10 واقعیت عجیب اما واقعی در مورد DNA انسان

در
در 25 آوریل 1953 ، زیست شناسان مولکولی انگلیس ، جیمز واتسون و فرانسیس کریک ساختار شیمیایی یک مولکول DNA را کشف کردند که امروزه ما به عنوان مارپیچ مضاعف می شناسیم. از آن زمان به بعد ، این روز "روز جهانی DNA" نامگذاری شده است تا دستاوردهای دو دانشمند انگلیسی را نشان دهد. DNA ، یا دی اکسیریبونوکلئیک اسید ، ترکیب ژنتیکی یک موجود زنده را رمزگذاری می کند (دستورالعمل های ژنتیکی برای توسعه و عملکرد). حقایق جالب بسیاری در مورد DNA وجود دارد که جای تعجب دارند. ما 10 واقعیت در مورد DNA انسان را برای شما گردآوری کرده ایم که بسیار جالب ، مهم یا خنده دار هستند.
 

1. یک دلیل بسیار خوب وجود دارد که برخی از مردم از کلم بروکلی متنفر هستند

دانشمندان بالاخره فهمیدند که چرا برخی از مردم کلم بروکلی را دوست ندارند. سبزیجات  (مانند کلم بروکلی و کلم) حاوی مواد شیمیایی مانند فنیل تیتوکاربامید (PTC) هستند. این ماده شیمیایی بسته به حساسیت ژنتیکی فرد و جوانه های چشایی ، می تواند باعث درک متفاوت از طعم این سبزیجات شود. بنابراین ، برای برخی افراد ، این سبزیجات می توانند ناخوشایند یا تلخ باشند.
 

2. ژن ها می توانند سال های زندگی شما را تعیین کنند

زیست شناسان معتقدند محدودیتی وجود دارد که تا چه مدت بتوانیم زندگی کنیم. به گفته آنها ، همه گونه ها ، از جمله انسان ها از زندگی از پیش تعیین شده برخوردار هستند و فرقی نمی کند شرایط زندگی ما چقدر خوب باشد. یک سبک زندگی سالم و دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت می تواند امید به زندگی یک فرد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با این وجود ، طبیعت را نمی توان فریب داد! خود پیری ممکن است به دلیل صدمه غیر قابل برگشت DNA باشد. در حال حاضر رکورد جهانی امید به زندگی متعلق به ژان کالمن است که در سن 122 سالگی درگذشت.
 

3. دوقلو ها کد ژنتیکی یکسانی دارند ، اما هنوز هم می توانند بسیار متفاوت از یکدیگر باشند

دوقلوهای همسان ، اولاً ، دارای DNA مشابه هستند. یعنی در واقع دوقلوها کپی از یکدیگر هستند. اما ، با وجود این ، دوقلوها اغلب با یکدیگر تفاوت دارند. در صورت داشتن رشته DNA مشابه ، چگونه می تواند چنین باشد؟ واقعیت این است که ، به عنوان مثال ، حتی در رحم ، کودکان می توانند مقدار متفاوتی از مواد مغذی دریافت کنند. به همین دلیل است که دوقلوها می توانند در اندازه های مختلف باشند. و این با وجود همان ساختار ژنتیکی است. همچنین ، پس از تولد ، رشد و پیشرفت کودکان می تواند متفاوت از نتیجه عوامل بیرونی باشد.
 

4- خلاقیت ممکن است به DNA شما مرتبط شود

دانشمندان استدلال می كنند كه خلاقیت می تواند با برخی خصوصیات شخصی كه توسط ژن تعریف می شود همراه باشد.
 

5- افراد بسیار مشابه هستند

آیا می دانید که همه مردم یکسان هستند؟ به عنوان مثال ، همه ما تقریباً 99.9٪ از همان DNA را داریم. این را می توان با این واقعیت توضیح داد که بسیاری از قسمت های ژنوم ما عملکردهایی مشابه سایر حیوانات دارند. 0.1٪ باقی مانده از مجموعه DNA ، مستعد ژنتیکی ما در برابر بیماریهای خاص و همچنین خصوصیاتی مانند مو و رنگ چشم را تعیین می کند. بنابراین ، آنچه ما را منحصر به فرد می کند تنها بخش کوچکی از ژنوم ماست.
 

6. غیرمعمول ترین موارد ناشی از جهش های ژنتیکی است

بعضی اوقات ژن های نادرست می توانند منجر به این واقعیت شوند که ظاهر یک شخص متفاوت از حالت طبیعی باشد. این تغییرات همیشه چندان بد نیستند. به عنوان مثال ، الیزابت تیلور به خاطر مژه های زیبا و بی نظیرش معروف است. مژه های زیبای او نتیجه یک جهش ژنتیکی است.
 

7. امکان دارد که 2 دنباله DNA به طور همزمان وجود داشته باشد

ارگانیسم هایی با دو دنباله DNA در اساطیر یونانی شیمر chimeras نامیده می شوند که به معنای یک موجود با سر شیر، بدن بز و دم مار بوده است.  بیشتر شما Venus the Chimera را در اینترنت دیده اید (گربه ونوس)، اما هیچ مدرک و دلیل روشنی از اینکه چگونه موجودی با دو دنباله DNA ممکن است ظاهر شود ، نداریم.
 

8- بقایای ویروسهای قدیمی در DNA ما وجود دارد که هزاران سال پیش اجداد ما را آلوده کرده اند

8 تا 5 درصد DNA ما ویروسی است. بخشی از این DNA ویروسی توسط ارگانیسم های ما برای سازگاری با محیط و یا محافظت در برابر ویروس ها ساخته شده است. سایر قسمتهای باقیمانده DNA ویروسی نتیجه عفونت های دیرینه است که اجداد ما را آلوده کرده است.
 

9. DNA ما شبیه ژنوم بسیاری از حیوانات و گیاهان است

برخی از شباهت ها در ژن های همه موجودات زنده جهان وجود دارد. دانشمندان معتقدند که این به این دلیل است که همه ما از یک جد مشترک تشکیل شده ایم. واضح ترین مثال این واقعیت است که ما 96٪ از نظر ژنتیکی شبیه شامپانزه ها هستیم . در عین حال ، ما 90٪ شبیه گربه ها ، 80٪ به گاوها و حدود 60٪ DNA ما شبیه ژنوم مگس میوه و 60٪ موز است.

10. میلیون ها جهش ژنتیکی در طول زندگی یک فرد رخ می دهد

DNA در بدن انسان حداقل در طول زندگی 10،000 بار آسیب دیده است. بدن ما می تواند بیشتر عواقب این آسیب را حل و تصحیح کند ، اما گاهی اوقات این کافی نیست. به عنوان مثال ، اگر آسیب DNA جمع شود و بدن نتواند آسیب را ترمیم کند ، می تواند عملکرد ژن را تغییر داده و باعث برخی بیماری ها از جمله سرطان شود. این جهش ها اغلب توسط عوامل محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش ، مواد شیمیایی ، آلودگی محیط زیست و ویروس ها ایجاد می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

گروهی از فعالان ناشناس دی ان ای افراد مشهور را می فروشند

در
گروهی از فعالان ناشناس پروژه Earnest ، دی ان ای را از افراد مشهور - از جمله سیاستمداران و موسیقیدانان می فروشند . بنابراین آنها می خواهند به مسئله جمع آوری داده های شخصی توجه شود.
 
یک سازمان ناشناس بنام Earnest Project از فروش نمونه های DNA از رهبران و افراد مشهور جهان خبر داد. این گروه ادعا می کند که اعضای آن مخفیانه مواردی را از شرکت کنندگان در مجمع جهانی اقتصادی 2018 در داووس (سوئیس) و جام جهانی روسیه که حاوی DNA آنها است جمع آوری کردند. به عنوان مثال ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و التون جان در این رویدادها شرکت کردند.
 
این گروه این کالاها را در یک فروشگاه آنلاین جمع آوری کرده ، حاوی دستمال ، فنجان قهوه کاغذی ، یک شیشه عطر ، قاشق و سایر موارد است. یک رشته موی انسان از 1 تا 3 هزار دلار هزینه دارد. هزینه چنگال صبحانه استفاده شده 36 هزار دلار تخمین زده شده است ، و یک لیوان شراب - تا 65 هزار دلار. هیچکدام از موارد با نام مشخص امضا نشده اند ، اما اعضای گروه آماده هستند تا در مورد این موضوع به خریداران بالقوه اطلاعات بدهند.
 
این پروژه در نظر دارد حراج خود را برای فروش اقلام برای آگاهی از "سرمایه داری نظارت" و مخالفت با عملكرد درآوردن داده های شخصی افراد انجام دهد. آنها می ترسند که داده های ژنتیکی کاربران در نهایت ممکن است به دست کمپانی هایی مانند فیس بوک و گوگل برسد که در حال جمع آوری تعداد زیادی از داده ها هستند.
 
نماینده پروژه گفت: "با جمع آوری و فروش اطلاعات حیاتی و محرمانه جمع آوری شده از قوی ترین افراد روی کره زمین ، امیدواریم که واکنشی علیه فروش داده های شخصی بوجود بیاوریم." ما دائماً DNA خود را در اطراف خود پراکنده می كنیم. به محض اینکه توجه به این امر را بدست آورید ، خیلی آسان می توانید به هدف جمع آوری کننده داده ها تبدیل شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا می توانیم یک دایناسور را با استفاده از تکنولوژی امروزی از رشته کامل DNA به وجود آوریم

در

در صورتی که رشته کامل DNA را داشته باشیم با تکنولوژی موجود می توانستیم یک دایناسور را به وجود آوریم؟ نه نمی توانستیم. ما ژنوم ماموت پشمالو را توالی یابی کردیم. و هنوز ماموت را احیا نکرده ایم گرچه گونه هایی از آن زنده هستند. در این مورد، فیل آسیایی می تواند بعنوان مادر جانشین جنین فیل به کار رود تا ژنهای ماموت را با ویرایش ژن CRISPR تولید کند . در حال حاضر چنین تلاشی در حال انجام است اما به نظر من با اینکه امکان پذیر می باشد اما احتمالش کم است. و این یک مورد ایده آل می باشد چرا که یک حیوان بسیار مشابه با ژنوم مشابه هنوز زنده است.(سیارک)  

در مورد دایناسور، نزدیکترین گونه های زنده، پرندگان هستند که همنژاد آنها هستند و بعد از پرندگان، تمساح ها می باشند. اما دایناسورها حدود 65 میلیون سال پیش نسلشان منقرض شد. این برای واگرایی، مدت زمانی طولانی است. حتی اگر هم DNA دایناسور را داشته باشیم که بسیار بعید است چون DNA برای چنین مدت طولانی دوام نمی اورد (توالی یابی قدیمی ترین DNA کمتر از 1 میلیون سال می باشد) ما مجبور خواهیم بود تا از جنین پرندگان یا تمساح استفاده کنیم تا ژنهای دایناسور را ویرایش کرده در نهایت چیزی که حاصل می شود بیشتر پرنده یا تمساح است تا یک دایناسور. البته هرگز نمی توانیم بگوییم که هیچ وقت امکان پذیر نیست: برخی از بافت های نرم شامل کلوژن و سلول های خونی بالقوه از دایناسوری 75 میلیون سال پیش بازیابی شده است. از آنجایی که نمونه های موزه ای بسیاری تجزیه و تحلیل می شوند شاید بتوانیم برخی توالی پروتئین ها را بدست آوریم و تلاش کنیم تا جوجه یا جنین تمساح را بدست آوریم و حداقل یک یا دو پروتئین دایناسور را بدست آوریم. اما در حال حاضر این فقط یک تخیل علمی سرگرم کننده است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طراحی های شگفت انگیز روی قهوه

در
طراحی های شگفت انگیز روی قهوه

(سیارک)  : به نظر من داشتن ابتکارهای جدید در کسب و کار لازمه پیشرفت است حال یک کافه دار در کره جنوبی با  طراحی های زیبایی  که بر روی کرم قهوه انجام داده ، توانسته تعداد مشتریانش را روز به روز زیادتر کند  و به کسب و کار خود رونق فراوانی ببخشد نام این کافه دار Kangbin می باشد.نوشیدن قهوه در روز برای رفع خستگی و هوشیاری خیلی کارایی دارد بخصوص اگر از نوع تزیین شده با طرح های زیبا و ابتکاری باشد. خلاقیت در کار تا این حد از ظرافت را دیده بودین ؟ اثر هنری که در عرض 2 تا 3 دقیقه نوش جان می شود!!!

طراحی های شگفت انگیز روی قهوه
طراحی های شگفت انگیز روی قهوه
طراحی های شگفت انگیز روی قهوه
طراحی های شگفت انگیز روی قهوه
طراحی های شگفت انگیز روی قهوه
طراحی های شگفت انگیز روی قهوه

 

 

طراحی های شگفت انگیز روی قهوه

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

هنرمندانی که خواهر یا برادر 2 قلو دارند

در

۸ بازیگر معروف که خواهر یا برادر دوقلو دارند ولی هیچ کس خبر نداشته است.


اسکارلت و هانتر یوهانسن



اسکارلت یوهانسن هنرپیشه شناخته شده و معروف هالیوود دارای  برادر دو قلوی قد بلندی به نام هانتر می باشد. هانترهنرپیشه نیست و بیشتر وقتش را صرف فعالیت‌های خیریه می کند.

وین دیزل و پل وینسنت



نام اصلی‌ وین دیزل مارک سینکلر وینسنت می باشدبا یک برادر دوقلو به نام پل وینسنت دارد که در صنعت سرگرمی‌ سازی فعالیت دارد.عکسی از پل وینسنت  و پل واکر در سال 2013 روی شبکه های اجنماعی گذاشته شد که دیزل در زیر آن نوشته بود "دو پل"

پل واکر همبازی وین دیزل در مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین بود.(سیارک)

کیفر و ریچیل ساترلند



کیفر ساترلند قهرمانی فوق‌العادهسریال 24 ساعت را همه به یاد دارید.ایشان یک خواهر دوقلو به نام ریچیل دارد

لاورن کاکس و ام لامار



لاورن کاکس که در سال ۲۰۱۴ نامزد دریافت جایزه امی بخاطر بازی در سریال "نارنجی همان سیاه "شد به اولین بازیگر تراجنس تاریخ بود
احتمالا بسیاری از کسانی که سریال" نارنجی همان سیاه " را دیده اند به گریمور سریال نمره 20 می دهندکه چقدر طبیعی کاکس را به صورت یک مرد گریم می کند !! اما حقیقت این است که نقش آفرینی مارکوس را ام لامار، برادر دوقلوی او برعهده داشت.

اشتون و مایکل کوچر



 اشتون کوچر را در فیلم اثر پروانه‌ای دیده و بیاد دارید ، مایکل  برادر دوقلوی  اشتون کوچر می باشد که در بچگی به فلج مغزی  وعمل پیوند قلب را درسن  ۱۳ سالگی  انجامداده است.
این دو برادر دوقلو هستند اما در شرایط کاملا نابرابر متولد شده اند

لیندا و لزلی همیلتون



این دو خواهر دو قلو هم در صحنه ای از فیلم معروف  ترمیناتور ۲ با هم بازی کرده اند و بینندگان متوجه حضور آنها نشده اند حتما  صحنه ای که T۱۰۰۰ خودش را به شکل سارا کانر درمیآورد تا پسرش را بکشد را فراموش نکرده اید و زمانی که  T۱۰۰۰ توسط سارا کانر واقعی شکست می خورد !! این بخش توسط لزلی همیلتون خواهر دوقلوی لیندا بازی شده است. جلوه ویژه ای در کار نبوده است!!!

ویل و روپرت یانگ



ویل یانگ  خواننده در سبک پاپ می باشد و در سال ۲۰۰۱ جایزه استعدادیابی موسیقی پاپرا از آن خود کرد. برادر دوقلویی او روپرت می باشد.

رامی و سامی مالک



رامی مالک، را حتما درسریال آقای ربات  به یاد می آورید . او در ۱۸ سالگی  توانست  جایزه بهترین بازیگر نقش اول امی را کسب کند.
نام برادر دو قلو ی او که در لس آنجلس معلم است، سامی می باشد.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش عملی کارآفرینان

در

هوش عملی به کارافرینان کمک می کند که تصمیمهای سریعتر و دقیقتری بگیرند زیرا هوش عملی شامل دانش در مورد ایده ها، فرایندها و مسیرهای عملیاتی است که ثابت شده موفقیت آمیز هستند.علاوه بر این، هوش عملیاتی مهارت و دانش را برای اقدامات سریع جلوتر از رقبا برای بهره برداری از فرصتهای غیرمنتظره یا اتخاذ فناوری و تکنولوژی های جدید فراهم می کند. هوش عملی همچنین به کارافرینان کمک می کند که به طور مداوم اقداماتی را برای بهبود کسب و کار برحسب فرایندها و محصولات/نوآوریهای خدماتی انجام دهند. هوش عملیاتی ازمایشهای مکرر، تست و اصلاح مفهوم کسب و کار به سمت بهبود مستمر را ترویج می دهد. هوش عملیاتی در نتیجه یک شاخص مهم از اقدامات سریع و انعطاف پذیر برای پاسخ به تغییرات بازار و کسب نرخ رشد سرمایه گذاری بیشتر است. در حمایت از این استدلال ،تحقیقات نشان می دهد که هوش هم اثرات مستقیم بر رشد سرمایه گذاری ها جدید دارد و هم فعالیتهای متعدد بهبود و عملکرد سریع را پیش بینی می کند.(سیارک)
چندتن از پژوهشگران استدلال کرده اند که تعصبات شناختی عاملی هستند که بین کارافرینان و غیرکارافرینان یا مدیران تمایز ایجاد میکنند.تعصبات شناختی مکانیسمهای شناختی هستند که به مردم در تصمیم گیری های سریع کمک می کنند.تعصبات شناختی عملکرد مثبتی دارند، از آنجا که به کارافرینان در تصمیم گیری بدون تحمل فشار زیاد بر روی زمان و منابع شناختیشان کمک می کنند در نتیجه به رغم نیازهای شناختی باا در موقعیتهای پیچیده همچنان عملی باقی می مانند.با این وجود، تعصبات شناختی ممکن است منجر به خطا شوند زیرا مردم تصمیمات کمتر عقلانی می گیرند و اطلاعات موجودشان کم است.در کارافرینی، تعصب شناختی اعتماد بیش از حد/خوشبینی بیش از حد توجه زیادی را به خود جلب کرده است.اعتماد به نفس کاذب به ارزیابی بیش از حد کارافرینان از تواناییهایشان اشاره دارد، به ویژه با توجه به پیش بینی های دقیقشان، داشتن تواناییهای بالاترشان نسبت به دیگران، و میزان موفقیت. خوشبینی بیش از حد(یا تعصب خوش بینانه) یک ساختار مشابه دارد و اشاره دارد به تمایل کارافرینان به انتظار نتایج مثبت و یا درک شانس بالاتری از موفقیت.
خوش بینی بیش از حد /اعتماد به نفس کاذب نقش بحث برانگیز آن در فرایند کارافرینی است.از یک طرف، محققان اشاره کرده اند که اعتماد به نفس کاذب/خوشبینی بیش از حد برای شروع کارافرینان با توجه به عدم قطعیتهایی که کارافرینان با آنها روبرو هستند ضروری است.از سوی دیگر،محققان استدلال کرده اند که اعتماد به نفس کاذب/خوش بینی بیش از حد اثرات زیانباری دارد زیرا کارافرینان اشتباهات استراتژیکی انجام می دهند که وظایف بسیاری به عهده می گیرند ، در نتیجه منجر به over extension می شود.

هر دو دیدگاه دارای پایه های نظری هستند. بر این اساس، ممکن است که اعتماد به نفس کاذب/خوشبینی بیش از حد انگیزه کارافرینی برای شروع عمل و اصرار بر ادامه حتی در حضور نرخ بالای شکست و بازده مورد انتظار کم را افزایش دهد.
 علاوه بر این،کارافرینان با بسیاری موانع در فرایند کارافرینی روبرو هستند، و اعتماد به نفس کاذب/خوش بینی بیش از حد انعطاف پذیری عاطفی و شناختی آنها را افزایش دهد تا بتوانند با چالشها کنار بیایند.در مقابل، نظریه چشم انداز،نشان می دهد که تعصبات شناختی ممکن است منجر به تصمیمات ناقص و عملکردی کمتر از حد مطلوب شوند. در حوزه ی کارافرینی، محققان استدلال کرده اند که تعصب شناختی اعتماد به نفس کاذب/خوش بینی بیش از حد می تواند درک کارافرینان از خطر ریسک مرتبط با یک استراتژی را کاهش دهد، به طوری که آنها اهداف غیرواقعی را تعیین کنند، تصمیمهای نامطلوبی بگیرند، یا اطلاعات مبهم را به عنوان تصمیهای امیدوارانه در نظر بگیرند.(سیارک)

این ممکن است منجر به ورود بیش از حد به بازارهای جدید، سرمایه گذاری بیش از حد و تشدید تعهد به پروژه های جدید ، یا عدم حفظ منافع شود..علاوه بر این، اعتماد به نفس کاذب/خوش بینی بیش از حد می تواند موجب شود کارافرینان در پیش بینی هایشان عکس العمل رقبا را دست کم بگیرند یا تقاضا برای محصولات و خدمات را بیش از حد تخمین بزنند
شواهد تجربی نشان دهنده ی اختلافات نظری در مورد اعتماد به نفس کاذب/خوش بینی بیش از حد است.چندین مطالعه نشان می دهند که کارافراینان سطح بالایی از اعتمادبه نفس کاذب/خوش بینی بیش از حد دارند که در آن احتمال موفقیت سرمایه گذاری را بیش از حد تخمین می زند.
به طور مثال کوپر و همکاران در سال 1988 از بین 2994 نفر از کارافراینان که بررسی کردند و نشان دادند که یک سوم از کارافرینان احتمال موفقیت خود 100 درصد می دانند. این اعتماد به نفس کاذب/خوش بینی بیش از حد مربوط است به شروع فعالیتهای لازم برای راه اندازی یک سرمایه گذاری و معرفی موفقیت امیز پیشگامانه ی محصولات و خدمات نواورانه.ترجمه  itrans.ir

ادامه در پست بعدی

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا کارآفرینی؟

در

چرا کارآفرینی؟ کارآفرینی در سه دهه پیش ، در سراسر دنیا سر و صدا کرده بود، این امر نه تنها در اروپا و آمریکا، بلکه در آسیای شرقی نیز اتفاق افتاده بود. به نظر می آمد که چیزی پراهمیت تر از دولت ها و سازمان ها شده بود.

کارآفرینی برای جوامع و اجتماع، به معنی دستیابی به سطوح متفاوت موفقیت، نوآوری بود و برای بقا، توسعه و آزادی نیاز به تصمیم گیری مستقیم بود.

در هنگام تحلیل جهانی کارآفرینی، می بینیم که  بر کلمه کنترل تاکید شده است، کنترل بر زندگی خود و یا کارآفرین باید تصمیماتی برای کنترل کردن بگیرد. به علاوه، آزادی، خلاقیت و استقلال، نیرو و انگیزه اصلی کار آفرینان شده بود. خود کارآفرینی به تنهایی مزایایی برای سازمان ها و جوامع داشت. کارآفرینی به عنوان پروسه توسعه انسان، که فرصت خود اظهاری، گوناگونی و پویایی را به دنیا ارائه می کند، در نظر گرفته شده است .(سیارک)
کلمه کارآفرینی برگرفته شده از یک فعل فرانسوی است (enterprendre) ، که به معنی مشارکت و متعهد شدن است، بنابراین کارآفرین باعث می شود که چیزها اتفاق بیافتد .  پروسه کارآفرینی خصوصیات مشخصی دارد که در ادامه می آید:
1- توانایی ریسک پذیری. کارآفرین ها نسبت به آدم های غیر کارآفرین  تلاش و عدم قطعیت بیشتری دارند.
2- نیاز به موفقیت .  کارآفرینان دورنمایی از موفقیت دارند که باعث می شود که انگیزه بیشتری داشته باشند.
3- منبع کنترل.منبع کنترل داخلی بالاتر کارآفرینان، موجب اعتقاد به موفقیت و دستیابی به اهداف، بخشی از خصوصیات و رفتار آنها بشود.
4- میل به استقلال. حس کنترل بیشتر کارآفرینان را به سمت فردگرایی و آزادی بیشتر از عموم مردم، هول می دهد.
5-خلاقیت و فرصت طلبی.  کارآفرینان خلاق تر از دیگران هستند؛ آنها مایل به، به چالش کشیدن فرضیات موجود ، خلق ایده های جدید و پیش بینی کردن فرصت ها هستند.ترجمه  itrans.ir

تئوری کارآفرینی

فرصتهای کارآفرینی چگونه بوجود می آید؟

کارآفرینی کوچک

کارآفرینی با لباس های دست دوم

۱۰ رمز موفقیت به روایت کارآفرین موفق ریچارد برانسون

نظرات

در ادامه بخوانید...