رژیم غذایی بعد از 40 سالگی

رژیم غذایی بعد از 40 سالگی
سلامت، عملکرد و ظاهر ما به تغذیه ما بستگی دارد. بنابراین، با بالا رفتن سن  باید به رژیم غذایی توجه خاصی شود.
 

رژیم غذایی بعد از 40 سالگی

پس از 40 سال، کارشناسان به شدت توصیه می کنند با به حداقل رساندن میزان غذاهای فست فود، غذاهای نیمه آماده، غذاهای چرب و شور در رژیم غذایی سلامت خود را تامین کنیم. چنین محصولاتی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، به ویژه پرفشاری خون و ترومبوز را افزایش می دهد و بنابراین خطر مرگ زودرس افزایش می یابد. علاوه بر این، آنها باعث آسیب به سیستم گوارش می شوند، حاوی مواد سرطان زا هستند و معمولا حاوی مقدار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. فراموش نکنید که چقدر کالری اضافی را می توانید برای خودتان نادیده بگیرید.
 
کنترل مصرف شیرینی نیز بسیار با ارزش است. دسرهای با کالری کم، حداقل تا حدی بهتر از میوه ها و انواع توت ها است. بیماری دیابت نوع دوم از سال ها پس از خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات با هضم و جذب سریع شروع می شود و خطر آن تا سن 50 سالگی به طور قابل توجهی افزایش می یابد. بنابراین، بهتر است مراقب سلامتی خود باشیم.
 
میوه ها و سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی و تغذیه خود قرار دهید. با توجه به توصیه کارشناسان، شما باید سه بار میوه و سبزی در روز بخورید. همچنین غذاهای غنی از فیبر دانه های کامل، قارچ، آجیل و دانه ها را مصرف کنید .
 
مهمان منظم میز شما باید غذاهای حاوی امگا 3 و سایر اسید های چرب و روغن گیاهی مفید باشند. این روغن آووکادو، روغن زیتون، ماهی چرب و ... می باشد. همچنین مطمئن شوید که غذاهایی را که حاوی مقدار زیادی کلسیم هستند بخورید - برای حفظ سلامت استخوان ها و مفاصل بسیار مهم است. شما نیاز به محصولات لبنی برای تامین کلسیم و ویتامین D، تخم مرغ، اسفناج، بروکلی، کرفس، سبزیجات، لوبیا، نخود فرنگی، غذاهای دریایی دارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید