علل اصلی آکنه

بیش از 70٪ جمعیت جهان مستعد ابتلا به التهاب پوست هستند. چگونه می توان مشکل آکنه مقابله کرد؟ و چه تحقیقاتی در باره آکنه انجام شده است
 

علل اصلی آکنه

ظاهر شدن آکنه در طی تغییرات هورمونی بدن، به عنوان مثال، در طی نوجوانی، در دوران بارداری، در پایان دوره قاعدگی طبیعی است. اساسا، افرادی که فعالیت هورمونی زیادی دارند، مستعد ظاهر شدن آکنه در پوست هستند - این خطرناک نیست، اما بیش از 70٪ افراد مبتلا به آکنه دارای ظاهر بسیار ناخوشایند هستند.
 
گاهی اوقات عوامل خارجی مانند لوازم آرایشی، عدم رعایت بهداشت و مصرف داروهای خاص سبب التهاب غدد چربی می شوند. در این مورد، حل مشکل  پس از حذف علت راحت تر است.
 
اما در بسیاری از موارد، ظاهر شدن آکنه گناه ژن هاست - آنها می توانند باعث ایجاد تعدادی از علل ایجاد آکنه شوند. به عنوان مثال، علت آکنه ممکن است از ویژگی های ساختاری لایه بالایی پوست و غدد سباسه(غدد که ماده روغنی به نام سبوم ترشح می کنند) و نیز افزایش حساسیت گیرنده های پوست به اندروژن ها (هورمون های جنسی مردانه) باشد.
 
ظاهر شدنآکنه می تواند با یک رژیم غذایی تحریک شود. شواهدی وجود دارد که یک رژیم غذایی با مقدار زیادی کربوهیدراتهایی که سریع جذب می شوند، باعث افزایش ترشح چربی پوست می شود. همچنین، طبق مطالعات انجام شده، مقدار زیادی از محصولات لبنی می تواند منجر به ظهور یا تشدید آکنه شوند. دلیل دقیق این که چرا محصولات لبنی تا حد زیادی بر روی پوست تأثیر می گذارند، شناخته نشده است، اما فرض می شود که پروتئین کازئین و لکتوز اضافی باعث ظاهر شدن آکنه  می شود.   
آکنه ممکن است به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی رخ دهد. اغلب این کمبود ویتامین A ، ویتامین D، ویتامین E و گروهویتامین B، روی یا زینک، اسیدهای چرب امگا 3 است.
 
بیماری های مختلف، به ویژه از دستگاه گوارش، سیستم متابولیکی و هورمونی، تاثیر جدی بر وضعیت پوست دارند. علاوه بر این، آکنه به دلیل مشکلات استرس و اختلال خواب ظاهر می شود.برای درمان آکنه نیاز به آزمایش خون برای بررسی تمام موارد گفته شده در این پست هست.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید