فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع

در
فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
دنیای آینده نزدیک همانطور که اکنون تصور می کنیم نخواهد بود. / عکس
 
دنیای مدرن با سرعت زیاد در حال تغییر است. و بخش مهمی از این تغییرات توسط نوآوری های فناوری ارائه و تشویق می شود. شاید طی چند سال هر کار یکنواخت توسط روبات ها انجام شود. آیا ارزش آن را دارد که از آن بترسید یا برعکس شادی کنید ، انتخاب نوآوری های فناوری که باعث تغییر جهان در سال 2020 می شود ، به تصمیم گیری کمک می کند. غرق دنیای جذاب و هیجان انگیز فن آوری های پیشرفته شوید و همچنین بتوانید در کنار هم بفهمید، در کدام بخش های زندگی مهمترین تغییرات انتظار می رود.

 

1. واقعیت مجازی

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
واقعیت مجازی همیشه هیجان انگیز و غیرمعمول است.  / عکس
 
در سال 2020 ، دنیای واقعیت مجازی و افزوده توجه دانشمندان را به خود جلب خواهد کرد. اکنون اصطلاح جدید "واقعیت توسعه یافته" (XR) در حال دستیابی است. با این پیشرفت ، امکانات جدید ظاهر می شود: به عنوان مثال ، بهبود طراحی از طریق تجسم ، مدل سازی و آموزش بصری و مؤثرتر و همچنین خدمات و نگهداری. در دنیای فناوری های بالا همیشه مکانی برای سرگرمی وجود دارد ، بنابراین صاحبان تجهیزات ویژه واقعیت مجازی همیشه می توانند از احساسات غیرقابل توصیف بازی ها در ژانرهای مختلف کاملاً لذت ببرند.
 

 

2. شبکه های 5G

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
یک شبکه جدید سریع و پایدار فرصت های جدیدی را باز می کند.  / عکس
 
شبکه های 5G یک روند نوظهور جدید است که به لطف آن می توان بسیاری از عملیات ها را انجام داد. به احتمال زیاد ، سال 2020 روزی خواهد بود که این شبکه در اکثر کشورهای جهان گسترده و قابل دسترسی خواهد بود. به لطف سرعت فوق العاده سریع و اتصال پایدار ، اسباب بازی های مختلف ، اتومبیل های مستقل و روبات ها قادر به جمع آوری ، پردازش و انتقال مقادیر زیادی از داده ها خواهند بود. این یک پیشرفت مهم در زمینه اینترنت اشیا خواهد بود - شبکه ای از چیزهای فیزیکی که می توانند با محیط ارتباط برقرار کنند ، داده ها را در مورد وضعیت خود انتقال دهند و آنها را از خارج بپذیرند.
 

 

3. چاپ سه بعدی

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
فناوری با پتانسیل بالا.  / عکس
 
چاپ سه بعدی یک اختراع جدید نیست ، اما بسیار مفید است. با استفاده از آن ، شما نه تنها می توانید ظروف را چاپ کنید ، بلکه حتی می توانید خانه ای بسازید یا یک پروتز با کیفیت و دقیق تهیه کنید. با این حال ، فناوری همچنان در حال پیشرفت است ، بنابراین حتی اختراعات به خوبی توسعه یافته در حال یافتن کاربردهای جدید و بهبود هستند. در حال حاضر از چاپ سه بعدی در مهندسی زیستی نیز استفاده می شود. دانشمندان پیش بینی می کنند که تا پایان دهه با استفاده از چاپ سه بعدی ، می توان نه تنها اندام های فردی ، بلکه یک نسخه کامل از یک فرد نیز ایجاد کرد.
 

 

4- قابلیت های بدنی جدید

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
شما می توانید نه تنها با آموزش خود بلکه با کمک فن آوری عاقل تر شوید.  / عکس
 
یکی دیگر از روند امیدوار کننده فن آوری ، گسترش توانایی های انسانی از طریق پیشرفت های فنی است. کاشت های مخصوص یا وسایل مخصوص بدن در بدن انسان کاشته می شود و به همین دلیل توانایی های بدنی بهبود می یابد. چشمگیرترین پیشرفت در این زمینه تقویت شناختی است که قادر است توانایی های ذهنی مغز انسان را به طور قابل توجهی گسترش دهد.
 

 

5- هوش مصنوعی

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
هوش مصنوعی در حال به دست آوردن فرصت های جدید است.  / عکس
 
استفاده از هوش مصنوعی برای جنگ سایبری به روند آینده ای ناخوشایند تبدیل می شود. به گفته دانشمندان آمریکایی ، افزایش تقابل در فضای اینترنت در سال 2020 پیش بینی شده است. مدت هاست که هکرها در زمینه ایجاد و بکارگیری الگوریتم های اتوماتیک برای بهره برداری و هک شبکه های دولتی و شرکت ها در حال آزمایش هستند و با هر سال خسارت ناشی از این عملیات قابل توجه تر است.
 
مشاوره مفید: همچنین می توانید از توزیع انبوه اخبار جعلی ، از جمله مطالب ویدیویی و صوتی ، عواقب منفی داشته باشید. بنابراین ، با گسترش احساسات مختلف در اینترنت ، باید بسیار مراقب باشید.
 

 

6. روبات های خودمختار

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
به زودی روبات های هوشمند شروع به انجام کارهای ساده انسانی می کنند.  / عکس
 
انتظار می رود در سال های آینده روبات های خودمختار و نفوذ بیشتر آنها به زندگی ما بهبود یابد. اکنون اکثر روبات های هوشمند در یک محیط کنترل شده کار می کنند و در آنجا توسط انسان کنترل می شوند. اما به زودی این روند تغییر خواهد کرد و اتومبیل های روباتیک فردی و همچنین گروه های بزرگی از روبات ها که با هم کار می کنند ، وارد فضای عمومی خواهند شد. پیش بینی می شود که در وهله اول آنها وارد حوزه کشاورزی و خدمات تحویل شوند. بنابراین ، ترس از اینکه روبات ها به زودی بخشی از کار انسان را از بین می برند ، یک اسطوره نیست بلکه یک واقعیت پیوسته نزدیک است.
 

 

7. نوآوری سبز

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
منابع انرژی تجدید پذیر  / عکس
 
مراقبت از محیط زیست هر ساله اهمیت بیشتری پیدا می کند. دانشمندان در تلاش هستند تا خستگی ناپذیر در جهت کاهش تأثیر منفی انسان و جستجوی منابع جایگزین منابع لازم برای زندگی باشند. شبکه های عصبی ، اینترنت اشیا و بانکهای اطلاعاتی جهانی به ارزیابی مصرف ، کاهش تقاضا و کاهش قابل توجه انتشار دی اکسید کربن کمک می کنند و همچنین در عین حال هزینه منابع را کاهش داده و فرصتهای جدیدی را برای استفاده از آنها فراهم می کنند. سرمایه گذاری عمومی ، برق تجدید پذیر ، برنامه های مدیریت خانه سفارشی و عادت های سبز خوب در آینده نزدیک به یک عادت تبدیل می شود.
 

 

8- اینترنت برای وضعیت بدن و سلامتی

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
سلامت تحت کنترل است.  / عکس
 
در سال 2020 پیش بینی می شود برنامه های ویژه ای وضعیت بدن و سلامتی ما را به طور کامل کنترل کنند. علاوه بر این ، آنها همچنین مداخله کرده و شاخص ها را تنظیم می کنند ، به عنوان مثال ، سفارش داروهایی برای تشخیص زودرس سرماخوردگی یا تغییر سطح قند خون با تزریق انسولین و ..... به زودی هوش مصنوعی اصلاح ژنهای انسان را آغاز می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

فناوری نسل بعدی که به زودی می تواند در هر خودرو باشد

در
فناوری نسل بعدی که به زودی می تواند در هر خودرو باشد
دهه های اخیر در صنعت خودرو هیجان انگیز بوده است. از زمان ظهور خودرو برقی تا موج فرا رسیدن خودرو بدون راننده ، آینده خودرو لوکس موضوعی داغ بوده است - و همچنان باقی مانده است. 
 
فناوری خودرو اخیراً جهش هایی را رقم زده است که حتی اتومبیل هایی که فقط یک دهه قبل تولید شده اند می توانند کلاسیک به نظر برسند. با وجود سیستم های جرقه زنی مبتنی بر کلید ، دستگاه پخش سی دی و نبود دوربین های دید عقب و صفحه نمایش لمسی داشبورد ، آنها حتی ممکن است با بسیاری از بدترین اتومبیل های ساخته شده امروز مقایسه شوند .
 
فناوری هایی که اخیراً فقط در خودرو های گران قیمت وجود داشته است ، به وسایل نقلیه تولید انبوه محبوب تبدیل شده اند. در همین حال ، نوآوری های جدیدتر - مانند سیستم های پیشرفته راداری و دوربین که ویژگی های رانندگی نیمه خودکار خودرو را قادر می سازد - هنوز در مراحل توسعه هستند یا تازه در برخی از خودرو های گران قیمت ظاهر می شوند.
 

 

خودرو آینده چه فناوری را ارائه می دهد؟

جواب دقیق به این سوال دشوار است ، اما نکاتی درباره آینده در نمایشگاه های خودرو و هنگام بررسی خودروسازان و با بررسی خودروسازان و تأمین کنندگان مراکز تحقیق و توسعه وجود دارد.
چنین پیشرفت هایی شامل رله های داده پیشرفته از خودرو به وسیله نقلیه است که باعث افزایش ایمنی خودرو ، سنسورهای کوچکتر و مقرون به صرفه تر می شود که به خودروها «دید» بیشتری برای محیط اطراف می بخشد و حتی نوآوری های هوشمندانه به یکی از جالب ترین قسمت های یک ماشین، لاستیک های آن رستیده است
 
ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که (یا اگر) خودرو رباتیک جاده ها را به دست می گیرند ، و همچنین نمی توانیم بطور دقیق بگوییم که وضعیت برخی فناوری ها از رده جدید و گران به استاندارد و ارزان تغییر خواهد کرد. با این حال ، ما با برخی از ویژگی های خودرو حس خوبی داریم.تغییر در نحوه رانندگی ما بخشی از یک سری از فناوری های نوظهور است که سبک زندگی ما را تغییر می دهد .

 

1. شیشه های جلو خودرو با قابلیت AR

شیشه های جلو خودرو با قابلیت AR
خودروسازان از جمله BMW ، جنرال موتورز و تویوتا خودروهای 2019 را با فناوری نمایشگر  (HUD) منتشر کرده اند و با تبدیل بخشی از شیشه جلو اتومبیل در بالای صفحه کنترل ابزار به صفحه نمایش اطلاعاتی از جمله سرعت و جهت رانندگی را در اختیار رانندگان قرار می دهند. با این حال ، HUD امروز ممکن است با فناوری واقعیت افزوده بتواند اطلاعات را در کل منطقه شیشه نمایش دهد ، خطرات جاده را مشخص کند ، به فضای پارکینگ باز اشاره کند ، یا حتی به عنوان رانندگی مناطق پیشنهادی را نشان دهد.

 

 

2. پانل های بدنه تزریق باتری

پانل های بدنه تزریق باتری
اتومبیل های برقی با توجه به دسترسی به نقاط شارژ و مسافت رانندگی ، به سرعت با دوام بیشتری در انتظار مصرف کنندگان قرار می گیرند. چند سال پیش ، ولوو موادی را با استفاده از فیبر کربن و ابررساناها که مانند باتری ها عمل می کنند ، ساخت پانل های سبک وزن و محکم مانند هودها ، درها و سقف ها ، که می تواند برق را ذخیره و تخلیه کند. اگر هزینه ها کاهش یابد و فناوری ایمن به نظر برسد ، ممکن است اتومبیل ها در آینده ای نزدیک از پنل های خود نیرو بگیرند.

 

 

3. کنترل های بیومتریک

کنترل های بیومتریک
کلیدها با fobs و دکمه های احتراق وسیله نقلیه جایگزین شده اند ، اما بسیاری از این سیستم ها در برابر هک شدن بی سیم آسیب پذیر هستند. اکنون خودروسازان برای حل این مسئله به دنبال بیومتریک هستند ، در حالی که برخی از کارشناسان می گویند طی دو تا چهار سال اسکن اثر انگشت - فناوری که معمولاً برای دستیابی به تلفن هوشمند یا چک های نقدی در بانک استفاده می شود - جایگزینی فوب ها در اتومبیل های جدید خواهد بود. برخی از شرکت ها همچنین در حال بررسی اسکن عنبیه و تشخیص چهره به عنوان راهی برای تشخیص اتومبیل درایور مجاز و حتی شخصی سازی تنظیمات راننده مانند موقعیت فرمان و آینه هستند.
 

 

 

4- فناوری رمزگشایی مغز

فناوری رمزگشایی مغز
به نظر مانند داستان های علمی تخیلی است ، اما تحقیقات قابل توجهی در مورد واسط هایی انجام شده است که فعالیت امواج مغزی را به رایانه ها متصل می کند - همان فناوری که نوید کمک به افراد فلج را با استفاده از امواج مغزی برای حرکت مکان نما روی صفحه رایانه نشان می دهد. نیسان در حال مطالعه به اصطلاح فناوری مغز به وسایل نقلیه به عنوان راهی برای تقویت عملکرد راننده است و از هدبندی استفاده می کند که فعالیت امواج مغزی را ردیابی می کند تا پیش بینی کند راننده قصد دارد حرکتی مانند چرخاندن فرمان را آغاز کند و سریعتر آن عمل را انجام دهد. این فناوری همچنین می تواند با شناسایی الگوهای راننده و سپس اجرای آنها به صورت مستقل ، در بهبود وضعیت رانندگی نیمه خودکار به کار رود.

 

 

5. اضطراری A / C

اضطراری A / C
تسلا سال گذشته ویژگی جدیدی به نام Cabin Overheat Protection را معرفی کرد که سیستم تهویه هوا را به طور خودکار فعال می کند وقتی دمای داخلی بیش از 105 درجه فارنهایت هنگام پارک شدن و خاموش شدن ماشین باشد. این سیستم کامل نیست و تسلا در کتابچه راهنما هشدار می دهد حتی اگر ویژگی فعال شده باشد ، حیوانات خانگی یا نوزادان را نیز بدون مراقبت در داخل خودرو تنها نگذارید. به طور متوسط ​​نزدیک به 40 کودک (و بسیاری از حیوانات خانگی دیگر) در ایالات متحده هر ساله در اثر گرمازدگی پس از پارک خودرو در یک وسیله نقلیه جان خود را از دست می دهند ، یک سیستم استاندارد نظارت و کنترل شرایط اضطراری آب و هوا امکان پذیر و طولانی است.

 

 

6 . کنترل والدین

کنترل والدین
فناوری جدید که به والدین امکان کنترل بیشتر در مورد عادت های رانندگی فرزندان نوجوان خود را می دهد ، در برخی از وسایل نقلیه اخیر تولید شده توسط جنرال موتورز ، فورد ، هیوندای و تویوتا شروع به ظهور کرده است. با رایانه ای شدن خودروها ، این فناوری احتمالاً اگر نه استاندارد باشد در آینده نزدیک رایج تر خواهد شد. این فناوری به والدین امکان می دهد معیارهای ایمنی مختلفی از جمله سرعت بالا ، رانندگی از راه دور و تعداد دفعاتی که خودرو اخطار برخورد تصادفی را صادر می کند ، نظارت کنند. برخی از ویژگی ها به والدین امکان تنظیم سرعت های بالاتر ، محدودیت حجم استریوی ماشین و حتی غیرفعال کردن خودرو در ساعات مشخص را می دهد.
 

 

7. اتوماسیون جزئی

اتوماسیون جزئی
امروزه اتومبیل های مجهز به کروز کنترل تطبیقی ​​- نسخه پیشرفته تری از کروز کنترل استاندارد که ده ها سال است در آن قرار دارد هستند و می توانند سرعت خود را به طور خودکار تنظیم کنند تا مسافت ایمن را از وسیله نقلیه پیش رو حفظ کنند و در برخی موارد خطوط را تغییر داده و در ادغام بزرگراه ها شرکت کنند. این اتوماسیون جزئی در حال حاضر در برخی از مدل های اتومبیل رده بالا مانند مرسدس بنز و تسلا ظاهر می شود. در آینده نزدیک ، بدون شک اتوماسیون جزئی در اتومبیل هایی که افراد بیشتری توانایی تهیه آن را دارند استاندارد تر می شوند.

 

 

8- فناوری تشخیص عابر پیاده / دوچرخه سوار

فناوری تشخیص عابر پیاده / دوچرخه سوار
سیستم های جلوگیری از تصادف تا حدودی امری عادی شده است ،  بزرگترین خودروسازان جهان در سال 2015 توافق کردند استاندارد ترمز اضطراری اتوماتیک را در خودروهای خود بسازند. فناوری هایی مانند AEB و سیستم های هشدار دهنده برخورد به جلو ، ثابت کرده اند که حوادث را کاهش می دهند. اما این و سایر ویژگی ها عمدتاً در حفاظت از رانندگان و مسافران متمرکز شده اند. سیستم هایی که از دوربین ها و رادارها مخصوصاً برای محافظت از عابران پیاده و دوچرخه سواران استفاده می کنند ، قدم بارز بعدی است. شرکت آلمانی Bosch سیستم خود را توسعه داده است که می تواند عابران پیاده یا دوچرخه سواران را در شعاع 20 متری (66 فوت) ردیابی کند.

 

 

9. دوربین های جانبی

دوربین های جانبی
شما آنها را در خودرو هایی در نمایشگاه های اتومبیل می بینید ، اما تصویب نظارتی (هنوز) برای استفاده در جاده ها را ندارند. با این حال ، روزهای عمر استفاده از آینه های جانبی خودرو کم و کمتر می شود ، بسیار باب طبع طراحان اتومبیل که همیشه آینه های جانبی را به عنوان یک عنصر طراحی ضروری اما ناکارآمد تلقی می کنند. دوربین های کوچک می توانند جایگزین این آینه های جانبی شوند و تصاویر خود را بر روی داشبورد یا صفحه یا صفحه نمایش HUD نمایش دهند و به رانندگان این امکان را می دهند تا نقاط کور را راحت تر ببینند. این فناوری وجود دارد اما منتظر تنظیم کننده های دولت برای تنظیم استانداردها هستیم.

 

 

10. لاستیک های هوشمند

لاستیک های هوشمند
بیشتر نوآوری در فناوری تایر شاید برای راننده متوسط ​​که فقط یک تکه لاستیک بادی را می بیند که چند صد دلار برای تعویض در هر چند سال قیمت دارد ، کمتر مشهود باشد.  لاستیک های آینده نزدیک با سنسورهای یکپارچه که فناوری سنسور فشار تایر را به سطح بعدی می رسانند ، به وسیله نقلیه متصل می شوند و اطلاعات بیشتری در مورد لاستیک ها مانند سایش آج و درجه حرارت تایر به رانندگان می دهند.

 

 

11. سنسورهای کم مصرف ارزان قیمت

سنسورهای کم مصرف ارزان قیمت
اتومبیل های خودران نقش مهمی در آینده صنعت خودرو خواهند داشت ، اما اتومبیل هایی که توسط انسان ها اداره می شوند هنوز برای آینده ای قابل پیش بینی در جریان هستند. یکی از فناوری هایی که به انسانها و روبات ها به طور یکسان کمک می کند ، سنسورهای کم مصرف ارزان قیمت است. Lidar ، که مخفف Light Detection and Riding است ، یک جابجایی گران قیمت است. این در نمونه های اولیه اتومبیل ها گنجانده شده است. شرکتها در حال حاضر روی سنسورهای ریز سطح پایین با هزینه پایین کار می کنند که می توانند مانند دوربین های فعلی خودرو و رادارها نصب شوند.

 

 

12. ردیابی و خاموش کردن وسیله نقلیه به سرقت رفته

ردیابی و خاموش کردن وسیله نقلیه به سرقت رفته
فناوری Antitheft مدتی است که در صنعت حمل و نقل کامیون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از خودروسازان ویژگی های ردیابی و بازیابی خودروهای دزدیده شده مبتنی بر اشتراک گسترده تری را ارائه می دهند ، مانند سیستم OnStar جنرال موتورز یا BMW Assist که از ردیابی GPS و کاهش سرعت از راه دور برای خنثی کردن سارقان خودرو استفاده می کند. ردیابی و متوقف کردن وسایل نقلیه دزدیده شده یک ویژگی خوب است. از آنجا که هزینه نصب سیستمی که هم از ردیابی GPS استفاده می کند و هم از رده های کنترل از راه دور استفاده می شود ، با این حال ، سیستم هایی که به صاحبان اجازه می دهند وسایل نقلیه دزدیده شده خود را از تلفن های همراه خود پیدا کرده و با خیال راحت غیرفعال کنند ، رایج تر خواهد شد.

 

 

13. فعال سازی توکن

فعال سازی توکن
از آنجا که خودروسازان به طور فزاینده به روزرسانی های خارج از هوا را به اتومبیل های متصل خود در دنیای پر از هکرها مستقر می کنند ، با نیاز به ایمن تر کردن این اتصالات بی سیم روبرو می شوند. توکن سازی ، فناوری که دارای کارت های  مبتنی بر تراشه است ، امنیت بی سیم سیستم های رایانه ای حیاتی یک ماشین را به شدت تقویت می کند. معرفی رمز ورود به سیستم های وسیله نقلیه همچنین این امکان را دارد که به رانندگان اجازه دهد با خیال راحت در معاملات مالی از جمله خرید و بارگیری برنامه یا قسمت پادکست از طریق سیستم های سرگرمی شرکت کنند.

 

 

14. فناوری V2I

فناوری V2I
V2I مخفف زیرساخت وسیله نقلیه به زیرساخت ها است و به توانایی ماشین متصل در انتقال یا دریافت اطلاعات از محیط حمل و نقل اطراف مانند چراغ های خیابانی ، عبور از جاده ها و علائم ساخت جاده اشاره دارد. V2I مانند V2V (وسیله نقلیه به وسیله نقلیه) ، بخشی از "اینترنت اشیا" است زیرا مربوط به حمل و نقل شخصی است. اتومبیل هایی که می توانند داده ها را از طریق فرکانس های رادیویی ارسال و دریافت کنند ، به رانندگان امکان می دهد مشاوره هایی را در زمان واقعی در محل های احتراق و ساخت و سازهای اطراف ، شرایط جاده ، مناطق پارکینگ و چراغ های خاموش دریافت کنند.

 

 

15. دستورات صوتی

دستورات صوتی
رانندگان در حال حاضر برای بسیاری از فعالیتهای مربوط به ماشین به تلفنهای همراه خود اعتماد زیادی دارند. آنها از الکسا یا دستیار Google درخواست می کنند و یا تماس تلفنی با هندزفری برقرار می کنند. اما اگر خودروسازان بخواهند مشتریان خود را به دور از اپل و گوگل جلب کنند ، باید همان تجربه و امنیت کاربری را ارائه دهند ، از جمله یک سیستم فرمان صوتی بهبود یافته و توسعه یافته که می تواند کارهای بیشتری انجام دهد و بیشتر از آنچه سیستم های فعلی می توانند انجام دهند را درک کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بزرگ ترین خورشید مصنوعی جهان به تازگی در آلمان راه اندازی شد

در

اینجا کمی روشن است.
(سیارک)  : سین لایت (نور خورشید) بزرگ ترین مجموعه نورافکن های پروژکتور فیلم است که تابه‌حال در یک اتاق جمع شده است، و دانشمندان در آلمان آن ها را تجمیع می کنند تا به انرژی کارآمد و تجدید پذیری دست یابند.
این آزمایش شامل "بزرگ ترین خورشید مصنوعی" جهان است که در زوریخ در حال رخ دادن است، شهری واقع در 30 کیلومتری (19 مایلی) در غرب کلن، و توسط دانشمندان مرکز هوافضای آلمان (DLR) انجام می پذیرد.
این دستگاه دارای 149 نورافکن پروژکتور فیلم رده صنعتی است، و هرکدام دارای تقریباً 4000 برابر ولتاژ یک لامپ متوسط است.
زمانی که این خورشید مصنوعی روشن می شود، نوری ایجاد می کند که 10000 برابر نور طبیعی خورشید بر روی زمین است.چرخاندن لامپ ها و متمرکز کردن آن ها بر روی یک نقطه می تواند دمایی در حدود 3500 درجه سلسیوس (6332 درجه فارنهایت) ایجاد کند، که سه برابر گرمای تولید شده توسط یک کوره بلند است.
اجازه دهید اینجا روشن بشود
همه‌روزه، مقدار زیادی از انرژی زمین را در قالب نور از سمت خورشید ما گرم می کند. باوجوداینکه از قبل راه هایی برای بهره برداری از نور خورشید در دست داریم، مانند پانل های خورشیدی، بسیاری از آن هنوز هم دست‌نخورده باقی مانده است.
دانشمندان امیدوارند آزمایش هایشان با سین لایت راه هایی را برای به دام انداختن انرژی هدر رفته مشخص کند.
آزمایش ها بدون خطرات و هزینه های آن انجام نمی شوند. برنارد هاف اشمیت از DLR به گاردین گفته است "اگر شما زمانی که دستگاه روشن است وارد اتاق شوید، مستقیماً خواهید سوخت".
برای اجتناب از آن، این آزمایش داخل یک محفظه با محافظت در برابر تشعشع انجام خواهد شد.(سیارک
این خورشید مصنوعی در هنگام روشن شدن مقادیر زیادی انرژی مصرف می کند، طوری که، یک عملیات چهارساعته آن به اندازه الکتریسیته مورد استفاده یک خانواده چهارنفره در طول یک سال انرژی می برد، بنابراین گران می باشد.
ولی اگر آزمایش سین لایت منجر به انرژی کارآمدتر و پاک تری برای آینده شود این آزمایش بسیار ارزشمند خواهد بود.هدف اول تعیین نصب بهینه مورد نیاز برای استفاده از نور خورشید برای تأمین انرژی یک واکنش است که سوخت هیدروژن تولید می کند یک منبع سوخت پاک بالقوه برای ماشین ها و هواپیماها.
هافشمیت توضیح می دهد که "ما برای راندن [هواپیماها] و خودروها با سوخت بدون CO2 به میلیاردها تن هیدروژن نیاز خواهیم داشت". تغییرات آب و هوایی سرعت می گیرد و ما نیاز به تسریع نوآوری ها داریم.
در آینده، این تأسیسات می تواند برای آزمودن دوام قطعات سفر به فضا زمانی که در معرض تابش خورشیدی قرار دارند استفاده شود، بنابراین نه تنها سین لایت می تواند به ما کمک کند تا با بحران انرژی در زمین مقابله کنیم، بلکه می تواند به کشف جهان فراتر از خودمان هم کمک کند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاشت گجت در بدن

در

یادش بخیر ، زمانی در فیلم ها و کارتون ها شخصیت هایی را می دیدم که قطعه ای در بدنشان کار گذاشته شده بود که آنها را مافوق بشر می کرد و آن قهرمانان رابه رویای دست نیافتنی خیلی از ما ها تبدیل کرده بود .از خود می پرسیدیم  چگونه می توان بینایی  مرد شش میلیون دلاری یا سرعت دویدن و پرش هایی به آن ارتفاع و یا زور بازوی او را داشته باشیم. بله ، به نظر غیر ممکن می آمد اما امروزه همه این ها به حقیقت پیوسته است ، با گجت هایی که در بدن انسان کاشته می شود وباعث توانایی های خاصی می گردند .در این مقاله ۸ قطعه گجت زیستی پرکاربرد معرفی شده است.

 ۱) کاشت گجتی که آزمایش خون را برای شما انجام می دهد


 اینقطعه قابل کاشتن ۵ سنسور و یک فرستنده دارد. هر کدام ازسنسور ها برای بررسی یک ماده  مثلا ATP, گلوکز, لاکتیت و….در بدن می باشد. این قطعه از طریق پوست و بوسیله ی یک باتری خارجی شارژ میگردد.این قطعه بزودی آزمایش خون را برای شما انجام می دهد و نیازی به دادن خون و زدن آمپول پیدا نمی کنید. 

این قطعه خون  فرد را بررسی می کند و اطلاعات را بوسیله  بلوتوث به قطعه ی خارجی می فرستد.یا اطلاعات بررسی شده را برای یک دکتر از طریق شبکه ی سلولیمی فرستد . این قظعه هنوز در مراحل اولیه است اما طی چندین سال کامل می شود و در دسترس عموم قرار می گیرد.

 ۲) قطعهی برای کسانی که کوری رنگ دارند               


افرادی هستند که با بیماری کوررنگی مطلق به دنیا می آیند یعنی قادر به تشخیص  هیچ رنگی نمی باشند مثل هنرمندی به نام نیل هاربینسون که برای درک بهتر از رنگ ها آزمایش هایی انجام داد. بلاخره  او و تیمش با استفاده از یک دوربین که به یک کلاه وصل شده بود و رنگها را به صورت ارتعاشات انتقال می داد قادر به تشخیص رنگها شد.

هاربینسون با جاسازی  گیرنده این وسیله در کوله پشتی  به وسیله ی یک هدفون به فرکانس هایی که  هر نوع رنگ را مشخص می نمود گوش کرده و قادر به تشخیص آن رنگ می شد.

 او باکاشتن این گیرنده در استخوان پشت سرخود و دریافت فرکانس ارسال شده توسط دوربین ، رنگ ها را تشخیص می داد . هاربینسون درعکس پاسپورت خود نیز این کلاه را بر سر گذاشته است. 

۳) سایبورگ چشم

 راب اسپنر فیلم سازی که علاقه مندبه فیلم برداری  تصاویراز زاویه ی چشم بود به همراه تیمی از مهندسین و شرکتی که در زمینه ی طراحی فرکانس های رادیویی بی سیم تخصص داشتند ( RF Links) دوربین مینیاتوری و فرستنده ی فرکانس های رادیویی را در چشم مصنوعی خود که در کودکی آن را از دست داده بودکار گذاشت.  این فیلم برداری اولین نمای POV در دنیا می باشد.

۴) سنسوربرای نمایش جهت شمال

 

 به سفارش شرکت سازنده قطعه نمایش جهت شمال روی سطح پوست وبالای قفسه ی سینه کار گذاشته می شود.در صورتی که به سمت مغناظیس شمال قرار بگیرید ویبره آرامی دارد. با تولید انبوه این قطعه بزودی قطب نماها  حذف می شوند.

 ۵) آهنربای زیستی

 این وسیله از یک صفحه و یک آهنربای استوانه ای تشکیل شده است.

 برای تحریک پایانه های عصبی لامسه  در کف دست و یا در سر انگشتان کار گذاشته می شود و آهن ربای استوانه ای برای برداشتن اشیا تعبیه شده است. 

۶) برچسب های NFC و RFID 

این تراشه ها  جایگزین کلید و رمز های عبور شما می شوند و با استفاده از آن قادر به روشن کردن ماشین , باز کردن در و استفاده از ابزارهای هوشمند می شویم.

 ۷) کاشت CIR‌CADIA 1.0

با این دستگاه می توانید دمای اندازه گیری نمایید.اولین بار در سال ۲۰۱۳ بن  تیم  گجت Circadia 1.0 را بدون کمک پزشک داخل دست خود کاشت  که باعث برآمدگی قابل توجهی در قسمت ساعد دست او شده بود .بن تیم سعی دارد نسخه کوچکتری از این دستگاه را تولید نماید.

 ۸) لومینس‌انس زیستی

این قطعه ی زیستی شبیه به یک ستاره ی قطبی در بدن عمل می کند.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

قابلیت جدید اینستاگرام

در


 اینستاگرام دیروز برای کاربران خود امکانگذاشتن  هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر و عکس های استوری را رونمایی کرد .با استفاده از این قابلیت پلت فرم به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام به صورت خودکار موقعیت جغرافیایی کاربر راتشخیص داده و به صورت هشتک بر روی عکس های کاربرانمی گذارد. این قابلیت جدید در اینستاگرام شبیه همان امکان جستجوی موقعیت در اسنپ چت می باشد.


قبلا قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها دراینستاگرام وجود داشت اما این قابلیت جدید امکان قرار دادن هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی عکس ها و ویدیو های به اشتراک گذاشته شده در استوری رابه کاربران می دهد.

این قابلیت جدید در صورتی فعالمی گردد که کاربر در یک موقعیت جغرافیایی نزدیک به موقعیت جغرافیایی کسانی باشد که در حال انتشار و بر چسب گذاری موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر خود می باشندد. مثلاً فرض کنید کاربری در شیراز باشد با استفاده از این قابلیت تمامی عکس های کاربرانی که مشغول به اشتراک عکس هایی با برچسب موقعیت شیراز می باشنذ برای کاربر ساکن درشیراز به نمایش در میآید. همچنین هشتک هایی که بر روی استوری کاربران قرار می گیرند در نتایج جستجوی کاربران در اینستاگرام نمایش داده می شود

یاد آوری می شودکه در این قابلیت تازه ارائه شده ،  تنها استوری هایی دیده می شوند که کاربران بر روی آن ها از برچسب موقعیت جغرافیای و هشتک آن استفاده کنند.

علاوه بر این کاربر نیز می توان استوری های خود را در این گروه قرار دهد به شرطی که بر روی آن ها از هشتک و یا برچسب موقعیت جغرافیایی استفاده نماید.
در صورتی که کاربری تمایلی به نمایش عمومی استوری خود نداشته باشد می تواند این قابلیت جدید را غیر فعال نماید.

اضافه شدن یک قابلیت کاربردی به اینستاگرام

چگونه قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بر روی علامت ضربدر که در لیست نمایش استوری قرار داده شده است کلیک نمایید. با این کاراز بر چسب ها و هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی استوری خود، بدون به اشتراکگذاشتن بصورت عمومی استفاده می کنید .

کدام سیستم عامل ها به این قابلیت دسترسی دارند؟

درنسخه جدیداینستاگرام یعنی نسخه ۱۰٫۲۲در اختیار کاربران قرار گرفته است و کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قادربه دسترسی این نسخه از اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشند. قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بزودی به صورت کامل دراختیار همه کاربران قرار می گیرد.(سیارک)

چگونه پروفایل اینستاگرام را خصوصی کنیم

چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند

نظرات

در ادامه بخوانید...

فناوری تشخیص چهره در چین

در

چین هر چه بیشتر فناوری تشخیص چهره را به کار می گیرد، از خرید مرغ سوخاری (KFC) تا دریافت کارت پرواز.
این سیستم که در چین "با لبخند بپرداز" نام گرفته با تشخیص چهره افراد و تطبیق آن با چهره ثبت شده، آن‌ها را از دست در جیب کردن برای پرداخت پول یا استفاده از کارت خرید خلاص می کند.
اکنون در فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی در هانگ‌ژو در شرق چین مشتریان پس از اینکه سفارش خرید خود را به ماشین می‌دهند با استفاده از فناوری تشخیص چهره و وارد کردن یک شماره موبایل پول آن را هم می‌پردازند. (سیارک)
ماشین دریافت سفارش و پرداخت به دوربین سه بعدی و الگوریتم تشخیص زنده بودن صاحب عکس مجهز است، چهره فرد را با چهره‌ای که هنگام ثبت نام و دریافت کارت اعتباری یا کارت خرید ثبت شده مقایسه کرده و سپس مشتری با وارد کردن یک شماره موبایل پرداخت را انجام می‌دهد. به این ترتیب مانع از تقلب برخی افراد می‌شود که ممکن است از عکس یا ویدئوی دیگران استفاده کنند.
یوم چاینا شرکتی که فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی را در چین اداره می‌کند - در کنار بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای غذاهای فوری- مدعی است که برای اولین بار در دنیا از این فناوری برای پرداخت پول مرغ سوخاری استفاده شده است.
یوم چاینا این طرح را همکاری شرکت پرداخت با موبایل چین که الی‌پی نام دارد اجرا کرده است.
چین حتی برای جلوگیری از سرقت دستمال توالت در معبد تاریخی آسمان در پکن از این فناوری استفاده کرده است.
فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار هم هر چه بیشتر به سمت استفاده از فناوری می روند و اکنون خطوط هوایی چین جنوبی برای اولین بار با استفاده از آن کارت پرواز مسافران را صادر می کند.
اخیرا در شهر چینگ‌دائو که آبجوی معروف چین را تولید می‌کنند، ۲۵ مظنون که در جشنواره آبجو شرکت کرده بودند با استفاده از فناوری تشخیص چهره دستگیر شدند.
هجده دوربین که در چهار ورودی جشنواره کار گذاشته شده بودند در کمتر از یک ثانیه این ۲۵ نفر را شناسایی کردند. تعدادی از کسانی هم سابقه اعتیاد داشتند شناسایی شدند و از ورود آنها به جشنواره ممانعت شد. (سیارک)
پلیس چینگ‌دائو می‌گوید دقت این سیستم ۹۸.۱ درصد است و اگر چهره کسی در بانک اطلاعاتی پلیس موجود باشد بلافاصله هشدار می‌دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش تجاری

در


هدف اصلی این مقاله تشریح این نکته است که هوش تجاری (BI) به عنوان یک ابزار مدیریت دانش چطور می تواند مشاوران را در ارائه خدمات مشاوره به بخش مالی یاری دهد. راه حل هوش تجاری (BI) می تواند یک مزیت رقابتی برای مشاوران باشد مشروط بر این که آن ها توانایی بکارگیری ابزار های هوش تجاری و فناوری مانند انبار دیتا (Data Warehouse)، داده کاوی، پردازش تحلیلی انلاین (OLAP) و بارگیری انتقالی استخراج (ETL) را داشته باشند. مشاوران می توانند از راه حل هوش تجاری برای تحلیل داده های سازمان از قبیل ساختار ها و فرایند های تجاری موسسۀ مالی استفاده نمایند. از طریق تحلیل داده های سازمانی، موسسه مالی می تواند به نحوی بهتر به ارتقا کارایی های عملکردی پرداخته تا نه تنها از این طریق میزان فروش خود را افزایش داده بلکه راهبرد های بازریابی را نیز بهبود بخشیده و برنامه خدمات مشتری را به نحوه بهتری ارتقا دهد، همچنین می تواند میزان ریسک را از طریق توسعۀ هرچه بیشتر اقدامات مدیریت ریسک تقلیل دهد. به طور خلاصه، مشاوران با برخورداری از این مزیت رقابتی قادر خواهند بود تا در بازاری که دائما در حال تغییر و تحول است به بقای خود ادامه دهند.
در سال 2008، هوش تجاری اولین اولویت فناوری برای سومین سال پیاپی بود. این مقوله به عنوان حوزۀ برتر در حیطه مدیریت اطلاعات در سازمان ها شناخته شد زیرا هوش تجاری (BI) می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد تجاری یک بنگاه اقتصادی داشته باشد. قابلیت تکمیل یک وظیفه از طریق اتخاذ تصمیمات شفاف تر در تمامی سطوح تجرات یکی دیگر از موارد اهمیتی است که می تواند حاکی از قابلیت هوش تجاری در ارتقا موارد مختلف باشد.
اغلب شرکت های پیشرو از پرسنل خود در تمامی حیطه ها انتظار دارند تا روش های تازه و هوشمندانه ای را برای ارتقا عملکرد، افزایش اثربخشی کارمندان و تقویت روابط با مشتریان در پیش گیرند. به منظور دستیابی به این انتظارات، هوش تجاری (BI) را می توان به عنوان پاسخی برای دستیابی به اهداف در نظر گرفت. پشتیبانی از رایند تصمیم گیری در تمامی سطوح، تعدیل مدیران، عوامل اجرائی و عاملان دانش برای اتخاذ اثربخش ترین اقدامات در موقعیت های مورد نظر از جمله دلایلی هستند که بر اساس آن اغلب سازمان های پیشرو به هوش تجاری (BI) به عنوان یک عنصر ضروری نیاز دارند. (سیارک
راهبرد هوش تجاری (BI) باید در راستای اهداف سازمان بوده، منجر به پیشرفت تجارت و ارتقاء مدیریت دانش گردد. راهبرد هوش تجاری (BI) به سازمان ها در خلق بهترین شیوۀ کاربرد اطلاعات از طریق تصمیم گیری عملیاتی، راهبردی و تاکتیکی کمک می نماید.
به طور کلی، استفاده از هوش تجاری (BI) در خدمات مالـــی منجر به ایجاد ارزش گشته است. طی تحقیقی که توسط Gartner Inc صورت گرفت مشخص شد که بیش از 95 درصد از پاسخدهندگان بانکدار با این مساله موافق بوده اند که هوش تجاری (BI) یک گام اولیۀ راهبردی است که توسط مدیریت ارشد برداشته می شود. پاسخدهنگان از بانک ها، شرکت های بیمه و تجارت خانه های غیر مالی بوده اند. گارتنر همچنین دریافت که بیش از 90 درصد بر سر این مساله توافق داشته اند که ارزش مورد انتظار را از سرمایه گذاری در هوش تجاری دریافت نموده اند.
امروزه اغلب موسسات مالی به هوش تجاری (BI) وابسته می باشند. خدمات مالی شامل بانکداری (سپرده ها و وام ها، بانک های تجاری، بانک های رهنی، اتحادیه های اعتباری)، وثیقه ها و بورس (دلالی، بانک های سرمایه گذاری، مشاوران سرمایه) و امور مالی بین المللی می باشند. موسسه مالی می تواند از هوش تجاری (BI) به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده نماید.
در دوران اوج رقابت در بازار، بخش های مالی باید راهبرد هایی را برای ابقاء خود اتخاذ نمایند. به طور کلی، یک بخش مالی دارای مقادیر زیادی از داده هایی است که به طور روزانه مورد پردازش قرار می دهند و در سیستم پیچیدۀ آن ها ذخیره می گردد. تحلیل کارامد این داده ها بسیار مهم بوده و تعیین کنندۀ موفقیت صنعت مالی می باشد. نحوۀ تحلیل فریب، ریسک و رفتار مصرف کننده در موسسه مالی بسیار حیاتی می باشد.(سیارک

از هوش تجاری (BI) طی سال ها برای کمک به یک کمپانی در جهت حل و فصل این قبیل مشکلات استفاده شده است، زیرا هوش تجاری (BI) می تواند مقادیر بزرگی از داده ها را برای تحلیل های فراگیر به کار گیرد.

 هوش تجاری (BI)
هوش تجاری در برگیرندۀ طیف گسترده ای از کاربرد ها برای تحلیل، جمع آوری، ذخیره سازی و دسترسی آسان به داده ها برای ایجاد فرایند های تجاری بهتر می باشد. یک تعریف خوب از هوش تجاری (BI) باید شامل هدف تجاری و کاربرد پذیری فنـّـــی باشد. ابزار های هوش تجاری (BI) که به طور گسترده مورد استفاده قرار دارند عبارتند از Data Warehouse، Data Mining، Extraction Transformation Load (ETL) و پردازش تحلیلی آنلاین یا OLAP
 انبار داده Data Warehouse
انبار داده یک مجموعه تلفیقی از داده های تاریخی و خلاصه شده می باشد که توسط محیط تار عنکبوتی از منابع داده های درونی و بیرونی جمع آوری شده است. انبار داده حالت user-friendly دارد که این خاصیت به ویژه در مورد مدیر و تحلیلگر تجاری مشهود است. انبار داده، داده های مرتبط را مخـــــزنی جمع آوری می کند که در ان جا ارزیابی شده و به منظور قرار گرفتن در خدمت اهداف تصمیم گیری سازماندهی می گردد. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...