فناوری تولید برق از هوا

دانشمندان MIT یک فناوری برای تولید برق از هوا ایجاد کرده اند. این روش به شما امکان می دهد از رطوبت موجود در هوا برق دریافت کنید.این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.این دستگاه که توسط مهندس جون یائو و میکروبیولوژیست Derek Lovely ساخته شده است  و رزوناتور حرارتی نامیده می شود.

 

تولیدبرق از محیط زیست نوید انرژی پاک را برای سیستمهای خود پایدار فراهم می آورد.فناوری های شناخته شده - مانند سلول های خورشیدی ، وسایل حرارتی و ژنراتورهای مکانیکی - الزامات خاصی برای محیط زیست دارند که مکان استقرار آنها را محدود می کند و پتانسیل خود را برای تولید مداوم انرژی نیز محدود می کند .

 

همه جا رطوبت جوی جایگزینی را ارائه می دهد. با این وجود ، فن آوری های برداشت انرژی مبتنی بر رطوبت موجود به دلیل فقدان مکانیسم تبدیل پایدار می توانند تنها باعث برق متناوب ، کوتاه (کوتاهتر از 50 ثانیه) در محیط شوند.

 

در اینجا ما نشان می دهیم که دستگاه های فیلم نازک از protein nanowires در مقیاس نانومتر ساخته شده از سولفورودوسن Geobacter می تواند انرژی الکتریکی مداوم را در محیط  تولید کند. دستگاه ها یک ولتاژ پایدار در حدود 0.5 ولت در طول یک فیلم با ضخامت 7 میکرومتر تولید می کنند و چگالی جریان آن در حدود 17 میکروآمپر در هر سانتی متر مربع است.

 

ما به معنای واقعی کلمه برق را از هوا تولید می کنیم. ژنراتور هوا 24/7 انرژی پاک تولید می کند. این شگفت انگیزترین و مهیج ترین کاربرد nanowires در تاریخ علم است.

 

جون یائو ، نویسنده مشترک این مطالعه است.به گفته نویسندگان این تحقیق ، این وسیله حتی در مناطقی با رطوبت بسیار کم مانند کویر صحرا می تواند برق تولید کند. در تولید برق از هوا آمده است: Air-gen نسبت به سایر انواع انرژی های تجدید پذیر از جمله خورشیدی و باد دارای مزایای قابل توجهی است ، زیرا به نور خورشید یا باد احتیاج ندارد و حتی در داخل خانه و در سایه کار می کند.

پیش از این، مهندسان از باران به عنوان یک منبع انرژی تجدید پذیر ، برای تولید برق استفاده کرده بودند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید