پیوند ISLET ، خطر قند خون را ترمیم کرده و دیابت نوع یک را کنترل می کند

در

نتایج آزمایشات بالینی نشان می دهد که  پیوند جزایر لوزالمعده (پانکراس)-خوشه های سلولی که شامل سلول های تولید کننده ی انسولین هستند- از افت شدید و مرگ آور نهان قند خون در افرادی با دیابت نوع یک ، جلوگیری می کند. محققان دریافتند که این شیوه ی درمانی برای افرادی که در معرض مراحل  سخت کم قندخونی هستند موثر است که سطوح پایین قند خون می تواند در آنها باعث حمله ی ناگهانی ، عدم هشیاری و مرگ - علیرغم دریافت مراقبت های تخصصی گردد.

بررسی موسسه ی NF بر اساس نظریه ی کاربردی بالقوه ی FDA برای مجوز پیوند ISLET قرار گرفته است.

آزمایش سه مرحله ای توسط موسسه ی ملی بیماری های عفونی و  آلرژی (NIAID) و سازمان ملی بیماری های کلیوی ، گوارشی و دیابت (NIDDK) ایجاد شد که هر دو بخشی از سازمان های ملی بهداشت بودند ، و توسط کنسرسیوم پیوند جزایر کلینیکی (CIT) (پیوند ،خارجی است) ، انجام گردید. محققان ، مطالعه ای را در مشاوره با موسسه ی دارو و مواد غذایی آمریکا طراحی شد تا مجوزهای بالقوه ی آینده ی ساخت جزایر پانکراسی انسانی خالص ، انجام شود. نتایج بدست آمده به طور آنلاین در مرکز مراقبت های دیابت موجود است.(سیارک)

 آنتوی اس فاسی ، ام دی ، مدیر  ‌NIAID می گوید " طبق یافته ها افرادی که علیرغم مدیریت بهداشتی بهینه ، به زندگی خود با کم قند خونی شدید مرگ آور ادامه می دهند ، پیوند جزیره ISLET‌  درمان بالقوه ی نجات دهنده ی زندگی  است که در اکثریت موراد ، حوادث کم قند خونی شدید را رفع می کند در حالی که کنترل مطلوب قند خون را ایجاد می کند" .

طبق پیش بینی ها ، این درمان خطراتی نیز دارد مثل عفونت و کم کاری کلیوی به خاطر مصرف داروهای ضد ایمنی در این افراد برای عدم رد جزایر اهدا شده ،  اگرچه بخشی از عوارض جانی بسیار جدی بودند ولی هیچکدام باعث مرگ یا ناتوانی نگردید. در امریکا ، پیوند جزیره در حال حاضر فقط در آزمایشات بالینی انجام می گردد.

طبق گفته ی رئیس NIDDK ، گریفین پی راجرز ، ام ، دی (دکتر) " در حالی که هنوز آزمایشی است و خطرات جدی نیز دارد ، قول پیوند جزیره ، دلگرم کننده و  انکار ناپذیر است. حتی با بهترین مراقبت ها ، حدود 30%‌ افراد دیابت نوع اول از افت ناگهانی سطح گلوکز خون مطلع نیستند. "

در دیابت نوع یک ، سیستم ایمنی حمله کرده و سلول های تولید کننده ی انسولین را در جزایر پانکراس نابود می کند. بیماران دیابتی نوع اول باید با انسولین به طور طولانی مدت درمان شوند که به انتقال گلوکز خون از جریان خون به سلول ها کمک کرده که به عنوان منبع انرژی استفاده می گردد. حتی با درمان از طریق انسولین ، این بیماران مکررا در معرض نوسانات سطح قند خون هستند.

هیپوگلوسمی (کم قند خونی)  معمولا به همراه علائمی مثل رعشه ، تعریق و تپش قلب هستند که فرد را به خوردن و نوشیدن واداشته  تا سطح قند خون خود را بالا ببرند. افرادی که این علائم هشدار دهنده ی اولیه را نداشته باشند – وضعیتی به نام هشدار معیوب کم قند خونی –  در زمانی که فرد نمی تواند خود را درمان کند ، در ریسک بیشتر حوادث کم قند خونی هستند.درمان هایی مثل درمان های رفتاری یا سیستم های دائمی  کنترل گلوکز  می تواند از بسیاری از این حوادث جلوگیری کند- ولی نه از همه ی آن- افرادی با هشدار معیوب ، از تعداد قابل توجه این بیماران ، حذف می گردند.

بررسی کنونی از 48 نفر ثبت نام به عمل آورد که هشدار معیوب دائمی کم قندخونی داشته و در معرض حوادث شدید این بیماری بودند بر خلاف مراقبت های کارشناسی که توسط متخصصین دیابت یا غدد درون ریز داخلی ، انجام شده بود. محققان در هشت پایگاه مطالعاتی در آمریکای شمالی از تولید استاندارد پروتوکل برای تهیه ی جزایر خالص از پانکراس اهداکنندگان متوفی استفاده کردند. همه ی شرکت کنندگان در این بررسی ، حداقل یک پویند جزیره را دریافت کردند که در سیاهرگ باب کبد ، رگ اصلی که خون را از روده به کبد می برد ، قرار دادند. دریافت کنندگان جزیره در حال حاضر باید داروهای ضدایمنی را برای بقیه ی عمر خود مصرف کرده تا سیستم ایمنی آنها ، سلول های پیوند شده را رد نکند.(سیارک)

یک سال بعد از اولین پیوند ، 88% از شرکت کنندگان از حوادث کم قند خونی شدید ، آزاد شدند و کنترل تقریبا نرمال سطح خون در آنها ایجاد شد و خطر کم قند خونیشان به خالت اول بازگشت. بعد از دو سال ، 71%‌ از شرکت کنندگان به پذیرش این شاخص ها برای موفقیت پیوند ، ادامه دادند.

حتی تعداد کمی از سلول های عملکردی ، تولید کننده ی انسولین ، هشدار کم قند خونی را را به حالت اول بازگرداند در کالی که دریافت کنندگان پیوند ، به ادامه ی دریافت انسولین برای رسیدن به سطح کاملا منظم گلوکز خون ، نیاز داشتند. شرکت کنندگانی که هنوز به دریافت انسولین نیاز داشتند ،  75‌روز بعد از پیوند ، برای تزریق جزیره ی دیگر ، انتخب شدند. 25 شرکت کننده ، پیوند دوم را و یکی از آنها پیوند سوم را دریافت کرد. بعد از یک سال ، 52% از شرکت کنندگان مطالعه دیگر نیازی به درمان با انسولین نداشتند.

طبق گفته ی نانسی دی بریجیز ، دکتر ، مولف همکار این مقاله ، رئیس شاخه ی پیوند NIAID ، " این اولین آزمایش مجوزدار محصول سلولی درمان دیابت نوع اول است . مجوز آن حتمی است چونکه کیفیت ، تداوم و ایمنی محصول جزیره را تضمین می کند ؛ دسترسی بیشتر بیمار را به پیوند جزیره فراهم می کند و تحقیقات پیوسته را تسریع می بخشد که امیدواریم این پروسه را مناسب جمعیت گسترده تری از بیماران دیابتی نوع اول کند".

محققان در حال ادامه ی دنبال کردن شرکت کنندگان هستند تا تعیین کنند که آیا مزیت های گزارش حمایت  و کنترل گلوکز تقریبا نرمال قند خون از حوادث کم قند خونی شدید از خطرات مربوط به ایمنی فرونشانی مزمن مهمتر هست یا نه.

طبق گفته ی تام اگرمن دکتر و پی اچ دی و مدیر علمی NIDDK در کنسرسیوم CIT  و نویسنده ی همکار این مقاله  " برای افراد ناتوان در کنترل ایمن دیابت نوع اول ، پیوند جزیره ، امید واقعی پیشگیری از کم قند خونی مرگ آور است. بنابراین ، چون داروهای ایمنی فرونشان که برای پیوند لازم است ، عوارض جانی مهمی دارد ، این درمان فقط برای افرادی منطقی است که کم قنند خونی شدید مکرر بر خلاف مدیریت بهینه ی دیابت دارند یا افرادی که قبلا داروهای ایمنی فرونشانی را برای پیوند کلیه مصرف کرده اند ، گروهی که در فاز سه  آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند. "

شناسه ی آزمایشات بالینی .gov  برای بررسی پیوند جزیره در بیامان دیابتی نوع اول ،  است. این مطالعه توسط NIAID , NIDDK  ، که هر دو جزء‌NIH   هستند ایجاد شد. بخشی از این کار مورد حمایت مرکز ملی ارتقای علوم پویندی ، NIH ، تحت شماره های رسمی  انجام گردید.

NIAID  از این تحقیق در NIH ، در کلآمریکا و سراسر جهان حمایت کرده و آن را انجام می دهد – تا علت بیماری های عفونی و ایمنی غیرمستقیم را شناسایی کرده و ابزار بهتر جلوگیری ، تعیین علائم و درمان این بیماری ها را توسعه دهد. اخبار منتشره ، فکت شیت ها (مقاله ای از اطلاعات مهم) و دیگر مواد مرتبط با NIAID  در وبسایت NIAID موجود هستند.

NIDDK ، جزئی از NIH ، از تحقیقاتی درباره ی دیابت و دیگر بیماری های متابولیسمی و غدد داخلی ؛ بیماریه ای گوارشی ؛ بیماری های هماتولوژی و اورولوژی و کلیوی و چاقی و تغذیه حمایت کرده و یا انجام می دهد. اندازه گیری طیف کامل پزشکی و رنجاندن افرادی از تمام سنین و گروه های قومی ، این بیماری ها برخی از شرایط ناتوانی و شدید و مشترک موثر روی آمریکایی ها را احاطه کرده است. برای اطلاعات بیشتر درباره ی NIAID‌ و برنامه هایش ، رجوع شود به www.niddk.nih.gov.

درباره ی سازمان های ملی بهداشت (NIH) : NIH ، آژانس تحقیقات پزشکی ملی شامل 27 سازمان و مرکز و جزئی از سازمان خدمات انسانی و بهداشتی آمریکا است. NIH  اولین آژانس فدرال است که از تحقیقات پزشکی پویند ، بالینی ، اصولی  حمایت کرده و آن را انجام می دهد و در حال بررسی علت ها ، راه های درمانی و معالجات بیماری های نادر و رایج است. برای اطلاعات بیشتر درباره ی NIH‌ و برنامه هایش به  ww.nih.gov مراجعه کنید.(سیارک)

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند 

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۵/۶واقعا درمان داره نوع یک منم نوع یکم

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Good to see real expertise on display. Your couibirntton is most welcome.

در ادامه بخوانید...

غذای مورد علاقه لوزالمعده 9 مورد

در
لوزالمعده
لوزالمعده یا پانکراس همزمان دو عملکرد مهم را در بدن انجام می دهد: هضم و تولید هورمون. این اندام آنزیم هایی را که در هضم غذا نقش دارند و هورمون هایی تولید می کند که فرآیندهای متابولیک را کنترل و سنتز می کند.لوزالمعده انسولین را که در هضم و متابولیسم کربوهیدرات نقش دارد ، سنتز می کند.
 
 لوزالمعده  پروتئین ها (آنزیم ها) را که در هضم غذا نقش دارند و هورمون هایی تولید می کند که فرآیندهای متابولیک را کنترل می کنند ، سنتز می کند. لوزالمعده انسولین را که در هضم و متابولیسم کربوهیدرات نقش دارد ، سنتز می کند. علاوه بر این ، غده آب پانکراس تولید می کند ، که برای هضم پروتئین ها و چربی ها لازم است. اگر غده در کار خود مشکلاتی را تشخیص دهد ، خطر شروع و پیشرفت دیابت شیرین وجود دارد . یک بیماری جدی.
 

محصولات نجات دهنده  لوزالمعده

درمان بیماری های  لوزالمعده  یا پانکراس در ترکیب با رژیم غذایی انجام می شود. چه غذاهایی باید در رژیم غذایی بیمار گنجانده شود؟
 

کلم بروکلی

کلم بروکلی
Apigenin ، که بخشی از کلم مشخص شده است ، از بافت لوزالمعده در برابر انواع تأثیرات منفی محافظت می کند. برای حفظ بیشترین درصد مواد مغذی با ارزش در کلم بروکلی ، کلم را باید به صورت خام خورده یا در دیگ کمی بخار داده و مصرف کنید.
 

مصرف ماست و لوزالمعده

ماست 

این فرآورده شیر تخمیر شده حاوی پروبیوتیک های ارزشمندی است که باعث افزایش دفاع ایمنی و بهینه سازی عملکرد کل دستگاه گوارش می شود. برای لوزالمعده ، ماست با حداقل مقدار چربی و بدون مواد افزودنی غذایی (مواد رنگی ، طعم دهنده ها ، مواد تقویت کننده طعم) مفید خواهد بود.
 
 

مصرف کدو تنبل و لوزالمعده

کدو تنبل 

این محصول دارای خاصیت ارزشمند خنثی سازی اسید کلریدریک (HCl) است ، دارای ساختار ظریف و نرم است ، مقدار زیادی فیبر را شامل نمی شود. علاوه بر این ، کدو تنبل حاوی کاروتن ، پتاسیم (K) ، ویتامین های B کمپلکس ، منیزیم منیزیم) ، مس (مس) ، آهن (آهن) و پپتیدها است. این سبزیجات فقط برای رژیم غذایی افرادی که از پانکراتیت رنج می برند مناسب است.

مصرف سیب زمینی شیرین و لوزالمعده

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین که یادآور پیکربندی خود لوزالمعده است ، با انتقال آرام قند به خون و از بین بردن فشار روحی بیش از حد بر سیستم هضم ، از آن محافظت می کند.

مصرف کنگر فرنگی و لوزالمعده 

سیب زمینی ترشی

 

سبزی ریشه ای از نظر ظاهری شبیه ریشه زنجبیل است. طعم آن مانند سیب زمینی شیرین است. قسمت زمینی این "سیب زمینی ترشی" (همانطور که نامیده می شود)  2-4 متر رشد می کند و مانند یک آفتابگردان است. استفاده از کنگر فرنگی سیب زمینی ترشی به عادی سازی فرآیندهای متابولیکی وتسکین التهاب در این غده کمک می کند. آب ریشه با موفقیت از پیشرفت دیابت جلوگیری می کند و به عنوان پیشگیری از یک مشکل همزمان - آترواسکلروز عمل می کند.
 

مصرف بلوبری و لوزالمعده 

بلوبری

توت بلوبری برای افراد دیابتی بسیار مفید است. چای از برگ گیاه و توت ها سطح قند خون را کاهش می دهد و عملکرد پانکراس را بهینه می کند. با استفاده از بلوبری به عنوان بخشی از این مجموعه ، می توانید کانون های التهاب موجود در اندام را از بین ببرید ، کبد را پاکسازی کنید و ترشح صفرا را تحریک کنید. در مرحله حاد پانکراتیت ، بلوبری را می توان فقط به صورت رنده شده و بعد از عملیات حرارتی مصرف کرد.
 

مصرف گندم سیاه و لوزالمعده 

گندم سیاه
 
در صورت بروز مشکل در لوزالمعده ، پزشکان توصیه می کنند که مولفه کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی را به حداقل برسانید ، ظروف گندم سیاه بسیار مفید خواهد بود. بعلاوه ، گندم سیاه غنی از فیبر گیاهی است که باعث بهبود هضم غذا ، روده ها را پاک می کند و ترکیبات سمی را از بدن خارج می کند. گندم سیاه از روز 5 پس از شروع رژیم برای پانکراتیت ، هنگامی که علائم درد برطرف شده  ، مجاز است. یک فرنی چسبناک باید از غلات تهیه شود ، که پس از جوشاندن ، باید با دقت پاک شود. این غذا باید بدون نمک ، شکر ، روغن مصرف شود.

مصرف انگور قرمز و لوزالمعده 

انگور قرمز

انگور قرمز یک منبع عالی از رسوراترول است ، یک آنتی اکسیدان است که سلول ها را از رادیکال های آزاد آزاد می کند. رسوراترول رگ های خونی را تقویت می کند و التهاب را به حداقل می رساند. انگور قرمز حتی مرگ سلولی - آپوپتوز در سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد.

مصرف ریشه شیرین بیان و لوزالمعده 

شیرین بیان

 

ریشه شیرین بیان برای طیف وسیعی از بیماری ها (از جمله بیماری های لوزالمعده) استفاده می شود. ریشه شیرین بیان به عنوان یک ماده ضد التهابی قوی عمل می کند ، درد و تورم پانکراتیت را تسکین می دهد.
 
لوزالمعده باید از سنین جوانی محافظت شود ، نه اینکه بیش از حد آن را با تغذیه معیوب و تأثیر منفی عادت های بد همراه کند. مفید است که محصولات فوق را ، که لوزالمعده ما "آنها را بسیار دوست دارد" ، در رژیم غذایی وارد کنید. به لوزالمعده استراحت دهید ، سبزیجات خوشمزه و سالم ، سبزیجات ریشه ای و سایر محصولات را در فهرست قرار دهید. از این گذشته ، پیشگیری از بیماری آسان تر از درمان دیرتر آن است. علاوه بر این ، پیروی از رژیم غذایی سختی که برای بیماری های جدی مانند پانکراتیت تجویز می شود ، کاملاً دردناک است.

 

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۷این عادات لوزالمعده را می کشد اول، ما در مورد الکل صحبت خواهیم کرد، که نه تنها کبد را می کشد (به دلایلی، این اندام اغلب با اعتیاد به الکل همراه است)، بلکه سایر اندام های حیاتی را نیز از بین می برد. سوء مصرف الکل می تواند منجر به پانکراتیت حاد شود. این نه تنها درد غیر قابل تحمل است، بلکه عواقب مرگبار نیز دارد. با نکروز بخشی از لوزالمعده، همه اندام ها از کار می افتند و بیمار به دلیل نارسایی چند سیستمی می میرد، یعنی کلیه، قلب و ریه های او از کار می افتند. پانکراتیت مزمن می تواند توسط دویست گرم الکل سخت چندین بار در هفته ایجاد شود. سیگار عامل پانکراتیت نه چندان حاد که مزمن است. اگر فردی مشروب بنوشد و سیگار بکشد، این دو عادت یکدیگر را تقویت می کنند. لوزالمعده همچنین از عفونت ها، رژیم غذایی ناسالم، سطوح بالای قند و کلسترول و برخی داروها رنج می برد.

در ادامه بخوانید...

راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی

در

سفر یائسگی من مدت کوتاهی پس از تولد فرزند دومم آغاز شد. 38 ساله بودم و برای اولین بار خودم را در تلاش برای کاهش وزن می دیدم. من پس از تولد فرزند اولم در سن 36 سالگی هیچ مشکلی برای کاهش وزن نداشتم، اما پس از مدت کوتاهی، بدنم شروع به تغییر کرده بود.
در آن زمان، من به خوبی تغذیه می کردم و به شکل معقول و منطقی فعال بودم. مادر دو فرزند پسر بودن فرصت زیادی برای ورزش و فعالیت باقی نمی گذاشت.وعده های غذایی باید به سرعت آماده می شدند و این به این معنی بود که مقدار زیادی غلات پردازش شده برای صبحانه، ساندویچ برای ناهارو پاستا در شام مصرف می شد. غلات فرآوری شده شامل دانه های کینوآ با شیر سویا، نان قهوه ای برای ناهارو پاستا برای شام.

طبق راهنماییها من 6تا11 عدد نان، برنج و پاستا با تعداد کمی از میوه ها و سبزیجات را مصرف می کردم( ساندویچ ، سس ماکارونی و پاستا).  از دستورالعمل ها پیروی می کردم اما می دانستم که یک چیزی اشتباه است. دائم خسته، تحریک پذیر و عصبی بودم و زود از کوره در می رفتم. مهم نبود که چقدر خوابیده بودم، باز هم خواب بیشتری میخواستم. هر روز بزرگتر و بزرگتر می شدم و خودم هر گونه خطری را انکار می کردم. سایز کمرم همواره در حال گسترش بود.(سیارک)
سپس  چیزی که زندگیم را برای همیشه تغییر داد خواندم. زمانی که سطح استروژن یک زن کاهش می یابد، تحمل او برای کربوهیدارت زیاد می شود. این به این دلیل است که کاهش سطح استروژن منجر به مقاومت انسولین و اختلال تحمل کربوهیدارت می شود. بنابراین کاهش حساسیت به انسولین به این معنی است که شما احتمال بیشتری برای داشتن اضافه وزن دارید، به ویژگی در مناطقی که شما قبل از یائسگی هرگز مشکلی با آن نداشته اید، با نام مستعار چربی شکم!. یکی از ساده ترین راه ها برای مدیریت کاهش حساسیت به انسولین و اجتناب از افزایش وزن این است که به ارزیابی مجدد تحمل کربوهیدراتهای خود پرداخته و برنامه غذایی را با آن تنظیم کنید.

 

1. تمام کربوهیدراتها مثل هم نیستند
انتخاب سایر منابع کربوهیدارت مانند میوه های تازه و سبزیجات به حفظ سلامتی روده کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در زنان مسن است و فیبر موجود در سبزیجات کمک زیادی به حل مشکل یبوست می کند.

2. مبارزه با خستگی
کربوهیدراتهای فرآوری شده تمایل زیادی به افزایش سطح قند خون دارند، که نهایتآ سریع تر هم پایین می آیند، و باعث خستگی، خشکی و بی حالی شما می شود.

3. کربوهیدارتها را "آهسته تر" بخورید .
همانطور که ما رشد می کنیم، بدن ما نیاز کمتری به کالری برای حفظ ثباتش دارد. حالا زمانی که من مشغول غذا خوردن می شود مقدار کمتری می خورم و در نتیجه برخی وعده های غذایی را به بعد موکول می کنم.این کار باعث ذخیره شدن زمان شده و اجازه می دهد که ناهار در ادامه ی روز مصرف شود.(سیارک)

4. سهولت عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در نتیجه یائسگی ایجاد می شود. غذاهای خاص حاوی فیتو استروژن، که دارای ترکیبات استروژنی هستند، تعادل هورموی را تنظیم و بازگردانی می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیتو استروژن به حداقل رساندن گر گرفتگی و سایر نشانه های یائسگی کمک می کند. چنین غذاهایی از جمله دانه های افتابگردن، تخم کتان، دانه کنجد، تحمه کدو، کرفس،لوبیا سبز و ریواس هستند.

5. بدانید که خوردن آن مافین باعث شادی شما نیست.
ما اغلب غذاها را در لحظات شادی که داریم بیشتر استفاده می کنیم.به شما پیشنهاد نمی کنم که چنین رفتاری را برای همیشه کنار بگذارید.اما آگاه باشید که اگر به دنبال برداشتن یک کیک شکلاتی یا یک مافین هستید، بعد از دو ساعت که قند خودن افت کرد حال بدی خواهید داشت.

6. ذخیره پول
هیچ چیز به این اندازه که ببینم افرادقبل از اقدام به خرید میوه و سبزیجات شکایت از هزینه می کنند چشم مرا خیره نمی کند.دلاربرای دلار، اگر شما مقدار غذای فرآوری شده را کاهش دهید و خرید میوه و سبزی بیشتر را افزایش دهید، می توانم به شما اطمینان دهم که هزینه شما در پایان هفته بیشتر نشده بلکه پول بیشتری هم پس انداز کرده اید.

7. کاهش نفخ معده
کربوهیدراتهای فرآوری شده اغلب دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، که باعث افزایش نفخ معده و افزایش مشکلات معده در هنگام مصرف این فراورده های بسته بندی می شوند. خوردن سبزیجات سبزرنگ به کاهش نفخ کمک می کند. اگر قبلآ از رژیم کم فیبر استفاده می کردید آماده باشید و به
میزان قابل توجهی مصرف فیبر خود را افزایش دهید، در ابتدا ممکن است کمی نفخ را تجربه کنید. اول بدن شما به تنظیمات می پردازد، بعد از مدتی استفاده ، شما نفخ و درد شکم کمتری را احساس می کنید.

8. حقایق بیشتری در مورد نفخ
کربوهیدارتهای فرآوری شده اغلب منبع سدیم زیادی هستند که منجر به احتباس آب و نفخ می شود، با این وجود، پتاسیم،ضد تعادل سدیم و دارای اثر مدر است. بنابراین با خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند پرتقال، موز، انبه،کیوی، توت فرنگی، اسفناج، و چغندر پخته شده، میتوانید نفخ را به طور طبیعی کاهش دهید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی سرکه سیب و پاپایا

در

مواد لازم
• پاپایا- نوعی میوه استوایی
• سه قاشق غذا خوری سرکه سیب
• سه عدد فلفل سیاه خورد شده


طرز تهیه
1. پاپایا را به صورت مکعبی خورد کنید.
2. پاپایا را در داخل مخلوط کن بریزید.
3. سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را اضافه کنید.
4. سه عدد فلفل سیاه خرد شده را اضافه کنید.
5. آن را چرخ کنید.
6. قبل از نوشیدن، برگ نعناع و تکه های یخ را اضافه کنید.
فواید
• سرکه سیب، با کاهش کلسترول خون، ایمنی بدن را افزایش می دهد. انسولین را تنظیم، خاصیت ضد التهابی داشته نوسان فشار خون را کنترل و وزن را کاهش می دهد.
• پاپایا منبعی سرشار از ویتامین، مواد معدنی بویژه گیاه پاپائین و آنزیم های گوارشی است. به مقابله با یبوست کمک کرده و سیستم قلبی عروقی را قوی تر و به مبارزه با سرطان روده بزرگ کمک می کند.
• فلفل سیاه باعث بهبود هضم غذا شده و منبع خوبی از ویتامین E است.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد.
بدن خود را از درون با 15 نوشیدنی سم زدای خوشمزه زیر پاکسازی نمایید.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی برای دیابتی ها

در

اگر شما یا فردی نزدیک به شما اخیراً مبتلا به دیابت یا پیش دیابت شده است، احتمالاً سوالات زیادی درباره ی رژیم غذایی دارید. ممکن است اشتباهاً فکر کنید که باید همه ی قند رژیم غذایی خود را حذف کنید اما قبل از اینکه تصمیم عجولانه ای بگیرید، بگذارید نگاهی به دستورالعمل های غذایی مخصوص افراد دیابتی یا پیش دیابتی بیندازیم.

اول از همه اینکه چیزی به اسم رژیم دیابتی نداریم. غذایی وجود ندارد که برای بیشتر مردم غیر مجاز باشد. روز هایی که دیابتی ها باید از قند دوری می کردند به سر آمده است و حالا مساله ی مهم خوردن غذاهایی است که سطح قند خون شما را ثابت نگه دارند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های ناشی از دیابت را کاهش دهد. مهم تر از همه روی تعادل تمرکز کنید و سبزیجات و میوه های فراوان بخورید و مصرف کربوهیدرات خود را زیر نظر داشته باشید.(سیارک

این بدین معنی نیست که هر چیز که دلتان بخواهد بخورید و باز هم سالم بمانید. برخی غذا ها و نحوه تهیه آن ها به شما کمک می کند تا علائم دیابت را تحت کنترل درآورید و احتمال بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، برخی سرطان ها و سایر بیماری های تحت تاثیر دیابت را کاهش دهید.

اگر اضافه وزن دارید و چاق هستید، کاهش حتی 5 تا 10 درصدی وزن به شما کمک می کند تا قند خون خود را بهتر کنترل کنید. اگر پیش دیابت دارید، کم کردن وزن به همراه رژیم غذایی مناسب می تواند باعث پیشگیری از دیابت شود.

فعالیت فیزیکی منظم نیز برای کنترل دیابت بسیار مهم است. کارشناسان فعالیت روزانه با شدت متوسط را به مدت 30 تا 60 دقیقه در حداقل 5 روز در هفته توصیه می کنند. اگر می خواهید وزن کم کنید این زمان را به 60 الی 90 دقیقه افزایش دهید.

مهم ترین چیز در رژیم دیابتی، کنترل کردن کربوهیدرات هاست. با توجه به دستورالعمل های مرکز دیابت Joslin، مجموع کربوهیدرات مصرفی شما در هر روز باید حداقل 130 گرم باشد، یعنی 40 تا 45 درصد کالری مصرفی هر روز شما را تامین کند. اگر برای هپاتیت خود به طور مرتب دارو یا انسولین مصرف می کنید، بهتر است توزیع کربوهیدرات در وعده های غذایی ثابت باشد.

این یعنی شما هنوز باید مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کنید که شامل قند هم می شود، اما نیاز است که در مورد انتخاب غذاهایی با شاخص قند خون کمتر اطلاعات بیشتری کسب کنید. شاخص قند خون معیاری است از اینکه غذاهای حاوی کربوهیدرات با چه سرعتی قند خون را بالا می برند. غذاهایی که شاخص قند خون کمتری دارند، قند خون شما را آهسته تر بالا برده و کمک می کنند تا بدن شما مدت بیشتری با ثبات باقی بماند.

این غذاها کدامند؟ در درجه اول سبزیجات و میوه ها و حبوبات یا دانه های نیمه یا کامل فرآوری شده. کربوهیدرات هایی که شاخص قند خون بالایی دارند و بهتر است از آن ها پرهیز کنید شامل غذا های فرآوری شده و دانه های تصفیه شده-مانند برنج سفید، پاستای معمولی، نان سفید و غلات کم فیبر شیرین- همچنین باید از غذا هایی که شکر زیادی دارند خودداری کنید- نوشابه، چای یا قهوه شیرین شده، آبمیوه های شیرین، میوه های خشک، دسر و شکلات. برخی سبزیجات نشاسته دار مانند سیب زمینی و ذرت نیز شاخص قند خون بالایی دارند.

هر چه غذایی فیبر بیشتری داشته باشد، قند خون شما نیز با سرعت کمتری بالا می آید. به همین علت، مصرف زیاد غذا های فرآوری نشده با فیبر زیاد، مانند سبزیجات، میوه ها، دانه ها، آجیل و حبوبات مهم است.

اگر دیابت یا پیش دیابت دارید، باید نوع چربی مصرفی خود را به دقت کنترل کنید. سعی کنید میزان کل چربی مصرفی خود را به کمتر از 35% کالری مصرفی خود برسانید. اما مهم تر از آن باید به نوع چربی هایی که مصرف می کنید دقت داشته باشید.

چربی های اشباع نشده (monounsaturated و polyunsaturated) مانند روغن زیتون و کانولا، آجیل ها، دانه ها، آووکادو و ماهی مخصوصاً ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا و تن را در نظر داشته باشید. از غذاهایی که چربی اشباع زیادی دارند مانند گوشت گاو، خوک، گوسفند، لبنیات پرچرب (مانند شیر کامل، پنیر و ماست پرچرب) پرهیز کنید. همچنین از اسید های چرب ترانس نیز که در برخی تنقلات بسته بندی شده مانند غذاهای پخته شده بسته بندی، فست فود و بعضی مارگارین ها وجود دارد پرهیز کنید.(سیارک

20 تا 30 درصد از کالری روزانه ی شما باید از مواد پروتئینی تامین شود اما باید از منابعی استفاده کنید که چربی زیادی نداشته باشند. منابع گیاهی مانند آجیل ها، دانه ها، حبوبات و توفو بسیار مناسبند اما از موادی مانند ماهی، مرغ پوست کنده، گوشت لخم و لبنیات کم چرب یا بدون چربی نیز می توانید استفاده کنید. اگر علاوه بر دیابت به بیماری کلیوی نیز دچار هستید، با پزشک متخصص خود درباره ی مقدار مجاز پروتئین مصرفی مشورت نمایید.

اگر هوس خوردنی شیرین کردید، ماست کم چربی یا بدون چربی با اسانس دسر مانند شکلات یا پای لیمو عمانی را امتحان کنید. اگر هم دلتان فقط شکلات می خواهد می توانید تکه ای یک اونسی از شکلات تلخ Dove با GL (بار گلایسمی-Glycemic Load) برابر 4 یا یک اونس اسمارتیز M & M (حدوداً 25 دانه) با GL برابر 5 میل کنید.

یک متخصص تغذیه می تواند برای تیم مراقبت از دیابت شما بسیار ارزشمند باشد. از پزشک خود درباره ی برنامه ی تغذیه خود بپرسید. همچنین منابع و اپلیکیشن های آنلاین زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تغذیه سالمی داشته باشید و کربوهیدرات مصرفی خود را محاسبه نمایید.

اگر قصد پذیرایی از مهمان دیابتی برای تعطیلات دارید، اینجا را کلیک کنید.

بار گلایسمی: هر چه کمتر، بهتر!

 در درجه اول باید غذاهایی را مصرف کنید که بار گلایسمی کم (GL برابر 10 یا کمتر) یا متوسطی (GL=11-19) دارند.

نکته: بار گلایسمی، شاخص قند خون را به یک وعده غذایی استاندارد تعمیم می دهد. غذاهای دریایی، مرغ و گوشت بار گلایسمی ندارند زیرا فاقد کربوهیدرات می باشند.

ماده غذایی

مقدار مصرفی

GL

کلم بروکلی

0.5 فنجان

0

گل کلم

1 فنجان

0

لوبیا سبز (خام)

1 فنجان

0

اسفناج

1 فنجان

0

بادام درختی

1/3 فنجان (1.5 اونس)

0

بادام زمینی

1/3 فنجان (1.5 اونس)

1

آلو

1 عدد متوسط1 عدد متوسط

2

نوتلا

2 قاشق غذا خوری

2

هویج

1 عدد بزرگ

3

گیلاس

حدود 16 عدد (4 اونس)

3

بادام هندی

¼ فنجان (1 اونس)

3

نخود یخ زده

½ فنجان

3

گلابی

1 عدد کوچک

4

آجیل مخلوط، تفت داده شده

1/3 فنجان (1.5 اونس)

4

شیر کم چرب (skim milk)

1 فنجان (8 اونس)

4

شیر سویا

1 فنجان (8 اونس)

4

توت فرنگی

1 فنجان

4

آب گوجه فرنگی

6 اونس

4

عدس

1 فنجان

5

پرتقال

1 عدد کوچک

5

هلو

1 عدد کوچک

5

سیب

1 عدد کوچک

6

پلت گندم

2 عدد (6 اینچ)

6

ماست ساده

1 فنجان

6

بستنی (معمولی)

½ فنجان

6

لوبیای چشم بلبلی سفید

1 فنجان

7

لوبیای لیما

1 فنجان

7

انگور

1 فنجان

7

طالبی

1 فنجان

8

پاپ کورن

2 فنجان

8

آب سیب

6 اونس

8

بیسکوییت گراهام

2 عدد

8

نان سیاه کامل

2 برش

10

جو دو سر

1 اونس (1 فنجان آماده شده)

10

نان ذرت

2 عدد (6 اینچ)

11

کیک فرشته (Angel food)

1 برش (28 گرم)

11

شیر شکلاتی (کم چرب)

1 فنجان (8 اونس)

12

بیسکوییت خرد شده Wheat Thin

4 عدد

12

پاستای کامل یا با یروتئین زیاد

1 فنجان

12-13

سبوس

3/4 فنجان

13

Cheerios

1 فنجان (1 اونس)

13

نان کامل

2 برش

14

آب پرتقال

1 فنجان

14

کوینولا

2/3 فنجان (پخته شده)

16

برنج سفید دانه بلند

2/3 فنجان (پخته شده)

16

اسپاگتی کامل جوشانده شده

1 فنجان

16

اسپاگتی سفید، 5-15 دقیقه جوشانده شده

1 فنجان

17-18

سیب زمینی شیرین

1 عدد متوسط

17

خامه گندم، معمولی

1 فنجان (آماده شده)

17

برنج قهوه ای

2/3 فنجان(پخته شده)

18

کوکتل میوه، بدون آب

1 فنجان

20

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

در مورد دیابت بیشتر بدانید

در

دیابت چیست؟
سه نوع دیابت اصلی وجود دارد:


• دیابت نوع 1 بدن شما انسولین درست نمی کند. این یک مشکل است زیرا شما برای گرفتن مواد قندی (گلوکز) از غذاهایی که می خورید و تبدیل آن به انرژی برای بدنتان، به انسولین نیاز دارید. شما هر روز برای زنده ماندن باید انسولین مصرف کنید.(سیارک
• دیابت نوع 2 بدن شما انسولین را بخوبی تولید یا استفاده نمی کند. شما ممکن است نیاز به مصرف قرص ها یا انسولین داشته باشید تا یه کنترل دیابت تان کمک کند. نوع 2 رایج ترین نوع دیابت است.
• دیابت حاملگی (jest-TAY-shun-al) برخی از زنان هنگام حاملگی این نوع از دیابت را می گیرند. بیشتر اوقات، بعد از به دنیا آمدن بچه، از بین می رود. اما اگر از بین هم برود، این زنان و بچه هایشان احتمال بیشتری برای گرفتن دیابت در آینده دارند.

شما مهمترین عضو تیم مراقبت از سلامتی خودتان هستید. (سیارک
شما کسی هستید که روز به روز دیابت خودتان را کنترل می کنید. در مورد اینکه چگونه می توانید بهترین مراقبت را برای سالم ماندن از دیابت انجام دهید با پزشک خود صحبت کنید. برخی از افرادی که به شما می توانند کمک کنند شامل:
• دندانپزشک
• پزشک دیابت
• مربی دیابت
• متخصص تغذیه
• پزشک چشم
• پزشک پا
• دوستان و خانواده
• مشاور بهداشت روانی
• پرستار
• پرستار متخصص
• داروساز
• مددکار اجتماعی
چگونه در مورد دیابت بیشتر یاد بگیریم.
• در کلاس هایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی با دیابت شرکت کنید. برای پیدا کردن یک کلاس، تیم مراقبت از سلامت، بیمارستان یا درمانگاه بهداشتی منطقه خود را بررسی کنید. همچنین می توانید بصورت آنلاین جستجو کنید.
• به یک گروه پشتیبان بپیوندید بصورت شخصی یا آنلاین تا حمایت همکاران را برای مدیریت دیابت بدست آورید.
• بصورت آنلاین در مورد دیابت بخوانید. 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه چیزی سبب مقاومت به انسولین در بدن می شود

در

اگرچه علل دقیق مقاومت به انسولین کاملا درک نشده است، دانشمندان تصور می کنند که دلیل عمده مقاومت به انسولین به اضافه وزن و عدم فعالیت بدنی برمی گردد.


اضافه وزن
برخی از متخصصین باور دارند که چاقی، بخصوص چربی اضافی اطراف کمر، دلیل اصلی مقاومت به انسولین است. دانشمندان تصور می کنند که وظیفه ی بافت چربی تنها ذخیره انرژی است. با این حال، مطالعات نشان داده است که چربی شکم هورمون ها و مواد دیگری تولید می کند که می تواند سبب مشکلات سلامتی نظیر مقاومت به انسولین، فشار خون بالا، کلسترول نامتعادل، و بیماری قلبی- عروقی (CVD) شود.
چربی شکم نقش موثری در توسعه التهاب مزمن، و یا طولانی مدت، در بدن دارد. التهاب مزمن می تواند در طول زمان، و بدون هر گونه علائم یا نشانه ای به بدن آسیب بزند. دانشمندان دریافته اند که فعل و انفعالات پیچیده در بافت چربی، سلول های ایمنی را به این ناحیه آورده، باعث التهاب مزمن سطح- پایین می شود. این التهاب می تواند به توسعه مقاومت به انسولین، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی- عروقی کمک کمک کند. مطالعات نشان می دهد که از دست دادن وزن می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد و در پیشگیری یا تاخیر دیابت نوع 2 نقش داشته باشد.
عدم فعالیت بدنی
بسیاری از مطالعات نشان داده اند که عدم فعالیت بدنی با مقاومت به انسولین همراه است، و اغلب منجر به دیابت نوع 2 می شود. در بدن، عضلات گلوکز بیشتری نسبت به بافت های دیگر استفاده می کنند. به طور معمول، عضلات فعال گلوکز ذخیره شده خود را برای تولید انرژی می سوزاند و دوباره ذخایر خود را با گلوکز گرفته شده از جریان خون پر می کنند، و سطح گلوکز خون را در حالت تعادل حفظ می کنند.
مطالعات نشان می دهد که پس از ورزش، عضلات به انسولین حساس تر شده، یعنی عکس مقاومت به انسولین عمل کرده و سطح گلوکز خون را کاهش می دهند. ورزش همچنین به عضلات کمک می کند تا گلوکز بیشتری را بدون نیاز به انسولین جذب کنند. هر چه عضلات بدن بیشتر باشد، می تواند گلوکز بیشتری بسوزاند تا سطح گلوکز خون را کنترل کند.
سایر علل
سایر علل مقاومت به انسولین ممکن است شامل قومیت ، بیماری های خاص ، هورمون ، استفاده از استروئید. برخی از داروها ، سن بالا ، مشکلات خواب، به خصوص آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) ، و سیگار کشیدن، باشند.

آیا خواب مهم است؟بله. مطالعات نشان می­دهد که مشکلات خواب، به خصوص آپنه خواب، می­تواند خطر ابتلا به چاقی، مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 را افزایش دهد. کارکنان شیفت شب نیز ممکن است در معرض خطر این مشکلات باشند. آپنه خواب یک اختلال شایع است که در آن تنفس یک فرد در طول خواب قطع می­شود. افراد اغلب ممکن است هنگامیکه تنفس شان قطع یا کم ­می­شود از خواب عمیق به خواب سبک ­بروند. که این منجر به کیفیت خواب نامطلوبی می­شود که باعث مشکل خواب آلودگی، و یا خستگی بیش از حد، در طول روز می­شود.بسیاری از مردم از علائم خود آگاه نیستند و تشخیص داده نمی­شوند. افرادی که فکر می­کنند ممکن است مشکلات خواب داشته باشند باید با پزشک خود صحبت کنند.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷I would like to consider the chance of saying thanks to you for the praoissefnol suggestions I have continually enjoyed viewing your site. We are looking forward to the commencement of my school research and the general planning would never have been complete without browsing your site. If I may be of any assistance to others, I might be delighted to help through what I have gained from here.

در ادامه بخوانید...