علائم استروژن بالا در زن ها

در
کاملا زنانه: علائم استروژن بیش از حد
اگر هورمون استروژن بیش از حد وجود داشته باشد ، یکی از اصلی ترین هورمونهای زنان می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود. اگر علائم ظاهر شود ،  باید توسط زنان مورد بررسی قرار گیرد.
 
استروژن به معنای واقعی کلمه باعث ایجاد یک بدن زنانه می شود - این هورمون مسئول چرخه قاعدگی در زنان ، توانایی ادراک ، تحمل و تغذیه کودک است. اما استروژن می تواند بسیار خطرناک باشد اگر به دلیل نقص یا نوعی بیماری،  بیش از حد وجود داشته باشد.
 

چه علائمی ممکن است استروژن بالا را نشان دهد؟

بسیاری از خانمها در چند روز قبل از شروع قاعدگی دچار تغییر خلق و خوی ، حساسیت پستان و تورم می شوند. اگر علائم تجویز آنها با نزدیک شدن به قاعدگی همراه نباشد ، این علائم اضافی استروژن است.
 
علاوه بر این ، با وجود بیش از حد استروژن ، علائم کاملاً ترسناکی در پستان وجود دارد - ترشحات از نوک سینه ها ، بزرگ شدن و حساسیت غدد پستانی ، سفتی. واقعیت این است که هورمون می تواند تشکیل فیبروم ها را تحریک کند. اینها تومورهای خوش خیم هستند ، اما هنوز هم نیاز به توجه پزشک دارند.
 
یکی از علائم عدم تعادل استروژن افزایش وزن است. به عنوان یک قاعده ، چربی در این حالت روی باسن ، بازوها، شکم و پهلو جمع می شود. یکی دیگر از علائم ریزش مو و کاهش تراکم مو ها است.
 
همچنین ، نشانه ای از مصرف بیش از حد استروژن می تواند نوسانات تند و تیز ، خستگی مداوم ، کاهش تمرکز توجه و نداشتن ظرفیت کار باشد.
 
اگر چنین علائمی دارید ، باید آزمایشات هورمونی انجام دهید و با پزشک مشورت کنید. به یاد داشته باشید عدم تعادل هورمونی بر کل بدن و به ویژه سیستم تولید مثل تأثیر منفی می گذارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا آب مروارید یا کاتاراکت در زن ها شایع تر است

در


تفاوت در خطر آب مروارید بین دو جنس منجر به توجه به نقش استروژن در آب‌ مروارید شده است. مطالعات اپیدمیولوژیک یک اثر حفاظتی از درمان جایگزینی هورمون (HRT) با استروژن در زنان یائسه را نشان می دهند. علاوه بر این، منارک زودرس و/یا یائسگی دیررس، و ازاین‌رو طول عمر باروری بلند، با کاهش خطر ابتلا به آب‌ مروارید در ارتباط است . ازاین‌رو به نظر می رسد استروژن خواص حفاظتی در برابر کدر شدن عدسی دارد و مطرح‌شده که این به علت کاهش چشمگیر غلظت استروژن در دوران یائسگی است، یعنی اثر خروج، که باعث افزایش خطر ابتلا به آب‌مروارید در زنان در مقایسه با مردان هم سن و سال می شود.
این نظریه توسط داده هایی که نشان می دهد زنان قبل از یائسگی و مردان هم سن خطر آب مروارید یکسانی دارند، حمایت می شود. سطوح استروژن در مردان، همان طور که از طریق آروماتاز از تستوسترون تولید می شود، همان تغییرات وابسته به سن در زنان را نشان نمی دهد و مردان مسن تر درواقع سطوح بالاتری از 17استرادیول نسبت به زنان یائسه دارند .
هنگام گزارش شیوع آب‌ مروارید، انواع تعاریف و طرح های مطالعاتی استفاده شده است؛ هم مطالعات مبتنی بر جمعیت n حضور کدر شدن عدسی با یا بدون نیاز به اختلالات بینایی در نرخ کاتارکت قبلی یا فعلی. صرف‌نظر از معیارهای مورداستفاده، بیشتر مطالعات شیوع بالاتری از آب‌ مروارید در زنان نسبت به مردان گزارش کرده اند . درجه بندی و طبقه بندی آب‌ مروارید اغلب با استفاده از مقیاس درجه بندی مبتنی بر تصویربرداری انجام می شود، رایج ترین سیستم طبقه بندی کدر شدن عدسی (LOCSII یا LOCSIII). برای استفاده از این مقیاس، مطالعات مختلفی شیوع کدر شدن عدسی برای 24 تا 27 درصد زنان و 14 تا 20 درصد مردان بین 65 تا 74 ساله را گزارش کرده اند .
سازگاری بین همه این مطالعات مبتنی بر شیوع بیشتر کدر شدن عدسی در زنان در مقایسه با مردان ، با نسبت خطر معمول بین 1.14 تا 1.33 می باشد . در بیشتر نقاط جهان، به خصوص در کشورهای توسعه‌یافته، تفاوت های جنسیتی در شیوع کدر شدن عدسی در شیوع بالاتر عمل جراحی آب‌ مروارید در زنان نسبت به مردان نیز منعکس‌شده است .
هنگام تلاش برای روشن شدن دلایل تفاوت شیوع آب‌ مروارید در دو جنس، باید عوامل خطر از قبل شناخته‌شده برای بیماری ها را در نظر گرفت. همان طور که توسط دو مطالعه نشان داده شده است، عوامل ژنتیکی 35 تا 53 درصد شروع و شدت بیماری را توضیح می دهند، درحالی‌که سن 16 تا 38 درصد و محیط فردی یعنی عوامل مرتبط با سبک زندگی 14 تا 26 درصد را تشکیل می دهند .
با توجه به خطرات سبک زندگی برای آب‌ مروارید، شواهد قابل‌توجهی از مطالعات اپیدمیولوژیک وجود دارد که سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض UVB باعث آب‌ مروارید هستند، با در نظر گرفتن استرس به‌عنوان یک سبب و یا عامل کمکی . قرار گرفتن در معرض UVB به‌صورت خاصی با یکی از سه شکل رایج آب‌ مروارید در ارتباط است؛ آب‌ مروارید قشری، که به تعداد کثیری در زنان وجود دارد . داده های برای تفاوت جنسیتی برای در معرض UVB قرار گرفتن متضاد هستند، ولی پیشنهاد شده است که ابرو و پیشانی کمتر برجسته در زنان می تواند به حفاظت کمتر در برابر نور خورشید در زنان منجر شود.
همان طور که در بالا ذکر شد، استروژن ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، چیزی که اثر حفاظتی آن ها را در برابر  آب‌ مروارید یا کاتاراکت  توضیح می دهد، که استرس اکسیداتیو مسیر عمده بیماری زا به‌حساب می رود. اثر آنتی‌اکسیدان استروژن احتمالاً از طریق چندین مکانیسم اعمال می شود.

در سیارک بخوانیم:

گلوکوم یا آب‌ سیاه 

دژنراسیون ماکولا وابسته به سن چیست 

رتینوپاتی دیابتی 

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت سوزش واژن چیست 10 علت

در
علت سوزش واژن چیست 10 علت
احساس سوزش در اطراف ناحیه واژن یک شکایت نسبتاً شایع است. دلایل مختلفی برای  سوزش واژن وجود دارد ، از جمله مواد تحریک کننده ، بیماریهای مقاربتی و یائسگی. هر علت علائم و شکل های درمانی خاص خود را دارد.
 
در این مقاله ، 10 علت احتمالی احساس سوزش در واژن (مهبل) را به همراه سایر علائم مرتبط با هر یک بررسی می کنیم. ما همچنین گزینه های درمانی موجود و عوارض احتمالی را بررسی می کنیم.سوزش واژن ممکن است دلایل مختلفی از جمله تحریک ، عفونت مخمر و کلامیدیا داشته باشد.
 

 

1. سوزش واژن به علت درماتیت تماسی

موارد خاصی می توانند پوست واژن را تحریک کنند وقتی در تماس مستقیم با آن قرار بگیرند. این به عنوان درماتیت تماسی شناخته می شود.
 
مضراتی که می تواند درماتیت تماسی ایجاد کند شامل صابون ، پارچه و عطر است. سوزش ، علائم و علائم دیگر شامل موارد زیر است :
خارش شدید
سوزش
درد
شکل اصلی درمان سوزش ، پرهیز از هر چیزی است که باعث تحریک می شود. جلوگیری از تحریک کننده و خارش ناحیه باعث می شود پوست بهبود یابد. بعضی اوقات ممکن است فرد به دارو احتیاج داشته باشد.

 

 

2. واژینوز باکتریایی

واژینوز باکتریایی چیست؟

واژینوز باکتریایی (BV) شرایطی است که هنگام وجود بیش از حد بسیاری از انواع باکتریها در واژن (مهبل) اتفاق می افتد و روی تعادل طبیعی آن منطقه تأثیر می گذارد. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، واژینوز باکتریایی شایع ترین عفونت واژن در زنان سالمند است.
یکی از علائم BV احساس سوزش در واژن است ، که در هنگام ادرار کردن نیز می تواند رخ دهد.
علائم واژینوز باکتریایی همچنین می توانند شامل موارد زیر باشند:
ترشحات واژن سفید یا خاکستری
درد
خارش
بوی قوی مثل بوی ماهی، بخصوص بعد از رابطه جنسی
اگر کسی علائم واژینوز باکتریایی را دارد ، باید توسط پزشک معاینه و معالجه شود. درمان این بیماری اغلب شامل یک دوره آنتی بیوتیک است .

 

 

3. عفونت مخمر

عفونت در واژن ناشی از مخمر می تواند منجر به احساس سوزش همراه شود. اصطلاح پزشکی برای این بیماری کاندیدیازیس است و به برفک نیز معروف است.
 
علائم عفونت مخمر در واژن شامل:
 
خارش
درد
درد هنگام رابطه جنسی
درد یا ناراحتی هنگام ادرار کردن
ترشحات از مهبل
بسیاری از زنان به عفونتهای مخمر مبتلا می شوند ، اما برخی از خانمها مستعد ترهستند. در صورت بروز عفونت:
باردار هستند
از اشکال هورمونی پیشگیری از بارداری استفاده می کنند
مبتلا به دیابت هستند
سیستم ایمنی بدن ضعیف دارند
اخیراً آنتی بیوتیک مصرف کرده اند یا در حال مصرف آنتی بیوتیک هستند
درمان معمولاً یک داروی ضد قارچ است که یک زن می تواند مستقیماً به صورت کرم استفاده کند یا به صورت خوراکی به عنوان کپسول مصرف کند.

 

 

 

4- عفونت ادراری

قسمت های مختلف دستگاه ادراری می تواند آلوده شود ، از جمله مثانه ، مجرای ادرار و کلیه ها.
 
یک زن مبتلا به عفونت ادراری (UTI) احتمالاً هنگام ادرار کردن احساس سوزش در واژن خواهد کرد. علائم دیگر UTI شامل موارد زیر است:
 
نیاز به ادرار کردن ناگهان یا بیشتر اوقات و بصورت مکرر
درد هنگام ادرار کردن
ادرار  با بو  یا مات و ابری است
خون در ادرار
درد در زیر شکم
احساس خستگی یا ناخوشایندی
پزشکان معمولاً برای درمان عفونت های دستگاه ادراری آنتی بیوتیک تجویز می کنند. بطور کلی ، حدود 5 روز پس از شروع دوره آنتی بیوتیک ها ، عفونت پاک می شود .
در صورت بازگشت عفونت ممکن است تجویز تکرار شود.

 

 

5- تريكومونيازیس

تريكومونيازیس چیست؟
تريكومونيازیس متداول ترین در ایالات متحده است. تریکومونیازیس توسط انگل ایجاد می شود که در طی مقاربت از فرد به شخص دیگری منتقل می شود.
 
فقط در حدود 30٪ از افراد مبتلا علائم را نشان می دهند. و همچنین احساس سوزش در واژن ، این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
 
خارش ، قرمزی یا درد
ناراحتی هنگام ادرار
ترشحات واژن که می تواند شفاف ، سفید ، زرد یا سبز و با بوی ماهی باشد
تریکومونیازیس با استفاده از مترونیدازول یا تینیدازول ، قرص هایی که از طریق دهان مصرف می شوند ، درمان می شود.

 

 

6. سوزاک

سوزاک چیست؟

سوزاک عفونتی است که باکتریهایی به نام Neisseria gonorrheae به غشاهای مخاطی مانند گردن رحم ، رحم و لوله های فالوپ را آلوده میکند. به طور معمول از طریق تماس جنسی با شخصی که عفونت دارد منتقل می شود.
 
سوزاک مخصوصاً در افراد 15 تا 24 ساله شایع است. خانم ها می توانند در هنگام ادرار کردن سوزش واژن را تجربه کنند و همچنین این علائم:
درد هنگام ادرار کردن
ترشحات واژن
خونریزی واژن بین دوره های قاعدگی
 
سوزاک را می توان با درمان صحیح پزشکی ، که اغلب نیاز به درمان دوگانه دارد ، درمان کرد. این در شرایطی است که فرد به طور همزمان دو نوع داروی مختلف مصرف می کند.

 

 

7. کلامیدیا

عفونت واژن با کلامیدیا چیست؟

کلامیدیا ناشی از باکتری Chlamydia trachomatis است و به طور معمول از طریق تماس جنسی با شخصی که عفونت دارد منتقل می شود.
 
تحقیقات نشان می دهد که حداقل 70٪ از افراد مبتلا به کلامیدیا علائمی را تجربه نمی کنند ، به همین دلیل است که گاهی اوقات این بیماری به عنوان یک عفونت "خاموش" شناخته می شود.
در صورت بروز علائم ، می تواند احساس سوزش در واژن و همچنین:
ترشحات واژن افزایش یافته است
درد هنگام ادرار و در طول رابطه جنسی
خونریزی در طول رابطه جنسی و بین دوره های قاعدگی
کلامیدیا با استفاده از آنتی بیوتیک ها درمان می شود. بیشترین تجویز آزیترومایسین و داکسی سایکلین است.

 

 

8- تبخال دستگاه تناسلی

تبخال دستگاه تناسلی در اثر تماس پوست به پوست با فرد مبتلا به ویروس تبخال ایجاد می شود. تخمین زده می شود که حدود 1 از 6 نفر در ایالات متحده از 14 تا 49 سال مبتلا به تبخال دستگاه تناسلی هستند و زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به عفونت تبخال دستگاه تناسلی هستند.
 
وقتی شخصی ویروس تبخال دستگاه تناسلی دارد، ممکن است تا زمانی که ویروس فعال شود ، هیچ علامت یا علائمی ایجاد نکند.
 
اگر ویروس فعال شود ، ممکن است احساس سوزش در واژن تجربه شود ، که می تواند نشانه تبخال دستگاه تناسلی باشد. علائم دیگر عبارتند از:
 
احساس خارش یا سوزن سوزن شدن
علائم شبیه آنفلوانزا
تورم غدد
درد در ناحیه واژن خصوصاً هنگام ادرار کردن
تغییر در ترشحات واژن
زخم های دردناک ، تاول یا زخم نیز ممکن است بعد از چند روز ایجاد شود.
 
علائم تبخال دستگاه تناسلی را می توان با داروهای ضد ویروسی کاهش داد اما هرگز قابل درمان نیست.

 

 

9- یائسگی

سوزش واژن ممکن است نتیجه تغییرات یائسگی باشد.تغییر سطح هورمون ها در بدن زن قبل از ورود به یائسگی می تواند روی واژن تأثیر بگذارد. سوزش واژن و خشکی واژن یکی از نتایج احتمالی این تغییرات بخصوص در هنگام رابطه جنسی است .
سایر علائم شایع انتقال یائسگی عبارتند از:
گرگرفتگی
عرق شبانه
خوابیدن دشوار
کاهش میل جنسی
خشکی واژن
سردرد
تغییرات خلق و خوی
همه زنانی که وارد یائسگی می شوند برای تسکین علائم درمانی ندارند ، اما غالباً گزینه هایی وجود دارد که پزشک می تواند از جمله هورمون درمانی از آن استفاده کند.

 

 

10. آلرژی در تماس با دستگاه تناسلی

سیستم ایمنی بدن در بعضی از خانمها می تواند نسبت به مواد خاصی حساس شود.این مواد می توانند هنگام تماس با واژن باعث تحریک آلرژیک شوند ، از جمله:
مایع منی
اسپرم کش ها، مایعات موجود در کاندوم که اسپرم ها را از بین می برد و عملکرد پیشگیری از بارداری را بهبود می بخشد
لاتکس ، موادی که بسیاری از کاندومها از آن ساخته می شوند
ژل های KY و روان کننده های مشابه
داروهای موضعی و خوراکی
لاستیکی که در آی یو دی و تمام وسایل ضد بارداری یافت می شود
برخی از اسپری های بهداشتی زنانه
اجزای خاصی از ادرار
صابون های معطر
حمام حباب
اشیاء حاوی نیکل روی سطح شلوار ، مانند زیپ
درمان به طور عمده شامل اجتناب از ماده تحریک کننده است. آزمایش پچ با استفاده از آلرژن مشکوک برای تحریک یک واکنش کنترل شده در یک محیط بالینی می تواند به شناسایی اینکه کدام ماده باعث ایجاد سوزش میشود، کمک کند.
 

 

 

درمانهای خانگی برای سوزش واژن

بسیاری از دلایل سوزش واژن نیاز به معالجه پزشکی دارد و هرکسی که نگرانی دارد باید به پزشک مراجعه کند.
با این وجود ، استفاده از یک بسته یخ یا کمپرس سرد در منطقه آسیب دیده می تواند به کاهش احساس سوزش کمک کند.
 
پوشیدن لباس زیر پنبهای و نخی و جلوگیری از لباس های نامناسب می تواند به کاهش سوزش در ناحیه واژن کمک کند. همچنین  اجتناب از محصولاتی که می توانند باعث تحریک بیشتر منطقه شوند ، مانند صابون عطری ، کاغذ توالت معطر و محصولات بهداشتی با دئودورانت یا روکش پلاستیکی بسیار مهم است.
 
عوارض احتمالی
برخی از دلایل سوزش واژن مانند BV (واژینوز باکتریایی) یا STD (بیماری های مقاربتی) در صورت عدم درمان ممکن است عوارض جدی داشته باشند.
 
STD، بیماری های مقاربتی به ویژه برای زنانی که باردار هستند ، خطرناک است ، زیرا می تواند بر روی کودک یا بارداری آنها تأثیر بگذارد. بعضی از آنها هنگام تولد می توانند به کودک منتقل شوند. کلامیدیا ، تبخال دستگاه تناسلی و تریکومونیازیس همه با زایمان زودرس مرتبط هستند.
 
BV ، کلامیدیا ، سوزاک و تریکومونیازیس باعث می شود افراد در صورت تماس جنسی با شخصی که ویروس دارد ، مستعد ابتلا به HIV، ایدز شوند.

 

چه زمانی برای سوزش واژن به پزشک مراجعه کنیم

بسیاری از دلایل سوزش واژن به مرور زمان از بین می روند. اگر آنها از بین نروند ، بدتر شده یا نگرانی بیشتری دارند ، پس زنان باید به پزشک مراجعه کند.
 
در بیشتر موارد ، پزشک پس از تشخیص علتی که باعث احساس سوزش می شود ، دارو تجویز می کند.
هر کس با یک شریک جنسی که اخیراً تشخیص STD، بیماری های مقاربتی را دریافت کرده است، تماس جنسی داشته، باید به پزشک نیز مراجعه کند.
 
برخی موارد سوزش واژن به تنهایی از بین می رود. هنگامی که علت اصلی درمان شود ، دیگر علائم تسکین می یابند.
 
در برخی موارد ، بسته به آنچه باعث احساس سوزش می شود ، می تواند اثرات طولانی مدت و پایدار داشته باشد. اگر شرایط زمینه ای به درستی درمان نشود ، احتمالاً مشکلات طولانی مدت ایجاد می شوند.
 
برای هر علت احساس سوزش در واژن ، یک برنامه درمانی توسط پزشک وجود دارد که می تواند این علائم را تسکین دهد ، یا به افراد کمک کند تا وضعیت خود را مدیریت کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیماری پوست مرغی

در

بیماری پوست مرغی

Keratosis pilaris

پوست بدن کراتین سازی می کند و وقتی لایه برداری نشود کنار فولیکول های مو تجمع می کند و روزنه های خروج مو را مسدود می کند در نتیجه سفت می شود و تشکیل کراتوسیس پیلاریس می دهد که بیشتر در ناحیه بازو دیده می شود.در فصل زمستان خشک شده و خارش می گیرد.این بیماری نوعی اگزماست و ارثی می باشد.برای درمان بعد از لایه برداری ابتدا با سرکه سیب شستشو دهید و بعد با روغن نارگیل ماساژ دهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی

در

سفر یائسگی من مدت کوتاهی پس از تولد فرزند دومم آغاز شد. 38 ساله بودم و برای اولین بار خودم را در تلاش برای کاهش وزن می دیدم. من پس از تولد فرزند اولم در سن 36 سالگی هیچ مشکلی برای کاهش وزن نداشتم، اما پس از مدت کوتاهی، بدنم شروع به تغییر کرده بود.
در آن زمان، من به خوبی تغذیه می کردم و به شکل معقول و منطقی فعال بودم. مادر دو فرزند پسر بودن فرصت زیادی برای ورزش و فعالیت باقی نمی گذاشت.وعده های غذایی باید به سرعت آماده می شدند و این به این معنی بود که مقدار زیادی غلات پردازش شده برای صبحانه، ساندویچ برای ناهارو پاستا در شام مصرف می شد. غلات فرآوری شده شامل دانه های کینوآ با شیر سویا، نان قهوه ای برای ناهارو پاستا برای شام.

طبق راهنماییها من 6تا11 عدد نان، برنج و پاستا با تعداد کمی از میوه ها و سبزیجات را مصرف می کردم( ساندویچ ، سس ماکارونی و پاستا).  از دستورالعمل ها پیروی می کردم اما می دانستم که یک چیزی اشتباه است. دائم خسته، تحریک پذیر و عصبی بودم و زود از کوره در می رفتم. مهم نبود که چقدر خوابیده بودم، باز هم خواب بیشتری میخواستم. هر روز بزرگتر و بزرگتر می شدم و خودم هر گونه خطری را انکار می کردم. سایز کمرم همواره در حال گسترش بود.(سیارک)
سپس  چیزی که زندگیم را برای همیشه تغییر داد خواندم. زمانی که سطح استروژن یک زن کاهش می یابد، تحمل او برای کربوهیدارت زیاد می شود. این به این دلیل است که کاهش سطح استروژن منجر به مقاومت انسولین و اختلال تحمل کربوهیدارت می شود. بنابراین کاهش حساسیت به انسولین به این معنی است که شما احتمال بیشتری برای داشتن اضافه وزن دارید، به ویژگی در مناطقی که شما قبل از یائسگی هرگز مشکلی با آن نداشته اید، با نام مستعار چربی شکم!. یکی از ساده ترین راه ها برای مدیریت کاهش حساسیت به انسولین و اجتناب از افزایش وزن این است که به ارزیابی مجدد تحمل کربوهیدراتهای خود پرداخته و برنامه غذایی را با آن تنظیم کنید.

 

1. تمام کربوهیدراتها مثل هم نیستند
انتخاب سایر منابع کربوهیدارت مانند میوه های تازه و سبزیجات به حفظ سلامتی روده کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در زنان مسن است و فیبر موجود در سبزیجات کمک زیادی به حل مشکل یبوست می کند.

2. مبارزه با خستگی
کربوهیدراتهای فرآوری شده تمایل زیادی به افزایش سطح قند خون دارند، که نهایتآ سریع تر هم پایین می آیند، و باعث خستگی، خشکی و بی حالی شما می شود.

3. کربوهیدارتها را "آهسته تر" بخورید .
همانطور که ما رشد می کنیم، بدن ما نیاز کمتری به کالری برای حفظ ثباتش دارد. حالا زمانی که من مشغول غذا خوردن می شود مقدار کمتری می خورم و در نتیجه برخی وعده های غذایی را به بعد موکول می کنم.این کار باعث ذخیره شدن زمان شده و اجازه می دهد که ناهار در ادامه ی روز مصرف شود.(سیارک)

4. سهولت عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در نتیجه یائسگی ایجاد می شود. غذاهای خاص حاوی فیتو استروژن، که دارای ترکیبات استروژنی هستند، تعادل هورموی را تنظیم و بازگردانی می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیتو استروژن به حداقل رساندن گر گرفتگی و سایر نشانه های یائسگی کمک می کند. چنین غذاهایی از جمله دانه های افتابگردن، تخم کتان، دانه کنجد، تحمه کدو، کرفس،لوبیا سبز و ریواس هستند.

5. بدانید که خوردن آن مافین باعث شادی شما نیست.
ما اغلب غذاها را در لحظات شادی که داریم بیشتر استفاده می کنیم.به شما پیشنهاد نمی کنم که چنین رفتاری را برای همیشه کنار بگذارید.اما آگاه باشید که اگر به دنبال برداشتن یک کیک شکلاتی یا یک مافین هستید، بعد از دو ساعت که قند خودن افت کرد حال بدی خواهید داشت.

6. ذخیره پول
هیچ چیز به این اندازه که ببینم افرادقبل از اقدام به خرید میوه و سبزیجات شکایت از هزینه می کنند چشم مرا خیره نمی کند.دلاربرای دلار، اگر شما مقدار غذای فرآوری شده را کاهش دهید و خرید میوه و سبزی بیشتر را افزایش دهید، می توانم به شما اطمینان دهم که هزینه شما در پایان هفته بیشتر نشده بلکه پول بیشتری هم پس انداز کرده اید.

7. کاهش نفخ معده
کربوهیدراتهای فرآوری شده اغلب دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، که باعث افزایش نفخ معده و افزایش مشکلات معده در هنگام مصرف این فراورده های بسته بندی می شوند. خوردن سبزیجات سبزرنگ به کاهش نفخ کمک می کند. اگر قبلآ از رژیم کم فیبر استفاده می کردید آماده باشید و به
میزان قابل توجهی مصرف فیبر خود را افزایش دهید، در ابتدا ممکن است کمی نفخ را تجربه کنید. اول بدن شما به تنظیمات می پردازد، بعد از مدتی استفاده ، شما نفخ و درد شکم کمتری را احساس می کنید.

8. حقایق بیشتری در مورد نفخ
کربوهیدارتهای فرآوری شده اغلب منبع سدیم زیادی هستند که منجر به احتباس آب و نفخ می شود، با این وجود، پتاسیم،ضد تعادل سدیم و دارای اثر مدر است. بنابراین با خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند پرتقال، موز، انبه،کیوی، توت فرنگی، اسفناج، و چغندر پخته شده، میتوانید نفخ را به طور طبیعی کاهش دهید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

در

علائم: پوکی استخوان اغلب بیماری خاموش نامیده می شود زیرا از دست رفتن استخوان بدون علائم رخ می دهد. مردم ممکن است تا زمانی که استخوان هایشان آنقدر ضعیف شود که یک کشش، ضربه یا افتادن ناگهانی باعث شکستگی لگن یا فروپاشی ستون فقرات شود، ندانند که پوکی استخوان دارند. ستون فقرات از هم پاشیده ممکن است در ابتدا به شکل کمردرد شدید، از دست دادن قد، یا تغییر شکل ستون فقرات مانند کیفوز (وضعیت خمیدگی خیلی شدید) حس یا دیده شود.

تشخیص

پیرو یک ارزیابی جامع پزشکی، پزشکتان ممکن است توصیه کند که شما توده استخوانی خود را اندازه گیری کنید. آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) یک اندازه گیری مهم برای سلامت استخوان شماست. تست های BMD می تواند پوکی استخوان را تشخیص دهد، خطر شکستگی (استخوان های شکسته) شما را تعیین کند و پاسخ شما به درمان پوکی استخوان را اندازه گیری کند. گسترده ترین آزمون شناخته شده BMD، سنجش جذب انرژی دوگانه مرکزی اشعه ایکس یا تست مرکزی DXA است. ای نروش بدون درد است – کمی شبیه به تست اشعه ایکس است، ولی کمتر در معرض تشعشع قرار می گیرید. این کار می تواند تراکم استخوان را در لگن و ستون فقرات شما اندازه گیری کند. تست های BMD می توانند :

- تراکم پایین استخوان را قبل از وقوع شکستگی تشخیص دهند.

- تشخیص پوکی استخوان را اگر شما در حال حاضر یک یا چند شکستگی دارید را تایید کنند.

- احتمال شکستگی را در آینده پیش بینی کنند.

- نرخ از دست رفتن استخوان شما را تعیین می کنند و بر اثرات درمان در صورتی که تست در فواصل یک سال یا بیشتر انجام شده نظارت می کنند.

درمان

برنامه درمان جامع پوکی استخوان شامل تمرکزی بر مواد غذایی مناسب، ورزش و مسائل ایمنی برای جلوگیری از سقوط که ممکن است منجر به شکستگی شود، می باشد. بعلاوه، پزشک شما ممکن است دارویی را تجویز کند که از دست رفتن استخوان را کم یا متوقف می کند، تراکم استخوان را افزایش می دهد و خطر شکستگی را کاهش می دهد.

تغذیه : غذاهایی که می خوریم حاوی مقادیر مختلف ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مهم دیگر هستند که به حفظ سلامت استخوان های ما کمک می کند. تمام این مواد مغذی در تناسبی متعادل مورد نیاز هستند. به طور خاص، کلسیم و ویتامین دی برای استخوان های قوی و قلب، عضلات و اعصاب مورد نیاز هستند تا به درستی عمل کنند. (بخش "پیشگیری" را برای مقادیر کلسیم توصیه شده ببینید).(سیارک)

ورزش: ورزش یک جزء مهم پیشگیری پوکی استخوان و برنامه درمان است. ورزش نه تنها سلامت استخوان شما را بهبود می بخشد، بلکه قدرت عضلات، هماهنگی و تعادل را افزایش می دهد و منجر به بهبود سلامت کلی می شود. گرچه ورزش برای شخص مبتلا به پوکی استخوان خوب است، ولی این امر نباید هیچ کشش ناگهانی یا زیادی بر استخوان هایتان وارد آورد. به عنوان اطمینان اضافی در برابر شکستگی، پزشکتان می تواند ورزش های خاصی را برای قوی تر شدن توصیه کند و هوای شما را داشته باشد.

داروهای درمانی: برخی داروها برای پیشگیری و/یا درمان پوکی استخوان در دسترس هستند. از جمله: بی فسفونات ها، آگونیستها/آنتاگونیستهای استروژن (تعدیل کننده های گیرنده استروژن انتخابی یا SERMS نیز نامیده می شوند)؛ کلسی تونین؛ هورمون پاراتیروئید؛ استروژن درمانی؛ هورمون درمانی؛ و یون مهارکننده RANK (RANKL) که به تازگی تایید شده است. (سیارک)

 پست های مرتبط:

- پیشگیری

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت اول)

در

برای برطرف شدن این علايم هرگز منتظر نمانید،این علايم جدی هستند...
زمانیکه به عنوان پدر و مادر هستید، نشان لیاقت پزشکی می گیرید. زمانیکه بینی کودک خود را تمیز می کنید یا دندان لق کودک خود را خارج می سازید. اما گاهی اوقات، سخت است بگوییم که چه زمانی با پزشک تماس بگیرید:کدام دمای بدن را تب شدید باید در نظر گرفت؟
یک پزشک متخصص اطفال در شیکاگو، و سخنگوی آکادمی اطفال می گوید: والدین باید همیشه احتیاط کنند وزمانیکه نگران هستند، بدنبال درمان فوری باشند. با این حال، برای راهنمایی شما، 12 علائم را دراینجا ارائه می دهیم که همیشه باید توجه داشت.(سیارک


علامت #1 : تب شدید


تبی که 100.4 فارنهایت یا بالاتر در کودک کمتر از 3 ماه است؛ بالاتر از 101 فارنهایت در کودک 3 تا 6 ماه است؛ یا بالاتر از 103 فارنهایت در کودک 6 ماه تا 2 سال است.
متخصصین اطفال تاکید دارند که وقتی تب زیاد می شود، ارقام دما سنج به اندازه حال کودک شما مهم نیستند. یک استثناء: وقتی که تب به 100 درجه فارنهایت رسید، کودکان زیر 3 ماه نیازمند درمان فوری است.یک متخصص اطفال و مشاور والدین، محقق برخورد با کودک تازه متولد: از تولد تا تحقق می گوید: اگر تب ناشی از عفونت باکتریایی همچون عفونت مجاری ادراری باشد، بسرعت به بدن منتشر می شود. این تب معمولا ناشی از یک ویروس متداول باش اما مجبوریم از آن مطمئن شویم. بهتر است که فورا به پزشک خود زنگ بزنید؛ اگر بعد از ساعات اداری بود، مستقیما به E.R. بروید. در کودکان بالای 2 سال، تا زمانیکه کودک شما آب جذب می کند و بصورت نرمال عمل می کند، نگرانی زیادی وجود ندارد. برای راهنمایی با متخصص اطفال تماس بگیرید.(سیارک


علامت #2: تب طولانی

طبی که با درمان کاهش نیابد یا بیش از 5 روز طول بکشد. اگر به کودک خود داروی کاهش طب می دهید از جمله استامینوفن یا ایبوبروفن، و ارقام دماسنج کاهش نمی یابد، فورا با پزشک خود تماس حاصل کنید. این نشان عفونت شدید کودکتان است و احتمالا دکتر نیازمند معاینه کودک شما باشد. تب ناشی از ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا در عرض 5 روز برطرف می شود. تبی که طول می کشد حتی زمانیکه میزان تب پایین باشد (100.4 درجه فارنهایت)، احتمالا ناشی از عفونت باکتری پنومونیا باشد که نیازمند درمان انتی بیوتیک است.


علامت #3: تب همراه با سردرد

تبی که همراه با درد گردن یا سردرد باشد یا همراه با دانه های قرمز در پوست باشد.
به پزشک خود زنگ بزنید- اینها علائم مننژیت بوده و نیازمند مداخله فوری است.


علامت #4: دانه های قرمز دایره مانند

دانه های قرمزی که شبیه چشمان گاو است یا شامل دانه های قرمز رنگ می باشد و تا زمانیکه فشار ندهید دیده نمی شوند
دانه های قرمز حلقه مانند با نکته رنگ پریده در وسط آن، نشانه بیماری لایم است. در صورتیکه نقاط تیزی را زیر پوست می بینید، فورا کمک بگیرید که نشانه بیماری جدی است. هر نوع کبودی وسیع می تواند نشانه اختلال در خون باشد. بعلاوه، نقاط قرمز لکه مانند می تواند نشانه واکنش الرژیک باشد. اگر کودک شما در تنفس مشکل دارد یا آشفته و بی حال است، باید فورا توسط پزشک معاینه شود.(سیارک


علامت #5: خال غیرعادی

خالی که تازه یا متغیر است
متخصص کودکان در اوستین و نویسنده Baby 411 می گوید: خالهای کودکتان را کنترل کنید، بویژه هر خالی که از زمان تولد داشته است چون احتمالا بدخیم شوند. اگر متوجه خالی می شوید که بطور نامنظم شکل گرفته است، دارای کناره های خاص است، تک رنگ نیست یا بلند شده است، به پزشک خود خبر دهید. تمام اینها نشانه سرطان پوست می باشند.


علامت #6: درد ناگهانی شکم

درد شکم که در قسمت سمت راست و پایین است یا دردی که ناگهانی و کرامپی می باشد و می آید و می رود
اگر کودک شما در قسمت سمت راست و پایین شکم درد دارد از او بخواهید بالا بپرد و بیافتد- اگر این کار برایش سخت است، می تواند نشانه آپاندیس باشد. اگرچه آپاندیس در قسمت سمت راست و پایین شکم است، درد ناشی از آپاندیس از پایین کمر شروع شده و به راست می رود. دکتر براون می گوید: ویروس عادی شکم باعث تب، تهوع و سپس درد شکم و اسهال می شود. در مورد آپاندیس ابتدا با اسهال شروع می شود، سپس استفراغ، درد و بعد تب می کند. دکتر لوین می گوید: اگر این علایم را مشاهده کردید، با پزشک خود تماس حاصل کنید- اپاندیس فورا پیشرفت می کند و باید فورا درمان شود. (سیارک
اگر کودک شما زیر 4 سال است و درد شکمی دارد که یک دقیقه می گیرد و یک دقیقه ارام است، می تواند نشانه intussusceptions باشد، اختلال شدیدی که معمولا باعث می شود تا روده های کودک گره بخورند. درد در عرض 20 تا 60 دقیقه شدید می شود و همراه با تهوع، تب، خون در مدفوع و حرکات ژله ای روده است. اگر درد کودک شدید است به پزشک زنگ بزنید. اگر علائم کرامپی وجود دارد، فورا به بیمارستان ببرید.

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

 

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت دوم)

نظرات

در ادامه بخوانید...