سوپ گل کلم بنفش و سیب زمینی شیرین

درست کردن غذا های جدید بیشتر وقت ها باعث حس سرزندگی و شادی می شود.

اما ما که می خواهیم غذا درست کنیم چه بهتر که غذا هایی با رنگ های زیبا و جدید درست کنیم. سوپ هم از آن دسته از غذا ها است که همواره در هر مهمانی طرفداران خود را دارد و همیشه هم پیش غذای مناسب بوده است. اما از دستور پخت های تکراری و مواد تکراری و حتی رنگ های تکراری خسته شده اید؟ از این که مهمان ها را هیجان زده کنید و همه تا مدت ها از رنگ غذا های شما تعریف کنند، لذت  می برید؟ پس به شما پیشنهاد می کنم این دستور غذا که سوپ گل کلم بنفش و سیب زمینی شیرینی است را از دست ندهید.

دستور پخت این سوپ خوشمزه بسیار آسان است و از مواد ساده ای نیز در تهیه ی آن استفاده می شود. اما باید روش تهیه را قدم به قدم دنبال کنید تا رنگ بنفش آن به زیبایی باشد که در تصویر مشاهده کرده اید و البته از همه مهم تر برخی از نکات آشپزی لازم است که در این جا رعایت کنید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید. خیالتان راحت باشد تمام این نکات تجربی بوده و قبلا امتحان خود را پس داده اند.

مواد لازم برای تهیه سوپ گل کلم بنفش و سیب زمینی شیرین

1 عدد گل کلم بنفش

2 عدد سیب زمینی بنفش شیرین

2 عدد سیر متوسط

1 عدد پیاز بنفش متوسط

یک چهارم فنجان روغن زیتون

6 قاشق غذا خوری کره

4 الی 5 فنجان آب تصفیه شده

1 الی 2 قاشق غذا خوری سرکه سفید

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

یک چهارم فنجان آرد ذرت

پیازچه خرد شده (برای تزئین)

مقداری سس سفید (برای تزئین)

طرز تهیه سوپ گل کلم بنفش و سیب زمینی شیرین

گل کلم ، سبزی مناطق سردسیری است و البته نصف کردن آن زیاد هم آسان نیست. پیشنهاد من به شما این است که گل کلم را به مدت 30 ثانیه به همراه یک لیوان آب درون مایکروفر بگذارید با این کار لایه ها نرم شده و آسانتر از یکدیگر جدا می شوند.  بخار هم به سفت نشدن گل کلم ما کمک می کند.

تمام قسمت های سبز و برگ ها را جدا کنید. گل کلم را از یکدیگر باز کرده و همه را از یکدیگر جدا کنید. شروع به خرد کردن آن ها کنید. مقداری که خرد می کنید باید یک و نیم فنجان باشد. بعد از خرد کردن آن را با یک خرد کن حسابی خرد کنید به طوری که شبیه به پوره شود.

2 قاشق غذا خوری کره و 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را جدا کنید. یک پیاز بنفش متوسط انتخاب کرده و آن را ریز ریز خرد کنید. دو عدد سیر متوسط را انتخاب کرده و بعد از پاک کردن رنده کنید. یک ماهیتابه را روی شعله قرار دهید. شعله شما باید متوسط باشد. روغن زیتون و کره را درون ماهیتابه بریزید و اجازه دهید کمی داغ شوند سپس سیر رنده شده، پیاز و نمک را به آن اضافه کنید و بگذارید که مواد 7 الی 10 دقیقه سرخ شوند.

بعد از این که مواد خوب سرخ شدند، آن ها را به درون یک قابلمه انتقال دهید. دقت کنید اندازه ی قابلمه باید مناسب باشد زیرا سوپ را درون آن می پزیم. سیب زمینی های شیرین بنفش را پوست گرفته و می پزیم. بعد از پختن آن را به شکل پوره در می آوریم. به قابلمه مقدار آبی که قبلا ذکر شده است را به همراه پوره سیب زمینی و مقداری از گل کلم ها اضافه می کنیم. اجازه می دهیم 15 دقیقه با شعله ی زیاد مواد بجوشند و سپس شعله را خیلی کم می کنیم و بقیه ی گل کلم را اضافه کرده و اجازه می دهیم مواد به خورد هم بروند.

در همان حال که سوپ در حال پختن است، 4 قاشق غذا خوری کره و 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را درون یک ماهیتابه داغ می کنیم. آرد ذرت و سرکه ی سفید را اضافه می کنیم. با شعله ی متوسط آنقدر آن را هم میزنیم تا آرد قهوه ای شود سپس به آن نمک و فلفل اضافه می کنیم.

مواد را به سوپ اضافه کرده و هم می زنیم تا آرد با سوپ به خوبی ترکیب شود.

بعد از این که رنگ سوپ یک دست شد و آرد به خوبی ترکیب شد، شعله را خاموش کنید. سوپ را درون کاسه ریخته و با کمی پیازچه، گل کلم و سس سفید تزئین کنید. غذای شما آماده ی خوردن است.

نوش جان.

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • طاهره مصطفوی :

    من این مدل سیب زمینی تو ایران ندیدم هم شکلش و هم رنگش فرق می کنه بجاش میشه سیب زمینی معمولی بزنیم

    1397/7/11 18:33
  • ویدا ویدا :

    سیب زمینی شیرین از کجا بخریم؟

    1397/7/9 21:49

بیشتر بخوانید