شواهدی که نشان می دهد صرفه جویی بیش از حد منجر به فقر می شود

در
ثروت، جزء مهمی از رفاه مادی است. بدون کنترل درآمد، صرفه جویی در هزینه برای خرید جدی یا سرمایه گذاری غیرممکن است اما صرفه جویی بیش از حد می تواند نه تنها بی فایده باشد، بلکه منجر به اثر متضاد یعنی فقر  شود.
 
sayarak.com نمونه هایی از سبک زندگی و چگونگی صرفه جویی شدید که نمی تواند منجر به دستیابی به اهداف مالی شما شود را جمع آوری کرده است.
 

1. زمان زیادی برای تعمیرات صرف می کنید

صرفه جویی وقت گیر است که باید برای رسیدن به موفقیت استفاده شود. شما می توانید آن را منطقی تر انجام دهید و با پرداخت مبلغ کمی سودی در بلند مدت عاید خود کنید.
 
به عنوان مثال، باهز ینه های کمی شما می توانید یک حرفه ای برای تعمیرات جزئی و یا مونتاژ مبلمان استخدام کنید. و زمان ذخیره شده را برای کار یا آموزش مهارت جدید استفاده کنید.
 

2. شما اغلب بیمار هستید.

 صرفه جویی بیش از حد در مواد غذایی ، مواد شیمیایی خانگی و مواد بهداشتی می تواند سلامت شما را تضعیف کند. و این باعث خواهد شد که بیماری هزینه های بیشتری برای شما داشته باشد. اصول اساسی یک رژیم متعادل را دنبال کنید و به راحتی ترکیب کالاهای خریداری شده را بخوانید.
 

3. چیزهای ارزان باید بیشتر و زودتر به روز شوند.

در بیشتر موارد، شما نباید ارزان ترین تجهیزات، لباس، کفش و مبلمان را انتخاب کنید. بهترین محصولات در رابطه با قیمت و کیفیت، به عنوان یک قاعده، ارزان نیستند، اما در عین حال گران  هم نیستند. توجه داشته باشید نه تنها به قیمت، بلکه همچنین به مواد محصول، و همچنین بازخورد از خریداران دیگر دقت کنید.
 

4. احتمال بیشتری دارد که تبدیل به قربانیان کلاهبرداران شوید.

به دلیل تمایل به صرفه جویی در هزینه، مردم اغلب به طعمه خرده فروشان، مهاجران و یا فروشندگان ماشین های معیوب می افتند. اگر کسی خدمات یا محصولات خود را با یک قیمت پایین ارائه می دهد، باید همه چیز را با دقت بررسی کنید. ممکن است تماس با یک فروشنده معتبر یا واسطه سودمند تر باشد.
 

5. شما اطلاعات کافی دریافت نمی کنید. 

برای دستیابی به موفقیت مالی، باید همیشه بروط باشید و چیزی را یاد بگیرید. اما برای دریافت یک دوره آموزشی با کیفیت، آموزش رایگان، به احتمال زیاد، کار نخواهد کرد. و اگر این کار کند، پس شما زمان زیادی را برای جستجوی آن صرف خواهید کرد.اگر ما تمام هزینه های غیر مستقیم و زمان را در نظر بگیریم، می توان نتیجه گرفت که دانش رایگان نیست.
 

6. شما از ارتباطات محروم می شوید  

یک محیط خوب یکی دیگر از مولفه های مهم موفقیت است. با این حال، صرفه جویی بیش از حد منجر به انزوای اجتماعی می شود. و این، همانطور که در عمل نشان می دهد ، منجر به هزینه های اضافی می شود.
دوستیابی مفید اغلب در مکان و موقعیت های غیر منتظره بوجود می آید. اما برای پیک نیک با دوستان خود، دیدن فیلم ها شما باید پولی را صرف کنید.
 

7. زمان مشخصی برای کار ندارید

نگرانی مداوم برای صرفه جویی از نظر اخلاقی خسته کننده است. علاوه بر این، در پیگیری مداوم اقتصاد، شما خود را از بسیاری از لذت ها محروم می کنید. این به استرس مداوم منجر می شود و در نتیجه نه قدرت و نه زمان برای کار و پیشرفت باقی می ماند.
 

8. شما به درخواست کمک، به زحمت پاسخ می دهید.

دوری در روابط با دیگران یکی دیگر از دلایل فقر است. صرفه جویی شدید باعث می شود که شما شروع به ارائه هدایای بیش از حد کم و بی ارزش کنید و گاهی اوقات حتی تعطیلات را نادیده بگیرید و به طور کامل از پول قرض دادن و کمک به عزیزانتان جلوگیری کنید.
 

9. شما سرمایه گذاری های بسیار خطرناکی را انجام می دهید.

ثابت شده است که کسانی که می خواهند در سرمایه گذاری صرفه جویی کنند، تمایل به خرید ابزارهای مالی خطرناک دارند. علاوه بر این، این افراد بیشتر احتمال دارد قربانی طرح های تقلبی شوند.
 
آیا می دانید کدام نمونه از صرفه جویی بیش از حد منجر به فقر می شود؟ در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادت اروپایی ها که خوب است یاد بگیریم 8 عادت

در

فرهنگ سایر کشورها با ایران  بسیار متفاوت است و برخی از عادت های خارجی ها برای ما عجیب و غیرقابل درک است. این امر نه تنها در زندگی روزمره ، بلکه در موقعیت های زندگی عادی نیز قابل ردیابی است. sayarak.com پیشنهاد می کند تا با سبک زندگی اروپایی ها آشنا شوید تا درک کنید کدام عادت آنها بی فایده است و کدام عادت را می توانید قبول کنید.

عادت 1:

خرید غذای منجمد

 غذای منجمد

غذاهای منجمد بیشتر و راحتتر ذخیره می شوند.  / عکس

 

اروپایی ها ترجیح می دهند خامه ترش ، محصولات آردی ، پیاز ، نخود فرنگی و سایر محصولات را به صورت منجمد خریداری کنند. آنها استدلال می کنند که این روش ذخیره سازی آنها را بسیار ساده می کند: محصولات برای مدت طولانی خراب یا خشک نمی شوند ، علاوه بر این ، مناسب است که آنها را در فهرست قرار دهید. قبل از خوردن نان ، آن را کمی در مایکروویو گرم می کنند ، و سیب زمینی منجمد به هیچ وجه نیازی به دستکاری اضافی نیست - آنهای قبلاً شسته شده ، به صورت برش خورده و آماده پخت هستند.


عادت 2:

فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و برق

سینک ظرفشویی

جمع کردن آب در سینک ظرفشویی و شستن ظروف از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.  / عکس


با در نظر گرفتن افزایش قیمت  آب و برق ، ساکنان کشورمان نسبت به مصرف بهینه  آب ، گاز و برق آگاهی بیشتری پیدا کرده اند. با این حال ، ما هنوز خیلی از اروپایی ها فاصله داریم. شرایطی را تصور کنید: شما به ملاقات دوست خود آمده اید که مدتهاست در آلمان زندگی می کند. خارج از آن -20 درجه است و شما فکر می کنید که در آپارتمان او با چنین یخبندانی وسایل گرمایی با تمام قدرت روشن هستند و می توانید با شلوارک کوتاه راه بروید. اما دوست خود را با شلوار گرم و یک ژاکت ملاقات می کنید و بعد از چند دقیقه دلیل آن را می فهمید.

 

اروپایی ها قانونی مانند این دارند: "من ترجیح می دهم یک ژاکت اضافی بپوشم تا اینکه یورو اضافی را برای گرم کردن بپردازم." در بیشتر کشورهای اروپایی ،  آب بسیار گران است ، بنابراین ساکنان آنها همیشه ظرف ها را با پر کردن سینک ظرفشویی می شستند ، حتماً چراغ های اتاق را که کسی نیست خاموش می کنند و لباس گرم می پوشند تا مجبور نشوند پول زیادی برای گرم کردن بپردازید به نظر ما می رسد که می توان و باید عادت به دقت مصرف منابع آب و برق را به عادت خوب تبدیل کرد کرد.


عادت 3:

جداسازی سطل زباله 

سطل زباله

سطل های زباله برای راحتی بیشتر در رنگ های مختلف رنگ آمیزی می شوند.  / عکس


عادت دیگری که کسب آن برای ما خوب است. اروپایی ها هرگز شیشه ، پلاستیک ، باتری و مواد آلی را در یک کیسه زباله قرار نمی دهند - برای هر نوع زباله یک سطل جداگانه وجود دارد. در خارج از کشور ، مردم بسیار نگران وضعیت محیط زیست هستند و به همین دلیل سعی می کنند تا حد ممکن از بار موجود در کره زمین بکاهند.

به عنوان مثال ، در سوئد ، کیسه های پلاستیکی دو برابر کیسه های کاغذی گران هستند و اگر یک بطری پلاستیکی آب به قیمت 10 کرون بخرید ، باید یک کرون بیشتر به کل هزینه اضافه کنید. چرا این کار انجام شده است؟ همه چیز بسیار ساده است. در سوئد ، نوعی سیستم انگیزه وجود دارد: اگر شخصی آب بنوشد و بطری را به دستگاه گیرنده پلاستیک تحویل دهد ، هزینه به او بازگردانده می شود.


عادت 4:

از خرد کن زباله استفاده می کنند

خرد کن زباله

در خانه های ویلایی ، از خرد کن زباله های باغ استفاده می شود.  / عکس


این عادت با عادت قبلی ارتباط نزدیک دارد. افرادی که در اروپا خانه های شخصی دارند اغلب از دستگاه های دفع زباله های آلی استفاده می کنند. برگهای افتاده ، چمنهای زده شده ، تمیز کردن سبزیجات "قربانی" دستگاه های دفع زباله های آلی می شوند. پس از اینکه زباله ها آسیاب شدند ، صاحبان آن را در گودال کمپوست خود قرار می دهند. خاک غنی شده اغلب در هنگام کاشت و کارهای دیگر در باغ استفاده می شود. این عادت به شما امکان می دهد از زباله های زیادی برای اهداف شخصی استفاده کنید ، و مقدار بسیار کمی را به محل دفن زباله ارسال کنید.


عادت 5:

تماس با نظافتچی

نظافتچی

 

در ایران ، بسیاری معتقدند که "مرد نان آور خانه است و زن نگهبان کانون خانواده" به "نظم قدیمی" پایبند هستند. در اروپا عملاً چنین دیدگاهی باقی نمانده است - ساکنان آلمان ، فرانسه و سایر کشورها عادت دارند که برای برابری جنسیتی بجنگند. آنها به طور برابر با مردان کار می کنند ، اغلب شوهرها را به مرخصی زایمان می فرستند و سعی می کنند تا آنجا که ممکن است مسئولیت های خانه را به خود اختصاص دهند.

 

نظافتچی برای بسیاری از زنان اروپایی یک نجات دهنده واقعی است. هیچ کس زنان اروپایی را به دلیل تماس گرفتن با نظافتچی و رفتن به تمرین یا خرید ، محکوم نمی کند. زنان در اروپا برای خود ارزش قائلند ، وقت زیادی را برای رشد خود ، مراقبت از بدن خود اختصاص می دهند و در عین حال احساس پشیمانی نمی کنند. و این عالی است!

 

در ایران ، خدمات نظافت به اندازه خارج از کشور محبوب نیست ، اما در برخی از شهرها از قبل می توانید شرکت هایی را پیدا کنید که برای نظم بخشیدن به آپارتمان می فرستند. یک واقعیت جالب: همه زنان اعتراف نمی کنند که از خدمات نظافتچی استفاده می کنند. کشور ما هنوز با کلیشه هایی زندگی می کند که یک دختر می تواند همه کارها را انجام دهد:  آراستگی ، پرورش کودکان و حفظ نظم کامل خانه.


عادت 6:

از خشک کن لباس استفاده می کنند

 خشک کن لباس

خشک کن لباس  وسیله ای بسیار مفید است.  / عکس


خشک کن لباس هنوز در کشور ما ریشه ندوانده است ، اما اروپایی ها از استفاده از تمام مزایای این دستگاه خوشحال هستند. و می توان آنها را درک کرد. می توانید هر بار مقدار زیادی لباس در خشک کن قرار دهید و نگران ایمنی آن نباشید. وجود چنین واحدی به شما امکان می دهد طناب هایی را که با مقدار زیادی پارچه آویزان شده اید کنار بگذارید و بنابراین بالکن (یا اتاق دیگری را که معمولاً برای خشک کردن لباس استفاده می شود) آزاد کنید.


عادت 7:

با کفش در خانه راه راه می روند

بیگ بنگ تئوری

نمایش های تلویزیونی آمریکا از همه بهتر نشان دهنده عادت راه رفتن در آپارتمان با کفش است.  / عکس


به هر فیلم یا سریال تلویزیونی خارجی فکر کنید: فرندز ، تئوری بیگ بنگ ، هری پاتر. قهرمانان این ها هرگز هنگام ورود به یک آپارتمان یا خانه  کفش های خود را در نمی آورند ، آنها همیشه با کفش های خیابانی راه می روند! از نظر ما ، این عادت هنوز هم عجیب و غیر بهداشتی باقی مانده است ، زیرا در حال حرکت در خیابان ، مقدار زیادی باکتری "جمع می کنیم" که بعداً به لطف کفش وارد خانه ما می شود. دلیل دیگر اینکه عادت اروپایی خانه ما را دور می زند ، عشق به فرش است. اگر کاشی ها یا مشمع کف اتاق خاک زیادی را که از کفش های ورزشی ما به زمین منتقل شده است نشان نمی دهند ، در این صورت لکه ها به سرعت روی فرش ها ظاهر می شوند. و شما نمی خواهید منسوجات را کنار بگذارید ، زیرا این باعث راحتی بیشتر خانه می شود ، و در زمستان نیز پاهای شما را گرم می کند.


عادت 8:

برای خرید هدیه ، چک می نویسند

چک

اروپایی ها برای خرید هدیه برای دوستان چک می نویسند.  / عکس


تعجب نکنید اگر به دیدار اقوام خود در اروپا آمده اید ، لباس یا عطر به عنوان هدیه دریافت نمی کنید ، بلکه یک چک دریافت می کنید. بله ، این یک روش معمول در خارج از کشور است. در ایران ، این روش به ندرت مورد توجه قرار می گیرد ، زیرا اعتقاد بر این است که مهمترین چیز توجه است. و اگر به قهرمان مناسبت چک بدهید ، صداقت احساسات شما زیر سول بزرگی خواهد رفت.

 

اروپایی ها دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. آنها از هدایای عملی که قطعاً دوستان یا اقوامشان در آینده استفاده خواهند کرد ، قدردانی می کنند. اغلب اوقات ، چک از فروشگاه در جعبه ای با خود هدایا موجود است. اگر چیزی مناسب شما نیست ، می توانید با خیال راحت بروید و آن را با چیز دیگری عوض کنید یا چک را استرداد کنید. روشی کاملا منطقی برای ایجاد احساس خوب در فرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

سبک زندگی برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها

در

1. فعال باشید و قوی‌تر شوید.
سبک زندگی فعال یا فعال شدن به لحاظ فیزیکی می تواند به پیشگیری از استئوپروز، پوکی استخوان کمک کند. استخوان ها و عضلات به فعالیت به صورت قوی‌تر شدن، پاسخ می دهند. دو نوع ورزش بهترین شرایط را برای پیشگیری از استئوپروز دارند: تحمل وزن، که در آن در مقابل گرانش زمین تلاش می کنید، و مقاومت از طریق ورزشهایی از قبیل وزنه‌برداری. هرچه استخوان های خود را برای پیاده روی، دویدن یا وزنه برداری سنگین تر و قوی تری به کار گیرید، استخوان هایتان به همان اندازه قوی خواهند شد. از آنجایی که افتادن شایع ترین سبب شکستگی استخوان است بنابراین فعالیت‌های بهبود تعادل از جمله تای چی و تمرینات قدرتی نیز می توانند به صورت قابل توجهی خطر را کاهش دهند.


2. باغبان خوبی باشید و به پیشگیری از استئوپروز کمک کنید.
معطل مانده ام که چه نوع فعالیت بدنی به قوی نگه داشتن استخوان‌هایم کمک می کند؟ یکی از مطالعات نشان می دهد که باغبانی می تواند از نظر پیشیگیری از استئوپروز به شما کمک زیادی کند. کشیدن ماشین چمن‌زنی، جمع‌اوری و بلند کردن یک چرخ دستی پر از کود یا علف‌های هرز همگی ورزش‌های تحمل وزن است. (سیارک)  
3. محل زندگی خود را «ایمن از شکستگی» نمایید.
پله‌ها و محل های زندگی خود را چراغ بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که پله‌ها لغزنده نمی باشند. درهم برهمی خانه را رفع نموده و تخته چوب ها و موکت های شل شده کف را تعمیر نمایید. اطمینان حاصل نمایید که تمامی سیم‌های برق و تلفن در خارج از مسیری است که شما در آن قدم برمی دارید. ، قالیچه‌هایی که سبب افتادنتان می شوند را بچسبانید یا ببندید. در یک طرف دوش، وان و توالت دستگیره نصب کنید. و برای برداشتن چیزی که خارج از دسترسی شماست روی چهارپایه یا صندلی نایستید- وسایلی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید را در جاهایی قرار دهید که به راحتی و آسانی بتوانید بردارید.
4. به تازگی استخوانتان شکسته است؟ حرف بزنید!
اگر میانسال یا پیرتر هستید و شکستگی استخوان دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود درباره اسکن تراکم استخوانی خود حرف بزنید تا از بابت استئوپروز آزمایش انجام دهد. در این سنین شکستگی‌ها اخطارهایی هستند که حکم تحقیقات بیشتر در زمینه مشکلات مربوط به سلامتی را دارند. فقط شکستگی خود را گچ گرفته و به خانه بازنگردید! (سیارک)  
5. در مورد دریافت کلسیم خلاق باشید.
دریافت کلسیم مورد نیاز از رژیم غذایی چالش برانگیز می باشد. شما بسته به سن‌تان روزانه نیاز به 1.000 تا 1.200 میلی گرم کلسیم دارید. سعی کنید تا شیر خشک را به سوپ، غذای گوشتی و نوشیدنی های خود اضافه کنید. فقط یک قاشق غذاخوری شیر خشک بدون چربی شامل 52 میلی گرم کلسیم است. شما می توانید به اسانی دو تا چهار قاشق غذاخوری را به بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی خود اضافه کنید. همچنین آب میوه، غلات، حبوبات، نان، غلات و آب های غنی شده با کلسیم را خریداری کرده و نصف فنجان انجیر خرد شده را روی هشت اونس ماست بریزید. این ترکیب بیش از نصف کلسیم روزانه یک فرد بزرگسال را تامین می کند.
6. دریافت مناسب ویتامین D نیز مهم می باشد.
ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند، چرا که به آن اجازه می دهد تا از طریق روده داخل جریان خون شود. بدون آن، کلیه ها کلسیمی که می توانست مصرف گردد را دفع خواهند کرد.

پست های مرتبط:

- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

در

(سیارک)  : در این پست نحوه تمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ، مایع طرفشویی و جوش شیرین آورده شده است.
اجاق گاز ها اغلب دارای شبکه های فلزی می باشند که در حین پخت و پز قابلمه و تابه را روی مشعل نگه می دارند. متاسفانه با گذشت زمان، روغن و مواد غذایی  باعث کثیف شدن شبکه های فلزی اجاق گاز شده و تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن می گردد. در این پست طرزتمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ،  مایع طرفشویی  و جوش شیرین گفته می شود.

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

• برای تمیز کردن ظرف بزرگی را پر از آب گرم و شوینده نمایید. شبکه های اجاق گاز را حدود ۲۰ دقیقه در ظرف آب گرم گذاشته تا تمام چربی ها و مواد غذایی چسبیده به آن نم بکشند.
• ظرف را بعد از ۲۰ دقیقه خالی کرده و مجددا پر از آب گرم و مواد شوینده نمایید.
• شبکه ی گاز را با سیم ظرف شویی محکم بکشید تا تمام چربی ها و مواد باقی مانده از آن جدا شود.
• برای حذف لکه هایی که باقی مانده، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ یا ۲ قاشق چایخوری آب را مخلوط کرده تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را ۱۵ دقیقه روی لکه بگذارید.
• مجددا شبکه فلزی اجاق گاز  را در آب گرم بشویید تا خمیر و مواد باقی مانده از آن جدا گردد. سپس با یک پارچه ی تمیز خشک نمایید. برای تمیز کردن شبکه های فلزی به مقداری صبر نیاز دارید.سبک زندگی خود را عوض کنید و نگذارید مواد غذایی ریخته شده مدت طولانی روی گاز یا شبکه های اجاق گاز بماند و خشک شود این کار را مشکل تر می کند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای هر اجاق گاز در حین کار با باقی مانده مواد غذایی و چربی آلوده می شود. دیر یا زود، تضمین می شود که سطح پخت و پز باید شسته شود. مواد شوینده . با وجود همه انواع شوینده های موجود در بازار، دستور تهیه اکثر آنها اساسا یکسان است. بنابراین توصیه به چیزی خاص در اینجا غیرممکن است. مناسب برای شستن ظروف. شما همچنین می توانید یک ترکیب بسیار تخصصی خریداری کنید، اما اغلب در واقعیت، تفاوت کمی با سایر مواد شیمیایی خانگی برای چنین عملیاتی دارد.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای شیشه پاک کن - قابل استفاده برای شستشوی سطح اجاق گاز صفحه شیشه ای. این محصولات مانند مواد شوینده معمولی مورد استفاده قرار می گیرند: روی سطح اسپری کنید و با اسفنج یا میکرو فیبر به خوبی مالش دهید.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با قرص های ظرفشویی همان اسانس هر شوینده دیگری است. تنها تفاوت این است که ابتدا باید قرص را با ریختن آن در ظرف حاوی آب گرم به مایع تبدیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با روغن نباتی........ روغن نباتی لکه های قدیمی را از بین می برد. - این ماده به شستشوی اجاق گاز شیشه ای و سرامیکی کمکی نمی کند، اما می تواند به طور جدی به حذف رسوبات کربن کمک کند. لکه را با روغن خیس کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند. پس از آن، شما باید با یک برس یا یک لیسه مخصوص کار کنید.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با جوش شیرین........ ابتدا باید جوش شیرین را در آب رقیق کنید و سپس دوغاب حاصل را روی سطح بمالید. دوغاب را می توان با مواد دیگری مانند آب لیمو، سرکه نیز تکمیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با خمیر دندان........ به دلیل اینکه خمیر حاوی مقدار زیادی ساینده خوب است، می تواند در مبارزه با لکه های قدیمی کمک کند. اعمال خمیر باید به شدت در مقادیر کم باشد. با اسفنج مالش دهید.

در ادامه بخوانید...

لاکچری

در

معنی کلمه لاکچری یعنی چه ؟ …. این یکی از سوالهایی که اینروزها خیلی ها برای پیدا کردن معنی آن در اینترنت سرچ می کنند . زندگی لاکچری چیست؟

اگر این روزها زیاد با کلمه لاکچری یا لاکشری ، در فروشگاه ها ، در شبکه های اجنماعی مثل اینستاگرام در بیلبوردهای خیابان یا حتی در منوهای رستوران ها برخورد میکنید و به دنبال معنای واقعی لاکچری هستید در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه برای درک درست لاکچری بودن لازم است در اختیارتان بگذاریم
بازارِ لاکچری بودن این روزها بسیار داغ است ! برای مثال لاکچری های اینستاگرام ، این کلمه در چند سال اخیر بسیار از سوی کاربران این شبکه اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است . شاید در برخی موارد کاربران اینستاگرام افراط میکنند و انتهای هر کپشن از پست هایشان در رابطه با کافه گردی یا رستوران گردی یا یک خرید ساده از هشتگ لاکچری استفاده میکنند
آیا به نظر شما نشستن در یکی از کافه های پالادیوم تهران یک فعل لاکچری محسوب میشود ؟ آیا مسافرت به کیش یک سفر لاکچری است ؟ آیا عکس گرفتن از پیتزایی که در یکی از فست فود های مشهور مشغول خوردن آن هستیم یک حرکت لاکچری است ؟ ( سیارک)

لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می کند با این کار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اتومبیل های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست های مشهور دیده ایم. ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند. خرید بلیط تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچرپسند می گردد.

با کلمه لوکس همه آشنا هستیم. در واقع با وجودی که لوکس یک کلمه لاتین به معنای تجملی است اما در زبان فارسی مانند یک کلمه فارسی با آن برخورد می شود. لوکس گرایی یا لاکشری (Luxury) به معنای شکلی از زندگی است که در آن فرد ترجیح می دهد اجناس لوکس را بخرد. لاکشری با وجودی که به تلفظ صحیح کلمه انگلیسی نزدیکتر است اما در ایران به صورت لاکچری تلفظ می شود، که البته با توجه به جا افتاده بودن کلمه لوکس در زبان فارسی همان ترجمه لوکس گرایی برای آن مناسب تراست.

در ادامه به سراغ معنی کلمه لاکچری ( یا لاکشری ) میرویم و بررسی میکنیم این کلمه جذاب در ویکی پدیا و یا فرهنگ لغت به چه معناست
کلمه لاکچری ، لاکشری و یا حتی لاکژری از جمله کلمه های جنجالی است که به تازگی وارد زبان فارسی شده است و تقریبا هرکسی آن را به نحوی که خودش راحتر باشد تلفظ میکند نوشتن لاکچری به انگلیسی به این صورت است ” LUXURY ” که حنی در برخی موارد در لاکچری های اینستاگرام دیده شده که این کلمه را به اشتباه لوکسوری نیز تلفظ میکنند!

این کلمه در زبان فارسی شاید معادل تجملات یا اشرافی بودن باشد و یا حتی ممکن است در هر موقیتی معنایی متفاوت داشته باشد برای مثال شبکه های اجتماعی که از کلمه لاکشری معنای خودنمایی برداشت میشود 

معنی و طرز نوشتن لاکچری به انگلیسی

در زبان انگلیسی کلمه لاکچری ” LUXURT ” به دو صورت صفت و اسم به کار میرود
کلمه luxury به صورت اسم در زبان انگلیسی : نفیس بسیار ظریف ( مورد استفاده برای زمانی که محصولی قیمت بالایی دارد )
یک مورد غیر ضروری و مطلوب (منحصر به فرد ) که برای خرید گران بهاء است ( در اینجا غیر ضروری به معنای کالایی است که از موارد ضروری زندگی نیست )

مترادف های کلمه لاکشری : زیادی بودن لذت بخش بودن گرانبهاء بودن جلال اشرافی مجلل شکوه بزرگی و عظمت غیرضروری متمول
کلمه های متضاد با لاکچری : قفر بی پولی ضروری سادگی
قابل پیش بینی است که شما هم در این مورد که پیدا کردن یک معنی مستقل و کامل برای تعربف لاکچری کار ناممکنی است با ما موافق باشید ولی کلمه های تجملاتی و اشرافی در زبان فارسی بیشترین قرابت معنایی را با معنی لاکچری دارد اما از کلمه لاکشری قدیمی تر در زبان فارسی ، کلمه لوکس LUX است . در زبان فارسی قبل از کلمه لاکچری بیشتر از کلمه لوکس استفاده میشد وقتی کالا و محصولی تاحدی گرانقیمت و منحصر به فرد بود آن شیء با صفت لوکس همراه میشد

اما ریشه کلمه Luxury در زبان انگلیسی به چه تاریخی برمیگردد؟

این کلمه در زبان انگلیسی هم زیاد قدیمی نیست ، رواج استفاده از این کلمه به اواسط قرن ۱۴ برمیگردد البته معنی امروزی این کلمه در قرن ۱۶ میلادی پس از آن که بشر توانست بین کالا و محصولات انتخاب کند شکل گرفت و معنای گران قیمت یا اشرافی بودن گرفت و تا انتهای قرن ۱۷ میلادی معنای لاکچری به سمت ” لذت بردن از چیزی که در زندگی ضروری نیست ” پیش رفت . استفاده از این کلمه کم کم در بین مردم جا افتاد تا اوایل قرن ۲۰ میلادی که آن را به عنوان صفت هم به کار گرفتند .
در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و صنعت ، دسترسی راحت تر به اطلاعات و اخبار و فراگیر شدن سبک های هنری ، لاکچری معنایی عمیق تر از قبل پیدا کرده است و صرفا آن را در یک کلمه یا عبارت نمیتوان تعریف کرد و برای توصیف این کلمه تنها استفاده از کلمه تجملاتی و گرانقیمت کافی نیست
کلمه لاکچری تقریبا از سال ۲۰۱۴ در مرورگر ها به زبان فارسی جست و جو میشود و پس از گذشت تقریبا ۴ سال کاربران همچنان به دنبال معنای واقعی لاکچری هستند و سرچ این عبارت در گوگل از سوی کاربران فارسی زبان بسیار زیاد است . اما معنای واقعی لاکچری چیست ؟!
معنای لاکچری به قدری گسترده شده است که میتوان آن را یک سبک زندگی دانست
معنا و کاربرد کلمه لاکچری یا تلفظ درست تر آن لاکشری در ادبیات امروز جهان چیست؟
در ابتدای این گزارش توضیحات مختصری درباره کلمه لاکچری ، تلفظ و طرز نوشتن آن و کلمه های هم معنی یا مخالف دادیم که در ادامه به شرح کلمه های هم معنی با لاکچری در زبان فارسی میپردازیم که به درک بهتر این کلمه کمک میکند

لاکچری یعنی ؛ تجمل :

کلمه تجمل ریشه در زبان عربی دارد و یکی از معانی آن در زبان فارسی زیبایی است و پیامبر میفرماید : ” خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و دوست دارد نعمت های خودش را در بنده اش ببیند . خداوند فقر و اظهار به فقر را دشمن میداند ”
هر آن چه در اطراف ما و در دنیا وجود دارد نشانه هایی از زیبایی و زشتی (نازیبایی) را در خود دارد که البته تشخیص این زشتی و زیبایی به سلیقه افراد ، سبک زندگی و محیط و جامعه ای که در آن زندگی کرده اند بستگی دارد حتی ساخته های دست بشر از داشتن این ویژگی ها مستثنا نیست
کلمه تجمل به معنای آراستن است و در زندگی به معنای گرایش به زیبا نشان دادن است که البته مرز باریکی بین فخر فروختن به دیگران با تجمل است که زیاده روی در تجمل گرایی باعث گذشتن از مرز تجمل است که عملی بسیار مذموم و ناپسند است. ( سیارک)

لاکچری یعنی ؛ گران بودن :

گران بودن یکی از شاخص های لاکچری است؛ البته تنها یکی از شاخص ها. متاسفانه به دلیل کج فهمی، در زبان امروز مردم، هر چیز گرانی لوکس نامیده می شود در حالی که ممکن است هرگز کیفیت مطلوب را نداشته باشد و یا دقت لازم برای ساخت و پرداخت آن به کار گرفته نشده باشد. به هر حال واضح است کالایی که ساعت ها زمان برای طراحی و ساخت آن از عمر افراد سپری شده است، قیمت بالایی هم دارد.

لاکچری یعنی ؛ شکوه :

کلمه های مترادف با این کلمه عبارت اند از شان، شوکت، حشمت، بزرگی، بزرگواری، جاه و جلال، دبدبه، ابهت، فر. شکوه یعنی جلوه کردن به بزرگی و جلال و خوبی. چیزی که شکوه دارد، در کمترین زمان، زبان انسان را بند می آورد و وی را مبهوت خود می کند.
هر چیز شکوهمند آنقدر از لحاظ احساسی انسان را بر می انگیزد که توصیف کردن چگونگی این روند و این که چه چیز باعث این وجد و شعف درونی می شود، تقریبا ناممکن است. شکوه داشتن، چیزی ورای زیبا بودن و جذاب بودن است. شکوه داشتن بسیار به خاص بودن و نادر بودن ربط دارد.

لاکچری یعنی ؛ فراوانی :

وفور و بسیار بودن در جنبه های مختلفی نمود پیدا می کند از جمله در مورد تزئینات یک شیء یا لباس و یا تعدد اتاق های یک خانه. «زیاد بودن» به طور کلی چیزی است که پس از رفع نیاز های اولیه و به دست آمدن ضرورت ها به سراغ انسان می آید. البته گاهی زیاد بودن به حد اسراف می رسد که رفتاری ناپسند است.

لاکچری یعنی ؛ تزئینی بودن :

انسان زمانی به سراغ تزئین کردن می رود که بخواهد به چیزی فراتر از کاربردی بودن یک وسیله برسد. خرید یک تابلو، یک مجسمه یا یک فرش اصیل، مثال هایی از تلاش انسان برای آراستن و تزئین کردن محیط پیرامون خود است. تزئین کردن به مفهوم توجه بیشتر هم است.
هر کس ممکن است به پوشاک، خودرو، یا محل زندگی خود بیشتر توجه کند و آنرا تزئین کند. تزئین کردن معمولا با اضافه کردن همراه است. شما موارد ظریفی را به یک چیز (شیء) اضافه می کنید تا هیچ چیزی کم نداشته باشد و در کمال باشد. در نهایت، چیزی که تزئینی است، یعتی قرار است کامل کننده باشد و ما را به حداکثر ایده آل خود برساند.
لاکچری ، وجوه بسیاری دارد. توصیف یک خانه، خودرو و یا هر ساخته بشری با این کلمه، تنها به معنای گرانی آن چیز نیست. کیفیت ساخت و پرداخت، رعایت اصول هنری و بسیاری از موارد دیگر که در مقاله های بعدی به آن ها خواهیم پرداخت، از لازمه های این ساخته هاست.
لاکچری مانند هر مفهوم و یا شیء دو وجه پسندیده و ناپسند می تواند داشته باشد؛ همانگونه که چاقو می تواند ابزار نجات جان انسان در دست پزشک باشد و یا آلت قتل وی در دست یک جانی. لاکچری می تواند به طور صحیح به کار گرفته شود؛ به منظور آسایش و رفاه بیشتر. از سوی دیگر می تواند به طور غیر اخلاقی و به منظور نمایش توانگری مالی به کار گرفته شود که پسندیده نیست. ( سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

کره شمالی به روایت تصویر بخش اول

در

هم‌اکنون ما از آنچه در کره شمالی می‌گذرد بیش از پیش اطلاعات داریم. مرگ جوان بیست و دو ساله آمریکایی که به جرم سرقت بازداشت شده بود، جرقه‌ای برای فهمیدن رخدادهای شومی بود که در کره شمالی اتفاق می‌افتد. دراین مقاله قصد داریم شمارا با برخی از حقایق تلخی که در این کشور وجود دارد آشنا کنیم، چراکه به نظر می‌رسد با تمدیداتی که مسئولین این کشور اندیشیده‌اند، کسی خبر چندانی راجع به وضعیت زندگی مردم این کشور نمی‌داند. حال ممکن است این سؤال پیش بیاید که ما چگونه از این حقایق آگاه شده‌ایم. این حقایق را مدیون جوان دیگری اهل کشور آمریکا هستیم که کمی بعد از زمان رخداد آن حادثه برای جوان دیگر آمریکایی (در خطوط بالا به آن اشاره شد) وارد کره شمالی شده و عکس‌هایی گرفته که مطمئنا کسی از مسئولان این کشور دوست ندارد مردم دنیا آنها را ببینند. درنهایت این عکاس آمریکایی این هفتاد عکسی را که در زمان اقامتش در کره شمالی می‌گیرد، به صورت قاچاقی، از مرز خارج کرده و در اختیار عموم می‌گذارد. عکس‌هایی که مطمئنا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دلش نمی‌خواهد به کسی نشان داده شوند. آیا مشتاق دیدن این عکس‌ها هستید؟ با سیارک همراه باشید.

  1. تعظیم کردن

مردم کره شمالی، رعب و وحشتی مثال‌نزدنی از کیم جونگ اون و رهبران پیش از او دارند. این وحشت تاحدی است که باعث می‌شود این رهبران همانند خدایان قدیم پرستیده شوند و مردم در برابرشان سر تعظیم فرود آورند. این یکی از نکاتی است که مردم دنیارا بسیار متعجب می‌کند. شما هم ممکن است با دیدن این عکس کمی تعجب کنید، اما اگر جای مردم کره شمالی بودید، تعظیم در برابر مجسمه رهبران دیکتاتور این کشور، برای شماهم تبدیل به وظیفه می‌شد. درحقیقت این رفتار برای خود مردم هیچ تعجبی ندارد و در کره شمالی این کار مرسوم شده است. ناگفته نماند که سرپیچی از این وظیفه شهروندی، عواقبی به دنبال خواهد داشت. اگر در هنگام تعظیم دربرابر مجسمه به اندازه کافی احترام و خضوع در کسی مشاهده نشود، توسط مأمورین مجازات خواهد شد.

  1. خاموشی

یکی از مسائلی که کمتر کسی در مورد کره شمالی از آن اطلاع دارد، کمبود انرژی الکتریکی در این کشور است. خاموشی‌های سرتاسری برای مردم کره شمالی تبدیل به اتفاقی تکراری شده است. حتی پایتخت کره شمالی، پیونگ‌یانگ نیز از این قاعده مستثنا نیست. دیدن شهری که در خاموشی کامل و مطلق فرو می‌رود منظره خوشایندی نیست. البته همیشه چراغ کوچکی عکس رهبر کره شمالی را (همانگونه که در عکس نیز مشاهده می‌کنید) روشن نگه می‌دارد. مردم نباید فراموش کنند که رهبرشان از چه مقام و شأن بالایی برخوردار است.

  1. رسانه‌ها

تصور کنید در مکانی هستید که همیشه مجبور به روشن نگاه داشتن رادیو و تلوزیون خود باشید. این تمام ماجرا نیست و تلوزیون و رادیو در کره شمالی، همیشه درحال پخش برنامه‌هایی راجع به تاریخ این کشور، سخنرانی‌های رئیس جمهوری و موزیک ویدئوهایی میهن‌پرستانه است. بنابراین تفاوتی نمی‌کند که در یک رستوران باشید یا در منزل خود، همیشه باید چشم به صورت رهبر دیکتاتوری داشت که زندگی را به کام مردم تلخ کرده است. خاموش کردن تلوزیون و رادیو با مجازات زندان همراه است.

  1. خانه وحشت

زمانی که وارد پایتخت کره شمالی، شهر پیونگ یانگ، می‌شوید. با تعدادی ساختمان زیبا و خوش‌ساخت روبه‌رو می‌شوید که در مرکز این شهر قرار گرفته‌اند. این‌طور که به نظر می‌رسد معماران کره‌ای برای ساخت این ساختمان‌ها از آخرین طرح‌هایی که در چین، آمریکا و اروپا پیاده می‌شود الهام گرفته‌اند. اما باید بدانید که این ساختمان‌ها صرفا جهت نشان دادن نمای بیرون آنها بنا شده‌اند.

از دور که به این ساختمان‌ها نگاه می‌اندازید، اینطور به نظر می‌رسد که قسمتی ا ز آنها به کار تجاری اختصاص داده شده‌اند و قسمتی دیگر برای سکونت مردم طراحی شده است. اما حقیقت این است که در این ساختمان‌ها به جز سالن‌های بزرگ و خالی چیزی وجود ندارد. احتمالا به این می اندیشید که چرا باید چنین هزینه‌ای صرف کرد و از ساختمان استفاده نکرد. در پاسخ باید گفت که بنای این ساختمان‌ها تنها به این منظور بوده است که گردشگرانی که وارد این شهر می‌شوند با صحنه‌ای چشم‌نواز مواجه شده و از شهر مدرن و زیبای پیونگ یانگ تعریف و تمجید کنند. مدت‌ها است که این ساختمان‌ها خالی از هرگونه سکنه هستند و تنها نشان می‌دهند که کره شمالی چه کشور پیشرفته و مدرنی است!

  1. وهم

سفر از شهری به شهر دیگر برای مردم کره شمالی یک امر پرهزینه و بی‌مصرف محسوب می‌شود. اگر کسی قصد داشته باشد چنین سفری را ترتیب دهد، باید پیش از آن با مسئولان ذی‌ربط هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاورد و سپس اقدام به خروج از شهر کند. ناگفته نماند که تمام این پروسه باید روی کاغذ و با مهر و امضای مسئولین همراه باشد. پس قطار و ریل راه آهنی که درتصویر مشاهده می‌کنید، به چه منظوری طراحی شده‌اند؟ این امکانات در حقیقت مختص استفاده گردشگران است. البته این گردشگران هم  تحت نظارت شدید امنیتی هستند و تمام کارهای آنها زیر نظر گرفته می‌شود. ممکن است عکس‌هایی در گوشه و کنار اینترنت مشاهده کرده باشید که نشان‌دهنده واگن‌های پر قطارهای مسافربری در کره شمالی باشد (واگن‌هایی که از مردم کره پر شده‌اند) و تناقضی با این گفته ما پیدا کنید. باید بدانید که این عکس‌ها نیز همانند ساختمان‌هایی که در مورد قبلی به آن اشاره شد، تنها برای نمایش است و برای اینکه بگویند چه سیستم حمل و نقل عظیمی دارند. این عکس‌ها هم توسط مسئولین دولتی و با اجیر کردن مردم گرفته می‌شود.

  1. قفس

کره شمالی توسط دریایی احاطه شده است که به مرزهای این کشور قابلیت این را می‌دهد که به یکی از زیباترین مقاصد گردشگران نقاط مختلف دنیا بدل شود. متأسفانه اما، اقدامات مسئولین این کشور ظاهری ناخوشایند به این مرزهای دریایی داده است. در جای‌جای کره شمالی جاده‌هایی را خواهید دید که توسط سیم‌های خاردار الکتریکی حصارکشی شده‌اند. درحقیقت این اقدامات بدین سبب صورت گرفته تا از فرار احتمالی مردم از کره شمالی جلوگیری شود. دولت‌مردان کره قفسی طراحی کرده‌اند تا مردم خودرا در آن محبوس کنند.

  1. تله

زمانی که درحال رانندگی در جاده‌های کره شمالی هستید، در دو سمت این جاده‌ها تخته‌سنگ‌هایی به شکل مربع خواهید دید که برروی دیوارهایی با ارتفاع کم قرار گرفته‌اند. اگر فکر می‌کنید که این تخته‌سنگ‌ها به منظور جلوه دادن به جاده ها و زیبایی طراحی شده‌اند، سخت در اشتباهید. درحقیقت هدف و نقشه‌ای پشت این پروژه وجود دارد. این تخته‌سنگ‌ها به گونه‌ای قرار داده شده‌اند که در صورت بروز هرگونه خطر احتمالی (از قبیل حمله نظامی) این قابلیت را دارند که پایین افتاده و مسیر جاده را مسدود کنند. این انسداد سبب می‌شود هیچ وسیله‌ای قادر به عبور از جاده نباشد. در کنار این تخته‌سنگ‌های عظیم‌الجثه، در خود دیوار نیز سنگ‌های کوچکتری کار گذاشته شده‌اند که در صورت لزوم می‌توانند آنها را منفجر کرده و به پیاده نظامی که از جاده عبور می‌کند، تلفات وارد آورند. اگر گذرتان به این جاده‌ها خورد بهتر است از تله‌هایی که برای شما کار گذاشته‌اند، مطلع باشید.

  1. گرسنگی

فقر و گرسنگی از شایع‌ترین مشکلاتی هستند که مردم کره شمالی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. چیزی حدود نود درصد مردم کره شمالی توان مالی خرید از مغازه‌های اغذیه فروشی را ندارند. این مسئله مردم را به این وامی‌دارد که برای رفع گرسنگی خود هرچیزی که به دستشان می‌رسد را استفاده کنند؛ فرقی نمی‌کند این چیز پرنده باشد، موش و یا حتی چمن. البته دولت‌مردان کره شمالی کاملا به این مشکل وقوف دارند، اما به نظر می‌رسد برایشان اهمیت چندانی ندارد. شاید به این فکر کنید که چگونه به خود اجازه می‌دهیم اینگونه درباره دولت‌مردان کره شمالی قضاوت کنیم؛ باید بدانید که همه‌ساله کتاب‌هایی از سوی دولت میان مردم پخش می‌شود (کتاب‌های آشپزی) که درآن توضیحاتی کامل مبنی بر اینکه کدام انواع چمن قابلیت خوراکی دارند، وجود دارد. بخش‌هایی هم در این کتاب‌ها وجود دارد که توضیحاتی درباره فواید چمن داده و ضرر و زیان آن برای بدن را انکار می‌کند. کمی باور کردنش سخت است، اینطور نیست؟

  1. نان‌آور خانواده

بیشتر مردم کره‌ شمالی در فراهم کردن دو وعده غذای روزانه برای خود و خانواده‌شان، و سیر کردن شکم خود با مشکل مواجه‌اند. مرد کره‌ای که در عکس مشاهده می‌کنید، بوسیله تیوپ لاستیک یک تراکتور به آب زده و تلاش می‌کند برای غذای خانواده خود ماهی بگیرد. به نظر می‌رسد حتی توان مالی کرایه کردن یک قایق برای این کار را ندارد و مجبور است با خطرات احتمالی این کار مواجه شود تا شاید چیزی برای خوردن پیدا کند.

کره شمالی به روایت تصویر بخش دوم

نظرات

در ادامه بخوانید...