برای این که قلب بیمار نشود، باید هندوانه، گوجه فرنگی و 7 محصول دیگر بخورید

9 محصول برای اضافه کردن به منوی خود برای بهبود عملکرد قلب و زندگی طولانی تر
اغلب مردم غذا را به عنوان راهی برای حفظ وزن طبیعی خود درک می کنند. با این حال، غذای سالم در تغذیه یکی از مهمترین عناصر عملکرد طبیعی اندام های داخلی است. متخصص قلب و عروق 9 محصولی را که شما باید بخورید، به طوری که قلب شما بیمار نشود، نام برد.
 

گوجه فرنگی برای بهبود عملکرد قلب و زندگی طولانی تر

گوجه فرنگی غنی از ویتامین C هستند که به کارکرد قلب کمک می کند. گوجه فرنگی همچنین حاوی مقدار زیادی لیکوپن است. این رنگدانه به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی، عروق خونی را کاهش می دهد. همچنین در پیشگیری از سرطان مفید است.
 
متخصص تغذیه توضیح می دهد:گوجه فرنگی می تواند تازه مصرف شود و یا آب آن گرفته شود .حتی زمانی که پخته  شود خواص سودمند این سبزی فعال می شود.
 

توت ها را برای بهبود عملکرد قلب و زندگی طولانی تر مصرف کنید

در توت تازه، مقدار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد. این مواد به بهبود عضلات قلب کمک می کند. علاوه بر این، انواع توت ها باعث کاهش سطح کلسترول و کاهش فشار خون می شود.
 

هندوانه برای بهبود عملکرد قلب و زندگی طولانی تر

این محصول تابستانی مانند گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است. هندوانه همچنین حاوی مقدار زیادی اسید آمینه سیترولین است که باعث می شود رگهای خونی به درستی کار کنند. هندوانه باعث می شود که قلب، پانکراس و اندام تناسلی مردانه بهتر کار کند. علاوه بر این، در هندوانه ویتامین C و A، منیزیم و پتاسیم  موجود است که برای سیستم قلب و عروق لازم است.
 

ماست برای بهبود عملکرد قلب و زندگی طولانی تر

دانشمندان ثابت کرده اند که ماست طبیعی به بهبود بیماری های لثه کمک می کند و می تواند به طور جدی خطر سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش دهد.
 
مقدار زیادی ویتامین در ماست، فیبر، پروبیوتیک ها و آنتی اکسیدان ها وجود دارد. اگر میوه ها را به ماست اضافه کنید، آن را حتی بیشتر مفید خواهد بود.
 

ماهی قزل آلا برای بهبود عملکرد قلب و زندگی طولانی تر

ماهی به روس بخارپز به ویژه مفید است. متخصص قلب، خوردن ماهی را 2 بار در هفته توصیه می کند. این امر خطر ابتلا به ایسکمی قلب را 30 درصد کاهش می دهد. ماهی قزل آلا دارای مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 است که به حفظ سطح چربی طبیعی کمک می کند.
 

آووکادو برای بهبود عملکرد قلب و زندگی طولانی تر

آووکادو حاوی پتاسیم است که به حفظ فشار طبیعی کمک می کند. همچنین مقدار زیادی ویتامین C، فیبر، کاروتنوئیدها وجود دارد. این مواد به کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی کمک می کند. فیبر غذایی آووکادو اجازه می دهد تا آنتی اکسیدان ها از محصولات دیگر (به عنوان مثال هویج یا اسفناج) جذب شوند.
 

حبوبات برای بهبود عملکرد قلب و زندگی طولانی تر

فیبری، که در بسیاری از حبوبات هست، قادر به حذف کلسترول بد و جلوگیری از جذب آن در روده است. لوبیا همچنین غنی از اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم و ویتامین B هستند.
 

کوینولا برای بهبود عملکرد قلب و زندگی طولانی تر

برای ایرانی ها، کوینولا بسیار آشنا نیست، اما افرادی که نظارت بر سلامت و تغذیه خود را دارند، توانسته اند آن را آزمایش کنند. کوینولا ضروری است زیرا اثر مفیدی بر کلیه ها، قلب و فشار خون دارد. این محصول بسیار غنی از فیبر و چربی های مفید است.
 

سبزیجات برای بهبود عملکرد قلب و زندگی طولانی تر

در برگ سبزیجات، مقدار زیادی ویتامین A، C، K، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم و فیبر وجود دارد. تمام این ترکیبات و عناصر از لخته شدن خون جلوگیری می کنند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید