نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

(سیارک)  : در این پست نحوه تمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ، مایع طرفشویی و جوش شیرین آورده شده است.
اجاق گاز ها اغلب دارای شبکه های فلزی می باشند که در حین پخت و پز قابلمه و تابه را روی مشعل نگه می دارند. متاسفانه با گذشت زمان، روغن و مواد غذایی  باعث کثیف شدن شبکه های فلزی اجاق گاز شده و تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن می گردد. در این پست طرزتمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ،  مایع طرفشویی  و جوش شیرین گفته می شود.

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

• برای تمیز کردن ظرف بزرگی را پر از آب گرم و شوینده نمایید. شبکه های اجاق گاز را حدود ۲۰ دقیقه در ظرف آب گرم گذاشته تا تمام چربی ها و مواد غذایی چسبیده به آن نم بکشند.
• ظرف را بعد از ۲۰ دقیقه خالی کرده و مجددا پر از آب گرم و مواد شوینده نمایید.
• شبکه ی گاز را با سیم ظرف شویی محکم بکشید تا تمام چربی ها و مواد باقی مانده از آن جدا شود.
• برای حذف لکه هایی که باقی مانده، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ یا ۲ قاشق چایخوری آب را مخلوط کرده تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را ۱۵ دقیقه روی لکه بگذارید.
• مجددا شبکه فلزی اجاق گاز  را در آب گرم بشویید تا خمیر و مواد باقی مانده از آن جدا گردد. سپس با یک پارچه ی تمیز خشک نمایید. برای تمیز کردن شبکه های فلزی به مقداری صبر نیاز دارید.سبک زندگی خود را عوض کنید و نگذارید مواد غذایی ریخته شده مدت طولانی روی گاز یا شبکه های اجاق گاز بماند و خشک شود این کار را مشکل تر می کند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ManuelNow 853 :

    نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای هر اجاق گاز در حین کار با باقی مانده مواد غذایی و چربی آلوده می شود. دیر یا زود، تضمین می شود که سطح پخت و پز باید شسته شود. مواد شوینده . با وجود همه انواع شوینده های موجود در بازار، دستور تهیه اکثر آنها اساسا یکسان است. بنابراین توصیه به چیزی خاص در اینجا غیرممکن است. مناسب برای شستن ظروف. شما همچنین می توانید یک ترکیب بسیار تخصصی خریداری کنید، اما اغلب در واقعیت، تفاوت کمی با سایر مواد شیمیایی خانگی برای چنین عملیاتی دارد.

    1401/1/4 23:17
  • ManuelNow 853 :

    نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای شیشه پاک کن - قابل استفاده برای شستشوی سطح اجاق گاز صفحه شیشه ای. این محصولات مانند مواد شوینده معمولی مورد استفاده قرار می گیرند: روی سطح اسپری کنید و با اسفنج یا میکرو فیبر به خوبی مالش دهید.

    1401/1/4 23:18
  • ManuelNow 853 :

    نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با قرص های ظرفشویی همان اسانس هر شوینده دیگری است. تنها تفاوت این است که ابتدا باید قرص را با ریختن آن در ظرف حاوی آب گرم به مایع تبدیل کرد.

    1401/1/4 23:19
  • ManuelNow 853 :

    تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با روغن نباتی........ روغن نباتی لکه های قدیمی را از بین می برد. - این ماده به شستشوی اجاق گاز شیشه ای و سرامیکی کمکی نمی کند، اما می تواند به طور جدی به حذف رسوبات کربن کمک کند. لکه را با روغن خیس کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند. پس از آن، شما باید با یک برس یا یک لیسه مخصوص کار کنید.

    1401/1/4 23:22
  • ManuelNow 853 :

    تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با جوش شیرین........ ابتدا باید جوش شیرین را در آب رقیق کنید و سپس دوغاب حاصل را روی سطح بمالید. دوغاب را می توان با مواد دیگری مانند آب لیمو، سرکه نیز تکمیل کرد.

    1401/1/4 23:23
  • ManuelNow 853 :

    تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با خمیر دندان........ به دلیل اینکه خمیر حاوی مقدار زیادی ساینده خوب است، می تواند در مبارزه با لکه های قدیمی کمک کند. اعمال خمیر باید به شدت در مقادیر کم باشد. با اسفنج مالش دهید.

    1401/1/4 23:24

بیشتر بخوانید