این دست های مرموز متعلق به کیست

دست
در مکزیک ، باستان شناسان هنگام بررسی یک غار مقدس مایان، بیش از صد اثر قرمز و سیاه مرموز و عجیب غریب  کشف کردند که احتمالاً توسط کودکان باقی مانده است.

به گزارش رویترز، این غار توسط باستان شناسان در نزدیکی نوک شمالی شبه جزیره یوکاتان در مکزیک واقع شده است. این مکان در نزدیکی اهرام مراکز مهم مذهبی و سیاسی مایا مانند شهرهای اوکسمال و چیچن ایتزا واقع شده است.

علاوه بر این ، این غار در حدود 10 متری زیر درخت غول ceiba واقع شده است که مایاها آن را مقدس می دانستند. به گفته سرجیو گروسژان ، باستان شناس ، در مجموع 137 اثر دست  در غار پیدا شد.


این سبک از نقاشی سنگ معمول بسیاری از جوامع پیش از کلمبیا بود. و مردم مایا ، همانطور که دانشمندان پیشنهاد می کنند ، این مراسم را با آداب بالغ شدن پیوند دادند. با توجه به اندازه کوچک آنها ،  احتمالاً توسط کودکان و نوجوانان انجام شده است.

 

باستان شناسان حدس می زنند نوجوانان هنگام رسیدن به سن بلوغ به یک غار زیر زمینی می رفته اند و روی سنگ رد دست می گذارند. قابل توجه است که برخی از چاپ ها سیاه و برخی دیگر قرمز هستند. دانشمندان توضیحی برای این پدیده ارائه داده اند.

 

آثاری از تمدن پیش از کلمبیا که در گوادلوپ کشف شده است

آثاری از تمدن پیش از کلمبیا که در گوادلوپ کشف شده است


سرجیو گروسژان می گوید: "این نقوش سیاه نمادی از مرگ بود ، اما این بدان معنا نبود كه كودكانی كه آنها را حک كرده بودند كشته می شدند." بلكه این از نظر آیینی نماد مرگ بود. متعاقباً ، بچه ها دست قرمز رنگی از خود به جای گذاشتند ، که احتمالاً اشاره ای به جنگ بود. "

 

به گفته متخصصان ، سن رنگ بیش از 1200 سال است. آنها احتمالاً در اواخر دوره کلاسیک مایا ، زمانی که این فرهنگ به اوج قدرت خود رسید ، بجا گذاشته  شده اند.

 

پس از آن بود که شهرهای بزرگ مکزیک جنوبی و آمریکای مرکزی مدرن شکوفا شدند و مایاها پیشرفت های شگرفی در هنر و ریاضیات به دست آوردند.

به هر حال ، آثار دیگری از فعالیت مایاها نیز در غار یافت شد. به عنوان مثال ، شش مجسمه برجسته تزئینی و صورت تراشیده شده در صخره کشف شد که احتمالاً نوعی خدا است.

 

این آثار دیرتر از آثار دستی ظاهر شدند. دانشمندان معتقدند که آنها بین سالهای 800 تا 1000 میلادی ایجاد شده اند. در آن زمان ، این منطقه درگیر خشکسالی طولانی مدت بود و به همین دلیل ، طبق یکی از فرضیه ها ، مایاها شروع به ترک شهرهای خود کردند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید