظیم می کنند. استخوانها قهرمانان غایب آناتومی هستند .

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم شایع برای انواع سرطان چیست

در
علائمی وجود دارد که مشخصه بسیاری از انواع بیماریهای انکولوژیکی است .پزشکان معتقدند که هیچ بیمه ای علیه سرطان وجود ندارد - حتی افرادی که با کوشش و مراقبت از سلامت خود مراقبت می کنند ، بیمار می شوند. واقعیت این است که در بیشتر موارد ، سرطان نتیجه جهش های تصادفی است که به طور مداوم در بدن رخ می دهد. سبک زندگی ، وراثت و سایر عوامل نیز نقش مهمی در بیماری سرطان دارند.حال ببینیم چه علائمی در بسیاری از انواع سرطان مشترک است؟

ضعف

سرطان در سراسر بدن دیده می شود - سرطان قدرت را از شما می گیرد. یکی از علائم شایع انواع سرطان ضعف عمومی بدن است. به عنوان یک قاعده ، خیلی سریع رشد می کند. در ابتدا فرد از چیزهای معمول احساس خستگی بیشتری می کند و به زودی دیگر نمی تواند با آنها مقابله کند ، زیرا از صبح احساس خستگی زیادی می کند. چنین خستگی عادی نیست ، اگر ضعف دائمی دارید ، باید با پزشک مشورت کنید - این می تواند علامتی از تعدادی از بیماری ها از جمله سرطان باشد.

کاهش وزن ناگهانی

یکی دیگر از علائم شایع کاهش وزن ناگهانی است. اگر در روال معمول تغذیه و رژیم غذایی خود چیزی تغییر نکرده، مانند گذشته می خورید ، و میزان کالری دریافتی بدن شما افزایش نیافته و وزن شما به سرعت کاهش می یابد ، با پزشک مشورت کنید.

تب طولانی مدت

سومین علامت هشدار دهنده ، تب طولانی مدت و بدون دلیل مشخص است. بیشتر اوقات ، اندکی افزایش دما مشاهده می شود - تا 37.3-37.5 درجه. در این حالت ، سلامتی می تواند شگفت انگیز باشد و هیچ نشانه ای از روند سرماخوردگی یا التهاب مشاهده نمی شود. اگر درجه حرارت بیش از یک هفته بدون دلیل ادامه داشته باشد ، باید به پزشک مراجعه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

در

تخم مرغ خطری برای سلامتی نیست. در حقیقت، برای شما خوب هستند. پس چه تعداد بخوریم؟

منبع کلسترول - تعجب کردید، همان تخم مرغ بدنام! روزهای موثر بودن تخم مرغ نیز بازخواهد گشت. فروش تخم مرغ در انگلستان در سال 2014 تا 2.4 درصد افزایش یافت.

در سال 2007 توصیه بنیاد قلب انگلستان حداکثر 3 تخم مرغ در هفته بود ولی حالا دستور پخت انواع تخم مرغ را در وب سایت قرار داده.

 

تخم مرغ از خطر سلامتی تبرئه می شود- تازه ترین یافته های کمیته اصول رژیم در آمریکا بیان می دارد که خوردن تخم مرغ دارای کلسترول بالا تاثیری بر سطح کلسترول خون ندارد. بنابراین محدودیت تخم مرغ از نظر کلسترول رژیمی را حذف کرده است. زرده بزرگ حاوی 210میلی گرم کلسترول است و محدودیت کلسترول قبلی 300 میلی گرم در روز بود. تازه ترین گزارش پیش نویس کمیته بیان می دارد که خوردن چربی اشباع شده در برخی محصولات گوشتی و رژیمی می تواند عامل موثری در توقف ارتروز و بیماریهای قبلی باشد.

اژانس استاندارد غذایی (FSA) تخم مرغ را به عنوان منبع غنی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا لیست می کند که به تبیین شهرت آنها در رژیم های با پروتئین بالا می پردازد. تخم مرغ در رژیم های قدیمی بعنوان غذای مغذی شناخته می شد. امروزه استفاده از این رژیم غذایی، و پختن تخم مرغ خوب می باشد (اما نباید در روغن زیاد باشد).(سیارک)

متقاعد شدید؟ حتی توصیه های مربوط به خوردن تخم مرغ قبل از اینکه تاریخ آنها بگذرد، یعنی براساس گفته FSA تا دو روز سالم می باشند، وجود دارد و البته تا زمانیکه سفیده و زرده آنها خوب بپزد.

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

شخصا، از تخم مرغ متنفرم مگر در کیک و مایونز، اما نه تنها تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین می باشد بلکه میزان چربی آنها غیراشباع است (طبق گفته اژانس استاندارد غذایی 44درصد چربی اشباع نشده دارد). یک تخم مرغ متوسط دارای 80 کالری می باشد، نسبتا ارزان است، پخت آن آسان می باشد و زرده تخم مرغ حاوص مواد مغذی و مفیدی همچون ویتامین ب 12، ریبوفلاوین و ویتامین د می باشد.(سیارک)

هیچ دلیل خوبی برای تعداد مصرفی تخم مرغ وجود ندارد اما تحقیقات نشان می دهند که یک تخم مرغ در روز خوب می باشد- اگرچه می تواند خطر بیماری قلبی را در افراد مبتلا به دیابت افزایش دهد. شواهد زیادی از خوردن سه یا چند تخم مرغ در روز و عدم ضرر تخم مرغ نیز گزارش شده است. تخم مرغ نسبت به غلات شکردار،‌ صبحانه سالم تری می باشد البته در صورتیکه با محصولات کم چربی استفاده شوند. یعنی با سس و گوشت سرخ شده و با تست کره دار و پر از نمک میل نشود.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

در

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...