مشهورترین سفرهای اکتشافی در تاریخ

در

(سیارک)دراین مقاله قصد داریم شمارا با شناخته‌شده‌ترین کسانی آشنا کنیم که قدم به مکان‌هایی ناشناخته گذاشته و مارا با نقاطی جدید در دنیا و خارج از آن آشنا کردند. با سیارک همراه باشید.

سفر لوئیز و کلارک

این سفر که به درخواست رئیس جمهور، توماس جفرسون برنامه‌ریزی شده بود، به مقصد مکانی ناشناخته تا آن زمان در غرب آمریکا که کسی بدان پا نگذاشته بود.  در سال 1803 آمریکا طی قراردادی لوئیزیانا را از فرانسه خریداری کرد و سپس درادامه روند موفقیت‌های خود اقدام به طرح‌ریزی این سفر کرد. این سفر دریایی به گروه کوچکی از اکتشاف‌گران، تحت هدایت مری‌ودر لوئیز و ویلیام کلرک سپرده شد. آنها هشت هزار مایل را سپری کردند. سفری که از نزدیکی‌های سینت لوئیز آغاز شد و گروهی که رهسپار این سفر شده بودند پس از عبور از مکانی که تا آن زمان کسی وارد آن نشده بود به ساحلی در اقیانوس آرام رسیدند. تصویری که مشاهده می‌کنید، نقاشی‌ای است که از لوئیز و کلارک کشیده شده است زمانی که در رودخانه کلمبیا در شمال آمریکا حضور داشتند.

لوئیز و کلارک به همراه گروه کوچکی که همراهشان بود از سپتامبر 1804 میلادی تا دوسال بعد ازآن، یعنی تا سپتامبر 1806، در این مکان اقدام به بررسی ذخایر موجود درآن کرده و بررسی‌هایی در حوزه اقتصادی و علمی صورت دادند. گروه اکتشافی از رودخانه‌های اوهیو، میزوری و می سی‌ سی پی عبور کرده و منطقه را از لحاظ جغرافیایی کاملاً بررسی کردند. سپس اقدام به راه‌اندازی خطوط تجاری با قبیله‌های مردم بومی آمریکایی که درآن منطقه حضور داشتند کردند. زنی به نام ساکاگاوی در این سفر به گروه اکتشافی پیوست و در برقراری ارتباط با مردم بومی که در آن منطقه بودند، نقش کلیدی‌ای ایفا کرد. در تصویر دوم، ساکاگاوی را ملاحظه می‌کنید که درحال نشان دادن راهی به گروه اکتشافی است.

سال 1953، سفر به قله اورست

بیست و نهم ماه می 1953 بود که ادموند هیلاری، کوه‌نورد و مکتشف اهل نیوزلند، به همراه تنزینگ نورگی، راهنمای کوه‌نوردی در هیمالیا، رهسپار قله اورست شدند. قله‌ای که بلندترین ارتفاع را در میان قله‌های کره زمین دارد. پیش از این دو، هشت بار دیگر، افراد مختلفی تلاش در رسیدن به قله اورست داشتند و همگی آنها در رسیدن به این مهم ناکام ماندند. قله اورست چیزی حدود بیست و نه هزار فوت (معادل با هشت هزار و هشتصد متر) بالاتر از سطح دریا قرار دارد. کمیته‌ای در هیمالیا وظیفه سازمان‌دهی و تأمین سرمایه لازم برای این سفر را برعهده گرفت و کلنل جان هانت کسی بود که در رأس کارها قرار گرفت و تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم را صورت داد.

 حدود سیصد و پنجاه باربر، بیست راهنمای اهل هیمالیا به دو گروه تقسیم شدند تا به نام کشور بریتانیا به قله اورست صعود کنند. وزن وسایل همراه این دو گروه به اندازه پنج تن بود. یکی از دو گروه توسط کوه‌نورد بریتانیایی، چارلز اوانز، هدایت می‌شد و هدایت گروه دیگر با نورگی بود که پیش از این نامش عنوان شد. هیلاری هم همراه نورگی بود. گروهی که اوانز هدایت آن را به عهده داشت، پیش از گروه دیگر به نزدیکی قله رسید (به فاصله 328 فوت معادل صد متری قله)، اما خستگی مسیری که تا آنجا پیموده بودند برآنها چیره گشت و مجبور شدند اقدام به برگشتن کنند. درسوی دیگر اما هیلاری و نورگی برای رسیدن به قله انگیزه بیشتری از خود نشان داده و درنهایت موفق شدند به نوک قله برسند. پس از رسیدن به نوک قله، چند عکس گرفتند و چند شمع به همراه یک صلیب در در برف موجود روی قله قرار دادند و سپس به سمت پایین کوه شروع به حرکت کردند.

آپولو 11 و نخستین سفر به ماه

بیستم جولای 1969، آپولو 11 بدل به نخستین فضاپیمای حاوی سرنشینی شد که توانست در سطح ماه فرود آید. نیل آرمسترانگ و بوز آلدرین کسانی بودند که هدایت این فضاپیما را بعهده داشتند و در کنار این دو مایکل کالینز بود که هدایتگر اصلی فضاپیما بود. شش ساعت پس از فرود فضاپیما در سطح کره ماه بود که نیل آرمسترانگ پیش از هم‌قطارانش و به عنوان نخستین نفر پا بر خاک ماه گذاشت و آن کلمات مشهور خودرا ادا کرد: «این قدمی کوچک برای یک انسان به حساب می‌آید، و جهشی بزرگ برای بشر.»

در تصویر بالا آلدرین را مشاهده می‌کنید که در کنار پرچم آمریکا روی سطح ماه ایستاده است.

آپولو 11 پنجمین برنامه ناسا برای ارسال فضاپیمایی با سرنشین به کره ماه بود. مرکز فضایی کندی در جزیره مریت، فلوریدای آمریکا، در شانزدهم جولای شاهد پرواز این فضاپیما به مقصد کره ماه بود. سفری که چیزی حدود هشت روز به طول انجامید، درحقیقت هشت روز طول کشید تا فضانوردانی که رهسپار کره ماه شده بودند به زمین برگردند. آرمسترانگ و آلدرین برای مدت 21.5 ساعت روی سطح ماه بودند و توانستند 21.5 کیلوگرم از خاک و دیگر مواد موجود روی سطح ماه برای آزمایش، جمع‌آوری کنند. قراردادن پرچم آمریکا روی سطح ماه از دیگر اقدامات آنها بود. تماس تلفنی‌ای هم درآن زمان برقرار شد و فضانوردان آمریکایی طی آن توانستند با رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، ریچارد نیکسون، مکالمه‌ای داشته باشند.

پرواز انفرادی آملیا ارهارت بر فراز اقیانوس اطلس

بیستم ماه می 1932، خلبان آمریکایی، آملیا ارهارت، در سفری تاریخی هواپیمایش را برفراز اقیانوس اطلس به پرواز درآورد و بدل به نخستین زنی شد که چنین کاری انجام داده است. آملیا از بندر گریس در کانادا به پرواز درآمد و پس از چهارده ساعت و پنجاه وشش دقیقه پرواز در ایرلند شمالی فرود آمد. آملیا برای رسیدن به این مهم از یک هواپیمای تک سرنشین Vega مدل 5B استفاده کرد. این انتخاب او با ایده گرفتن از خلبان مشهور چارلز لیندبرگ بود. آملیا با صحبت کردن با مشاور فنی‌اش، برنت بالشن، توانست از سد بادهای یخی عبور کرده و برچند مشکل فنی که درراه برایش پیش آمد، فائق آید و درنهایت هم توانست به مقصدی که برای خود تأیین کرده بود برسد. در جایی که آملیا درآن فرود آمد به افتخارش موزه‌ای احداث شد و نام موزه را آملیا ارهارت نهادند.

چارلز داروین و سفرش با کشتی بیگل HMS

اگر نبود سفر مشهور چارلز داروین با کشتی بیگل HMS به احتمال قریب به یقین خبری هم از نظریه‌های جالب او درباره چگونگی تکامل انسان روی کره زمین نمی‌شنیدیم. درحقیقت چارلز داروین این سفر را صرفاً به منظور یافتن شواهد و مدارکی جدید برای نظریه‌هایش ترتیب داد. این سفر که برای مدت پنج سال به طول انجامید، در بیست و هفتم دسامبر 1831 شروع شد. کاپیتان و ناخدای کشتی رابرت فیتزروی بود که دراین سفر چارلز را همراهی می‌کرد. سفر داروین و همراهانش از پورتزموث انگلستان آغاز شد و با دنبال کردن خط ساحلی برزیل، پونتا آلتا و جزیره گالاپاگوس ادامه پیدا کرد.

داروین در ادامه سفر خود به کرانه جنوبی استرالیا رفت و سپس جزایر کیلینگ را دور زد و مسیر کیپ تاون آفریقای جنوبی را در پیش گرفت. در طی این سفر پنج ساله، داروین چیزی حدود هزارگونه جدید پیدا کرده و آنها را ثبت کرد. پس از فارغ شدن از این سفر، داروین کشفیات تازه خودرا دسته‌بندی کرده و از آنها به عنوان اساس اثر اصلی خود استفاده کرد؛ «On the Origin of Species» نام اثر اوست که مهمترین نقش را در پیشرفت کنونی زیست‌شناسی ایفا کرده است.

اولین سفر دور دنیا

مکتشف پرتغالی، فردیناند میگلان (در تصویر اورا مشاهده می‌کنید) به همراه مکتشف اسپانیایی، خوان سباستین الکانو نخستین کسانی هستند که سفر دور دنیا را تجربه کرده‌اند. این سفر که با نام میگلان-الکانو نیز شناخته می‌شود، در سال 1519 میلادی و به هدایت میگلان شروع شد. سفری که از سه‌ویای اسپانیا آغاز شد و هدف آن پیدا کردن مسیری دریایی بود که از اطراف آمریکا عبور کند و از طریق اقیانوس آرام به آسیای شرقی برسد. بخت با میگلان یار نبود و حدود دوسال پس از آغاز سفرش، یعنی در سال 1521، درنبرد ماکتان در فیلیپین از دنیا رفت و هدایت کشتی و گروه اکتشافی به الکانو سپرده شد و او  در سال 1522 به اسپانیا بازگشت.

گروه اکتشافی اسپانیایی که در بیستم سپتامبر 1519 راهی این سفر شد، متشکل از دویست و هفتاد نفر بود که در پنج کشتی جای گرفته بودند. پس از کشته شدن میگلان در نبرد ماکتان، الکانو هدایت یک کشتی را به عهده گرفت که هجده خدمه داشت و آن را به سلامت به اسپانیا برگرداند. نام این کشتی ویکتوریا بود. الکانو برای رسیدن به اسپانیا از اقیانوس هند عبور کرد و خلیج Good Hope را دور زد و درنهایت از کرانه غربی آفریقا رهسپار اسپانیا شد.

سفر رولد آموندسن به شمال غربی کره زمین

رولد آموندسن، اهل نروژ، نخستین کسی است که توانست به قطب شمال پرواز کند و نیز نخستین کسی که پا به قطب جنوب گذاشت. راهیابی به قسمت شمال غربی کره زمین از دیگر اقدامات اوست که به نامش ثبت شده است. این سفر چیزی حدود سه سال به طول انجامید و در سال 1903 شروع و تا 1906 ادامه یافت. مسیر شمال غربی که آموندسن اقدام به راهیابی به آن کرد، قسمت شمالی اقیانوس اطلس و آرام را به هم مرتبط می‌کند. مسیری که از اقیانوس منجمد شمالی نیز عبور می‌کند. گروهی متشکل از شش نفر همراه آموندسن در این سفر بودند، یک کشتی چهل و پنج تونی برای  این سفر درنظر گرفته شد. سفر آموندسن و همراهانش از خلیج بافین آغاز شد و درنهایت به مقصد خود، شهری واقع در آلاسکا به نام «نوم» رسیدند. زمانی که آموندسن به وطن بازگشت، اتفاق تازه‌ای رخ داده بود که او از آن تا آن زمان بی‌اطلاع بود: نروژ مستقل شده و دیگر تحت تسلط سوئد نبود. آموندسن نامه‌ای به پادشاه آن زمان نروژ، هاکون هفتم نوشت و در آن عنوان کرد که این سفر دستاورد بزرگی برای نروژ به حساب می‌آید. امروزه کشتی‌ای که آموندسن و همراهانش در این سفر از آن استفاده کردند در موزه‌ای در اوسلوی نروژ در معرض دید عموم قرار دارد.

کریستف کلمب و کشف دنیایی تازه

در سال 1492 میلادی، پادشاه فردیناند دوم و ملکه الیزابت اول، مکتشف ایتالیایی، کریستف کلمب را برآن داشتند تا مسیری جدید به آسیا پیدا کند که از کرانه غربی عبور کند. در سوم آگوست 1492، کریستف کلمب با سه کشتی به نام‌های سانتا ماریا، نینا و پینتا رهسپار این سفر اکتشافی شد. کریستف کلمب و گروه اکتشافی‌اش برای مدت پنج هفته آب‌های اقیانوس اطلس را پیمودند و در نهایت در دوازدهم اکتبر در مکانی به ساحل نشستند و دنیایی تازه را کشف کردند، مکانی که بیشتر نقاط آن را کنون با نام آمریکا می‌شناسیم. تصویری که مشاهده می‌کنید، نقاشی کریستف کلمب و یارانش است زمانی که دوازدهم اکتبر در ساحل دنیای تازه پا به زمین گذاشتند.

نخستین مکانی که کریستف کلمب و یارانش پا به ساحل آن گذاردند (نزدیکه به باهامای کنونی) به درخواست کلمب، در ابتدا، سن سالوادور نام‌گذاری شد (بخاطر مسیح نجات‌دهنده). کوبا و اسپانیول از دیگر نقاطی بودند که توسط کریستف کلمب کشف شدند. نخستین حکومت‌های مستعمره اروپایی نیز درآن زمان به وجود آمدند. کلمب در مسیر اکتشافات خود با چند قبیله بومی جدید نیز آشنا شد: لوکایان، تاینو و آرواک نام این قبیله‌ها بود. کریستف کلمب پس از این سفر اکتشافی به این کار علاقه بیشتری پیدا می‌کند و سه سفر اکتشافی دیگر هم ترتیب می‌دهد؛ سفرهایی که در نهایت به کشف دریایی کارائیب منجر شد.

تاریخچه‌ای از سفر مارکوپولو

بنا به مستنداتی که در کتاب «سفرهای مارکوپولو» موجود است و از قرن سیزدهم به یادگار مانده، سفرهایی که مارکوپولو، تاجر ونیزی، در دوره خود انجام داد، بینش عمیق‌تری نسبت به کشورهای آسیای میانه و چین دراختیار جهانیان گذاشت. درسال 1271 میلادی، مارکوپولو همراه با پدرش، نیکولو و عمویش، متیو رهسپار نقطه‌ای در آسیا شد که ما امروزه آن را با نام چین می‌شناسیم. مارکو حامل نامه‌ای از پاپ گرگوری برای سردمدار مغول، کوبلای خان بود. در این سفر که به مدت سه سال به طول انجامید خانواده پولو از کشورهایی چون ارمنستان، ایران و افغانستان دیدن کردند و رشته‌کوه‌های پامیر، جاده ابریشم و صحرای گوبی از نقاطی بودند که مجبور به عبور از آنها شدند. قصد آنها رسیدن به نقطه‌ای بود که ما امروزه آن را با نام بجینگ می‌شناسیم. پس از رسیدن به این نقطه، مارکو برای هفده سال مورد اعتماد خان مغول قرار گرفت. به عهده گرفتن سفارت خان مغول و نیز اداره یکی از شهرهای تحت سیطره وی، از جمله خدماتی بود که مارکو به خان مغول ارائه کرد. مارکو برای انجام مأموریتهایی به هند و میانمار نیز فرستاده شد. درنهایت در سال 1295 بود که مارکو به وطن بازگشت (به شهر ونیز) و درآنجا با روستیچلو دو پیزای نویسنده آشنا شد که بعداً اقدام به نوشتن کتاب دوران‌ساز «سفرهای مارکوپولو» کرد.

سفر استنلی برای یافتن دیوید لیوینگستون

آگوست سال 1865 میلادی، مکتشف اسکاتلندی، دیوید لیوینگستون ، رهسپار سفری به منظور پیدا کردن سرچشمه رود نیل شد. برای رسیدن به این مهم باید به قلب آفریقایی که درآن زمان هنوز بسیار مرموز و ناشناخته بود می‌زد. شش سال از زمان آغاز سفر لیوینگستون گذشت و خبری از او بدست نرسید؛ بهمین خاطر بود که جونیور جیمز گوردون بنت، تصمیم به ترتیب دادن سفری برای یافتن و نجات این مکتشف اسکاتلندی گرفت. هنری مورتون استنلی، مکتشف و روزنامه‌نگار آمریکایی در این سفر همراه وی شد و درنهایت در مارچ سال 1871، گروهی متشکل از صد و نود و دو نفر عازم زنزیبار آفریقا شدند. استنلی مسافتی معادل با هزار و صد کیلومتر را ازمیان جنگل‌های استوایی پیمود و در راه با مشکلاتی چون بیماری و حیوانات وحشی مواجه بود.

دهم نوامبر 1871 بود که درنهایت در روستایی در آفریقا، استنلی توانست ردی از لیوینگستون بیابد. در متنی که بعدا دررابطه با اولین برخورد این دو منتشر شد اینگونه می‌خوانیم: «آقای استنلی گفت: اگر اشتباه نکنم شما باید آقای لیوینگستون باشید؟ بر صورت پریده‌رنگ مردی که مورد خطاب قرار گرفته بود لبخندی نقش بست و در پاسخ گفت: بله و من بسیار خوشبختم از اینکه اینجا هستم و به شما خوش‌آمد می‌گویم.» استنلی و لیوینگستون برای مدتی بعد از آشنایی‌شان در آفریقا ماندند و به اکتشافات خود ادامه دادند.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 دلیل برای اینکه با کودکان خود به مسافرت برویم

در

مسافرت تغییری در زندگی می باشد. خارج شدن از برنامه روزانه و انجام برخی ماجراجویی ها انسان را زنده می کند. مسافرت در زندگی من بهترین زمان های زندگی من را تشکیل می دهد، من به عنوان مادر سه فرزند نوجوان بی صبرانه منتظر فرصتی برای مسافرت با آنها می باشم. و در اینجا به دلایلی برای مسافرت با بچه ها اشاره شده است.


1. برای این که به بچه ها نشان دهیم که دنیا بزرگ است.
مردم می گویند که "دنیا بسیار کوچک است". بله برخی اوقات مثلا وقتی که با کسی به یک دانشگاه می روید و در جایی یکی از آشنایان دور خود را می بینید، به نظر می رسد که دنیا کوچک است. اما حقیقت این است که دنیا بسیار بزرگ می باشد. گذراندن زمان دور از خانه، جایی که هیچ کس شما را نمی شناسد، شما را مجبور به شناختن جهان می کند و شما می فهمید که دنیا بزرگتر از محل زندگی شماست. چه فرزند شما ستاره تیم فوتبال باشد و یا اینکه در جستجوی یافتن دوستانی در اطراف خود باشد، با خارج شدن از منزل در میابد که ماهی تنهایی در میان دریایی بزرگ است. دنیای بزرگی در خارج از زندگی گروهی وجود دارد و نشان دادن جهان وسیع به بچه ها به آنها کمک خواهد کرد که جایگاه خود را در جهان بفهمند.
2. جدا شدن و واقعا متصل شدن
بچه ها و بزرگسالان این زمان واقعا فرصت زیادی را پشت دستگاه های الکترونیکی صرف می کنند. افراد زیادی هستند که بیشتر از همدیگر در مقابل آلات فن آوری قرار می گیرند؛ ساده تر است که افراد در مطبوعات، متون، و تلویزیون های اجتماعی شد کنند تا اینکه با یکدیگر صحبت نمایند. جدا شدن از خانواده به شما اجازه می دهد که زمان با کیفیتی را در کنار هم بگذرانید.
3. درباره خودتان چیزهایی یاد بگیرید.
استراحت کردن در میان هرج و مرج روزانه یک خانواده شلوغ کاری دشوار می باشد. دوری از کار و فعالیت های برنامه ریزی شده بچه ها به شما کمک خواهد کرد که بیشتر همدیگر را بشناسید. آیا بچه شما در جستجوی هیجان است یا اینکه سعی در یافتن چیزهای جدید دارد؟ شما چطور؟ آیا خانواده شما علاقه مند به پیروی از یک برنامه است یا اینکه ترجیح می دهد که کارها به صورت خود به خودی انجام شوند؟ علاقه های مشترک شما در مسافرت کدام ها هستند؟ در سفر خانوادگی بعدی خود دوست دارید که به کجا بروید؟(سیارک)
4. جزئیات را ببینید.
کودکان ناظر هستند، و نیاز به زمان هایی برای تحسین طبیعت اطراف خود دارند. مسافرت با بچه ها شما را وادار می کند که خود را در موقعیت آنها قرار دهید؛ شاید نحوه حرکت شما آهسته شود چرا کودکان همواره اطراف را مشاهده خواهند کرد و احتمالا شما هم علاقه مند خواهید شد که محیط را از دیدگاه آنها ببینید.
5. دنیای آنها را توسعه خواهید داد.
مسافرت ما را وادار می کند که غذاها، موسیقی، شیوه ها، فرهنگ ها، و زبان های نا آشنا تجربه کنیم. بچه های شما چیزهای جدید مورد علاقه خود را کشف خواهند نمود.
6. درک خود از ماجراجویی را تعیین نمایید.
بچه های کوچک به صورت طبیعی ماجرا جو هستند؛ آنها علاقه مند به کشف دنیای خود می باشند. آنها جذب تجربه های جدید، هیجان های دیداری، شنیداری، لمسی، مزه ای و بویایی می شوند. کشف جهان در کنار کودکان موجب بازسازی احساسات شما برای انجام ماجراجویی می شود و شما را به مسافرت های جدیدتر ترغیب می کند.
7. ایجاد برخی خاطرات
مسافرت با هم برای خانواده ها راه خوبی برای ایجاد خاطرات می باشد، و آنها در کنار هم می توانند داستان های خارق العاده ای به وجود بیاورند. (سیارک)
8. نشان دادن پاداش سخت کوشی به بچه ها
مسافرت می تواند گران قیمت باشد. اما به بچه ها نشان می دهد که سخت کوشی منجر به تعطیلات خارق العاده می شود. شما می توانید اخلاق کاری قوی و مسئولیت پذیری مالی را با آموزش صرفه جویی و بودجه بندی در طی مسافرت به بچه ها یاد بدهید.
9. به بچه ها تاریخ را آموزش دهید.
آیا اهرام مصر نزدیک و یا شخصی می باشند؟ بله لطفا. دیدن مناظر معروف منجر به زنده شدن متون می شود. آیا راه بهتری برای یاد دادن تاریخ به بچه ها بهتر از سفر کردن به محل های تاریخی وجود دارد؟
10. منجربه افزایش محبت می شود؟
مسافرت به افراد خانواده شما کمک می کند که برای امکاناتی که در اختیارشان قرار داده اید متشکر باشند، و به شما کمک می کند که پی به میزان امنیت، غدا، آرامش و سرپناهی را که برای آنها مهیا نموده اید ببرید. دیدن داستان های خبری همانند بودن و قرار گرفتن در آن محل نیست. توسعه ارتباطات شخصی با افراد مناطق دیگر جهان می تواند برای همیشه طرز فکرهای شما را تغییر دهد.(سیارک)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه کاهش مصرف سوخت

در

1. خودرو را روشن نگذارید. مثلا وقتی جایی منتظر هستید حتما خودرو را خاموش کنید. این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف بنزین، استهلاک خودرو را کاهش می دهد.
2. باد لاستیک ها تنظیم کنید. علاوه بر کاهش مصرف سوخت کیفیت سواری بهتری را در پی خواهد داشت.
3. استفاده مناسب از دنده سعی کنید با دنده سبک تر حرکت کنید.
4. به هیچ وجه با موتور سرد حرکت نکنید. در آزمایش مشخص شده موتوری که هنوز سرد است تا 20 کیلومتر اولیه 70% بیشتر بنزین مصرف می کند.
5. از رانندگی با دور موتور بالا پرهیز کنید. فشار زیاد روی موتور مصرف بنزین را افزایش خواهد داد.
6. وضعیت تسمه دینام را چک کنید. تسمه نباید بیش از حد شل یا سفت باشد. موتور کارایی خود را از دست خواهد داد.
7. لنت ترمز را تنظیم کنید. درصورتی که لنت ترمز دائم درگیر باشد مصرف سوخت و استهلاک سیستم ترمز بالا خواهد رفت.
8. همیشه با بالاترین دنده ممکن حرکت کنید. سعی کنید سریعتر به دنده 5 بروید. البته رعایت سرعت مطمئن فراموش نشود.
9. ترافیک را پیش بینی کنید. از ترمزگیری شدید خودداری کنید. با موج ترافیک حرکت کنید و اهسته شتاب بگیرد تا مجبور نشوید ترمز های شدید بزنید.
10. پشت چراغ قرمز های بیشتر از 2 دقیقه خودرو را خاموش کنید.
11. فیلتر هوا خیلی مهم است. از تمیز بودن آن مطمئن شوید.
12. وقتی ماشین را در یک روز داغ تابستانی بیرون پارک کرده اید، بعد از ورود چند دقیقه درب ها را باز کنید تا هوای داغ داخل تخلیه شود. سپس درب و پنجره ها را بسته و کولر را روشن کنید.
13. کولر را بعد از سرعت 10 کیلومتر در ساعت روشن کنید. بار اولیه زیاد روی موتور مصرف بنزین را افزایش می دهد.
14. شتابگیری سریع نکنید. جدا از مصرف بالای سوخت در هنگام شتابگیری اولیه، این کار خطرناک است و ممکن است کنترل خودرو را از دست بدهید.
15. وسایل اضافی در صندوق حمل نکنید. وزن خودرو را تا حد ممکن کاهش دهید. حتی یک جعبه ابزار نیز مصرف شما را افزایش می دهد.
16. در سرعت بالا پنجره ها را ببندید و از کولر خودرو استفاده کنید.
17. از باربند استفاده نکنید. باربند شکل ایرودینامیک خودرو را تغییر می دهد و در برابر باد مقاوت ایجاد می کند. این کار مصرف بنزین را افزایش خواهد داد.
18. فضای موتور خودرو را تمیز نگه دارید. مقداری از تبادل حرارت از طریق بدنه موتور یا کارتل روغن انجام می شود. درصورتی که کثیف باشد این کار به درستی انجام نخواهد شد.
19. قبل از سفر، مسیر مناسب و بدون ترافیک انتخاب کنید. از نرم افزارهای مسیریاب استفاده کنید. حتما گزینه ترافیک را در اولیت قرار دهید.
20. سرویس های خودرو را سر وقت انجام دهید. یک خودرو صفر نیز نیاز به سرویس دوره ای دارد. با انجام تعویض روغن و فیلتر ها موتور در حداکثر کارایی خود قرار خواهد گرفت.

21. قبل از خالی شدن باک بنزین بزنید، وقتی سطح بنزین درون باک پایین برود گل و لای ته بانک به داخل فیلتر بنزین کشیده شده و مسیر بنزین را مسدود می کند. در نتیجه موتور به درستی کار نخواهد کرد و در نهایت مصرف بنزین افزایش خواهد یافت.

با رعایت چند مورد از موارد ذکر شده می توانید مصرف بنزین خودرو را تا حد زیادی کاهش دهید. کاهش مصرف بنزین علاوه بر سودی که به جیب شما می رساند سلامتی شما و جامعه را نیز تضمین خواهد کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترس از پرواز دارید؟ پس بخوانید

در

خلبانان به عنوان مسئولان نهایی هر اتفاقی شناخته خواهند شد که برای هواپیما ها رخ می دهد و در صورت بروز اتفاقی ناخوشایند، پیش از هر چیز آنان را مقصر می دانند. به عبارت دیگر می توان گفت برای مدت زمانی که فرد به عنوان مسافر در هواپیما قرار می گیرد، جان اش را در دستان خلبان آن هواپیما می گذارد. این مسئله می تواند برای برخی از افراد نوعی احساس نا ایمنی یا ترس به وجود بیاورد که کاملا قابل درک است. در حقیقت برای بسیاری از افراد سؤالاتی از این دست پدید می آید که آیا آن اشخاصی که برای تضمین  ایمنی مسافران (خلبانان و سایر متخصصان فنی راه اندازی هواپیما و مهندسان پرواز) استخدام شده اند، به خوبی آموزش دیده اند؟ و این که آیا مطالبی که به آن ها آموزش داده شده و مهارت هایی که فرا گرفته اند را به خاطر دارند؟ و در نهایت این که آیا از مهارت کافی برای واکنش نشان دادن در شرایط اضطراری برخوردار هستند؟ با وجود این، شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید که بیشتر این گونه واهمه ها و ترس ها ریشه در نداشتن اطلاعات کافی درباره وظایف این افراد دارد و در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعاتی دقیق تر در این باره آشنا کنیم که مطمئنا سبب خواهند شد ترس تان از پرواز تا حدود زیادی از بین برود. با سیارک همراه باشید.

راهنماهای ایمنی ای وجود دارند که مشخص می کنند امکان نبود چند پیچ در هواپیما ها وجود دارد (بدون آن که در کارکرد صحیح شان اختلالی ایجاد شود)

جالب است بدانید که هواپیما ها برای این که قادر باشند مسافران را به مقصد برسانند، لزوما نباید در شرایط ایده آل باشند. البته بهتر آن است که تمامی پیچ های هواپیما که قسمت های مختلف بدنه آن را به یکدیگر متصل می کند، سر جای خود قرار گرفته باشند، با این وجود محدوده ای وجود دارد که طبق آن نبود چند پیچ اختلالی در کارکرد صحیح هواپیما ایجاد نخواهد کرد. بنا بر این، دفعه بعدی که سوار هواپیمایی شده و مشاهده کردید قسمتی از بدنه آن آن گونه که باید محکم و پیوسته نیست، نگرانی و واهمه ای از این مسئله نداشته باشید. برای نمونه توجه شما را به هواپیمایی جلب می کنیم که در سال اخیر فرود آمده و هیچ گونه مشکل و مسئله ای برای اش پیش نیامد، و این در حالی بود که پنج پیچ باله آن متصل نشده بود.

دوره آموزشی خلبانان مدام تجدید می شود و دوباره و دوباره آموزش می بینند

به طور معمول و در اکثر نقاط دنیا، هر شش ماه یک بار دوره آموزشی خلبانان تجدید می شوند و موظف هستند دوباره مهارت خود در استفاده کاربردی از آن چه آموزش دیده اند را نشان دهند و این مسئله باید مورد تأیید قرار گیرد تا بتوانند به روال کاری معمول خود ادامه دهند. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که این تجدید دوره آموزشی، تنها به یک تکه کاغذ که خلبانان مطالبی را روی آن بنویسند و سپس توسط عده ای تأیید شود، نمی شود، بلکه این تجدید دوره شامل ارزیابی عملکرد خلبانان در ارتفاعات، آزمون هایی مرتبط با شرایط روحی و روانی و ثبات آن ها از این لحاظ، و در نهایت برنامه ای شبیه ساز که عملکرد آن ها را در شرایط اضطراری مورد سنجش قرار می دهد. بنا بر این، باید از این مسئله اطمینان خاطر داشته باشید که خلبانان به خوبی مهارت های خود را آموزش دیده و قادر به  استفاده از آن ها هستند؛ و نیز این که به خوبی هواپیمایی که کنترل آن را به دست گرفته اند، می شناسند.

