عادت اروپایی ها که خوب است یاد بگیریم 8 عادت

در

فرهنگ سایر کشورها با ایران  بسیار متفاوت است و برخی از عادت های خارجی ها برای ما عجیب و غیرقابل درک است. این امر نه تنها در زندگی روزمره ، بلکه در موقعیت های زندگی عادی نیز قابل ردیابی است. sayarak.com پیشنهاد می کند تا با سبک زندگی اروپایی ها آشنا شوید تا درک کنید کدام عادت آنها بی فایده است و کدام عادت را می توانید قبول کنید.

عادت 1:

خرید غذای منجمد

 غذای منجمد

غذاهای منجمد بیشتر و راحتتر ذخیره می شوند.  / عکس

 

اروپایی ها ترجیح می دهند خامه ترش ، محصولات آردی ، پیاز ، نخود فرنگی و سایر محصولات را به صورت منجمد خریداری کنند. آنها استدلال می کنند که این روش ذخیره سازی آنها را بسیار ساده می کند: محصولات برای مدت طولانی خراب یا خشک نمی شوند ، علاوه بر این ، مناسب است که آنها را در فهرست قرار دهید. قبل از خوردن نان ، آن را کمی در مایکروویو گرم می کنند ، و سیب زمینی منجمد به هیچ وجه نیازی به دستکاری اضافی نیست - آنهای قبلاً شسته شده ، به صورت برش خورده و آماده پخت هستند.


عادت 2:

فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و برق

سینک ظرفشویی

جمع کردن آب در سینک ظرفشویی و شستن ظروف از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.  / عکس


با در نظر گرفتن افزایش قیمت  آب و برق ، ساکنان کشورمان نسبت به مصرف بهینه  آب ، گاز و برق آگاهی بیشتری پیدا کرده اند. با این حال ، ما هنوز خیلی از اروپایی ها فاصله داریم. شرایطی را تصور کنید: شما به ملاقات دوست خود آمده اید که مدتهاست در آلمان زندگی می کند. خارج از آن -20 درجه است و شما فکر می کنید که در آپارتمان او با چنین یخبندانی وسایل گرمایی با تمام قدرت روشن هستند و می توانید با شلوارک کوتاه راه بروید. اما دوست خود را با شلوار گرم و یک ژاکت ملاقات می کنید و بعد از چند دقیقه دلیل آن را می فهمید.

 

اروپایی ها قانونی مانند این دارند: "من ترجیح می دهم یک ژاکت اضافی بپوشم تا اینکه یورو اضافی را برای گرم کردن بپردازم." در بیشتر کشورهای اروپایی ،  آب بسیار گران است ، بنابراین ساکنان آنها همیشه ظرف ها را با پر کردن سینک ظرفشویی می شستند ، حتماً چراغ های اتاق را که کسی نیست خاموش می کنند و لباس گرم می پوشند تا مجبور نشوند پول زیادی برای گرم کردن بپردازید به نظر ما می رسد که می توان و باید عادت به دقت مصرف منابع آب و برق را به عادت خوب تبدیل کرد کرد.


عادت 3:

جداسازی سطل زباله 

سطل زباله

سطل های زباله برای راحتی بیشتر در رنگ های مختلف رنگ آمیزی می شوند.  / عکس


عادت دیگری که کسب آن برای ما خوب است. اروپایی ها هرگز شیشه ، پلاستیک ، باتری و مواد آلی را در یک کیسه زباله قرار نمی دهند - برای هر نوع زباله یک سطل جداگانه وجود دارد. در خارج از کشور ، مردم بسیار نگران وضعیت محیط زیست هستند و به همین دلیل سعی می کنند تا حد ممکن از بار موجود در کره زمین بکاهند.

به عنوان مثال ، در سوئد ، کیسه های پلاستیکی دو برابر کیسه های کاغذی گران هستند و اگر یک بطری پلاستیکی آب به قیمت 10 کرون بخرید ، باید یک کرون بیشتر به کل هزینه اضافه کنید. چرا این کار انجام شده است؟ همه چیز بسیار ساده است. در سوئد ، نوعی سیستم انگیزه وجود دارد: اگر شخصی آب بنوشد و بطری را به دستگاه گیرنده پلاستیک تحویل دهد ، هزینه به او بازگردانده می شود.


عادت 4:

از خرد کن زباله استفاده می کنند

خرد کن زباله

در خانه های ویلایی ، از خرد کن زباله های باغ استفاده می شود.  / عکس


این عادت با عادت قبلی ارتباط نزدیک دارد. افرادی که در اروپا خانه های شخصی دارند اغلب از دستگاه های دفع زباله های آلی استفاده می کنند. برگهای افتاده ، چمنهای زده شده ، تمیز کردن سبزیجات "قربانی" دستگاه های دفع زباله های آلی می شوند. پس از اینکه زباله ها آسیاب شدند ، صاحبان آن را در گودال کمپوست خود قرار می دهند. خاک غنی شده اغلب در هنگام کاشت و کارهای دیگر در باغ استفاده می شود. این عادت به شما امکان می دهد از زباله های زیادی برای اهداف شخصی استفاده کنید ، و مقدار بسیار کمی را به محل دفن زباله ارسال کنید.


عادت 5:

تماس با نظافتچی

نظافتچی

 

در ایران ، بسیاری معتقدند که "مرد نان آور خانه است و زن نگهبان کانون خانواده" به "نظم قدیمی" پایبند هستند. در اروپا عملاً چنین دیدگاهی باقی نمانده است - ساکنان آلمان ، فرانسه و سایر کشورها عادت دارند که برای برابری جنسیتی بجنگند. آنها به طور برابر با مردان کار می کنند ، اغلب شوهرها را به مرخصی زایمان می فرستند و سعی می کنند تا آنجا که ممکن است مسئولیت های خانه را به خود اختصاص دهند.

 

نظافتچی برای بسیاری از زنان اروپایی یک نجات دهنده واقعی است. هیچ کس زنان اروپایی را به دلیل تماس گرفتن با نظافتچی و رفتن به تمرین یا خرید ، محکوم نمی کند. زنان در اروپا برای خود ارزش قائلند ، وقت زیادی را برای رشد خود ، مراقبت از بدن خود اختصاص می دهند و در عین حال احساس پشیمانی نمی کنند. و این عالی است!

 

در ایران ، خدمات نظافت به اندازه خارج از کشور محبوب نیست ، اما در برخی از شهرها از قبل می توانید شرکت هایی را پیدا کنید که برای نظم بخشیدن به آپارتمان می فرستند. یک واقعیت جالب: همه زنان اعتراف نمی کنند که از خدمات نظافتچی استفاده می کنند. کشور ما هنوز با کلیشه هایی زندگی می کند که یک دختر می تواند همه کارها را انجام دهد:  آراستگی ، پرورش کودکان و حفظ نظم کامل خانه.


عادت 6:

از خشک کن لباس استفاده می کنند

 خشک کن لباس

خشک کن لباس  وسیله ای بسیار مفید است.  / عکس


خشک کن لباس هنوز در کشور ما ریشه ندوانده است ، اما اروپایی ها از استفاده از تمام مزایای این دستگاه خوشحال هستند. و می توان آنها را درک کرد. می توانید هر بار مقدار زیادی لباس در خشک کن قرار دهید و نگران ایمنی آن نباشید. وجود چنین واحدی به شما امکان می دهد طناب هایی را که با مقدار زیادی پارچه آویزان شده اید کنار بگذارید و بنابراین بالکن (یا اتاق دیگری را که معمولاً برای خشک کردن لباس استفاده می شود) آزاد کنید.


عادت 7:

با کفش در خانه راه راه می روند

بیگ بنگ تئوری

نمایش های تلویزیونی آمریکا از همه بهتر نشان دهنده عادت راه رفتن در آپارتمان با کفش است.  / عکس


به هر فیلم یا سریال تلویزیونی خارجی فکر کنید: فرندز ، تئوری بیگ بنگ ، هری پاتر. قهرمانان این ها هرگز هنگام ورود به یک آپارتمان یا خانه  کفش های خود را در نمی آورند ، آنها همیشه با کفش های خیابانی راه می روند! از نظر ما ، این عادت هنوز هم عجیب و غیر بهداشتی باقی مانده است ، زیرا در حال حرکت در خیابان ، مقدار زیادی باکتری "جمع می کنیم" که بعداً به لطف کفش وارد خانه ما می شود. دلیل دیگر اینکه عادت اروپایی خانه ما را دور می زند ، عشق به فرش است. اگر کاشی ها یا مشمع کف اتاق خاک زیادی را که از کفش های ورزشی ما به زمین منتقل شده است نشان نمی دهند ، در این صورت لکه ها به سرعت روی فرش ها ظاهر می شوند. و شما نمی خواهید منسوجات را کنار بگذارید ، زیرا این باعث راحتی بیشتر خانه می شود ، و در زمستان نیز پاهای شما را گرم می کند.


عادت 8:

برای خرید هدیه ، چک می نویسند

چک

اروپایی ها برای خرید هدیه برای دوستان چک می نویسند.  / عکس


تعجب نکنید اگر به دیدار اقوام خود در اروپا آمده اید ، لباس یا عطر به عنوان هدیه دریافت نمی کنید ، بلکه یک چک دریافت می کنید. بله ، این یک روش معمول در خارج از کشور است. در ایران ، این روش به ندرت مورد توجه قرار می گیرد ، زیرا اعتقاد بر این است که مهمترین چیز توجه است. و اگر به قهرمان مناسبت چک بدهید ، صداقت احساسات شما زیر سول بزرگی خواهد رفت.

 

اروپایی ها دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. آنها از هدایای عملی که قطعاً دوستان یا اقوامشان در آینده استفاده خواهند کرد ، قدردانی می کنند. اغلب اوقات ، چک از فروشگاه در جعبه ای با خود هدایا موجود است. اگر چیزی مناسب شما نیست ، می توانید با خیال راحت بروید و آن را با چیز دیگری عوض کنید یا چک را استرداد کنید. روشی کاملا منطقی برای ایجاد احساس خوب در فرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادتی که پزشکان نگران آن هستند 15 عادت

در
همه اینها با یک گام کوچک شروع می شود. این امر در مورد اقدامات معمول ما است که هر روز انجام می دهیم. به عنوان مثال، آیا شما فکر کرده اید که چقدر لباس های گرم سلامتی شما را تهدید می کنند، چطور دندان ها و لثه ها با بیماری آلزایمر مرتبط هستند و چرا افرادی که از خوردن صبحانه خودداری می کنند به سختی وزن کم می کنند؟
 
ما در sayarak.com چندین واقعیت علمی را برای شما تهیه کرده ایم که ما را متقاعد کرده است تا در عادت های روزمره و سبک زندگی، که زمان و گاهی اوقات سلامت ما را بخطر می اندازد، تجدید نظر کند.
 

بهداشت ضعیف دهان و دندان باعث بیماری آلزایمر می شود

اگر دندانهایتان را به خوبی بشویید، ممکن است نه تنها پوسیدگی، بلکه همچنین پریودنتیت - عفونی که در ابتدا روی لثه ها تاثیر می گذارد، و در نهایت دندان ها را خراب می کند را درمان کنید. باکتری هایی که باعث پریودنتیت می شوند بر مغز اثر می گذارند و  سرعت رشد آلزایمر را تسریع می کنند.
 

افرادی که لباس گرم می پوشند بیشتر بیمار می شوند

هنگامی که شما بیش از حد بدن را گرم می کنید، لباس برای باکتری ها و ویروس های پاتوژن یک زیستگاه راحت است.
 
حافظه شکر و رول خراب است
مقدار زیادی کربوهیدرات و مصرف شکر در تغذیه، منجر به ایجاد زوال عقل می شود.مصرف شکر را به طور کامل قطع نکنید، فقط دوز روزانه خود را محاسبه کنید، فراموش نکنید که هنوز در میوه ها، سبزیجات، غلات، نوشیدنی ها و محصولات لبنی قند وجود دارد.
 

اسپری مو باعث آکنه می شود

حتی اگر در زمان استفاده از اسپری فقط روی موها اسپری کنید استفاده کنید، به نظر می رسد باز هم جوش ، آکنه و التهاب روی صورت ظاهر می شود.
 

نوشابه و نوشیدنی های ورزشی باعث مشکلات قلبی می شود

هر نوشیدنی شیرین با رنگ های مصنوعی خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی ناگهانی و دمانس را افزایش می دهد. بسیاری از نوشیدنی های ورزشی، بعضی از میوه ها و سدیم رژیم غذایی در این دسته هستند.
 

نوشیدنی ها با آب لیمو یا سرکه سیب را با در معده خالی ننوشید

کلیه ها، کبد، روده بزرگ و ریه ها سیستم طبیعی بدن ما هستند که عمدتا کار آنها تصفیه و حذف سموم از بدن است. آب میوه و سبزی تازه نمی تواند هیچ کاری برای کمک به شما انجام دهد: آنها فقط آسیب می رسانند. به عنوان مثال، استفاده از آنها در مقادیر زیاد و در معده خالی ، خطر ابتلا به دیابت و زخم معده را افزایش می دهد.
 
تمیز کردن خانه بدون دستکش منجر به مسمومیت می شود
مهم نیست که ظرفها را بشویید یا اجاق گاز را تمیز کنید - لازم است در شروع به کار از دستکش هایی که از سوختگی های شیمیایی محافظت می کنند و از تماس مواد سمی با دست جلوگیری می کنند استفاده کنید. بر روی اسکاچ معمولی برای شستن ظروف، حدود 362 گونه از میکروارگانیسم ها زندگی می کنند که بیشتر آنها برای انسان ها مضر هستند.
 

سموم با عرق خارج نمی شود

وقتی هوا گرم می شود و یا دمای بدن به علت بیماری افزایش می یابد، عرق کردن، بدن شما را خنک می کند و باعث می شود بیش از حد احساس گرما نکنید. سموم بدن از طریق عرق دفع می شوند اما در بعضی موقعیت ها سموم از طریق پوست همراه با عرق خارج نمی شوند و این فاجعه است.
 

شستشوی دهان با روغن، دندان ها را ضد عفونی نمی کند، و خمیر دندان با کربن فعال، مینای دندان را از بین می برد.

کربن فعال در ترکیب خمیر دندان، دندان ها را تقویت نمی کند - برعکس، برای مینای دندان بسیار خطرناک تر از سودا است که به طور سنتی برای سفید کردن دندان استفاده می شود.
 

قطره چکان و تزریق ویتامین ها بی فایده هستند

اگر فرد سالمی هستید، نیازی به تزریق ویتامین ها و نیترات ندارید . آنها برای افرادی که به دلایلی در جذب ویتامین ها از مواد غذایی مشکل دارند، تجویز می شود.
برای داشتن موهای زیبا، ماساژ سر، تغذیه مناسب و کوتاه کردن به موقع مو کافی است.
 

Kombucha برای سلامتی خطرناک است

دانشمندان نمیتوانند برخی خواص درمانی کومبوشا را اثبات کنند. اما کومبوشا حاوی مقدار زیادی شکر است و چون که  پاستوریزه نیست ممکن است دارای باکتری های مضر فراونی باشد، که اغلب به مسمومیت منجر می شوند. کومبوشا نباید به کودکان و زنان باردار داده شود، زیرا حاوی الکل و کافئین است.
 

فک غیر طبیعی همراه با درد گردن و پشت منجر به پیر شدن پوست می شود

موقعیت غیرطبیعی فک ها می تواند از اختلالات در ستون فقرات صحبت کند و عضلات فک را تضعیف کند، که موجب تضعیف پوست صورت می شود. به همین دلیل ترمیم دندان ها (نه فقط به خاطر یک لبخند زیبا ) می تواند در هر سنی مفید باشد.
 

نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود

بدن ما به این صورت طراحی شده که نیاز به انرژی زیاد در صبح برای مصرف آن در طول روز دارد.فرآیندهای پردازش تبدیل گلوکز به انرژی، انتشار هورمون و کار سیستم های گوارش و عصبی به این بستگی دارد. بنابراین، صبح شما می توانید مواد قندی و هیدروکربنات، و حتی چربی و ترشی در مقادیر نرمال مصرف کنید.بدون صرف صبحانه بدن نیاز به کمبود صبحانه را در شب جبران می کند و بنابراین غذا به وزن بیش از حد تبدیل می شود. 
 

پخت و پز در اجاق گاز بدون هواکش تقریبا معادل سیگار کشیدن است

هود بر روی اجاق گاز ساخته شده است به طوری که شما  محصولات گاز سوزاننده را تنفس نکنید. هر بار در طی پخت و پز گازها و مواد سمی در اجاق گاز تولید می شود.
 

هر چیز طبیعی به معنی مفید بودن آن نیست

روش های سنتی استفاده شده توسط پرورش دهنده ها خطرناک هستند و به ندرت آزمایش می شوند. یکی از روش های محبوب برای ایجاد انواع hybrids های جدید هنوز روش تابش است . اما کنترل ضعیف و عدم تحقیق کمی منجر به تراژدی می شود. به عنوان مثال، در دهه 1960، یک نوع سیب زمینی جدید به دست آمد که، همانطور که معلوم شد، حاوی مقدار زیادی سولانین سمی بود.
 
در نتیجه، آنچه که به ما تحت برچسب "محصول طبیعی" داده می شود ممکن است به طور قابل توجهی از سبزی یا میوه اصلی، و حتی تبدیل شدن به یک جهش خطرناک باشد. به عکس بالا گوجه فرنگی نگاه کنید: گوجه فرنگی های طبیعی خیلی متفاوت از نسخه خانگی خود هستند که شما ترجیح می دهید آنها را انتخاب کنید.
 

پنیر، میوه های خشک شده و غلات صبحانه در سیستم ایمنی اختلال بوجود می آورند

غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی قند یا، بر خلاف آن، نمک، حاوی افزودنی های مختلف و هورمون ها یا مقادیر بیش از حد چربی های ترانس هستند، که اگر در مقادیر زیادی از آنها را بخورید، اثر منفی روی ایمنی بدن دارند.
مواد غذایی منجمد و کنسرو شده، هر محصول نیمه تمام
غلات صبحانه
بیکن و سوسیس
آجیل بو داده با نمک یا شکر پاپ کورن مایکروویوی
میوه خشک، و همچنین میوه های تازه و آب میوه های تازه
مارگارین و پنیرهای ذوب شده
سس گوجه فرنگی و دیگر سس های آماده.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

شواهدی که نشان می دهد صرفه جویی بیش از حد منجر به فقر می شود

در
ثروت، جزء مهمی از رفاه مادی است. بدون کنترل درآمد، صرفه جویی در هزینه برای خرید جدی یا سرمایه گذاری غیرممکن است اما صرفه جویی بیش از حد می تواند نه تنها بی فایده باشد، بلکه منجر به اثر متضاد یعنی فقر  شود.
 
sayarak.com نمونه هایی از سبک زندگی و چگونگی صرفه جویی شدید که نمی تواند منجر به دستیابی به اهداف مالی شما شود را جمع آوری کرده است.
 

1. زمان زیادی برای تعمیرات صرف می کنید

صرفه جویی وقت گیر است که باید برای رسیدن به موفقیت استفاده شود. شما می توانید آن را منطقی تر انجام دهید و با پرداخت مبلغ کمی سودی در بلند مدت عاید خود کنید.
 
به عنوان مثال، باهز ینه های کمی شما می توانید یک حرفه ای برای تعمیرات جزئی و یا مونتاژ مبلمان استخدام کنید. و زمان ذخیره شده را برای کار یا آموزش مهارت جدید استفاده کنید.
 

2. شما اغلب بیمار هستید.

 صرفه جویی بیش از حد در مواد غذایی ، مواد شیمیایی خانگی و مواد بهداشتی می تواند سلامت شما را تضعیف کند. و این باعث خواهد شد که بیماری هزینه های بیشتری برای شما داشته باشد. اصول اساسی یک رژیم متعادل را دنبال کنید و به راحتی ترکیب کالاهای خریداری شده را بخوانید.
 

3. چیزهای ارزان باید بیشتر و زودتر به روز شوند.

در بیشتر موارد، شما نباید ارزان ترین تجهیزات، لباس، کفش و مبلمان را انتخاب کنید. بهترین محصولات در رابطه با قیمت و کیفیت، به عنوان یک قاعده، ارزان نیستند، اما در عین حال گران  هم نیستند. توجه داشته باشید نه تنها به قیمت، بلکه همچنین به مواد محصول، و همچنین بازخورد از خریداران دیگر دقت کنید.
 

4. احتمال بیشتری دارد که تبدیل به قربانیان کلاهبرداران شوید.

به دلیل تمایل به صرفه جویی در هزینه، مردم اغلب به طعمه خرده فروشان، مهاجران و یا فروشندگان ماشین های معیوب می افتند. اگر کسی خدمات یا محصولات خود را با یک قیمت پایین ارائه می دهد، باید همه چیز را با دقت بررسی کنید. ممکن است تماس با یک فروشنده معتبر یا واسطه سودمند تر باشد.
 

5. شما اطلاعات کافی دریافت نمی کنید. 

برای دستیابی به موفقیت مالی، باید همیشه بروط باشید و چیزی را یاد بگیرید. اما برای دریافت یک دوره آموزشی با کیفیت، آموزش رایگان، به احتمال زیاد، کار نخواهد کرد. و اگر این کار کند، پس شما زمان زیادی را برای جستجوی آن صرف خواهید کرد.اگر ما تمام هزینه های غیر مستقیم و زمان را در نظر بگیریم، می توان نتیجه گرفت که دانش رایگان نیست.
 

6. شما از ارتباطات محروم می شوید  

یک محیط خوب یکی دیگر از مولفه های مهم موفقیت است. با این حال، صرفه جویی بیش از حد منجر به انزوای اجتماعی می شود. و این، همانطور که در عمل نشان می دهد ، منجر به هزینه های اضافی می شود.
دوستیابی مفید اغلب در مکان و موقعیت های غیر منتظره بوجود می آید. اما برای پیک نیک با دوستان خود، دیدن فیلم ها شما باید پولی را صرف کنید.
 

7. زمان مشخصی برای کار ندارید

نگرانی مداوم برای صرفه جویی از نظر اخلاقی خسته کننده است. علاوه بر این، در پیگیری مداوم اقتصاد، شما خود را از بسیاری از لذت ها محروم می کنید. این به استرس مداوم منجر می شود و در نتیجه نه قدرت و نه زمان برای کار و پیشرفت باقی می ماند.
 

8. شما به درخواست کمک، به زحمت پاسخ می دهید.

دوری در روابط با دیگران یکی دیگر از دلایل فقر است. صرفه جویی شدید باعث می شود که شما شروع به ارائه هدایای بیش از حد کم و بی ارزش کنید و گاهی اوقات حتی تعطیلات را نادیده بگیرید و به طور کامل از پول قرض دادن و کمک به عزیزانتان جلوگیری کنید.
 

9. شما سرمایه گذاری های بسیار خطرناکی را انجام می دهید.

ثابت شده است که کسانی که می خواهند در سرمایه گذاری صرفه جویی کنند، تمایل به خرید ابزارهای مالی خطرناک دارند. علاوه بر این، این افراد بیشتر احتمال دارد قربانی طرح های تقلبی شوند.
 
آیا می دانید کدام نمونه از صرفه جویی بیش از حد منجر به فقر می شود؟ در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند

در
ما برخی از عادت ها را قطعاً خوب و بعضی دیگر را مضر و عادت خطرناک می دانیم. اما ، با بررسی دقیق تر معلوم می شود که همه چیز به این سادگی نیست. به نظر می رسد که کیفیت و سبک زندگی ما تا حد زیادی توسط اقدامات روزانه مشخص می شود ، که تا آن زمان به عنوان فوق العاده مثبت و بی ضرر درک می شدند.
ما  در  sayarak.com تصمیم گرفتیم دریابیم که کدام عادات  به ظاهر مثبت تحت شرایط خاصی به عادت منفی تغییر می کند.

 

1. آیا درست است که هر چقدر دوست داریم بخوابیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است؟ خوابیدن به همان اندازه که دوست دارید به اندازه نداشتن خواب کافی برای بدن بد است. خواب طولانی مدت به صورت منظم (بیش از 9 ساعت در روز) می تواند منجر به افسردگی، اختلال در عملکرد مغز، افزایش خطر ابتلا به دیابت، افزایش وزن، باعث بیماری های قلبی، کمر درد، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهد .
 
مقدار خواب کافی: 7-8 ساعت برای "راه اندازی مجدد" بدن کافی است . و اگر وسوسه خواب طولانی مدت وجود داشته باشد ، توصیه های ساده ای را دنبال کنید :
در روزهای آخر هفته ، مانند روزهای دیگر هفته از خواب بیدار شوید تا راحت تر بمی توانید ریتم خواب خود را بدست آورید.
به طور هم زمان ، همیشه قبل از نیمه شب به رختخواب بروید.
کیفیت خواب را بهبود بخشید : شب ها غذای سنگین نخورید ، اما گرسنه نشوید. نوشیدنی های کافئین دار را فقط صبح بنوشید.
قبل از رفتن به رختخواب ، دمای مطلوب را در اتاق خواب ایجاد کنید - 16-18 درجه سانتیگراد.
 
تمام وسایلی که باعث پریدن خواب شما می شود را از اتاق خواب بیرون ببرید ، تلویزیون را خاموش کنید. درخشش صفحه نمایش تولید هورمون ملاتونین ، که وظیفه خواب را بر عهده دارد متوقف می کند.
 
لیست کارهای روز بعد را بنویسید و دیگر لازم نیست در مورد آن فکر کنید و می توانید زودتر بخوابید.
 

 

2. آیا عادت نوشیدن مقدار زیادی آب درست است

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: مسمومیت با آب می تواند منجر به مشکلات سلامتی بسیار جدی شود: نارسایی کلیه ، ورم ریوی یا مغزی. کلیه های سالم می توانند بیش از 1 لیتر آب در ساعت پردازش کنند. بنابراین ، اگر در مدت زمان کوتاهی چندین لیتر آب بنوشید ، می توانید وضعیت خطرناکی پیدا کنید. حتی اگر مقدار آب آشامیدنی حیاتی نشود ، مایعات اضافی فشار را بر روی بدن وارد می کنند.
 
صحیح: همه چیز پیچیده است ، زیرا نوشیدن آب کم خطرناک است ، و مقدار زیاد مضر است. خوشبختانه ، بسته به وزن شما توصیه های بهینه ای وجود دارد. فراموش نکنید که یک مقدار مشخص شامل نه تنها آب در شکل خالص، بلکه چای، قهوه، سوپ و آب میوه می شود.
 
به محض بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید . این دستگاه گوارش را تحریک می کند ، و بیداری سریع را تشدید می کند.
 
وقتی احساس گرسنگی می کنید ، یک لیوان آب بنوشید: بدن ما اغلب تشنگی و گرسنگی را اشتباه می گیرد.
 
در صورت احساس خستگی ، آب بیشتری بنوشید ، زیرا این یکی از علائم کمبود آب بدن است. بهتر است در لیوان های کوچک بنوشید تا به کلیه ها فشار وارد نشود.
 
آب را در دمای اتاق بنوشید . نوشیدن آب سرد می تواند باعث سردرد و وازواسپاسم شود.(تنگی یا باریک شدن شریان ها، به علت انقباض مداوم رگ های خونی است) نوشیدن آب سرد پس از خوردن غذاهای چرب نیز مضر است: چربی وارد شده به معده، بصورت ناقص و ضعیف هضم می شود.
 

 

3. آیا هر بار بعد از غذا خوردن دندان های خود را مسواک بزنیم

چرا این عادت بد است: بعد از خوردن غذا ، میزان اسیدیته در حفره دهان افزایش می یابد ، بنابراین مسواک زدن به دندانهای شما منجر به عدم تمیز شدن دندان ها می شود و فرسایش سریع مینای دندان را تحریک می کند. با مسواک زدن دندان های خود بعد از صرف صبحانه ، به اسید روی دندان کمک می کنید تا به عاج برسد.
 
چگونه و چند بار در روز مسواک بزنیم:
روزانه دو بار ، صبح و عصر به مدت 2-3 دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید.
حداقل 30 دقیقه بعد از غذا صبر کنید و از مسواک زدن خودداری کنید. اگر نمی توانید صبر کنید که بلافاصله پس از خوردن غذا باقی بماند ، از شستن دهان استفاده کنید .
 
اگر شما از محصولات غذایی با اسیدیته بالا استفاده کرده اید مثل آب میوه های تازه، تند، شور، گوشت سرد، کافئین، نوشابه های گازدار، فست فود بهتراست یک ساعت و یا حتی بیشتر برای مسواک زدن صبر کنید.
 

 

4- آیا درست است که از عطسه و عطسه زدن خودداری کنیم و دهان خود را با کف دست بپوشانیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: در طی هر عطسه ، جریان هوا با فشار 120 متر بر ثانیه با فشار زیاد خارج می شود. پزشکان می گویند : بستن بینی و دهان هنگام عطسه غیرممکن است ، زیرا این می تواند به بافت های نرم نازوفارنکس و نای آسیب برساند و باعث پارگی عروق در چشم شود. علاوه بر این ، تجمع غیر طبیعی هوا در قسمتهای میانی حفره قفسه سینه می تواند منجر به سوراخ شدن غشای تمپان یا آمفیزم شود. مطمئناً ، همه این موارد وحشتناک برای هرکسی که جلو عطسه را می گیرد ، رخ نخواهد داد ، اما از آنجا که مواردی وجود داشته، پزشکان هشدار داده اند. پس چرا این خطر را انجام می دهید؟
 
در مورد عطسه در کف دست ، این "بهترین" راه برای آلوده کردن افراد اطراف است. اگر دهان خود را نپوشانید ، قطره ها به 2-3 متر گسترش می یابند. و اگر در پشت دست عطسه کنید ، میکروب ها بر روی دست شما پخش می شوند ، و سپس میکروب های کف دست شما روی دسته های درب ، نرده های دستی ، دکمه های آسانسور باقی می مانند - هر آنچه را لمس می کنید.
 
چگونه عطسه کنیم: طبق آداب و رسوم ، عطسه کردن بدون پوشاندن بینی امری ناپسند است.هنگام عطسه، بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانید و دستمال را در سطل زباله بیندازید.
 
دستمال ندارید و یا عطسه به شما زمان استفاده از دستمال را نمی دهد؟ عطسه در آستین لباس و یا کلاه . این بهتر از گزینه ای است که در کف دست عطسه کنید که به یک محل پرورش عفونت ها تبدیل می شود.کلاه یا لباس را می توانید در اولین فرصت بشویید.
 

 

5- آیا این جمله صحیح است.من میمیرم، اما این کار را خواهم کرد

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بدی است: باید یاد بگیریم که همه چیز، همیشه آن طور که می خواهیم و همانطور که فرض می کنیم اتفاق نمی افتد : شرایط تغییر می کند ، و گاهی اوقات انجام وعده و قول به سادگی ممکن نیست و یا بسیار مشکل ساز است. اما ، شخص با احساس مسئولیت و  ترس از درگیری، از قول خود امتناع نمی کند و به ضرر خودش عمل می کند.
 
روش درست قول دادن چیست: اگر می بینید تحقق وعده ای را نمی توانید انجام بدهید یا کاملاً غیرممکن است ، نباید ابرقهرمان بازی کنید: هیچ کس از قربانی شدن شما قدر دانی نخواهد کرد. "من میمیرم ، اما این کار را خواهم کرد" ، به احتمال زیاد ، در زمانی با اضطراب ، فرسودگی و هدر رفتن وقت شما پایان می یابد.
 
انتخاب کنید و صادق باشید. آیا نمی توانید وعده را تحقق بخشید ، اهداف خود را تغییر دهید؟ بپذیرید که با دادن قول عجله کرده اید و در صورت لزوم ، امتناع خود را توجیه کنید.
 

 

6. آیا درست است که همیشه بله بگویید

چرا این عادت بد است: اعتقاد بر این است که همیشه گفتن "بله" به معنای گشودن جهان بروی خودمان، بدست آوردن فرصت ها و پذیرش سپاسگزارانه هدایای سرنوشت است. با این حال، این یک طرفه است و اغلب مغایر با منافع شماست.
 
چگونه نه بگوییم : اولویت ها را به درستی تنظیم کنید و در مورد آنچه برای شما مفید است فکر کنید.
یاد بگیرید که بدون احساس گناه بگویید "نه" . فقط به این دلیل که می دانید چگونه یک مشکل را حل کنید ، نیازی به حل آن ندارید. حتی اگر واقعاً می توانستید کمک کنید اما آن را نمی خواهید ، شما حق دارید این کار را انجام ندهید. به چشمان طرف مقابل نگاه کنید ، صمیمانه لبخند بزنید و توضیح دهید که چرا امتناع می کنید.
 
اگر شک دارید از روش fast forward استفاده کنید. تصور کنید که قبلاً توافق کرده اید و درخواست را رد کرده اید. هر دو گزینه را در نظر بگیرید و تصور کنید که چگونه درخواست را انجام می دهید. به احساسات خود گوش فرا دهید. آیا این باعث خوشحالی شما می شود؟ آیا این برای شما مهم است یا فقط وقت خود را تلف می کنید؟ این روش شما را از وضعیت فعلی نجات می دهد تا بتوانید به طور عینی وضعیت را ارزیابی کرده و تصمیم بگیرید.
 

 

7. آیا تلاش دائمی برای انجام کارهای مفید درست است

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: میل به سود بردن از هر دقیقه منجر به این می شود که فرد، تمایل به انجام هرکاری را برای خود از جمله استراحت ،آرامش و ریلکس کردن ، که بدن به آن نیاز دارد را متوقف میکند. زمان اختصاص داده شده به خود، با عذاب وجدان همراه می شود. بعد از گذراندن یک روز در رختخواب برای تماشای سریال های مورد علاقه ، بعضی اوقات احساس شرم و ناامیدی می کنیم و در تلاش برای ایجاد اصلاحات روز بعد ، کل خانه را از بالا به پایین شستشو می دهیم ، در محل کار می مانیم و یا یک شام سخت و رنگارنگ آماده می کنیم. آیا این عملکرد آشناست؟
 
چگونه غلبه کنیم: وجود زمان برای چیزهای مهم که باید به صورت موثر و مفید وجود داشته باشد برای استراحت و آرامش و تفریح است. و این استراحت کمتر از زمان اختصاص داده شده به تجارت نیست.روی خودتان کار کنید. برای استراحت خوب ، تمایل آگاهانه شما برای استراحت و بازیابی قدرت لازم است.
 
به آرامش به عنوان مراقبت عمدی از خود فکر کنید. اگر احساس گناه برای انجام هر کاری کردید ، به یاد داشته باشید که آنچه را که خسته شده است بازیابی می کنید و فقط به استراحت در بعضی اوقات در روز نیاز دارید.
 
یاد بگیرید که استراحت را جزء لاینفک زندگی بدانید . اگر در ابتدا برایتان دشوار خواهد بود ، حتی می توانید برای استراحت در نوشتن دفتر خاطرات ، وقت بگذارید ، و آن را بخشی از برنامه برای رسیدن به یک هدف بزرگ قرار دهید.
 
برای کمک به شما در آرامش ، مراسم روزانه ، هفتگی و ماهانه ایجاد کنید. به عنوان مثال ، هر عصرانه به مدت 30 دقیقه تلفن ، تلویزیون یا هر وسیله الکترونیکی پرتلاطم دیگری را خاموش کنید و این بار را به خود اختصاص دهید: کتاب بخوانید ، مراقبه کنید ، رویا پردازی کنید.
 

 

8- آیا درست است که شیوه زندگی بیش از حد اقتصادی داشته باشید

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: اجازه خرید ندادن به آنچه می خواهید به همان اندازه خطرناک است که خریدهای محرک را انجام می دهید. اغلب ، مردم تصمیم می گیرند که پس انداز کنند و تغییرات اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنند ، از استراحت دست می کشند و برای لذت های کوچک پول خرج نمی کنند . این روحیه شما را خراب می کند ، شما را عصبانی می کند ، و تمایل برای پس انداز پول و تمام این حساب و کتاب کردن ها،  با تمایل همه ی آنچه می خواهید جایگزین می شود.
 
نحوه عملکرد درست : برنامه ریزی بودجه برای هزینه های پیش بینی نشده و سرگرمی داشته باشید. و آنها لازم است مانند خرید ویتامین ها برای شما "مهم" و "مفید" باشند.
بودجه خود را ماهانه بررسی کنید و تنظیماتی را در مورد آن انجام دهید.برای خواسته ها و شرایط غیرقابل پیش بینی ذخیره کنید - 5-10٪ از بودجه کل را کنار بگذارید.
 

 

9. آیا درست است که هر مرحله از گذشته را تجزیه و تحلیل کنیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: می توانید کیفیت کار انجام شده ، درست بودن  تصمیم گرفته شده و موفقیت یا شکست یک عمل اخیر را تحلیل کنید. اما گاهی اوقات شما فقط باید بتوانید شرایط را رها کنید تا اینکه تحلیل به خود نظم و انضباطی منتقل شود. تأمل مداوم مانع لذت بردن از لحظه ها می شود. اندیشه های مربوط به گذشته و همچنین تجزیه و تحلیل بیش از حد ، زندگی در زمان حال را دشوار کرده و برای آینده نمی توانید برنامه ریزی کنید.
 
چگونه به این عادت غلبه کنیم: زندگی در حال، و اینها فقط کلمات نیستند بلکه یک روش تفکر هستند.سعی کنید فقط آن دسته از اقدامات را که باید تنظیم شوند ، تجزیه و تحلیل کنید.
 
از اینکه برای خودتان احساس ناراحتی کنید ، دست بردارید. ما دائماً بر روی انتظارات خود زوم می کنیم، به گذشته می اندیشیم و از آینده می ترسیم.یک تلاش آگاهانه انجام دهید - لحظه را احساس کنید و در آن بمانید. سلیقه ها ، بوها را حس کنید ، ببینید چه چیزی را می پوشید ، احساس کنید که باد می وزد. بعضی اوقات ، برای اینکه احساس خوشبختی کنید ، لازم نیست کاری انجام دهید - فقط تماشا کنید که در اطراف شما چه اتفاقی می افتد و خود را بخشی از آن بدانید.
10. دهمین عادت به ظاهر خوب اما در عمل بد را شما کاربر گرامی بگویید.
و در زندگی شما چه اتفاقی افتاده است که یک عادت به عنوان یک امر خوب ، مضر از کار درآمده است؟ در نظرات به ما بگویید

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

سبک زندگی برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها

در

1. فعال باشید و قوی‌تر شوید.
سبک زندگی فعال یا فعال شدن به لحاظ فیزیکی می تواند به پیشگیری از استئوپروز، پوکی استخوان کمک کند. استخوان ها و عضلات به فعالیت به صورت قوی‌تر شدن، پاسخ می دهند. دو نوع ورزش بهترین شرایط را برای پیشگیری از استئوپروز دارند: تحمل وزن، که در آن در مقابل گرانش زمین تلاش می کنید، و مقاومت از طریق ورزشهایی از قبیل وزنه‌برداری. هرچه استخوان های خود را برای پیاده روی، دویدن یا وزنه برداری سنگین تر و قوی تری به کار گیرید، استخوان هایتان به همان اندازه قوی خواهند شد. از آنجایی که افتادن شایع ترین سبب شکستگی استخوان است بنابراین فعالیت‌های بهبود تعادل از جمله تای چی و تمرینات قدرتی نیز می توانند به صورت قابل توجهی خطر را کاهش دهند.


2. باغبان خوبی باشید و به پیشگیری از استئوپروز کمک کنید.
معطل مانده ام که چه نوع فعالیت بدنی به قوی نگه داشتن استخوان‌هایم کمک می کند؟ یکی از مطالعات نشان می دهد که باغبانی می تواند از نظر پیشیگیری از استئوپروز به شما کمک زیادی کند. کشیدن ماشین چمن‌زنی، جمع‌اوری و بلند کردن یک چرخ دستی پر از کود یا علف‌های هرز همگی ورزش‌های تحمل وزن است. (سیارک)  
3. محل زندگی خود را «ایمن از شکستگی» نمایید.
پله‌ها و محل های زندگی خود را چراغ بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که پله‌ها لغزنده نمی باشند. درهم برهمی خانه را رفع نموده و تخته چوب ها و موکت های شل شده کف را تعمیر نمایید. اطمینان حاصل نمایید که تمامی سیم‌های برق و تلفن در خارج از مسیری است که شما در آن قدم برمی دارید. ، قالیچه‌هایی که سبب افتادنتان می شوند را بچسبانید یا ببندید. در یک طرف دوش، وان و توالت دستگیره نصب کنید. و برای برداشتن چیزی که خارج از دسترسی شماست روی چهارپایه یا صندلی نایستید- وسایلی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید را در جاهایی قرار دهید که به راحتی و آسانی بتوانید بردارید.
4. به تازگی استخوانتان شکسته است؟ حرف بزنید!
اگر میانسال یا پیرتر هستید و شکستگی استخوان دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود درباره اسکن تراکم استخوانی خود حرف بزنید تا از بابت استئوپروز آزمایش انجام دهد. در این سنین شکستگی‌ها اخطارهایی هستند که حکم تحقیقات بیشتر در زمینه مشکلات مربوط به سلامتی را دارند. فقط شکستگی خود را گچ گرفته و به خانه بازنگردید! (سیارک)  
5. در مورد دریافت کلسیم خلاق باشید.
دریافت کلسیم مورد نیاز از رژیم غذایی چالش برانگیز می باشد. شما بسته به سن‌تان روزانه نیاز به 1.000 تا 1.200 میلی گرم کلسیم دارید. سعی کنید تا شیر خشک را به سوپ، غذای گوشتی و نوشیدنی های خود اضافه کنید. فقط یک قاشق غذاخوری شیر خشک بدون چربی شامل 52 میلی گرم کلسیم است. شما می توانید به اسانی دو تا چهار قاشق غذاخوری را به بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی خود اضافه کنید. همچنین آب میوه، غلات، حبوبات، نان، غلات و آب های غنی شده با کلسیم را خریداری کرده و نصف فنجان انجیر خرد شده را روی هشت اونس ماست بریزید. این ترکیب بیش از نصف کلسیم روزانه یک فرد بزرگسال را تامین می کند.
6. دریافت مناسب ویتامین D نیز مهم می باشد.
ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند، چرا که به آن اجازه می دهد تا از طریق روده داخل جریان خون شود. بدون آن، کلیه ها کلسیمی که می توانست مصرف گردد را دفع خواهند کرد.

پست های مرتبط:

- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

در

(سیارک)  : در این پست نحوه تمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ، مایع طرفشویی و جوش شیرین آورده شده است.
اجاق گاز ها اغلب دارای شبکه های فلزی می باشند که در حین پخت و پز قابلمه و تابه را روی مشعل نگه می دارند. متاسفانه با گذشت زمان، روغن و مواد غذایی  باعث کثیف شدن شبکه های فلزی اجاق گاز شده و تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن می گردد. در این پست طرزتمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ،  مایع طرفشویی  و جوش شیرین گفته می شود.

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

• برای تمیز کردن ظرف بزرگی را پر از آب گرم و شوینده نمایید. شبکه های اجاق گاز را حدود ۲۰ دقیقه در ظرف آب گرم گذاشته تا تمام چربی ها و مواد غذایی چسبیده به آن نم بکشند.
• ظرف را بعد از ۲۰ دقیقه خالی کرده و مجددا پر از آب گرم و مواد شوینده نمایید.
• شبکه ی گاز را با سیم ظرف شویی محکم بکشید تا تمام چربی ها و مواد باقی مانده از آن جدا شود.
• برای حذف لکه هایی که باقی مانده، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ یا ۲ قاشق چایخوری آب را مخلوط کرده تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را ۱۵ دقیقه روی لکه بگذارید.
• مجددا شبکه فلزی اجاق گاز  را در آب گرم بشویید تا خمیر و مواد باقی مانده از آن جدا گردد. سپس با یک پارچه ی تمیز خشک نمایید. برای تمیز کردن شبکه های فلزی به مقداری صبر نیاز دارید.سبک زندگی خود را عوض کنید و نگذارید مواد غذایی ریخته شده مدت طولانی روی گاز یا شبکه های اجاق گاز بماند و خشک شود این کار را مشکل تر می کند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای هر اجاق گاز در حین کار با باقی مانده مواد غذایی و چربی آلوده می شود. دیر یا زود، تضمین می شود که سطح پخت و پز باید شسته شود. مواد شوینده . با وجود همه انواع شوینده های موجود در بازار، دستور تهیه اکثر آنها اساسا یکسان است. بنابراین توصیه به چیزی خاص در اینجا غیرممکن است. مناسب برای شستن ظروف. شما همچنین می توانید یک ترکیب بسیار تخصصی خریداری کنید، اما اغلب در واقعیت، تفاوت کمی با سایر مواد شیمیایی خانگی برای چنین عملیاتی دارد.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای شیشه پاک کن - قابل استفاده برای شستشوی سطح اجاق گاز صفحه شیشه ای. این محصولات مانند مواد شوینده معمولی مورد استفاده قرار می گیرند: روی سطح اسپری کنید و با اسفنج یا میکرو فیبر به خوبی مالش دهید.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با قرص های ظرفشویی همان اسانس هر شوینده دیگری است. تنها تفاوت این است که ابتدا باید قرص را با ریختن آن در ظرف حاوی آب گرم به مایع تبدیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با روغن نباتی........ روغن نباتی لکه های قدیمی را از بین می برد. - این ماده به شستشوی اجاق گاز شیشه ای و سرامیکی کمکی نمی کند، اما می تواند به طور جدی به حذف رسوبات کربن کمک کند. لکه را با روغن خیس کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند. پس از آن، شما باید با یک برس یا یک لیسه مخصوص کار کنید.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با جوش شیرین........ ابتدا باید جوش شیرین را در آب رقیق کنید و سپس دوغاب حاصل را روی سطح بمالید. دوغاب را می توان با مواد دیگری مانند آب لیمو، سرکه نیز تکمیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با خمیر دندان........ به دلیل اینکه خمیر حاوی مقدار زیادی ساینده خوب است، می تواند در مبارزه با لکه های قدیمی کمک کند. اعمال خمیر باید به شدت در مقادیر کم باشد. با اسفنج مالش دهید.

در ادامه بخوانید...