13 نکته در مورد ترک سیگار

در

 (سیارک) : برای اینکه انگیزه داشته باشید باید یک دلیل شخصی قوی برای ترک سیگار پیدا کنید. این دلیل می‌تواند حفاظت از خانواده خود در برابر دود سیگار باشد، یا کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه، بیماری‌های قلبی و مشکلات دیگر، یا داشتن چهره‌ جوان‌تر و شاداب‌تر. به دنبال دلیلی باشید که به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند شما را از تاریکی برهاند.

  1. قبل از این که برای ترک کامل بروید آماده شوید.
    ترک سیگار بسیار فراتر از فقط سیگار نکشیدن است. سیگار کشیدن یک نوع اعتیاد است. مغز به نیکوتین عادت کرده است. ترک سیگار در واقع ترک اعتیاد است و نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد. از پزشک خود در مورد تمامی روش‌هایی که می‌توانند موثر باشند مشاوره بگیرید، مانند برنامه‌ها و کلاس‌های ترک سیگار، مشاوره، دارو و هیپنوتیزم یا خواب مصنوعی. باید برای روزی که می‌خواهید ترک سیگار را آغاز کنید آماده باشید. (سیارک
  2. درمان جایگزین نیکوتین را در نظر بگیرید.
    هنگامی که شروع به ترک سیگار کنید، کاهش نیکوتین می‌تواند بر خلق و خوی شما تاثیر بگذارد و یا باعث ایجاد سردرد یا کاهش انرژی شما شود. ولع مصرف برای "فقط یک پک" بسیار شدید است. درمان جایگزین نیکوتین می‌تواند این میل را مهار کند. تحقیقات نشان می‌دهد که آدامس‌ها، قرص‌ها و چسب‌های نیکوتین‌دار شانس موفقیت در برنامه ترک سیگار را افزایش می‌دهند.
  3. آگاهی در مورد قرص‌های تجویزی.
    داروها می‌توانند از هوس سیگار کشیدن جلوگیری کنند و حتی اگر سیگار هم کشیدید باعث می‌شوند که لذت آن کمتر شود. داروهای دیگری هستند که می‌توانند عوارض ترک سیگار مانند افسردگی یا مشکلات تمرکز را تسکین دهند.
  4. به کسانی که دوستشان دارید تکیه کنید.
    به دوستان، خانواده و سایر افرادی که به آنها نزدیک هستید بگویید که در حال تلاش برای ترک سیگار هستید. آنها می‌‌توانند به شما انگیزه بدهند بخصوص زمانی که دچار مشکل می‌شوید. همچنین می‌توانید به گروه‌های حامی بپیوندید یا با یک مشاور صحبت کنید. "رفتاردرمانی" نوعی مشاوره است که به شما کمک می‌کند استراتژی‌های ترک سیگار را شناسایی کرده و از آنها پیروی کنید.
  5. به خودتان استراحت بدهید.
    یکی از دلایلی که افراد سیگار می‌کشند این است که نیکوتین به آنها کمک می‌کند آرام و ریلکس شوند. زمانی که سیگار را ترک می‌کنید باید راه‌های جدید برای آرامش پیدا کنید. گزینه‌های زیادی وجود دارند. می‌توانید ورزش کنید، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید، با دوستان خود ارتباط برقرار کنید، از سونا و ماساژ استفاده کنید یا یک سرگرمی برای خود پیدا کنید. سعی کنید از موقعیت‌های استرس‌زا بخصوص در چند هفتۀ اولیه پس از ترک سیگار دوری کنید.
  6. از مصرف الکل و سایر محرک‌ها خودداری کنید.
    زمانی که الکل مصرف کنید به سختی می‌توانید به هدف ترک سیگار خود پایبند بمانید. پس تلاش کنید پس از ترک سیگار الکل مصرف نکنید. به همین ترتیب مثلا اگر اغلب زمانی که قهوه می‌خورید سیگار می‌کشید، به مدت چند هفته به جای قهوه از چای استفاده کنید. اگر معمولا پس از صرف غذا سیگار می‌کشید، چیزی برای جایگزینی آن پیدا کنید، مثلا مسواک زند، پیاده‌روی، پیام دادن به یک دوست و یا جویدن آدامس.  (سیارک
  7. خانه را تمیز کنید.
    پس از اینکه آخرین نخ سیگار را کشیدید، تمام فندک‌ها و زیرسیگاری‌ها را دور بیندازید. تمامی لباس‌هایی که بوی دود می‌دهند را بشویید و فرش، پرده و سایر اثاث و لوازم داخل خانه را تمیز کنید. از خوشبو کننده‌های هوا برای خلاص شدن از شر بو استفاده کنید. اگر در ماشین سیگار می‌کشیدید آن را نیز کاملا تمیز کنید. در واقع نباید هیچ چیزی که شما را به یاد سیگار کشیدن می‌اندازد ببینید یا استشمام کنید.
  8. دست از تلاش برندارید.
    بسیاری از افراد چندین بار تلاش کرده‌اند تا بالاخره موفق شده‌اند سیگار را برای همیشه ترک کنند. اگر موفق نشدید دلسرد نشوید. در عوض فکر کنید که چه چیز منجر شد دوباره به سمت سیگار برگردید، مانند احساسات یا شرایطی که در آن قرار داشتید. از آن به عنوان یک فرصت برای تحکیم تعهد خود برای ترک سیگار استفاده کنید. هنگامی که دوباره تصمیم به ترک سیگار گرفتید، یک تاریخ برای "ترک سیگار" در طی ماه آینده در نظر بگیرید.
  9. فعال و پر جنب و جوش باشید.
    فعالیت باعث جلوگیری از هوس نیکوتین و مقاومت در برابر عوارض آن می‌شود. زمانی که تمایل دارید یک نخ سیگار بکشید، بجای آن کفش‌ اسکیت یا کفش پیاده‌روی خود را بپوشید. حتی ورزش و نرمش خفیف و ملایم همانند پیاده‌روی یا هرس علف‌های هرز باغ نیز می‌تواند مفید باشد. سوزاندن کالری همچنین به جلوگیری از افزایش وزن هنگام ترک سیگار کمک می‌کند.
  10. میوه و سبزیجات مصرف کنید.
    زمانی که در حال تلاش برای ترک سیگار هستید رژیم غذایی نگیرید. محرومیت زیاد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. در عوض همه چیز را ساده بگیرید و سعی کنید سبزیجات و میوه‌جات، غلات کامل و پروتئین‌ بدون چربی بیشتری مصرف کنید. تمامی اینها برای کل بدن شما مفید می‌باشند.
  11. پاداشی برای خود در نظر بگیرید.
    علاوه بر تمامی مزایای بهداشتی و درمانی، یکی از بهترین مزایای ترک سیگار صرفه‌جویی در هزینه و پس‌انداز پول است! ماشین‌حساب‌های آنلاینی وجود دارند که می‌توانند محاسبه کنند شما چقدر ثروتمندتر شده‌اید. به خودتان پاداش دهید و بخشی از آن را برای یک چیز سرگرم‌کننده خرج کنید.
  12. بخاطر داشته باشید که زمان در کنار شماست.
    به محض این که سیگار را ترک کنید از مزایای سلامتی و بهداشتی برخوردار خواهید شد. فقط پس از گذشت 20 دقیقه ضربان قلب شما به حالت عادی بر می‌گردد. پس از گذشت یک روز، سطح منوکسید کربن خون نیز به حالت عادی بر می‌گردد. فقط در طول 2 یا 3 هفته، شاهد کاهش قابل توجه در احتمال حملات قلبی خواهید بود. همچنین در درازمدت شانس ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطان‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

    این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

    مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

قرار گرفتن در معرض نیکوتین در دوران بارداری می تواند سبب مشکلات شنوایی در کودکان شود

در

کارشناسان بهداشت و درمان بر این حقیقت، چندین بار در گذشته تاکید کرده اند که سیگار کشیدن در دوران بارداری می تواند سبب مسائل جدی سلامت در اعضای داخلی کودکِ در حال رشد شود. نیکوتین یک ماده شیمیایی قوی است که می تواند سبب آسیب های عمده در کودکان و بزرگسالان به یک اندازه شود. مرحله بارداری یک مرحله مهم است، که در آن بایستی به عوامل متعددی به منظور حفظ جان مادر و نوزاد در حال رشد توجه شود. به همان اندازه که ممکن است ترک سیگار دشوار باشد، به این دلیل که نیکوتین بسیار اعتیاد آور است، هیچ راه دیگری نیز برای اطمینان از اینکه کودک شما با هیچ مشکل سلامت در آینده روبرو نمی شود،‌ وجود ندارد. حتی تحقیقات نشان داده است که استنشاق دود سیگار برای سلامتی مضر است، بنابراین می توان تصور کرد که سیگار کشیدن مستقیم چقدر خطرناک است. مطالعات پژوهشی نشان داده اند که پیامدهای سیگار کشیدن در دوران بارداری به قدری است که حتی می تواندDNA کودک را تغییر دهد، و منجر به اختلالات شوند. یک مطالعه اخیر شرح می دهد که قرار گرفتن در معرض نیکوتین قبل و بعد از تولد، ممکن است به علت رشد غیر طبیعی در شنوایی ساقه مغز، نوزادان را در معرض خطر ابتلا به مشکلات شنوایی قرار دهد.  13 نکته در مورد ترک سیگار
مطالعه ی انجام شده توسط دانشگاه آزاد برلین در آلمان نشان داد که وقتی مادران باردار در معرض نیکوتین قرار می گیرند، می تواند سبب رشد غیر طبیعی در کودکان، مانند مختل کردن شنوایی ساقه مغز شود – (شنوایی ساقه مغز) ناحیه ای از مغز است که نقش مهمی در تجزیه و تحلیل الگوهای صدا دارد. کودکان مبتلا به اختلال کارکرد شنوایی ساقه مغز به احتمال زیاد به مشکلات یادگیری و مشکلات مربوط به رشد زبان دچار می شود.
"اگر مادران در دوران بارداری سیگار بکشند و فرزندان شان مشکلات یادگیری را در مدرسه بروز دهند، آنها باید برای نقص پردازش شنوایی آزمایش شوند"، نویسنده اول، استاد در دانشگاه آزاد برلین، اورسولا کخ گفت.
برای این مطالعه، که در مجله فیزیولوژی منتشر شده است، تیم تحقیقاتی، فرزندان موش ها را قبل از تولد و از طریق شیر مادر تا سن سه هفتگی در معرض نیکوتین قرار دادند – (سه هفتگی) سنی است که تقریبا معادل کودکان دبستانی می باشد. چرا سیگار می تواند بدترین دشمن یک زن باشد
با تجزیه و تحلیل مغز نوزادان موش ها، محققان دریافتند که سلول های عصبی که اطلاعات ورودی خود را از حلزونی گوش (اندام حسی در گوش) دریافت می کنند، در انتقال سیگنال به سایر سلول های عصبی در شنوایی ساقه مغز در موش هایی که در معرض نیکوتین قرار داشتند، کارایی کمتری دارند. علاوه بر این، این سیگنال ها با دقت کمتری انتقال می یافتند، که سبب بدتر شدن کدگذاری در الگوهای صدا شدند. محققان گفتند، که این می تواند بخشی از علل مشکلات پردازش شنیداری در کودکان مادرانی باشد که بطور پیوسته سیگار می کشند.
کخ گفت، "ما نمی دانیم که چه بخش های دیگری از سیستم شنوایی تحت تاثیر نیکوتین قرار دارند. تحقیقات بیشتری در مورد اثرات تجمعی قرار گرفتن در معرض نیکوتین و مکانیسم های مولکولی در رابطه با نحوه ی تاثیر نیکوتین روی رشد و توسعه سلول های عصبی در شنوایی ساقه مغز، مورد نیاز است".

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترک سیگار بخش دوم

در

سیگارهای الکتریکی

برخی برای ترک سیگار از سیگار های الکتریکی استفاده می‌کنند که اثراتی تقریبا مشابه با استفاده از محصولات نیکوتین‌ دار دارد. بسته به اینکه چه مارکی از این محصول را خریداری کنید، دوز نیکوتین وارد شده در بدن بوسیله سیگار الکتریکی متفاوت خواهد بود و به شما کمک می‌کند به مرور زمان نیکوتینی که بدن شما به آن احساس نیاز می‌کند را کاهش دهد. با استفاده از این سیگار الکتریکی، بدن خودرا در معرض هفت هزار ماده سمی و شیمیایی که توسط سیگار معمولی تولید می‌شود، نخواهید گذاشت. سیستم این سیگار الکتریکی بدین گونه است که مایعی که در آن موجود است، حرارت دیده و تولید بخار می‌کند. یکی از مزایای استفاده از سیگار الکتریکی (به نسبت محصولات نیکوتین‌دار) این است که درواقع شما سیگار می‌کشید، اما نه آن سیگار قبلی را و این کمتر شمارا وسوسه می‌کند که به سمت کشیدن سیگار برگردید. در حقیقت به این خاطر یکی از عادت‌های گذشته را به همراه خواهید داشت و فرایند ترک کردن سیگار از اضطراب و تنش کمتری برخوردار خواهد بود.

درمان رفتار شناختی

این روش درمانی کوتاه‌ مدت است و تمرکز آن برروی مشکلات زندگی شخصی شما است. بوسیله این روش می‌توان ذهنیات غلط فرد سیگاری را اصلاح کرد و با کاهش تمایل او به تجربه دوباره سیگار کشیدن، در ترک این عادت رفتاری، یاری‌رسان او بود. همچنین با استفاده از این روش می‌توان شیوه‌های جدیدی به فرد، برای مقابله با استرس‌ها و تنش‌های زندگی شخصی‌اش، آموزش داد. تجربه استفاده از این روش نشان داده که می‌توان روی آن حساب کرد و بکار بستن آن در کنار روش‌های دیگر ترک سیگار (همانند مصرف دارو)، شانس دست‌یابی به نتیجه‌ای قاطع را افزایش می‌دهد. ناگفته نماند که پیدا کردن شخص متخصص برای اینکار، هزینه‌بر و دشوار است.

هر انسانی متفاوت از دیگران است و به همین خاطر انتخاب بهترین روش برای هر فرد بسته به شرایط زندگی‌اش دارد؛ شخصیت فرد، شرایط زندگی و حتی خصوصیات ژنتیکی. اگر احساس می‌کنید از بکار بستن یکی از این روش‌ها نتیجه‌ای عایدتان نخواهد شد، بهتر است از روش دیگری استفاده کنید که سازگاری بیشتری با شما داشته باشد. هرآنچه که برای شما طبیعی‌تر به نظر بیاید، قطعا نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. درآخر این نکته را هم باید اضافه کرد که تلاش و اراده شما نقش مهمتری از روشی که برمی‌گزینید بازی می‌کند.

حال بیایید نگاهی به مؤثرترین راه‌ها برای ترک سیگار بیندازیم. با وجود اینکه راه‌های زیادی برای ترک این عادت رفتاری پیشنهاد شده است، همه آنها به یک اندازه نتیجه‌بخش نیستند. از اینجای مقاله به بعد قصد داریم مؤثرترین راه‌های ترک سیگار را، بر اساس تجربیات افرادی که آن را کنار گذاشته‌اند، مطرح کنیم. تنها این را در نظر داشته باشید که زندگی شخصی هر فرد نقش مهمی در این فرایند بازی می‌کند و نتیجه این روش‌ها صرفا برای همه یکسان نخواهد بود. در نهایت مهمترین عوامل تأثیرگذار بر این فرایند، تصمیم شما برای کنار گذاشتن سیگار، اراده شما و عوامل دیگری است که در زندگی شخصی شما تأثیرگذارند. با اینحال اگر قصد دارید شانس موفقیت خودرا بالاتر ببرید می‌توانید نگاهی به این روش‌ها بیندازید:

جایگزین کردن نیکوتین سیگار

راجع به این مورد در قسمت قبلی (ترک سیگار بخش اول )هم کمی صحبت شد. در اینجا به عنوان کردن نکات تکمیلی می‌پردازیم. اساساً شانس موفقیت در افرادی که از محصولات نیکوتین‌دار استفاده می‌کنند به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند. صرف نظر از اینکه از کدام محصول حاوی نیکوتین استفاده می‌کنید (چسب زخم، آدامس و...) نتایج خوبی خواهید گرفت. با مطالعه عوارض هریک از این محصولات، آنچه را که بیشتر با شما سازگاری دارد انتخاب کنید.

هدف استفاده از این محصولات این است که به مرور زمان، دوز نیکوتین مورد نیاز بدن را کاهش دهیم. برای رسیدن به این مهم، هرروز از مقدار کمتری از محصول حاوی نیکوتین استفاده می‌کنیم (به نسبت روز قبلی‌اش). درنهایت این کار تاجایی پیش خواهد رفت که به طور کلی بی‌نیاز از نیکوتین می‌شوید. بدین وسیله شانس اینکه پس از اتمام دوران ترک، به سمت سیگار بازنگردید هم افزایش پیدا می‌کند، چراکه بدن دیگر نیازی به نیکوتین نخواهد داشت. استفاده از این محصولات ضرری که نیکوتین برای بدن دارد را متوجه شما می‌کند، اما باید این را بخاطر داشته باشید که اولاً این ضرر موقتی است و در ثانی از سایر ضررهای بیشماری که مصرف دخانیات متوجه بدن خواهد کرد، درامان خواهید بود. این روش سالم‌ترین روش پیشنهادی نیست، اما امکان کسب موفقیت بوسیله آن، به نسبت سایر روش‌ها، بیشتر است.

 برای هرکسی که سیگار می‌کشد، موقعیت‌هایی وجود دارد که درآنها، بیشتر از سایر موقعیت‌ها احساس نیاز به سیگار کشیدن پیدا می‌کند. برای برخی این موقعیت، می‌تواند موقعیتی پر استرس باشد. برخی هم زمان و مکان مشخصی برای سیگار کشیدن خود در نظر گرفته‌اند؛ برای مثال در مدت زمان کوتاهی که برای استراحت کاری پیدا می‌کنند و یا زمانی که با تلفن صحبت می‌کنند.

این را بخاطر داشته باشید که زمانی که درحال ترک این عادت رفتاری هستید، این موقعیت‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند و در صورت وقوع هریک از این موقعیت‌ها، اشتیاق بیشتری نسبت به حالت عادی برای مصرف سیگار پیدا خواهید کرد. بهتر است برای اینکه از این بابت مشکلی برایتان پیش نیاید، تا حد امکان از این موقعیت‌ها دوری کنید. این را هم بخاطر داشته باشید که اگر در طول برنامه روزانه خود، برای کشیدن سیگار، مکان و زمان مشخصی در نظر گرفته بوده‌اید، از آن مکان دوری کنید و زمانش که فرا می‌رسد، سر خودرا با چیز دیگری گرم کنید و خودرا به آن مشغول کنید. برای مثال اگر عادت کرده‌اید هنگام صحبت با تلفن سیگار بکشید، می‌توانید از این به بعد یک کاغذ و خودکار بردارید و هنگام صحبت چیزی روی کاغذ بکشید.

ترک یکباره اعتیاد

در باره این روش هم پیش از این توضیحاتی داده شده و اینجا فقط به ذکر نکات تکمیلی بسنده می‌کنیم. شاید کمی به نظرتان عجیب بیاید، اما بسیاری از کسانی که موفق به ترک سیگار شده‌اند از این روش استفاده کرده‌اند. آنها تصمیم گرفتند که دیگر سیگار نکشند و به همین ترتیب پای تصمیم خود ایستاده و در نهایت موفق به کنار گذاشتن آن شدند. اینکه افراد با استفاده از این روش در مقایسه با سایر روش‌ها موفق‌تر بوده باشند ممکن است کمی منطقی نباشد، چراکه همانگونه که عنوان شد، ترک یکباره سیگار کار بسیار سختی است و حتی متخصصان نیز هیچ‌گاه این روش را برای استفاده پیشنهاد نمی‌کنند. اما اگر نگاهی به آمار بیندازیم کمی تغییر نظر خواهیم داد. بنا به این آمار بیش از هشتاد درصد کسانی که موفق به ترک سیگار بوده‌اند از این روش استفاده کرده‌اند (در آمریکا). البته این را هم بخاطر داشته باشید که ترک کردن سیگار به همین سادگی نیست که تصمیمی گرفته و دیگر سمت آن نروید. کسانی هم که از این روش استفاده کرده‌اند مورد حمایت کامل اطرافیان خود بوده‌اند و در رسیدن به این مهم از آنها کمک گرفته‌اند.

این افراد سعی کردند که بیشتر درکنار عزیزانشان باشند. کسانی که برایشان سرنوشت و موفقیت فرد بسیار مهم است. ترک کردن اینگونه سیگار به اراده‌ای آهنین نیاز دارد، در ضمن، مرتبا باید به خاطر آورد که هدف از ترک این عادت رفتاری چیست. تهیه لیست دلایل فراموش نشود.

آخرین کاری که باید مد نظر قرار بگیرد مراجعه به مکان‌ها و کلینیک‌هایی است به منظور کمک به افراد سیگاری راه‌اندازی شده‌اند. بنا به مکان جغرافیایی که درآن زندگی می‌کند این کلینیک‌ها متفاوت خواهند بود.

چگونه برای مصرف دوباره دخانیات وسوسه نشویم؟

پس از اینکه کشیدن سیگار را کنار می‌گذارید، به دو تا سه هفته زمان نیاز خواهید داشت تا بدنتان دیگر از لحاظ فیزیکی به سیگار نیازی پیدا نکند. اگر این مدت زمان را دوام بیاورید، نیمی از راه ترک سیگار را پیموده‌اید. تنها مشکلی که وجود دارد و باید از آن آگاهی داشته باشید، تأثیر شدیدی است که سیگار از لحاظ روانی بر مغز شما می‌گذارد. درواقع احساس نیاز به سیگار توسط مغز و از لحاظ روانی، ممکن است تا ماه‌ها و حتی سال‌ها پس از ترک سیگار با شما بماند. به همین خاطر باید همیشه انگیزه داشته باشید و آماده مقابله با هرگونه فشاری باشید تا زحمات شما به باد نرود. حتما این را در نظر داشته باشید که شما در هنگام ترک این عادت رفتاری تنها نخواهید بود؛ راهنماها، کتاب‌های کمکی و گروه‌های پشتیبانی بسیاری هستند که می‌توانند در این امر به شما کمک کنند. اگر در طی مراحل ترک با مشکل مواجه شده‌اید، حتما از این مواردی که عنوان شد کمک بگیرید. فرقی نمی‌کند که تازه شروع به ترک سیگار کرده باشید یا اینکه ماه‌ها از این قضیه گذشته باشد.(سیارک)

در سیارک بخوانیم:

ترک سیگار بخش اول

13 نکته در مورد ترک سیگار

مشکلات جسمی ناشی از سیگار کشیدن 

مضرات انواع سیگار و مقدار آسیب رساندن به بدن

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

انفجار سیگار الکترونیکی در دهان یک مرد

در
انفجار سیگار الکترونیکی دندان های یک مرد را از بین برد
سیگار الکترونیکی در دهان یک مرد منفجر شد و به همین دلیل او دندانهای جلو خود را از دست داد.
در ایالات متحده موارد دیگری از انفجار یک سیگار الکترونیکی ثبت شده است. این بار سیگار الکترونیکی در دهان یک پسر 17 ساله از نوادا منفجر شد. در نتیجه ی حادثه، قربانی چندین دندان خود را از دست داد.
 
قربانی انفجار سیگار آستین آدامز است. این مرد تلاش کرد سیگار را ترک کند و مادرش یک سیگار الکترونیکی برای او خریداری کرد. به این ترتیب، این زن به نام Kailani Burton سعی کرد به کمک فرزندش در مقابله با اعتیاد کمک کند و سیگار الکترونیکی در زمان اولین استفاده در دهان آستین منفجر شد.
 
مادر به یاد می آورد که پس از این حادثه پسر ش وارد خانه شد و دهانش را با دستانش پوشانده بود.آستین در حالت شوک بود و نمی توانست یک کلمه صحبت کند. مادر آستین را به بیمارستان منتقل کرد، جایی که پزشکان تشخیص آسیب فک و سوختگی دهان را دادند. همچنین  تعدادی از دندان ها توسط انفجار از بین رفته بودند. در حال حاضر وضعیت او خوب است و  تهدیدی برای سلامت آستین وجود ندارد.
 
همانطور که مادر پسر یاد می کند، در این حادثه مزایای قابل توجهی وجود دارد - آستین در حال حاضر حتی می ترسد به فکر  روشن کردن سیگار باشد. اما این حادثه در حال حاضر  مقامات نظارتی آمریکا را وادار کرد که  به بررسی علل حادثه و بررسی ویژگی های طراحی سیگنال الکترونیکی که منجر به انفجار شده اند، بپردازند. لازم به ذکر است که این اولین رویداد نیست که در آن وضعیت نیاز به مطالعه دقیق دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ده اعتیاد شگفت انگیز

در

آیا امکان دارد شما هم گرفتار شده باشید؟ 


1-گوشی های هوشمند
نمی توانید آن را ترک کنید، می توانید؟ هر موقع همراهتان است و هر دقیقه آن را چک می کنید. بیش از حد با آن درگیر هستید طوری که آخر هفته هم نمی توانید کنار بگذارید. با دریافت پیغام یا پستی از فردی مایلها دور، فراموش می کنید که مردم در حال خوردن شام هستند. هنوز تحقیقات زیادی در این مورد وجود ندارد اما محققان در جستجوی این هستند که آیا دستگاه‌های مورد علاقه شما، شما را معتاد دیجیتالی می کند یا نه.
2-کافئین
آیا شما صبح ها عادت به خوردن کافئین دارید؟ این لزوما اعتیاد نیست اما اگر در تلاش برای حذف آن از زندگی خود باشید، امکان دارد موجب اضطراب و سردرد جدی شود. که ترک اعتیاد نامیده می شود.
3-شکلات و شیرینی‌های دیگر
گاهی اوقات شما مجبور به خوردن آن هستید. و امکان دارد قادر به متوقف کردن آن نباشید. احساس بدی ندارید- غذاهای پرکربوهیدرات، چربی و قند می توانند مانند مواد مخدر، مغز را تحت تاثیر قرار دهند. اشتیاق برای خوردن میلک شیک آنهم هر از گاهی بدین معنی نیست که شما به آن معتاد شده اید. اما شیرینی دوستی شما می تواند از کنترل خارج و منجر به مشکلات سلامتی گردد.
4-خرید
ما بعضا چیزهایی را می‌خریم که واقعا به آن نیازی نداریم. در صورتی که چنین کاری را زیاد انجام دهیم، آنچه که در واقعیت رخ می دهد دوپامین است، یک احساس خوب شیمیایی برای مغزتان. نیز می تواند به معنی مشکل کنترل هیجان و یا مشکلات تشویشی باشد. رفتن بسیار زیاد به فروشگاه ها -یا کلیک کردن زیاد روی دکمه خرید آنلاین- می تواند مشکلات مالی، حقوقی و اجتماعی ایجاد کند.
5-قمار
بیش از 8 میلیون آمریکایی این مشکل را دارند. چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین، اسلات ماشین یا جدول پوکر، که موجب دوپامین مغز شما شده و شما را برای مدتی شاد می کند. اما اگر شما بانوی شانس را نداشته باشید؛ قمار، مال، شغل و زندگی خانوادگی شما را در بد شرایطی قرار خواهد داد.
6-جراحی پلاستیک
برای برخی از افراد جراحی پلاستیک حد و اندازه ندارد. دلیلش این است که بسیاری از آنها «اختلال بدشکلی بدن» دارند و غرق در عیوبی هستند که در خود می بینند. این مشکل، معلول همان مواد شیمیایی در مغز است که نقش اعتیاد را بازی می کند. (سیارک)
7-برنزه کردن
اعتیاد به خورشید؟‌ درست است. اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید، در بدن شما مواد شیمیایی را وارد می کند که اندورفین نامیده می شود. آنها می توانند موجب احساس خوب در شما شوند اما خطراتی از جمله آفتاب سوختگی، تاول و سرطان پوست را هم بهمراه دارند. برخی از پوست پیرهای داخلی یا خارجی چنین مشکلی دارند. برخی دیگر نیز امکان دارد بعلت وسواس یا اختلال بدشکلی بدن اینچنین باشند.
8-ورزش
احتمال عادت کردن به یک ورزش وجود دارد، اما در خود آن فعالیت معتاد نمی‌شوید. ورزش به یادگیری مغز شما کمک می کند، و به بهبود آن سرعت می‌بخشد. اما در صورتی که بیمار یا مجروح باشید، مجبورید تا قادر به گفتن «نه» به پدیده سرخوشی دونده حاصل از اندروفین باشید. بعلاوه امکان دارد بهم زدن عادت جدیدی که با این فعالیت شروع شده سخت‌تر باشد.
9-رسانه‌های اجتماعی
آیا وقت زیادی را در فیسبوک یا توییتر می‌گذرانید طوری که حس می کنید به آن معتاد شده‌اید؟ مطالعات جدید نشان می دهند که احتمالا حدود 10٪ از کاربران رسانه‌های اجتماعی واقعا معتاد شده‌اند. قرار گرفتن تصادفی پست ها مغز شما را تحت تاثیر قرار می دهد مانند کاری که کوکائین انجام می دهد. به اشتراک گذاری جزئيات در مورد خودتان با دیگران نیز حس مثبت شما را طوری تشدید می کند که شما را تشویق به ادامه این کار می نماید.
10-ارتباط جنسی
نمی‌توانید داشتن رابطه جنسی‌تان را متوقف کنید- یا به دنبال پورنو هستید؟ آن را زیاد انجام می‌دهید و لذت کمی می‌برید و در عین حال ریسک زیادی را قبول می کنید؟ این امکان وجود دارد که میل جنسی شما قوی باشد. اما رسما نمی توان گفت اعتیاد است بلکه چیزی وجود دارد که به آن اختلال میل جنسی گفته می‌شود. اگر شما چنین اختلالی دارید، مغز شما مانند فرد استفاده کننده از مواد مخدر یا قمار عمل خواهد کرد.
چگونه اعتیاد شروع می‌شود؟‌
هر چیزی که روی خلق و خوی شما اثر داشته باشد، می‌تواند اعتیادآور باشد. خوددرمانی می تواند جهت مدیریت این مشکل به شما کمک کند. سزای دیدن پیغامی مورد پسند، یک جفت کفش مناسب، یا نقش عدد هفت بعنوان عدد شانس این است که شما را مشتاق به درخواست بیشتر از آنها می کند. این منجر به این می شود که نتوانید بدون آن زندگی کنید.
آیا تمامی اعتیادها یکسان هستند؟
آیا اعتیاد به خرید یا ارسال پیامک با اعتیاد به مواد مخدر یا الکل یکی است؟‌می‌دانیم که امکان دارد تمامی اینها مغز شما را به شیوه‌هایی یکسان تحت تاثیر قرار دهند. اما دانشمندان هنوز در باره میزان این شباهت به توافق نرسیده‌اند. اگر احساس می کنید که عادتی دارید و آن خارج از کنترلتان شده است، با یک دکتر یا تراپیست مشورت نمایید.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

زشت‌ترین رنگ جهان معرفی شد

در

محققان معتقدند که رنگ بسته‌بندی سیگار تاثیر زیادی در کاهش تمایل افراد به مصرف سیگار دارد بطوریکه در مطالعات انجام شده در استرالیا با استفاده از رنگ‌های خاص در بسته‌بندی سیگار از سال 2012 مصرف سیگار به طور محسوسی کاهش یافته است.


دولت‌های انگلیس و فرانسه از طرح استفاده از زشت‌ترین رنگ جهان با ترکیب سبز و قهو‌ه‌ای در بسته‌بندی  پاکت‌های سیگار حمایت کردند. همینطور آنها زشت‌ترین رنگ موجود با نام رسمی Pantone 448 C با ایجاد حس غریب و ناخوشایند در کاهش مصرف سیگار بسیار را موثر می دانند. در واقع با جایگزینی این رنگ زننده به جای رنگ‌های زیبا و براق در بسته‌بندی فعلی پاکت سیگار انتظار می‌رود مصرف سیگار کاهش یابد. محققان معتقدند که تصویب طرح فشار بر کارخانه‌های ساخت دخانیات و طراحی بسته‌هایی با رنگ زننده و با استفاده از هشدارهای سلامتی بزرگ، تاثیر زیادی در کاهش مصرف دخانیات خواهد داشت. در واقع استفاده از قوانین جدید ساخت و بسته‌بندی سیگار در کنار سایر فاکتورهای اقتصادی مثل افزایش مالیات بر سیگار و لغو بیمه افراد سیگاری سهم چشمگیری در افزایش موفقیت طرح جلوگیری از مصرف دخانیات خواهد داشت.(سیارک

منبع: العالم

نظرات

Danke, ad. Es funktioniert. Manchmal kann das Leben so einfach sein.Nächstes Problem: ich habe einige Optionen (bspw. Schifrtgröße) im True Blue.scheme.css geändert und dieses dann wieder hochgeladen. Trotzdem werden die Änderungen nicht angezeigt. Muss ich vielleicht irgend etwas in Sachen Zuweisung der Benutzerrechte beachten? Und: warum werden die CSS-Styles der einzelnen Schemes nicht im Admin-Panel angezeigt? Dort taucht leider nur die default.css auf.۱۳۹۵/۸/۱

در ادامه بخوانید...

چرا سیگار می تواند بدترین دشمن یک زن باشد

در

مطمئنا، سیگار به هر فردی چه مرد و چه زن به طور یکسان آسیب می‌رساند. اما برخی از تاثیرات سوء سیگار کشیدن از بارداری خارج رحمی گرفته تا یائسگی زودرس، تنها در مورد زنان پیش می آید و سلامت زنان را بخطر می اندازد. 19 نوامبر امسال، ۲۲ امین همایش انجمن سرطان آمریکاست که بزرگترین همایش ترک سیگار می باشد. اگر هنوز تصمیم به ترک سیگار نگرفته اید، در اینجا دلایلی آورده می شود که کاملا قانع‌کننده است.


سیگار خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و رکتال را افزایش می دهد

نه تنها سیگار کشیدن سبب انواعی از سرطان ها در زنان و مردان می شود، بلکه با توجه به کالج زنان و زایمان آمریکا (ACOG) زنان در خطر بالاتری از سرطان دهانه رحم قرار دارند. یک مطالعه دانمارکی که در 21 آپریل 1999 منتشر شد، انستیتوی ملی سرطان دریافته است زنانی که قبل از یائسگی ه سیگار می کشند نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند به احتمال شش برابر سرطان رکتال در ان پیشروی می کند.
سیگار کشیدن دوره قاعدگی تان را بدتر می کند.
با توجه به ACOG، زنانی که سیگار می کشند علائم شدیدی از نشانه‌های پیش از قاعدگی تجربه می کنند و 50 درصد از انها به مدت دو روز یا بیشتر گرفتگی عضلانی دارند.

