آیا کلئوپاترا با شیر الاغ حمام می کرد و به بدن خود زنجبیل می مالید

کلئوپاترا

 

در اینترنت،  در مورد رازهای جذابیت کلئوپاترا با یکدیگر رقابت می کنند و به خوانندگان آنالوگ های مدرن محصولات مراقبت از پوست او را ارائه می دهند. بیایید بفهمیم کدام یک از آنها ثمره تخیل مورخان است و امروز می توان از آنها استفاده کرد، حتی اگر کلئوپاترا با آنها کاری نداشته باشد.

 

کلئوپاترا

کلئوپاترا و حمام شیر الاغ 

طبق رایج ترین افسانه، ملکه مصری،  با شیر الاغ حمام می کرد. برای پر کردن یکی از این حمام ها، دوشیدن 700 (هفتصد!) الاغ لازم بود. برخی منابع افزودند که عسل و چربی شیر به شیر الاغ   اضافه شده است .

 

و در واقع…

آنها در مورد حمام شیر کلئوپاترا با اشاره به بقراط و پلینی بزرگ می نویسند. اینجا یک ناهماهنگی وجود دارد. اولی چندین قرن قبل از کلئوپاترا زندگی می کرد، دومی در مورد حمام های ملکه Poppaea Sabina نوشت که مانند پلینی قبلاً در قرن اول پس از میلاد زندگی می کرد. به احتمال زیاد، این توصیف منبع افسانه هایی در مورد حمام کردن عجیب و غریب ملکه زیبای مصر بوده است.

 


آیا حمام شیر فایده ای دارد؟ قطعا! شیر، به ویژه شیر الاغ، سرشار از مواد مفید - مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فسفولیپیدها است. و مفیدترین عنصر برای پوست رتینول یا "ویتامین A واقعی" است. برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند آکنه و پسوریازیس استفاده می‌شود، سنتز کلاژن را تحریک می‌کند که به پوست کمک می‌کند قابلیت ارتجاعی خود را به دست آورد و با التهاب پوست مقابله کند. بنابراین مزایای شیر به عنوان یک محصول آرایشی غیر قابل انکار است.

 

به عنوان یک ملکه، کلئوپاترا می توانست هر روز صبح از شیر 700 الاغ حمام کند، اما ما متواضع تر خواهیم بود و دستی حمام می کنیم تا پوست الاغ ها کنده نشود. به 1-2 فنجان شیر و 3 قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. 

 

شیر را گرم کنید، عسل را اضافه کنید، هم بزنید. دستان خود را به مدت 15 دقیقه در مایع خیس کنید، سپس پوست خود را با یک حوله کاغذی خشک کنید.

 

کلئوپاترا
کلئوپاترا ایده استفاده از آب آلوئه ورا برای ماسک و نمک دریا برای اسکراب را مطرح کرد

"یک بار، کلئوپاترا در حال قدم زدن در باغ، گیاه خاصی را دید، تصمیم گرفت از آن کرم درست کند، و نتیجه خیره کننده بود!" - این همان چیزی است که تعداد زیادی مقاله اختصاص داده شده به نوعی درمان پوست آغاز می شود. و بیشتر اوقات، آلوئه در ترکیب کرم یا ماسک صورت ظاهر می شود. همچنین این افسانه رایج است که ملکه مصری بود که اسکراب پوست مبتنی بر نمک را اختراع کرد.

 

67bdeb5a407fc60da3f23bd57ab8c90f.jpg
و در واقع…

بسیار مشکوک است که این کلئوپاترا بود که همه اینها را به دست آورد، زیرا در مصر روش پاکسازی و پاکسازی پوست با روغن و نمک مدت ها قبل از تولد او شناخته شده بود.مانند خواص درمانی آلوئه که دارای اثرات ضد التهابی و ضد باکتریایی است، دارای اثر بازسازی و تعدیل کننده سیستم ایمنی است. 

 

کلئوپاترا

 

کلئوپاترا ماسک هایی از عسل درست کرد

طبق افسانه ها، ملکه دائماً کف دست ها و پاهای خود را با عسل آغشته می کرد و همچنین آن را به حمام شیر الاغ خود اضافه می کرد. بوی شیر با جوانی همراه بود و عسل با شیرینی و اعتقاد بر این است که کلئوپاترا با این ترکیب مردان را اغوا می کرد.


و در واقع…

انکار قدرت شفابخش بودن عسل و مفید بودن ساخت ماسک های مختلف صورت بر اساس آن دشوار است، بنابراین ممکن است این موضوع درست باشد. علاوه بر این، کلئوپاترا یک ملکه بود، به این معنی که او می‌توانست از پس مصرف مواد کمیاب مانند عسل که در زمان‌های قدیم "طلای مایع" نامیده می‌شد، هزینه کند.

 

عسل


بهترین ماسک های عسل برای درست کردن چیست؟ دستور العمل های زیادی در شبکه وجود دارد و همه آنها می توانند بسیار مؤثر و مفید باشند (با این حال، شایان ذکر است که عسل یک آلرژن است، بنابراین باید دقیقاً بدانید که آیا می توانید از آن استفاده کنید). در اینجا یکی از محبوب ترین ماسک های میوه با عسل آورده شده است که برای آن نیاز دارید  :

- نصف موز
- یک عدد زردآلو،
- یک قاشق چای خوری عسل
مواد را در مخلوط کن مخلوط کنید تا یک توده همگن به دست آید. کرم به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی صورت تمیز بمالید. سپس با آب گرم بشویید. پوست نرم تر و مرطوب تر خواهد شد. در مورد خاصیت عسل و 40 نوع عسل در مقاله ما بیشتر بخوانید.

 

کلئوپاترا

 

کلئوپاترا با لیمو حمام و ماسک درست می کرد

طبق افسانه ای دیگر، راز پوست صاف و درخشان کلئوپاترا استفاده از لیمو در کرم ها و ماسک ها بوده است. ماسک های خاک رس سفید نیز معروف هستند که دارای اثر سفید کنندگی هستند که گفته می شود کلئوپاترا آن را با آب لیمو تقویت کرده است.

 

و در واقع…

لیمو برای اولین بار فقط در قرن XII ذکر شد. این گیاه در هند و پاکستان کشت شد، بعداً به اسپانیا و ایتالیا و همچنین به شمال آفریقا رسید - جایی که کلئوپاترا تنها قرن ها قبل در آنجا زندگی می کرد. بنابراین، متأسفانه، او نمی توانست از لیمو به عنوان بخشی از لوازم آرایشی استفاده کند. اگرچه، شاید، کلئوپاترا  میوه عجیب غریب  سیتروئن،  "جد" دور لیمو را گرفت.

 


اما عشق اشراف مصر به رنگ پوست روشن حقیقت دارد. اشراف در تلاش برای نشان دادن برگزیدگی خود (برخلاف مردم عادی آفتاب سوخته و در نتیجه تیره پوست)، به ترفندهای مختلفی برای سفید کردن چهره خود متوسل شدند. از کرم هایی با گچ پودر شده در ترکیب استفاده شد و مصری ها برای ایجاد یک اثر درخشان از پودر مروارید دریایی له شده استفاده می کردند.

 

کلئوپاترا
کلئوپاترا به بدن خود زنجبیل می مالید

یک افسانه دیگر و زنجبیل موجود در آن یا به عنوان دارویی یا به عنوان یک عامل آرایشی و جوان کننده عمل می کند. جای تعجب نیست، زیرا زنجبیل واقعاً خواص مفید زیادی دارد!

 

و در واقع…

زنجبیل از کشورهای جنوب آسیا می آید، بنابراین در آن زمان به سختی می توانست به مصر آمده باشد. و اگر این کار را کرد، پس بدیهی است که نه به اندازه ای که آن را صرف ماسک و آرا یش کند. زنجبیل را فقط می‌توان در مقادیر کم در ساخت دارو استفاده کرد.

 


در زیبایی از زنجبیل به دلیل خواص مقوی، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی آن استفاده می شود و اغلب در محصولات ضد پیری گنجانده می شود. در مقاله ما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد قدرت درمانی زنجبیل بخوانید .

 

حلزون

کلئوپاترا چگونه از حلزون کرم درست کرد

شایعات حاکی از آن است که ملکه مصر حلزون های زنده ای را روی پوست خود می گذاشت و به آنها اجازه می داد بخزند و "اثر جوانی" روی پوست او باقی بماند. با این حال، برای ما بعید به نظر می رسد که کلئوپاترا، که بر کشور حکومت می کند، هفت زبان خوانده و در سیاست بسیار ماهر است، چندین ساعت صرف  حلزون های آهسته کرده  که تمام بدن او را "دور بزنند"! اگرچه بعد از حمام با شیر الاغ  هر چیزی ممکن است!

 

حلزون


و در واقع…


بیایید واقعیت وجود چنین روشی را خارج از پرانتز بگذاریم و بپرسیم: آیا آنها از خواص مفید موسین در دوران باستان اطلاع داشتند؟ معلوم است که داشته اند! پلینی پیر در قرن اول پس از میلاد که قبلاً در مقاله ذکر شده بود، یکی از دستور العمل های موجود را در کتاب های خود را شرح داده است.

اما حالا بعید است که هر یک از ما شخصاً نرم تنان را خشک و بعداً  آنها را پودر کنیم . به خصوص هنگامی که لوازم آرایشی مدرن بر پایه عصاره مخاط حلزون وجود دارد . و در ساخت این محصولات به یک حلزون آسیبی نمی رسد!

 

کلئوپاترا آرایش

 

خط چشم و مانیکور  کلئوپاترا 

اعتقاد بر این است که تقریباً تمام لوازم آرایشی توسط یک زیبای  مصری از سلسله بطلمیوس "اختراع" شده است. حتی ادعاهایی وجود دارد که او اولین کسی بود که دوده را روی چشمانش کشید، ناخن هایش را سبز رنگ کرد و آنها را سوهان زد تا شکل نوک تیز به خود بگیرند.


و در واقع…

سایه چشم خیلی قبل از کلئوپاترا در مصر باستان وجود داشت. آنها از مالاشیت خرد شده، لاجورد، فیروزه برای به دست آوردن رنگ های سبز و آبی اطتفاده می کردند. چشم ها با آنتیموان یا رنگ پودری زغالی تیره شده بودند. اما حنا روی ناخن ها اعمال می شد - هم مفید و هم زیبا در نظر گرفته می شد.

بعید است که هیچ یک از زیبایی های مدرن سنگ های نیمه قیمتی را در هاون آسیاب کنند تا سایه هایی مانند کلئوپاترا ایجاد کنند، اما این امکان وجود دارد که ناخن های خود را با حنا رنگ کنند. حنا ساختار صفحه ناخن را ترمیم می کند و آن را تقویت می کند. اما اگر نمی خواهید ناخن هایتان را رنگ کنید، می توانید از حنای بی رنگ استفاده کنید. در مورد  خواص حنا برای مو و طرز استفاده  در مقاله ما بیشتر بخوانید.

 

مصر

 

کلئوپاترا رساله ای در مورد زیبایی نوشت و اولین کارخانه آرایشی و بهداشتی را ایجاد کرد

در وب می توانید اشاره هایی به این واقعیت پیدا کنید که کلئوپاترا دستور ساخت یک کارخانه عطرسازی و لوازم آرایشی را برای خود داد و همچنین رساله ای "در مورد داروهای صورت" نوشت!


و در واقع…

مطلقاً هیچ "کارخانه" در مصر باستان نمی توانست وجود داشته باشد، زیرا کارخانه ها 19 قرن بعد ظاهر شدند. و کارشناسان هنوز در مورد رساله بحث می کنند. واقعا وجود داشت، اما گم شد. و آنها در مورد رساله فقط به این دلیل که مورخان رومی باستان جالینوس و آتیوس از او یاد می کنند مطلع شدند. یک کلئوپاترا خاص به عنوان نویسنده ذکر شده است، اما رومی ها اشاره نمی کنند که این "همان کلئوپاترا" است، و او شخص بسیار مشهوری بود.


به هر حال ملکه کلئوپاترا بیش از دو هزار سال است که نماد زیبایی و جذابیت جادویی محسوب می شود. و بسیاری از ترفندهای  زیبایی های مصر هنوز مورد استفاده قرار می گیرند و به زنان مدرن کمک می کنند تا جذاب تر شوند.

 

شما چه افسانه ای در مورد کلئوپاترا شنیده اید؟

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • JamesEluro 464 :

    ملکه مصر، کلئوپاترا، درخشان ترین و قدرتمندترین زن دنیای باستان، که این بار به آن پرداخته خواهد شد، دست کمی از او نداشت. این زن دوست داشتنی و هوسباز، مردان را دیوانه کرد. برای یک شب با او آماده بودند تا به سمت مرگ بروند. در زندگی فرماندهان بزرگ رومی گایوس جولیوس سزار و مارک آنتونی ، ملاقات با کلئوپاترا نقش مرگباری داشت.

    1401/1/7 21:13
  • JamesEluro 464 :

    هیچ چیز زنانه ای در کلئوپاترا وجود نداشت، به جز بدن و حیله گری" در طول شب با او، مردان آماده بودند تا جان خود را بدهند. کلئوپاترا بیش از حد خودخواه و مستقل بود. در اکثر فیلم ها، کلئوپاترا به عنوان یک زیبایی کشنده معرفی می شود، از ملاقاتی که مردان بلافاصله سر خود را از دست می دهند، زیرا در یک شب با او، بسیاری بدون تردید جان خود را دادند. در واقع ملکه با اینکه بانویی فریبنده بود اما از زیبایی دور بود. معاصران او را زنی کوتاه قد و تا حدودی چاق توصیف می کنند. در همان زمان، کلئوپاترا دارای پوست تیره، لب های باریک و بینی پهن بود. پلوتارک مورخ معروف می نویسد که «زیبایی این زن آن چیزی نبود که در نگاه اول به چشم بیاید و غیرقابل مقایسه تلقی شود».

    1401/1/7 21:20
  • JamesEluro 464 :

    در حال حاضر، اسرار جوانی او هنوز افسانه ای است. کلئوپاترا یکی از بزرگان "زیبایی شناسان شرق" محسوب می شود، بنابراین تصویر او به خوبی خریداری شده است. امروزه مد شده است که در مورد وسایل مختلف صحبت کنیم و تأکید کنیم که "خود کلئوپاترا این کار را کرد." اعتقاد بر این است که او در شیر گرم و عسل حمام کرده است که پوست ملکه را بسیار مخملی کرده است. به عنوان یک اسکراب، "کلئوپاترا از کرمی استفاده کرد که نمک دریایی به آن اضافه شد."

    1401/1/7 21:21
  • JamesEluro 464 :

    فقط مشخص است که تمام لباس های ملکه با جواهرات تزئین شده بود، خدمتکاران چشمان کلئوپاترا را آرایش می کردند، ناخن ها، کف دست ها و پاهای او را با حنا رنگ کردند، یک مومیایی گیاهی مخصوص روی لب های او زدند و یک کلاه گیس گذاشتند. او عاشق دکوراسیون گران قیمت قصر، لباس های شیک و جواهرات بود. سنگ قیمتی مورد علاقه کلئوپاترا زمرد بود. بنابراین، اگر او می خواست به کسی از اطرافیانش جایزه بدهد، سنگ زمرد را به او می داد که روی سطح آن پرتره خودشحک شده بود.

    1401/1/7 21:23
  • JamesEluro 464 :

    کلئوپاترا به حق یکی از تحصیلکرده ترین زنان زمان خود محسوب می شود. دانش او از ادبیات، هنر، سیاست و فلسفه باعث شگفتی مخاطبانش شد. کلئوپاترا، عود و چنگ می نواخت، آواز می خواند و می رقصید.

    1401/1/7 21:25
  • JamesEluro 464 :

    علاوه بر این، کلئوپاترا هفت زبان می دانست، بنابراین به ندرت به کمک مترجمان متوسل می شد و ترجیح می داد شخصاً با خارجی ها ارتباط برقرار کند.

    1401/1/7 21:25

بیشتر بخوانید