7 نکته برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت

در

(سیارک) :مطالعات نشان داده است که تا سال 2050 از هر سه آمریکایی یک نفر مبتلا به دیابت خواهد بود.یک سوم از بودجه ی مدیکر خرجِ این بیماری شده که درنتیجه آن را به بزرگترین مشکل بدهی فدرال تبدیل میکند.این اعداد احتمالا افزایش پیدا خواهند کرد،درنتیجه مشخصا کار زیادی برای پیشگیری از این مشکل در آینده باید انجام شود.دیابت ،زمینه های سرطان،بیماری ها قلبی و مرگ زود رس را فراهم میکند.تمام این شرایط 100% قابل معکوس کردن و پیشگیری هستند.


1. قند
یک رژیم غذاییِ حاویِ کالری خالی؛کربوهیدرات های تصفیه شده که به قند تبدیل میشوند،قند مایع و قندِ با سرعت جذب بالا، باعث سطح انسولین را بالا برده و درنهایت منجر به مقاومت انسولینی وبعد پیش دیابت یا دیابت نوع 2 میشود.سطوح بالای انسولین شامل مشکلات زیادی از جمله میل جنسی ضعیف،افسردگی،ریسک بالای ابتلا به سرطان،فشارخون بالا،و التهاب می باشد.بسیاری از ما متوجه ریسک هایی که وجود دارد نیستیم.عامل اصلی در کاهش ریسک چاقی و پیش دیابت ،کاهش چشمگیر قند و یا بهتر حذف آن از رژیم غذایی شماست.
2. غذاهای کاملِ فراوری نشده ی
غذاهای کاملِ فراوری نشده،میزان استرس اکسیداتیو و التهاب را کم،قند خون شما را تنظیم کرده،و سم زدای کبد شما را بهبود میبخشند و این راه خوبی برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت و مقاومت انسولینی است.یک استراتژی رژیم غذایی خوب را انتخاب کنید و مقادیر زیادی چربی های امگا3،روغن زیتون و نارگیل،آجیل،حبوبات،دانه ها و طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات را در ان درنظر بگیرید.این نوع تغذیه،مقاومت انسولینی و دیابت را معکوس کرده، یک متابولیسم سالم را ترقی داده،پیام های ژنی مناسب را به جریان انداخته، و از پیرشدن و بیماری های مربوط به سالخوردگی همانند بیماری قلبی پیش گیری میکند.
3. مواد مغذی مناسب
مکمل های مناسب باعث کارامد تر شدن سلول های شما در متابولیسم چربی و قند،و حساس تر شدن نسبت به انسولین میشوند.اگر این را با تغییرات خاصی در شیوه زندگی و رژیم غذایی مناسب ترکیب کنید،احتمالا از دیابت پیشگیری خواهید کرد،یا برای رسیدن به اثر معکوس در مسیر درستی هستید. رژیم غذایی برای دیابتی ها
4. ورزش صحیح
یک پیاده رویِ 30 دقیقه ای برای شما بسیار مناسب خواهدبود.نیازی نیست که زمان زیادی را در باشگاه که درآن انتظار نتایج ویژه ای دارید، سپری کنید.بالا بردن ضربان قلب تا 70؛80% بیشینه ی ظرفیتش،برای 60 دقیقه ،شروع خوبیست.تا بیش از 6 با در هفته این کار را انجام دهید. در مورد دیابت بیشتر بدانید
زمانیکه احساس نیاز یا خواستن کردید،میتوانید تعدادی تمرینات بازه ای قدرت و شدت بالا هم اضافه کنید.
5. خواب
نخوابیدن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.قند را بالا برده،باعث افزایش میل به کربوهیدرات شده، به متابولیسم شما آسیب زده و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها همانند پیش دیابت را افزایش میدهد.برخی تحقیقات نشان میدهند که حتی بین افراد سالم یک خواب شبِ بدِ جزئی میتواند مقاومت انسولینی تولید کند.بنابراین،برقراری یک روال خواب برای کمک به اجتناب از این مشکلات ضروریست. تاریکی کامل، ارامش، درمان گیاهی، و مدیتیشن می توانند کمک کنند.(سیارک)
6. سطح استرس
استرس مزمن باعث افزایش ترکیبات التهابی سیتوکین،کورتیزول و سطوح انسولین میشود.تمام این ها میتواند منجر به مقاومت انسولینی،افزایش وزن و درنهایت پیش دیابت شود.کنترل استرس جزئی مهم در کنترل چاقیست. کنترل استرس از طریق راه هایی همچون خندین،ماساژ،یوگا،تمرین و رقصیدن ممکن است.
7. اندازه گیری وزن
افرادی که وزن خود را ثبت میکنند دوبرابر در از دست دادن وزن موفق ترند.برای شروع در یک دفتر وقایع روزانه بنویسید یا دفترچه ای را برای دنبال کردن پیشرفت خود نگه داری کنید یا یک مقیاس هوشمند گرفته و تمام داده ها را روی تلفن هوشمندتان دریافت کنید.میتواند هرچیزی را که میخورید دنبال کنید و درنتیجه متوجه شوید که در طول مدت طولانی کجا اشتباه میکنید.هم چنین،اندازه های خود را ثبت کنید: اندازه دور کمر، فشار خون، شاخص توده بدن، و وزن. گرفتن اولین نتیجه مثبت میتواند شما را برای پیشرفت در آینده تشویق کند.

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت خود را کنترل کنند

انواع دیابت

دیابت را جدی بگیرید

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

در

بله. فعالیت بدنی و کاهش وزن به بدن کمک می کند که پاسخ بهتری به انسولین بدهد. برنامه پیشگیری از دیابت (DPP) یک مطالعه صورت گرفته ی فدرال درمورد 3234 نفرِ در معرض خطر بالا به بیماری دیابت، بود.

 


مدل DPP و دیگر مطالعات بزرگ ثابت کرده است که افراد مبتلا به پیش دیابت اغلب می توانند در پیشگیری یا تاخیر دیابت، اگر آنها مقدار نسبتا کمی از وزن خود را با کاهش مصرف چربی و کالری و افزایش فعالیت های بدنی برای مثال، 30 دقیقه پیاده روی در روز، 5 روز در هفته از دست بدهند، نقش داشته باشند.(سیارک)  
افراد با خطر بالا برای دیابت
شرکت کنندگان در مطالعه DPP اضافه وزن و پیش دیابت داشتند. بسیاری از آنها، اعضای خانواده ی مبتلا به دیابت نوع 2 داشنتد. پیش دیابت، چاقی، و یک سابقه خانوادگی برای دیابت، عوامل خطر قوی برای دیابت نوع 2 هستند. حدود نیمی از شرکت کنندگان DPP از گروه های اقلیتی با نرخ بالای دیابت، از جمله آمریکایی های آفریقایی تبار، بومیان آلاسکا، سرخپوستان آمریکایی، آسیایی آمریکایی، اسپانیایی/لاتینی ها، و آمریکایی های جزیره نشین در اقیانوس آرام، بودند.
شرکت کنندگانDPP همچنین شامل افراد دیگری با خطر ابتلا به دیابت نوع 2، از جمله زنان با سابقه دیابت بارداری و افراد با سن 60 سال و بالاتر، بودند.
روش های جلوگیری از دیابت
DPP، سه روش را برای جلوگیری از دیابت، آزمایش کرد:
ایجاد تغییر در شیوه ی زندگی: افرادی که در این گروه هستند، معمولا با 30 دقیقه پیاده روی در 5 روز هفته، ورزش کردند و مصرف چربی و کالری خود را کاهش دادند.
مصرف داروی متفورمین برای دیابت. کسانی که متفورمین مصرف کردند همچنین اطلاعاتی در مورد فعالیت بدنی و رژیم غذایی دریافت کردند.(سیارک)  
کسب آموزش در مورد دیابت. گروه سوم اطلاعاتی در مورد فعالیت بدنی و رژیم غذایی دریافت کرده و یک دارونما مصرف کردند - یک قرص بدون دارو.
افرادِ گروهِ تغییر در شیوه زندگی، بهترین نتایج را نشان دادند. با این حال افرادی که متفورمین مصرف کرده نیز بهره بردند. نتایج نشان داد که با از دست دادن به طور متوسط 15 پوند در سال اول مطالعه، افراد گروهِ تغییر در شیوه زندگی، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 58 درصد در مدت بیش از 3 سال، کاهش دادند.
تغییر در شیوه زندگی حتی در آن هایی که سن شان 60 و بالاتر بوده، موثرتر بود. افراد در این گروه، خطر ابتلا به بیماری را تا 71 درصد کاهش دادند.
افراد در گروه متفورمین نیز بهره بردند، و خطر ابتلا به بیماری را تا 31 درصد کاهش دادند. اطلاعات بیشتر در مورد DPP، تحت شماره ی NCT00004992 کارآزمایی بالینی NIH، در www.bsc.gwu.edu/dpp قابل دسترس است.
نتایج پایدار
مطالعه نتایج برنامه پیشگیری از دیابت (DPPOS) نشان داده است که مزایای کاهش وزن و متفورمین به مدت حداقل 10 سال دوام داشته است. مطالعه DPPOS همچنان روی بیشتر شرکت کنندگان DPP، از زمانیکه DPP در سال 2001 به پایان رسید، ادامه دارد. DPPOS نشان داد که 10 سال پس از ثبت نام در DPP:
• افرادی که در گروه تغییر در شیوه ی زندگی بودند، خطر توسعه دیابت در آنها تا 34 درصد کاهش یافت (سیارک)  
• آنهایی که که در گروه تغییر در شیوه ی زندگی بوده و بالای 60 سال یا بیشتر سن داشتند، منفعت بیشتری بردند و خط توسعه دیابت در آنها تا 49 درصد کاهش یافت
• شرکت کنندگانی که در گروه تغییر در شیوه ی زندگی بودند همچنین عوامل خطر بیماری های قلب و رگ های خونیِ کمتری داشتند، از جمله فشار خون و سطح تری گلیسیرید پایین تر، حتی برای کنترل بیماری قلبی-شان، نیاز به داروی کمتری پیدا کردند.
• آنهایی که گروه متفورمین بودند خطر توسعه دیابت در آنها تا 18 درصد کاهش یافت
اگرچه کنترل وزن با تغییر در شیوه زندگی چالش برانگیز است، اما پاداش آن سلامتی طولانی مدت همراه با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، کاهش سطح گلوکز خون، و کاهش عوامل خطر دیگر بیماری های قلبی است.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اولین علامت دیابت که مورد توجه قرار نمی گیرد

در
اولین علامت دیابت
دانشمندان علائم دیابت نوع 2 را نام بردند که افراد غالباً آنها را با علائم بیماریهای دیگر اشتباه می گیرند و در واقع به آنها توجه نمی کنند.
بنابراین ، یکی از اولین علائم دیابت خستگی مداوم است. ممکن است به این دلیل باشد که عدم تعادل بین مقدار انسولین و سطح گلوکز خون ایجاد می شود.
 
همچنین باید هوشیار باشد: احساس خشکی دهان ، تشنگی ، گرسنگی حاد ، زخم های ضعیف دیر بهبود یافته ، تکرر ادرار مکرر و مفصل به خصوص در شب ، اختلالات خواب ، کاهش ناگهانی وزن.
 
دانشمندان خاطرنشان می کنند که با دیابت ، به دلیل وجود قند زیاد در حفره دهان ، محیطی مناسب برای تکثیر باکتری ها ایجاد می شود. به همین دلیل ، تنفس مشکل می شود. برای افرادی که اغلب متوجه این علائم هستند ، به پزشکان توصیه می شود که میزان قند خون را بررسی کنند.
 
برای بسیاری از مبتلایان به دیابت ، این بیماری برای مدت طولانی و در نگاه اول غیرقابل تصور است. تشخیص زودرس به جلوگیری از خطر عوارض جدی کمک می کند. 
 
دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گزارش دادند که گیاهخواران برای ابتلا به دیابت نوع 2 کمتر در معرض خطر هستند.
 
دیابت نوع 2 به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و سبک زندگی است. اکثر قریب به اتفاق بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن هستند. خود چاقی یکی از عوامل خطر جدی در ایجاد دیابت است.
 
پزشکان هشدار می دهند که در اکثر اوقات افراد علائم اصلی دیابت نوع 2 را دارند ، اما دیابت به خودی خود غایب است ، بنابراین شما نباید سعی کنید تشخیص را خودتان انجام دهید، به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش قند خون، دیابت نوع 2 چک شود.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 علامت نه چندان معروف قند خون بالا

در

دیابت
پیش دیابت و دیابت نوع 2 در صورت عدم تولید انسولین کافی در بدن یا کاهش حساسیت به آن (ایجاد مقاومت به انسولین) ایجاد می شود.علائم شایع این بیماری شامل افزایش تشنگی ، افزایش ادرار و گرسنگی شدید است. مشاور دیابت علائم کمتر شناخته شده این بیماری را که با دیابت مرتبط نیستند ذکر کرد. 

 

ما در مورد احساس خستگی و خستگی مداوم ، تاری دید ، عفونت های مکرر (برفک یا بثورات پوستی به طور مداوم تشدید می شوند) ، سردرد ، خارش مداوم صحبت می کنیم.این متخصص تأکید کرد: "بسیار مهم است که دیابت در اسرع وقت تشخیص داده شود ، زیرا خطر برخی از عوارض مرگبار را افزایش می دهد".

 

اضافه وزن و عدم تحرک بدنی از عوامل ایجاد دیابت نوع 2 هستند. علاوه بر این ، می تواند به دلیل بالا بودن سطح کلسترول خون و فشار خون مداوم ایجاد شود.لازم به یادآوری است که در صورت عدم کنترل کافی دیابت ، خطر سکته قلبی ، سکته مغزی ، بیماری کلیوی ، ناتوانی جنسی ، اختلال بینایی (از جمله نابینایی) ، گانگرن افزایش می یابد. 

 

پزشکان می گویند - دیابت در حال حاضر بالاترین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است ، بیشترین خطر ابتلا به دیابت در چشم ها ، کلیه ها است .

همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، افزایش سطح گلوکز خون منجر به مقاومت به انسولین می شود . اگر قند خون شما با معده خالی بیش از 6.0 میلی مول در لیتر است ، به پزشک مراجعه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی برای دیابتی ها

در

اگر شما یا فردی نزدیک به شما اخیراً مبتلا به دیابت یا پیش دیابت شده است، احتمالاً سوالات زیادی درباره ی رژیم غذایی دارید. ممکن است اشتباهاً فکر کنید که باید همه ی قند رژیم غذایی خود را حذف کنید اما قبل از اینکه تصمیم عجولانه ای بگیرید، بگذارید نگاهی به دستورالعمل های غذایی مخصوص افراد دیابتی یا پیش دیابتی بیندازیم.

اول از همه اینکه چیزی به اسم رژیم دیابتی نداریم. غذایی وجود ندارد که برای بیشتر مردم غیر مجاز باشد. روز هایی که دیابتی ها باید از قند دوری می کردند به سر آمده است و حالا مساله ی مهم خوردن غذاهایی است که سطح قند خون شما را ثابت نگه دارند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های ناشی از دیابت را کاهش دهد. مهم تر از همه روی تعادل تمرکز کنید و سبزیجات و میوه های فراوان بخورید و مصرف کربوهیدرات خود را زیر نظر داشته باشید.(سیارک

این بدین معنی نیست که هر چیز که دلتان بخواهد بخورید و باز هم سالم بمانید. برخی غذا ها و نحوه تهیه آن ها به شما کمک می کند تا علائم دیابت را تحت کنترل درآورید و احتمال بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، برخی سرطان ها و سایر بیماری های تحت تاثیر دیابت را کاهش دهید.

اگر اضافه وزن دارید و چاق هستید، کاهش حتی 5 تا 10 درصدی وزن به شما کمک می کند تا قند خون خود را بهتر کنترل کنید. اگر پیش دیابت دارید، کم کردن وزن به همراه رژیم غذایی مناسب می تواند باعث پیشگیری از دیابت شود.

فعالیت فیزیکی منظم نیز برای کنترل دیابت بسیار مهم است. کارشناسان فعالیت روزانه با شدت متوسط را به مدت 30 تا 60 دقیقه در حداقل 5 روز در هفته توصیه می کنند. اگر می خواهید وزن کم کنید این زمان را به 60 الی 90 دقیقه افزایش دهید.

مهم ترین چیز در رژیم دیابتی، کنترل کردن کربوهیدرات هاست. با توجه به دستورالعمل های مرکز دیابت Joslin، مجموع کربوهیدرات مصرفی شما در هر روز باید حداقل 130 گرم باشد، یعنی 40 تا 45 درصد کالری مصرفی هر روز شما را تامین کند. اگر برای هپاتیت خود به طور مرتب دارو یا انسولین مصرف می کنید، بهتر است توزیع کربوهیدرات در وعده های غذایی ثابت باشد.

این یعنی شما هنوز باید مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کنید که شامل قند هم می شود، اما نیاز است که در مورد انتخاب غذاهایی با شاخص قند خون کمتر اطلاعات بیشتری کسب کنید. شاخص قند خون معیاری است از اینکه غذاهای حاوی کربوهیدرات با چه سرعتی قند خون را بالا می برند. غذاهایی که شاخص قند خون کمتری دارند، قند خون شما را آهسته تر بالا برده و کمک می کنند تا بدن شما مدت بیشتری با ثبات باقی بماند.

این غذاها کدامند؟ در درجه اول سبزیجات و میوه ها و حبوبات یا دانه های نیمه یا کامل فرآوری شده. کربوهیدرات هایی که شاخص قند خون بالایی دارند و بهتر است از آن ها پرهیز کنید شامل غذا های فرآوری شده و دانه های تصفیه شده-مانند برنج سفید، پاستای معمولی، نان سفید و غلات کم فیبر شیرین- همچنین باید از غذا هایی که شکر زیادی دارند خودداری کنید- نوشابه، چای یا قهوه شیرین شده، آبمیوه های شیرین، میوه های خشک، دسر و شکلات. برخی سبزیجات نشاسته دار مانند سیب زمینی و ذرت نیز شاخص قند خون بالایی دارند.

هر چه غذایی فیبر بیشتری داشته باشد، قند خون شما نیز با سرعت کمتری بالا می آید. به همین علت، مصرف زیاد غذا های فرآوری نشده با فیبر زیاد، مانند سبزیجات، میوه ها، دانه ها، آجیل و حبوبات مهم است.

اگر دیابت یا پیش دیابت دارید، باید نوع چربی مصرفی خود را به دقت کنترل کنید. سعی کنید میزان کل چربی مصرفی خود را به کمتر از 35% کالری مصرفی خود برسانید. اما مهم تر از آن باید به نوع چربی هایی که مصرف می کنید دقت داشته باشید.

چربی های اشباع نشده (monounsaturated و polyunsaturated) مانند روغن زیتون و کانولا، آجیل ها، دانه ها، آووکادو و ماهی مخصوصاً ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا و تن را در نظر داشته باشید. از غذاهایی که چربی اشباع زیادی دارند مانند گوشت گاو، خوک، گوسفند، لبنیات پرچرب (مانند شیر کامل، پنیر و ماست پرچرب) پرهیز کنید. همچنین از اسید های چرب ترانس نیز که در برخی تنقلات بسته بندی شده مانند غذاهای پخته شده بسته بندی، فست فود و بعضی مارگارین ها وجود دارد پرهیز کنید.(سیارک

20 تا 30 درصد از کالری روزانه ی شما باید از مواد پروتئینی تامین شود اما باید از منابعی استفاده کنید که چربی زیادی نداشته باشند. منابع گیاهی مانند آجیل ها، دانه ها، حبوبات و توفو بسیار مناسبند اما از موادی مانند ماهی، مرغ پوست کنده، گوشت لخم و لبنیات کم چرب یا بدون چربی نیز می توانید استفاده کنید. اگر علاوه بر دیابت به بیماری کلیوی نیز دچار هستید، با پزشک متخصص خود درباره ی مقدار مجاز پروتئین مصرفی مشورت نمایید.

اگر هوس خوردنی شیرین کردید، ماست کم چربی یا بدون چربی با اسانس دسر مانند شکلات یا پای لیمو عمانی را امتحان کنید. اگر هم دلتان فقط شکلات می خواهد می توانید تکه ای یک اونسی از شکلات تلخ Dove با GL (بار گلایسمی-Glycemic Load) برابر 4 یا یک اونس اسمارتیز M & M (حدوداً 25 دانه) با GL برابر 5 میل کنید.

یک متخصص تغذیه می تواند برای تیم مراقبت از دیابت شما بسیار ارزشمند باشد. از پزشک خود درباره ی برنامه ی تغذیه خود بپرسید. همچنین منابع و اپلیکیشن های آنلاین زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تغذیه سالمی داشته باشید و کربوهیدرات مصرفی خود را محاسبه نمایید.

اگر قصد پذیرایی از مهمان دیابتی برای تعطیلات دارید، اینجا را کلیک کنید.

بار گلایسمی: هر چه کمتر، بهتر!

 در درجه اول باید غذاهایی را مصرف کنید که بار گلایسمی کم (GL برابر 10 یا کمتر) یا متوسطی (GL=11-19) دارند.

نکته: بار گلایسمی، شاخص قند خون را به یک وعده غذایی استاندارد تعمیم می دهد. غذاهای دریایی، مرغ و گوشت بار گلایسمی ندارند زیرا فاقد کربوهیدرات می باشند.

ماده غذایی

مقدار مصرفی

GL

کلم بروکلی

0.5 فنجان

0

گل کلم

1 فنجان

0

لوبیا سبز (خام)

1 فنجان

0

اسفناج

1 فنجان

0

بادام درختی

1/3 فنجان (1.5 اونس)

0

بادام زمینی

1/3 فنجان (1.5 اونس)

1

آلو

1 عدد متوسط1 عدد متوسط

2

نوتلا

2 قاشق غذا خوری

2

هویج

1 عدد بزرگ

3

گیلاس

حدود 16 عدد (4 اونس)

3

بادام هندی

¼ فنجان (1 اونس)

3

نخود یخ زده

½ فنجان

3

گلابی

1 عدد کوچک

4

آجیل مخلوط، تفت داده شده

1/3 فنجان (1.5 اونس)

4

شیر کم چرب (skim milk)

1 فنجان (8 اونس)

4

شیر سویا

1 فنجان (8 اونس)

4

توت فرنگی

1 فنجان

4

آب گوجه فرنگی

6 اونس

4

عدس

1 فنجان

5

پرتقال

1 عدد کوچک

5

هلو

1 عدد کوچک

5

سیب

1 عدد کوچک

6

پلت گندم

2 عدد (6 اینچ)

6

ماست ساده

1 فنجان

6

بستنی (معمولی)

½ فنجان

6

لوبیای چشم بلبلی سفید

1 فنجان

7

لوبیای لیما

1 فنجان

7

انگور

1 فنجان

7

طالبی

1 فنجان

8

پاپ کورن

2 فنجان

8

آب سیب

6 اونس

8

بیسکوییت گراهام

2 عدد

8

نان سیاه کامل

2 برش

10

جو دو سر

1 اونس (1 فنجان آماده شده)

10

نان ذرت

2 عدد (6 اینچ)

11

کیک فرشته (Angel food)

1 برش (28 گرم)

11

شیر شکلاتی (کم چرب)

1 فنجان (8 اونس)

12

بیسکوییت خرد شده Wheat Thin

4 عدد

12

پاستای کامل یا با یروتئین زیاد

1 فنجان

12-13

سبوس

3/4 فنجان

13

Cheerios

1 فنجان (1 اونس)

13

نان کامل

2 برش

14

آب پرتقال

1 فنجان

14

کوینولا

2/3 فنجان (پخته شده)

16

برنج سفید دانه بلند

2/3 فنجان (پخته شده)

16

اسپاگتی کامل جوشانده شده

1 فنجان

16

اسپاگتی سفید، 5-15 دقیقه جوشانده شده

1 فنجان

17-18

سیب زمینی شیرین

1 عدد متوسط

17

خامه گندم، معمولی

1 فنجان (آماده شده)

17

برنج قهوه ای

2/3 فنجان(پخته شده)

18

کوکتل میوه، بدون آب

1 فنجان

20

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

در

با از دست دادن وزن و فعالیت بدنی بیشتر، مردم می توانند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کنند، بنابراین باعث پیشگیری یا تاخیر دیابت نوع 2 می شود. افراد می توانند خطر ابتلا به بیماری را با موارد زیر کاهش دهند.


• خوردن یک رژیم غذایی سالم و رسیدن و حفظ یک وزن سالم
• افزایش فعالیت بدنی
• سیگار نکشیدن
• مصرف دارو
خوردن، رژیم غذایی، و تغذیه
اتخاذ عادات غذا خوردن سالم می تواند به مردم برای کاهش مقدار نسبتا کمی از وزن و معکوس ساختن مقاومت به انسولین کمک کند. کارشناسان مردم را تشویق به اتخاذ عادات غذایی سالمی که آنها قادر به حفظ آن هستند، می کنند، به جای اینکه برای راه حل های کاهش وزن شدید تلاش کنند. افراد ممکن است نیاز به کمک یک متخصص تغذیه پیدا کنند یا به منظور حمایت، به یک برنامه کاهش وزن بپیوندند.
بطور کلی، مردم باید وزن خود را با انتخاب غذاهای سالم، کنترل بخش ها (حجم و مقدار کالری غذا)، خوردن چربی کمتر، و افزایش فعالیت بدنی، کم کنند. مردم زمانیکه در مورد چگونگی انطباق غذاهای مورد علاقه خود با برنامه غذایی سالم یاد بگیرند، بهتر قادر به کاهش وزن و حفظ آن هستند.
مکمل های غذایی
مطالعات روی ویتامین D، ارتباط بین توانایی مردم برای حفظ سطح گلوکز خون سالم و داشتن ویتامین D کافی در خون شان را نشان می دهد. با این حال، مطالعات برای تعیین سطح مناسب ویتامین D برای پیشگیری از دیابت در حال انجام است. هیچ توصیه خاصی در مورد افزایش سطح ویتامین D یا مکمل ها برای افراد مبتلا به پیش دیابت نشده است.
در حال حاضر، موسسه پزشکی (IOM)، آژانسی که سطح مکمل ها را بر اساس علم فعلی، توصیه می کند، دستورالعمل های زیر را برای مصرف روزانه ویتامین D ارائه می دهد.
• افراد با سن 1 تا 70 سال ممکن است به 600 واحد بین المللی (IUs) نیاز داشته باشند.
• افراد با سن 71 سال و بالاتر ممکن است به IUs 800 نیاز داشته باشند.
IOM همچنین توصیه می کند که بیش از IUs 4000 از ویتامین D در روز مصرف نشود.
برای کمک به اطمینان از مراقبتی هماهنگ و امن، مردم باید درباره ی استفاده از شیوه های پزشکی مکمل و جایگزین، از جمله استفاده از مکمل های غذایی، با ارائه دهنده مراقبت بهداشتی شان بحث کنند.  (سیارک)
اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از مکمل های غذایی برای کمک به دیابت در عنوان سلامتNIDDK ، یعنی درمان های پزشکی مکمل و جایگزین برای دیابت، ارائه شده است.
فعالیت بدنی
فعالیت بدنی منظم، همزمان با چندین عامل خطر مقابله می کند. فعالیت بدنی منظم به بدن کمک می کند که از انسولین بدرستی استفاده کند.
فعالیت بدنی منظم همچنین به فرد کمک می کند
• کاهش وزن
• کنترل سطح گلوکز خون
• کنترل فشار خون
• کنترل سطح کلسترول
افراد در DPP که روزانه 30 دقیقه، و 5 روز در هفته فعالیت بدنی داشتند، خط ابتلا به دیابت 2 را کاهش دادند. بسیاری از آنها پیاده روی سریع را به عنوان فعالیت بدنی خود انتخاب کردند.
اغلب مردم باید به مدت حداقل 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته ورزش کنند. برای گرفتن بهترین نتایج، مردم باید هم فعالیت آیروبیک، که از گروه های عضلانی بزرگ استفاده کرده و ضربان قلب را سریع تر می کند، و هم فعالیت های تقویتی عضلانی، را انجام دهند.
فعالیت های آیروبیک شامل پیاده روی سریع، بالا رفتن از پله، شنا، رقص، و دیگر فعالیت ها است که باعث افزایش ضربان قلب می شود.
فعالیت های تقویتی عضلات شامل بند کردن وزنه و دراز و نشست یا شنا است.
افرادی که اخیرا از لحاظ جسمی فعال نبوده اند باید با پزشک خود در مورد فعالیت هایی که برای آنها مفید هستند، صحبت کنند و قبل از شروع یک برنامه ورزشی چک آپ شوند. (سیارک)
سیگار نکشیدن
کسانی که سیگار می کشند باید آنرا ترک کنن. یک پزشک می تواند به مردم برای پیدا کردن راه هایی برای ترک سیگار کمک کند. مطالعات نشان می دهد که افرادی که کمک دریافت می کنند شانس بهتری برای ترک آن دارند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی معکوس ساختن مقاومت به انسولین و دیابت با رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی، انتشارات ملی برنامه آموزش دیابت را در زیر ببینید:
• واقع بین باش! لازم نیست که برای جلوگیری از دیابت خودتان را از پا درآورید!
• بیش از 50 روش برای جلوگیری از دیابت
• گام های کوچک. پاداش های بزرگ. نقشه ی عمل شما برای جلوگیری دیابت نوع 2.
دارو
داروی متفورمین برای درمان برخی از افرادِ در معرض خطر بسیار بالای دیابت نوع 2، توصیه می شود. در DPP، نشان داده شد که متفورمین در جلوگیری و یا به تأخیر انداختن دیابت نوع 2 در جوانان، افراد چاق مبتلا به پیش دیابت، بسیار موثر است. به طور کلی، متفورمین برای کسانی که سن کمتری از 60 سال دارند، و موارد زیر را دارند، توصیه می شود. (سیارک)
• ترکیبی از IGT و IFG
• A1C بالای 6 درصد
• کلسترول HDL پایین
• تری گلیسیرید بالا
• یک والد یا هم نیای دیابتی
• BMI حداقل 35
متفورمین همچنین خطر ابتلا به دیابت را در زنانی که دیابت حاملگی دارند را کاهش می دهد. افراد در معرض خطر بالا باید از پزشک خود برای مصرف متفورمین برای جلوگیری از دیابت نوع 2 بپرسند.
داروهای مختلف درجاتی مختلفی از کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نشان داده اند، اما تنها داروی توصیه شده برای پیشگیری از دیابت نوع 2 توسط ADA، متفورمین است. سایر داروهایی که دیابت را به تاخیر می اندازند، دارای عوارض جانبی هستن یا مزایای طولانی- مدت نمی دهند. هیچ دارو، از جمله متفورمین، توسط اداره غذا و دارو ایالات متحده برای درمان مقاومت به انسولین و یا پیش دیابت یا برای جلوگیری از دیابت نوع 2، تایید نشده است. (سیارک)
نکاتی که باید به خاطر داشت
• انسولین هورمونی است که کمک می کند تا سلول های سراسر بدن گلوکز را جذب کرده و از آن به عنوان انرژی استفاده کنند. مقاومت به انسولین وضعیتی است که در آن بدن انسولین تولید می کند، اما از آن به طور موثر استفاده نمی کند.
• مقاومت به انسولین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابت را افزایش می دهد.
• عوامل اصلی برای ابتلا به مقاومت به انسولین، اضافه وزن، به ویژه در اطراف کمر، و عدم فعالیت بدنی است.
• پیش دیابت وضعیتی است که در آن سطح گلوکز خون یا A1C – که سطح متوسط گلوکز خون را نشان می-دهد – بیشتر از حد نرمال است اما برای تشخیص دیابت کافی نیست.
• مطالعات برنامه پیشگیری از دیابت (DPP) و مطالعات تکمیلی، مطالعات نتایج برنامه پیشگیری از دیابت (DPPOS) تایید کردند که افراد مبتلا به پیش دیابت اغلب می توانند با کاهش مقدار کمی از وزن و کاهش مصرف چربی و کالری و افزایش فعالیت بدنی، در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نقش داشته باشند.
• با کاهش وزن و فعالیت بدنی بالاتر، افراد می توانند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کنند، بنابراین مانع از دیابت نوع 2 شده، یا آنرا به تاخیر می اندازند.
• افراد با مقاومت به انسولین یا پیش دیابت می توانند خطر ابتلا به دیابت را با خوردن یک رژیم غذایی سالم و رسیدن به و حفظ یک وزن سالم، افزایش فعالیت بدنی، سیگار نکشیدن، و مصرف دارو، کاهش دهند.
• DPP نشان داد که داروی دیابت متفورمین موثرترین دارو برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن ابتلا به دیابت نوع 2 در افراد جوان و چاق که پیش دیابت دارند و زنانی که دیابت حاملگی داشته اند، می باشد.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

Servus Aneeeuupjaer,supSr was Ihr in den paar Tagen geschafft habt, der Boden sieht Hammer aus.Nachdem ich alles im Oktober live anschauen konnte, kann ich die Fortschritte besser nachvollziehen. Komplement an Papa das Video hat ist echt gelungen. Schade das ich die letzten Arbeiten nur auf Deinem Blog verfolgen kann.Ich umarme dich und wünsche Dir starke Nerven und Kraft für den Endspurt.Liebe Grüße Deine Heidi۱۳۹۵/۱۲/۲۷

در ادامه بخوانید...

فواید پیاده روی

در

(سیارک) : فواید پیاده روی برای سلامت قلب اثبات شده است. بررسی مطالعات قبلی در مورد پیاده روی نشان می دهد رابطه مثبتی بین پیاده روی و سلامت قلبی عروقی وجود دارد.دانشمندان دانشگاه لیمریک در ایرلند به این نتیجه رسیدند که پیاده روی نقش اساسی و مهمی در پیشگیری اولیه و ثانویه بیماری قلبی عروقی دارد.

همچنین محققان در مطالعه دیگری دریافتند فواید پیاده وری تند برای بهبود سلامت قلب به اندازه دویدن است. به گفته محققان، هم پیاده روی تند و هم دویدن فاکتورهای پرخطر مرتبط با سلامت ضعیف قلب را کاهش می دهند. هر چقدر که در هفته پیاده روی بیشتری داشته باشید، سلامت شما بیشتر بهبود می یابد.

پیاده روی و فشارخون

از دیگر فواید مهم پیاده روی، پیشگیری از ابتلا به فشارخون است. فشارخون بالا فاکتور پرخطر بیماری قلبی است و فعالیت فیزیکی به کنترل آن کمک می کند. با این حال اگر چاق هستید یا تناسب اندام خوبی ندارید، شروع فعالیت های شدید جسمی می تواند برای سلامت تان مضر باشد اما پیاده روی راه حل مناسبی برای شماست.

به گفته محققان کالج پزشکی ورزشی آمریکا اثبات شده است که پیاده روی تنها به میزان ۴۰ دقیقه در روز دارای پتانسیل کاهش فشارخون در افراد مبتلا به فشارخون بالاست. از اینرو محققان توصیه می کنند حداقل ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط داشته باشید.

پیاده روی و دیابت

دلیل دیگر پیاده روی، فایده آن در کنترل دیابت است. بررسی چندین مطالعه نشان داده داده است هم دیابت نوع۱ و هم نوع۲ از فاکتورهای پرخطر مستقل بیماری قلبی عروقی هستند، چراکه دیابت با افزایش سطح کلسترول منجر به سفت شدگی عروق خونی می شوند.

به گفته محققان، پیاده روی در حدود ۳۰ دقیقه در روز، ریسک دیابت را هم در افراد دارای اضافه وزن و هم در افراد دارای وزن نرمال کاهش می دهد. همچنین تحقیقات نشان می دهد ۱۵ دقیقه پیاده روی سریع در حدود ۳۰ دققه بعد از غذا می تواند به کنترل سطح قندخون کمک کند. کنترل و پیشگیری از دیابت بی نهایت برای سلامت قلب مفید است.

پیاده روی و کاهش وزن

همه می دانند که وزن اضافی فرد را در معرض ریسک بالای بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد. اما باید بدانید که پیاده روی می تواند به کاهش وزن هم کمک کند. افراد دارای اضافه وزن یا چاق می توانند با پیاده روی ساده به حفظ تناسب اندام خود کمک کرده و آماده انجام ورزش های شدیدتر شوند.

حداقل روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی پیامدهای به مراتب بهتر از رژیم غذایی تنها دارد. وانگهی دانشمندان دانشکده ورزش لندن دریافته اند که پیاده روی سریع و منظم به مراتب موثرتر از رفتن به باشگاه ورزشی برای کاهش وزن است.

پیاده روی و گُرگرفتگی های شبانه

مطالعه محققان نشان می دهد زنان یائسه که بسیار در معرض گرگرفتگی های شبانه متناوب و شدید هستند با ریسک بالاتر بیماری های قلبی روبرو هستند. وانگهی زنان بی تحرک در مقایسه با زنان فعال دارای علائم شدیدتر گُرگرفتگی هستند.

محققان همچنین دریافته اند ورزش می تواند به کاهش و تسکین گُرگرفتگی های ناشی از یائسگی و سایر علائم آن کمک کند. فعالیت های نظیر یوگا، پیاده روی، و پیاده روی سریع برای تسکین این علائم سودمند هستند. تحقیقات نشان می دهد ۴۰ دقیقه پیاده روی در حدود ۵ روز در هفته موجب کاهش شدت علائم یائسگی می شود.(مهر)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...