5 درمان خانگی عالی برای جوش‌

من با بسیاری از زنانی که از داشتن جوش‌ها رنج می‌برند مواجه شده‌ام. این مشکل صرفاً مختص زنان نیست، مردان و برخی از نوجوانان نیز به همان نسبت به این مسئله دچار می‌شوند. آن‌ها نمی‌دانند که دقیقاً چه‌کاری برای باپوست خود انجام دهند و رژیم غذایی آن‌ها شامل مصرف روزانه مواد کم‌ارزش غذایی در داخل و خارج خانه است. افرادی را دیده‌ام که در مورد پوست مشکل‌ساز خود نگران هستند و لوسیون ها، ماسک‌ها و کرم‌های ضد جوش بی‌شماری را با امید رسیدن به راه‌حل‌های جادویی یک‌شبه خریداری می‌کنند و غالباً در بسیاری از مواقع راه به‌جایی نمی‌برند.
واقعاً چند نفر از ما به این باور می‌رسیم که جوش‌ها معمولاً ناشی از یک مشکل داخلی هستند و باید آن‌ها را  اساسی درمان کنیم، یا به خاطر داشته باشید که این مسئله تلفیقی از مشکل داخلی در تقابل با درمان مراقبت خارجی امکان‌پذیر است که واقعاً کمک به کاهش و حذف این جوش‌ها ی مزاحم می‌کند.

1. نظافت دستگاه خود را رعایت کنید:
در وهله اول اجازه دهید در مورد مراقبت‌های داخلی صحبت کنیم. اگر شما از این مشکل رنج می‌برید، مهم‌ترین چیز این است که عملکرد دستگاه گوارش خود را منظم و کامل چک کنید. به هر قیمتی از یبوست جلوگیری کنید. تعداد زیادی از سبزی‌ها سبز مانند اسفناج، کاهو، کلم، شنبلیله، کرفس، در میان دیگر سبزی‌ها و مقدار زیادی سالاد تازه و میوه‌های فصل را مصرف کنید. حداقل 10-12 لیوان در روز آب بنوشید و مصرف برخی از آب‌میوه‌های طبیعی، تازه و غیر کنسروی را همراه با این برنامه غذایی امتحان کنید. این به دفع سموم و پاک‌سازی دستگاه گوارش شما کمک خواهد کرد.

2. مواد غذایی که باید از مصرف آن اجتناب کنید
از گوشت قرمز اجتناب کنید و اگر نمی‌توانید از مواد غذایی غیر سبزی اجتناب کنید، گوشت بدون چربی، ماهی و مرغ مصرف کنید. همراه با این برنامه غذایی، جلوگیری از غذاهای خاصی ضروری است. جدا به هر قیمتی به شیرینی‌ها، غذاهای سرخ‌شده، بشقاب‌های غذای حاوی غذای پرچرب و عصاره گوشت، شکلات‌ها، بستنی و نوشیدنی‌ها نه بگویید. من جوانانی را دیده‌ام که عطش خود را با نوشیدنی گازدار (کولا) به‌جای آب برطرف می‌کنند والدینشان به‌هیچ‌عنوان به آن‌ها چیزی نمی‌گویند. هرگز این کار را نکنید و در جایگاه پدر و مادر هستید هرگز اجازه ندهید این کار انجام شود. جوانان خود را از سنین پایین آموزش دهید تا سبزی‌ها سبز، میوه‌ها و نوشیدن مقدار زیادی آب مصرف کنند، انجام این کار در بسیاری از مواقع دشوار است اما به اعتقاد من آن‌ها در درازمدت از شما ممنون خواهند شد.7 ماده غذایی جادویی برای داشتن پوست سالم

3. پوست خود را به‌طور منظم پاک‌سازی کنید
حال به بررسی مراقبت‌های خارجی از پوست مستعد جوش مشکل‌ساز می‌پردازیم. قانون طلایی، حفظ و پاک‌سازی مداوم و همیشگی پوست است، پوستی کاملاً تمیز و برق افتاده! پوست‌های چرب همیشه به‌آسانی شرایط مستعدی را برای بروز جوش ایجاد می‌کند، بسیاری از مواقع با دانه‌های سرسیاه و سرسفید شروع می‌شود، و سپس رفته‌رفته تبدیل به جوش‌های چرکی و مشکل‌ساز می‌شوند. یک تونیک ضدعفونی‌کننده صورت با مواد زیر بسازید:

100 گرم برگ نعناع تازه را در
1 لیتر آب بجوشانید، از صافی عبور دهید و بگذارید خنک شود.
1 قاشق چای‌خوری از کافور را به آن اضافه کنید و به‌طور کامل در محلول حل کنید.

این لوسیون را در یخچال نگه‌دارید و آن را روزانه چند بار برای حذف چربی اضافی موجود در پوست روی پوست خود بمالید.

4. بر روی پوست خود از ماسک طبیعی استفاده کنید:
شما می‌توانید با استفاده از پودر چوب صندل، گل سرشور، کافور و گلاب در خانه ماسک مراقبت از پوست بسازید. این مواد را مخلوط‌کنید و آن را در یک‌کاسه کوچک در یخچال نگه‌دارید و بر روی پوست تمیز استعمال کنید. اجازه دهید این ماسک کاملاً خشک‌روی پوست خشک شود و سپس کاملاً با آب سرد بشویید. این عمل باید سه تا چهار بار در هفته برای رسیدن نتایج مطلوب انجام شود.

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

5. جوش‌های خود را دست‌کاری نکنید:
مصرانه همچنین بر این واقعیت تأکید می‌کنم که دست‌کاری مداوم به جوش‌ها با انگشتان آلوده آن‌ها موجب ناپدید شدن آن‌ها نخواهد شد، آن‌ها به قوه خود باقی خواهند ماند و هرگز و هرگز آن‌ها را نکنید و فشار ندهید. این کارنه تنها باعث عفونت می‌شد بلکه جای جوش‌ها باقی می‌ماند. اگر شما در حال حاضر به‌اشتباه جوش‌هایتان را فشار داده‌اید و از وجود لکه‌های آن روی پوست ناراحت هستید، یک ماسک ساده خانگی وجود دارد که احتمالاً جای آن‌ها را کاهش دهد، اما درمجموع باعث از بین رفتن آن‌ها نمی‌شود: تکنیک های سریع و طبیعی برای درمان آکنه (ماسک روغن درخت چای)
پودر نخود سبز را با پودر چوب صندل، 10 گل میخک آسیاب شده، پودر برنج، پودر نعناع، پودر چریش، گل سرشور و کافور مخلوط‌کنید و در مقداری گلاب هم بزنید. ماسک را بر روی تمام‌صورت و گردن قرار دهید و پوست با حرکات دوارانی انگشتان بسیار به‌آرامی بسابید. پس از مدت 5-7 دقیقه آن را کاملاً بشویید و ببینید چقدر تمیزی پوست خود را احساس می‌کنید. این کار را به‌طور منظم انجام دهید، این اسکراب لایه‌برداری به محو شدن لکه‌های جوش‌ها کمک خواهد کرد..

دستورالعمل ساخت ماسک های صورت خانگی

در حال حاضر، تلاش من بر این بوده است که شما به درک صحیحی از چگونگی مقابله با مشکلات جوش سرسخت، و پیش گرفتن روشی درست برای درمان برسید اما به یاد داشته باشید که هیچ‌کس دارای یک عصای جادویی برای تغییر هر چیزی به‌جز خود شما نیست، و به همین دلیل شما مستلزم مقابله با این مشکل به‌طور منظم و با رعایت برخی موارد هستید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Buck 507 :

    It's good to see someone thnniikg it through.

    1395/12/27 6:18

بیشتر بخوانید