نحوه کاشت سیب زمینی در لاستیک فرسوده

در سال های اخیر ، باغبانی محبوبیت بیشتری پیدا می کند.به کاشتن میوه و سبزیجات در لاستیک فرسوده فکر کرده اید؟ همچنین علاوه بر میوه و سبزیجات روی سیب زمینی؟ وقت آن است که بفهمیم این هک زندگی با استفاده از لاستیک فرسوده چقدر کارآمد است و آیا اصلا ارزش استفاده از آن را دارد یا خیر. و مهمتر از همه ، وقت آن است که بدانیم چگونه همه کارها را به درستی انجام می دهیم تا محصول لاستیک از بستر باغ سنتی بدتر نباشد.

 

 

جوانب مثبت و منفی کاشتن سیب زمینی در لاستیک

کاشتن سیب زمینی در لاستیک

هک زندگی: کشت عمودی موافقان و مخالفان خود را دارد.  / عکس


روش کاشتن سیب زمینی با استفاده از لاستیک فرسوده مزایا و معایبی دارد. بیایید با معایب شروع کنیم: اولاً ، کاشتن مقداری سیب زمینی از این طریق برای هدف ذخیره سازی بعدی ، بسیار مشکل ساز است. ثانیا ، روش تهیه و کاشت سیب زمینی با مشکلات اضافی زیادی همراه است. ثالثاً ، سیب زمینی ها باید هر 1-2 هفته یکبار خود به خود آبیاری شوند. اینجاست که شاید معایب این روش خاتمه یابد.

 

کاشتن سیب زمینی در لاستیک

هک زندگی: شما می توانید در هر جایی رشد دهید. مرتب است و فضای کمی را اشغال می کند / عکس


حالا برای محاسن. کاشتن سیب زمینی با استفاده از لاستیک فرسوده به شما این امکان را می دهد که بازدهی بیشتری از یک غده بدست آورید. بنابراین ، سیب زمینی به خوبی میوه می دهد ، بزرگ به نظر می رسد و تا حدی سریعتر رشد می کند. یک مزیت مهم این روش همچنین این واقعیت است که علف های هرز با سیب زمینی در طول فصل به حداقل مطلوب کاهش می یابد. بوته های سیب زمینی بلند هستند و بیشتر سبز می مانند.

 

کاشت سیب زمینی در لاستیک چگونه کار می کند؟

کاشتن سیب زمینی در لاستیک
هک زندگی: بهتر است لاستیک ها را نه با خاک ، بلکه با کمپوست پر کنید.  / عکس


نتیجه نهایی این است که سیب زمینی های کاشته شده در لاستیک های پر از ماده مغذی در محیط گرم شده قرار می گیرند. تحت تأثیر آفتاب ، لاستیک ها بسیار داغ می شوند و خاک را بسیار گرم می کنند و سیب زمینی ها در آن قرار می گیرند. همه اینها به رشد سریع کمک می کند. یکی از این لاستیک ها به شما امکان می دهد حداقل 25 سیب زمینی برداشت کنید. با این حال ، برای اینکه محصول غنی باشد ، انتخاب مکان مناسب برای کاشت بستر و آبیاری مرتب محصول ، مهم است. به طور متوسط ​​، این روش عملکرد بسیار بالاتری را در مقایسه با کاشت سنتی سیب زمینی در باغ نشان می دهد.

 

 

چگونه می توان سیب زمینی را در لاستیک کاشت؟

سیب زمینی
هک زندگی: برداشت غنی خواهد بود.  / عکس 


در حقیقت ، هیچ مشکلی در زمینه استفاده از لاستیک فرسوده وجود ندارد. برای ایجاد یک باغچه کوچک ، به دو لاستیک فرسوده احتیاج دارید که روی هم قرار دهید. پس از آن ، محصولات لاستیکی با کمپوست ، که یک ماده ایده آل برای رشد غده ها است ، پر می شوند. لاستیک ها را می توان در هر مکان آفتابی نصب کرد. همچنین می توان آنها را روی سطوح آسفالت یا کاشی کاری قرار داد. از آنجا که سیب زمینی ها در کمپوست می نشینند ، دیگر نیازی به کوددهی اضافی ندارند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    بسیاری از باغداران از قبل پوست سیب زمینی را ذخیره می کنند تا از آن به عنوان کود خاک استفاده کنند. آنها را می توان خشک و یخ زده به عنوان کود خاک استفاده کرد. علاوه بر این ، چنین کودی دارای مزایای زیادی است: 1. اگر تمام زمستان پوست سیب زمینی ها را جمع آوری کنید ، آنها برای کل فصل کافی خواهند بود و مجبور نخواهید بود از سایر کود ها با قیمت بالا استفاده کنید. 2. از نظر اشباع با عناصر ریز مفید ، پوست سیب زمینی از کود های ارگانیک آماده کمتر نیست. به علاوه ، با پوست سیب زمینی ، نمی توانید ازمقدار زیاد کود بترسید. 3. از آنجا که پوست سیب زمینی ها مواد آلی خالص است ، هیچ ماده شیمیایی وارد گیاهان نمی شود. کودهای غیر طبیعی رشد علف های هرز را تحریک می کنند ، که نمی توان در مورد پوست سیب زمینی گفت.

    1400/5/9 16:27
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    یک راه راحت تر استفاده از پوست سیب زمینی تهیه جوشانده است. پوست سیب زمینی ها را جمع کنید ، آنها را با آب جوش پر کنید و بگذارید چند روز بماند. پوست را دور بریزید و مایع حاصل را هر دو هفته یکبار زیر ریشه گیاهان بریزید. این کود مخصوص هویج ، پیاز ، سیر و تربچه خوب عمل می کند. آبیاری را می توان در ماه تیر آغاز کرد.

    1400/5/9 16:32
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    پوست سیب زمینی از پیش خشک شده را می توان به یک آرد خوب یا کوبیده خرد کرد. راحت است که با ابزار مناسب محصولات را در ریزوم گیاهان بپاشید. بهتر است آرد را در کیسه های پارچه ای خشک نگهداری کنید. این کود مناسب برای محصولات توت مانند تمشک یا توت سیاه است.

    1400/5/9 16:34
  • ManuelNow 853 :

    سیب زمینی یک سبزی محبوب است و در بسیاری از غذاها نیز جزء مواد تشکیل دهنده است. معمولاً آنها در پاییز برداشت می کنند و سپس این سؤال که چگونه و کجا محصول را ذخیره کنیم مطرح می شود. اگر سیب زمینی به درستی ذخیره نشود، به سرعت خراب می شود. بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع از برخی چیزهای مهم دچار خطاهای ذخیره سازی می شوند.

    1400/9/14 22:46
  • ManuelNow 853 :

    همه انواع سیب زمینی قادر به سالم ماندن در زمستان نیستند سیب زمینی انواع مختلفی دارد. بنابراین، گزینه های زودرس بعید است که بتوانند در فصل زمستان سال زنده بمانند. بنابراین، ذخیره چنین محصولی برای مدت طولانی منطقی نیست. حتی اگر شرایط ایده آل ایجاد شود، سبزی همچنان قادر است حداکثر تا آخرین ماه پاییز سالم بماند. سپس سیب زمینی ها شروع به جوانه زدن می کنند. تمام مواد مفیدی که در ترکیب هستند ناپدید می شوند. به عبارت دیگر، پختن چیزی از چنین سبزی معنایی ندارد، زیرا دیگر برای مصرف انسان مناسب نیست. بنابراین، قبل از کاشت سیب زمینی، باید دستورالعمل ها را به دقت مطالعه کنید و متوجه شوید که آیا زودرس است یا خیر. هنگامی که یک محصول ریشه ای خریداری می شود، مهم است که از فروشنده در مورد تنوع آن بپرسید. اگر قصد دارید سبزیجات را برای مدت طولانی ذخیره کنید، بهتر است انواع اولیه را کنار بگذارید. بهتر است به انواع اواسط فصل و همچنین انواع اواخر ترجیح داده شود. آنها می توانند در زمستان سالم بمانند و در طول فصل سرد قابل استفاده هستند.

    1400/9/14 22:48
  • ManuelNow 853 :

    سیب زمینی های بی کیفیت را نمی توان برای مدت طولانی نگهداری کرد. برخی از دوستداران سیب زمینی ممکن است با قیمت پایین این سبزی وسوسه شوند و آن را به مقدار زیاد خریداری کنند تا در فصل زمستان از غذاهای مختلف با آن لذت ببرند. با این حال، در واقعیت، توجه به کیفیت محصول بسیار مهم است. اگر بهترین ها را می خواهد، پس حتی قیمت ارزان هم نباید شما را وسوسه کند که سیب زمینی بخرید. در نهایت، سبزی در زمستان سالم نمی ماند و خیلی سریع خراب می شود. به عبارت دیگر، پول هدر خواهد رفت. مهم است که قبل از خرید و نگهداری غده ها به خوبی به آنها نگاه کنید. آنها باید سالم و بدون آسیب باشند. علاوه بر این، پس از خرید یا برداشت، مهم است که غده ها را کاملاً خشک کنید، قبل از پاک کردن آنها از زمین، حذف سایر ناخالصی ها، و همچنین سیب زمینی های فاسد، بیمار یا آسیب دیده. غده های فوق العاده سالم برای نگهداری در زمستان مناسب هستند. اگر در کنار آنها بیمار، مجروح باشند، آنها به سرعت بقیه را آلوده می کنند.

    1400/9/14 22:50
  • ManuelNow 853 :

    سیب زمینی را فقط می توان با چغندر ذخیره کرد بسیاری عادت دارند در فصل زمستان همه سبزیجات را در یک جعبه نگهداری کنند. با این حال، درک این نکته مهم است که همه سبزیجات نمی توانند با یک محصولسازگاری پیدا کنند.امکان نگهداری سبزیجاتی مانند چغندر در کنار غده ها کاملاً امکان پذیر است. علاوه بر این، می تواند مفید باشد. واقعیت این است که چغندر قادر به جذب رطوبت اضافی است. به عبارت دیگر، اگر مثلاً رطوبت اتاق زیاد باشد، غده ها از پوسیدگی محافظت می شوند. و این اغلب در بالکن ها اتفاق می افتد، برای مثال. می توانید بدون نگرانی چغندرها را مستقیماً روی سیب زمینی ها در یک کشو قرار دهید. بهتر است محصول را همراه با سبزیجات دیگر نگهداری نکنید.

    1400/9/14 22:54
  • ManuelNow 853 :

    شرایط نگهداری غده ها معمولا سیب زمینی را در زیرزمین نگهداری می کنند. اما همه افراد شهر چنین شرایطی را ندارند. بنابراین، به جای یک انبار یا زیرزمین، غده ها در بالکن ذخیره می شوند. اینجاست که مشکلات می توانند شروع شوند. اگر جای دیگری برای نگهداری محصول وجود ندارد، مهم است که موضوع را تا حد امکان جدی بگیرید. این اشتباه فاحش بسیاری است که فقط یک کیسه سیب زمینی را روی بالکن یا ایوان قرار می دهند و امیدوارند که این سبزی در زمستان با موفقیت سالم بماند. مهم است که محل مناسب را انتخاب کنید. محبوب ترین انباری که سبزیجات را به خوبی حفظ می کند یک جعبه است. اگر یک جعبه مقوایی در اطراف خانه دارید، نباید بلافاصله آن را دور نیندازید. می تواند مکانی عالی برای سیب زمینی باشد. علاوه بر این، برای محافظت از غده ها از رطوبت بالا، توصیه می شود که جعبه ها را با پلاستیک یا مشمع کف اتاق پوشش دهید. برای گرم نگه داشتن آن می توانید مقداری فوم پلی اتیلن نیز در کشو قرار دهید. در صورت امکان، جعبه را می توان با دستان خود از تخته ها ساخت.

    1400/9/14 22:56
  • ManuelNow 853 :

    یکی دیگر از گزینه های ذخیره سازی یک ظرف حرارتی مخصوص خانگی است. معمولاً می توانید آن را در فروشگاه هایی بخرید که همه چیز را برای ساکنان تابستانی و باغبانی می فروشند. چنین ظرفی کیسه ای از پارچه متراکم است که برای ساخت چادر استفاده می شود. مزیت جداگانه چنین "ذخیره سازی" این است که می تواند حتی از یخبندان چهل درجه محافظت کند. واقعیت این است که ظرف مجهز به دستگاه های خاصی در داخل است که دمای مطلوب را حفظ می کند. با استفاده از ترموستات می توان آن را به صورت دستی کنترل کرد. چنین انبار خانگی در اندازه های مختلف از 100 دلار تا 300 لیتر عرضه می شود که برای نگهداری 1-3 کیسه سیب زمینی کاملاً کافی است. بعلاوه، تمیز کردن آن آسان است و آن را به مکانی ایده آل برای نگهداری تبدیل می کند.

    1400/9/14 22:58
  • ManuelNow 853 :

    همچنین باید سیب زمینی را در زمستان تجدید نظر کنید. برخی از دوستداران سیب زمینی مطمئن هستند که سیب زمینی ها باید فقط یک بار در پاییز تجدید نظر شوند، غده های سالم انتخاب شوند، غده های بیمار برداشته شوند و سپس به محل نگهداری فرستاده شوند و تمام کار این بود. در واقع این رویکرد صحیح نیست. در طول "زمستان گذرانی" هر از گاهی، غده ها باید بارها و بارها تجدید نظر شوند. این امر برای شناسایی بیمارانی که قادر به تحمل فصل سرما به طور معمول نیستند ضروری است. همانطور که ممکن است حدس بزنید، آنها باید از غده های سالم جدا شوند. علاوه بر این، توصیه می شود نه تنها سیب زمینی های فاسد، بلکه آنهایی را که با آنها در تماس بوده اند نیز حذف کنید. اگر سیب زمینی از نظر ظاهری خوب به نظر می رسد، اما بوی نامطبوع پوسیدگی وجود دارد، این ممکن است نشان دهنده ظاهر شدن مگس ها باشد. مهم است که بلافاصله سیب زمینی ها را به طور کامل مرتب کنید و غده های "خراب" را بردارید.

    1400/9/14 22:59

بیشتر بخوانید