10 هک زندگی با روغن زیتون که هیچ ارتباطی با پخت و پز ندارد

روغن زیتون

بیشتر اوقات ، روغن زیتون برای پخت و پز مصرف می شود.  / عکس 

 

خانم های خانه دار عادت دارند از روغن زیتون برای سالاد یا غذای گرم استفاده کنند. چنین محصولی به دلیل طعم و مزه و کمک به سلامتی مشهور است. با این حال ، می توان آن را نه تنها برای هدف مورد نظر خود استفاده کرد. گاهی اوقات در خانه به درد می خورد. لازم نیست زیاد هزینه کنید - می توانید ارزان ترین بطری روغن زیتون را از فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید یا از روغن زیتون که مدتی از زمان مصرفش گذشته استفاده کنید(بجز  موارد 7 و 8و 9 در لیست این هک زندگی)


1. با روغن زیتون کفش های خود را تمیز کنید

روغن زیتون
کفش ها را می توان با روغن زیتون کاملا تمیز کرد.  / عکس


اگر کفش چرمی مورد علاقه شما کمی کسل کننده شده است ، ناراحت نشوید و به فکر خرید یک جفت جدید نباشید. حتما باید در آشپزخانه یک بطری روغن زیتون وجود داشته باشد. می تواند برای حل مشکل استفاده شود. باید مقداری روغن را روی پارچه نرم بمالید و کفش های خود را کاملا تمیز کنید. این برای افزودن درخشش به کفش های چرمی بسیار مناسب است ، اما شما همچنین می توانید ظاهر چکمه های لاستیکی را به روز و احیا کنید.

 

هک زندگی: روغن زیتون می تواند جیر را خراب کند. بنابراین استفاده از آن برای تمیز کردن کفش جیر یا چکمه جیر توصیه نمی شود. به طور طبیعی کفش های پارچه ای نیز نباید با روغن مالیده شوند.

 

2. اگر زیپ گیر کرده است

روغن زیتون
زیپ  را می توان روغن کاری کرد.  / عکس


زیپ ها در نامناسب ترین لحظه تمایل به گیر کردن دارند. شما نباید آنها را بکشید ، یا سعی کنید آنها را محکم باز و بسته کنید. گاهی اوقات این فقط منجر به آسیب رسیدن به زپ می شود. خوشبختانه با روغن زیتون به راحتی می توان مشکلات را برطرف کرد. کافیست یک بطری از این محصول را برداشته و مقدار کمی روی دندان های زیپ بزنید. زیپ دوباره شروع به حرکت هموار بالا و پایین می کند.

 

هک زندگی: این دستکاری باید با دقت انجام شود تا پارچه اطراف زیپ با روغن لکه دار نشود.

 

3. با با روغن زیتون بگذارید مرواریدها بدرخشند

روغن زیتون
هک زندگی: استفاده از روغن باعث درخشش مروارید می شود.  / عکس


با گذشت زمان ، گردنبندها یا گوشواره های مرواریدی کمرنگ می شوند. این بسیار ناراحت کننده است ، زیرا مرواریدها سنگ بسیار زیبایی هستند و باید لذت بخش باشند. برای اینکه شگفت انگیز به نظر برسد ، باید مرتباً تمیز شود. با این حال ، بیشتر محصولات تمیز کننده برای مرواریدها بسیار تهاجمی هستند. چه باید کرد؟ روغن زیتون در اینجا نیز کمک خواهد کرد. باید مقداری با روغن زیتون گرفته و با استفاده از پارچه ای نرم آن را به مرواریدها بمالید. جواهرات مروارید چنان می درخشد که گویی تازه از جواهرفروشی آورده شده است.

 

4. لازم نیست ناخن های خود را بشکنید

روغن زیتون
ترفند و هک زندگی: با با روغن زیتون پاک کردن برچسب در درب یخچال آسان است.  / عکس


برچسب های پایه چسب برای همه آشنا هستند. اینها برچسب قیمتو برچسب های مختلفی است که بچه ها دوست دارند روی یخچال بچسبانند. بعضی اوقات آنها چنان محکم به سطح می چسبند که برداشتن آنها بدون مشکل بسی ار دشوار است. تلاش برای انجام این کار با ناخن های دست می تواند مانیکور شما را خراب کند و استفاده از تیغ یا چاقوی تیز می تواند به چیزی که برچسب لجباز روی آن نشسته آسیب برساند. یک راه حل وجود دارد. این روغن زیتون است. شما باید کمی روغن روی برچسب بمالید و بگذارید حدود پانزده دقیقه بماند. سپس سطح را می توان با اسفنج به سرعت و به راحتی تمیز کرد.

 

5- با روغن زیتون لکه گیری نقره را کم کنید

روغن زیتون
ترفند و هک زندگی: روغن می تواند لکه دار شدن نقره را کند کند.  / عکس


قاشق ، سینی ، بشقاب ، دکمه سر دست ، جواهرات و سایر وسایل ساخته شده از نقره تیره و لکه دار می شوند. اگرچه روغن زیتون نمی تواند از این روند جلوگیری کند ، اما می تواند سرعت آن را کاهش دهد. باید مقداری روغن روی پنبه بریزید و موارد نقره ای را کاملا تمیز کنید.

 

6. سینک براق با با روغن زیتون

سینک
ترفند و هک زندگی: یک سینک استیل ضد زنگ در صورت تمیز شدن با روغن درخشش خواهد یافت.  / عکس


ظروف فولادی ضد زنگ بسیار زیبا به نظر می رسند. به نظر مدرن می آید و طبخ در آن راحت است. هودها و سینک ظرفشویی ها نیز از این مواد ساخته شده اند که در آشپزخانه های جدید نصب می شوند. با این حال ، فولاد ضد زنگ می تواند ظاهر جذاب خود را از دست بدهد. روغن زیتون نه تنها می تواند به مواردی از جنس استنلس استیل براقیت ببخشد ، بلکه از لکه دار شدن جلوگیری کرده و از خوردگی محافظت کند. لازم است که سینک را با یک پارچه نرم ، که چند قطره روغن زیتون روی آن ریخته اید، بمالید و جلا دهید. روغن مانند هر محصول تمیز کننده دیگری به سطوح استیل آسیب نمی رساند.

 

7. با روغن زیتون آرایش را بدون مشکل پاک کنید

آرایش
ترفند و هک زندگی: روغن زیتون آرایش را کاملا از بین می برد.  / عکس 

 

با کمال تعجب ، عملکرد روغن زیتون برای از پاک کردن آرایش  عالی است. چند قطره از این ماده معطر را روی یک پنبه بچکانید. می توانید ریمل مژه و ابرو ، سایه ها ، رژگونه یا پودر را پاک کنید. و این همه ماجرا نیست ، روغن زیتون نه تنها آلودگی ها را از بین می برد و صورت را تمیز می کند ، بلکه مژه ها را پرپشت می کند. می توانید این کار را انجام دهید: یک بطری کوچک را برداشته ، آن را کاملاً بشویید و خشک کنید و سپس کمی روغن زیتون در آن بریزید. برای ماندگاری بیشتر ، ارزش آن را دارد که در حمام آب جوشانده شود. بعد از خنک شدن مایع و ریختن آن در یک بطری اسپری دارکوچک ، یک محصول طبیعی برای مراقبت از مژه و ابرو در اختیار دارید.

 

8.  روغن زیتون  یک محصول آرایشی طبیعی

روغن زیتون
ترفند و هک زندگی: روغن زیتون برای موها عالی است.  / عکس


افرادی که موهای فر دارند ، گاهی اوقات تمایل دارند که موهایشان صاف شود. روغن زیتون بدون آسیب رساندن به مو به شما کمک خواهد کرد. باید کمی روغن در کف دست خود بمالید و آن را به آرامی به انتهای آن بمالید. در عین حال ، به پوست سر مالش ندهید ، تا چربی موها زیاد نشود. اگر موهای شما خیلی خشک است ، می توانید قبل از شستشو با روغن زیتون  ماسک مو بزنید. لازم است کمی گرم شود ، به موها زده شود و سپس کلاه حمام بگذارید. باید سی دقیقه صبر کنید و سپس روغن را با آب گرم و شامپو بشویید.

 

9. ماسک کامل صورت با روغن زیتون 

ماسک کامل صورت
ترفند و هک زندگی: با روغن زیتون  ماسک صورت فوق العاده ای درست کنید.  / عکس 

 

در زمستان ، پوست صورت خشک و سفت می شود. این مخصوصاً برای مبتلایان به آلرژی که نمی توانند از بسیاری از مواد آرایشی استفاده کنند بسیار سخت است. اگر نمی خواهید کرم های گران قیمت بخرید ، از روغن زیتون استفاده کنید. باید آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید بیست دقیقه بماند. پس از آن ، محصول را با آب تمیز ولرم شستشو دهید. همچنین می توانید با افزودن روغن به آب ، یک حمام آرامش بخش و مرطوب کننده بسازید.  پوست حالت کشش و لطیف تری پیدا می کند.

 

10. با روغن زیتون  تیغ تیز می ماند

تیغ
ترفند و هک زندگی: اگر این تیغ  با روغن مالیده شود کمتر زنگ می زند.  / عکس


تیغه های با کیفیت ارزان نیستند ، بنابراین مردم سعی می کنند تا آنجا که ممکن است دوام داشته باشند. به دنبال افزایش عمر ریش تراش خود هستید؟ روغن زیتون به این امر کمک خواهد کرد. باید کمی روغن روی یک پنبه بچکانید و تیغ را پاک کنید. بعد از آن ، باید خشک شود و تمام ، شما می توانید از آن استفاده کنید. این روش از تیغ در برابر خوردگی محافظت می کند و به سرعت زنگ نمی زند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ManuelNow 853 :

    استفاده از روغن زیتون روند پیری بدن را کند می کند. این توسط دانشمندان دانشکده پزشکی لوئیس کاتز در دانشگاه تمپل در فیلادلفیا گزارش شده است

    1400/12/29 5:14
  • ManuelNow 853 :

    روغن زیتون به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و بیماری آلزایمر کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از روغن زیتون خطر ابتلا به اختلالات روانی، زوال عقل را کاهش می دهد

    1400/12/29 5:15
  • ManuelNow 853 :

    پس از انجام یک سری مطالعات، دانشمندان دریافتند که روغن زیتون می تواند از اختلالات شناختی جلوگیری کند و از گره هایی که در آن نورون ها برای تبادل اطلاعات به یکدیگر متصل می شوند، محافظت کند. این نقطه تماس سیناپس نامیده می شود.

    1400/12/29 5:16
  • ManuelNow 853 :

    روغن زیتون در ترکیب خود حاوی مقدار زیادی مواد مفید است: اسیدهای مفید، مواد مغذی، ویتامین های E، A، که پوست را تغذیه و مرطوب می کند، گردش خون را بهبود می بخشد، از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و سلول ها را تجدید می کند. این روغن برای هر پوستی قابل استفاده است، به دلیل خاصیت ضد حساسیت، تاثیر مثبتی بر پوست های حساس و خشک دارد.

    1400/12/29 5:18
  • ManuelNow 853 :

    ماسک صورت با روغن زیتون ..........برای لایه برداری پوست، لازم است روغن زیتون را حرارت داده و به مدت 20-30 دقیقه به مناطق مشکل دار پوست بمالید. این روش بیشتر برای پوست های خشک مناسب است. اگر لایه برداری در پوست های مختلط رخ می دهد، نواحی مشکل دار را باید چندین بار در روز با روغن چرب کرد.این روغن برای تغذیه پوست های پیر عالی است. به این ترتیب می توان چین و چروک ها را صاف کرد و پوست صورت را شاداب کرد.

    1400/12/29 5:20
  • ManuelNow 853 :

    برای پوست خشک، 1 قاشق غذاخوری پوره سبزیجات یا میوه تازه را تهیه کنید. و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. . مخلوط حاصل را روی صورت بمالید و پس از 15 دقیقه با آب در دمای اتاق بشویید. برای تهیه پوره می توانید از تفاله موز، خربزه، خرمالو، زردآلو، توت، انگور فرنگی استفاده کنید. سیب زمینی و خیار برای سبزیجات ایده آل است.

    1400/12/29 5:24
  • ManuelNow 853 :

    برای مرطوب کردن، تغذیه و رنگ کردن پوست مختلط به 1 قاشق غذاخوری نیاز دارید. روغن زیتون مخلوط با کیوی پوره، نارنگی، گریپ فروت، پرتقال، سیب، انگور، هندوانه، هلو، توت فرنگی، تمشک و توت قرمز.

    1400/12/29 5:25
  • ManuelNow 853 :

    برای نرم شدن پوست، 1 قاشق غذاخوری پنیر دلمه و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید. برای پیری پوست، 1 قاشق چایخوری عسل به این مواد اضافه کنید. . برای تغذیه و پاکسازی پوست های معمولی و مختلط، باید بلغور جو دوسر، برنج، آرد گندم را به نسبت مساوی مصرف کنید، به همان مقدار روغن اضافه کنید تا مخلوطی همگن به دست آید. به صورت بمالید. بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.

    1400/12/29 5:27
  • ManuelNow 853 :

    ماسک نرم کننده پوست مناسب زمستان. آووکادو را آسیاب کنید تا به صورت پوره درآید، به اندازه کافی روغن زیتون به آن اضافه کنید تا کرم شکل بگیرد. پس از آماده سازی، روی پوست بمالید و پس از 15 دقیقه باقی مانده را با یک پارچه نرم پاک کنید. اگر پوست حساسی دارید، خیار و موز را ریز رنده کنید. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. روی صورت بمالید. بعد از 30 دقیقه با آب دمای اتاق بشویید.

    1400/12/29 5:30
  • ManuelNow 853 :

    ماسک صورت بر پایه روغن زیتون .......ماسک زیر بیهوده به نام ماسک جوانی مشهور نیست، به لطف آن پوست ظاهری سالم و شاداب پیدا می کند. برای تهیه آن، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف کنید. و 2 قاشق غذاخوری خاک رس آرایشی، هم بزنید. مخلوط باید غلیظ باشد. به صورت بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب خنک بشویید.

    1400/12/29 5:32
  • ManuelNow 853 :

    برای سفید شدن پوست باید همه مواد را به یک اندازه مصرف کنید: شیر، روغن زیتون، پنیر دلمه کم چرب، آب هویج. همه چیز را کاملا مخلوط کنید و در یک لایه ضخیم روی صورت بمالید. بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید و با یک تکه یخ ماساژ دهید. به لطف این دستور العمل، پوست نیز هیدراته می شود.

    1400/12/29 5:34

بیشتر بخوانید