ده اعتیاد شگفت انگیز

در

آیا امکان دارد شما هم گرفتار شده باشید؟ 


1-گوشی های هوشمند
نمی توانید آن را ترک کنید، می توانید؟ هر موقع همراهتان است و هر دقیقه آن را چک می کنید. بیش از حد با آن درگیر هستید طوری که آخر هفته هم نمی توانید کنار بگذارید. با دریافت پیغام یا پستی از فردی مایلها دور، فراموش می کنید که مردم در حال خوردن شام هستند. هنوز تحقیقات زیادی در این مورد وجود ندارد اما محققان در جستجوی این هستند که آیا دستگاه‌های مورد علاقه شما، شما را معتاد دیجیتالی می کند یا نه.
2-کافئین
آیا شما صبح ها عادت به خوردن کافئین دارید؟ این لزوما اعتیاد نیست اما اگر در تلاش برای حذف آن از زندگی خود باشید، امکان دارد موجب اضطراب و سردرد جدی شود. که ترک اعتیاد نامیده می شود.
3-شکلات و شیرینی‌های دیگر
گاهی اوقات شما مجبور به خوردن آن هستید. و امکان دارد قادر به متوقف کردن آن نباشید. احساس بدی ندارید- غذاهای پرکربوهیدرات، چربی و قند می توانند مانند مواد مخدر، مغز را تحت تاثیر قرار دهند. اشتیاق برای خوردن میلک شیک آنهم هر از گاهی بدین معنی نیست که شما به آن معتاد شده اید. اما شیرینی دوستی شما می تواند از کنترل خارج و منجر به مشکلات سلامتی گردد.
4-خرید
ما بعضا چیزهایی را می‌خریم که واقعا به آن نیازی نداریم. در صورتی که چنین کاری را زیاد انجام دهیم، آنچه که در واقعیت رخ می دهد دوپامین است، یک احساس خوب شیمیایی برای مغزتان. نیز می تواند به معنی مشکل کنترل هیجان و یا مشکلات تشویشی باشد. رفتن بسیار زیاد به فروشگاه ها -یا کلیک کردن زیاد روی دکمه خرید آنلاین- می تواند مشکلات مالی، حقوقی و اجتماعی ایجاد کند.
5-قمار
بیش از 8 میلیون آمریکایی این مشکل را دارند. چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین، اسلات ماشین یا جدول پوکر، که موجب دوپامین مغز شما شده و شما را برای مدتی شاد می کند. اما اگر شما بانوی شانس را نداشته باشید؛ قمار، مال، شغل و زندگی خانوادگی شما را در بد شرایطی قرار خواهد داد.
6-جراحی پلاستیک
برای برخی از افراد جراحی پلاستیک حد و اندازه ندارد. دلیلش این است که بسیاری از آنها «اختلال بدشکلی بدن» دارند و غرق در عیوبی هستند که در خود می بینند. این مشکل، معلول همان مواد شیمیایی در مغز است که نقش اعتیاد را بازی می کند. (سیارک)
7-برنزه کردن
اعتیاد به خورشید؟‌ درست است. اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید، در بدن شما مواد شیمیایی را وارد می کند که اندورفین نامیده می شود. آنها می توانند موجب احساس خوب در شما شوند اما خطراتی از جمله آفتاب سوختگی، تاول و سرطان پوست را هم بهمراه دارند. برخی از پوست پیرهای داخلی یا خارجی چنین مشکلی دارند. برخی دیگر نیز امکان دارد بعلت وسواس یا اختلال بدشکلی بدن اینچنین باشند.
8-ورزش
احتمال عادت کردن به یک ورزش وجود دارد، اما در خود آن فعالیت معتاد نمی‌شوید. ورزش به یادگیری مغز شما کمک می کند، و به بهبود آن سرعت می‌بخشد. اما در صورتی که بیمار یا مجروح باشید، مجبورید تا قادر به گفتن «نه» به پدیده سرخوشی دونده حاصل از اندروفین باشید. بعلاوه امکان دارد بهم زدن عادت جدیدی که با این فعالیت شروع شده سخت‌تر باشد.
9-رسانه‌های اجتماعی
آیا وقت زیادی را در فیسبوک یا توییتر می‌گذرانید طوری که حس می کنید به آن معتاد شده‌اید؟ مطالعات جدید نشان می دهند که احتمالا حدود 10٪ از کاربران رسانه‌های اجتماعی واقعا معتاد شده‌اند. قرار گرفتن تصادفی پست ها مغز شما را تحت تاثیر قرار می دهد مانند کاری که کوکائین انجام می دهد. به اشتراک گذاری جزئيات در مورد خودتان با دیگران نیز حس مثبت شما را طوری تشدید می کند که شما را تشویق به ادامه این کار می نماید.
10-ارتباط جنسی
نمی‌توانید داشتن رابطه جنسی‌تان را متوقف کنید- یا به دنبال پورنو هستید؟ آن را زیاد انجام می‌دهید و لذت کمی می‌برید و در عین حال ریسک زیادی را قبول می کنید؟ این امکان وجود دارد که میل جنسی شما قوی باشد. اما رسما نمی توان گفت اعتیاد است بلکه چیزی وجود دارد که به آن اختلال میل جنسی گفته می‌شود. اگر شما چنین اختلالی دارید، مغز شما مانند فرد استفاده کننده از مواد مخدر یا قمار عمل خواهد کرد.
چگونه اعتیاد شروع می‌شود؟‌
هر چیزی که روی خلق و خوی شما اثر داشته باشد، می‌تواند اعتیادآور باشد. خوددرمانی می تواند جهت مدیریت این مشکل به شما کمک کند. سزای دیدن پیغامی مورد پسند، یک جفت کفش مناسب، یا نقش عدد هفت بعنوان عدد شانس این است که شما را مشتاق به درخواست بیشتر از آنها می کند. این منجر به این می شود که نتوانید بدون آن زندگی کنید.
آیا تمامی اعتیادها یکسان هستند؟
آیا اعتیاد به خرید یا ارسال پیامک با اعتیاد به مواد مخدر یا الکل یکی است؟‌می‌دانیم که امکان دارد تمامی اینها مغز شما را به شیوه‌هایی یکسان تحت تاثیر قرار دهند. اما دانشمندان هنوز در باره میزان این شباهت به توافق نرسیده‌اند. اگر احساس می کنید که عادتی دارید و آن خارج از کنترلتان شده است، با یک دکتر یا تراپیست مشورت نمایید.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

تأثیرات مصرف کافئین بر کارکرد مغز

در

بسیاری از ما پیش از نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه به هنگام صبح، به سختی قادر خواهیم بود انرژی لازم برای کار های روزمره خود را به دست آوریم. کافئین از جلمه ترکیباتی است که همانند سوخت برای خودرو، انرژی مورد نیاز انسان را فراهم می کند و سبب می شود فرد قادر به برقراری ارتباط مؤثر با دیگران باشد. استفاده از نوشیدنی های کافئین دار، به ویژه قهوه تا جایی پیش رفته است که شاید در حال حاضر تصور دنیایی بدون کافی شاپ ها و قهوه های متنوع کاری بسیار دشوار باشد.

البته مسئله ای در خصوص قهوه و سایر نوشیدنی های شبیه به آن وجود دارد که به احتمال زیاد کمتر کسی متوجه آن می شود و آن تأثیری است که این نوشیدنی ها بر کارکرد مغز انسان می گذراند. از طریقه کارکرد حافظه گرفته تا خطر کاهش مهارت های شناختی مربوط به ذهن فرد به هنگام کهولت سن، از جمله تأثیرات و تغییراتی هستند که در مغز انسان به واسطه نوشیدن قهوه حادث می شوند و در حقیقت نوشیدن قهوه، به شیوه های متفاوتی بر کارکرد مغز انسان تأثیر گذار خواهد بود. در این مقاله قصد داریم نگاهی جزئی تر به این تغییرات بیندازیم و شما را با آن ها بیشتر آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

کافئین تنها در قهوه موجود نیست

البته در حال حاضر تبلیغات و شرایط در میان افراد به گونه ای است که غالب افرادی که قصد دارند انرژی حاصل از کافئین را به بدن خود برسانند، اقدام به خریداری نوشیدنی های انرژی زا و محصولات مرتبط می کنند، با این وجود، جالب است بدانید که کافئین مواد خوراکی دیگری نیز یافت می شود. شکلات تلخ، بستنی، آبمیوه های گازدار و دارو های کاهش وزن، از جلمه مواد خوراکی ای هستند که حاوی مقادیری کافئین اند. حتی برخی از محصولات دیگر که مصرف خوراکی ندارند نیز حاوی مقادیری کافئین هستند؛ برای نمونه می توان به خشبو کننده های دهان اشاره کرد.

کافئین ترکیبی است که در شمار مواد روان گردان قرار می گیرد

بنا بر این می توان عنوان کرد که کافئین، شایع ترین ماده روان گردان است که در میان افراد مختلف در جهان استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که نزدیک به هشتاد درصد از کل جمعیت افراد بالغ کره زمین، در طول روز از قهوه استفاده می کنند و این در حالی است که اگر بخواهیم تعریف سازمان سلامت جهانی از یک دارو یا ماده روان گردان را مد نظر قرار دهیم، قهوه نیز در شمار این مواد قرار می گیرد. تعریف سازمان سلامت جهانی از یک ماده روان گردان از این قرار است: ماده روان گردان به هر آن ماده ای اطلاق می شود که تغییراتی در کارکرد معمول مغز به وجود آورد و این تغییرات باید به گونه ای باشند که در نهایت بر رفتار، حالت روحی و درک فرد از اطراف خود تأثیر گذارد باشند. از دیگر مواد روان گردان می توان به هروئین، الکل، نیکوتین و ماری جوانا اشاره کرد. علاوه بر روان گردان بودن قهوه، تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در آن بر سیستم مرکزی اعصاب بدن نیز تأثیر گذاشته و فعالیت آن را قدرت می دهد. بنا بر این می توان عنوان کرد که نوشیدن قهوه تا حدودی تأثیراتی مشابه با مصرف مواد مخدر دارد.

کافئین این باور غیر واقعی را در مغز پدید می آورد که خسته نیست

بنا به تحقیقات انجام شده مشخص شده است که کافئین از لحاظ ساختاری شباهت زیادی با یک ترکیب شیمیایی به نام ادنوسین دارد. یکی از وظایفی که این ترکیب شیمیایی در بدن انسان به عهده دارد، به وجود آوردن احساس خواب آلودگی در فرد است. زمانی که یک فنجان قهوه می نوشید، کافئین موجود در آن به گیرنده های ادنوسین در مغز راه پیدا می کند. این مسئله باعث می شود تا امکان ارتباط ادنوسین با گیرنده هاشان در مغز وجود نداشته باشد و به همین خاطر است که فرد احساس خستگی نخواهد کرد. می توان عنوان کرد که این مسئله شبیه به این است که کافئین محل استراحت و پارک ادونسین را می گیرد و ادونسین در این هنگام باید مکان دیگری برای استراحت پیدا کند. نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که کافئین جایگزین شده، باعث می شود تا مغز مقداری آدرنالین نیز ترشح کند و همین مسئله است که باعث افزایش انرژی به هنگام نوشیدن قهوه می شود. نکته جالب توجه دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که گیرنده های ادنوسین در مغز افرادی که میزان قهوه بیشتری در طول روز می نوشند، در مغزشان بیشتر می شود و به همین خاطر است که به تعداد فنجان های بیشتری قهوه در طول روز نیاز پیدا می کنند تا تأثیر اصلی آن را احساس کنند.

نوشیدن قهوه حال عمومی فرد را بهتر می کند

این مسئله البته برای کسانی که به نوشیدن قهوه عادت دارند چیز عجیبی نیست و از آن آگاه اند. در مورد قبلی اشاره ای به گیرنده های اندوسین در مغز شد و این بهتر شدن حال فرد نیز بی ارتباط با آن نیست. تحقیقاتی در سال 2015 در این خصوص انجام شد و نتایج حاکی از آن است که به هنگام مسدود شدن گیرنده های اندوسین در مغز، فعالیت دوپامین نیز بهبود می یابد. دوپامین ماده محرکی است که توسط مغز ترشح می شود و منبع اصلی شادابی و لذت فرد به شمار می رود. بنا بر این پس از نوشیدن قهوه احساس شادابی بیشتری خواهید داشت. علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد مصرف مداوم یکی دو فنجان قهوه در طول روز، می تواند تأثیر بسزایی در کاهش افسردگی و اقدام به خود کشی در افراد داشته باشد.

کافئین خون رسانی به مغز را تا اندازه ای محدود می کند

در نگاه اول این تأثیر کافئین ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، با این وجود، این کاهش خون رسانی به مغز ثمراتی در پی دارد که در ادامه توضیحاتی در خصوص آن عنوان خواهد شد. در حقیقت بسیاری از دارو هایی که برای درمان سردرد و میگرن مورد استفاده قرار می گیرند، از کافئین به عنوان یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده شان در آن ها استفاده می شود. به طور معمول زمانی که سر درد پدید می آید، رگ های حامل جریان خون در مغز منبسط شده و خون بیشتری نسبت به حالت عادی به مغز راه می یابد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف کافئین، ورود جریان خون به مغز را تا بیست و هفت درصد حالت عادی کاهش می دهد. بنا بر این می توان گفت که مصرف کافئین در کنار دارو های مسکن سر درد، می تواند تأثیر آن ها را تا اندازه زیادی افزایش دهد.

البته نکته ناخوشایندی که در این خصوص وجود دارد این است که در برخی از افراد این انقباض رگ های خونی به واسطه مصرف کافئین تأثیر معکوس داشته و در نهایت سبب تشدید سر درد شان می شود. برای نمونه افرادی که برای مدتی طولانی قهوه مصرف کرده و حال نوشیدن آن را به طور کلی متوقف کرده اند با چنین مسائلی رو به رو می شوند.

یک فنجان قهوه می تواند کارکرد حافظه فرد را برای یک روز کامل بهبود بخشد

تحقیقات انجام شده در این خصوص نشان می دهد که مصرف یک فنجان قهوه می تواند حافظه فرد را برای بیست و چهار ساعت آتی تقویت کند. میزان کافئینی که در این تحقیقات به کار گرفته شد، معادل با دویست میلی گرم بود و این میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه معمولی است. علاوه بر این وجود مقداری کافئین به فرد کمک می کند تا از انجام کار های خسته کننده کمتر احساس کلافگی پیدا کند و نیز بتواند در یافتن اطلاعات موجود در حافظه اش کار ساده تری در پیش داشته باشد. در تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفت، افرادی که کافئین مصرف کرده بودند به نسبت دیگران در انجام این گونه کار های خسته کننده حوصله بیشتری به خرج می دادند و نیز در به یاد آوردن کلمات گوناگون عملکرد بهتری داشتند.

مدرک تأیید شده ای بر این مبنا که مصرف کافئین اشتهای فرد را کاهش می دهد، وجود ندارد

در حال حاضر افراد بسیاری هستند که به هنگام انتخاب یک رژیم غذایی به خصوص برای کاهش وزن، حتما جایی برای قهوه در طول رژیم روزانه غذایی خود باز می کنند، چرا که بر این باور اند که نوشیدن قهوه باعث می شود تا اشتهای کمتری به خوردن غذا داشته باشند، با این وجود مدارک چندان محکمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته است معمولا بر روی گروه کوچکی از افراد و یا روی موش های آزمایشگاهی بوده است و به همین خاطر نتایج آن ها چندان قابل اعتنا نیست.

امکان اعتیاد به کافئین وجود دارد

زمانی که طی روندی روزانه اقدام به مصرف کافئین می کنید، مغز شما به آن وابستگی پیدا خواهد کرد. سازمان سلامت جهانی اعتیاد به کافئین را به عنوان یک بیماری تشخیص داده است و نیز اعلام کرده که بخش کوچکی از کسانی که روزانه کافئین مصرف می کنند، به آن اعتیاد پیدا کرده اند.

مصرف کافئین عمر فرد را طولانی تر می کند

تحقیقات جامعی در این خصوص صورت گرفته است و نزدیک به 520000 نفر از ده کشور اروپایی برای مدت زمانی معادل با 16.4 سال مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج حاکی از آن بود که آن دسته از این افراد که عادت به مصرف کافئین طی روندی روزانه داشته اند، از عمر طولانی تری برخوردار بوده اند. در این میان، کسانی که روزانه دو تا سه فنجان قهوه می نوشیدند، تا هفت الی دوازده درصد کمتر از دیگران در معرض خطر مرگ زودرس قرار می گرفتند.

تحقیقات دیگری نیز در این خصوص در آمریکا صورت گرفت و 185855 نفر در آن مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج این تحقیقات نشان می داد افرادی که در طول روز دو تا سه فنجان قهوه می نوشیدند، تا هجده درصد کمتر از دیگران خطر ابتلا به بیماری هایی چون اختلالات قلبی، سرطان، سکته مغزی، دیابت، اختلالات تنفسی و نارسایی های کلیوی در آن ها مشاهده شد.

ممکن است مصرف کافئین ارتباطی با پیشگیری از وقوع آلزایمر هم داشته باشد

آلزایمر یک بیماری بسیار خطرناک مرتبط با مغز است که به مرور زمان در کارکرد طبیعی مغز فرد اختلال ایجاد کرده و سبب تضعیف مهارت های شناختی فرد، از یاد بردن حافظه و در نهایت مرگ می شود. تحقیقات صورت گرفته در این خصوص نشان می دهد که نوشیدن سه تا پنج فنجان قهوه در طول روز خطر زوال عقل و ابتلا به بیماری هایی چون آلزایمر را تا شصت و پنج درصد کاهش می دهد.

واکنش بدن هر فرد به کافئین متفاوت از دیگری و کمی منحصر به فرد است

شاید بسیاری از ما افرادی را دیده باشیم که نوشیدنی های سرد حاوی کافئین را همانند آب مصرف کنند؛ این گونه افراد شرایط بدن شان به گونه ای است که مشکلی با دریافت این میزان کافئین نخواهند داشت. در سوی دیگر اما کسانی هستند که با مصرف این اندازه کافئین، احساس نا خوشایندی پیدا می کنند. تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته است نشان می دهد که مقدار کمی کافئین در نهایت می تواند باعث کاهش اضطراب و بهبود حال عمومی فرد شود، این در حالی است که مصرف بیش از اندازه کافئین می تواند اضطراب را افزایش دهد و فرد را دچار بی قراری ناشی از مصرف کافئین کند. بنا بر این می توان گفت که میزان کافئینی که هر فرد قادر به جذب آن است، بسته به شرایط بدنی آن فرد متفاوت است و به همین خاطر باید این شرایط را به دقت سنجید و به این نکته پی برد که چه میزان مصرف کافئین برای تان ایده آل خواهد بود و ضرری متوجه سلامت شما نخواهد کرد. 

در سیارک بخوانیم:

قهوه چقدر برای سلامتی خوب است 

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد 

18 دلیلی که توضیح می‌دهد چرا باید قهوه بنوشید

 کاهش خطر سرطان پروستات با نوشیدن قهوه

قهوه و لاته آرت 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 کار ساده ای که می توانید هر روز انجام دهید تا سالمتر شوید

در

بعضی وقتها تغییرات اندک می تواند نتایج اساسی بر زندگی شما بگذارد. در این مطلب این 40 چیز آورده شده است:


1- یک چهارم لیوان آب با آب یک لیموی تازه پس از بیدار شدن بنوشید (نصف لیمو).
2- عرق یریزید، با رفتن به باشگاه ورزشی، سر کار، سونا و یوگا
3- برای 10 تا 20 دقیقه تمرینات با شدت بالا انجام دهید
4- آب سبزیجات سبز و تازه بنوشید (مثل خیار، کلم، کرفس، هویج، لیمو و زنجبیل)
5- اسموتی سبز در صبحانه میل کنید (ساخته شده از موز رسیده، اسفناچ، سیب، زنجبیل و یخ)
6- یک تا دو قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا و کلرلا (chlorella)  بخورید
7- از قهوه خوردن صرفنظر کرده و آن را با چای سبز جایگزین کنید. کافئین موجود در قهوه انرژی شما را می گیرد، استرس بدنتان را افزایش می دهد و سلامتی کلی شما را از بین می برد.
8- از غذاهای کاملا گیاهی استفاده کنید. از هر غذای بسته بندی که دارای مواد نگهدارنده و سایر ترکیبات شیمیایی است صرف نظر کنید.
9- طناب بزنید یا از ژاکت پرش استفاده کنید تا سیستم لنفاوی شما تقویت شود.
10- برای حداقل 5 دقیقه تمرکز کنید.
11- یک نفر را بغل کنید. این باعث افزایش آندورفین می شود که از هورمونهای موجد احساس خوب است.
12- تمام وسایل الکترونیکی تان را برای حداقل 1 ساعت از برق بکشید.
13- زمانی را در طبیعت بگذرانید، برای قدم زدن در پارک یا کنار رودخانه.
14- حداقل 2 تا 3 لیوان اب در طول روز بنوشید تا بدنتان اب لازم برای فعالیتهایی که نیاز به آب دارد را داشته باشد.
15- از شکر بالا، ترکیبات غذایی چربی دار مانند کوکی های سنتی، شیر شکلات، چیز کیک و غیره بپرهیزید. این باعث افزایش قند خون و منجر به دیابت و از بین رفتن سلامتیتان می شود.
16- با مادر زمین با تمرین پابرهنه روی علفها یا شن و ماسه راه رفتن ارتباط برقرار کنید .
17- یک سالاد سبز همراه با غذایتان بخورید.
18- نناهارتان را در خارج از اتاقتان در هوای تازه و نور طبیعی بخورید تا پای کامپیوترتان در اتاق.
19- مواد غذایی غنی از فیبر و آنتی اکسیدان عوض اسنک بخورید.
20- از شستشوی دهان برای بهبود وضعیت لثه ها و دندانها استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل بردارید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهانتان بچرخانید.
21- یوگا یا سایر حرکتهای کششی را برای حداقل 10 دقیقه انجام دهید.
22- به طرز قرار گیری بدنتان بخصوص وقتی که نشسته اید توجه داشته باشید.
23- 1 تا 2 گرم ذغال برای خلاص شدن از شر سموم بدنتان استفاده کنید
24- ماساژ بگیرید(سیارک)
25- از مراقبت کننده های غیر شیمیایی برای جلوگیری از ورود سموم به بدنتان استفاده کنید.
26- راجع  به 5 چیزی در خودتان که به آن افتخار می کنید فکر کنید.
27- به غریبه ها لبخند بزنید. این یک بهبود مثبت به حالتان می دهد.
28- با دیگران بخندید و دیگران را بخندانید.
29- کتابی بخوانید که به شما الهام می دهد.
30- حداقل 30 دقیقه را به فراگیری مهارتی اختصاص دهید که در حرفه یا زندگی شخصیتان تغییر ایجاد می کند.
31- فضای کاری خود را تمیز کنید که به شما قدرت تمرکز بالایی می-دهد.
32- یک فهرست از کارهای عقب افتاده تان بسازید و کاری که بیشتر مقاومت را برایتان ایجاد می کند انجام دهید. این به شما احساس کامل بودن می دهد.
33- یک ساعت زودتر سر کار بیایید تا قبل از آمدن همه و شروع زنگ خوردن تلفنها بخشی از کارها را انجام داده باشید. این باعث می شود که تنش کمتری به شما وارد شود.
34- به آهنگهای کلاسیک گوش دهید. مطالعات نشامن داده است که این باعث بهبود کارایی شناختیتان می شود.
35- با آهنگ مورد علاقه تان برقصید.
36- یک حسابدار درونی استخدام کنید و ببینید که آیا هنوز هیچ انزجار یا ناراحتی ای علیه کسی دارید؟ اگر دارید تصمیم بگیرید که ببخشید.
37- تمرین کنید که وعده هایتان را بصورت متناوب و برای حداقل 14 ساعت بخورید. به این معنا که اگر صبحانه را ساعت 8 خوردید، شامتان را ساعت 6 میل کنید. مطالعات نشان داده است که این موجب تعادل قند خون، جلوگیری از بیماریهای زوال افرین و سوزاندن چربی می شود.
38- روزانه چرت کمتر از 30 دقیقه بزنید.
39- ساعت 5 یا 6 صبح بیدار شوید. این به شما انرژی بیشتر می دهد و شما را در طول روز کارآمدتر می کند.
40- حداقل برای 7 یا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

13 نکته در مورد ترک سیگار

در

 (سیارک) : برای اینکه انگیزه داشته باشید باید یک دلیل شخصی قوی برای ترک سیگار پیدا کنید. این دلیل می‌تواند حفاظت از خانواده خود در برابر دود سیگار باشد، یا کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه، بیماری‌های قلبی و مشکلات دیگر، یا داشتن چهره‌ جوان‌تر و شاداب‌تر. به دنبال دلیلی باشید که به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند شما را از تاریکی برهاند.

  1. قبل از این که برای ترک کامل بروید آماده شوید.
    ترک سیگار بسیار فراتر از فقط سیگار نکشیدن است. سیگار کشیدن یک نوع اعتیاد است. مغز به نیکوتین عادت کرده است. ترک سیگار در واقع ترک اعتیاد است و نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد. از پزشک خود در مورد تمامی روش‌هایی که می‌توانند موثر باشند مشاوره بگیرید، مانند برنامه‌ها و کلاس‌های ترک سیگار، مشاوره، دارو و هیپنوتیزم یا خواب مصنوعی. باید برای روزی که می‌خواهید ترک سیگار را آغاز کنید آماده باشید. (سیارک
  2. درمان جایگزین نیکوتین را در نظر بگیرید.
    هنگامی که شروع به ترک سیگار کنید، کاهش نیکوتین می‌تواند بر خلق و خوی شما تاثیر بگذارد و یا باعث ایجاد سردرد یا کاهش انرژی شما شود. ولع مصرف برای "فقط یک پک" بسیار شدید است. درمان جایگزین نیکوتین می‌تواند این میل را مهار کند. تحقیقات نشان می‌دهد که آدامس‌ها، قرص‌ها و چسب‌های نیکوتین‌دار شانس موفقیت در برنامه ترک سیگار را افزایش می‌دهند.
  3. آگاهی در مورد قرص‌های تجویزی.
    داروها می‌توانند از هوس سیگار کشیدن جلوگیری کنند و حتی اگر سیگار هم کشیدید باعث می‌شوند که لذت آن کمتر شود. داروهای دیگری هستند که می‌توانند عوارض ترک سیگار مانند افسردگی یا مشکلات تمرکز را تسکین دهند.
  4. به کسانی که دوستشان دارید تکیه کنید.
    به دوستان، خانواده و سایر افرادی که به آنها نزدیک هستید بگویید که در حال تلاش برای ترک سیگار هستید. آنها می‌‌توانند به شما انگیزه بدهند بخصوص زمانی که دچار مشکل می‌شوید. همچنین می‌توانید به گروه‌های حامی بپیوندید یا با یک مشاور صحبت کنید. "رفتاردرمانی" نوعی مشاوره است که به شما کمک می‌کند استراتژی‌های ترک سیگار را شناسایی کرده و از آنها پیروی کنید.
  5. به خودتان استراحت بدهید.
    یکی از دلایلی که افراد سیگار می‌کشند این است که نیکوتین به آنها کمک می‌کند آرام و ریلکس شوند. زمانی که سیگار را ترک می‌کنید باید راه‌های جدید برای آرامش پیدا کنید. گزینه‌های زیادی وجود دارند. می‌توانید ورزش کنید، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید، با دوستان خود ارتباط برقرار کنید، از سونا و ماساژ استفاده کنید یا یک سرگرمی برای خود پیدا کنید. سعی کنید از موقعیت‌های استرس‌زا بخصوص در چند هفتۀ اولیه پس از ترک سیگار دوری کنید.
  6. از مصرف الکل و سایر محرک‌ها خودداری کنید.
    زمانی که الکل مصرف کنید به سختی می‌توانید به هدف ترک سیگار خود پایبند بمانید. پس تلاش کنید پس از ترک سیگار الکل مصرف نکنید. به همین ترتیب مثلا اگر اغلب زمانی که قهوه می‌خورید سیگار می‌کشید، به مدت چند هفته به جای قهوه از چای استفاده کنید. اگر معمولا پس از صرف غذا سیگار می‌کشید، چیزی برای جایگزینی آن پیدا کنید، مثلا مسواک زند، پیاده‌روی، پیام دادن به یک دوست و یا جویدن آدامس.  (سیارک
  7. خانه را تمیز کنید.
    پس از اینکه آخرین نخ سیگار را کشیدید، تمام فندک‌ها و زیرسیگاری‌ها را دور بیندازید. تمامی لباس‌هایی که بوی دود می‌دهند را بشویید و فرش، پرده و سایر اثاث و لوازم داخل خانه را تمیز کنید. از خوشبو کننده‌های هوا برای خلاص شدن از شر بو استفاده کنید. اگر در ماشین سیگار می‌کشیدید آن را نیز کاملا تمیز کنید. در واقع نباید هیچ چیزی که شما را به یاد سیگار کشیدن می‌اندازد ببینید یا استشمام کنید.
  8. دست از تلاش برندارید.
    بسیاری از افراد چندین بار تلاش کرده‌اند تا بالاخره موفق شده‌اند سیگار را برای همیشه ترک کنند. اگر موفق نشدید دلسرد نشوید. در عوض فکر کنید که چه چیز منجر شد دوباره به سمت سیگار برگردید، مانند احساسات یا شرایطی که در آن قرار داشتید. از آن به عنوان یک فرصت برای تحکیم تعهد خود برای ترک سیگار استفاده کنید. هنگامی که دوباره تصمیم به ترک سیگار گرفتید، یک تاریخ برای "ترک سیگار" در طی ماه آینده در نظر بگیرید.
  9. فعال و پر جنب و جوش باشید.
    فعالیت باعث جلوگیری از هوس نیکوتین و مقاومت در برابر عوارض آن می‌شود. زمانی که تمایل دارید یک نخ سیگار بکشید، بجای آن کفش‌ اسکیت یا کفش پیاده‌روی خود را بپوشید. حتی ورزش و نرمش خفیف و ملایم همانند پیاده‌روی یا هرس علف‌های هرز باغ نیز می‌تواند مفید باشد. سوزاندن کالری همچنین به جلوگیری از افزایش وزن هنگام ترک سیگار کمک می‌کند.
  10. میوه و سبزیجات مصرف کنید.
    زمانی که در حال تلاش برای ترک سیگار هستید رژیم غذایی نگیرید. محرومیت زیاد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. در عوض همه چیز را ساده بگیرید و سعی کنید سبزیجات و میوه‌جات، غلات کامل و پروتئین‌ بدون چربی بیشتری مصرف کنید. تمامی اینها برای کل بدن شما مفید می‌باشند.
  11. پاداشی برای خود در نظر بگیرید.
    علاوه بر تمامی مزایای بهداشتی و درمانی، یکی از بهترین مزایای ترک سیگار صرفه‌جویی در هزینه و پس‌انداز پول است! ماشین‌حساب‌های آنلاینی وجود دارند که می‌توانند محاسبه کنند شما چقدر ثروتمندتر شده‌اید. به خودتان پاداش دهید و بخشی از آن را برای یک چیز سرگرم‌کننده خرج کنید.
  12. بخاطر داشته باشید که زمان در کنار شماست.
    به محض این که سیگار را ترک کنید از مزایای سلامتی و بهداشتی برخوردار خواهید شد. فقط پس از گذشت 20 دقیقه ضربان قلب شما به حالت عادی بر می‌گردد. پس از گذشت یک روز، سطح منوکسید کربن خون نیز به حالت عادی بر می‌گردد. فقط در طول 2 یا 3 هفته، شاهد کاهش قابل توجه در احتمال حملات قلبی خواهید بود. همچنین در درازمدت شانس ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطان‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

    این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

    مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طولانی نشستن پای تلویزیون می‌تواند 'باعث مرگ شود'

در

(سیارک) : یک مطالعه تازه حاکیست که تماشای بیش از حد تلویزیون یا اعتیاد به تماشای بیش از حد تلویزیون  می تواند باعث مرگ زودرس شود.دانشمندان ژاپنی می گویند که نشستن پای تلویزیون برای ساعت های طولانی خطر مرگ در اثر لخته شدن خون در ریه را افزایش می دهد.

محققان عادات تلویزیون دیدن ۸۶ هزار نفر را بین سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ بررسی کردند و سلامت آنها را طی ۱۹ سال بعد زیر نظر گرفتند.خبر بد برای طرفداران جعبه تصاویر این است که به ازای هر دو ساعت تماشای اضافه تلویزیون در روز، خطر آمبولی ریه ۴۰ درصد افزایش یافت.
تماشای پنج ساعت یا بیشتر تلویزیون در روز خطر مرگ افراد را نسبت به کسانی که روزانه کمتر از ۲.۵ ساعت تلویزیون تماشا می کردند دو برابر می کرد.آمبولی ریه ناشی از انسداد یک رگ خونی در پاهاست که معمولا به ریه می رسد.این رگ همچنین به کندی حرکت مرتبط شناخته می شود.


دکتر تورو شیراکاوا از دانشگاه اوساکا گفت: "این روزها، با وجود امکان تماشای برنامه های تلویزیونی از طریق اینترنت (ویدئو استریمینگ) تماشای چندین قسمت برنامه های تلویزیونی در یک نشست متداول شده است. این وضع ممکن است نشانه یک عادت به سرعت درحال رشد باشد."محققان توصیه می کنند هنگام تماشای تلویزیون هر ساعت یک بار برخیزید و نرمش کنید.این مطالعه قبل از باب شدن دستگاه های موبایل و خدمات ویدئویی اینترنتی انجام شد.محققان گفتند که مطالعات بیشتری لازم است تا معلوم شود آیا این فناوری ها خطر حتی بزرگتری را متوجه سلامتی می کنند یا نه.

نظرات

در ادامه بخوانید...

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد

در

 (سیارک) :  قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب است. فنجان قهوه ای که هر روز صبح به امید پراندن خواب از چشم می نوشیم، ممکن است با تسکین التهاب مرتبط با عوامل مخاطره انگیز قلب، مرتبط باشد.

 

دانشمندان دریافته اند که یک مکانیزم التهاب در برخی از بزرگسالان وجود دارد که وقتی فعال شود فرد را به فشار خون بالا و انسداد شریانی دچار می کند.در تست های آزمایشگاهی شواهدی بروز کرد که نشان می دهد کافئین این روند التهاب را مسدود می کند.

این یافته به معنای این نیست که قهوه صبحگاهی اکسیر جاودانگی است.نتیجه تحقیق جدید در عین حال توضیح می دهد که چرا تحقیقات گذشته نشان داده که کافئین بیشتر و عمر طولانی تر رابطه مستقیم دارند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

نشستن نوع جدیدی از اعتیاد است 9 توصیه برای ترک این اعتیاد

در

 (سیارک) : مطالعات نشان می‌دهد که اکثر مردم ساعت‌های بیش‌ازحد زیادی را در وضعیت نشستن در مدرسه و در دفتر کار می‌گذرانند. بعضی دیگر ساعت‌های طولانی را در مقابل تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و رانندگی در همین وضعیت می‌گذرانند. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مردم 9.3 ساعت را صرف نشستن می‌کنند. بدین ترتیب بدن در معرض خطرات سلامت فردی قرار دارد.

خطرات ناشی از نشستن
اتخاذ شیوه زندگی بی تحرک مضر و مخرب است، نشستن افراد در تمام طول روز آن‌ها را در معرض خطر حملات قلبی و بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌دهد که درواقع معادل مصرف روزانه یک پاکت سیگار است.
نشستن برای ساعت‌های طولانی تأثیر منفی بر روی عملکرد بدن ما دارد و ما را در معرض خطر ابتلا به چاقی، فشارخون بالا، دیابت و سندرم متابولیک (اختلال در سوخت‌وساز بدن) قرار می‌دهد.
بسیاری از مردم تصور می‌کنند که صرف زمان مازاد بیشتر در باشگاه ورزشی به تغییر این روند کمک خواهد کرد. درصورتی‌که، زمان صرف شده از سوی بسیاری از افراد در باشگاه ورزشی برای تغییر تأثیرات نامطلوب مذکور کافی نیست. در عوض، بسیاری از ما باید عاداتی را در پیش بگیریم که اثرات زیان‌بخش آن را در طول روز کاهش دهد.

1. ایستادن
ایستادن به‌اندازه راه رفتن حائز اهمیت است. این عمل به سوخت‌وساز کالری مازاد بدن کمک می‌کند و درنتیجه موجب کاهش چربی ذخیره‌شده به دلیل ساعت‌ها نشستن می‌شود. این وضعیت همچنین حالت بدنی را اصلاح می‌کند، روند گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد، ماهیچه‌های بدن را تقویت می‌کند و سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد.
درمان قطعی و بدیهی برای بیماری نشستن، انجام برخی از فعالیت‌ها در حالت ایستاده است. به‌عنوان‌مثال، انجام یک تماس و مکالمه تلفنی در حالت ایستاده. بنابراین، اتخاذ حالت ایستاده در بازه‌های زمانی مکرر به‌طور چشمگیری می‌تواند اثرات مرض نشستن را کاهش دهد.
2. تحرک داشتن
چرا صرفاً تصمیم به ایستادن بگیرید درحالی‌که شما همچنین می‌توانید تحرک داشته باشید. حرکت کردن به سوخت‌وساز کالری می‌کند و فعالیت عضلانی را بهبود می‌بخشد. افراد باید در زمان تنفس و زنگ تفریح برای صرف ناهار یا یک نوشیدنی جهت رفع خستگی مسافتی را پیاده‌روی کنند. راه رفتن در حین مکالمه تلفنی را در نظر بگیرید. همچنین، اگر شما در یک ساختمان اداری کار می‌کنید در عوض ارسال ایمیل به همکاران، قدم‌زنان پیش آن‌ها بروید.              بی‌تحرکی زمینه‌ساز ابتلا به زوال عقل است
3. قرار دادن صفحه‌نمایش در سطح بالاتر
چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده، صفحه‌نمایش کامپیوتر همیشه باید در سطح معینی در امتداد چشم‌ها قرار بگیرد. اقدام لازم این است که فرد صرفاً باید حدود 10 درجه برای مشاهده صفحه‌نمایش زاویه دید خود را به سمت پایین تغییر دهد. زمانی که صفحه‌نمایش در سطح بسیار پایینی قرار داشته باشد، خم شدن برای ساعت‌های طولانی منجر به کمردرد و گردن درد خواهد شد.
4. میز ایستاده
میزهای ایستاده، گزینه بسیار ایده الی برای پرداختن به موضوعات مطروحه است. این میز، به‌منظور انجام کار در حالت ایستاده و در زمان نشستن بر روی یک صندلی پایه بلند طراحی‌شده است. برخی از میزهای ایستاده دارای قابلیت افزایش و کاهش ارتفاع هستند که امکان تنظیم در حالت نشسته و حالت ایستاده را، مانند این مدل مقرون‌به‌صرفه IKEA برای کاربر فراهم می‌کند. ایستادن خطر افزایش وزن و چاقی را کاهش می‌دهد. همچنین در سوزاندن کالری نیز نقش مؤثری دارد. در صورت استفاده از یک کف‌پوش، این میز احساس راحتی بیشتری را برای پاها، زانوها و نشیمنگاه شما ایجاد می‌کند و این مدل میز باقابلیت تغییر سطح واقعاً فوق‌العاده است.

5. وضعیت سر
برخی از افراد دارای بیش از یک صفحه‌نمایش هستند که باعث می‌شود آن‌ها برای ساعت‌های طولانی سرشان را خم کنند. حالت نگه‌داشتن سر مهم است چراکه تعیین‌کننده فشار اعمال‌شده بر روی ستون فقرات و گردن است. همیشه از خم کردن سر به جلو و یا به اطراف اجتناب کنید. سر باید در وضعیت راست قرار داشته باشد. (سیارک)
6. توپ ثبات (حفظ تعادل)
به‌جای نشستن در یک صندلی معمولی،از یک توپ ثبات به‌عنوان یک صندلی استفاده کنید. این توپ به تعامل و فعالیت عضلات ماهیچه‌ای، تعادل بدن و انعطاف‌پذیری کمک می‌کند. گاهی اوقات تقلا برای حفظ تعادل روی توپ باعث فعالیت‌های بدنی اضافی می‌شود که اثرات مضر نشستن برای ساعت‌های طولانی را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید این توپ‌ها را در سایت آمازون پیدا کنید.
7. حالت نشستن صاف
همچنین حالت نشستن صحیح و صاف دارای اهمیت است. استفاده از یک صندلی بدون دسته، فرد را برای قرار گرفتن در حالت نشستن شق‌ورق مجاب می‌کند. راست نشستن بی‌حس نشدن ماهیچه‌های پا را تضمین می‌کند. چنین صندلی موجب تغییر بیشتر حالت بدنی به‌صورت مکرر در مقایسه با یک صندلی راحت در دفتر کار می‌شود.
8. حرکت‌های کششی بدن
ایستادن و همچنین کشیدن عضلات بدن اغلب سودمند است. کشش بدن امر مهمی است چراکه به بهبود گردش خون و کاهش تنش عضلانی کمک می‌کند. حصول اطمینان از انجام نرمش‌های کششی تمام قسمت‌های بدن مهم‌ترین چیزی است که باید خاطر بسپارید. این عمل در رفع احساس خستگی و بی‌حالی بدن مؤثر است.
9. ورزش
اکثر مردم تمایلی به استفاده از پله‌ها ندارند و در عوض استفاده از آسانسور را ترجیح می‌دهند. استفاده از پله‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما به بهبود جذب اکسیژن و افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند و خطر ابتلا به حملات قلبی را از طریق بهبود آمادگی جسمانی قلبی عروقی کاهش می‌دهد. بالا رفتن سریع از پله‌ها در زمان زنگ تفریح و تنفس می‌تواند سهم مؤثری در کاهش مشکلات مطروحه داشته باشد.

طولانی نشستن پای تلویزیون می‌تواند 'باعث مرگ شود"

فواید پیاده روی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...