رژیم غذایی و نحوه پاک کردن کیسه صفرا در خانه

تمیز کردن کیسه صفرا در خانه

 

کیسه صفرا

کیسه صفرا یک عضو کوچک در بدن انسان است، اما نقش بسیار مهمی در بدن دارد - در  جمع آوری صفرا، که برای هضم غذا ضروری است، شرکت می کند. عملکرد اصلی آن ذخیره سازی صفرای تولید شده توسط کبد است. اما گاهی اوقات اتفاق میافتد که کیسه صفرا نتواند کار خود را درست انجام دهد. بسیاری معتقدند که در این صورت کیسه صفرا باید تمیز باشد. آیا این درست است و چگونه کیسه صفرا را تمیز کنیم؟
اگر فرد سوء مصرف مواد غذایی غنی از کلسترول را در تغذیه و رژیم غذایی خود داشته باشد و کبد بیش از حد صفرا تولید کند، اضافه آن در کیسه صفرا تجمع می یابد، سخت می شود و به اصطلاح سنگ صفراوی تشکیل می شود. آنها می توانند به اندازه یک دانه شن و می توانند به اندازه های یک مهره یا حتی یک توپ گلف رشد کنند.
 
افرادی که رژیم غذایی آنها حاوی غذاهای چرب و یا مصرف داروهای هورمونی فراوان است، مستعد ابتلا به سنگ های صفراوی هستند. اغلب فرد حتی ممکن است از وجود سنگهای کیسه صفرا آگاه نباشد، تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ نشوند و شروع به ایجاد درد نکنند. به عنوان یک قاعده، این اتفاق زمانی می افتد که سنگ مجاری کیسه صفراوی را مسدود کند .
 

 

علائم سنگ کیسه صفرا

یک پزشک می تواند پس از تشخیص اولتراسوند دقیقا بگوید آیا سنگ در کیسه صفرا وجود دارد، چه اندازه و بیمار به چه درمانی نیاز دارد. با این وجود، نشانه های خارجی وجود دارد که می تواند مشکوک باشد که کیسه صفرا نیاز به کمک دارد. این ها هستند: تهوع نفخ درد در زیر دنده سمت راست، که درد به پشت می کشد افزایش درجه حرارت بدن .
 
برخی از علائم بسیار غیر معمول در تشخیص سنگ کیسه صفرا
 
تشکیل لکه های قهوه ای در پیشانی، بین تیغه های شانه، بر روی شانه ها و ساعد
یک یا دو چروک عمیق بین ابروها
پوست روغنی در پیشانی
جوش و ترک در زبان
خارش مکرر 
لکه های تیره بر روی صورت یا لب
لثه متورم یا خونریزی از لثه
وخامت دندان ها
اما این فقط حدس و حدس است. برای بیانیه تشخیص و توسعه تاکتیک های درمان، انجام آزمایش ها ضروری است!
 

 

پاک کردن کیسه صفرا چیست؟

اگر یک فرد مبتلا به سنگ های صفراوی که باعث درد شدید شده است، تشخیص داده شود، پزشکان توصیه می کنند که بیمار جراحی شود. اما، همانطور که می گویند، شما همواره وقت دارید که تحت عمل جراحی قرار بگیرید، بسیاری از آنها قبل از تصمیم گیری در قدم های اولیه، به سمت روش های جایگزین درمان می روند. یکی از این ها - پاک کردن کیسه صفرا است.
 
طرفداران طب جایگزین ادعا می کنند که با استفاده از یک رژیم خاص می توانند سنگ های صفراوی را نرم کنند و آنها را از بدن دفع کنند. اغلب، برای تمیز کردن، از آب لیمو ، سیب یا سبزیجات و همچنین روغن زیتون استفاده می شود.
 
چه اتفاقی می افتد هنگام تمیز کردن کیسه صفرا
قبل از تصمیم گیری در مورد این روش، بسیاری از افراد در جریان پاک کردن کیسه صفرا چه اتفاقی می افتد. این بستگی زیادی به دستورالعمل مورد استفاده برای تمیز کردن دارد. به عنوان مثال، اگر برنامه شامل روغن زیتون باشد، پس شما باید برای اثر ملین آماده شوید. به هر حال، این شایع ترین "عوارض جانبی" پاک کردن با روغن زیتون است. در کنار آن، در بسیاری از افراد در این زمان تهوع و استفراغ اتفاق می افتد.
 
چگونه حباب را درست کنید
به منظور درمان برای تولید نتیجه مورد انتظار، باید درک کرد که همه چیز به دستگاه گوارش ارتباط دارد و اگر یک مشکل در یک ارگان ایجاد شود، ممکن است نیاز به تمیز کردن داشته باشد. برای مثال، قبل از انجام پاک کردن کیسه صفرا، مفید است که با پاک کردن روده ها شروع کنیم.
 
تمیز کردن کیسه صفرا معمولا 6-7 روز طول می کشد. برای این روش می توانید از مجموعه های مختلف محصولات و آماده سازی استفاده کنید. یکی از محبوب ترین آنها اجزای زیر است:
 
آب سیب (یک لیتر در روز)
4 قاشق غذاخوری سولفات منیزیم رقیق شده در 1 لیتر  آب .
نصف لیوان روغن زیتون
1 لیتر آب تازه مرکبات ( گریپ فروت ، لیمو یا پرتقال ).
سولفات منیزیم (منیزیم) برای استراحت مجاری صفراوی ضروری است و در نتیجه، حذف سنگ ها را آسان می کند تا این روند کمتر دردناک باشد. روغن زیتون به عنوان یک روان کننده کار می کند و خروج سنگ ها را آسان تر می کند.
 
یک هفته قبل از تمیز کردن
یک هفته قبل از روز مورد نظر شما باید بدن خود را به رژیم غذایی حاوی غذاهای چرب و لبنی عادت دهید. در طول این دوره، مجاز به خوردن مقدار نامحدودی از سبزیجات و میوه ها و همچنین بعضی از گوشت ها هستید، اما باید از غذاهای سرد اجتناب کرد، زیرا تأثیر پاک کردن را تحت تاثیر قرار می دهند.
 
برای 6 روز شما باید حدود 1 لیتر آب سیب تازه بخورید. این مقدار نوشیدنی باید به چندین روش تقسیم شود. اولین شیشه یک روز باید 30 دقیقه قبل از غذا بخورید، بقیه - 2 ساعت بعد از غذا. اگر آب سیب بیش از حد ترش باشد و یا عوارض جانبی ناخوشایند (نفخ یا اسهال) را ایجاد کند، می توان قبل از مصرف آن را با آب رقیق کرد. چرا دقیقا آب سیب؟ این میوه حاوی اسیدهای میوه ای است که کمک می کند سنگ ها را نرم کرده و  سفتی سنگ ها را کاهش دهد و سپس سنگ های صفراوی را از بین ببرد.
 
روز پاک کردن کیسه صفرا
برای پاک کردن کیسه صفرا، بهتر است زمانی را انتخاب کنید که می توانید در طول روز در خانه بمانید، زیرا این روش ها نیاز به استفاده مکرر از توالت را دارند.
 
همانطور که در روزهای قبل، باید 1 لیتر آب سیب تازه بنوشید. اما اکنون باید آخرین بخش نوشیدنی قبل از ظهر را مصرف کنید. امتناع کامل از غذا در این روز لازم نیست (هرچند ممکن است). اما بدون قید و شرط باید شکر را در هر شکل، محصولات لبنی، پروتئین حیوانی و چربی را کنار بگذارید .
 
علاوه بر این، در این روز باید یک نوشیدنی از سولفات منیزیم بنوشید. این از 4 قاشق غذاخوری تهیه شده است  و 1 لیتر آب آماده می شود. مخلوط حاصل باید به 4 وعده تقسیم شود و طی 2 روز بعد از نوشیدن نوشیدنی مصرف شود. بخش اول این  باید در "روز پاک کردن" در ساعت 18:00 مصرف شود. بخش دوم - در همان روز، اما در ساعت 20.00. سپس، درست قبل از خواب (دراز در رختخواب)، شما باید روغن زیتون و آب مرکبات بنوشید.
 
روز بعد از پاک کردن
دو وعده آخر باید در ساعت 6.30 و 8.30 صبح مصرف شود. پس از آخرین منیزیم شما می توانید آب بنوشید. میوه ها و غذاهای سبک در طول روز مجاز می باشد و شما همچنین باید مقدار زیادی آب تمیز بخورید.
 

 

راه های دیگر برای تمیز کردن کیسه صفرا

بسیاری از دستور العمل های دیگر از طب سنتی مورد استفاده برای تمیز کردن صفرا وجود دارد. محبوب ترین را در نظر بگیرید.
سیب غنی از ترکیبات فیتوشیمیایی با خواص آنتی اکسیدانی و بهبودی است. اعتقاد بر این است که برخی از آنها می توانند سنگهای صفراوی را شکست دهند. به همین دلیل، این میوه ها محبوب ترین وسیله برای پاک کردن هستند. اما علاوه بر آب، سیب سرکه نیز می تواند به عنوان یک دارو  مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به یکی از دستور العمل ها، برای تمیز کردن سنگ، لازم است 1 تا 5 قاشق غذاخوری سرکه سیب را 5-6 بار در روز بنوشید. این روش برای 10 روز تکرار می شود. دستورالعمل دیگری توصیه می کند که 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با مخلوط آب تهیه شده از 3-4 سیب برای 10 روز بخورید.
 

گلابی و عسل برای پاک کردن کیسه صفرا

نه تنها سیب، بلکه گلابی نیز برای پاک کردن مفید است. نه به خاطر محتوای غنی از فیبر و پکتین ، که به عادی سازی کلسترول و حذف سنگ های صفراوی کمک می کند. نوشیدنی دارویی از آب گلابی (از 4 میوه)، مقدار کمی آب جوش و 1 قاشق غذاخوری عسل تهیه شده است . توصیه می شود چندین بار در روز برای حداقل 4 هفته بنوشید.
 

نعنا برای پاک کردن کیسه صفرا

نعنا یک اثر مفید بر سیستم گوارش دارد، و مانع تشکیل سنگ های صفراوی می شود. علاوه بر این، می تواند این وضعیت را در صورت مشکلی در کار کیسه صفرا کاهش دهد. برای تمیز کردن، شما می توانید از برگ نعنا تازه و 500 میلی لیتر آب استفاده کنید. نعنا در حرارت بسیار کم برای 10 دقیقه پخته شود. چای نعنا باید سه بار در روز برای یک هفته مصرف شود.
 

لیمو با روغن زیتون برای پاک کردن کیسه صفرا

ماهیت این روش این است که مخلوطی از 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را برای 40 روز هر روز بخورید. در بعضی از روش ها پاک کردن فقط با آب لیمو و آب (برای 120 میلی لیتر آب تازه، 2 لیتر آب مصرف کنید) استفاده می شود. لیمو سم زدایی عالی برای کل بدن است. علاوه بر این، اسید سیتریک هضم غذا را تسهیل می کند و به کاهش سنگ های صفراوی کمک می کند.
 

چغندرقندبرای پاک کردن کیسه صفرا

آب چغندر در طب سنتی به علت توانایی آن در کاهش وسرعت دفع سنگ های صفراوی شناخته شده است. شما می توانید آن را با مخلوط کردن با هویج و آب میوه بنوشید (برای 1 قسمت دو بخش از آب ). در ابتدا باید با  1-2 قاشق چای خوری آب چغندر در روز شروع کنید و به تدریج مقدار آن را به یک فنجان برسانید (نصف لیوان نوشیدنی دوبار در روز). دوره درمان 2 هفته است. بعد از دو هفته استراحت و دوباره تکرار کنید. اما این روش پاک کردن برای افراد مبتلا به زخم معده یا زخم دوازدهه، نارسایی کلیه مناسب نیست.
 

 

چگونه از تشکیل مجدد سنگ صفرا جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ، شما باید:
رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی از مواد غذایی فیبر دار باشند.
اجتناب از غذاهایی که دارای چربی ناسالم هستند (سرخ شده، کیک، فست فود).
چربی های مضر را با استفاده از روغن زیتون جایگزین کنید.
پس از پاک کردن، باید یک رژیم متعادل داشته باشید.
 
پس از عمل (به عنوان، در واقع، قبل از آن)، شما باید با یک دکتر مشورت کنید. اگر بعد از پاك كردن صفرا در خانه، سنگهای كوچك باقی مانده باشند، پزشک ممكن است از داروهای ادرستوكسوكوكوليك اسيد استفاده كند كه برای دفع سنگ های کیسه صفرا استفاده می شود.
 

 

چه زمانی پاک کردن کیسه صفرا در خانه خطرناک است‌

در برخی موارد، تمیز کردن کیسه صفرا در خانه می تواند خطرناک باشد. به ویژه این روش ها برای افرادی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ممنوع است. در این مورد، بدن ممکن است هنوز به اندازه کافی قوی نباشد. همچنین، پاک کردن در افراد زیر 18 سال، زنان در دوران بارداری یا قاعدگی انجام نشود.
 
مهمترین چیز این است که قبل از شروع به پاک کردن کیسه صفرا در خانه، شما باید با دکتر خود مشورت کنید.
 

 

پزشکان برای پاک کردن کیسه صفرا چه می گویند

پاک کردن کیسه صفرا با قدرت میوه ها، سبزیجات، گیاهان و روغن زیتون، جایگزین اصول پزشکی است. شواهد علمی که این روش ها برای پاک کردن کیسه صفرا و جلوگیری از تشکیل سنگ در آنها امروزه وجود ندارد. تمیز کردن در خانه بدون خطر نیست. بعضی از افراد ممکن است در طول درمان کولیک، تهوع و استفراغ را تجربه کنند . گاهی اوقات این عوارض جانبی بسیار شدید است که می تواند سلامتی را به خطر بیندازد.
 
در صورتی که بیمار در مورد وجود سنگ در مثانه اطلاع دارد، اما سنگ عوارضی برای او بوجود نیاورده است، لازم نیست که شروع به تمیز کردن بدون مشاوره پزشکی کند. گاهی اوقات این روش می تواند یک حمله شدید ایجاد کند که به مداخله جراحی فوری نیاز دارد.
 
در نتیجه یک بار دیگر من می گویم که استفاده از طب سنتی تنها پس از بررسی با تعیین موقعیت و اندازه سنگ در کیسه صفرا و بررسی متخصص گوارش امکان پذیر است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید