5 دلیل برای خوردن بیشتر پروتئین

5 دلیل برای خوردن بیشتر پروتئین
همانطور که می دانید چربی های "خوب" و "بد" و کربوهیدرات "خوب" و "بد" وجود دارد.  تقریبا همه متخصصان در زمینه تغذیه با این واقعیت موافق هستند که پروتئین قطعا مفید است .البته، در مصرف بیش از حد خطراتی وجود دارد، اما این موارد استثنایی است . به طور کلی، محصولات پروتئینی باید در رژیم غذایی به طور مداوم حضور داشته باشند، و در حال حاضر ما توضیح خواهیم داد که چرا.

اشتها را کاهش می دهد

مطالعات نشان می دهد اگر چه پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها برای عملکرد طبیعی بدن اهمیت دارند، پروتئین بهترین عملکرد را به ما می دهد.
 
این امر تا حدودی به این دلیل است که توانایی کاهش سطح گرلین ، هورمون گرسنگی را دارد، در حالی که سطح پپتید YY را افزایش می دهد که به ما کمک می کند تا احساس سیری کنیم.
 

تقویت عضلات

در حال ساخت مواد برای عضلات ما، پروتئین در رژیم غذایی از توده عضلانی پشتیبانی می کند و ، اگر ورزش کنید به افزایش کافی آن کمک می کند. مطالعات متعدد نشان می دهد که این مورد است و ما هیچ دلیلی برای بحث در مورد آنها نداریم. اما در اینجا مهم است که در هنگام کاهش وزن (از جمله در مقیاس بزرگ)، پروتئین اجازه می دهد تا در زمان کاهش وزن عملکرد ماهیچه ها حفظ شود. 
 

محافظت از استخوان ها

شما ممکن است شنیده باشید که پروتئین حیوانی برای بافت استخوانی مضر است. این بیانیه بر اساس این واقعیت است که محصولات پروتئین بار اسیدی را در بدن افزایش می دهند و منجر به کاهش کلسیم از استخوان ها به منظور خنثی سازی اسید می شود. و در تئوری این واقعا امکان پذیر است. فقط در حال حاضر، اکثر مطالعات دقیقا برعکس است: پروتئین حیوانی و گیاهی برای استخوان ها مناسب است . علاوه بر این، افرادی که پروتئین زیادی در رژیم غذایی خود دارند ، خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی در سن بالا را ندارند.
 

فشار را کاهش می دهد

افزایش فشار یک علت شایع اختلالات قلب و عروق و بیماری مزمن کلیه است. و ظاهرا پروتئین می تواند در اینجا کمک کند.
 
بررسی ای که نتایج 40 مطالعه کنترل شده را تجزیه و تحلیل کرده است نشان می دهد که افزایش مقدار پروتئین در رژیم غذایی فشار خون سیستولیک (بالا) را به طور متوسط ​​76/1 میلی متر و دیاستول (پایین تر) کاهش می دهد - به طور میانگین 1.15 میلی متر Hg
 
و مطالعه دیگری در مورد این موضوع نشان می دهد که رژیم پروتئین نیز سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.
 

کمک به بهبودی 

از آنجا که پروتئین، به عنوان یادآوری، برای ساختن بافتها و اندامها بسیار مهم است، کمک آن در بازسازی بافتها و اندامها به هیچ وجه شگفت انگیز نیست. اما اگر شما به شواهد علمی نیاز دارید، در اینجا این است: تحقیقات نشان می دهد که با مصرف مقدار زیادی پروتئین پس از آسیب دیدگی  به سرعت بهبودی حاصل می شود. علاوه بر این، در صورت آسیب های جزئی و همچنین آسیب های جدی تر، مفید خواهد بود. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید