سه مهارت مهم که موفقیت فرزند را در زندگی تضمین می کند

دانشمندان به سه مهارت مهم که موفقیت فرزندتان را در زندگی تضمین می کند، دست یافته اند.
همه آرزو می کنیم که کودکان ما در آینده به افراد موفقی تبدیل شوند و برای این کار تلاش می کنیم: از کودکی برای آنها بهترین اسباب بازی ها را می خریم، آنها را در اسرع وقت به کلاس های آموزشی و درسی می رسانیم، سپس آنها را مجبور می کنیم تا درس ها را بخوانند و در نهایت.... از آنها یک کامپیوتر" با اطلاعات زیاد می سازیم و نه یک فرد دارای شخصیت.
دائما به کودک خود یادآوری می کنیم که شما نیاز دارید که به خوبی در مدرسه تحصیل کنید، سپس به یک دانشگاه معتبر بروید، در غیر اینصورت چگونه می توانید در زندگی موفق شوید؟ هر چند در اعماق قلب خود احساس می کنیم که موفقیت  تنها با مطالعه بدست نمی آید . پس چه چیزی باعث موفقیت می شود؟ ژن ها، سرنوشت یا شانس؟
این مقاله که مشاوره بسیاری از دانشمندان و روانشناسان را تجزیه و تحلیل کرده است،  تنها داشتن سه ویژگی را که به فرزند شما در زندگی کمک می کند به ارمغان آورده است.با ما همراه باشید و  چکیده این تجزیه و تحلیل ها را بخوانید. 
کدام والدینی می خواهند فرزند خود را به عنوان یک مرد عادی و بدون یک هدف بزرگ در زندگی رشد دهند؟ شاید چنین والدینی وجود نداشته باشند. همه می خواهند بچه های موفق تر، پولدار تر و شادتر از خودشان داشته باشند. 
مطالعات علمی زیادی در مورد موضوع موفقیت وجود دارد که تایید می کند، توانایی های ذاتی، عقل و وراثت نقش اصلی در زندگی ندارند. اقتصاددان جیمز Heckman در تایید این نظریه ثابت کرد که: شاخص IQ تا حدودی هیچ تاثیری بر رفاه مالی ندارد. اما سعی و کوشش، پشتکار و توانایی همکاری، در مقابل شاخص IQ ، بسیار مهم هستند. با این حال، توسعه و پرورش مهارت هایی مانند سعی و کوشش، پشتکار و توانایی برقراری روابط اجتماعی، با توجه به اهمیتی که درموفقیت ما برای تغییر همه چیز،دارند، صورت نگرفته است.
 در اینجا سه خصوصیت و ​​مهارت اصلی که با پرورش آنها در فرزندانمان باعث موفقیت شان در زندگی می شویم به شرح زیر است:
 

1. توانایی برقراری ارتباط با دیگران

دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه دوک مطالعه ای انجام دادند . آنها در حدود 700 کودک آمریکایی از سن کودکی تا 25 سالگی را مورد بررسی، مشاهده و تجزیه و تحلیل قرار دادند تا رابطه میان مهارت های اجتماعی آنها در دوران کودکی و موفقیت آنها در بزرگسالی را مشخص کنند.
در نتیجه تحقیقات معلوم شد که بچه های با روابط  اجتماعی بالا  اغلب از همتایان غیر اجتماعی  خود بیشتر موفق به کسب موفقیت در زندگی شدند: در اکثر موارد آنها از دانشگاه فارغ التحصیل شدند، در سن 25 سالگی کار خوبی داشتند و بدون سابقه کیفری بودند.
احتمالا دلیل آن اینست که کودکان با روابط اجتماعی توسعه یافته می توانند به راحتی یک زبان مشترک با دیگران پیدا کنند، در موقعیت های مختلف برای دیگران مفید باشند و به احساساتشان احترام بگذارند. توانایی برقراری ارتباط تنها به توانایی صحبت کردن محدود نمی شود.
استیون کوی، نویسنده کتاب  The Seven Skills توانایی برقراری ارتباط - یعنی صحبت کردن به اندازه تلاش برای درک مخاطب را - مهمترین مهارت در زندگی فردی نامیده است. هنگامی که ما گوش می دهیم ، تقریبا  درتمام زمان با گوینده ارتباط برقرار می کنیم.
اما در مورد این فکر می کنم: ما سال ها صرف یادگیری خواندن و نوشتن می کنیم، سال ها یاد می گیریم که صحبت کنیم. اما درباره هنر گوش کردن چه آموزش هایی دیده ایم؟ 
مهم است که به کودک آموزش دهید تا با احترام به دیگران رفتار کند، قادر به اجتناب از شرایط درگیری و خودخواه بودن داشته باشد. این مهارت برای کودک در کسب موفقیت بسیار مفید خواهد بود: کودکانانی که می توانند مذاکره کنند،گوش بدهند و چگونگی بازی با یکدیگر را به شادی مشترک تبدیل کنند کودکانی موفق هستند.
 
حال در مورد زندگی بالغی صحبت می کنیم که با داشتن مدارک علمی بالا،  به دلیل انزوا، عدم توانایی برقراری روابط اجتماعی و همکاری در یک تیم، به موفقیت و درآمد خوب دست نیافته است و اما همتایان فعال او با زمینه برقرار کردن روابط اجتماعی قوی، هرچند نه همیشه با مشخصه های بالای IQ، موقعیت های جدی را به دست می گیرند و مدیران آینده می شوند.
 
این مهم است که به یاد داشته باشید، موفقیت تنها با کار کردن بدست نمی آید.  فردی که موفق به کسب حرفه ای در کسب و کار خود می شود، موفقیت خود را در نظر می گیرد، یک خانواده قوی را برقرار می کند و روابط خود را با دوستانی که شادی و پشتیبانی را در دوره های دشوار با آنها به اشتراک می گذاشت، حفظ می کند. و بدون مهارت های ارتباطی توسعه یافته، ایجاد روابط نزدیک می تواند دشوار باشد.
 

2. هدفمند بودن

اگر می خواهید زندگی شاد داشته باشید، باید به یک هدف گره بخورید، نه به افراد و چیزها.آنجلا داوکورث، روان شناس آمریکایی معروف آمریکایی، نویسنده کتاب " ثبات شخصیت. چگونگی توسعه مهمترین دلیل برای موفقیت افراد را"، توجه به اشتیاق و استقامت  با توجه به اهداف بلند مدت آنها می داند.
 پروفسور داکورث، همراه با تیم تحقیقاتی اش، چندین سال در آکادمی نظامی وست پوینت، معلمان و مدیران فروش شرکت ها را مورد مطالعه قرار داده است. هدف مطالعه این بود که پیش بینی کند چه کسی و چه چیزی در موفقیت افراد نقش دارد. در نگاه اول، مردم با دیدگاه های مختلف، نظری شبیه به هم داشتند. و این زیبایی، قدرت و یا IQ بالا نبود! این همان چیزی است که پروفسور داوکورث کلمه "Grit" یا "ثبات شخصیت" نامیده است.
توانایی و استعداد مادرزادی تقریبا با دستاورد واقعی در بزرگسالی رابطه ای ندارد، اعتماد به نفس اما موفقیت واقعی تعهد و استقامت را به ارمغان می آورد. علاوه بر سالها تحقیق، نمونه های زیادی از زندگی وجود دارد، زمانی که یک فرد با هوش متوسط اما هدفمند نتایج بهتری از یک فرد بدون هدف نابغه بدست می آورد.
 

3. تفکر خلاق داشتن

 تصورات خلاق بسیار مهمتر از دانش است، زیرا دانش محدود و تخیل بی نهایت است.هرگز کنجکاوی خود را از دست ندهید.
این تفکر خلاق است که به ما کمک می کند تا گاهی اوقات راهی غیرقابل کشف برای سخت ترین موقعیت ها پیدا کنیم و مشکلاتی را حل کنیم که زندگی به ما می دهد. و این نیمی از موفقیت است.
هیچ کس نمی داند که کسب و کار در آینده چگونه خواهد بود، اما یک چیز روشن است: با زمان ما متفاوت خواهد بود. تفکر خلاق به فرزندان ما اجازه می دهد تا به سرعت به سمت بازار کار حرکت کنند و زمان و فرصت را برای خود ایجاد کنند.
شما چه عاملی را در موفقیت فرزندتان موثر می دانید؟ نظرات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید