خواص برگ و ریشه قاصدک

 

 

 

قاصدک دارو و غذایی بسیار عالی

قاصدک اغلب به عنوان یک علف هرز مزاحم شناخته می شود که دوست دارد چمن و باغ ما را تصرف کند. آنها به مراتع و زمین های فوتبال تجاوز کرده ودشمن زمین های گلف هستند. قاصدک ها حتی در پیاده رو و آسفالت ترک خورده نیز ظاهر می شوند. قاصدک تهاجمی و فراگیر است. خوش به حال ما، هم چنین یک داروی گیاهی و غذای بسیار عالی است که هر کسی می تواند پرورش دهد و استفاده کند.

قاصدک یک منبع بسیار غنی از بتا کاروتن است که در بدن، آن را به ویتامین A تبدیل می کنیم. این گیاه گلدار همچنین غنی از ویتامین C، فیبر، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم، روی و فسفر است. برای دریافت کمپلکس ویتامین B، مواد معدنی ناچیز، سدیم آلی و حتی برخی از ویتامین های D نیز مناسب است. قاصدک هم چنین حاوی پروتئین، بیش از اسفناج، است.

هزاران سال است که به عنوان غذا و به عنوان یک دارو برای درمان کم خونی، اسکوربوت، مشکلات پوستی، اختلالات خونی و افسردگی مصرف شده است.
اگر شما آنها را به صورت وحشی جمع آوری کنید، سعی کنید آنهایی را انتخاب کنید که می دانید در معرض آفت کش ها، کودهای شیمیایی و دیگر مواد شیمیایی قرار نگرفته اند. آنهایی که در چمن شما هستند، معمولا بهترین نیستند. آنها را در عوض از یک علفزار کوه یا زمین رهاشده بچینید. دانه ها را می توان خرید و یا می توانید آنها را از قارچ های پفی آشنا که هر تابستان می ببینید، جمع آوری کنید. دانه ها به آسانی در باغ، جعبه سیب زمینی و یا گلدان رشد می کنند.
برگ های قاصدک را نیز می توان در برخی از بازارهای بهداشت مواد غذایی و یا به عنوان یک گیاه دارویی خشک شده با یخ یافت. چای، کپسول و تنتور قاصدک نیز در دسترس است.

 

 

قاصدک به دستگاه گوارش کمک می کند

قاصدک به عنوان یک ملین ملایم عمل می کند که باعث پیشبرد هضم، تحریک اشتها و تعادل باکتری های طبیعی و مفید روده می شود و می تواند انتشار اسید معده و صفرا برای کمک به هضم، به خصوص چربی، را افزایش دهد.

 

خواص قاصدک برای کلیه

این ابر غذا علف هرز مانند، یک ادرار آور است که کمک می کند کلیه از ضایعات، نمک و آب اضافی از طریق افزایش تولید ادرار پاک شود. در زبان فرانسوی، pissenlit نام دارد که تقریبا به "خیس کردن تخت" ترجمه می شود. این ماده مانع از رشد میکروب در سیستم ادراری نیز می شود. قاصدک هم چنین مقداری پتاسیم از دست رفته در این فرآیند را جایگزین می کند.

 

خواص قاصدک برای کبد

نشان داده شده که قاصدک، عملکرد کبد را با حذف مواد سمی و برقراری مجدد تعادل آب و الکترولیت ها بهبود می بخشد. همچنین انتشار صفرا را افزایش می دهد.
آنتی اکسیدان ها
هر بخشی از گیاه قاصدک سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها و DNA جلوگیری می کنند و روند پیری سلول های ما را کند می سازند و سرشار از ویتامین C و ویتامین A به عنوان بتاکاروتن است و تولید سوپراکسید دیسموتاز کبد را افزایش می دهد.

 

خواص قاصدک برای سرطان

توانایی مبارزه با سرطان، ادعای راحتی نیست، اما قاصدک در مطالعات متعددی این خاصیت را به نوعی نشان می دهد. قاصدک ممکن است رشد سرطان را کند و از گسترش آن جلوگیری کند. برگ ها به خصوص غنی از آنتی اکسیدان و مواد مغذی گیاهی هستند که با سرطان مبارزه می کنند.

 

خواص قاصدک برای دیابت

مطالعات حیوانی اخیر نشان می دهد که قاصدک به تنظیم سطح قند خون و انسولین کمک می کند. بسیاری از این عملکردها از طریق توانایی آن در کنترل سطح چربی انجام می شود.
خواص قاصدک برای فشار خون بالا
به عنوان یک دیورتیک، قاصدک ادرار را افزایش می دهد که درنتیجه، فشار خون را کاهش می دهد. فیبر و پتاسیم در قاصدک نیز فشار خون را تنظیم می کنند.

 

 

تاثیر قاصدک بر کلسترول

مطالعات حیوانی نشان داده اند که چگونه قاصدک، سطوح کلسترول را کاهش داده و کنترل کرده و درعین حال، نسبت کلسترول را با افزایش HDL بهبود می بخشند.

 

 

خواص قاصدک برای كيسه صفرا

قاصدک، تولید صفرا را افزایش و التهاب را کاهش می دهد تا به مشکلات کیسه صفرا و انسدادها کمک کند.

 

تاثیر قاصدک بر التهاب

قاصدک شامل اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان ها، و مواد مغذی گیاهی است که همگی التهاب سراسر بدن را کاهش می دهند. این ماده می تواند درد و تورم را کاهش دهد.

 

تاثیر قاصدک بر سیستم ایمنی بدن

مطالعات نشان می دهد که قاصدک، عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت و با میکروب ها و قارچ ها مبارزه می کند.
برگ، گل و ریشه قاصدک همگی خوراکی هستند. آنها طعم کمی تلخی دارند که می تواند با برداشت آنها در پاییز یا بهار به حداقل برسد. برگ های جوان نازک تر و کمتر تلخ هستند و افزودنی بسیار خوبی برای سالاد خام. محسوب می شوند. پخت قاصدک، مزه تلخ برگ و ریشه را از بین می برد.
قاصدک به طور کلی از نظر سطح مواد غذایی و دارویی، بی خطر در نظر گرفته می شود. برخی افراد ممکن است واکنش های آلرژیک به قاصدک داشته باشند. هر فرد مبتلا به آلرژی به نوعی ابروسیا، گل داودی، گل همیشه بهار، بابونه، بومادران یا دیزی باید از قاصدک دوری کند و افراد باردار، پرستار و یا مصرف کننده داروهای تجویزی باید با یک پزشک قبل از اضافه کردن ماده جدیدی به رژیم غذایی خود صحبت کنند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید