اشتباهی در یوگا که مبتدیان مرتکب می شوند 5 مورد


(سیارک) همیشه باعث خوشحالی من است تا کسی را که به تازگی به تمرینات یوگا رو آورده است ملاقات کنم. من بیشترین هیجان را از آموزش به مبتدیان حس میکنم‌ چرا که از نو یوگا را کشف میکنم و آن را از چشم یک مبتدی می بینم .
برای کسی که در تمرینات یوگا شرکت می کند بسیار مهم است که حالت ها را به درستی و با تناسب و هم ترازی یاد بگیرد. یوگا یک تمرین مادام العمر است و هیچ رقابتی برای به پایان رسیدن وجود ندارد.در اینجا برخی از اشتباهات رایجی را که مبتدیان یوگا، در حرکات یوگا مرتکب می شوند را آورده ایم.

1.انتخاب سطح اشتباه

من همیشه شوکه میشوم وقتی پایان کلاس های سطح 2 یا 3 کسی نزد من می آید و می گوید که اولین جلسه اش بوده.من عاشق این هستم که افراد بلندهمت اند و میخواهند در یوگا پرش کنند ولی انتخاب سطح پیشرفته در ابتدا مثل پریدن در استخر عمیقی است که چیزی از شنا کردن ندانیم.شما قادر به تنفس نخواهید بود.به دنبال اصول باشید. با کلاس های مقدماتی در سالن یوگا یا باشگاه یا روی یک دی وی دی مبتدی یوگا سرمایه گذاری کنید .
اگر پول ولخرجی کردن دارید چند جلسه ای خصوصی بگیرید واقعا ارزشش را دارد شما می توانید یک مربی داشته باشید که ژست گرفتن را نشانتان دهد و هم ترازی تان را اصلاح کند .

2.خجالتی بودن

اگر قرار است به کلاسی بروید ، با مربی تان صحبت کنید.بگذارید بداند که شما مبتدی هستید و همه آسیب ها و محدودیت هایی که ممکن هست داشته باشید را برایتان بیان کند بنابراین آنها میتوانند آموزش دهند که چطور تغییرات را ایجاد کنید.این عالیست که خودتان را به مربی تان معرفی کنید چرا که از این راه آنها می توانند توجه دقیق به شما داشته باشند و شما بیشترین استفاده را از کلاس داشته باشید.خجالتی نباشید ! من عاشق این هستم که افراد قبل از شروع کلاس نزد من می آیند سلامی میکنند و سوالاتی می پرسند .

3.ایستادن در موقعیت اشتباه

این خوب نیست وقتی که در یوگا تازه وارد هستید در جلوی کلاس بایستیدیا در عقب کلاس پنهان شوید.نقطه درستی در ردیف وسط انتخاب کنید بنابراین می توانید شاگردان پیشرفته را جلوی خودتان بدون از دست دادن یا پیشی گرفتن از مربی ببینید .

4. پوشیدن لباس های نامناسب

من اغلب می بینم افرادی که تازگی به یوگا وارد شده اند تیشرت های بگی یا شورت های گشاد می پوشند.بهتر است لباس فرم مناسبی بپوشید که محدودتان نکند و به راحتی بتوانید نفس بکشید.لباس های گشاد در حرکت های  رو به پایین و خم های رو به جلو روی اندامتان می افتند و دست و پا گیر است.

5. غیرمطمئن بودن

کسی قرار نیست شما را در کلاس یوگا قضاوت کند.تمرین یوگای شما برای خودتان هست و یوگا یک الگوی واحد برای همه نیست .هر کسی متفاوت هست و ژست ها می توانند و باید جوری اصلاح شوند که به کار شما بیاید و بیشترین سود را ببرید .یوگا انعطاف پذیری فوق العاده یا شیرین کاری های دیوانه وار نیست .یوگا مرتبط کردن ذهن و بدن تان از طریق نفس کشیدن تان است .مهم ترین چیزی که در یوگا باید به خاطر داشته باشید نفس کشیدن است و اینکه بگذارید تنفس تان شما را هدایت کند.(سیارک)

در سیارک بخوانیم:

یوگای دوران بارداری

5 حرکت یوگا برای استقامت بدن 

یوگا و رهایی از اضطراب مادربودن

نکات پایه ای تمرینات یوگا برای افراد مبتدی

نکات پایه ای تمرینات یوگا برای افراد مبتدی

10 حرکت یوگا که می تواند شگفتی ساز شود 

حرکات یوگا که باعث شادابی پوست می شوند : پادماسانا (Padmasana) 

چگونه روش هایی مثل مراقبه و یوگای پرانامایا می تواند احساس آرامش و خوشحالی را در سطح بدن ایجاد کند 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید