محصولاتی که میل جنسی را کاهش می دهد

میل جنسی

در مورد محصولاتی که میل جنسی را افزایش می دهد (آفرودزیاسی) چیزهای زیادی نوشته شده است. اما محصولات غذایی وجود دارد که دقیقاً برعکس کار می کند و باعث کاهش میل جنسی می شود.متخصصان تغذیه 8 محصول کاهش دهنده میل جنسی را نامگذاری کردند.به گزارش تایمز هند ، متخصصان تغذیه محصولاتی را که باعث کاهش میل جنسی در انسان می شود ، رتبه بندی کردند .

پنیرهای شیر گاو

اولین در "لیست سیاه" پنیرهای شیر گاو بودند‌‌‌‌. که ممکن است حاوی آنتی بیوتیک و هورمون رشد باشند. مصرف بیش از حد این محصولات لبنی باعث تغییر پس زمینه هورمونی می شود و از تولید طبیعی هورمون ها از جمله هورمون های جنسی - استروژن ، پروژسترون و تستوسترون جلوگیری می کند. کارشناسان می گویند ، تجمع زنو استروژن ها در بدن (استروژن های "بد" از محیط و غذا) به اختلال عملکرد جنسی کمک می کند.

نوشیدنی های گازدار

استفاده از نوشیدنی های گازدار قند باعث پوسیدگی دندان ، دیابت ، چاقی ، کم آبی و کم شدن تراکم استخوان می شود. همه اینها در نهایت میل جنسی را کاهش می دهد.

شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام (مکمل غذایی E951) باعث کاهش سطح سروتونین می شوند و باعث سردرد ، اضطراب ، افسردگی ، تحریک پذیری و بی خوابی می شوند. سروتونین یک "هورمون شادی" به حساب می آید و اگر سطح آن زیر حد مجاز باشد ، این تأثیر بدی هم بر خلق و خو و هم برای میل جنسی دارد. همچنین اثبات شده است که آسپارتام قادر به تأثیر منفی بر انتقال دهنده عصبی دوپامین است که برای انجام رفتارهای جنسی عادی لازم است.

غذاهای کنسرو شده

غذاهای کنسرو شده که حاوی مواد افزودنی مضر و نمک زیادی هستند ، منجر به افزایش فشار خون می شوند که به نوبه خود باعث کاهش جریان خون به دستگاه تناسلی شده و ناتوانی جنسی را تهدید می کند.

چیپس

چیپس و محصولات چیپسی نیز مضر هستند ، به خصوص اگر در روغن پخته شوند. ترکیب چربی های بد با درجه حرارت بالا می تواند منجر به آسیب اکسیداتیو در بافت های بدن و سلول ها شود و از تنظیم هورمون ها جلوگیری کند.

گلوتامات سدیم

گلوتامات سدیم اغلب به عنوان یک مکمل رژیم غذایی در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد تا عطر و طعم خاصی به دست آورد. کارشناسان ادعا می کنند که مصرف گلوتامات سدیم افسردگی ، مشکلات شناختی و بیماری های قلبی عروقی را زیاد می کند ، که به نوبه خود باعث کاهش جذابیت می شود.

 

قهوه

یک فنجان قهوه صبحگاهی باعث بهبود خلق و خو می شود ، با این وجود استفاده مکرر از این نوشیدنی باعث آسیب به غدد فوق کلیوی ، مسئول تولید هورمون های استرس می شود. کاهش عملکرد آنها بر عملکرد هورمونهای جنسی تأثیر می گذارد.

روغن نباتی

روغن نباتی با کیفیت پایین ممکن است روی باروری تأثیر بگذارد. کلزا و سایر روغن های گیاهی فرآوری شده برای فرآیندهای اکسیداتیو خطرناک هستند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید