گوگل در آپدیت جدید اندروید از آیفون تقلید می کند

غول موتورهای جستحوگر سعی دارد توجه کاربران آیفون را به خود جلب کند لذا نسخه بعدی اندروید که طبق گزارش بلومبرگ بستنی پسته‌ای نام دارد از حاشیه بالای صفحه (ناچ) دقیقا با همان برشهای خاص آیفون X پشتیبانی  می کند

 

گوگل در حال کار روی نسخه جدیدسیستم عامل اندروید برای نسل جدید تلفنهای همراه است و نظر می رسد قصد تقلید از سیستم بحث برانگیز ناچ آیفون ایکس را دارد.  نسخه جدید اندروید که امسال ارائه خواهد شد سه خصوصیت بسیار مهم خواهد داشت

  1. همخوانی و هماهنگی کامل با دستیار صوتی گوگل (فوشیا)
  2.  افزایش عمر باطری گوشیها
  3. پشتیبانی از  شکل نوار بالای تلفنهای همراه با همان سبک آیفون 10 (ناچ با برش در وسط صفحه) و البته پشتیبانی از صفحات انعطاف پذیر

به نقل از یک منبع آگاه هدف گوگل از طراحی نسخه جدید سیستم عامل اندروید با این خصوصیات جذب هر چه بیشتر کاربران آیفون به سمت اندروید است هر چند که در سکوت کامل خیری مشغول کار هستند و سخنگوی گوگل نیز این موضوع را تکذیب کرد.

در حالیکه اندروید بیشتر بازار میان رده ها و نسخه های ارزان فیمت بازار را در دست دارد آیفون  مشتریان زیادی در بازار گوشیهای سطح بالا و پرچمدار دارد. مشتریانی که برای بروزرسانیها و برنامه‌ها هزینه های زیادی می کنند. به همین دلیل تقلید از ناچ مختص آیفون ممکن است این وضعیت را در بازار تغییر دهد. این طراحی بدین معنی خواهد بود که نسخه های آتی گوشیهای اندرویدی با ایجاد برش در نوار بالای صفحه محل قرارگیری دوربین و سنسورهای گوشی را عوض خواهند کرد .

NOTCH

بدین ترتیب گوگل سازندگان دستگاههای اندرویدی را پشتیبانی خواهد کرد  تا بتوانند به راحتی از تکنولوژیهایی مثل تشخیص چهره اپل استفاده کنند.

هر چند بعید است که فقط با همین تغییر مشکلات عمده و آزار دهنده سیستم عامل اندروید حل شوند.در حال حاضر میلیونها دستگاه اندرویدی در جهان یا سیستمهای قدیمی و نسخه های منسوخ نرم افزار کار می کنند، مشکلات امنیتی اندورید و عدم نوآوری در نسخه های جدید اندروید همگی از مشکلات این سیستم عامل هستند.

گوگل سیستم عامل اندروید را طراحی و به روز رسانی و کنترل می کند و شرکتهای دیگر دستگاههای اندرویدی را می سازند البته این شرکای تجاری و کارخانه های سازنده هر کدام می توانند سیستم عامل اندروید را به دلخواه خود شخصی سازی کنند . احتمال اینکه تمام دستگاههای اندرویدی از شکل جدید ناچ پیرو ی کنند بسیار ضعیف است. وقتی در نوامبر سال گذشته آیفون 10 معرفی شد شرکت سامسونگ (بزرگترین تولید کننده دستگاههای اندرویدی) در یک برنامه تبلیغاتی به شدت ناچ جدید آیفون را مسخره کردند و آن را غیر کاربردی دانستند اما حالا با گذشت زمان  فکر ساختن ناچ برش خورده برای دستگاههای اندرویدی یعنی گوگل هم مثل اکثر مردم پذیرفته است که با اینکه آیفون 10 نسبت  صفحه نمایش به بدنه ای کمتری از بعضی دستگاههای اندرویدی دارد اما بزرگتر به نظر می رسد .( سیارک)

در حال حاضر گوشی هوشمند ماژولار  essential  که توسط اندرو رابین رییس پیشین اندروید طراحی شده است تنها دستگاه اندرویدی موجود در بازار با این ویژگی است.

essential phone

شنیده ها حاکی از این است که شرکت چینی هوآوی هم مشغول کار بر روی چنین مدلی است.

هماهنگ سازی سیستم عامل اندروید P با دستیار صوتی گوگل  FUCHSIA موید این نکته است که گوگل قصد رقابت با دستیار صوتی آیفون و آمازون یعنی سیری و الکسا را دارد. توسعه دهندگان این سیستم قادر خواهند بود فناوری مبتنی بر صدای گوگل را در اپلیکشنهای خود ادغام کنند. بر طبق گفته هاییک منبع آگاه این کمپانی برای استفاده از دستیار صوتی یک نوار ابزار جستجو را روی صفحه اصلی اندروید تعبیه خواهد کرد. اگر چه این تغییرات برای معرفی در نمایشگاههای امسال تایید نشده‌اند.

یک طراحی دراماتیک و چشمگیر می تواند یک مقابله درست و حسابی با آیفونی باشد که امسال در زمینه کارایی و افزودن قابلیت خاصی به سیستم عامل خود  هیچ جهش واضح و قابل ذکری نداشت  هر سال نام نسخه جدید اندروید از یک نوع شیرینی و دسر گرفته می شود و امسال این نسخه را PISTACHIO ICE CREAM یا بستنی پسته ای نامیده اند . هر چند خود کمپانی از اسمهای رسمی مختلفی استفاده می کند.

 

در هر صورت همه با هیجان بسیار زیاد منتظر رونمایی از اندروید P و ناچ در گوشیهای اندرویدی هستند.  ترجمه  itrans.ir  منبع: Bloomberg.com

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید