روش بهبود پوسچر


(سیارک) ارتباط قوی بین پوسچر صحیح و سلامتی وجود دارد. هر سال ساعات تولیدی بسیاری به علت درد و بیماری مربوط به موضوعات ناشی از پوسچر به هدر می‌رود. نشان داده شده است که بهبود پوسچر سطح دوپامین و تستوسترون تولید شده توسط مغز را افزایش می‌دهد و تحقیقات نشان داده است که اصلاح کیفوز پوسچرال در بیماران مبتلا به ADHD می‌تواند منجر به کاهش علائم ADHD شود. تحقیقات نشان داده‌اند که هنگامی که افراد با پوسچر مناسب کار می‌کنند، عملکرد از نظر حدت ذهنی، عزت‌نفس و کارایی فیزیولوژیکی بهبود می‌یابد. بنابراین، ارائه بینش و مکانیسم بهبود پوسچر هدف مناسبی برای هر فرد خواهد بود؛ زیرا عملکرد ذهنی و سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

متأسفانه تقاضا برای محیط کار مدرن، منجر به پوسچر ضعیف برای بسیاری از افراد شده است. چه ناشی از وضعیت نادرست مزمن و ایستای بدن در محل کار و حرکت محدود در محل کار باشد و چه حرکت تکراری ناشی از نیاز شغلی باشد، محیط کاری مدرن موجب پوسچر نامناسب برای میلیون‌ها نفر شده است که تأثیر منفی روی سلامتی آن‌ها گذاشته است.

در سیارک بخوانیم: کیفوز سینه 

این پوسچر نامناسب در حال افزایش است و با استفاده بیشتر از دستگاه‌هایی مثل دستگاه‌های هوشمند، در همه جنبه‌های زندگی در حال تشدید شدن است. علیرغم محدوده گسترده اطلاعات ارائه شده توسط این دستگاه‌های الکترونیکی، هنوز بینش اصلاحی به سمت بهبود سلامتی کاربر از طریق برنامه مؤثر بهبود شرایط از قبیل یاد دادن چیزهای جدید به کاربر در مورد خود آن‌ها و عادات جدید ارائه نشده است.
هر فرد دارای 4 تا 8 موقعیت است که بخش عمده‌ای از زمان کار خود را در آن‌ها سپری می‌کند. هر کدام فرصتی برای ایجاد بهینه‌ترین موقعیت برای عملکرد فیزیکی و ذهنی ارائه می‌کند. آن‌ها وضعیت‌های پوسچرال بهینه (OPP) هستند که به‌وسیله آناتومی فردی هر کس و کار خاص انجام شده توسط آن شخص (چه شغلی و چه سرگرمی) تعیین می‌شود. بیشتر افراد دارای حداقل 5 وضعیت فیزیکی هستند که 80% وقت خود را در آن‌ها سپری می‌کنند؛ مثل وارد کردن داده‌های کامپیوتری، رانندگی و راه رفتن. در نتیجه، اگر این وضعیت‌ها نادرست باشند، می‌توانند تأثیر منفی روی سلامت کلی و عملکرد ذهنی شخص داشته باشند. متأسفانه حتی وقتی که شخص در مورد OPP خود آگاهی دارد؛ به علت نبود بینش، درک و حس عضلانی عصبی از این‌که پوسچر مناسب چیست، تغییر رفتار پوسچرال برای فرد مشکل است. بنابراین، نیاز به آموزش، مناسب‌سازی و یادگیری یک فرد برای رفع عادت نامناسب به‌منظور حفظ OPP مختلف خود از طریق تمرین تدریجی، برنامه‌های آموزشی حرکتی قدرتی وجود دارد که منجر به بینش از سوی کاربر نسبت به سیستم عضلانی عصبی و عادات مناسب خود می‌شود.
در حال حاضر، افراد زیادی در مورد پوسچر بد بدن خود به‌وسیله نشانه‌های درد یا ناراحتی که از آن رنج می‌بردند، آگاه هستند. اما این افراد فاقد بینش لازم در مورد چگونگی اصلاح پوسچر خود هستند؛ زیرا آن‌ها OPP را نمی‌شناسند، نمی‌دانند که چگونه OPP خود را حفظ کنند و یا حتی وقتی که در OPP خود نیستند، از آن آگاه نیستند.
بنابراین، نیاز به وجود دستگاه، سیستم و روشی است که بتواند OPP فرد را تشخیص دهد، به فرد یاد دهد که OPP را حفظ کند و بر پوسچر فرد نظارت کند تا او را در زمان واقعی در پوسچر مناسب قرار دهد و زمانی که به‌خوبی به OPP خود را رعایت نمی‌کند، به او هشدار دهد. ترجیحاً، دستگاه، سیستم و روش جدید:

1- OPP فرد را شناسایی خواهد کرد؛

2- دارای بینش و سنجش بودن و خارج شدن از OPP خواهد بود؛

3- فرد را تشویق خواهد که به OPP خود رعایت کند؛ 4- رفتار پوسچرال فرد را نظارت خواهد کرد.

5- برنامه‌های مناسب‌سازی حرکات کششی و قدرتی را بر اساس رفتار پوسچر ثبت شده افراد، ارائه خواهد کرد.

شکل خلاصه سیستم بهبود پوسچر ممکن است شامل یک دستگاه سنسور، یک برنامه نرم افزار بهبود پوسچر که از یک سیستم رابط بهبود پوسچر تشکیل شده است و یک یا چند دستگاه هوشمند کاربر باشد. دستگاه سنسور ممکن است برای تماس فیزیکی با کاربر ساخته شده باشد. دستگاه سنسور به برنامه نرم‌افزاری بهبود پوسچر متصل است. دستگاه سنسور از یک یا چند سنسور تشکیل شده است که هنگامی که تماس فیزیکی با کاربر دارند، بر وضعیت فیزیکی کاربر و یک یا چند حرکت او نظارت می‌کند. برنامه نرم‌افزاری بهبود پوسچر ممکن است برای کار روی یک یا چند دستگاه هوشمند کاربر ساخته شود. رابط سیستم بهبود پوسچر می‌تواند روی یک یا چند دستگاه هوشمند برای کاربر نمایش داده شود. ممکن است برنامه نرم‌افزاری برای جمع‌آوری داده در مورد کاربر ساخته شده باشد. سیستم بهبود پوسچر بر تطابق کاربر با حداقل یک یا چند وضعیت بهینه پوسچرال نظارت می‌کند. سیستم بهبود پوسچر تطابق کاربران را روی رابط سیستم بهبود پوسچر نمایش می‌دهد. سیستم بهبود پوسچرال یک یا چند عدم تطابق را تشخیص و به کاربر هشدار می‌دهد؛ به شکلی که به کاربر یادآوری می‌شود که حداقل یک یا چند وضعیت بهینه پوسچرال را حفظ کند. این مقاله ادامه دارد..........(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید