جلوگیری از پف زیر چشم، 10 غذا

در سال های اخیر تقریبا سعی شده تغذیه مناسب جزئی از برنامه رژیم غذایی اکثر افراد باشد و به نظر می رسد که امروزه ما به خوبی در مورد مواد غذایی آشنایی داریم و به راحتی می توانید خواص مفید و مضر یک محصول غذایی را بشناسیم. با این حال، اغلب غذاهایی که به آنها عادت کرده ایم، می توانند هم به پیشگیری از بیماری های مختلف کمک کنند و همچنین به ارگان های حیاتی آسیب وارد کنند.

sayarak.com لیستی از محصولاتی را آماده کرده که با گنجاندن در رژیم غذایی و تغذیه از تورم زیر پلک ها و به اصطلاح پف زیر چشم جلوگیری می کند.

کدو تنبل  

کدو تنبل دارای عناصر مختلفی است که به حفظ سلامت چشم کمک می کند . ویتامین A موجود در آن به جلوگیری از آب مروارید کمک می کند.

 

اسفناج

اسفناج حاوی لوتئین -  رنگدانه بسیار مفیدی است که بدن آن را تولید نمی کند و تنها می تواند از غذا دریافت کند. لوتئین در بافت چشم تجمع می یابد ، عمدتا در ماکولا - نقطه مرکزی شبکیه چشم، که در آن تصویر تشکیل می شود، که مغز تصویر را دریافت می کند.

فلفل شیرین

فلفل شیرین حاوی zeaxanthin - آنتی اکسیدانی است که به حفظ چشم سالم کمک می کند . zeaxanthin میزان رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و از خستگی بصری آنها محافظت می کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها به دلیل داشتن محتوای بالایی از ویتامین های A و C برای چشم ها بسیار خوب هستند ، که مانع پیشرفت شب کوری می شود. همچنین این سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که از اثرات مضر نور خورشید ما را محافظت می کنند.

 

ذرت

ذرت غنی از زاکسنتین است که از عدسی چشم محافظت می کند و به حفظ  بینایی کمک می کند. زاکسنتین همچنین اشعه ماوراء بنفش را فیلتر می کند.

 

نان گندم

مصرف مکرر از نان سفید است خطر افزایش زوال شبکیه چشم را باعث می شود . نان یک غذای با کربوهیدرات بالا است که به طور چشمگیری سطح قند خون را افزایش می دهد و منجر به مشکلات بینایی و همچنین تورم کل صورت می شود.

سوسیس

سوسیس حاوی مقدار زیادی کلسترول است. استفاده مکرر از آن منجر به افزایش فشار چشم می شود . همچنین در سوسیس مقدار زیادی نمک وجود دارد که باعث ظهور ادم و تورم و  پف زیر چشم می شود.

 

بستنی

بستنی مانند سایر محصولات حاوی قند باعث مشکلات برای بینایی می شود . همچنین، بخاطر بسیاری از مواد افزودنی مختلف  و  رنگ ها به بستنی که یک آلرژن قوی هستند علاوه بر مشکلات چشم، باعث تورم زیر چشم، خارش و میگرن می شوند.

 

ماکارونی

پاستا حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. که باعث تورم صورت میشود.

 

ترشی کلم

ترشی کلم حاوی مقدار زیادی نمک است که موجب تورم می شود. نمک به طور قابل ملاحظه ای مایع در بدن را حفظ و چشم ها را متورم می کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید