شواهدی که نشان می دهد صرفه جویی بیش از حد منجر به فقر می شود

ثروت، جزء مهمی از رفاه مادی است. بدون کنترل درآمد، صرفه جویی در هزینه برای خرید جدی یا سرمایه گذاری غیرممکن است اما صرفه جویی بیش از حد می تواند نه تنها بی فایده باشد، بلکه منجر به اثر متضاد یعنی فقر  شود.
 
sayarak.com نمونه هایی از سبک زندگی و چگونگی صرفه جویی شدید که نمی تواند منجر به دستیابی به اهداف مالی شما شود را جمع آوری کرده است.
 

1. زمان زیادی برای تعمیرات صرف می کنید

صرفه جویی وقت گیر است که باید برای رسیدن به موفقیت استفاده شود. شما می توانید آن را منطقی تر انجام دهید و با پرداخت مبلغ کمی سودی در بلند مدت عاید خود کنید.
 
به عنوان مثال، باهز ینه های کمی شما می توانید یک حرفه ای برای تعمیرات جزئی و یا مونتاژ مبلمان استخدام کنید. و زمان ذخیره شده را برای کار یا آموزش مهارت جدید استفاده کنید.
 

2. شما اغلب بیمار هستید.

 صرفه جویی بیش از حد در مواد غذایی ، مواد شیمیایی خانگی و مواد بهداشتی می تواند سلامت شما را تضعیف کند. و این باعث خواهد شد که بیماری هزینه های بیشتری برای شما داشته باشد. اصول اساسی یک رژیم متعادل را دنبال کنید و به راحتی ترکیب کالاهای خریداری شده را بخوانید.
 

3. چیزهای ارزان باید بیشتر و زودتر به روز شوند.

در بیشتر موارد، شما نباید ارزان ترین تجهیزات، لباس، کفش و مبلمان را انتخاب کنید. بهترین محصولات در رابطه با قیمت و کیفیت، به عنوان یک قاعده، ارزان نیستند، اما در عین حال گران  هم نیستند. توجه داشته باشید نه تنها به قیمت، بلکه همچنین به مواد محصول، و همچنین بازخورد از خریداران دیگر دقت کنید.
 

4. احتمال بیشتری دارد که تبدیل به قربانیان کلاهبرداران شوید.

به دلیل تمایل به صرفه جویی در هزینه، مردم اغلب به طعمه خرده فروشان، مهاجران و یا فروشندگان ماشین های معیوب می افتند. اگر کسی خدمات یا محصولات خود را با یک قیمت پایین ارائه می دهد، باید همه چیز را با دقت بررسی کنید. ممکن است تماس با یک فروشنده معتبر یا واسطه سودمند تر باشد.
 

5. شما اطلاعات کافی دریافت نمی کنید. 

برای دستیابی به موفقیت مالی، باید همیشه بروط باشید و چیزی را یاد بگیرید. اما برای دریافت یک دوره آموزشی با کیفیت، آموزش رایگان، به احتمال زیاد، کار نخواهد کرد. و اگر این کار کند، پس شما زمان زیادی را برای جستجوی آن صرف خواهید کرد.اگر ما تمام هزینه های غیر مستقیم و زمان را در نظر بگیریم، می توان نتیجه گرفت که دانش رایگان نیست.
 

6. شما از ارتباطات محروم می شوید  

یک محیط خوب یکی دیگر از مولفه های مهم موفقیت است. با این حال، صرفه جویی بیش از حد منجر به انزوای اجتماعی می شود. و این، همانطور که در عمل نشان می دهد ، منجر به هزینه های اضافی می شود.
دوستیابی مفید اغلب در مکان و موقعیت های غیر منتظره بوجود می آید. اما برای پیک نیک با دوستان خود، دیدن فیلم ها شما باید پولی را صرف کنید.
 

7. زمان مشخصی برای کار ندارید

نگرانی مداوم برای صرفه جویی از نظر اخلاقی خسته کننده است. علاوه بر این، در پیگیری مداوم اقتصاد، شما خود را از بسیاری از لذت ها محروم می کنید. این به استرس مداوم منجر می شود و در نتیجه نه قدرت و نه زمان برای کار و پیشرفت باقی می ماند.
 

8. شما به درخواست کمک، به زحمت پاسخ می دهید.

دوری در روابط با دیگران یکی دیگر از دلایل فقر است. صرفه جویی شدید باعث می شود که شما شروع به ارائه هدایای بیش از حد کم و بی ارزش کنید و گاهی اوقات حتی تعطیلات را نادیده بگیرید و به طور کامل از پول قرض دادن و کمک به عزیزانتان جلوگیری کنید.
 

9. شما سرمایه گذاری های بسیار خطرناکی را انجام می دهید.

ثابت شده است که کسانی که می خواهند در سرمایه گذاری صرفه جویی کنند، تمایل به خرید ابزارهای مالی خطرناک دارند. علاوه بر این، این افراد بیشتر احتمال دارد قربانی طرح های تقلبی شوند.
 
آیا می دانید کدام نمونه از صرفه جویی بیش از حد منجر به فقر می شود؟ در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید