درمان خطرناک خانگی برای نیش حشرات

نیش حشرات
  چرا بعد از گزش حشرات احساس خارش می کنیم ؟ و اینکه چرا برخی از درمان های خانگی می توانند بی فایده و حتی خطرناک باشند.

در بزاق پشه ها و سایر حشرات مکنده خون  ، موادی وجود دارند که باعث رقیق شدن خون و گشاد شدن عروق می شوند. پس از نیش زدن ، یک واکنش آلرژیک امکان پذیر است: قرمزی ، خارش ، تورم ، درد.

- با درمان اشتباه محل نیش می توانید یک عفونت ثانویه ایجاد کنید.  هم پشه ها و هم کنه ها بیماری لایم (بورلیوزیس ناشی از کنه) را باعث می شوند ، دوره انکوباسیون بین دو تا 30 روز از زمان نیش متفاوت است.

 

کمک اول برای نیش حشرات استفاده از آنتی هیستامین ها است. می توانید پوست را با الکل پاک کنید ، محل نیش را با پماد کورتیکواستروئید آغشته کنید که باعث جلوگیری از خشک شدن  محل نیش و رفع خارش می شود.  


آنچه نمی توان انجام داد کمپرس الکل است ، زیرا می توانید دچار سوختگی شوید و عفونت فقط افزایش می یابد. متخصص پوست و مو گفت ، سیب زمینی های خرد شده نیز نباید به عنوان کمپرس استفاده شوند ، زیرا آنها عملاً بی فایده هستند.

 

- یخ را می توان در محل گزش اعمال کرد ، اما مدت زیادی نماند. وازواسپاسم شدید می تواند باعث زخم های پوستی شود. متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: ید می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک و سوختگی شود.

 

علاوه بر این ، وی خواست که سیر را روی نیش حشرات نگذارید ، زیرا این امر می تواند باعث سوزش پوست شود. اگر دارویی در دسترس نیست ، سودا (جوش شیرین)  را رقیق کرده و محل نیش را پاک کنید.  قربانی ممکن است به نیش کنه حساسیت داشته باشد، به عنوان مثال ، واکنش به نیش کنه می تواند غیر عادی باشد. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید