علت احساس یخ زدگی در پا ها چیست و آیا احساس سرما در پا خطرناک است

8e98cd7c-a52e-45d4-9d21-620607772fc0.jpg

احساس سرما در پا

 

هر از گاهی ، هر کس می تواند سرما را در پاها احساس کند. اما افرادی هستند که حتی در گرمای 30 درجه،  احساس یخ زدگی پا  را دائما دارند.چرا پاهای من دائما یخ است  و آیا احساس دائمی سرما در پا ها خطرناک است؟   احساس سرما در بدن نشانه چیست

علت احساس یخ زدگی در پاها

 

کاهش دمای هوا

علت احساس سرما در پاها

هنگامی که فرد یخ می زند ، پاهای او ، به طور معمول ، نیز سرد می شوند. این یک واکنش طبیعی بدن به کاهش دمای هوا است. توضیح اینکه چرا این اتفاق می افتد بسیار آسان است. در احساس سرما در پا ، رگ های خونی در اندام فوقانی و تحتانی اسپاسمودیک هستند ، بنابراین ، گردش خون از طریق آنها کاهش می یابد و در این قسمت های بدن فرد احساس سرما در پا می کند. چرا در احساس سرما در پا در اندامها جریان خون مختل می شود؟ توضیحی نیز در این باره وجود دارد. طبیعت به طرز شگفت انگیزی از حفظ خود انسان مراقبت می کرد. تمام اندام های حیاتی در مرکز بدن قرار دارند. یعنی گردش خون کافی در این منطقه همیشه باید حفظ شود ، حتی اگر سرما باشد. و حفظ گرما در قسمت مرکزی بدن به دلیل خروج خون از دورتر و نه چندان مهم ، از دیدگاه حفظ نشاط ، بازوها و پاها اتفاق می افتد.
 
اگر فرد برای مدت طولانی در سرما بماند و گردش خون در اندام برای مدت طولانی مختل شود ، این می تواند باعث سیانوز پاها و بازوها شود. به دلیل کمبود اکسیژن در بافت ها رخ می دهد. اگر این علائم موقتی باشد و بعد از گرم شدن بدن از بین برود ، نمی توانید نگران باشید. در غیر این صورت ، بدون مشورت با پزشک نمی توانید انجام دهید.
 

 

استرس و اضطراب شدید

در برخی افراد ، پاها و بازوها به دلیل استرس یا اضطراب سرد می شوند. واقعیت این است که تحت استرس ، عجله آدرنالین در بدن رخ می دهد. از آنجا که در بدن پخش می شود ، رگ های خونی محیطی اسپاسم هستند و از این طریق جریان خون به اندام ها کاهش می یابد. این نوع واکنش به بدن اجازه می دهد تا انرژی را جمع کند و برای دفاع از خود آماده شود. دنیای مدرن پر از استرس است و هرچه فرد طولانی تر استرس بماند ، دیگر پاهای او سرد می ماند. کاهش استرس و اضطراب به کاهش استرس و کاهش اثرات ناخوشایند کمک می کند.
 

 

گردش خون مختل

بیشتر اوقات علت احساس سرما در پا و دست ها نقض گردش خون است که به دلایل مختلف می تواند ایجاد شود. یک سبک زندگی بی تحرک و کار بی تحرک به مرور زمان منجر به اختلالات گردش خون در اندام تحتانی می شود. پیش بینی عواقب دشوار نیست: تقریباً همیشه پاها سرد می شوند. بیشتر افراد سیگاری سرانجام با رگ های خونی مشکل دارند ، جریان خون در اندام مختل می شود. و این همچنین توضیح می دهد که چرا افراد سیگاری دائماً یخ می زنند. یکی دیگر از دلایل عمده پاهای مداوم سرد ، کلسترول بالا است که بر سرعت جریان خون در رگها تأثیر می گذارد. اگر بدن کلسترول زیادی داشته باشد ، پلاک هایی روی دیواره شریان ها تشکیل می شود که باعث کاهش توان رگ های خونی می شود. این منجر به اختلال در جریان خون در پاها و در نتیجه کاهش درجه حرارت آنها می شود. افراد مبتلا به بیماری های قلبی اغلب از احساس سرما در پا دائمی در پاهای خود شکایت می کنند. اگر قلب ضعیف شده و قادر به پمپاژ خون با قدرت لازم نباشد ، احساس سرما در پاها کاملاً ممکن است. بنابراین ، اگر فردی اغلب و به شدت اندام تحتانی خود را منجمد می کند ، باید معاینه کنید و با یک متخصص قلب مشورت کنید . اگر علت انجماد پاها بیماری عروقی است ، علاوه بر احساس احساس سرما در پا ، بیمار ممکن است علائم زیر را داشته باشد: پوستهای بسیار سفید یا مایل به آبی روی انگشتان یا انگشتان پا. سوزن سوزن شدن ، بی حسی اندام. پوست چسبناک و سرد.
 

 

کم خونی

کم خونی ، که به آنمی نیز معروف است ، شرایطی است که در آن تعداد کمی از گلبول های قرمز (گلبول های قرمز) در بدن انسان تولید می شود و در نتیجه ، کاهش هموگلوبین است. این مشکل می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله کمبود آهن ، ویتامین B12 یا اسیدفولیک ایجاد شود . کم خونی نیز اغلب در افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه تشخیص داده می شود. و این مشخصه است ، در صورت کم خونی ، افراد اغلب حتی در گرما در پاهای خود یخ می زنند. اگر علت سردی پاها عدم وجود هموگلوبین است ، پس علاوه بر این علامت ، ممکن است بیمار دارای رنگ پریدگی ناسالم پوست ، نقض ریتم قلب و همچنین افزایش خستگی باشد. بعد از بهبود آزمایش خون ، احساس سرما در پا در اندام تحتانی مانند سایر علائم کم خونی باید ناپدید شود.
 

 

دیابت

افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر اختلالات گردش خون هستند. به همین دلیل است که بسیاری از آنها دست و پا دارند که دائما سرد هستند. پرش های مکرر در سطح قند می تواند منجر به اسپاسم شریان ها و ضعف خون رسانی به بافت ها شود و این باعث یخ زدن پاها می شود. غالباً در مقابل زمینه دیابت ، نوروپاتی محیطی دیابتی ایجاد می شود - یکی از اشکال آسیب سلول های عصبی. در این حالت ، پاها نیز همیشه منجمد می شوند ، بلکه سوزن سوزن شدن ، بی حسی و گاهی اوقات به شدت سوزش (این علائم اغلب در شب ظاهر می شود). همچنین در بیماران دیابتی ، نفروپاتی دیابتی اغلب به عنوان یک عارضه ایجاد می شود که یکی از علائم آن دائماً سرد بودن پاها است. اگر بیمار نه تنها مدام یخ بزند ، می توانید به یک بیماری شک کنید ، بلکه از حالت تهوع ، خارش ، کاهش اشتها ، تنفس ناهموار و همچنین تورم در صورت ، بازوها و پاها نیز شکایت دارد.
 

 

سلولهای عصبی مختل شده

آسیب رساندن به سلولهای عصبی می تواند باعث سردی دائمی پاها شود. این بیماری می تواند در نتیجه تروما ، سرمازدگی یا عوارض بیماری زمینه ای ایجاد شود. نوروپاتی محیطی می تواند در برابر پس زمینه بیماری کلیوی یا کبد ایجاد شود ، نتیجه یک بیماری عفونی یا ژنتیکی است. اگر علت احساس سرما در پا نوروپاتی باشد ، علاوه بر احساس سرما در پا ، بیمار احساس سوزن شدن و بی حسی اندامهای تحتانی نیز می کند.
 

 

کم کاری تیروئید

دلیل احساس سرما

هیپوترمیوز نوعی بیماری است که در آن غده تیروئید هورمون کافی تولید نمی کند و در نتیجه بر متابولیسم کلی تأثیر می گذارد. این به نوبه خود ، تأثیر خود را بر گردش خون ، ضربان قلب و دمای بدن می گذارد. بنابراین ، پاهای مداوم سرد می تواند به عنوان یکی از علائم هشدار دهنده در نظر گرفته شود که نشان دهنده مشکلات غده تیروئید است. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید ، به طور معمول ، نه تنها به سرما بسیار حساس هستند بلکه سریع خسته می شوند ، اغلب دچار مشکلات حافظه می شوند ، موهای بسیار نازک ، پوست خشک و وزن اضافی دارند. بسیاری از بیماران با فعالیت نامناسب تیروئید از یبوست شکایت دارند و چرخه قاعدگی در خانمهای مبتلا به این بیماری مختل می شود.
 

 

بی اشتهایی

 یخ زدگی پا

بی اشتهایی یک اتفاق بسیار شایع در بین افرادی است که به شدت رژیم های کم کالری را رعایت می کنند ، در نتیجه وزن بدن آنها به طور قابل توجهی پایین تر از هنجارهای تعریف شده توسط WHO است. یکی از علائم بی اشتهایی علاوه بر کمبود وزن بدن ، احساس سرما در پا نیز خوانده می شود. بنابراین اگر پاهای شما اغلب و بسیار سرد است ، معقول است که خود را وزن کنید و BMI خود را (شاخص توده بدنی) بررسی کنید.
 

 

چرا پاها در دوران بارداری سرد می شوند

علت احساس سرما در بارداری

زنان باردار نیز غالباً شکایت دارند که پاهایش دائماً در حال یخ زدن است. آیا این طبیعی است؟ متخصصان می گویند دلایل مختلفی می تواند در این امر نقش داشته باشد. در دوران بارداری ، زمینه هورمونی در بدن زن تغییر چشمگیری می یابد. این کار بر روی سیستم عصبی خودمختار تأثیر می گذارد ، که به نوبه خود می تواند بر کیفیت خون رسانی به اندام تحتانی تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، در مادران آینده ممکن است غده تیروئید مختل شود: آهن هورمونهای کمتری تولید می کند. از این رو سردی پاها است. علاوه بر این ، در دوران بارداری ، بسیاری از آنها اختلال در میزان متابولیک دارند. در نتیجه حتی نوسانات ناچیز در دمای هوا باعث می شود مادر انتظار خصوصاً در اندام تحتانی احساس سرما نکند. کم خونی در زنان در موقعیتی یک اتفاق شایع است که ممکن است با احساس احساس سرما در پا نیز همراه باشد. سمیت صبحگاهی می تواند منجر به نقض تعادل نیتروژن در بدن شود. و این توضیح دیگری است که چرا زنان در دوران بارداری در پاهای خود بسیار سرد می شوند.
 

 

چگونه می توان پاها را با روش های خانگی گرم کرد

فقط پزشک می تواند به درستی دلیل عدم مداوم یخ زدگی پاها را مشخص کند. او همچنین درمان مناسب را تجویز می کند. با این وجود روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید پاهای خود را به طور موثر گرم کنید و از احساس سرما در خانه جلوگیری کنید.
 

بیشتر تحرک داشته باشید

اولین چیزی که می توان به افرادی که اغلب پاهای آنها یخ می زند توصیه کرد حرکت بیشتر است. پیاده روی های معمولی یا تمرین های ابتدایی به فعال شدن جریان خون به پاها و در نتیجه گرم کردن اندام ها کمک می کند. افرادی که کارشان با نشستن طولانی مدت همراه است ، حداقل برای چند دقیقه باید هر ساعت ساعت از محل کار خود بلند شده و راه بروند. ورزش قلبی و عروقی گردش خون را حتی بیشتر ، به ویژه دویدن یا پریدن ، بهتر می کند. کافی است هر روز صبح تمرینات قلبی انجام دهید تا پاهای شما در طول روز احساس گرما و راحتی کنند.
 

جوراب و دمپایی را فراموش نکنید

جوراب های گرم باید در کمد افرادی باشند که دائماً روی پای خود یخ می زنند. اگر خانه طبقات گرم ندارد ، بهتر است راه رفتن پابرهنه را فراموش نکنید و همیشه دمپایی بپوشید. رعایت این قاعده به جلوگیری از از بین رفتن گرمای اضافی کمک می کند ، به این معنی که پاهای شما خیلی سرد نمی شوند.
 

حمام پا را انجام دهید

حمام گرم یکی از مؤثرترین و سریعترین راههای گرم کردن پاهای شماست. کافی است پاهای خود را به مدت 10-15 دقیقه در آب گرم نگه دارید تا گردش خون در آنها افزایش یابد. انجام چنین روشهایی قبل از خواب بسیار مفید است ، زیرا آنها همچنین به تسکین تنش و آرامش عضلات کمک می کنند. توجه: افراد مبتلا به دیابت قند پیچیده شده توسط نوروپاتی ممنوع است از حمام پا با آب گرم ممنوع باشند ، زیرا می توانند باعث سوختگی شوند. در صورت وجود دیابت ، این عمل در آب انجام می شود ، کمی گرمتر از دمای بدن.
 

از پد های گرمایشی استفاده کنید

هنگامی که در پاها بسیار سرد است ، خوابیدن دشوار است. برای گرم کردن پاهای خود قبل از خواب ، مفید است که یک پد گرمکن یا یک بطری پلاستیکی پر از آب گرم را در پای تخت قرار دهید. به هر حال ، یک پد گرمکن همچنین به تسکین درد عضلات کمک می کند که بعد از یک روز بسیار فعال رخ می دهد.
 

 

چه زمانی برای پا های سرد به پزشک مراجعه کنیم

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، در بسیاری از موارد ، پاهای سرد یک پدیده کاملاً طبیعی است ، به عنوان مثال ، پس از هیپوترمی. اما گاهی اوقات این علائم می تواند نشانه شروع یا پیشرفت یک بیماری باشد. اگر پای شما به طور مداوم و بدون دلایل به ظاهر واضح یخ می زند ، حتما باید با یک متخصص مشورت کنید. در صورت احساس احساس سرما در پا در پاها با علائم دیگری مانند: خستگی؛ تغییر وزن (کاهش یا افزایش) افزایش درجه حرارت بدن ؛ درد مفاصل؛ ظهور زخم در پا یا انگشتان پا. تغییراتی در پوست ، از جمله ظاهر بثورات ، پوست زبر یا خیلی خشک می شود با پزشک مشورت کنید.
 
اگر پاها در لمس گرم هستند ، اما فرد همچنان در آنها احساس سرما می کند ، باید با پزشک نیز مشورت کنید. چنین علائمی معمولاً با آسیب رسیدن به انتهای عصب یا ایجاد بیماریهای عصبی مختلف ظاهر می شود. درمان پاهای مداوم سرد ، توسط پزشک به صورت جداگانه تعیین می شود و به علت این بیماری بستگی دارد. در بیشتر موارد ، متخصصان به بیماران توصیه می كنند كه به طور مرتب حداقل ورزش های صبحگاهی را برای بهبود گردش خون در بدن انجام دهند. علاوه بر این ، فعالیت بدنی متوسط ​​برای پیشگیری از بسیاری از اختلالات قلبی مفید است.
 
با این حال ، در بعضی موارد مقابله با علت احساس سرما در پا بدون دارو غیرممکن است. به ویژه ، این در مورد بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید یا کم خونی صدق می کند. اگر علت احساس سرما در پا بیماری قلبی باشد ، پزشک ممکن است داروهای گروه مسدودکننده های کلسیم را تجویز کند ، که در گسترش عروق خونی و گردش خون بهتر نقش دارد. بعضی اوقات پاهای سرد طبیعی است. طبیعی نیست اگر پاها دائماً سرد باشند. بنابراین ، اگر چنین علامتی را در خودتان یا شخص نزدیک خود مشاهده کردید ، مراجعه به پزشک را به تعویق نیاندازید. او علت دقیق ناراحتی را مشخص می کند و در مورد موثرترین روش های گرم کردن پاها توصیه می کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • بهنام :

    سندرم رینود وضعیتی است که در آن انگشتان دست و پا در پاسخ به سرما یا استرس تغییر رنگ و دما می دهند. در سندرم رینود، شریان های کوچک دچار اسپاسم و کمبود خون می شوند (به اصطلاح وازواسپاسم رخ می دهد). زنان بیشتر از مردان از سندرم رینود رنج می برند. همچنین مشخص است که این بیماری در افرادی که در عرض های جغرافیایی سردتر زندگی می کنند شایع تر است.درمان سندرم رینود به شدت آن و سایر بیماری های مرتبط بستگی دارد. علائم رینود به فراوانی، مدت و شدت اسپاسم رگ های خونی که زمینه ساز این اختلال هستند بستگی دارد.

    1401/2/3 14:02
    • JamesEluro 464 :

      پزشکان در مورد اختلالاتی صحبت می کنند که علامت آن سردی مداوم پا است. پروفسور هلندی Povl Ole Fanger دریافت که اغلب اندام ها در زنان سرد است، زیرا این رگ های خونی آنها هستند که به تغییرات در شرایط محیطی بسیار حساس هستند. عروق زنان به سرما با باریک شدن شدید واکنش نشان می دهند، به ویژه در دوران قاعدگی. در چنین روزهایی 20 میلی لیتر خون در دقیقه وارد پاهای خانم ها می شود. شایان ذکر است که به طور معمول این رقم 2-3 لیتر است. کارشناسان سوئیسی به نتایج مشابهی رسیدند و اضافه کردند که پاها نه تنها در زنان، بلکه در کودکان و افراد مسن نیز سریع‌تر سرد می‌شوند.

      1402/1/9 21:19
  • بهنام :

    علائم سندرم رینود....... سردی انگشتان دست یا پا..... تغییر رنگ پوست در پاسخ به سرما یا استرس از سفید به قرمز...... بی حسی، سوزن سوزن شدن، یا درد هنگام گرم شدن....... در طول حمله رینود، نواحی آسیب دیده پوست معمولا در ابتدا سفید می شوند.... سپس نواحی آسیب دیده آبی، سرد و بی حس می شوند. با گرم شدن اندام ها و بهبود گردش خون، نواحی آسیب دیده ممکن است قرمز، ضربان دار و گزگز دار شوند.

    1401/2/3 14:04
  • بهنام :

    چه زمانی برای احساس یخ زدگی پا باید با روماتولوژیست مشورت کرد؟ در موارد زیر به روماتولوژیست مراجعه کنید: با حملات مداوم سرما و احساس یخ زدگی پا و تغییر رنگ انگشتان دست و پا

    1401/2/3 14:06
    • JamesEluro 464 :

      اختلالات گردش خون یکی از اختلالاتی است که قرار گرفتن بیش از حد در معرض سرما تلقی می شود. دانیلا دسپرس، متخصص ارتوپد و جراح در مصاحبه با اینسایدر، چندین بیماری را نام برد که فهرست علائم آن شامل سرد شدن پاها است. به گفته Despres، این در درجه اول آترواسکلروز است که در آن عروق خونی رنج می برند. ترومبوز، فشار خون بالا، کلسترول خون بالا و دیابت نیز می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند. تشدید وضعیت کسانی که از سرمای پا، عادات بد، به ویژه سیگار کشیدن رنج می برند. بنابراین، جای تعجب نیست که اکثر پزشکان توصیه می کنند صاحبان پاهای سرد از متخصصان کمک بگیرند.

      1402/1/9 21:20
  • بهنام :

    تا به امروز، دلیل دقیقی برای واکنش بیش از حد رگ های خونی دست و پا به دمای سرد یا استرس وجود ندارد. با گذشت زمان، این شریان های کوچک می توانند اندکی ضخیم شوند و جریان خون را بیشتر محدود کنند. دمای پایین باعث تشدید می شود. محتمل ترین محرک قرار گرفتن در معرض سرما است، مانند قرار دادن دست ها در آب سرد، بیرون کشیدن چیزی از فریزر یا قرار گرفتن در معرض هوای سرد. برای برخی افراد، استرس عاطفی می تواند باعث شعله ور و تحریک شدن بیماری رینود شود.

    1401/2/3 14:07
  • بهنام :

    دو شکل اصلی رینود وجود دارد: اولیه و ثانویه. رینود اولیه اغلب آنقدر خفیف است که فرد به ندرت به پزشک مراجعه می کند. رینود ثانویه یک بیماری جدی تر و پیچیده تر است. این بیماری ناشی از یک بیماری زمینه ای است که منجر به کاهش قابل توجه جریان خون در انگشتان دست و پا می شود. رینود اولیه اغلب منجر به آسیب بافتی نمی شود، بنابراین از درمان های غیر دارویی استفاده می شود. درمان با دارو اغلب در افراد مبتلا به رینود ثانویه در نظر گرفته می شود.

    1401/2/3 14:08
  • بهنام :

    علل سندرم رینود ثانویه: بیماری های بافت همبند. این بیماری در اسکلرودرمی، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، آرتریت روماتوئید و سندرم شوگرن رخ می دهد...... بیماری های عروق. پدیده رینود می تواند با بیماری های مختلفی مانند تصلب شرایین یا بیماری بورگر مرتبط باشد که بر عروق تأثیر می گذارد...... سندرم تونل کارپال این وضعیت در نتیجه فشرده شدن عصب میانی یا عصب مدین (مدیان) رخ می دهد و باعث بی حسی و درد در بازوی آسیب دیده می شود. دست ممکن است نسبت به دمای سرد حساس تر شود.... لرزش. انجام حرکات تکراری برای مدت طولانی (نواختن پیانو) و استفاده از ابزارهای ارتعاشی مانند چکش جک ممکن است خطر ابتلا به سندرم رینود را افزایش دهد........ سیگار کشیدن. سیگار کشیدن عروق خونی را منقبض می کند و یکی از دلایل بالقوه سندرم رینود است........ صدمات. آسیب به دست یا پا، مانند شکستگی مچ دست، جراحی یا سرمازدگی می تواند منجر به پدیده رینود شود........ برخی داروها مصرف برخی داروها منجر به اسپاسم عروقی می شود. به عنوان مثال، مسدود کننده های بتا ، که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. آماده سازی میگرن حاوی ارگوتامین یا سوماتریپتان؛ برخی از عوامل شیمی درمانی

    1401/2/3 14:12
  • بهنام :

    عوامل خطر برای ایجاد سندرم رینود اولیه: جنس. زنان را بیشتر از مردان مبتلا می کند. سن. معمولا بین 15 تا 30 سالگی شروع می شود. اقلیم. در افرادی که در عرض های جغرافیایی سرد زندگی می کنند شایع تر است. سابقه خانوادگی. سابقه خانوادگی خطر ابتلا به رینود اولیه را افزایش می دهد. حدود یک سوم افراد مبتلا به رینود اولیه، یکی از اعضای درجه یک خانواده مبتلا به این اختلال را دارند.

    1401/2/3 14:13
  • بهنام :

    عوامل خطر برای ایجاد رینود ثانویه: بیماری های همراه اینها شامل بیماری هایی مانند اسکلرودرمی و لوپوس است. برخی از حرفه ها افرادی که با ابزارهای ارتعاشی مانند چکش کار می کنند. قرار گرفتن در معرض مواد خاص. سیگار کشیدن، داروهایی که بر رگ‌های خونی تأثیر می‌گذارند و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص مانند وینیل کلراید با افزایش خطر ابتلا به رینود مرتبط است.

    1401/2/3 14:13
  • بهنام :

    موارد شدید رینود می تواند منجر به زخم یا قانقاریا (مرگ بافت) انگشتان دست و پا شود. در چنین مواردی، این بیماری می تواند منجر به قطع عضو شود.

    1401/2/3 14:14
  • بهنام :

    تعیین شکل بیماری (اولیه یا ثانویه) بسیار دشوارتر است. روماتولوژیست ها تاریخچه کامل بیماری را مطالعه می کنند، معاینه انجام می دهند، معاینه اضافی را تجویز می کنند. تشخیص ممکن است شامل موارد زیر باشد: آزمایش خون (شامل آزمایش خون عمومی و تعیین آنتی بادی های خاص در صورت مشکوک به بیماری بافت همبند سیستمیک)؛........ کاپیلروسکوپی (بررسی عروق انگشتان)....

    1401/2/3 14:15
  • بهنام :

    درمان سندرم رینود ....... اهداف درمان عبارتند از: کاهش تعداد تشنج؛........ کاهش تظاهرات بیماری؛...... جلوگیری از آسیب بافتی؛.......... درمان بیماری زمینه ای منجر به سندرم رینود. بسته به علت ایجاد رینود، روماتولوژیست درمان لازم را انتخاب می کند. برای گشاد کردن عروق خونی و تحریک گردش خون، روماتولوژیست ممکن است موارد زیر را تجویز کند: مسدود کننده های کانال کلسیم این داروها رگ های خونی را شل می کنند و دفعات و شدت حملات را در اکثر افراد مبتلا به رینود کاهش می دهند. این داروها همچنین می توانند به درمان زخم کمک کنند. نمونه هایی از داروها عبارتند از نیفدیپین، آملودیپین و فلودیپین......... مسدود کننده های آلفا برای برخی افراد ممکن است داروهای دیگری به نام مسدود کننده های آلفا تجویز شود که بر علیه نوراپی نفرین، هورمونی که رگ های خونی را منقبض می کند، عمل می کند. نمونه هایی از داروها عبارتند از پرازوسین و دوکسازوسین... وازودیلاتورها استفاده از کرم نیتروگلیسیرین روی پایه انگشتان می تواند به بهبود زخم های پوستی کمک کند. برخی از گشادکننده‌های عروق به طور گسترده برای درمان سایر بیماری‌ها از جمله داروهایی مانند لوزارتان، سیلدنافیل، داروهای ضد افسردگی (فلوکستین) و پروستاگلاندین‌ها استفاده می‌شوند......

    1401/2/3 14:18
  • بهنام :

    برخی از داروها می توانند با ایجاد اسپاسم بیشتر رگ های خونی، سندرم رینود را بدتر کنند....... بنابراین لازم است از مصرف چنین داروهایی خودداری شود: حاوی سودوافدرین؛.... مسدود کننده های بتا این دسته از داروهای مورد استفاده برای درمان فشار خون بالا شامل متوپرولول، نبیولول و پروپرانولول است.......

    1401/2/3 14:19
  • بهنام :

    عمل جراحی در بیماری رینود اعصاب سمپاتیک باز شدن و انقباض رگ های خونی را کنترل می کنند. از بین رفتن کار این اعصاب باعث وقفه در عمل آنها می شود. جراح از طریق برش های کوچک، اعصاب اطراف رگ های خونی را قطع می کند. این عمل (سمپاتکتومی) می تواند دفعات و مدت حملات را کاهش دهد، اما همیشه موفقیت آمیز نیست.

    1401/2/3 14:20
  • بهنام :

    تزریق دارو در بیماری رینود. گاهی اوقات مواد شیمیایی مانند بی حس کننده های موضعی یا سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس) برای مسدود کردن اعصاب سمپاتیک در بازوها یا پاهای آسیب دیده تزریق می شود.

    1401/2/3 14:21
  • بهنام :

    درمان خانگی رینود.... دست ها و پاهای خود را گرم و خشک نگه دارید... اندام خود را با آب گرم گرم کنید....... قبل از تهیه غذای منجمد یا سرد دستکش بپوشید..... از پدهای حرارتی شیمیایی، مانند کیسه های گرم کننده کوچک که می توانید با خیال راحت در جیب یا چکمه های خود قرار دهید، استفاده کنید........ ورزش منظم داشته باشید.......

    1401/2/3 14:22
    • JamesEluro 464 :

      این اتفاق می افتد که هیچ بیماری جدی در فردی که از سندرم پای سرد رنج می برد تشخیص داده نمی شود. اما در هر صورت پاها به قول معروف باید گرم نگه داشته شوند. در PubMed، یک منبع علمی که تحقیقات پزشکی قابل توجهی را منتشر می کند، می توانید کارهای روی ریمان و همکارانش از دانشگاه گرونینگن را بیابید که بسیاری از مردم ترجیح می دهند با جوراب بخوابند. واقعیت این است که دمای بدن در عصر شروع به کاهش می کند و باعث خواب آلودگی می شود. جوراب ها، پاها را گرم می کنند، احساس راحتی را القا می کنند. به همین ترتیب، کارشناسان دانشگاه سئول که پس از انجام چندین آزمایش ثابت کردند کسانی که با جوراب می خوابند، در طول شب زیاد بیدار نمی شوند. جوراب‌خواب‌ها طولانی‌تر و آرام‌تر از همتایان خود که پابرهنه به رختخواب می‌رفتند، می‌خوابیدند.

      1402/1/9 21:22
  • بهنام :

    پیشگیری از سندرم رینود..... در هوای سرد لباس های چند لایه بپوشید...... ترک سیگار...... استرس را مدیریت کنید...... از مصرف داروهایی که علائم بیماری را بدتر می کنند خودداری کنید.......

    1401/2/3 14:24
  • بهنام :

    برای بی حسی پا از چه پمادی استفاده کنیم؟ برای بی حسی می توانید از پماد کافور استفاده کنید . پماد کافور را باید در ناحیه آسیب دیده بمالید، بهتر از همه در عصر، قبل از رفتن به رختخواب است. پس از اتمام عمل، جوراب های پشمی بپوشید.

    1401/2/3 14:27
  • بهنام :

    چگونه از شر بی حسی پا خلاص شویم؟ اگر بی‌حسی بیشتر می‌شود، باید ریتم زندگی را تغییر دهید - ورزش را شروع کنید، پیاده‌روی کنید، دویدن سبک انجام دهید و یک دوره مصرف ویتامین‌های گروه B را بگذرانید.

    1401/2/3 14:29
  • بهنام :

    چرا پاهای من سرد است و گرم نمی شود؟ پاها دارای حداقل فیبرهای عضلانی هستند و توسط یک لایه چربی محافظت نمی شوند. تنها منبع حرارت آنها خون است. عروق در اثر سرما منقبض می شوند، جریان خون کاهش می یابد، پاها یخ می زنند. برای یک فرد سالم کافی است که فعالانه حرکت کند تا بدن گرم شود.

    1401/2/3 14:31
  • بهنام :

    اگر پاهایتان در گرما سرد است چه باید کرد؟ لباس خواب و جوراب خواب خود را گرم کنید. اگر پاهای شما سرد است ، آنها را همیشه گرم نگه دارید . ... لباس زیر حرارتی بپوشید. حتی در زمستان های گرم، مجموعه ای از لباس های زیر حرارتی مرتبط است. ... به طور منظم تمرین کن. ... زمانی برای ورزش ندارید - یک تمرین روزانه انجام دهید. ... از پد حرارتی استفاده کنید. ... پا ها را ماساژ دهید.

    1401/2/3 14:37
  • Billymer 175 :

    علل رایج احساس یخ زدگی پا و یخ زدگی انگشتان پا ..... 1. بدن شما به معنای واقعی کلمه در حال سرد شدن است........ ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که به طور طبیعی بیش از دیگران احساس سرما می کنید. اگرچه گاهی اوقات این نشانه کاهش توده عضلانی است. کسانی که سرما می خورند ممکن است نسبت به اندازه بدنشان توده عضلانی نسبتا کمی داشته باشند و از آنجایی که ماهیچه ها انرژی می سوزانند، بدن می تواند گرما را از اندام هایی مانند بازوها و پاهای شما خارج کند و به عضلات انرژی بدهد.

    1401/10/29 18:38
  • Billymer 175 :

    علت احساس یخ زدگی در پاها ......و احساس سرما در پاها نشانه چیست ......... 2. گردش خون ضعیفی دارید همه افراد دارای یک سیستم گردش خون هستند که وظیفه انتقال خون در سراسر بدن را بر عهده دارد، اما سیستم گردش خون برخی افراد کارایی کمتری دارد. اگر گردش خون شما ضعیف است، ممکن است خون شما آنطور که باید آزادانه یا سریع جریان نداشته باشد، و از آنجا که گردش خون می تواند بر دمای بدن تأثیر بگذارد، این کاهش جریان خون می تواند باعث احساس سرما شود. رگ های خونی در پاها و بازوها از کوچک ترین و حساس ترین رگ ها هستند. بنابراین، گردش خون ضعیف می تواند باعث سرد شدن شدید پاها و دستان شما شود. دلایل زیادی برای گردش خون ضعیف وجود دارد. به عنوان مثال، سیگار کشیدن و چاقی از عوامل خطر رایج هستند و همچنین در سایر بیماری های همراه (مانند بیماری شریانی محیطی یا بیماری رینود) نقش دارند. ورزش منظم، سیگار نکشیدن و رژیم غذایی متعادل همگی عادات سالمی هستند که می توانند به بهبود گردش خون کمک کنند.

    1401/10/29 18:40
  • Billymer 175 :

    احساس یخ زدگی در پاها ....... علت احساس سرما در پاها 3. استرس و تنش زیاد اگر استرس یا اضطراب زیادی احساس می‌کنید، احتمالاً واکنش جنگ و گریز بدن شما شروع می‌شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، ضربان قلب و فشار خون شما افزایش می یابد و ممکن است متوجه شوید که تنفس سریع تری دارید. این به این دلیل است که بدن شما کار می کند تا منابعی مانند خون، مواد مغذی و اکسیژن را به گروه های عضلانی اصلی شما هدایت کند. به هر حال، این عضلات هستند که به احتمال زیاد به شما کمک می کنند تا به طور مؤثر انرژی برای فعالیت های روزانه را فزاهم کنید. از آنجایی که بازوها و پاهای شما گروه های عضلانی اصلی نیستند، ممکن است در زمان استرس کاهش جریان خون را تجربه کنند. و از آنجایی که گردش خون نقش کلیدی در تنظیم دمای بدن ایفا می کند، دست ها و پاها می توانند سرمه و یا یخ زدگی پاها را تجربه کنند.

    1401/10/29 18:44
  • Billymer 175 :

    علت یخ زدگی پا ........ 4. تیروئید کم کار دارید تیروئید شما یک غده کوچک در جلوی گردن شما است و وظیفه آن تولید هورمون هایی است که بر نحوه مصرف انرژی بدن شما تأثیر می گذارد. اگر کم کاری تیروئید دارید و به اندازه کافی از این هورمون های ضروری تولید نمی کند. به تدریج، این می تواند باعث کند شدن بدن شما و کار سخت تر شود. کم کاری تیروئید می تواند باعث شود که شما احساس خستگی، صدمه و افسردگی کنید. همچنین می تواند باعث شود که نسبت به سرما حساس تر شوید. برخی از افراد با کم کاری تیروئید به دنیا می آیند، و همچنین مواردی وجود دارد که می تواند در مراحل بعدی زندگی آن را ایجاد کند. همچنین چندین عامل خطر متفاوت وجود دارد: زنان، افراد بالای 60 سال، افراد با سابقه خانوادگی مشکلات تیروئید، دیابتی ها و بسیاری دیگر ممکن است بیشتر مستعد کم کاری تیروئید باشند.

    1401/10/29 18:48
  • Billymer 175 :

    یخ زدن پا ........5. ممکن است علت یخ زدن دست و پا از یک بیماری زمینه ای باشد در حالی که بسیاری از این محرک های سرماخوردگی پا شایع تر و کمتر شدید هستند، برخی دیگر می توانند نگران کننده تر باشند و به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشند. اگر به دلیل شرایط پزشکی دچار عدم تحمل سرما شوید، احتمالاً با علائم دیگری همراه خواهد بود. همیشه ایده خوبی است که در مورد مشکلات سلامتی که ممکن است داشته باشید از پزشک خود مشاوره بگیرید.

    1401/10/29 18:49
  • Billymer 175 :

    درمان خانگی سرمازدگی پا ..........اگر پاهایتان سرد است چه کار کنید و درمان احساس یخ زدگی پا همانطور که احتمالاً قبلاً متوجه شده اید، چندین توضیح ممکن برای اینکه چرا پای شما دائماً سرد است وجود دارد. برخی از این موارد مربوط به بیماری های زمینه ای هستند و ممکن است برای شناسایی علت زمینه ای و دریافت درمان مناسب در صورت لزوم به نظر پزشک نیاز داشته باشید. با این حال، یک پزشک می تواند تأیید کند که شما هیچ مشکلی برای نگرانی ندارید، در این صورت می توانید مطمئن باشید که در بهترین فرم هستید. در اینجا چند نکته اساسی و عادات خوب برای کمک به گرم کردن یخ زدگی پا وجود دارد: پاهای خود را بکشید یا حرکت دهید: این حرکت می تواند باعث جریان خون در پاهای شما شود که به گرم نگه داشتن آنها کمک می کند. کمی ورزش کنید: ورزش منظم یکی از راه‌های آسان برای بهبود گردش خون است که می‌تواند به شما در جلوگیری از سرماخوردگی قبل از وقوع کمک کند. پا ها را در یک لگن آب گرم خیس کنید: یک حمام یا یک ظرف به اندازه کافی بزرگ را با آب گرم پر کنید و حدود 15 دقیقه پای سرد را بگذارید تا گرم شود و گردش خون در آن ناحیه بهبود یابد. از پد گرم کننده استفاده کنید: برای تسکین پاها و انگشتان پا، آنها را در یک پد گرم کننده یا پتوی گرم شده بپیچید . استرس را به حداقل برسانید: از آنجایی که استرس می تواند باعث سرد شدن اندام های شما شود، ارزش آن را دارد که تا جایی که ممکن است سطح استرس خود را کاهش دهید. جوراب بپوشید جوراب ها راهی واضح برای گرم کردن و عایق بندی پاهای سرد مزمن هستند. حتی بهتر از آن، یک جفت جوراب گرم شیک را برای آرامش بیشتر بپوشید. مصرف دخانیات خود را کاهش دهید. سیگار و استعمال دخانیات به طور کلی با چندین بیماری مختلف عروق خونی مرتبط است. با کاهش مصرف خود، می توانید خطر ابتلا به برخی از این شرایط را کاهش دهید.

    1401/10/29 18:54
  • Billymer 175 :

    علت یخ زدن پاها چیست ..........چرا پاها در بارداری سرد می شوند؟ يخ كردن پا در بارداري .... تغییرات در پس‌زمینه هورمونی از هفته‌های اول بارداری اتفاق می‌افتد و از آنجایی که هورمون‌ها بر کار بسیاری از سیستم‌های بدن تأثیر می‌گذارند، در این دوره زن احساس متفاوتی نسبت به معمول دارد. افزایش حساسیت به دمای عروقی که در سراسر پوست یافت می شوند با افزایش سطح استروژن در دوران بارداری همراه است. چرا این اتفاق می افتد؟ استروژن ها گروهی از هورمون های شیمیایی مشابه هستند: استرون، استرادیول و استریول. استرادیول و استرون توسط تخمدان ها و استریول توسط جفت در دوران بارداری تولید می شوند. به همین دلیل است که یک زن باردار سطح استروژن را افزایش می دهد که می تواند بر حساسیت رگ های خونی به پدیده های محیطی تأثیر بگذارد. اما اگر یک زن در دوران بارداری دائماً یخ می زند، باید دلیل این اتفاق را بیابید و آیا مشکلات دیگری در بدن وجود دارد یا خیر. در پس زمینه تغییرات هورمونی، گردش خون مویرگی ممکن است مختل شود. عواملی که باعث ایجاد این مشکل می شوند نیز عبارتند از: فشار؛ هیپودینامی؛ بیماری های عفونی منتقل شده زنان باردار به دلایل دیگری پاهایشان سرد است. از جمله آنها عبارتند از: هموگلوبین کم - برای اینکه کمبود آن را از دست ندهید، باید به طور منظم یک آزمایش خون عمومی انجام دهید. بیماری های دستگاه تناسلی - سیستیت، پیلونفریت؛ مشکلات فشار خون - فشار خون بالا، افت فشار خون، آریتمی؛ استئوکندروز گردن اگر سرمای پاها برای مدت طولانی شما را نگران می کند، انجام آزمایشات و معاینه توسط متخصصان ضروری است. می توانید از متخصص زنان خود به متخصص مغز و اعصاب و اورولوژیست مراجعه کنید.

    1401/10/29 19:10
    • Billymer 175 :

      چگونه از شر سردی پا خلاص شویم اگر طبق آزمایشات کاملاً سالم هستید و متخصصان نیز بیماری هایی را پیدا نکردند که باعث احساس سرما در پا و یخ زدن پاهای شما در دوران بارداری شود، می توانید از روش هایی استفاده کنید که به گرم کردن شما کمک می کند. گزینه های زیر موثر و ایمن در نظر گرفته می شوند: درمان یخ زدگی پا ........... ماساژ دادن. می توانید خودتان این کار را انجام دهید یا از شوهرتان بخواهید. باید با حرکات نوازش سبک شروع کنید و به تدریج شدت آنها را افزایش دهید. چنین ماساژی باعث بهبود جریان خون در پاها می شود . برای داشتن حس دلپذیرتر می توانید از روغن ماساژ استفاده کنید. حمام پاهای گرم با نمک دریا. دمای آب باید گرم باشد، اما داغ نباشد. اگر روغن را به آب حمام اضافه کنید، این روش نیز تاثیر مثبتی بر وضعیت پوست خواهد داشت. توصیه می شود پاهای خود را به مدت 10-20 دقیقه در آب گرم کنید و به طور دوره ای دمای آن را کنترل کنید. اگر آب به سرعت سرد شود، اثر مطلوب حاصل نخواهد شد. در خانه سعی کنید با پای برهنه راه نروید: حتماً دمپایی و/یا جوراب گرم بپوشید. اگر پاهای شما گرم باشد، در داخل خانه راحت خواهید بود.

      1401/10/29 19:18

بیشتر بخوانید