سیگار کشیدن برای باروری مضر می باشد

با توجه به ویکی سلتزر، ام. دی. معاون رئیس جمهور برای سرویس‌های سلامتی زنان در سیستم بهداشت و درمان یهودیان در ساحل شمالی جزیره لانگ در نیویورک، سیگار کشیدن عملا هر مرحله از بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد. «افراد سیگاری در مورد عدم تخمک گذاری در خطر بیشتری قرار دارند و احتمال کمی وجود دارد تا تخمک بارور در رحم او کاشته شود. افراد سیگاری در مورد لقاح آزمایشگاهی موفقیت کمتری دارند». همچنین سلتزر اشاره می کند که نیکوتنی با عملکرد فالوپ تداخل پیدا می کند و می تواند مانع از رفتن نرمال تخم به رحم شود که این نیز می تواند منجر به بارداری خارج از رحمی یا لوله های رحمی شود و به طور بالقوه شرایط تهدید زندگی در آن وجود دارد.

سیگار کشیدن به نوزاد متولد نشده تان اسیب می رساند

پروفسور بنجامین ساکس، استاد زنان و زایمان دانشکده پزشکی هاروارد می گوید «زمانی که شما در دوران بارداری سیگار می کشید جنین را مسموم می کنید. مونوکسید کربن به بافت جنینی، بیشتر از بافت‌های بالغ تمایل دارد و هنگامی که نیکوتین از جفت جنین عبور می کند، میزان ضربان قلب (کودک) افزایش می یابد».
با توجه به ACOG، سیگار کشیدن خطر سقط جنین را در زن باردار تا 39 درصد افزایش داده و فرصت را برای بروز عوارض جدی دیگر از جمله جداشدن جفت (زمانی که جفت جدا از دیواره رحم است)، جفت سرراهی (زمانی که جفت، دهانه رحم را می پوشاند) و تولد نوزاد مرده را بالا می برد.
بسیاری از مطالعات به سیگار کشیدن مادر بعنوان پیشگیرانه‌ترین علت کم وزنی هنگام تولد اشاره می کنند. شیر مادر افراد سیگاری می تواند نیکوتین را به نوزاد شیرخوارش انتقال دهد. و گزارشی در سال 1995 در مجله اطفال نشان می دهد نوزادانی که در معرض دود دخانیات قرار می گیرند تقریبا تا سه برابر احتمال مرگ از سندرم مرگ نوزاد دارند.

سیگار کشیدن شما را مسن می کند

احتمالا متوجه شده باشید که افراد سیگاری زودتر از افراد غیرسیگاری دچار چین و چروک می شوند. اغلب آنچه که نادیده گرفته می شود این است که سیگار کشیدن به مدت یک تا دو سال در یائسگی تعجیل ایجاد می کند. پروفسور ساندرا کارسون ام. دی، استاد زنان زایمان در کالج پزشکی بیلور در هوستون می گوید «نیکوتین در جریان یافتن خون به تخمدان تداخل ایجاد می کند و در صورتی که موجب کم شدن جریان خون به هر ارگانی شوید، عملکرد آن را کاهش خواهید داد.» استروژن در تخمدانها تولید می شود و کاریسون می گوید «می تواند توضیح داده شود که چرا سیگار کشیدن موجب یائسگی زود رس می شود» همچنین سیگار می‌تواند منجر به استئوپروز زودرس شود. کارسون ادامه می دهد: بسیاری از مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن به طور قابل توجهی تراکم مواد معدنی استخوان را کاهش می دهد.  (سیارک)  

سیگار کشیدن احتمال حملات قلبی را افزایش می دهد

با توجه به انستییتوی ملی بهداشت زنی که سیگار می کشد دو تا شش برابر بیشتر از کسی که سیگار نمی کشد احتمال داشتن حملات قلبی را دارد. بنا به گفته ACOG یک تا چهار سیگار در روز برای دو برابر کردن خطر بیماری قلبی کافی است. و یک تحقیق فنلاندی که در ژوئیه 1998 در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است نشان می دهد که زنان سیگاری بهمانند مردان بعد از سن 65 سالگی با احتمال دو برابر بیشتر حملات قلبی خواهند داشت. محققان معتقدند که استروژن (که ظاهرا مانع از سیگار کشیدن می شود) به زنان کمک می کند تا در برابر بیماری‌های قلبی مصون باشند.
و به خاطر داشته باشید که رفتار شما الگوی دخترتان یا هر دختری است که در زندگی‌تان وجود دارد. واندا جونز، سخنگوی مرکز ملی اطلاعات سلامت زنان می گوید: « در حال حاضر نرخ دختران دبیرستانی که سیگار می کشند همتراز با پسران است. این نوع برابری چیزی نیست که مادران و مادربزرگهای ما با آن رویارو بودند.»

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...