اگر از پرواز کردن به وسیله هواپیما واهمه دارید، بهتر است بلیط خود را برای پرواز صبح رزرو کنید

در این باره نظر خلبانی با تجربه که در لس آنجلس زندگی می کرد را جویا شدیم: بنا به آن چه این خلبان عنوان کرد، به این خاطر پرواز کردن به هنگام صبح و اول وقت ایمن تر است که به مرور زمان و به هنگامی که دمای هوا رو به گرمی می نهد، دست انداز های هوایی به مراتب تعداد بیشتری پیدا می کنند و علاوه بر این، بعد از ظهر ها امکان وقوع طوفان های هوایی در ارتفاعات بیشتر می شود. بنا بر این پرواز اول وقت یا شب و آخر وقت می تواند برای افراد مضطرب به هنگام پرواز ایده بسیار خوبی باشد، چرا که علاوه بر مزیت یاد شده، به طور معمول قیمت بلیط های این مواقع ارزان تر است، کمتر این گونه پرواز ها با تأخیر رو به رو می شوند و نیز جمعیت کمتری در این زمان ها در فرودگاه ها حضور دارند.

برای این که پرواز آرام تری را تجربه کنید، بهتر است بر روی صندلی های نزدیک به باله های هواپیما بنشینید (در قسمت میانی هواپیما)

در حال حاضر دیگر همه می دانیم که بیشترین تکان و حرکت در هواپیما را آن دسته از افرادی تجربه می کنند که در قسمت انتهایی هواپیما می نشینند. در این باره با خلبانی صحبت کردیم که در سیاتل زندگی می کرد؛ او در این باره عنوان کرد: «هواپیما را می توان با یک الاکلنگ مقایسه کرد، زمانی که در قسمت میانی آن قرار می گیرید، تکان و حرکت به مراتب کمتری تجربه خواهید کرد.». بنا بر این اگر قصد داشته باشید در تمامی طول پرواز خود خوابیده تا کمتر دچار خستگی ناشی از ساکن بودن برای مدتی طولانی شوید، بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید.

آشفتگی شرایط جوی و آب و هوایی خلبانان را نگران نمی کند

آشفتگی شرایط جوی و آب و هوایی خطری را متوجه سرنشینان هواپیما نمی کند و تنها احساس ناخوشایندی برای آن ها به همراه خواهد داشت (تکان های شدید هواپیما و سایر مسائل این چنینی). به طور کلی می توان عنوان کرد که این مسئله بخش جدایی ناپذیر سفر های هوایی است و باید به هر عنوان انتظار آن را داشته و آن را بپذیریم. عوامل و مسائل گوناگونی هستند که دست به دست یکدیگر داده و این گونه آشفتگی ها را پدید می آورند. معمول ترین نوع این آشفتگی های روی داده به واسطه شرایط جوی، زمانی اتفاق می افتد که هوا کاملا صاف است؛ ممکن است این مسئله در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد، با این حال، زمانی که هوا صاف صاف است و هواپیما در حال پرواز به سمت مقصد خود، اتفاقی که رخ می دهد، همانند زمانی است که قایق یا کشتی بر خلاف جهت آب شناور است و هواپیما با مقاومت هوا رو به رو می شود.

رانندگی با اتومبیل خطرناک تر از سفر با هواپیما است

بنا به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان تأمین ایمنی سفر های جاده ای (به اختصار ASIRT)، سالانه در نقاط مختلف جهان نزدیک به 1.3 میلیون نفر به واسطه تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند؛ به عبارت دیگر، 3278 نفر در روز به واسطه این گونه تصادفات جاده ای (در جهان) جان خود را از دست می دهند و این رقم در نوع خود جالب توجه و تأسف بار است. تنها در ایالات متحده آمریکا سالانه نزدیک به سی و هفت هزار نفر به این خاطر کشته می شوند. در سوی دیگر اما این رقم در تصادفات و مسائل مربوط به سفر های هوایی به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. برای این که ایده ای کلی از این مسئله به دست آورید، توجه شما را به آماری جلب می کنیم که مربوط به سال 2016 است: در این سال تنها نوزده تصادف هوایی مرگبار را شاهد بوده ایم که منجر به مرگ سیصد و بیست و پنج نفر شد و در مقایسه با آمار کشته های تصادفات رانندگی بسیار ناچیز است. جالب است بدانید که بنا به آمار منتشر شده اگر بخواهید در یک سانحه هواپیمایی حضور پیدا کنید (به طور فرضی) تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که نزدیک به شصت و هفت هزار سال، به طور روزانه با هواپیما سفر کنید.

به هنگام سفر هوایی کفش محکم به پا داشته باشید

این مسئله را در ذهن بیاورید که شرایطی اضطراری پیش آمده و مجبور شوید هواپیما را تخلیه کنید؛ در این صورت چه پوششی از همه مناسب تر خواهد بود و شما را با مسئله ای مواجه نخواهد کرد؟ همان گونه که احتمالا از این مسئله آگاهی دارید، بیشتر افراد به هنگام سفرهای هوایی کفش های راحتی و حتی صندل به پا می کنند تا کمتر احساس آزردگی و خستگی پیدا کنند. اما مسئله ای که این افراد کمتر به آن توجه نشان می دهند این است که اگر شرایطی اضطراری پیش آمده و مجبور شوند هواپیما را ترک کنند، به احتمال زیاد با کفش یا صندل راحت نیستند. در چنین شرایطی و پس از خارج شدن از هواپیما مجبور خواهند شد که روی قیر داغ آسفالت محل پرواز و فرود هواپیما ها بایستند و این به هیچ وجه احساس خوشایندی به همراه نخواهد داشت.

فرود سخت هواپیما ها در شرایط بد جوی کاملا عمدی است و به اراده خلبان صورت می گیرد

پیش از هر چیز این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر هواپیما با ضربه ای سخت و محکم به روی زمین نشست، به هیچ عنوان ترس و واهمه ای به دل خود راه ندهید، چرا که ساختار و مکانیسم هواپیما ها به گونه ای طراحی شده است که قابلیت ضربه هایی فوق العاده سخت تر از این ها را خواهد داشت و آسیبی به آن نخواهد رسید. از سوی دیگر اما زمانی هم وجود دارد که این گونه فرود ها کاملا عمدی بوده و به اراده خلبان هواپیما صورت می گیرد؛ برای نمونه می توان زمانی را مثال زد که بارانی شدید آمده و زمین خیس و لغزنده است؛ در چنین هنگامی فرود سخت و محکم هواپیما ضروری است و تنها به این صورت است که می توان از لغزش و منحرف شدن هواپیما جلوگیری نمود.

چگونگی شرایط جوی مرتبا در حال بررسی است

خلبانان به طور مرتب شرایط جوی را بررسی کرده و چگونگی تغییر این شرایط در مسیری که پیش رو دارند را مد نظر قرار می دهند (علاوه بر این شرایط جوی مقصد شان را نیز مرتبا بررسی می کنند). زمانی که شرایط جوی و آب و هوایی آن گونه که خلبان انتظار دارد نباشد و اوضاع رو به وخامت بگذارد، اتفاقی که می افتد این است که از مسیر های جایگزین برای ادامه راه استفاده می شود و حتی اگر لازم باشد، هواپیما در مکانی نزدیک فرود اضطراری می کند و منتظر می مانند تا شرایط به خوبی قبل شود. علاوه بر این، برای این که ایمنی مسافران و سرنشینان کاملا تضمین شود، خلبان و کمک خلبان مرتبا با مرکز کنترل شرایط جوی (در برج های مراقبت) در ارتباط بوده و اگر لازم باشد، از آن ها در خواست می کنند تا مسیر حرکت را برای شان مشخص کنند.

به هنگام پرواز هواپیما امکان باز شدن درب های آن وجود ندارد

آیا امکان باز شدن درب یک هواپیمای جت، یا مسافر بری به هنگام پرواز و زمانی که در آسمان است وجود دارد؟ این افسانه ای دروغ است که بیش از هر چیز دیگر فیلم های اکشن و هیجان انگیز را باید به خاطر شکل گیری و باور آن سرزنش کرد. علاوه بر این، اگر واقعا این مسئله حقیقت داشت، باید حداقل از چند مسافر شنیده بوده باشید که موفق به این کار شده اند (که نشده اند). بنا بر این به هیچ عنوان جای نگرانی نیست: امکان باز شدن درب های هواپیما در ارتفاع وجود ندارد. زمانی که یک هواپیمای بار بری، یا یک هواپیمای مسافر بری به آسمان می رود و در حال پرواز است، فشار قابل توجهی به وسیله هوا و جریان باد متوجه درب های آن می شود؛ فشاری که نیروی آن در بیشتر موارد از مرض هزاران کیلوگرم تجاوز می کند. بنا بر این اگر مسافری قصد داشته باشد درب هواپیما را باز کند، به یک جک هیدرولیک احتیاج پیدا خواهد کرد و با نیروی خود به تنهایی قادر به این کار نخواهد بود. حال سؤالی که برای تان ممکن است پیش بیاید این است که تکلیف چتر باز ها که درب هواپیما را باز کرده و به بیرون می پرند چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که اولا هواپیمای حامل این گونه افراد چتر باز به طور معمول در ارتفاعی به مراتب پایین تر از هواپیماهای تجاری و مسافر بری پرواز می کند، نکته دیگری هم که در این باره وجود دارد آن است که هواپیمای حامل این گونه افراد از درب های اتوماتیک و کشویی بهره می گیرد و فشار باد تأثیری بر آن ها نخواهد داشت (بر خلاف درب های هواپیماهای مسافر بری و بار بری که رو به بیرون یا داخل باز می شوند).

امکان برخورد هواپیما ها با یکدیگر وجود ندارد

 

جالب است بدانید که در هر ثانیه هزاران هواپیما در آسمان پرواز می کنند. بنا بر این، اگر نظارتی بر پرواز این هواپیما ها نمی بود، همانند تصادفات جاده ای اتومبیل ها، همه ساله شاهد تعداد زیادی کشته به این خاطر می بودیم، اما به واسطه زحمات افرادی که در مرکز کنترل ترافیک هوایی فعالیت می کنند، امکان برخورد هواپیما ها با یکدیگر به هیچ عنوان وجود ندارد. پیش از هر چیز باید بدانید که همانند جاده هایی که بر روی زمین وجود دارند، در آسمان نیز مسیر های ویژه ای برای حرکت هواپیما ها در نظر گرفته می شود و خلبان هواپیما پیش از آن که شروع به حرکت کند، از مرکز دیده بانی می خواهد که مسیر او را به طور دقیق برای اش مشخص کنند؛ مسیری که روی رادار هواپیما و برج دیده بانی هر دو قابل مشاهده خواهد بود و خلبان مدام مسیر را بررسی کرده تا امکان منحرف شدن از آن وجود نداشته باشد؛ در غیر این صورت احتمال بر خورد هواپیما با سایر هواپیما های موجود در آسمان افزایش پیدا کرده و حادثه ای مرگبار رقم خواهد خورد (علاوه بر این خلبانان موظف اند دقیقه به دقیقه مکان خود را به وسیله رادیو به مرکز دیده بانی اطلاع دهند تا وضعیت حرکت شان در مسیر مورد تجزیه قرار گیرد و از حضور شان در مسیر اصلی کسب اطمینان شود).

نظرات

در ادامه بخوانید...

شمال آخر هفته

در

تعطیلات پیش رو زمان مناسبی برای یک سفر زمستانی به شمال کشور است، دانشگاه آزاد اسلامی یکشنبه 21 بهمن 97 را تعطیل کرده است. احتمالا ادارات و مدارس تعطیل نباشند.

بنا بر تصویب هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان مرکزی، واحدها و مراکز این دانشگاه در سراسر کشور روز یکشنبه (۲۱ بهمن) تعطیل خواهند بود.

این آخر هفته هوای شمال تقریبا گرم و در روز 15 درجه بالای صفر و هوا آفتابی است. از شنبه با بارش باران و افت دما تا 5 درجه هوا کمی خنک تر خواهد شد، اگر قصد مسافرت دارید حتما این مورد را در نظر بگیرید که از شنبه 20 بهمن 97 در تمامی شهرهای شمال کشور بارش باران را شاهد هستیم.

برای مسافرت به شما کشور 4 جاده اصلی وجود دارد که با یک برنامه ریزی مناسب می توانید ترافیک احتمالی را دور بزنید، اگر امروز قصد حرکت دارید، حتما تا قبل از ساعت 16 از تهران خارج شوید، معمولا ساعت 16 تا 20 اوج ترافیک عصرگاهی است و ممکن است در ترافیک بمانید، اگر قصد مسافرت به شهر های شرقی مازندران مانند بابلسر یا فریدون کنار را دارید بهترین مسیر جاده هراز و فیروزکوه است، هر دو جاده منظره های زیبای دارند.

پل ورسک

اگر از جاده فیروزکوه به شمال کشور سفر می کنید مطمئن شوید از پل ورسک شاهکار مهندسی ایران در ارتفاع 110 متری دره دیدن کنید. پل ورسک دقیقا در روستایی به همین نام در شهرستان سوادکوه واقع شده است که با کمک تابلو می توانید روستا را پیدا کنید، پل ورسک دقیقا در بالای روستا قرار دارد بعد از خروج از تونل توقف کنید و پشت سر خود را نگاه کنید. اگر کمی شانس داشته باشید و هوا مه آلود نباشد پل ورسک را در بالاترین نقطه دره خواهید دید.

از زیبایی های دیگر جاده فیروزکوه می توان به طبیعت این محور اشاره کرد که زیبایی را تمام کرده است. جاده فیروزکوه یکی از امن ترین مسیرهای عبور و مرور به شمال کشور است. البته تقاط حادثه خیلی در گردنه گدوک وجود دارد که ممکن است مه غلیظ داشته باشد. پس از سالم بودن مه شکن های خودرو مطمئن شوید.

 

نقاط دیدنی جاده فیروزکوه

  • پل ورسک
  • آبشار ورسک
  • سه خط طلا
  • قلعه کنگلو 
  • آبشار گزو
  • دریاچه شور مست
  • جنگل‌های اوریم
  • سد لفور
  • پارک جنگلی جورام

عبور از جاده فیروزکوه تقریبا یک ساعت بیشتر از جاده هراز طول می کشد. پس اگر عجله ندارید بهتر است از فیروزکوه بروید.

 

برای رفتن به غرب مازندران راهی جز جاده چالوس ندارید. برای رسیدن به ورودی جاده چالوس می توانید از 3 مسیر اتوبان کرج، اتوبان شهید همت و اتوبان شهید همدانی (ادامه اتوبان حکیم) استفاده کنید، اگر در ترافیک عصرگاهی اتوبان گرفتار نشوید تا رسیدن به ورودی جاده چالوس مشکلی نخواهید داشت، اولین ورود شهر کرج را وارد شوید و مستقیم به میدان حافظ بروید، خروجی جاده چالوس در سمت راست کاملا مشخص است.

رانندگی جاده چالوس مهارت بیشتری نسبت به فیروزکوه و حتی هراز نیاز دارد. جدا از توانایی های فردی برای عبور از محور چالوس باید همیشه کمی خوراکی، آب، پتو و در فصل زمستان زنجیر چرخ همراه داشت. گول ماشین های 2 دیفرانسیل را نخورید بدون لاستیک زمستانی یا زنجیر چرخ در شرایط یخ بندان حتی از شیب پارکینگ هم بالا نخواهند رفت. پس زنجیر چرخ همراه ببرید و قبلا مطمئن شوید می توانید از آن استفاده کنید.

جاده چالوس در زمستان خیلی خطرناک است. هر لحظه امکان ریزش سنگ از کوه یا فرو ریختن بهمن وجود دارد. همیشه مراقب این موارد باشید، یکی از عوامل سقوط بهمن صدای بوق ماشین های سنگین است مراقب آن ها نیز باشید، پلیس معمولا در تعطیلات تردد خودروهای سنگین از محور چالوس را ممنوع می کند. 

احتمالا جاده چالوس از 17 تا 22 بهمن یک طرفه نیز باشد. اگر در ترافیک جاده چالوس گیر کردید اولا دست پاچه نشوید و سعی کنید با رعایت فاصله مناسب در ترافیک حرکت کنید. تقریبا بیشتر نقاط جاده حادثه خیز است. 

 

از مکان های زیبای جاده چالوس میتوان به سد امیرکبیر (سدکرج) و تونل کندوان اشاره کرد. 

سد امیرکبیر یا سد کرج

 

تونل شماره 11 یا تونل کندوان

 

به نظر ترافیک تعطیلات جاده چالوس از همین الان شروع شده است،در ورودی جاده چالوس در کرج شاهد ترافیک سنگینی هستیم.

 

خبر تکمیلی - 18 بهمن 97

ترافیک سنگین محور چالوس باعث شده نیرو های امدادی در آماده باش کامل باشند، در این شرایط عبور از جاده چالوس توصیه نمی شود. بهتر است از مسیر های دیگر برای رفتن به شمال استفاده کنید.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 سایت برای صرفه جویی در وقت، هزینه و آسان تر کردن سفر

در
چگونه قبل از پرواز با هواپیما همه چیز را پیش بینی کنیم؟
Seatguru.com  - در این سایت می توانید مکان صندلی های داخل کابین هر هواپیما ی مسافرتی را ببینید ، از قبل تصمیم بگیرید که در هنگام ورود به سیستم از کدام ردیف بپرسید و با بررسی مسافر در بعضی از نقاط هواپیما آشنا شوید.
 
Hoteltonight.com  سایتی برای کسانی است که برای بدست آوردن اتاق هتل برای شب ، یا در مواقع اضطراری نیاز دارند.
 
TripCase.com  یک برنامه رایگان است که به شما در برنامه ریزی سفر خود از جمله پرواز ، محل اقامت ، کرایه اتومبیل ، رزرو رستوران و موارد دیگر کمک می کند. برای ایجاد یک مسیر ، باید ایمیل هایی را تأیید کنید که سفر خود را به TripCase تأیید می کنند ، و برنامه بقیه کار ها را انجام می دهد. دفعه بعد که آن را اجرا کردید ، یک زمان بندی کامل از سفر در انتظار شما است.
 
LoungeBuddy.com  برنامه ای است که کمک می کند سالن های تجاری را با هزینه اضافی در اختیار همه مسافران فرودگاه های جهان قرار دهد. می توانید اطلاعات مربوط به قیمت ها ، دامنه مواد غذایی ، نوشیدنی ها و به عنوان مثال وجود دوش در محل اقامت را بررسی کنید.
 
hopper.com برنامه هوایی را ردیابی می کند و به طور دوره ای گزارش می دهد که آیا اکنون باید بلیط بخرید یا منتظر بمانید. آنچه این برنامه سفر را بسیار با ارزش می کند ، سطح جزئیات آن است. برنامه به شما اطلاع می دهد که چه زمانی را برای تغییر قیمت صبر کنید.
 
برای آسان تر کردن سفر خود از چه ترفندهایی استفاده می کنید؟با کاربران به اشتراک بگذارید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...