غذای سالم سرشار از آنتی اکسیدان 12 مورد

در

Antioxidants-Friend-or-Foe.jpg

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که در بدن شما تولید نمی شوند و در غذاها یافت می شوند. آنتی اکسیدان ها در دفاع از سلولهای شما در برابر آسیب ناشی از مولکولهای بالقوه مضر معروف به رادیکال های آزاد کمک می کنند.

 

هنگامی که رادیکال های آزاد تجمع می یابند ، ممکن است باعث ایجاد حالتی شوند که تحت عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می شود. این ممکن است به DNA و دیگر ساختارهای مهم سلول های شما آسیب برساند.متاسفانه ، استرس اکسیداتیو مزمن می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و سرطان را افزایش دهد

 

خوشبختانه ، تغذیه مناسب و خوردن یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان می تواند به افزایش سطح آنتی اکسیدان خون برای مبارزه با استرس اکسیداتیو و کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها کمک کند.دانشمندان از چندین آزمایش برای اندازه گیری میزان آنتی اکسیدان مواد غذایی استفاده می کنند.

 

یکی از بهترین آزمایشات ، تجزیه و تحلیل FRAP (توانایی کاهش آهن پلاسما) است. محتوای آنتی اکسیدانی مواد غذایی را اندازه می گیرد و می تواند یک رادیکال آزاد خاص را خنثی کند هرچه مقدار FRAP بیشتر باشد ، مواد غذایی آنتی اکسیدان بیشتری دارند.

 

12 ماده غذایی برتر و سرشار از آنتی اکسیدان

1. شکلات تلخ

شکلات تلخ

 دوستداران خوش شانس شکلات ، شکلات تلخ مغذی است . این کاکائو بیشتر از شکلات معمولی و همچنین مواد معدنی و آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

 

بر اساس تجزیه و تحلیل FRAP ، شکلات تلخ در هر 3.5 اونس (100 گرم) تا 15 میلی مول آنتی اکسیدان دارد. این حتی بیشتر از زغال اخته و تمشک است که به ترتیب دارای 9.2 و 2.3 میلی مول آنتی اکسیدان در همان اندازه خدمت هستند .

 

علاوه بر این ، آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو و شکلات تلخ با فواید چشمگیر سلامتی از جمله التهاب کمتر و کاهش عوامل خطر برای بیماری های قلبی ارتباط دارند.به عنوان مثال ، در یک بررسی از 10 مطالعه ، رابطه بین مصرف کاکائو و فشار خون در افراد سالم و مبتلایان به فشار خون بالا بررسی شده است.

 

مصرف فرآورده های غنی از کاکائو مانند شکلات تلخ به طور متوسط ​​4.5 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک (مقدار پایین تر) به طور متوسط ​​2.5 میلی متر جیوه فشار خون سیستولیک (مقدار بالایی) را کاهش می دهد.مطالعه دیگری نشان داد که شکلات تلخ ممکن است با بالا بردن سطح آنتی اکسیدان خون ، افزایش سطح کلسترول "خوب" HDL و جلوگیری از اکسید شدن کلسترول "بد" LDL ، خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. کلسترول LDL اکسید شده مضر است زیرا باعث ایجاد التهاب در رگ های خونی می شود که می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی شود .

 

شکلات تلخ خوشمزه ، مقوی و یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان است. به طور کلی ، هرچه محتوای کاکائو بیشتر باشد ،شکلات آنتی اکسیدان بیشتری دارد .

2. پیکن Pecans

پیکن

پیکن نوعی گردو بومی مکزیک و آمریکای جنوبی است. آنها منبع خوبی از چربی ها و مواد معدنی سالم هستند ، به علاوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند.بر اساس تجزیه و تحلیل FRAP ، اسپند حاوی حداکثر 10.6 میلی مول آنتی اکسیدان در هر 3.5 اونس (100 گرم) است.علاوه بر این ،  آجیل بومی مکزیک می تواند به افزایش سطح آنتی اکسیدان در خون کمک کند.

 

به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد افرادی که 20٪ کالری روزانه خود را از  این گردو بومی مصرف می کنند ، به طور قابل توجهی سطح آنتی اکسیدان خون را افزایش می دهند.در مطالعه ای دیگر ، افرادی که گردو بومی مصرف کرده اند در طی دو تا هشت ساعت کاهش 26–33٪ در سطح اکسید شده LDL خون را تجربه کرده اند. سطح بالای کلسترول LDL اکسید شده در خون یک عامل خطر برای بیماری های قلبی است.

 

اگرچه گردو منبع خوبی از چربی های سالم است ، اما کالری زیادی نیز دارد. بنابراین مهم است که به مقدار متوسط پیکن بخورید تا از مصرف بیش از حد کالری جلوگیری کنید.

 

آجیل های محبوب غنی از مواد معدنی ،چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها هستند. همچنین ممکن است به افزایش سطح آنتی اکسیدان خون و کاهش کلسترول بد خون کمک کنند.

 

3. زغال اخته

زغال اخته

زغال اخته اگرچه کالری کمی دارد اما مملو از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است.طبق تجزیه و تحلیل FRAP ، بلوبری در هر 3.5 اونس (100 گرم) تا 9.2 میلی مول آنتی اکسیدان دارد .چندین مطالعه حتی حاکی از آن است که بلوبری حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان در میان میوه ها و سبزیجات معمولاً مصرف شده است .

 

علاوه بر این ، تحقیقات انجام شده در لوله های آزمایشگاهی و مطالعات حیوانی نشان داده است که آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته ممکن است کاهش عملکرد مغز را که تمایل به افزایش سن دارد به تأخیر بیندازد .محققان اظهار داشتند که آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته ممکن است مسئول این اثر باشند. تصور می شود که آنها این کار را با خنثی سازی رادیکال های آزاد مضر ، کاهش التهاب و تغییر بیان ژن های خاص انجام می دهند 

 

علاوه بر این ، نشان داده شده است که آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته ، به ویژه نوعی آنتوسیانین ، عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد ، سطح کلسترول LDL و فشار خون را کاهش می دهد.

 

زغال اخته  از بهترین منابع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی است. آنها غنی از آنتوسیانین و سایر آنتی اکسیدان ها هستند که ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کرده و کاهش عملکرد مغز را که با افزایش سن اتفاق می افتد به تأخیر بیندازند.

 

4. توت فرنگی

توت فرنگی

توت فرنگی از محبوب ترین توت های کره زمین است. آنها شیرین ، همه کاره و منبع غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند.بر اساس تجزیه و تحلیل FRAP ، توت فرنگی در هر 3.5 اونس (100 گرم) حداکثر 5.4 میلی مول آنتی اکسیدان ارائه می دهد.علاوه بر این ، توت فرنگی حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام آنتوسیانین است که به آنها رنگ قرمز می بخشد. توت فرنگی هایی که محتوای آنتوسیانین بیشتری دارند تمایل دارند که قرمز روشن تر باشند.

 

تحقیقات نشان داده است که آنتوسیانین ها ممکن است با کاهش سطح کلسترول LDL "بد" و افزایش کلسترول "خوب" HDL به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

 

مروری بر 10 مطالعه نشان داد که مصرف مکمل آنتوسیانین میزان کلسترول LDL را در افرادی که بیماری قلبی یا سطح بالای LDL داشتند ، به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

 

توت های دیگر و توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین است ، که ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

 

5. کنگر فرنگی ، آرتیشو

 آرتیشو

کنگر فرنگی یکی از سبزیجات خوشمزه و مغذی است که در رژیم های آمریکای شمالی بسیار رایج نیست اما آنها سابقه طولانی دارند - مردم در دوران باستان از برگ کنگر فرنگی به عنوان دارویی برای درمان بیماری های کبدی مانند زردی استفاده می کردند.کنگر فرنگی همچنین منبع بزرگی از فیبر غذایی ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است

 

بر اساس تجزیه و تحلیل FRAP ، کنگر فرنگی حاوی حداکثر 4.7 میلی مول آنتی اکسیدان در هر 3.5 اونس (100 گرم) است.کنگر فرنگی به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان معروف به اسید کلروژنیک است. مطالعات نشان می دهد که فواید آنتی اکسیدانی و ضد التهابی اسید کلروژنیک ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را کاهش دهد.محتوای آنتی اکسیدانی کنگر فرنگی بسته به نحوه تهیه آن می تواند متفاوت باشد.

 

کنگر فرنگی از سبزیجاتی است که دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان ها از جمله اسید کلروژنیک است. محتوای آنتی اکسیدانی آنها می تواند براساس نحوه تهیه متفاوت باشد.

 

 

6.  توت گوجی 

توت گوجی

 

 میوه ها خشک شده توت گوجی Goji Berries بیش از 2000 سال بخشی از طب سنتی چین بوده اند.گوجی بری اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده به بازار عرضه می شود زیرا سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است .بر اساس تجزیه و تحلیل FRAP ، گوجی بری حاوی 4.3 میلی مول آنتی اکسیدان در هر 3.5 اونس (100 گرم) است.

 

علاوه بر این ، گوجی بری حاوی آنتی اکسیدان های منحصر به فردی است که به پلی ساکاریدهای Lycium barbarum معروف هستند . این موارد با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان مرتبط هستند و ممکن است به مبارزه با پیری پوست کمک کنند.علاوه بر این ، گوجی بری همچنین ممکن است در افزایش سطح آنتی اکسیدان خون بسیار موثر باشد.

 

توت گوجی

در یک مطالعه ، افراد مسن سالم هر روز و به مدت 90 روز یک نوشیدنی گوجی بری مبتنی بر شیر مصرف کردند. با پایان مطالعه ، سطح آنتی اکسیدان خون آنها 57٪ افزایش یافته بود.تعداد انگشت شماری از مطالعات در مورد اثرات گوجی بری در انسان وجود دارد. اگرچه اینها از مزایای سلامتی آنها پشتیبانی می کنند ، اما تحقیقات بیشتری بر اساس انسان لازم است.

 

توت های گوجی منبع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند ،از جمله نوع منحصر به فردی که به نام پلی ساکاریدهای Lyciumbarbarum شناخته می شود . این مواردبا کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان مرتبط هستند و ممکن است به مبارزه با پیری پوست کمک کنند .

7. تمشک  

تمشک  

تمشک Raspberries توت های نرم و ترشی است که اغلب در دسرها استفاده می شود. آنها منبع خوبی از فیبر غذایی ، ویتامین C ، منگنز و آنتی اکسیدان هستند.بر اساس تجزیه و تحلیل FRAP ، تمشک در هر 3.5 اونس (100 گرم) حداکثر 4 میلی مول آنتی اکسیدان داردچندین مطالعه آنتی اکسیدان ها و سایر اجزای موجود در تمشک را با کاهش خطر سرطان و بیماری های قلبی مرتبط کرده است.

 

یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که آنتی اکسیدان ها و سایر اجزای موجود در تمشک 90٪ سلول های سرطانی معده ، روده بزرگ و پستان را در نمونه از بین می برد.در یک بررسی از پنج مطالعه نتیجه گیری شد که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی تمشک سیاه ممکن است اثرات انواع سرطان ها را کند و سرکوب کند.

 

علاوه بر این ، آنتی اکسیدان موجود در تمشک ، به ویژه آنتوسیانین ، ممکن است التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. این ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.همانطور که گفته شد ، بیشتر شواهد مربوط به فواید تمشک برای سلامتی از مطالعات لوله آزمایش است. قبل از ارائه توصیه ها ، تحقیقات بیشتری در مورد انسان لازم است.

 

تمشک مقوی ، خوشمزه و حاوی آنتی اکسیدان است.مانند بلوبری ، آنها غنی از آنتوسیانین هستند و دارای اثرات ضد التهابی در بدن هستند.

 

8. کلم کیل 

کلم کیل

کلم پیچ  Kale  عضوی از گروه سبزیجات است که از گونه Brassica oleracea کشت می شود . اعضای دیگر شامل کلم بروکلی و گل کلم هستند.

 

کلم کیل یکی از مغذی ترین سبزیجات روی کره زمین است و سرشار از ویتامین های A ، K و C است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و در هر 3.5 اونس (100 گرم) تا 2.7 میلی مول را فراهم می کند.با این حال ، انواع قرمز کلم پیچ مانند قرمز و کلم پیچ سبز ممکن است تقریباً دو برابر داشته باشد - تا 4.1 میلی مول آنتی اکسیدان در هر 3.5 اونس.

 

دلیل این امر آنست که انواع قرمز کلم پیچ شامل آنتی اکسیدان های آنتوسیانین و همچنین چندین آنتی اکسیدان دیگر است که به آنها رنگ زنده می بخشد.کلم پیچ همچنین یک منبع گیاهی عالی از کلسیم است ، یک ماده معدنی مهم که به حفظ سلامت استخوان کمک می کند و در سایر عملکردهای سلولی نقش دارد .

 

کلم کیل یکی از مقوی ترین سبزیجات روی کره زمین است ، بخشی از آن به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان است. اگرچه کلم پیچ معمولی سرشار از آنتی اکسیدان است ، اما انواع قرمز ممکن است نزدیک به دو برابر بیشتر داشته باشند.

 

9.  کلم قرمز

کلم قرمز

کلم قرمزRed Cabbage  مشخصات مغذی چشمگیری دارد. کلم بنفش نیز شناخته می شود ، سرشار از ویتامین C ، K و A است و دارای محتوای آنتی اکسیدان زیادی استطبق تجزیه و تحلیل FRAP ، کلم قرمز در هر 3.5 اونس (100 گرم) حداکثر 2.2 میلی مول آنتی اکسیدان فراهم می کند.

 

این بیش از چهار برابر مقدار آنتی اکسیدان موجود در کلم پخته شده معمولی است . زیرا کلم قرمز حاوی آنتوسیانین است ، گروهی از آنتی اکسیدان ها که به کلم قرمز رنگ می دهند. آنتوسیانین در توت فرنگی و تمشک نیز یافت می شود.

 

این آنتوسیانین ها با چندین فواید سلامتی مرتبط هستند. آنها ممکن است التهاب را کاهش دهند ، از بیماری قلبی محافظت کنند و خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهند.علاوه بر این ، کلم قرمز منبع غنی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند. ویتامین C ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن و ثابت نگه داشتن پوست کمک کند.جالب است که نحوه تهیه کلم قرمز نیز می تواند بر میزان آنتی اکسیدان آن تأثیر بگذارد.

 

جوشاندن و تفت دادن کلم قرمز ممکن است باعث افزایش مشخصات آنتی اکسیدانی آن شود ، در حالی که کلم قرمز بخارپز ممکن است محتوای آنتی اکسیدانی آن را تقریباً 35٪ کاهش دهد.

 

مصرف کلم قرمز یک روش خوشمزه برای افزایش مصرف آنتی اکسیدان است. رنگ قرمز آن از محتوای بالای آنتوسیانین ناشی می شود ، گروهی از آنتی اکسیدان ها که با برخی از مزایای چشمگیر سلامتی مرتبط هستند.

 

10. لوبیا

لوبیا

لوبیا Beans یک گروه متنوع از حبوبات است که ارزان و سالم است. همچنین دارای فیبر فوق العاده بالایی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا حرکات روده شما منظم باشد.لوبیا همچنین یکی از بهترین منابع گیاهی آنتی اکسیدان است. تجزیه و تحلیل FRAP نشان داد که لوبیای سبز سبز حاوی حداکثر 2 میلی مول آنتی اکسیدان در هر 3.5 اونس (100 گرم) است.

 

علاوه بر این ، برخی از لوبیاها مانند لوبیا چیتی حاوی یک آنتی اکسیدان خاص به نام کامفرول هستند. این آنتی اکسیدان با فواید چشمگیر سلامتی ، مانند کاهش التهاب مزمن و رشد سرطان سرکوب شده مرتبط است.به عنوان مثال ، چندین مطالعه بر روی حیوانات نشان داده است که کامفرول ممکن است رشد سرطان ها را در پستان ، مثانه ، کلیه ها و ریه ها سرکوب کند 

 

با این حال ، از آنجا که بیشتر تحقیقات در مورد حمایت از مزایای كامپفرول در حیوانات یا لوله های آزمایش انجام شده است ، مطالعات بیشتری بر اساس انسان مورد نیاز است.

 

مصرف لوبیا راهی ارزان برای افزایش مصرف آنتی اکسیدان است. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان کامفرول هستند که در مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی با مزایای ضد سرطانی ارتباط دارد.

 

11. چغندر

 چغندر

چغندر Beets که به آن چغندر نیز می گویند ، ریشه سبزیجاتی است که با نام علمی Beta vulgaris شناخته می شود . آنها طعم ملایمی دارند و منبع بزرگی از فیبر ، پتاسیم ، آهن ، فولات و آنتی اکسیدان هستند.بر اساس تجزیه و تحلیل FRAP ، چغندر حاوی حداکثر 1.7 میلی مول آنتی اکسیدان در هر 3.5 اونس (100 گرم) است.آنها به ویژه در گروهی از آنتی اکسیدان ها به نام بتالین غنی هستند. اینها رنگ قرمز مایل به چغندر دارند و با مزایای سلامتی ارتباط دارند.

 

به عنوان مثال ، چندین مطالعه در لوله آزمایشگاهی ، بتالین ها را با خطر کمتری از سرطان در روده بزرگ و دستگاه گوارش ارتباط داده است .علاوه بر این ، چغندر حاوی ترکیبات دیگری است که ممکن است به سرکوب التهاب کمک کند. به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد که مصرف کپسول بتالائین ساخته شده از عصاره چغندر به طور قابل توجهی درد و التهاب آرتروز را تسکین می دهد

 

 

 چغندر منبع خوبی از فیبر ، پتاسیم ، آهن ، فولات و آنتی اکسیدان است. آنها حاوی گروهی از آنتی اکسیدان ها به نام بتالاین هستند که با مزایای چشمگیر سلامتی مرتبط هستند.

 

12. اسفناج 

اسفناج 

اسفناج Spinach یکی از سبزیجات مغذی و متراکم است. سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و به طور باورنکردنی کم کالری است.بر اساس تجزیه و تحلیل FRAP ، اسفناج در هر 3.5 اونس (100 گرم) تا 0.9 میلی مول آنتی اکسیدان فراهم می کند.اسفناج همچنین منبع بزرگی از لوتئین و زاگزانتین ، دو آنتی اکسیدان است که ممکن است به محافظت از چشم شما در برابر آسیب رساندن به نور ماورا UV بنفش و دیگر طول موج های نور مضر کمک کند.

این آنتی اکسیدان ها به مقابله با آسیب چشم ها کمک می کنند که رادیکال های آزاد ممکن است به مرور زمان ایجاد کنند.

 

اسفناج غنی از مواد مغذی ، آنتی اکسیدان زیاد و کم کالری است. همچنین یکی از بهترین منابع لوتئین و زاگزانتین است که از چشم در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند.

 

نظرات

۱۴۰۰/۱/۱۲عالی

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که سبب افزایش تمرکز و قدرت ذهن می‌شوند 7 مورد

در

اگرازیک دونده مسابقات دوی ماراتون درباره سلامتی انسان سؤال کنید، مطمئناً جوابی که خواهید شنید محدود به سلامتی جسمانی و فیزیکی نمی‌شود. درحقیقت برای این شخص و بسیاری ازافراد، سلامت ذهنی انسان از اهمیتی هم سطح با سلامت فیزیکی برخوردار است. جالب است بدانید که تغذیه شما در طول روز، می‌تواند تأثیر بسزایی بر این امر داشته باشد. خوشبختانه با داشتن تغذیه‌ای مناسب می‌توانید تمرکز خودرا افزایش داده و هوشیاری خود را در سطح قابل توجهی نگاه دارید. البته این رژیم غذایی مناسب، در نهایت منجر به افزایش ماهیچه‌ ها و سلامت جسمانی شما نیز می‌شود. حال تحقیقاتی صورت گرفته است و نتایج آن حاکی از این است که هفت غذا وجود دارند که به طور بخصوصی در سلامت ذهنی انسان تأثیر مثبت خواهند گذاشت. بیشترین تأثیر این سلامت، در بهبود عملکرد انسان در مهارت‌ های شناختی است. با استفاده از این مواد غذایی قادر خواهید بود تمرکز خود را افزایش دهید و در موقعیت هایی که ماهیچه ها و بدنتان دیگر از توان کافی برخوردار نیستند، می‌توانید با تمرکز بر روی هدفتان، ماهیچه های از کار افتاده خود را به کار بندید. علاوه بر این این مواد غذایی خوشمزه هستند، مزایای بسیاری علاوه بر آنچه ذکر شد برای سلامتی انسان دارند و در نهایت می‌‌توان به سادگی آنها را در رژیم غذایی هر روزه خود جای داد. با سیارک همراه باشید تا شما را با این مواد غذایی که سبب افزایش تمرکز و بهبود مهارت های شناختی می شوند، آشنا کنیم.

  1. ماهی سالمون

برای همه به خوبی آشکار است که خوردن ماهی هایی که دارای چربی مفید برای بدن هستند، باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود.  کریستن اسمیت، متخصص و سخنگوی مرکز تغذیه ای در آمریکا در این خصوص عنوان کرد: «ماهی سالمون یکی از غنی ترین منابع اُمگا سه است که چربی مفیدی برای بدن به حساب می‌آید و بنا به تحقیقات صورت گرفته، تأثیر بسزایی در بهبود سلامت و عملکرد مغز دارند.» بسیاری از متخصصین تغذیه در آمریکا در تلاش اند تا با استفاده از مطبوعات و مجله ها، مردم را از فواید ماهی سالمون آگاه کنند و آنها را ترغیب به جا دادن این ماده خوراکی در برنامه غذایی خود کنند. به طوری که حداقل دو بار در هفته از این ماده خوراکی استفاده کنند. البته تا کنون ناکام مانده اند و به نظر می رسد مردم آمریکا خیلی اقبالی به این ماده خوراکی نشان نمی دهند که البته تنها خود متضرر می‌شوند، چراکه ماهی به طور کلی، علاوه بر فوایدی که ذکر شد، یکی از منابع غنی پروتئین نیز می‌باشد که برای سلامت انسان بسیار مفید است. پروتئین این ویژگی را دارد که شما را برای مدتی طولانی سیر نگاه می‌دارد و این مسئله سبب کاهش وزن و کمتر شدن خودن غذاهایی می‌شود که می‌توانند برای شما مضر باشند. متخصصین تغذیه پیشنهاد کرده اند که در وعده غذایی صبحانه، جایی برای ماهی سالمون داشته باشیم. خوردن ماهی سالمون در کنار تخم مرغ در وعده صبحانه می‌تواند گزینه ایده آلی باشد. علاوه بر این می‌توانید از ماهی سالمون در وعده ناهار خود استفاده کنید. در سالاد و یا هر غذای دیگری که دوست داشته باشید.

  1. تخم مرغ

تا مدت ها افراد بسیاری به خاطر کلسترول موجود در تخم مرغ، از خوردن آن پرهیز می‌کردند، حال آنکه اکنون در علم تغذیه، تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی بسیار ارزشمند به حساب می‌آید و تقریباً در تمامی رژیم های غذایی متفاوت تجویز شده برای افراد مختلف، جایی برای تخم مرغ محفوظ است. تخم مرغ یکی از منابع غنی پروتئین به شمار می‌رود و مواد معدنی و چربی های مفیدی در آن موجود است که در سلامت بدن نقش بسزایی دارند. کولین یکی از این مواد مفید موجود در تخم مرغ است. اسمیت، که یک متخصص تغذیه است در این خصوص گفت: «با مصرف کولین که در تخم مرغ (و برخی غذاهای دیگر) وجود دارد، عنصری شیمیایی در مغز آزاد می‌شود که با نام استیل کولین شناخته می‌شود و تأثیر بسزایی در عملکرد مغز و سیتسم عصبی انسان به طور کلی دارد.»

بنا به تحقیقات انجام شده در آمریکا، بیش از نود درصد مردم این کشور، کولین لازم برای بدن (در طول یک روز کامل) را دریافت نمی‌کنند. این در حالی است که خوردن یک عدد تخم مرغ، تا چیزی حدود بیست درصد کل کولین مورد نیاز برای بدن را تأمین می‌کند. در سوی دیگر، ماسچا دیویس، صاحب امتیاز مرکز تغذیه نومادیستا، عنوان کرده است که تخم مرغ علاوه بر مزایای ذکر شده، یک منبع غنی ویتامین ب (ب 12 و ب 6) به حساب می‌آید. این ویتامین ها نیز تأثیر بسزایی در سلامتی مغز دارند. شاید حتی نیازی به اشاره کردن به این موضوع نباشد که جای دادن تخم مرغ در وعده غذایی تا چه اندازه می‌تواند آسان باشد. بسته به ذائقه خود می‌توانید آن را سرخ کرده یا بپزید و به عنوان یک میان وعده مغزی نوش جان کنید. اگر قصد دارید کمی تنوع ایجاد کنیدف می‌توانید تخم مرغ خود را در روغن زیتون تفت دهید (که به مراتب سالم تر از روغن های دیگر است) و با آن یک ساندویچ خوشمزه درست کنید.

  1. سبزیجاتی که برگهای سبز دارند

البته سبزیجات فواید بسیاری برای سلامت انسان دارد و مصرف سبزیجات در اکثر رژیم های غذایی توصیه می‌شود، اما یکی از کارکردهای سبزیجات در سلامت بدن، تأثیر بسزای آن در سلامت مغز انسان است. یکی از آخرین تحقیقات انجام شده در این خصوص نشان می‌دهد که جای دادن اینگونه سبزیجات حتی در یک وعده غذایی، می‌تواند تأثیرات کاهنده ای را که افزایش سن بر مهارت های شناختی و قدرت تمرکز دارد را تا یازده سال به تعویق بیندازد. یکی از متخصصین تغذیه در این خصوص گفت: «سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند، از غنی ترین مواد غذایی به شمار می‌روند، لوتئین و ویتامین کی موجود در این سبزیجات، خود بخوبی نشانگر این موضوع است که چرا سبزیجات چنین نقش مثبتی در سلامت مغز انسان ایفا می‌کنند.» سبزیجاتی که برگ سبز تیره تری دارند را می‌توان به عنوان ماده غذایی اصلی در سالاد استفاده کرد و علاوه بر این با مشاهده دستور پخت غذاهای متفاوتی که از سبزیجات در مواد لازم خود بهره می‌گیرند، می‌توانید از تأثیرات مثبت این ماده غذایی استفاده کنید.

  1. زردچوبه

همانگونه که مطلع هستید از این ادویه طلایی برای رنگ دار کردن غذا و بهتر کردن ظاهر آن استفاده می‌شود. البته جالب است بدانید که تنها فایده این ادویه، بهبود ظاهر غذا نیست و فواید دیگری هم دارد. اکثر تحقیقاتی که در مورد زردچوبه صورت می‌گیرد، بر مکمل کورکومین موجود در آن متمرکز است (کورکومین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که خاصیت ضد التهابی دارد). یک متخصص تغذیه با نام دیویس در خصوص زردچوبه گفت: «زردچوبه تأثیر آنتی اکسیدانی بسیاری قوی‌ای روی عملکرد مغز دارد و زمانی که با فلفل سیاه ترکیب شود، این تأثیر بیشتر از قبل هم خواهد شد.

تحقیقی که اخیرا در خصوص زردچوبه و فواید آن انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف مکمل کورکومین موجود در زردچوبه برای مدت هجده ماه و به میزان دو بار در روز می‌تواند تأثیر چشم گیری در بهبود حافظه و حواس شود. زردچوبه کمی طعم تندی دارد که آن را به ادویه هایی چون فلفل شبیه می‌کند، به همین خاطر است که می‌توان از آن در اکثر مواد غذایی بهره گرفت و استفاده کرد؛ از تخم مرغ سرخ شده گرفته تا گوشت و خورش و... .

  1. آجیل

به قدری از فواید بادام زمینی و کره آن، در گوشه و کنار مشاهده کرده‌اید که به نظر می‌رسد ذکر فایده‌ای جدید، تعریف بیش از اندازه باشد، با این حال قصد داریم شما را با فایده تازه ای از کره بادام زمینی آشنا کنیم. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که خوردن آجیل در افرادی که سنین بالاتری دارند، سبب افزایش و بهبود مهارت های شناختی شان می‌شود. علاوه بر این، گردو حاوی مواد پلی فنیک است که در سبزیجات نیز به طور عمده وجود دارد و سبب کاهش التهاب در مغز می‌شود. ماده خوراکی دیگری پیدا نخواهید کرد که بتوانید به سادگی آجیل و خشکبار آن را مصرف کنید. می‌توانید به سادگی کمی آجیل در جیب خود بریزید و در طول روز و هر موقعی که دوست داشتید به خوردن آن بپردازید. غذاهای بسیاری نیز وجود دارد که در دستور پخت آنها از آجیل و خشکبار به عنوان مواد لازم استفاده شده است.

  1. آووکادو

با کمی دقت نظر در مواد خوراکی و غذایی که به آنها اشاره شده است، می‌توانید ببینید که تقریباً همه این مواد خوراکی شباهتی با هم دارند. تمامی این مواد خوراکی حاوی چربی کم و مفید برای بدن هستند که برای سلامت مغز، نقش بسزایی ایفا می‌کند. آووکادو دیگر ماده خوراکی است که برای سلامت مغز بسیار مفید است. دیویس، که یک متخصص تغذیه است درباره آووکادو گفت: «آووکادو حاوی مقادیر زیادی چربی مفید برای بدن و ویتامین ای است که هردوی این ها تأثیر بسزایی در بهبود عملکرد مغز انسان دارند و در بلند-مدت از تأثیر کاهنده سن انسان بر سلامت مغز کمی جلوگیری می‌کنند.» تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته است نشان می‌دهد که افرادی که برای مدت شش ماه، یک آووکادو در روز مصرف می‌کنند، مهارت های شناختی و حافظه شان به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر این آووکادو تاچیزی حدود بیست ویتامین و ماده معدنی وارد بدن شما می‌کند که آن را بدل به یک ماده خوراکی بسیار ارزشمند می‌کند و جای دادن آن در رژیم غذایی هر روزه خود، می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی بر سلامت انسان داشته باشد. آووکادو نیز همچون دیگر مواردی که در این لیست به آنها اشاره کرده ایم، به سادگی مصرف می‌شود و در غذاهای بسیاری می‌توانید از آن استفاده کنید؛ ترکیب آووکادو با کمی لیمو (یا آب لیمو) و نمک طرفداران بسیاری دارد.

  1. کَفیر

این ماده خوراکی که از فرآوزده های شیر به حساب می‌آید، طعمی شبیه به ماستی دارد که کمی رقیق شده باشد و سرشار از پروبیوتیک است. محققان تغذیه بر این باور اند که پروبیوتیک موجود در روده تأثیر بسیار مهمی در کاهش سرعت از بین رفتن تأثیر همیشگی مهارت های شناختی دارد. علاوه بر این تحقیقات دیگری نیز در این خصوص صورت گرفته است و نتایج آن نشان داده که افرادی که از بیماری آلزایمر رنج می‌برند، در صورت استفاده از محصولات حاوی پروبیوتیک، مهارت های شناختی شان بهبود پیدا خواهد کرد. با وجود اینکه تحقیقات در مورد کَفیر، مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند، در اینکه فوایدی را متوجه بدن انسان می‌کند شکی نیست و بهتر است این ماده خوراکی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کَفیر یکی از منابع غنی پروتئین و کلسیم به شمار می‌رود (هردوی اینها سبب سلامت ماهیچه ها نیز می‌شوند) و به راحتی می‌توان آن را به ماست اضافه کرده و نوش جان کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی ضد چین و چروک

در
رژیم غذایی ضد چین و چروک
چگونگی پوست ما به عوامل مختلفی از قبیل: مراقبت مناسب برای آن، انتخاب لوازم آرایشی مناسب و همچنین رعایت رژیم خاص بستگی دارد. به نظر می رسد که برخی از محصولات می توانند پیری را کند کرده و ظاهر شدن اولین چین و چروک را به تاخیر بیندازند. به گفته کارشناسان، رژیم ضد چروک باید حاوی بسیاری از ویتامین های مختلف، عناصر کمیاب و فلاونوئیدها باشد که آنتی اکسیدان های طبیعی هستند . امروز ما خواهیم گفت که کدام محصول برای پوست مفید است.

 

چرا چروک ظاهر می شود

چین و چروک ها یکی از علائم پیری هستند. هنگامی که الاستیک الیاف کلاژن کاهش می یابد، آنها ظاهر می شوند. این به خاطر کاهش تعداد فیبروبلاست ها در بدن ما است - سلول هایی که در آن سنتز کلاژن و الاستین، که پوست را تشکیل  می دهند، بستگی دارد. پس از حدود 30 سال در بدن انسان، فرآیند تولید اسید هیالورونیک ابتدا کاهش می یابد و سپس به طور کامل متوقف می شود. کمبود آن همچنین منجر به تشکیل چروک ها می شود. به عبارت دیگر، بدن ما به گونه ای تنظیم شده اند که با سن، مواد خاصی که لازم است برای حفظ الاستیک پوست پوشش داده شوند، دیگر سنتز نمی شوند.
 
در این مورد، هر دو دارای دو گزینه هستند. شما می توانید اجازه دهیدکه پوست هر روز جوانی خود را از دست بدهد. و یا شما می توانید سعی کنید جوانی از دست رفته را با استفاده از محصولات خاصی دوباره برگردانید.
 

 

آیا بین آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد و پیری پوست رابطه ای وجود دارد

رادیکال های آزاد اتم هایی با فعالیت شیمیایی بسیار بالا هستند. آنها قادر به سرعت اکسیداسیون مواد مختلف، از جمله آنزیم های موجود در پوست انسان هستند. چرا این فرآیند خطرناک است؟ حداقل این واقعیت است که اکسیداسیون معمولا با پیری سلول های بدن همراه است.
در مورد اثر روی پوست، رادیکال های آزاد باعث جلوگیری از عملکرد مناسب آنزیم ها می شوند. در نتیجه، فرآیند تولید کلاژن ( پروتئین مسئول کشش پوستی) مختل می شود و سلول های مرده جای خود را از دست می دهد و این باعث می شود که ظرفیت احیا کننده پوست تضعیف شود. لازم به ذکر است که در برخی موارد، تحت تاثیر رادیکال های آزاد، اسیدهای نوکلئیک (DNA) آسیب می بینند، که مسئول بازسازی سلول مناسب هستند. یک نتیجه احتمالی می تواند توسعه بیماری سرطان باشد.
 
منابع اصلی رادیکال های آزاد عبارتند از:
 
محیط آلوده
استرس و خستگی ثابت
سوء مصرف الکل و نوع خاصی از دارو
سیگار کشیدن
تابش نور خورشید
استفاده مکرر از مواد غذایی حاوی چربی ترانس و نگهدارنده.
و حالا در مورد آنتی اکسیدان ها. این مواد هستند که به بدن کمک می کنند تا اثرات رادیکال های آزاد را کنار بگذارد. به همین علت، مواد اصلی طراحی شده برای مبارزه با پیری زودرس مواد آنتی اکسیدانی هستند. با این وجود، آیا مبارزه با چین و چروک تنها با لوازم آرایشی ممکن است؟ آنتی اکسیدان ها نیز باید به عنوان بخشی از غذا وارد بدن می شوند، به طوری که مهار روند پیری از داخل اتفاق می افتد.
 
مهمترین آنتی اکسیدان هایی که بدن می تواند از غذا دریافت کند عبارتند از:
 
ویتامین A ، C ، E
بتا کاروتن (provitamin A)
کوآنزیم Q10
لیکوپن
فلاونوئیدها
لوتئین
عناصر کمیاب: سلنیوم ، مس ، منگنز ، روی .

 

نقش کلاژن در پیشگیری از چین و چروک

یکی دیگر از مولفه مهم که بدون آن غیر ممکن است بتوانیم جوانی پوست و حفظ elasticity پوست را انجام دهیم کلاژن است. در زمان ما، لوازم آرایشی بسیار محبوب حاوی کلاژن است. تولید کنندگان در مورد چنین محصولاتی به عنوان بهترین محصولاتی که می توانند بر ضد پوست پیری عمل کنند صحبت می کنند.
با این حال، محققان توصیه نمی کنند مصرف کنندگان کورکورانه به اثرات خیره کننده این محصولات اعتقاد داشته باشند. اعتقاد بر این است که مولکول های کلاژن در اندازه های بسیار بزرگ هستند، بنابراین آنها نمی توانند به عنوان بخشی از کرم داخل پوست نفوذ کنند.
بنابراین، غذای غنی از کلاژن (همه محصولات با ژلاتین ) یک منبع موثرتر است .
 

 

تاثیر کوآنزیم Q10 در پیشگیری از چین و چروک

Q10 آنزیمی است که به بازسازی سلول های پوستی کمک می کند. برای بازگرداندن ذخایر این آنزیم به بدن، مفید است که ماهی، روغن، غلات کامل، اسفناج ، کلم بروکلی را بخورید . اما مهم است که به یاد داشته باشید که این جزء تنها در حضور چربی جذب بدن می شود ، بنابراین مفید است که از هر یک از این محصولات را با روغن مصرف کنید.
 

 

تاثیر فلاونوئیدها در پیشگیری از چین و چروک

فلاونوئیدها مفید هستند، زیرا آنها از تخریب DNA سلول ها جلوگیری می کنند، تاثیر مثبتی بر بیوسنتز کلاژن دارند، وضعیت بافت همبند را بهبود می بخشد و پوست را از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. فلاونوئیدها در بسیاری از مواد غذایی از گیاهان یافت می شود. بیشتر این ماده در انگور سیاه ، زغال اخته ، چغندر ، حبوبات، هویج ، جعفری ، کاهو ، تمشک ، میوه های انار ، کلم بروکلی، سیب ، شکلات تیره (تنها حاوی 70٪ کاکائو و یا بیشتر) وجود دارد.
 

 

مفید ترین مواد معدنی در پیشگیری از چین و چروک

سلنیوم نقش اساسی در مبارزه با رادیکال های آزاد بازی می کند. برای بازگرداندن ذخایر این عنصر ریز، مفید است که به طور منظم از غذاهای دریایی ( میگو ها ، صدف ها ، خرچنگ ها )، گردو ، فندق ، بادام ، قارچ، ماهی، دانه های کامل، سیر ، پیاز استفاده کنید.
 
روی یا زینک برای سنتز پروتئین و تقسیم سلولی ضروری است. کمبود این مواد معدنی از طریق مشکلات پوستی مختلف، از جمله چین و چروک و پیر شدن زودرس  خود را نشان میدهد. شما می توانید از این مواد معدنی از محصولات زیر استفاده کنید: غذاهای دریایی، گوشت، کبد ، غلات، آجیل.
 

 

ویتامین های ضد چین و چروک

ویتامین ها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که برای مبارزه با رادیکال های آزاد ضروری هستند. برای نگه داشتن پوست جوان و تازه تا زمانی که ممکن است، مفید است که غذاهای حاوی ویتامین A، C و E را در تغذیه روزانه بخورید.
 
ویتامین A (رتینول) باعث تولید کلاژن، جلوگیری از پیری زودرس و تضعیف پوست می شود و رنگ آن را یکدست می کند.
 

بهترین منابع غذایی

هویج، گوجه فرنگی ، فلفل قرمز ، اسفناج
خربزه ، هلو ، زردآلو ، پرتقال
تخم مرغ، کره ، شیر ، پنیر
کبد یا جگر سیاه
ماهی خال مخالی ، ماهی قزل آلا
 

 

منابع ویتامین A (بتا کاروتن)

سبزیجات سبز، کدو تنبل ، هویج، خربزه، انبه ، فلفل قرمز، کشمش سیاه، توت فرنگی ، تمشک .
ویتامین E اثر مفیدی بر ساختار لایه چربی دارد که پوست را از اثرات نامطلوب محیط محافظت می کند.
 

 

منابع ویتامین E

انواع مختلف روغن
ماهی
گوجه فرنگی
دانه های آفتابگردان و دانه کنجد ، آجیل، جوانه گندم.
ویتامین C (اسید اسکوربیک) باعث تحریک سنتز کلاژن، تقویت عروق خونی می شود. با توجه به این اثر پوست صاف و تابش می شود.

 

منابع ویتامین C

غنی از آسکوربیک یا ویتامین ث:
 
کلم، گوجه فرنگی، فلفل قرمز ، جعفری
مرکبات، توت فرنگی، توت سیاه، گل وحشی
 

 

منو ضد پیری چیست

پروتئین برای پوست صاف: گوشت گوساله، ماهی
بخشی از گوشت یا ماهی حاوی مقدار زیادی روی یا زینک است و این ماده باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می شود و باعث بهبودی زخم می شود. علاوه بر این، گوشت و ماهی، یک انبار پروتئین با کیفیت بالا است. این محصولات حاوی اسیدهای آمینه لازم برای تشکیل کلاژن هستند، یعنی، همانطور که شناخته شده است، آن را الاستیک و کشش پوست را در برابر ظاهر چین و چروک محافظت می کنند.
هنگامی که کمبود پروتئین در رژیم غذایی وجود دارد، کلاژن در بدن ذخیره نمی شود. در نتیجه، چروک ها سریعتر ظاهر می شوند. به هر حال، برای تولید مقدار مورد نیاز کلاژن، بدن نیز نیاز به ویتامین C دارد. بنابراین، مفید است که گوشت و یا ماهی را با غذاهایی که حاوی اسید آسکوربیک هستند ترکیب کنید.
 
ویتامین C برای کلاژن: پرتقال، مرند، فلفل
ویتامین C نه تنها بر تولید کلاژن تاثیر می گذارد، بلکه بر وضعیت رگ های خونی نیز تاثیر دارد. اگر رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه های غنی از اسید آسکوربیک نباشد، رگه های عنکبوتی اغلب روی پوست ظاهر می شوند و صورت به نظر کسل کننده و خسته می شود.
 
برای دریافت مقدار روزانه ویتامین C، به اندازه کافی پرتقال کوچک، توت سیاه یا یک چهارم فلفل را می خورید. به هر حال، شما نمی توانید در مورد احتمال مصرف بیش از حد ویتامین نگران باشید. اسید اسکوربیک یک ماده محلول در آب است، به این معنی که بیش از حد از طریق ادرار و عرق دفع می شود.
 
چربی ضد خشک شدن است: آجیل، آووکادو، روغن کلزا
همه می دانند: برای جلوگیری از کم آبی، شما باید حداقل 2 لیتر آب در روز بنوشید . با این حال، این به اندازه کافی برای رطوبت پوست کافی نیست. برای حفظ رطوبت در اپیدرم، بدن نیاز به غذاهای غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده دارد. چربی بر روی پوست به عنوان مومیایی عمل می کند. با تشکر از چربی ها، یک لایه طبیعی چربی تشکیل شده است که مانع از خشک شدن پوست می شود. در نتیجه اپیدرم مقاوم تر به عوامل خارجی مضر و کمتر حساس به رطوبت است.
 
علاوه بر این، بسیاری از روغنها و آجیل ها حاوی ویتامین E هستند که به عنوان اکسیر جوانی شناخته شده است. علم تأیید کرده که کمبود این ویتامین باعث تشکیل چین و چروک پوست می شود و استفاده از آن پوست را از اشعه UV محافظت می کند.
 
سبزیجات برگ سبز برای احیای پوست: اسفناج، کاهو، جوانه بروکسل
بتا کاروتن بیشتر در ارتباط با هویج است. با این وجود، ذخایر بزرگ ویتامین در سبزیجات برگ سبز تیره وجود دارد. بتا کاروتن بع از وارد شدن به بدن موجودات زنده، تبدیل به ویتامین A می شود، که مسئول بازسازی مناسب پوست است. بنابراین، اگر بدن ویتامین A کافی نداشته باشد، پوست خشک می شود، پوسته پوسته می شود، الاستیسیته را از دست می دهد. علاوه بر این، بتا کاروتن به عنوان یک فیلتر طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش عمل می کند. اما برای اینکه پوست فواید ویتامین را احساس کند، محصولاتی که حاوی آن هستند، باید با مقدار کمی چربی مصرف شوند.
 

سایر محصولاتی که با پوست دوست هستند

گوجه فرنگی (حاوی ویتامین C لازم برای کلاژن و لیکوپن است که از اشعه UV محافظت می کند)
تمشک (غنی از فلاونوئیدها، پلی فنل ها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها که باعث کم شدن پیری می شود)
محصولات لبنی (حاوی پروبیوتیک ها هستند که نه تنها برای سیستم گوارش، بلکه برای پوست مفید هستند)
آووکادو (حاوی بسیاری از اسید های چرب است که برای پوست مفید است و همچنین گلوتاتیون، که شناخته شده به اثر بازسازی پوست کمک می کند)
عسل (خواص ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی دارد، مفید است که برای خوردن و تاثیر در داخل بدن و به عنوان یک ماسک برای صورت استفاده شود)
نان با سبوس (تنظیم غدد سباسه، جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن)
سیب (حاوی مقدار زیادی آهن است که کمبود آهن موجب ایجاد چین و چروک در ناحیه بینی می شود).

 

حفاظت از پوست با ضد چروک های طبیعی در تابستان

منافع خورشید برای پوست - و تمام بدن انسان بر کسی پوشیده نیست. اما اگر پوست بیش از حد طولانی در تماس با نور خورشید باشد (به عنوان مثال، در تابستان)، به نفع او نیست. پوست خشک و چروک می شود، elasticity آن را از دست می دهد. برخی از اندازه گیری ها برای جلوگیری از استفاده از این کرم های ضد آفتاب کمک می کند. اما اگر دفاع از رژیم غذایی مناسب در تابستان باشد، دفاع از آن حتی موثر تر خواهد بود.
 
کار کرم های ضد آفتاب این است که پوست را از اشعه UV محافظت کند. اما همان طور که محققان آمریکایی کشف کرده اند، بدن ما می تواند یک آنزیم مخصوص ایجاد کند که پوست را از آسیب UV محافظت کند. و آنچه جالب است، تولید این آنزیم بستگی به آنچه دارد که ما می خوریم. متخصصین لیستی از محصولات را تولید کرده اند که به طور مؤثرتری نسبت به دیگران در توسعه این آنزیم کمک می کند و باید در رژیم غذایی تابستانی همه کسانی که مایل به محافظت از پوست خود از اشعه های سوزان هستند، رعایت کنند.
 

زغال اخته

این انواع توت ها اغلب به عنوان یکی از سودمند ترین ها برای انسان ها نامیده می شوند، زیرا آنها حاوی مقدار باور نکردنی آنتی اکسیدان های قدرتمند هستند که در میان سایر موارد، محافظت از پوست را از اثرات خطرناک طولانی مدت آفتاب محافظت می کند. علاوه بر این، انواع توت سیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین C که یکی از مواد مفید برای پوست است، می باشند. کارشناسان توصیه می کنند هر روز حداقل یک مشت از زغال اخته بخورند تا ازچین و چروک در بازدید از ساحل جلوگیری شود.
 

هندوانه

این میوه ی بزرگ می تواند به راحتی بیشترین منبع لیکوپن نامیده می شود. این ماده، با توجه به مطالعه سال 2012، قادر به جذب اشعه ماوراء بنفش از طیف های مختلف است.  به عبارت دیگر، لیکوپن می تواند تا حدی به عنوان یک کرم ضد آفتاب عمل کند و از آسیب پوست جلوگیری کند.علاوه بر این، 90 درصد از هندوانه مایع است، و از این رو برای مرطوب کردن پوست مفید باشد.
 

 

دانه ها و آجیل

دانه های گردو، کنف ، کتان و چیا (گوشت اسپانیایی) حاوی اسید های چرب امگا 3 ضروری هستند که در تابستان به طور ضروری برای پوست لازم هستند. چگونه آنها مفید هستند؟ امگا 3 دارای خواص ضد التهابی است، پوست را از آسیب محافظت می کند و مانع از تماس طولانی مدت با آفتاب سوزان می شود.
 

 

هویج و سبزیجات برگ

این محصولات یک انبار واقعی ویتامین A هستند. در سال 2007، محققان دریافتند که پس از 10 هفته مصرف منظم هویج و سبزیجات برگ، بدن محافظت طبیعی از خورشید را ایجاد کرد. استفاده از این محصولات به شما اجازه می دهد بدن با آنتی اکسیدان های لوتئین و زاکسنتین اشباع شود، که مانع شکل گیری چین و چروک پوست می شود و همچنین به عنوان پیشگیری از سرطان پوست عمل می کند.
 

 

چای سبز

در یک مطالعه، چای سبز باعث کاهش آسیب پوستی ناشی از اشعه UV شد. این به خاطر این واقعیت است که نوشیدنی از کمبود کلاژن در بافت جلوگیری می کند. علاوه بر این، داده های تجربی علمی که در موش انجام شده نشان داده اند که چای سبز غنی از فلاونوئیدها است که خطر ابتلا به سرطان های ناشی از اشعه ماورای بنفش را کاهش می دهد.
 

 

گل کلم

در تابستان، بسیاری از سبزیجات و میوه ها در جداول ما ظاهر می شود. اگر شما در مورد پوست خود مراقبت می کنید و می خواهید آن را تازه تر نگه دارید، گل کلم را نادیده نگیرید . این سبزی حاوی هیستیدین است. این ماده یک حفاظت طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش است. علاوه بر این، گل کلم غنی از آنتی اکسیدان ها است، که به موجب آن همه پروسه های پیری کاهش می یابد، از جمله تشکیل چین و چروک.
 

 

نوشیدنی ضد چروک تابستان

این نوشیدنی بهترین است که میتوانید پوست خود را در فصل تابستان گرم ارائه دهید. خوشمزه است، کاملا تشنگی، و همچنین جلوگیری از پوست خشک و ظاهر چین و چروک روی آن است.
 

مواد لازم یک کوکتل تابستانی ضد چروک

یک و نیم لیوان چای سبز سرد
1 فنجان زغال اخته
2 برش هندوانه
نصف گل کلم کوچک
1 هویج کوچک
2 قاشق غذاخوری دانه کنف
1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
چند مکعب یخ.
تمام مواد در ظرف میکسر قرار داده شود، تا زمانی که صاف شود
 

 

آب اساس همه چیز است

اما اگر رژیم غذایی مایع کافی نداشته باشد، هیچ رژیم غذایی نمیتواند از تشکیل چروک جلوگیری کند. استفاده ناکافی از آب - سریع ترین راه برای پوست برای پیری است. بدون رطوبت لازم، سفتی و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. حداقل 2 لیتر آب خالص در روز برای جلوگیری از خشک شدن پوست لازم است.
 
برای اصلاح وضعیت پوست و حذف چین و چروک های اول، شما نیاز به یک کرم خوب ندارید. مراقبت از بدن با رژیم غذایی مناسب آغاز می شود - غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر اجزای تشکیل شده که به پوست نفوذ می کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

منبع پروتئین به شکل حشرات برای همه ساکنان زمین مناسب نیست

در
منبع پروتئین به شکل حشرات برای همه ساکنان زمین مناسب نیست
دانشمندان ایتالیایی گفته اند که حشرات یک منبع عالی از پروتئین برای تغذیه هستند و خواستار استفاده از آنها به عنوان جایگزینی برای منابع پروتئینی در رژیم غذایی هستند. به عنوان بخشی از آزمایش های علمی، ایتالیایی ها دریافتند که، به عنوان مثال، ملخ ها و کرم های ابریشم حاوی مقادیر زیادی از پروتئین و آنتی اکسیدان ها هستند. دانشمندان بر این باورند که استفاده از حشرات به حل مشکل کمبود مواد غذایی کمک خواهد کرد.
 
با این حال، ایده خوردن حشرات به عنوان منبع پروتئین و سایر اجزای مفید مورد انتقاد قرار گرفته است. طبق گفته متخصصان، برای ساکنان کشورهای اروپایی، ملخ ها نمی توانند در یک زمان کوتاه مفید واقع شوند، زیرا این پروتئین برای آنهایی که در اروپا تکامل پیدا می کنند، بیولوژیک نیستند. این پروتئین می تواند منجر به واکنش بدن و بیماری های خود ایمنی شود. علاوه بر این، بال و ساختار کیتوزان حشرات شامل تعداد زیادی از آلرژن ها است، که همچنین می تواند منجر به واکنش بسیار حاد بدن شود.
 
بر طبق گفته ی متخصصان، برای ارگانیسم هایی از نمایندگان کشورهای اروپایی یا آمریکای شمالی برای شروع مصرف حشرات به عنوان منبع پروتئینی مناسب، بیشتر از صد سال زمان لازم است تا ارگانیسم آنها عادت کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چاشنی مناسب برای کاهش فشار خون و کلسترول

در
دانه کنجد


همانطور که در کنفرانس متخصصان انجمن قلب آمریکا ذکر شد ، استفاده از دانه کنجد به عادی سازی فشار خون و کلسترول کمک می کند.


بنابراین ، پخت و پز با روغن کنجد یا دانه کنجد باعث افزایش اثر بخشی در درمان بیماری می شود. جایگزینی روغن های کنجد و چربی ها در تغذیه و رژیم غذایی روزانه می تواند کلسترول خون را عادی کرده و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

متخصصان انجمن قلب آمریکا خاطرنشان کرد: دانه کنجد حاوی لیگنان و فیتواسترول ها ، ترکیبات گیاهی به کنترل کلسترول کمک می کند ، که همانطور که می دانید در مقادیر زیاد به عنوان یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی عمل می کند.


دانه کنجد همچنین مقدار زیادی منیزیم ، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها دارد. کنجد همچنین پروتئین دارد: سه قاشق غذاخوری محصول حاوی پنج گرم پروتئین است. علاوه بر این ، سه قاشق غذاخوری از دانه های تصفیه شده حاوی 3.5 گرم فیبر ، برای عملکرد طبیعی روده ها لازم است.

به گفته کارشناسان ، استفاده از اسیدهای چرب مفید و آنتی اکسیدان ها ، مانند سسامین ، سسامول ، سسامولین و اوریزانول ، می تواند بر سلامتی تأثیر بگذارد و فشار خون را عادی کند.

توجه داشته باشید که همیشه قبل از افزودن هر محصولی به رژیم غذایی که می تواند بر فشار خون شما تأثیر بگذارد ، همیشه با پزشک مشورت کنید.

فشار خون بالا برای کلیه ها و مغز خطرناک است و می تواند منجر به انفارکتوس میوکارد ، سکته مغزی و غیره شود.بارها ذکر شده است که حمله قلبی یکی از شایع ترین دلایل مرگ در جهان است. 

نظرات

۱۴۰۰/۱۰/۲کنجد آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده، بازگرداننده چرخه زندگی بدن و پوست، منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی، دارای خواص ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد قارچی، تقویت بافت استخوانی، درمان بیماری های مجاری تنفسی و گلو، عادی سازی متابولیسم، سفید کننده، تغذیه، نرم کننده، مرطوب کننده و سفت کننده پوست، از بین بردن جای زخم و ترک های پوستی، التیام بخش مو و پوست سر، رفع شپش، روغن اصلی ماساژ در آیورودا، یک محصول غذایی ارزشمند

۱۴۰۰/۱۰/۲وطن نوع اصلی کنجد - sesamum indicum - هند است که در طول تمدن هاراپا - ۲۲۵۰ سال قبل از میلاد در آنجا کشت می شد. در همه جای هند رشد می کند، برای مدت طولانی در سراسر آسیا، به ویژه در چین و برمه پرورش داده شده است. از دهه ۵۰ قرن بیستم، در آمریکا پرورش داده شده است.

۱۴۰۰/۱۰/۲دانه کنجد یکی از قدیمی‌ترین چاشنی‌هایی است که بشر مورد استفاده قرار می‌دهد و روغن کنجد در غذاهای مختلف دنیا به‌ویژه آسیایی کاربرد فراوانی دارد . دانه‌های کنجد طعمی شیرین و آجیلی دارد که با بو دادن بیشتر می‌شود. آنها قهوه ای، قرمز، سیاه، زرد هستند. دانه های تیره تر خوش طعم تر در نظر گرفته می شوند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغنی که از دانه های کنجد تهیه می شود، طعم و بوی آجیلی قوی دارد و در آشپزی برای طعم دادن استفاده می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲دانه کنجد یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده برای بشر است. پای کنجد، شراب و برندی با آن پخته می‌شد و با نان و شیرینی پاشیده می‌شد و برای غلیظ کردن سس‌ها و چاشنی‌ها استفاده می‌شد.

۱۴۰۰/۱۰/۲در حال حاضر تولیدکنندگان اصلی روغن کنجد هند، چین، برمه، سودان، اتیوپی، اوگاندا و نیجریه هستند. ۷۰ درصد روغن کنجد از آسیا و ۲۶ درصد از آفریقا تامین می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲کلمه کنجد از زبان فارسی آمده است. در هندی و سایر زبان های شمال هند، کنجد را "تیل، تیلا" می نامند. از این نام رایج برای هر روغن - "taila" می آید. در زبان های جنوب هند به روغن کنجد ellu می گویند که به معنای روغن نیز می باشد. در تامیل نادو به آن " نالا اننی" - "روغن خوب" می گویند.

۱۴۰۰/۱۰/۲میوه کنجد کپسولی دراز با دانه های متعدد است. دانه های کنجد قهوه ای، مایل به قرمز، سیاه، زرد و عاجی رنگ هستند. دانه های تیره تر طعم بیشتری دارند. آنها رایحه ای شیرین و آجیلی دارند که با بو دادن تقویت می شود. غلاف های رسیده کنجد با کوچکترین لمسی با صدای زیاد باز می شوند.

۱۴۰۰/۱۰/۲از دانه های کنجد برای به دست آوردن روغن کنجد (کنجد) استفاده می شود.... آنها حاوی ۶۰٪ روغن هستند. روغن تقریباً هیچ بویی ندارد، فقط رایحه شیرین ضعیفی دارد که یادآور آجیل است، طعم دلپذیری دارد. می تواند تیره (اگر از دانه های کنجد بوداده فشرده شود) و روشن باشد. ساختاری سبک و ماندگاری در نگهداری طولانی مدت (تا ۹ سال) به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد دارد. روغن در دمای اتاق ذخیره می شود، در دمای منفی ۳ درجه سانتیگراد، جامد می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد سرشار از ریز عناصر (کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، فسفر) و اسیدهای چرب غیراشباع - اولئیک، لینولئیک، پالمیتیک، استئاریک، آراشیدیک و لیگنوسرینیک، فیتواسترول، سزامین (کلروفرم)، اکسیدان‌امول قوی، پروتئین‌های قوی است.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد منبع غنی ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان طبیعی که سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. روغن کنجد علاوه بر ویتامین E، حاوی ویتامین‌های B۶، C، A و K است.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های انسانی - در صنایع غذایی، پزشکی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، صابون‌سازی و برای اهداف فنی - در رنگ‌ها و رنگ‌ها استفاده می‌شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد در هند، روغن اصلی مورد استفاده برای غذا، در مراسم مذهبی، در طب عامیانه و در آیورودا است. به دلیل خواص دارویی که دارد «سلطان روغن ها» نامیده می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲علاوه بر این، روغن کنجد در هند مقدس محسوب می شود . در وداها و پوراناها ذکر شده است و نماد جاودانگی است، الهه عشق، ثروت و خوش شانسی خود لاکشمی نشان دهنده خواص دانه کنجد است. دانه های کنجد مخلوط با برنج - تارپانام - به خدایان و پیامبران وداها تقدیم می شد. روغن کنجد پس از ghee در رتبه دوم اهمیت قرار دارد و در معابد در زمان پوجا، در چراغ‌ها در مقابل تصاویر خدایان، به عنوان پیشکشی به خدایان استفاده می‌شود. بر اساس آن، توپ‌های شیرین ساخته می‌شوند - غذای مورد علاقه خدای گانشا.

۱۴۰۰/۱۰/۲در آیورودا هزاران سال است که از روغن برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده می شود: توصیه می شد بدن حداقل هفته ای یک بار پس از شستشو با روغن کنجد مالیده شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کننده، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد التهابی، نرم کننده، مغذی، مرطوب کننده، ملین است.

۱۴۰۰/۱۰/۲از خواص درمانی روغن کنجد در موارد زیر استفاده می شود: - روغن کنجد برای بیماری های ریوی، تنگی نفس، آسم و سرفه خشک -روغن کنجد به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی که باعث جوانسازی بدن و افزایش طول عمر می شود - روغن کنجد به عنوان داروی تسکین دهنده استرس، اضطراب و تنش، ایجاد احساس خوب و خلق و خوی خوب، برای ناراحتی های عصبی و بی خوابی

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده که خشکی داخلی و خارجی را برطرف می کند - روغن کنجد برای دفع سموم و سموم بدن: روغن کنجد سموم را جذب کرده و سپس از بدن دفع می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای کاهش سطح کلسترول خون - روغن کنجد برای درمان بیماری های پوستی - روغن کنجد برای درمان انواع عفونت های قارچی، به ویژه قارچ پا و ناخن

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای آبریزش بینی و تحریک و خشکی مخاط بینی: قطره بینی با روغن کنجد از سرماخوردگی و ویروس های احتمالی محافظت می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای گلودرد و بیماری های گلو آیورودا غرغره کردن با روغن کنجد را برای تسکین درد و گلودرد توصیه می کند. به بازیابی صدای از دست رفته به دلیل گلودرد یا کار بیش از حد کمک می کند. - روغن کنجد برای برای بهداشت دهان و دندان، برای سلامت لثه ها و دندان ها: شستشوی دهان با روغن کنجد تمام میکروب های انباشته شده در طول شب را از بین می برد، نفس را تازه می کند. علاوه بر این، این روغن دندان ها و لثه ها را تقویت می کند، از پوسیدگی محافظت می کند

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد به عنوان ملین: روده ها را مرطوب می کند - روغن کنجد برای بهبود لخته شدن خون: اسیدیته خون را کنترل می کند و تعداد پلاکت ها را افزایش می دهد از این نظر برای افراد مستعد ترومبوز و واریس توصیه نمی شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای عادی سازی متابولیسم، با چاقی: به کاهش وزن با اضافه وزن و افزایش وزن برای افراد لاغر کمک می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای عفونت های قارچی واژن - روغن کنجد به عنوان روان کننده در هنگام مقاربت و همچنین برای از بین بردن جوش، تحریک و عفونت در ناحیه صمیمی - روغن کنجد برای تسهیل زایمان و به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی در هنگام زایمان

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت بافت استخوانی بدن و همچنین برای توسعه تحرک مفاصل یک قاشق چایخوری روغن کنجد حاوی نیاز روزانه یک فرد بالغ به کلسیم است، بنابراین کنجد نسبت به بسیاری از غذاهای حاوی کلسیم، به ویژه پنیر، برتری دارد.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن عمیقا به مغز استخوان نفوذ می کند، بافت ها را تقویت می کند. - روغن کنجد برای رفع اسپاسم، درد عضلات و مفاصل، آرتریت، کمردرد - روغن کنجد برای حفظ کبد روغن کنجد توسط کبد دفع نمی شود، اما به عنوان یک "مولکول دوستانه" پذیرفته شده است.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای افزایش ایمنی کل ارگانیسم -روغن کنجد برای فشار خون بالا، به دلیل محتوای بالای کنجد و اسیدهای چرب غیر اشباع، فشار خون را کاهش می دهد.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای بهبود گردش خون - روغن کنجد برای دیابت -روغن کنجد برای کم خونی -روغن کنجد برایخونریزی داخلی - روغن کنجد برایبیماری های گوش - به عنوان وسیله ای برای کند کردن رشد تومورهای سرطانی، به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان - کاهش اسیدیته - با خماری

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد در بسیاری از محصولات زیبایی یافت می شود. اینها کرم های صورت و بدن، پمادها، روغن ها، محصولات ناخن، کرم های دارویی، مومیایی کننده ها، مومیایی کننده های لب، شامپوها، موس ها، ماسک ها، نرم کننده ها، مومیایی کننده ها هستند. برای انواع پوست و مو مناسب است. این روغن پایه اصلی در لوازم آرایشی آیورودا - کرم ها، روغن ها - و روغن های ماساژ است. یکی از خواص مهم و ارزشمند روغن کنجد نفوذ سریع و عمیق به پوست است.

۱۴۰۰/۱۰/۲خاصیت آنتی اکسیدانی روغن کنجد فرآیند بازسازی سلول های پوست را بازسازی می کند، روند پیری پوست را متوقف می کند. این روغن به طور سنتی "اکسیر زیبایی " نامیده می شود. فرآیندهای متابولیک را تحریک می کند و چین و چروک را صاف می کند. استفاده منظم از روغن جوانسازی پوست را تضمین می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد خیلی سریع به پوست نفوذ می کند، سموم محلول را جذب می کند، آنها را وارد جریان خون می کند و سپس آنها را از بدن خارج می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲خاصیت مغذی و مرطوب کنندگی روغن کنجد عمیقا به پوست نفوذ می کند، آن را از داخل با ریز عناصر و ویتامین های لازم تغذیه می کند، آن را از آلودگی پاک می کند. به پوست نرمی و ابریشمی می دهد، درخشندگی می بخشد. آلودگی های عمیق را از بین می برد.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد یک فیلتر فوق العاده UV با جذب اشعه های مضر است. به همین دلیل، اغلب در آرایشی و بهداشتی ضد آفتاب استفاده می شود. پوست را بعد از آفتاب سوختگی مرطوب می کند، پوست آفتاب سوخته و تحریک شده را تسکین می دهد.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد مخصوصا برای پوست های خشک، پیر و پوسته پوسته و همچنین برای پوست های حساس و تحریک پذیر نشان داده شده است.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد یک درمان و ماسک عالی برای پوست آرنج، پا ، زخم ها، ترک ها و بریدگی ها را التیام می بخشد، پوست خشن را مرطوب و نرم می کند، پس از یک پیاده روی طولانی، خستگی را رفع می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲ترک های اطراف لب و روی لب را التیام می بخشد، لب ها را نرم می کند، آنها را صاف و الاستیک می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی روغن کنجد بسیاری از بیماری های پوستی را درمان می کند - اگزما، خارش، گلسنگ، تحریک، بثورات، آکنه، آکنه، آبسه، جوش، بازیابی سلامت پوست، التیام زخم ها، ترک ها، سوختگی ها، تسکین التهاب.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد چربی اضافی پوست را از بین می برد، منافذ را به خصوص اطراف بینی کاهش داده و سفت می کند و غدد چربی را تنظیم می کند. همه اینها روغن کنجد را برای مراقبت از پوست چرب ایده آل می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد همچنین برای پوست های نوجوان مستعد آکنه و تحریکات مختلف عالی است، تاثیر آن دقیقا برعکس روغن های سنگین است. بسیار راحت جذب می شود و هیچ گونه اضافی روی پوست باقی نمی گذارد و مشکلات جوانی پوست را برطرف می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد پکیج کامل برای مراقبت از پوست کودک ، در برابر بثورات، ناراحتی ها، بثورات پوشک. در هند به نوزادان ماساژ ده دقیقه ای با روغن کنجد داده می شود که هم روی پوست و هم بر رشد کل بدن تأثیر مفیدی دارد.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد به طور موثری از پوست اطراف ناخن هامراقبت می کند ، آنها را قوی تر می کند، از قارچ ها محافظت می کند و از جدا شدن آنها جلوگیری می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲خاصیت سفید کنندگی روغن کنجد روغن کنجد خواص سفید کنندگی، صافی پوست و بهبود رنگ چهره، روشن کننده لکه های پیری است. استفاده از روغن کنجد پس از زایمان به زن اجازه می دهد تا فرم خود را به دست آورد، شکم خود را سفت کند و علائم کشش را از بین ببرد. این کاملاً برای مادر و کودک بی خطر است.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد یک محصول عالی برای مراقبت از مو و پوست سر است . سلامت پوست طبیعی را حفظ می کند، بیماران را شفا می دهد. به موها نرمی می بخشد، آن را مرطوب می کند، از خشک شدن آن جلوگیری می کند. روغن کنجد ایده آل برای موهای رنگ شده و مواد شیمیایی اچ شده، موها را صاف می کند، آنها را ضخیم تر و براق تر می کند. از موها در برابر اثرات نامطلوب نور خورشید، سفید کننده، آب دریا محافظت می کند. به اعماق الیاف مو نفوذ می کند، آنها را از داخل تغذیه می کند، ریشه مو را التیام می بخشد. موثر بر ضد شپش و پوست سر را بدون برهم زدن تعادل pH آن تمیز می کند و بیماری های پوستی را التیام می بخشد.

۱۴۰۰/۱۰/۲دو نوع اصلی روغن کنجد وجود دارد - روشن و تیره. روغن کنجد روشن برای سس سالاد عالی است. وقتی روغن کنجد تیره‌تر برشته می‌شود - یک عنصر ضروری در غذاهای ژاپنی، چینی و هندی - عطر قوی‌تر و رنگ طلایی عمیق‌تری دارد. به طور گسترده ای در غذاهای آسیایی استفاده می شود. به راحتی می سوزد پس در آخرین لحظه آن را به ظرف اضافه کنید.

در ادامه بخوانید...

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

در

اگر شما از هر رژیم غذایی برای لاغری خسته و شکست خورده اید، من با معرفی ترکیبات غذایی مشخص ، که به کم کردن وزن و دفع سموم  از بدن شما کمک می کند ، فرایند کاهش وزن شما را آسان تر می کنم.
در اینجا برخی ترکیبات غذایی وجود دارد که به خوبی با طرح رژیم شما کار می کنند. برای یک سفر به مغازۀ عطاری آماده شوید و به زودی برای از بین بردن وزن ناخواسته ی خود آماده شوید.

1. حبوبات در صدر
آرد جو و حبوبات
آردجو در صدر حبوبات یک گزینۀ صبحانۀ چربی سوز خوشمزه است. هر غذا شامل فیبر غیرقابل حل است که گرسنگی را کنترل می کند. به علاوه، حبوبات شامل ریزمغذی هایی هستند که در کاهش وزن کمک می کنند و آن ها می توانند به خوبی جلوی چاقی را بگیرند.
ماست و حبوبات
یک ترکیب کلسیم و ویتامین D می تواند به طور معناداری چربی شکم و جذب چربی را کاهش دهد. حبوبات شامل فیبر این مغذی ها را کامل می کنند. از این دوگانه ی خوشمزه به عنوان یک صبحانه ی سریع یا عصرانه لذت ببرید.
گردو درختی و حبوبات
فیبرهای حل نشدنی در حبوبات به تغذیه ی باکتری های سالم در معده کمک می کنندو ماشه ی تولید یک اسید چرب که التهاب را در بدنتان کاهش می دهد را می چکانند .گردو درختی ذخیرۀ چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.
پنیر و حبوبات
غذاهای غنی از کلسیم شبیه پنیر می تواند به بدن شما کمک کند چربی را بهتر بسوزاند. بر اساس پژوهش، ترکیب پنیر با حبوبات شکل گیری سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش می دهد.
2. مقداری دارچین استفاده کنید.
ماست و دارچین
رژیم های غنی از کلسیوم و ویتامین C می توانند به طور معناداری مقدار چربی را کاهش دهند که بدن جذب و ذخیره می کند. وقتی شما کمیدارچین به ماست اضافه می کنید، نه فقط مزۀ خوبی به آن می دهید ، بلکه آنتی اکسیدان های قدرتمند به آن می افزایید.
قهوه و دارچین
دارچین عملاً خالی از کالری است و می تواند یک طعم عمده به فنجان صبح شما بیفزاید. به علاوه، شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند است که اثبات شده تجمیع چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین، دفعۀ بعد که به فروشگاه قهوه ی محلی خودتان برای خرید مقداری قهوه رفتید، تأمل نکنید که مقداری دارچین به سبد خریدتان اضافه کنید.
3. آب مرکبات تازه استفاده کنید.
چای سفید و لیمو
چای سفید به روش های مجزایی کار می کند تا به حذف کردن چربی از بدنتان کمک کند. می تواند به طور همزمان شکستن چربی و شکل گیری سلولهای چربی را تسریع کند. چای یک منبع غنی از انتی اکسیدان هاست که باعث حذف کردن چربی از سلولها و کمک به تبدیل سریعتر چربی به انرژی میشود .ویتامین C موجود در یک نصفه لیمو می تواند چربی سوزی را به اندازه 25 درصد تسریع کند.
آب و مرکبات
یک پارچ آب یخ با لیمو،پرتقال یا گریپ فروتهای کاملآ برش خورده ، یک جایگزین عالی برای نوشابه های قندی است. پوست مرکبات حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آنزیم های کبدرا تحریک می کند، به خلاص شدن از سموم در بدن و هم سطح کردن چربی در بدن کمک می کند.
4. چاشنی فلفل 
فلفل قرمز و مرغ
برای تهیه جوجه  کبابی از پودر فلفل استفاده نمایید. غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، با فلفل تند می تواند سوزاندن کالری را به اندازه 35 درصد یا بیشتر افزایش دهد.
فلفل و تخم مرغ
یک فلفل و تعدادی تخم مرغ بردارید و بشکنید. تخم مرغ سوخت و ساز را سریع می کند و فلفل ها منبع خوب ویتامین C هستند.
گرفتن مقدار کافی از ویتامین C می تواند به مبارزه با کورتیزول کمک کند ، هورمونی که باعث می شود چربی در اطراف کمر شما جمع شود.
فلفل و سیب زمینی
علم نشان می دهد که سیب زمینی واقعآ یک رام کننده ی قدرتمند گرسنگی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید.در حقیقت پژوهشگران دریافتند که سیب زمینی واقعآ بیشتر از برنج و جو معده را سیر می کنند.  سبزیجات غده دار نیز یک منبع خوب از پتاسیم هستند،بنابراین آنها می توانند کمک کنند شما تقریبا فوری لاغرتر به نظر برسید. از یک سیب زمینی پخته با مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه تازه لذت ببرید.
5. دوست داشتن اسفناج را شروع کنید
اسفناج و موز
موزهای کمی سبز غنی از ماده ای هستند که نشاسته ی پایدار نامیده شده است.این نوع از نشاسته سیری را تسریع می کند و گوارش را پایدار می سازد.بنابراین بدن باید سخت تر کار کند تا غذا را هضم کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد.به علاوه موز سرشار از پتاسیم است ، یک ماده مغذی که به دور کردن نفخ مزاحم کمک می کند،شما را لاغرتر و متناسب تر از آن چه واقعآ هستید می کند.
روغن اووکادو سرشار از چربی های مونو آن ستیوریت است که به دفع گرسنگی کمک می کند. و سبزیجات پر حجم و کم کالری شبیه اسفناج کمک می کند شما احساس سیری کنید.مطالعات نشان می دهند که زنانی که سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار می خورند ، BMI کمتر و فضاهای میان بافتی کوچکتر نسبت به کسانی که این مواد را نمی خورند دارند.
6. به سادگی ماهی مورد علاقتان را با این ادویه های آسیایی چاشنی بدهید.
تن و زنجبیل
آیا شما شگفت زده شدید که چرا تکه های زنجبیل را در رستوران سوشی ارائه می کنند؟زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و از بوجود آمدن چندین ژن و آنزیم که التهاب را در بدن زیاد می کنند، جلوگیری می کند .تن منبع نوعی چربی امگا3 است که  واکنشهای شیمیایی استرس دار را دفع می کند (ذخیره ی چربی را بالا می برند ) ، ژن های چربی را در معده تنظیم  و بزرگ شدن سلولهای چربی شکم را متوقف می کند.
سالمون و سیر
سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین عضله ساز است و یک برنده است وقتی نوبت به کاهش التهاب می رسد.هرچه عضله ی بیشتری در بدنتان داشته باشید نرخ سوخت و ساز شما بالاتر می رود. تنها سیر را ترکیب کنید. با چربی شکمی سرسخت شما مبارزه خواهد کرد. بر اساس پژوهش زنانی که 80 گرم از عصاره سیر را به مدت 12 هفته مصرف کنند وزن کم می کنند و به صورت قابل توجهی BMI آنها کاهش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...