13 نشانه از اینکه شما سریع یاد می گیرید

در

بر اساس یک مطالعه مشخص شده است که کسانی که سریع یاد می گیرند (علی الخصوص در زمینه زبان خارجی) ماده سفید بیشتر و مغز کمتر متقارنی دارند. زودگیری و سریع بودن در یادگیری به این بستگی دارد که از مغزمان چطور استفاده می کنیم. گاهی اوقات چیزهایی که بنظر بسیار پیچیده می آیند، راه حلهای ساده ای دارند. در اینجا می توانید بفهمید که چطور می توانید دریابید که نسبتا زودگیر هستید.


1- از اینکه بگویید نمی دانم نمی ترسید
کسانی که زود یاد می گیرند می پذیرند که چیزی نمی دانند. آنها ذهنشان را برای پرسیدن باز می گذارند و جوابها را نیز مورد پرسش قرار می دهند تا بیشتر بیاموزند. در حالیکه بعضی افراد در سوال کردن تردید دارند و از این می-ترسند که نادانی خودشان را بیان دارند، زودگیرها ابایی از پرسیدن ندارند.
2- از اصول پارتو استتفاده می کنید
زودگیرها بصورت پربازده ای به این مسئله علاقمندند. بر اساس نظر ویلفردو پارتو 80 درصد از نتایج را از 20 درصد از دانایی هایشان بدست می آورند. زودگیرها با استفاده از تمرکز بر مسائل پایه ای و متداول در آزمایشهای متفاوت از این اصل تبعیت می کنند. آنها به دنبال کل یک قضیه نمی روند و توانشان را در بخش لازم سرمایه گذاری می کنند.
3- شما قادرید که آن را تصور کنید
هنگام مواحهه با مسائل، زودگیرها چند بعدی هستند. آنها از تمامی حواسشان برای حل مسئله کمک می گیرند. آنها با استفاده از توان ذهنی شان هدایت مسئله به سمت راه حل را و یادگیری را می اموزند.
4- شما ساده می کنید
زودگیرها می دانند که مسائل مشکل راه حل ساده ای دارند. مغزهای بزرگی مانند توماس ادیسون، هنری فورد و حتی استیو جابز به دنبال راه حلهایی ساده برای مشکلات بزرگ می گشتند. آنها ساده می کردند و خودشان را برای برای پیدا کردن این هدف که ساده ترین راه را پیدا کنند غرق می کردند.
5- شما عمل می کنید
پس از تمام مسائلی که گفته شد، در انتهای روز این تصمیم شماست که به جلو قدم بردارید. اگر شما در حال یاد گرفتن زبان جدیدی هستید قادر به فراگیری آن نخواهید بود مگر صحبت کنید چه درست و چه غلط زودگیرها با تصمیم گرفتن و عمل کردن می آموزند.(سیارک)
6- شما انتخابگر هستید
شما به دنبال تمام راه حل های موجود برای یک مسئله نیستید. بلکه شما بطور وسیعی وقت خود را صرف یافتن قسمتی می کنید که به درد شما می خورد. با این روش شما قادرید که دنبال راه حلهای در دسترس باشید.
7- شما از قانون پارکینسون پیروی می کنید
تیم فریس , مولف کتاب 4 ساعت کار در هفته اظهار داشته است که با ترکیب پیروی از قانون پارکینسون و اصل پارتو می توان سریعتر یاد گرفت و به راه حلها دسترسی یافت. در حالیکه اصل پارتو بر این تاکید دارد که حداکثر استفاده از وقت بشود، قانون پارکینسون زمان را برای یاد گرفتن تنها چیزهای ضروری محدود می کند. زودگیرها تنها برای قسمتهای مهم یک موضوع وقت می گذارند و وقت خود را سر مسائل بی ارزش هدر نمی دهند.
8- می دانید کی تمام کنید
زودگیرها می دانند که کی فرآیند کاری را متوقف کنند. اگر چیزی در یک فرآیند قابل پاسخ نگنجد، آنها عقب نشینی می کنند. آنها قانون بازگشت اندک را می فهمند و بر روی مسائلی سرمایه گذاری می کنند که بازگشت مناسبی داشته باشد.
9- می دانید که چگونه آینده را پیش بینی کنید
چیزی که قدیمی و کهنه شده باشد برای یک زودگیر بی استفاده است؛ آنها در عوض قابلیت این را دارند که روندها را پیش بینی کرده و آینده را ببینند. شما می توانید بر آینده تمرکز کنید و اینکه چگونه بر هر موضوعی را که فرا می-گیرد بکار برید.(سیارک)
10- درک می کنید که بسیاری از سوالات راه حلی ندارند
در طی انتخاب کردن، سما حسی دارید که می فهمید که به دنبال مسائل یا موضوعات اشتباه نروید. شما از قبل می دانید که اگر یک مسئله پیچیده باشد و هیچ راه حلی به ذهن شما نرسد، احتمالا هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد.
11- شما می توانید به یک کودک توضیح دهید
پس از غرق شدن در موضوع و جذب آن شما می توانید افکار و عقایدتان را با دیگران در میان بگذارید و حتی با کودکانتان در مورد آن موضوع بحث کنید (حتی با کودکان).
12- شما مثبت هستید
زودگیرها هیچ رفتار منفی ای در طی فرآیند یادگیریشان از خود بروز نمی دهند. آنها حتی در برابر مشکلات اساسی که با آنها روبرو می شوند خم به ابرو نمی آورند.
13- شما به دنبال عقاید کارشناسان هستید
می دانید که مردمی هستند که از شما بهتر می دانند. هیچکس از اینکه بخودش دیکته کند که در کاری استاد است چیزی یادنمی گیرد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بنا به تحقیقات جدید علت پارکینسون ممکن است در روده ها باشد نه در مغز

در

(سیارک) : تحقیقات جدید نشان می دهد  ممکن است ما در مورد علت بیماری پارکینسون در تمام این مدت اشتباه فکر می کرده ایم.بیماری پارکینسون که اغلب با لرزش، سفتی، و اختلال در حرکت، ناشی از تخریب عمیق نورون ها در بخشی از  مغز در ارتباط می باشد.

آزمایش های جدید بر روی موش ها نشان می دهد ، شرایط ابتلا به بیماری پارکینسون ممکن است در روده  ها شروع شود.برای سال ها دانشمندان جستجو برای علت بیماری پارکینسون را به مغز محدود کرده یودند ، اما شواهد نشان می دهد که ممکن است این رویکردی اشتباه باشد.سرچشمه پارکینسون ممکن است در واقع در روده قبل از گسترش به مغز شروع شده باشد. و این می تواند برخی از سوال های عجیب بیماران مبتلا به پارکینسون را توضیح دهد.

 

اکثر بیماران از یبوست شدید یک دهه قبل  از بروز علائم پارکینسون شکایت داشتند.محققان متوجه شده اند که افراد با بیماری پارکینسون اغلب گزارش یبوست شدید، و همچنین دیگر مشکلات گوارشی، از 10 سال قبل از شروع علایم بیماری را دارند همچنین شواهدنشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون باکتریهای مختلفی در روده خود  نسبت به دیگر افراد بزرگسال و سالم دارند.

 

"به طور کلی، این تحقیقات نشان می دهد که بیماری های عصبی ممکن است ریشه اولیه در روده داشته باشند ، تا در مغز ،  به گونه ای که قبلا تصور می شده است."

دانشمندان فکر میکنند ، که باکتریهای روده ممکن است مواد شیمیایی آزاد کنند که باعث فعال شدن بیش ازحد بخش هایی از مغز و در نهایت تخریب آن قسمت ها شوند. مطالعات جدید نشان داده  افرادی که در معرض آفت کش ها یی خاص هستند احتمال بیشتری برای دریافت پارکینسون دارند بنابراین آنها فکر می کنند  شاید این مواد شیمیایی می تواند بر باکتریهای روده تاثیر بگذارد.به گفته محققان ، این تحقیقات باید بارها تکرار شود و در صورت تایید ، می تواند روش ما را در درمان این بیماری برای همیشه تغییر دهد. هر چند درمان به کاهش پیشرفت بیماری کمک می کند،در حال حاضر  هیچ راهی برای جلوگیری و یا درمان این بیماری وجود ندارد، و محققان هنوز در رابطه با علت و نحوه پیشرفت آن به نظر قطعی نرسیده اند.

 

نظرات

دقیقا علت پارکینسون در روده هاست . ۱۳۹۵/۱۰/۱۱

شرمنده اشتباه شد ۱۳۹۵/۱۰/۱۱

دقیقا علت پارکینسون در روده هاست .۱۳۹۵/۱۰/۱۱

در ادامه بخوانید...

ورزش تای چای و سلامتی ، نگاهی مدرن بر ورزشی کهن

در

(سیارک) : ممکن است حالت روان و حرکات ملایم تای چای را دیده باشید و برایتان سوال پیش آمده باشد که ماجرا چیست. تای چای یک تمرین کهن ذهنی و جسمی ست. با وجود این که تحقیقات بیشتری لازم است، مطالعات پیشنهاد می کنند که ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

تای چای به چیزی به نام " مدیتیشن متحرک" اطلاق می شود. انواع مختلفی از تای چای وجود دارد. معمولا ترکیبی از حرکات آهسته با الگوهای تنفسی و تمرکز ذهنی و تمدد اعصاب است. حرکات ممکن است در حین راه رفتن، ایستادن یا نشستن انجام شود.

" تای چای از ریشه در مورد درمان همه افراد و بهبود تعادل و هماهنگی متقابل بین سیستم های بدن است." دکتر پیتر وین، محقق چندین و چند ساله تای چای در دانشکده پزشکی هاروارد، می گوید. " تداخلی امیدوار کننده برای حفظ و بهبود چندین حوزه از سلامت به خصوص در بزرگسالان است."(سیارک)

چندین مطالعه شواهدی یافته اند که تای چای می تواند تعادل و ثبات را در افراد مسن افزایش دهد و خطر و ترس از سقوط را کاهش دهد. هر ساله بیش از یک از 4 بزرگسال سقوط می کنند و 1 از 5 سقوط موجب صدمات شدیدی مانند استخوان های شکسته و آسیب به سر می شود.

" اگر تلاش کنید که بیشتر محتاط باشید ممکن است بیشتر مستعد سقوط شوید." وین می گوید. " تای چای می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان و ایمنی بیشتری حرکت کنید." برخی تحقیقات با سرمایه گذاری سازمان ملی بهداشت پیشنهاد می کند تای چای تعادل را بهبود می بخشد و از سقوط افرادی که به صورت خفیف تا متوسط به بیماری پارکینسون دچار هستند جلوگیری می کند.

تحقیقات پیشنهاد می کند که تمرین کردن تای چای می تواند به بهبود حالت و اعتماد به نفس، چطور فکر کردن و کنترل کردن احساسات و کیفیت زندگی تان کمک کند. مطالعات نشان می دهد که تای چای می تواند به افراد مبتلا به فیبرومیالژیا کمک کند که بهتر بخوابند و با درد، خستگی و افسردگی بهتر کنار بیایند. تمرین منظم می تواند کیفیت زندگی و مزاجی را در افراد مبتلا به سرطان یا نارسایی مزمن قلبی را بهبود بخشد. افراد بزرگسال می توانند متوجه شوند که تای چای به کیفیت خواب و حفاظت از آموختن، حافظه و دیگر عملکردهای ذهنی کمک کند.(سیارک)

تحقیقات بیشتری برای ارزیابی کامل و تایید فواید بالقوه تای چای نیاز است. اما از جایی که تمرینات به صورت آهسته و آگاهانه انجام می شود شانس کمی وجود دارد که زمان درست انجام شدنشان آسیبی وارد سازند.

" اگر علاقه مند باشید که تای چای را برای کمک به مسئله ی حاد سلامتی یا استرس های زندگی روزمره امتحان کنید، تای چای اگر به خوبی آموزش داده شود می تواند روش مکمل بسیار خوبی برای دیگر راه های زندگی سالم و توانبخشی باشد." وین می گوید. " من فکر می کنم تمام ما به دنبال وسیله ای برای کمک به زندگی پرحاصل، عمر طولانی با راحتی بیشتر هستیم. "

وین می گوید سبک ها و راه های متفاوتی برای تمرینات تای چای وجود دارد. اگر علاقه مند هستیند که امتحانش کنید می توانید به راحتی شروع کنید. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

O software livre se desenvolve através da colaboração de seus usuários e este projeto com a UFMG irá maximizar os melhoramentos constantes para utilização destes softwares livres. A universidade como meio de discernimento do conhecimento poderá aperfeiçoar através do seu corpo docente e discente os softwares livres que serão utilizados pela sociedade com garantia de melhor qualidade e codmptibiliaade de funções com os softwares pagos.۱۳۹۵/۱۲/۲۷

در ادامه بخوانید...

شعاری که استیو جابز در طول زندگی به دنبال آن بود

در

یکی از مشهورترین نقل قول های استیو جابز (Stay Hungry, Stay Foolish) «گرسنه بمان، احمق بمان» است، شعاری که در طول زندگی به دنبال آن بوده است.


گرسنه بمان به این معنی است که همیشه در پی چیزهای جدید باش و عطش یادگیری چیزهای جدید و با ارزش را در خود زنده نگه دار.
احمق بمان، به این معنی است که هیچ وقت فکر نکن که همه چیز را می دانی. 
در این پست15 گفته از بهترین های او را آورده ایم:
15. اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.
14. چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.
13. به اپل بر نگشتم که ثروت اندوزی کنم. من در زندگی بسیار خوش شانس بوده ام و ثروت دارم. وقتی 25 سالم بود ارزش من 100 میلیون یا بیشتر بود. در آن زمان تصمیم گرفتم که اجازه ندهم این موضوع زندگی ام را خراب کند. هیچ روشی نیست که شما بتوانید همه این پول را خرج کنید، و من طوری به ثروت نگاه نمی کنم که میزان هوش من را ارزش گذاری کند.
جابز درباره بازگشتش از پیکسار به اپل صحبت می کند که هدفش ساختن محصولات زیبا بود نه ثروت. که نتیجه آن iPod, Mac, iPhone , iPad و تاحدودی حتی Apple Watch بود.(سیارک
12. ما برای انجام همه چیزها فرصت پیدا نخواهیم کرد. زیرا این زندگی ما زندگی کوتاهی است و بعد می میرید. پس ما کاری که با زندگی مان می کنیم، بهتر است واقعا خوب باشد و واقعا ارزشش را داشته باشد.
11. زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.
جابز در سخنرانی خود در سال 2003 در دانشگاه استنفورد، مخاطبان را به آزادانه اندیشیدن تشویق کرد. او از دانشگاه انصراف داد اما کلاس هایی که در دانشگاه علاقه داشت (مانند خوشنویسی) را ادامه داد که نتیجه آن جنبه هنری مک بود.
10. تصور می کنم اگر شما کاری را انجام دادید و نتیجه آن چیز خوبی از آب درآمد، آنگاه شما باید کار بعدی را بهتر انجام دهید. نه اینکه روی آن موفقیت برای مدت طولانی بمانید.
جابز هیچ وقت روی دستاوردهایش مانور نمی داد. او از یک پروژه به پروژه بعدی می رفت و در این فرآیند، پروژه های پیشرفته تری انجام می شد. اگر جابز روی موفقیت مک یا آیپاد مکث می کرد هیچ وقت آیپد و آیفون ساخته نمی شد.
9. وقتی نجاری باشید که یک کشوی زیبا می سازد، دلتان نمی خواهد از تخته سه لا برای پشت آن استفاده کنید، اگرچه که این تخته سه لا رو به دیوار باشد و هیچکس آن را نبیند. شما خودتان می دانید که آن تخته سه لا، آنجاست پس تصمیم می گیرید از یک چوب خوب و زیبا برای آن استفاده کنید. برای اینکه شب راحت بخوابید،کیفیت و مرغوبیت باید همه جا به دقت لحاظ شود.(سیارک
8. طراحی فقط آن چه که نظر می رسد و احساس می شود، نیست. طراحی نحوه کارکرد آن است.
7. شما نمی توانید با نگاه کردن به آینده از اتفاقات گذشته سر در بیاورید و آن ها را به هم متصل کنید. شما تنها زمانی می توانید آن ها را درک کنید که به گذشته نگاه کرده باشید. پس شما باید به اینکه اتفاقات یک جوری در آینده به هم متصل می شوند و معنی پیدا کنند، اعتماد کنید. باید به چیزی اعتماد کنید: حس درونی تان، سرنوشت، زندگی، کارما، هر چیزی.
6. در نهایت همه چیز برمی گردد به سلیقه. بر می گردد به تلاش کردن برای اینکه خود را در معرض بهترین چیزهایی که بشر انجام داده قرار دهید و سپس تلاش کنید آن چیزها را به کاری که دارید انجام می دهید بیاورید. پیکاسو جمله مشهوری داشت: هنرمندان خوب، کپی می کنند، هنرمندان بزرگ، می دزدند. و ما همواره از اینکه ایده های عالی را بدزدیم احساس شرمندگی نکرده ایم. و من فکر می کنم، بخشی از آنچه مکینتاش را عالی کرد این بود که کسانی که با آن کار می کردند آهنگسازان، شاعران، هنرمندان، جانورشناسان، و تاریخ دانانی بودند که جزو بهترین دانشمندان کامپیوتر در دنیا هم بودند.
یکی از چیزهایی که اپل را خیلی خاص کرد تمرکز ویژه روی طراحی بود. جابز سخت تلاش می کرد که طراحان را به بالاترین موقعیت های شغلی در درون شرکت ارتقاء دهد و نتیجه آن محصولاتی مانند آیفون بود که پیوند هنر با تکنولوژی بود.
5. این که محصولات را بر اساس نظرات گروه های نمونه از مشتریان طراحی کنید واقعا سخت است. بسیاری از اوقات، مردم نمی دانند از شما چه می خواهند تا زمانی که به آنها آن چیز را نشان ندهید.
منشاء این تفکر، بر می گردد به هنری فورد، بنیانگذار اولین کارخانه صنعت خودروسازی که گفته بود: « اگر از مردم می پرسیدم که چه می خواهند، می گفتند درشکه هایی با اسب های سریع تر». جابز معتقد بود باید محصولات نوآورانه و جدید را بسازید سپس به مردم نشان دهد که چرا آن ها (با اینکه خودشان ممکن است ندانند) به چنین محصولی نیاز خواهند داشت.(سیارک
4. وقتی من هفده سالم بود یک نقل قولی خواندم که شبیه این بود: «گر هر روز جوری زندگی کنید که تصور کنید آن روز آخرین روز زندگی تان باشد، یک روز این تصور به حقیقت تبدیل می شود.» این جمله روی من تأثیر گذاشت و از آن موقع به مدت سی و سه سال هر روز وقتی که من توی آینه نگاه می‌کنم از خودم می‌پرسم: «اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد آیا باز هم کارهایی را که امروز می خواهم انجام بدهم، انجام می‌دهم یا نه؟» هر موقع جواب این سوال برای چند روز پیاپی نه باشد می‌فهمم در زندگی ام به یک سری تغییرات احتیاج دارم.یکی از مهم ترین مسائلی که جابز بر روی آن تمرکز می کرد مرگ بود و اینکه عمر یک انسان به یک زمان کوتاه محدود شده است و هرچه که می توانید بدست بیاورید به همان زمان کوتاه محدود است.(سیارک
3. من به خیلی از کارهایی که نکرده ام به اندازه کارهایی که کرده ام، افتخار می کنم. نوآوری یعنی نه گفتن به هزار چیز.
طراحی یعنی انتخاب کردن و جابز بهترین اننخاب ها را کرده است. برای مثال مدل اولیه آیفون دارای یک دایره قابل کلیک به سبک آی پد بود.
2. کسی دوست ندارد بمیرد، حتی افرادی که می‌خواهند به بهشت بروند نیز مایل نیستند برای رسیدن به آن بمیرند. با این حال مرگ سرنوشت همه‌ی ما انسان‌هاست. هیچکس تاکنون از آن رهایی نجسته است و باید هم همین‌طور باشد زیرا مرگ بزرگ‌ترین اختراع زندگی و مهمترین عامل تغییر آن است. مرگ به معنی رفتن کهنگی و تولد طراوت است.
جابز بر روی اهمیت و فشار نیروی مرگ تاکید می کند. و اینکه باید بر روی آنچه اهمیت دارد تمرکز کنید.
1. اصل و اساس اپل، یک شرکت تولید کننده محصولات مصرفی برای مشتری است. برای آن مشتری که به ما نظر مثبت یا منفی می دهد. او آن کسی است که ما درباره اش فکر می کنیم. و فکر می کنیم وظیفه ما این است که مسوولیت کل تجربه کاربری را به عهده بگیریم. اگر درست از آب در نیاید، خیلی صاف و ساده، تقصیر ماست.
اپل شرکتی است که نسبت به تجربه کاربری مشتریانش وسواس دارد و این نگرش، مستقیما از جابز الهام گرفته است.ا

ین پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

ممنون پست جالبی بود.۱۳۹۵/۱۰/۲۹

در ادامه بخوانید...

داروی جدید برای مبتلایان به پارکینسون

در

(سیارک)  : مطالعه انجام شده روی صدها بیمار مبتلا به پارکینسون نشان می‌دهد داروی opicapone توانایی داروی لوودوپا در کنترل مشکلات حرکتی مرتبط با این بیماری را تقویت می‌کند.

 

این مشکلات حرکتی شامل لرزش، گرفتگی عضلات، و کند شدن حرکت می‌شود.به گفته محققان پرتغالی، opicapone برگزینه‌های دارویی فعلی نوعی پیشرفت به حساب می‌آید. در حال حاضر درمانی برای بیماری پیشرونده عصبی پارکینسون وجود ندارد.

 

همچنین درمانی که به طور موثر روند پیشرفت آن را کند ساخته یا مانع از پیشرفت بیماری شود وجود ندارد. هرچند داروهای مشخصی همچون لوودوپا می‌تواند به کنترل مشکلات حرکتی کمک کنند.

 

در این بررسی ۴۲۷ بیمار مبتلا به پارکینسون از ۷۱ مرکز درمانی مختلف در ۱۲ کشور مورد مطالعه قرار گرفتند. در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بیماران از ۲۵ یا ۵۰ میلی‌گرم داروی opicapone در روز یا از دارونما مصرف کردند.

 

به گزارش هلث دی‌نیوز، محققان پرتغالی دریافتند در افرادی که از دوز بالاتر داروی جدید مصرف کرده بودند، عدم تاثیرگذاری داروی لوودپا کمتر بوده است. بنا به تحقیقات جدید علت پارکینسون ممکن است در روده ها باشد نه در مغز

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نشانه های عمده ی ابتلا به پارکینسون

در

 (سیارک) : در واقع، لرزش دست یکی از اولین نشانه‌های بیماری پارکینسون می باشد، اما علل دیگری نیز در این امر دخالت دارند. برای تشخیص بیماری پارکینسون باید  به دنبال علائم مشخصی غیر از لرزش دست در بیمار بود. در بیماران مختلف امکان علائم متفاوت وجود دارد که تشخیص‌ را برای پزشک دشوار می کند .پزشک باید تمام علائم بیمار را معاینه نماید؛ البته این امکان هم هست که علی‌رغم تمام علائم فوق بیمار به پارکینسون مبتلا نباشد.

علائم شایع بیماری پارکینسون

بی‌ثباتی:
افراد مبتلا به بیماری پارکینسون نمی‌توانند تعادل‌شان را حفظ نمایند و تنها یک فشار کوچک آنها را به زمین می اندازد.

تغییر حالت گفتاری:

 لحن صدا در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون معمولا دچار تغییرمی‌شود. این تغییر به طور معمول با گذشت زمان کم‌رنگ گشته و برای بیمار یکنواخت و عادی می‌ گردد. امکان دارد خود بیمار متوجه تغییر لحن خود نشده ولی اعضای خانواده یا دوستان  زودتر متوجه این تغییر حالت گفتاری می شوند.(سیارک

تغییر شکل دست خط:

با شیوع این عارضه، حرکات دست آرام و کند گشته و  دست خط‌ بیمار کوچک و ناخوانا می شود . بیمارامکان دارد،در حال مبتلا شدن به مایکروگرافیا باشد.. همچنین امکان دارد که دست خط‌ بیمار دائم از خط بیرون زده و به مرور کوچکتر و کوچک‌تر و ناخواناتر شود.

خرامان رفتن:
برخی از بیماران مشکلی را تجربه می‌نمایند که پزشکان آن را «انجماد» می‌گویند. در حالت انجماد فرد بیمار در جای خود خشک شده و در این شرایط، بیمار دیگر قادر به حرکت نمی باشد ، قدم از قدم برداشتن برایش دشوار می شود.برای برداشتن قدم بعدی احساس به تمرکز دارد در این حالت، برای آنکه بتواند دوباره حرکت کند به یک نشانه صوتی، لامسه یا بصری (مانند یک خط لیزری) نیاز دارد. اگربیمار برای راه رفتن مشکل دارد یا خرامان راه می‌رود، امکان دارد به پارکینسون مبتلا شده باشد.

عدم برخورداری از حالت صورت:

در واقع، بسیاری از بیماران مبتلا به پارکینسون به اشتباه افسره تشخیص داده می شوند و برای افسردگی تحت درمان قرار می‌گیرند. البته، افسردگی و اضطراب با بیماری پارکینسون ارتباط تنگاتنگی دارد. از این رو، باید کاملا جدی گرفته شود  اما اگر صرفا افسردگی بیمار تحت درمان قرار بگیرد، ممکن است از پتانسل لازم برای درمان پارکینسون بهره‌مند نگردد.دوستان و اعضای خانواده معمولا اول از همه متوجه این نشانه شده و مثلا امکان دارد  به شخص مشکوک به پارکینسون بگویند که همیشه چهره‌ای غمزده و افسرده دارد. این حالت به دلیل از دست دادن حرکت در عضلاتکوچک صورت اتفاق می افتد.

از دست دادن حس بویایی:
اگر فکر می‌کنید حس بویایی‌تان مثل قبل نمی باشد ، باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید. این علامت یکی از نشانه‌هایی می باشدکه باید به دقت بررسی شود. البته این بدان معنا نیست که اگر حس بویایی‌تان را از دست داده اید، حتما پارکینسون دارید. اما  تضعیف حس بویایی یک هشدار از خطر بزرگ می باشد.

مشکلات خواب:
سندرم پای بیقرار یکی از عوارض پارکینسون می باشد که با درد و ناراحتی وصف ناپذیر و یا احساس بی قراری در پاها همراه است. این احساس در حالت استراحت بیشتر اتفاق می افتد. مثلا زمانی که به تختخواب می روید، با دردی که خواب را از چشمان شما می‌گیرد مواجه می شوید. همچنین برخی از بیماران دچار کابوس شده  در نتیجه، در حین خواب فریاد می زنند، لگد پراکنی  و مشت می زنند.بسیاری از بیماران مبتلا به پارکینسون با اختلالات خواب مواجه هستند.

تشخیص درست
با تست خون بیماری پارکینسون  تشخیص داده نمی شود. در حال حاضر، تنها آزمایش موجود برای تشخیص بیماری پارکینسون یک نوع اسکن مغزی به نام دیتااسکن می باشد.دیتااسکنبر خلاف سی‌تی اسکن یا آم‌آرآی که ساختار دقیق مغز را نشان می‌دهد، به طور خاص سیستم دوپامین مغز را ارزیابی می کند. با اینکه دیتااسکن به تشخیص بیماری پارکینسون کمک می‌نماید، باز هم راه دقیقی برای تشخیص این بیماری نمی باشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

مادرم پارکینسون داره داروهاش خیلی گرونه پیدا هم نمیشه۱۳۹۷/۷/۱۲

مادر بزرگم مبتلا شده می تونه ارثی هم باشه؟؟۱۳۹۵/۱۰/۲۸

در ادامه بخوانید...

ماجرای محرمانه اولین آیفون

در

(سیارک) : "استیو با تاکید شدید به من گفت که ماجرا مطلقاً فو‌ق‌سری است. او گفت قصد دارد هرکسی که ماجرا را لو دهد اخراج کند. تا سرحد مرگ وحشت کرده بودم!"


تونی فادل در حال سبک سنگین کردن این بود که چگونه به استیو جابز توضیح دهد که نمونه اولیه (پروتوتایپ) چیزی که قرار بود موفق‌ترین محصول تکنولوژی تاریخ شود را گم کرده ‌است. آن چیز، نمونه اولیه آیفون اپل بود که ده سال پیش به بازار عرضه شد.
او چند لحظه قبلش از هواپیما پیاده شده ‌بود، دست به جیبش برده‌ بود و... هیچ.
او به من گفت: "داشتم به همه سناریوهای ممکن بابت اینکه چگونه ماجرا را توضیح بدهم، فکر می‌کردم. هرچند هیچ‌کدام از آنها پایان خوشی نداشتند."تازه دو ساعت پس از آن واقعه بود که او بالاخره توانست یک نفس راحت بکشد. گروهی که در حال جستجو بودند، ایده‌ای نداشتند که در تلاش برای یافتن چه چیزی هستند.
"ظاهراً از جیبم بیرون افتاده بود و رفته بود بین دو تا صندلی!"
به فاصله چند ماه، زمانش فرا می‌رسید که جهان درباره این دستگاه کوچک آگاه شود. ولی آن لحظه، زمانی بود که آقای فادل باید آن را دو دستی می‌چسبید.
الهام‌گیری از آیپاد
بعضی اوقات، از تونی فادل به عنوان "پدرخوانده" آیپاد یاد می‌شود. او در سال ۲۰۱۰ اپل را ترک کرد و شرکت نِست را پایه‌گذاری کرد که فعالیتش در حوزه اتوماسیون خانگی بود. آن شرکت اکنون در اختیار آلفابت، کمپانی مادر گوگل است. او سال گذشته این شرکت را نیز ترک کرد.
تا جایی که به آقای فادل برمی‌گردد، امروز نه روز ۱۰سالگی، بلکه بزرگداشت ۱۲ و نیم سالگی اولین آیفون محسوب می‌شود.منظور زمانی است که وی به دنبال موفقیت آیپاد، شروع به کار بر روی ایده‌ای کرد که قرار بود بخت و اقبال اپل را دگرگون کند. هرچند در آن مقطع زمانی، هدف این بود که ساخت و تولیدش به آینده موکول شود.
در آن زمان، آیپاد ظرفیت پخش ویدیو و حتی اجرای گیم را نیز پیدا کرده‌ بود.
او گفت: "در شرایطی بودیم که شبکه‌های دیتا (اینترنت بر روی موبایل) در حال ظهور بودند. باید آن محصول را به شکل یک پلتفرم قابل استفاده برای عموم می‌دیدیم."
به گفته او، شروع کار از این نقطه، همان چیزی بود که باعث شد آیفون مرزها را در هم بشکند.
در شرایطی که رقبایی همچون مایکروسافت در تلاش بودند با مینیاتوریزه کردن PC آن را در یک موبایل جای دهند، اپل به دنبال بزرگ‌تر کردن آیپاد و تبدیل آن به یک دستگاه پیچیده‌تر بود.
این در حالی بود که در بخش دیگری از اپل، اقداماتی برای ساخت یک کامپیوتر مکینتاش مجهز به تاچ‌اسکرین آغاز شده بود.
"آنها به طور مخفیانه بر روی آن کار می‌کردند. سایزش در حد ابعاد یک میز پینگ‌پنگ بود. استیو به من نشانش داد و گفت می‌خواهم آن را بردارم و داخل یک آیپاد بگذارم."
فادل به جابز هشدار داد که چنین کاری زمان‌بر است و به پول و یک زیرساخت اختصاصی نیاز دارد.
"ما نیاز به هزاران نفر داشتیم که هم بر روی تولید این صفحه تصویر کار کنند و هم خود محصول را نهایی و آماده عرضه به بازار کنند. و پس از همه این کارها، تنها شش ماه فرصت داشتیم که محصول را در بازار توزیع کنیم. واضح است که از پس این کار برآمدیم، اما به این سادگی‌ها نبود."
حذف کیبورد
همزمان، بحثی در اپل درگرفت که تبدیل به یک مجادله آتشین شد.و آن بحث، طرح یک پرسش بود: "آیا آیفون باید با کیبورد باشد یا بدون کیبورد؟"
فادل گفت: "این جدل در طول ۴ ماه شدت گرفت. اوضاع خیلی بی‌ریخت شده‌بود."
آنطور که فادل به یاد می‌آورد جابز که معتقد به حذف کیبورد بود، از دست افرادی که با ایده‌اش مخالفت می‌کردند خشمگین شد و بدون رودربایستی گفت: "تا لحظه‌ای که با ما موافق نباشید، نمی‌توانید به این اتاق برگردید. اگر نمی‌خواهید عضو تیم باشید، نباشید."
مخالفت‌ها به فاصله‌ای کوتاه متوقف شدند.
در نهایت، آیفون با همین مشخصات در سال ۲۰۰۷ رونمایی و کمی بعد، به بازار عرضه شد.از آن زمان، بیش از یک میلیارد آیفون فروخته شده‌است و به کمک همین محصول بود که اپل به ثروتمندترین کمپانی جهان بدل شد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...